کارشناس تولید محتوا کیست

امروزه کسب و کار ها در بستر اینترنت به اهداف تجاری خود دست میابند و همه به دنبال راهی هستند که بتوانند کاربران را از سراسر اینترنت بدون محدودیت زمانی و مکانی به مشتری تبدیل کنند. وجود یک کارشناس تولید محتوا که بتواند برای فضاهای مجازی مختلف محتوا مناسب تولید کند و کسب و کار […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: مقالات سئو
  • زمان مطالعه: 22 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

امروزه کسب و کار ها در بستر اینترنت به اهداف تجاری خود دست میابند و همه به دنبال راهی هستند که بتوانند کاربران را از سراسر اینترنت بدون محدودیت زمانی و مکانی به مشتری تبدیل کنند. وجود یک کارشناس تولید محتوا که بتواند برای فضاهای مجازی مختلف محتوا مناسب تولید کند و کسب و کار مجموعه ها را بهبود بخشد در دنیای امروز یک نیاز است. در این مقاله میخواهیم به مفاهیم “کارشناس تولید محتوا کیست و چه وظایفی دارد” و “چگونه کارشناس تولید محتوا شویم؟” بپردازیم.

اگر میخواهید تولید محتوا در فضا های مجازی مختلف را به کارشناسان تولید محتوا حرفه ای بسپارید شرکت تولید محتوا آریا تهران با قدرت در این مسیر یاری دهنده شماست و شما میتوانید با مشاهده رزومه کاری قوی این تیم تولید محتوا کسب و کار تان را با خیالی آسوده به ما بسپارید.

کارشناس تولید محتوا کیست
کارشناس تولید محتوا کیست

کارشناس تولید محتوا کیست

همان طور که گفتیم تولید محتوا در دنیای امروز برای بهبود کسب و کار ها یک نیاز اساسی است و ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که کارشناس تولید محتوا کیست و یک کارشناس تولید محتوا چه وظایفی دارد؟

کارشناس تولید محتوا یعنی چه؟ کارشناس تولید محتوا کسی است که به اصول و تکنیک های سئو تسلط دارد و میتواند متناسب با فضاهای مجازی مختلف به تولید محتوا بپردازد و بر کار نویسندگان تولید محتوا که زیرمجموعه او هستن و به فعالیت مشغول اند نظارت داشته باشد.

همان طور که میدانید تولید محتوا برای فضاها و موضوعات مختلف متفاوت است برای مقاله تولید محتوا برای سایت با تولید محتوا اینستاگرام متفاوت است. به همین دلیل یک کارشناس تولید محتوا باید بتواند نحوه نوشتن و تولید تصویر و فیلم در فضاهای مجازی مختلف را بلد باشد و باید برای هر فضای مجازی بهترین محتوا را تولید کند.

یک کارشناس تولید محتوا باید بتواند محتوایی تولید کند که در عین رعایت اصول سئو برای کاربر جذاب باشد و با رعایت اصول تبلیغ نویسی کاربر را به خرید محصول و یا دریافت خدمات ترغیب کند.

یک کارشناس تولید محتوا باید بداند برای کسب و کار های مختلف چطور باید محتوایی بنویسد که برای کاربران خاص آن محبوب باشد و کاربران برای مطالعه آن علاقه داشته باشند. البته باید بدانید کارشناس تولید محتوا باید علاوه بر تولید محتوای متنی برای تولید محتوی تصویری و ویدیویی نیز مهارت داشته باشد و برای موضوعات مختلف باید بتوانید محتوا مناسب برای جذب مشتری داشته باشد.

تولید محتوا انواع مختلفی دارد و باید بتوان برای موارد مختلف محتوا مناسب تولید کرد. اگر با انواع تولید محتوا و کاربرد آن آشنایی ندارید میتوانید مقاله تولید محتوا چیست را مطالعه کنید.

کارشناس تولید محتوا به انگلیسی

کارشناس تولید محتوا به زبان انگلیسی، خب تا اینجای مقاله فهمیدیم کارشناس تولید محتوا کیست اما باید بدانید این کار جهانی است و در همه کشور ها در کسب و کار های مختلف به کارشناس تولید محتوا نیاز است. کارشناس تولید محتوا انگلیسی Content specialist یا Content production expert میباشد. همچنین شغل تولید محتوا به انگلیسی نیز Content production job میباشد.

در پاسخ به سوال Content specialist کیست باید گفت کسی است که بتواند بهترین محتوا متنی و تصویری و ویدیویی را با رعایت اصول سئو متنی و اصول تبلیغ نویسی تولید کند. مهمترین هدفی که یک کارشناس تولید محتوا باید در نظر داشته باشد این است که کاربرانی که محتوای او را مشاهده میکنند به مشتری تبدیل کند و یا در بدترین شرایط کاری کند که محصول و خدمات کسب و کار مورد نظر در خاطر او حک شود و به برندینگ سازی خدمات سازمان مورد نظر کمک کند. در ادامه آینده شغلی تولید محتوا و کارشناس تولید محتوا و آینده شغلی تولید محتوا در ایران را مورد بررسی قرار می دهیم.

با شرکت در دوره تولید محتوا با تکنیک های تولید محتوا به صورت جامع آشنا خواهید شد و می توانید مدرک کارشناس تولید محتوا فنی و حرفه ای دریافت کنید و کسب درآمد در این حوزه داشته باشید.

آینده شغلی تولید محتوا

آینده شغلی کارشناس تولید محتوا به پیشرفت فناوری و تغییرات در عرصه‌های مختلف بستگی دارد. امروزه تولید محتوا به عنوان یک شغل رو به رشد و پرطرفدار محسوب می‌شود و احتمالاً در آینده نیز اهمیت آن افزایش خواهد یافت. با رشد روزافزون اینترنت تولید محتوا بیشتر به صورت چندرسانه‌ای (متشکل از متن، تصویر، صوت و ویدئو) صورت خواهد گرفت. متخصص تولید محتوا باید بتوانند از این فرصت‌ها به خوبی بهره ببرند و محتوای چندرسانه‌ای جذاب را ایجاد کنند.

آینده شغلی کارشناس تولید محتوا در ایران و خارج از کشور با توجه به پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از رسانه‌های دیجیتال، تقاضا برای تولید محتوا افزایش می‌یابد.

تکینک های کاربردی تولید محتوا را در صفحه آموزش تولید محتوا رایگان مطابق با جدیدترین آپدیت های روز دنیا مطالعه کنید.

کارشناس تولید محتوای گردشگری

مسئولیت یک کارشناس تولید محتوای گردشگری تولید و ارائه محتواهای مرتبط با صنعت گردشگری می باشد. ویژگی ها و مهارت های کارشناس تولید محتوا گردشگری شامل تحقیق، نوشتن، ویدیوسازی، عکاسی و ایجاد محتواهای چندرسانه‌ای مانند متن، تصویر، صوت و ویدیو، درباره مقاصد گردشگری، نکات سفر، راهنماها و تجربیات مرتبط با گردشگری می‌شود.

اگر می خواهید در مجتمع آریا تهران به عنوان کارشناس تولید محتوا و کپی رایتر استخدام شوید برای کسب اطلاعات کامل به صفحه استخدام کارشناس تولید محتوا مراجعه کنید.

کارشناس تولید محتوای متنی

یک کارشناس تولید محتوای متنی موظف است که به صورت مداوم بر روی موضوعات مختلف مطالعه داشته باشد، مطالعه زیاد یه یک کارشناس تولید محتوای متنی کمک می کند که بتواند محتوای یونیک و کاربر پسند را متناسب با نیاز مخاطب هدف خود تولید نماید، همچنین یک کارشناس تولید محتوای متنی باید محتوای سایر وب سایت ها و یا پیج ها و کنال های رقبا را آنالیز نماید و محتوای خود را از نظر کیفیت و حجم محتوا بسیار کامل تر از وب سایت های رقیب ارائه دهد.

کارشناس تولید محتوای ویدیویی

ارائه محتوای ویدئویی کاربرپسند و باکیفیت هم مستلزم این است که کارشناس تولید محتوا با نرم افزار های تخصصی ویرایش ویدئو نظیر نرم افزار کامتازیا و یا نرم افزار پریمیر کاملا آشنا باشد و بتواند محتوای استاندارد و باکیفیت ویدئویی را تولید نماید.

توجه» در صورتی که شما در زمینه تولید محتوای ویدئویی تسلط و مهارت کافی را دارید می توانید برای استخدام کارشناس تولید محتوای ویدیویی رزومه خود را به ایمیل arya.tehran3@gmail.com ارسال نمایید.

شرح وظایف کارشناس تولید محتوا
شرح وظایف کارشناس تولید محتوا

شرح وظایف کارشناس تولید محتوا

برای ورود به شغل تولید محتوا و یا هر شغلی باید ابتدا با وظایفی که در این سمت شغلی به عهده شما قرا میگیرد آشنایی داشته باشید و باید بدانید برای ورود به این کار باید چه کارهایی را انجام دهید. شرح وظایف کارشناس تولید محتوا همان طور که گفته شده تولید محتوا مناسب اب کاربران خاص آن حوزه کاری و فضای مجازی است.

در شرح وظایف کارشناس تولید محتوا باید به حوزه ای که قرار است او کار کند و کاربرانی که قرار است برای آن ها محتوا قرار دهد توجه داشت و با توجه به نوع محتوایی که قرار است تولید شود وظایف متغیر خواهد بود.

مثلا کارشناسی که قرار است محتوایی برای سایت تولید کند باید با اصول سئو آشنایی داشته باشد و بتواند متنی بنویسد که علاوه بر جذب کاربر برای گوگل نیز امتیاز داشته باشد و به بهبود رتبه سایت نیز کمک کند.

موضوع محتوایی که قرا است نیز در شرح وظایف کارشناس تولید محتوا تاثیر گذار است برای مثال اگر یک کارشناس بخواهد برای یک سایت فروشگاهی متن بنویسید با نوع متنی که قرار است برای یک سایت آشپزی بنویسد متفاوت خواهد بود و باید اصول تولید محتوا در موضوعات مختلف را بلد باشد.

به طور کلی در شرح وظایف کارشناس تولید محتوا برای تولید محتوای متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسب اطلاعات درباره حوزه کاری که قرار است برای آن محتوا مناسب تولید کند.
  • مین کردن هدف از تولید محتوا در حوزه کاری (افازیش مشتری، کسب درآمد بیشتر، برندینگ سازی، معرفی خدمات، افزایش فالوور، افزایش بازدید، تبلیغ و …)
  • تعیین استراتژی تولید محتوا (مانند استراتژی سئو است و کارشماس باید یک برنامه کار برای خود تعیین کند)
  • توانایی تولید محتوا در انواع نوشتاری، صوتی، ویدیویی و تصویری
  • توانایی کار با نرم افزار های گرافیکی برای تولید محتوای چند رسانه ای مانند فتوشاپ، کمتازیا و کورل
  • آشنایی با وبلاگ های پربازدید و مرتبط با موضوع کاری شما و انتشار مطالب مرتبط و یونیک در آن ها برای جذب مشتری بیشتر
  • قابلیت تغییر محتوا تولید شده
  • توانایی مدیریت و عیب یابی محتوا تولید شده توسط تیم نویسنده محتوا
  • اشنایی با اصول ارائه محتوای دیجیتال و فعالیت به عنوان یک کارشناس تولید محتوای دیجیتال
  • آشنایی با اصول سئو در فضاهای مجازی مختلف و به خصوص سئو سایت (شما میتوانید در مدت زمان کوتاهی از طریق شرکت در کلاس های آموزش سئو تمام اصول و تکنی های سئو را مطابق با جدیدترین اپدیت های روز دنیا یاد بگیرید و در انتهای دوره مدرک بین المللی و معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنید. )

در ادامه مهارت‌های فردی برای کارشناس تولید محتوا را مورد بررسی قرار می دهیم.

تکینک های کاربردی سئو را در صفحه آموزش سئو مطابق با جدیدترین آپدیت های روز دنیا مطالعه کنید.

کارشناس سئو و تولید محتوا

یک کارشناس تبلیغات و تولید محتوا می بایست با مباحث سئو داخلی نیز آشنا باشد و محتوای خود را متناسب با جدیدترین الگوریتم های موتور های جستجو تولید نماید، پس برای رسیدن به این مهارت مهم حتما باید کارشناسان تولید محتوا به صورت مداوم الگوریتم های موتورهای جستجو را مطالعه نمایند و زمان نوشتن و نگارش محتوای خود توجه ویژه به الگوریتم های گوگل داشته باشند.

مهارت های کارشناس تولید محتوا
مهارت های کارشناس تولید محتوا

مهارت های کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟ هرکسی نمیتواند یک کارشناس تولید محتوا شود و باید مهارت هایی را در خود تقویت کند تا بتواند در این حوزه موفق باشد و بازار کار خوبی داشته باشد. بازار کار ایران به دنبال افراد ماهر و حرفه ای است و اگر بتوانید در این حوزه حرفه ای شوید میتوانید درآمد های بالایی داشته باشد.

در این قسمت مهمترین مهارت‌های لازم برای یک متخصص تولید محتوا و درآمد شغل تولید محتوا را با هم بررسی کرده ایم تا برای آن که یک کارشناس تولید محتوا ماهر شوید این مهارت ها را کسب کنید و به راحتی از مهارت های لازم برای کارشناس تولید محتوا کسب درآمد بالایی داشته باشید. کارشناس تولید محتوا چه مهارت‌ها و صلاحیت‌های شغلی باید داشته باشد؟

تولید محتوا سایت

از جمله مهارت های مورد نیاز یک کارشناس تولید محتوا این است که بتواند برای یک وب سایت محتوای یونیک و ارزشمند را تولید نماید، تولید محتوای آموزشی، تبلیغاتی، خبری و غیره باید در وب سایت ها بسیار باکیفیت تر و کاربرپسند تر در مقایسه با وب سایت های رقیب انجام شود.

تولید محتوای یوتیوب

بسیاری از مخاطبین هستند که تولید محتوای ویدئویی را به محتوای متنی ترجیح می دهند، به خصوص در موضوعات آموزشی که محتوای ویدئویی همواره مورد توجه کاربران بوده است، به همین دلیل یکی دیگر از مهارت های مهم یک کارشناس تولید محتوا،اشنایی با اصول تولید محتوای ویدئویی در وب سایت های پرطرفداری نظیر یوتیوب می باشد.

تسلط به موضوع حوزه کاری مورد نظر

مهمترین کاری که یک کارشناس تولید محتوا باید انجام دهد این است که اطلاعات جامعی برای تولید محتوا در حوزه کاری مورد نظرش داشته باشد و باید بتواند با تکیه بر اطلاعات جامعی که کسب کرده است محتوا مناسب و ترغیب کننده تولید کند.

یک کارشناس تولید محتوا باید بتواند اطلاعات خود را مدام آپدیت کند و با جدیدترین اطلاعات کاربران را جذب کند. امروزه کاربران جذب مطالب جدید و یونیک میشوند و اگر شما قرار باشد اطلاعات قدیمی به کاربر ارائه دهید جذابیتی برای او نخواهید داشت و خیلی راحت از ما صرف نظر میکند.

کارشناس تولید محتوا باید بداند که کدام بخش از حوزه کاری مورد نظر جذابیت بیشتری برای کاربران خواهد داشت و تمرکز خود را روی آن بخش قرار دهد و اطلاعات جامع و به روزی در آن حوزه به دست آورد.

داشتن انسجام در تولید محتوا

شما بی نظمی را دوست دارید؟ دوست دارید رد جمله اول یک متن راجب به آب و هوا بخوانید و در جمله بعدی راجب به قیمت ارز و طلا و د رجمله بعید راجب به طبیعت؟ ایا این متن شما را جذب میکند؟

قطعا خیر!

شما باید برای کار خود یک استراتژی داشته باشد و با یک راهنما و یا نقشه کار ادامه دهید. متن شما باید انسجام داشته باشد و باید بدانید برای چه موضوعی متن مینویسید و متن شما قرا است با چه جملاتی شروع شود و با چه جملاتی پایان یابد و در متن قرار است به چه هدفی پرداخته شود و چه چیز هایی به کاربر گفته شود.

وقتی شما استراتژی برا تولید محتوا خود داشته باشید میتوانید حرفه تر کار را جلو ببرید و در نهایت یک نتیجه عالی ارائه دهید.

از پراکنده گویی در متن تان بپرهیزید و سعی کنید انسجام در محتوا را به کاربر نشان دهید. وقت یمتن شما منسجم باشد کاربر برای خواندن ادامه متن ترغیب میشود و شما میتوانید در لحظه طلایی او را به دام بیندازید او را به یک مشتری تبدیل کنید.

اگر هنوز تولید محتوا را به طور کامل بلد نیستید و میخواهید یک وبمستر حرفه ای بشید و به راحتی تمام امور یک سایت را مدیریت کنید میتوانید در دوره آموزش وبمستر آریا تهران شرکت کنید. در این دوره html , css , javascript و سئو و نحوه کار با ابزار های تخصصی سئو مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس به شما آموزش داده میشود و تمام این آموزش ها متناسب با نیاز بازار کار میباشد.

شما در انتهای این دوره میتوانید با مهارت های کسب شده خود به راحتی جذب بازار کار شده و به عنوان یک وبمستر کسب درآمد چندین برابری داشته باشید. استخدام شدن شما با مهارت های کسب شده این دوره جامع قطعی میباشد.

آشنایی با اصول سئو

کارشناس تولید محتوا باید بداند که کاربر در رتبه اول قرار دارد و باید محتوایی که تولید میکند اول از همه برای کاربر جذاب باشد و او را به مشتری وفادار تبدیل کند اما سوالی که مطرح میشود این است: کاربر در همان ابتدا چطور با شما باید آشنا شود؟

از مهمترین مهارت های کارشناس تولید محتوا آشنایی با سئو در فضا های مجازی متفاوت است. یک کارشناس تولید محتوا باید بداند چگونه صفحه اینستاگرام خود را بالا بیاورد تا کاربران بیشتری را جذب کند و یا چگونه باید سایت خود را با انتشار مقالات به صفحه اول گوکل بیاورد که ترافیک را به سایتش هدایت کند.

قطعا اگر سئو در تولید محتوا رعایت نشود شما نمیتوانید ردرتبه های برتر حضور داشته باشید و به این ترتیب کاربرانی شما را نخواهند شناخت.

شما با شرکت در دوره سئو میتوانید نحوه سئو سایت و سئو متن نوشتاری را یاد بگیرید و متنی بنویسید که اول از همه برای کابر جذاب باشد و سپس برای گوگل جذابیت داشته باشد و جدیترین تکنیک های سئو رد آن رعایت شده باشد و گوگل به آن امتیاز برتر دهد.

البته که سئو در سایت و شبکه های مجازی تفاوت دارد و Content specialist باید باتوجه به فضایی که قرار است در آن محتوا تولید کند اصول سئو را بلد باشد و با قوانین گوگل و اینستاگرام برای بهبود رتبه آشنایی کامل داشته باشد.

خلاقیت و نوآوری

همیشه تولید محتوا نوشتن یک متن و یا تولید تصویر مانند همه تصاویر گوگل و ویدیوهای اینترنتی نیست و شما باید برای جذب کابران بیشتر خلاقیت داشته باشید.

همیشه داشتن ایده های نو میتواند سبب تمایز شما از رقبایتان شود و شما باید خلاقیت را برای تولید محتوا سرلوحه کار خود قرار دهید تا بتوانید نمونه کار های قوی در رزومه کاری تان داشته باشید و بتوانید درآمد بالاتری داشته باشید.

یکی از خدمات آریا تهران طراحی سایت به صورت حرفه ای و با کمترین هرینه است. شما میتوانید ساخت هر سایتی را به کارشناسان ما بسپارید تا کاربران و مشتریان خود را بیشتر کرده و کسب و کارتان را بهبود بخشید.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ما شوید.

حقوق کارشناس تولید محتوا
حقوق کارشناس تولید محتوا

حقوق کارشناس تولید محتوا

حقوق و دستمزد کارشناس تولید محتوا یکی از مهمترین مسائلی است که در ایران مطرح میشود و همه کسانی که به دنبال آن هستند که یک کارشناس تولید محتوا شوند میخواهند بدانند که حقوق کارشناس تولید محتوا چقدر است و آیا میتوان به عنوان یک شغل اصلی روی آن حساب کرد یا باید در کنار آن منبع درآمد دیگری هم داشت؟

اگر تولید محتوا متنی باشد بر اساس تعداد کلماتی که با رعایت اصول سئو نوشته میشود حقوق و درآمد کارشناس تولید محتوا تعیین میشود و کارشناس برای هر متنی که مینویسد یک دستمزد دریافت میکند که تقریبا برای هر متن ۱۰۰۰ کلمه ای، میزان حقوق کارشناس تولید محتوا برابر ۷۰ هزار تومان میباشد.

البته اگر کارشناس در یک مجموعه استخدام باشد دیگر درآمد کارشناسان و متخصصین تولید محتوا بر اساس تعداد متون تولید شده تعیین نمیشود و میتواند یک حقوق ثابت داشته باشد که بر اساس حقوق وزارت کار تعیین میشود.

البته که اگر کارشناس بازاریابی محتوا استخدام باشد میتواند مزایایی هم داشته باشد و حقوق او به ۱۰ میلیون تومان میرسد.

اگر شما به صورت فریلنسری تولید محتوا کنید میزان حقوق و دستمزد کارشناس تولید محتوا در ایران و خارج شما بالای ۱۰ میلیون تومان می باشد که بر اساس محتوایی که تولید میکنید این درآمد و حقوق کارشناس تولید محتوا برای شما بیشتر میشود.

درآمد تولید محتوا ویدیویی

میزان درآمد کارشناس تولید محتوا ویدیویی می‌تواند از طریق منابع مختلفی به دست آید. به عنوان مثال با استفاده از سرویس‌های معروف استریمینگ مانند YouTube، Twitch و Vimeo، می‌توانید درآمدزایی کنید. این پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند درآمد خود را از طریق تبلیغات، اشتراک ویژه و یا حتی فروش محصولات ویدیویی خود کسب کنید.

درآمد تولید محتوا صوتی

اگر میخواهید به عنوان یک کارشناس تولید محتوا صوتی کسب درآمد کنید، از منابعی که در بخش زیر آورده ایم می توانید استفاده کنید:

  • پادکست
  • کتاب صوتی
  • آموزش آنلاین
  • همکاری با شرکت‌ها و برندها
  • تبلیغات

کار تولید محتوا در منزل

امروزه همه به دنبال کاری هستند که بتوانند بدون محدودیت زمانی و مکانی کسب درآمد داشته باشد که تولید محتوا یکی از آن کارهاست. شما میتوانید در خاتنه خود تنها با یک سیستم کامپیوتری محتوا متنی و یا تصویری و ویدیویی و صوتی تولید کنید و از این راه کسب درآمد داشته باشید.

کار تولید محتوا در منزل یکی از مشاغلی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و همه را به کسبدرآمد در منزل ترغیب کرده است. شما میتوانی با یادگیری مهارت های تولید محتوا حتی در خانه خود کسب درامد داشته باشید. البته که همه چیز به توانایی و مهارت های شما و خلاقیت و رزومه کاریتان بستگی دارد و هرچه شما رزومه قوی تری داشته باشید میتوانید درآمد بالایی داشته باشید.

البته تولید محتوا به صورت چند رسانه هم میتواند باشد و بهتر است تمرکز خود را روی تولید محتوا متنی نگذارید و اگر علاقه ای به این حوزه ندارد به تولید محتوا تصویری و ویدیویی و صوتی هم فکر کنید و سعی کنید برای تولید محتوا در اینستاگرام مهارت های لازم را کسب کنید.

توجه» در صورتی که نمی دانید کپی رایتر کیست، مقاله آموزشی کپی رایتر کیست را در وب سایت آریا تهران مطالعه نمایید.

رشته‌های تحصیلی برای شغل کارشناس تولید محتوا چیست

برای آن که بتوان یک کارشناس تولید محتوا شد نمیتوان گفت که حتما باید در یک رشته تحصیلی خاص تحصیل کرده باشند و افراد میتوانند با یادیگری مهارت های تولید محتوا رد این حوزه موفق شوند و به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل شوند.

به طور کلی میتوان گفت که افراد باید اطلاعات عمومی بالایی داشته باشند تا بتوانند در حوزه های کاری مختلفی محتوا مناسب تولید کنند و صرفا رشته تحصیلی خاصی مد نظر نیست. یک سری رشته های تحصیلی میتوانند با توجه به تقویت مهارت هایی به صورت اکادمیک در این رشته موفق تر باشند که عبارتند از :

  • ارتباطات
  • روزنامه‌نگاری
  • روابط عمومی
  • ادبیات فارسی
  • تبلیغات و بازاریابی
  • مترجمی زبان انگلیسی
شغل کارشناس تولید محتوا مناسب چه افرادی است

اگر شما جز افرادی هستید که مدام به دنبال یادگیری هستید و اطلاعات تان را آپدیت میکنید این کار میتواند برای شما مناسب باشد. به طور کلی میتوان گفت کسی که ایده های نو داشته باشد و از خلاقیت خود برای تولید محتو استفاده کند میتواند در این حوزه موفق تر باشد.

یکی از ویژگی های کارشناس تولید محتوا صبور بودن اوست. او باید کار های تکراری زیادی را انجام دهد و نباید خستگی را به کار خود راه دهد تا پیشرفت حاصل شود.

کسانی که به مطالعه علاقه دارند و اطلاعات عمومی بالایی دارند میتوانند سریع تر در این حوزه پیشرفت کنند و از نظر تیپ شخصیتی میتوان گفت کسانی که تیپ شخصیتی INFJ دارند برای این شغل مناسب تر هستند البته که همه میتوانند در این حوزه موفق باشند در صورتی که مهارت های لازم را کسب کنند.

اگر شما هم میخواهید خودتان اصول تولید محتوا را یاد بگیرید یکی از مهارت هایی که باید کسب کنید تبلیغ نویسی است. شما میتوانید در دوره های آموزش تبلیغ نویسی آریا تهران شرکت کنید و مهارت هایتان را در این حوزه تقویت کنید.

رشته های مرتبط با متخصص تولید محتوا
رشته های مرتبط با متخصص تولید محتوا

رشته های مرتبط با متخصص تولید محتوا

برای شغل کارشناس تولید محتوا چه رشته‌های تحصیلی را انتخاب کنیم؟ یک متخصص تولید محتوا می‌تواند از رشته‌ های مختلف تحصیلی و تخصصی زیر برخوردار باشد. رشته های مرتبط با متخصص تولید محتوا که می تواند در تکمیل رزومه کارشناس تولید محتوا تاثیر گذار باشد عبارتند از:

  1. رشته ادبیات و زبان
  2. رشته هنر و طراحی
  3. رشته علوم اجتماعی و روانشناسی
  4. رشته فناوری اطلاعات
  5. رشته مدیریت و بازاریابی
  6. رشته گردشگری و مدیریت هتلداری

برون سپاری محتوا یا استخدام کارشناس تولید محتوا

برای یک شرکت دیجیتال مارکتینگ شاید این سوال پیش بیاید که برای کارشناس تولید محتوا تهران باید یک نیرو استخدام کنند و یا برون سپاری محتوا انجام دهند و از یک نیروی خارجی برای این کار بهره ببرند.

البته که این سوال برای همه صاحبان کسب و کار مطرح می شود و همه به دنبال راهی هستند که صرفه اقتصادی برای آن ها داشته باشد و بتوانند بهترین نتیجه را هم از تولید محتوا بگیرند.

اگر کسب و کار شما به گونه ای نیست که نیاز باشد تولید محتوا در محل کارتان انجام شود میتوایند به صورت کامل تولید محتوا را برون سپاری کنید و از یک نیروی تولید محتوا خارجی کمک بگیرید. اما بعضی از مشاغل نیاز دارند که تولید محتوا در محل کار آن ها انجام شود. مثلا اگر شما یک آرایشگاه دارید نیاز است که از قبل و بعد مراجعان عکس های باکیفیت تهیه شود و نیاز است کارشناس تولید محتوا در محل کار حضور داشته باشد.

البته اگر هزینه مد نظر شماست با توجه به کیفیت انجام کار حقوق و دستمزد کارشناس تولید محتوا تغییری نخواهد داشت، در نهایت برای استخدام کارشناس تولید محتوا دیگر نیازی نیست که در اینترنت سرچ کنید کارشناس تولید محتوا جابینجا و غیره، بلکه با ارسال رزومه خود به ایمیل arya.tehran3@gmail.com می توانید رزومه استخدامی خود را برای ما ارسال نمایید.

کارشناس تولید محتوا دورکاری

با توجه به توضیحاتی که داده شد شما با شرایط کارشناس تولید محتوا و فرصت شغلی کارشناس تولید محتوا آشنا شدید، در صورتی که تمایل دارید چه به صورت حضوری و چه به صورت دورکاری به عنوان یک کارشناس تولید محتوا در شرکت دیجیتال مارکتینگ آریا تهران مشغول به کار شوید می توانید رزومه خود را به شماره ۰۹۱۲۰۱۴۵۰۲۱ و یا به آدرس ایمیل arya.tehran3@gmail.com ارسال نمایید.

شرایط احراز کارشناس تولید محتوا

شرایط احراز کارشناس تولید و مدیریت محتوا به این صورت است که شما ابتدا رزومه کاری خود را از طریق راه های ارتباطی که در بخش قبلی معرفی کردیم برای همکاران ما ارسال می کنید، سپس همکاران ما رزومه شما را بررسی خواهند کرد و در صورت داشتن مهارت کارشناس تولید محتوا با شما برای تعیین وقت جلسه مصاحبه تماس خواهند گرفت، در صورتی که در آزمون مصاحبه بتوانید با سوالات مربوطه با موفقیت پاسخ دهید در دپارتمان تولید محتوای آریا تهران برای محتوا سازی و به عنوان یک کارشناس تولید محتوا استخدام خواهید شد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم مهارت‌ های فنی کارشناس تولید کننده محتوا و وظایف و مسئولیت‌ های کارشناس تولید محتوا را بررسی کنیم. اگر همچنان درباره درآمد تولید محتوا متنی در ایران و خارج و اینکه چگونه یک تولید کننده محتوا شویم سوالی داشتید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید.

سوالات متداول کارشناس تولید محتوا چه کسی است
تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا به معنای ارائه یک محتوای متنی، تصویری، ویدئوی، صوتی و غیره به منظور توصیف و شرح یک مطلب به مخاطب هدف می باشد، تولید محتوا می تواند با هدف ارائه یک آموزش، تبلیغات یک محصول و یا انتشار یک خبر انجام شود.

تولیدکننده محتوا یا کارشناس تولید محتوا کیست؟

کارشناس تولید محتوا کسی است که به اصول و تکنیک های سئو تسلط دارد و میتواند متناسب با فضاهای مجازی مختلف به تولید محتوا بپردازد و بر کار نویسندگان تولید محتوا که زیرمجموعه او هستن و به فعالیت مشغول اند نظارت داشته باشد.

چگونه وارد بازار کار تولید محتوا شویم؟

در این مقاله به صورت جامع روش هایی برای اینکه “چگونه کارشناس تولید محتوا شویم؟” و “چگونه یک کارشناس تولید محتوا شویم؟” را شرح داده ایم. با مطالعه این مقاله با مزایای شغل کارشناس تولید محتوا آشنا می شوید.

خصوصیات یک تولید کننده محتوا چیست؟

یک تولیدکننده محتوا باید توانایی تولید محتوای منحصر به فرد و خلاقانه را داشته باشد. این شامل توانایی ایجاد ایده‌های نو، نوآوری در روش‌ها و فرمت‌های محتوا و توانایی به روزرسانی و تجدیدنظر در محتوا می‌شود.

کار کارشناس تولید محتوا چیست؟

یک کارشناس تولید محتوا همانطور که گفته شد موظف است که با مطالعه دقیق بر روی موضوع مورد نظر که قصد تولید محتوا در آن زمینه را دارد، محتوای یونیک و کاربرپسند را به مخاطب خود ارائه دهد.