کپی رایتر کیست

ما در مقاله قبلی توضیح دادیم که کپی رایتینگ چیست و چرا این مبحث در دنیای دییجتال امروز انقدر اهمیت دارد. در این مقاله میخواهیم به شما بگوییم کپی رایتر کیست و چه و.ظایفی دارد و درآمد کپی رایتر درایران را مورد بررسی قرار داده ایم تا با دید آگاهانه تری در این حوزه شروع […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

ما در مقاله قبلی توضیح دادیم که کپی رایتینگ چیست و چرا این مبحث در دنیای دییجتال امروز انقدر اهمیت دارد. در این مقاله میخواهیم به شما بگوییم کپی رایتر کیست و چه و.ظایفی دارد و درآمد کپی رایتر درایران را مورد بررسی قرار داده ایم تا با دید آگاهانه تری در این حوزه شروع به فعالیت کنید.

شما با مطالعه این مقاله متوجه میشوید چگونه کپی رایتر شویم و چگونه در این حوزه موفق باشیم و به عنوان برترین های ایران فعالیت کنیم و درآمد های نجومی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

ما در دوره دیجیتال مارکتینگ به صروت اخصاصی آموزش کپی رایتینگ را نیز ارائه میدهیم و شما میتوانید در این دوره به صورت تکنیکی این مهارت را نیز یاد بگیرید و درانتهای دوره مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و وارد بازار کار شوید.

کپی رایتر کیست

ممکن است شما هم با شیندن کپی رایت یاد کپی کردن برنامه ها و فیلم ها بیفتید اما در واقع معنی کپی رایتر (Copy Writer) با کپی رایت (Copy Right) متفاوت خواهد بود.

کپی رایتر کیست ؟‌ این سوالی است که همه کسانی که قصد یادگیری دیجیتال مارکتینگ را دارند از ما میپرسند و میخواهند متوجه شوند این حوزه مناسب شخصیت و روحیه آن ها به عنوان شغل است یا خیر.

کپی رایتر کسی است که در بستر اینترنت مینویسد و بستری که برای آن مینویسد میتواند سایت و یا شبکه اجتماعی و حتی یک پیام و ایمیل باشد.

کپی رایتر باید به مهارت های نویسندگی تسلط داشته باشد و در عین حال از علوم بازاریابی روز دنیا مطلع باشد و باید بتو اند با تولید محتوایی جذاب کاربران را به مشتری تبدیل کند و در ذهن آن ها تجربه جذابی به جای بگذارد.

هدف کپی رایتر بازاریابی موثر و فروش بیشتر محصولات و ایجاد تجربه کاربری موثر میباشد. در این حوزه باید کپی رایتر مهارت هایی را در خود تقویت کند تا بتواند رد این رقابت ها پیروز شود و بتواند به عنوان بکی از بهترین ها مطرح شود. در ادامه مهارت های یک کپی رایتر را با هم بررسی کرده ایم تا شم بیشضتر با این شغل آشنا شوید و بدانید برای پیشرفت باید چه مواردی را در خود تقویت کنید.

برای دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ از جمله کپی رایتینگ با بالاترین کیفیت میتوانید از خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ آریا تهران با قیمت های استثنایی بهره مند شود.

کپی رایتر کیست
کپی رایتر کیست

مهارت های یک کپی رایتر

مهارت های یک کپی رایتر فقط نوشتن نیست او باید تمام مهارت هایی که برای جذب بیشتر کاربر و تبدیل او به مشتری نیاز است. او باید دانش خود را هر روز آپدیت کند و در این حوزه اطلاعات جدید داشته باشد تا بتواند از رقبا خود سبقت بگیرد و در این بازار رقابت پیروز شود.

ما در مورد مهارت های یک کپی رایتر چیزی بیش از توانایی در کنار هم قرار دادن یک جمله منسجم صحبت می کنیم. «به‌عنوان یک حرفه‌ای، باید بدانید که چگونه بنویسید که به مخاطب حس بهتری القا کنید و او را به مشتری تبدیل کنید و محصولات بیشتری بفروشید.

هاوکینز اضافه می کند که گرامر، املا و علائم نگارشی نیز به حساب می آیند. «تفاوت «هر روز» و «هر روز» را بدانید; آنها قابل تعویض نیستند املا می تواند حرفه شما را بسازد یا خراب کند.”

توانایی نوشتن برای هر قشر مخاطب مهم بوده و بهره گیری از مهارت های تحقیقاتی برتر در این حوزه نیز بسیار مهم است.

«شما باید بدانید که چگونه محتوا را بهینه کنید تا ترافیک را به وب سایت، صفحه محصولات یا وبلاگ سایت خود هدایت کنید. این بدان معنی است که با فناوری دیجیتال، از جمله تغییرات الگوریتم گوگل، به روز باشید تا بدانید کدام تکنیک های SEO موثرتر هستند.

به طور کلی میتوان گفت مهارت های یک کپی رایتر برای کپی رایتینگ موفق شامل موارد زیر میباشد:

  • خلاقیت در نوشتن
  • آشنایی با اصول سئو
  • اشنایی با روانشناسی مشتری
  • آشنایی با اصول بازاریابی دیجیتال
  • آشنایی با رسانه ها
  • آشنایی با شبکه های اجتماعی و نحوه تولید محتوا در هر شبکه
  • تسلط به بازاریابی درونگرا
  • تسلط به بازاریابی دیجیتال
  • تسلط به نویسندگی و تولید محتوای جذاب و یونیک
  • شناخت دغدغه های کاربران
  • شناخت دغدغه های بازار

با شرکت در کلاس های آموزش دیجیتال مارکتینگ مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

مهارت های یک کپی رایتر
مهارت های یک کپی رایتر

مواردی که کپی رایتر مینویسد عبارتند از:

  • پست های وبلاگ : این متن می تواند از حدود ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد. آنها معمولاً کمی غیررسمی‌تر هستند، اما در مورد سایت های مختلف در موضوعات مختلف این لحن نوشتار متفاوت میباشد.
  • ایمیل ها : کمپین های ایمیلی برای جلب توجه، افزایش آگاهی و تحریک بری خرید وجود دارند. آن‌ها باید کوتاه، فریبنده و آموزنده باشند تا به افزایش مشتریان کمک کنند.
  • پست های رسانه های اجتماعی : رسانه های اجتماعی نیز به کپی رایتینگ نیاز دارند و البته که کپی رایتینگ برای رسانه های اجتماعی مختلف متفاوت است و باید بدانید مخاطبان شما در هر رسانه چه کسانی با چه علایقی هستند و برای آن ها متون جاب بنویسید.
  • متن صفحات وب سایت : نوشتن برای وب مجموعه ای از قوانین و اصول راهنما دارد، این یک مجموعه مهارت دیگر است، اما بسیاری از کپی رایترها در مهارت های خود دارا هستند شما باید بدانید برای بهوبد رتبه سایت و در عین حال جذب کاربران چگونه بنویسید و چگونه اصول سئو را در سایت تان پیاده سازی کنید.

اگر هنوز کپی رایتینگ را به طور کامل بلد نیستید و میخواهید یک وبمستر حرفه ای بشید و به راحتی تمام امور یک سایت را مدیریت کنید میتوانید در دوره آموزش وبمستر آریا تهران شرکت کنید. در این دوره html , css , javascript و سئو و نحوه کار با ابزار های تخصصی سئو مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس به شما آموزش داده میشود و تمام این آموزش ها متناسب با نیاز بازار کار میباشد.

شما در انتهای این دره میتوانید با مهارت های کسب شده خود به راحتی جذب بازار کار شده و به عنوان یک وبمستر کسب درآمد چندین برابری داشته باشید. استخدام شدن شما با مهارت های کسب شده این دوره جامع قطعی میباشد.

وظایف کپی رایتر

  • نوشتن و تولید محتوا (بدیهی است)
  • پژوهش و آپدیت اطلاعات
  • ویرایش و تصحیح محتوا
  • مدیریت پروژه ها
  • برنامه ریزی و اجرای کمپین های بازاریابی
  • تأثیرگذاری بیشتر روی کاربر و تبدیل او به مشتری

نقش یک کپی‌نویس در بازاریابی و سئو می‌تواند بسیار بیشتر باشد، مانند آگاهی از استراتژی سئو، برنامه‌ریزی برای تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی و حتی ساخت ویدیو (در بازاریابی محتوایی کارهای زیادی انجام داده میشود).

یک کپی رایتر محتوایی تولید میکند و از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد ترافیک سایت استفاده می کند. مهمترین چیزی که کپی رایتر باید در نظر داشته باشد این است که هر چندوقت یک بار مطالب خود را آپدیت کند و اطلاعات جدید خود را در آن به کار گیرد.

درامد کپی رایتر

میانگین درامد کپی رایتر به مهارت و تخص او بستگی دارد. در واقع وقتی شما رد کار خود تخصص داشته باشید و نمونه کار های موفق قوی داشته باشید دیگر این شما هستند که درآمدتان را تعیین میکنید و سازمان ها برای بهره گیری از مهارت های شما باید هزینه های قابل توجهی را پرداخت کنند.

البته مورد دیگری که در تعیین درامد کپی رایتر تاثیرگذار است قرار داد آن ها با کارفرمایان است. گاهی ممکن است به آن ها از هر فروش پورسانت تعلق گیرد که در این صورت درامد ثابتی نخواهند داشت و گاهی ممکن است با آن ها سر یک حقوق ثابت به توافق برسند.

هرچه کپی رایتر مهارت های خود را در حوزه سئو افزایش دهد میتواند موفق تر باشد و درآمد بالاتی هم کسب کند. میانگین درامد کپی رایتر در ایران از ۵میلیون تومان به بالا میباشد.

لبته این درامد میتواند تا ۱۰۰ میلیون توامن هم باشد و همه چیز به جایی که درآ کار میکنید و توانایی های شما بستگی دارد.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ارزان ما شوید.

درامد کپی رایتر
درامد کپی رایتر

چه کسانی میتوانند کپی رایتر باشند

در واقع این شغل هم مانند هر شغل دیگری مناسب همه نیست و شما باید سختی ها و مزایا و معایب این شغل را در نظر بگیرید. اگر میخواهید این شغل را انتخاب کنید باید بدانید رد این مسیر باید خیلی صبور باشید و به یادگیری بیشتر علاقه داشته باشید. شما باید هر روز زمانی را برای یادگیری جدیدترین تکنیک های بازاریابی و سئو اختصاص دهید تا بتوانید بهترین و تاثیرگذارترین محتوا را تولید کنید.

در این قسمت ما به شما مراحلی را که بایدبرای کپی رایتر شدن طی کنید را میگوییم تا به طور کلی با این مسیر آشنا شوید و سپس آن را به عنوان شغل اول و یا دوم خود انتخاب کنید.

مسیر شغلی برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر سخت نیست، راه های زیادی برای شروع و ساخت رزومه در این حوزه وجود دارد. در اینجا چند کار مختلف وجود دارد که می توانید برای شروع کار انجام دهید تا کار کپی رایتینگ را آسان تر کنید:

  • آموزش ببینید و به صورت اصولی همه چیز را یاد بگیرید. حتی اگر قصد ندارید آموزش رسمی در زمینه کپی رایتینگ دریافت کنید، یک کلاس نویسندگی ساده یا دوره کپی‌رایتینگ در یوتیوب ببینید و سعی کنید از آموزش های رایگان بهره ببرید. یک دوره کپی رایتینگ باید به شما بیاموزد که چگونه سبک نوشتاری خود را توسعه دهید، چگونه مکانیزم زبان فارسی را درک کنید، و چگونه مفاهیم فرهنگی برای هر کلمه را تشخیص دهید.
  • از محل کار کوچک شروع کنید. حتی اگر حتی یک پروژه کپی رایتینگ در دست ندارید، امیدتان را از دست ندهید. برای مشاغل کوچک یا صاحبان مشاغل محلی معمولی است که نویسندگان مستقل با تجربه کمی را استخدام کنند. انجام چند مورد از این مشاغل مبتدی کپی‌نویسی می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه‌ای را که نیاز دارید به دست آورید.
  • تکنیک های سئو را بیاموزید و با آنها همراه باشید. چالش اصلی در بازاریابی دیدن تبلیغات و محتوا توسط افراد مناسب و تبدیل آن ها به مشتری است. به همین دلیل است که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اهمیت دارد. سئو به این معنی است که هنگام جستجوی یک کلمه مرتبط، احتمال بیشتری وجود داشته باشد که بالاتر از سایر صفحات رقبا نشان داده شود (مطالعه بیشتر: سئو چیست). قوانین سئو همیشه در حال تغییر هستند بنابراین یادگیری نحوه نوشتن برای سئو و همگام شدن با روندهای فعلی باعث می‌شود که شما برای کسب‌وکارها موفق تر باشید و فروش خود را افزایش دهید.

کپی رایتر فریلنسر

حتما شما هم کپی رایتر فریلنسر را شنیده اید و شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کپی رایتر فریلنسر چگونه کسب درآمد میکند و چگونه در این حوزه فعالیت میکند.

در واقع کپی رایتر فریلنسر بدون آن که زیر نظر یک کارفرما در یک شرکت و یا سازمان به فعالیت مشغول باشد به صورت فردی و مستقل فعالیت میکند و کسب درآمد میکند.

در واقع میتوان گفت کپی رایتر فریلنسر به صورت مستقل با مشتری به یک نقطه نظر مشترک میرسند و کپی رایتر فریلنسر میتواند به صورت پاره وقت و یا تمام وقت به این کار مشغول باشد. درامد کپی رایتر فریلنسر به این بستگی دارد که چقدر مهارت داشته باشد. هرچه مهارت و تخصص او بیشتر باشد درامد بالا تر میرود و معمولا کسانی که تخصص کافی در این زمینه دارند میتوانند به صورت فریلنسر درامد بیشتر نسبت به حالت کارمندی داشته باشند البته در صورتی که روحیه آن ها برای کار به صورت فریلنسری مناسب باشد.

فاکتوری که باید برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر فریلنسر در نظر د اشته باشید این است که ممکن است برای یک مدت مشتری نداشته باشید اما اگر یک و یا چند پروژه را موفق پیش ببرید همان ها میتوانند برای شما مشتریان بیشتر به همراه داشته باشند.

باید در این مسیر سختی هایی را تحمل کنید و باید بدانید که در این مسیر باید همیشه خود را آپدیت کنید تا از رقبا عقب نمانید و باید نمونه کار های قوی داشته باشید و به این ترتیب رزومه خود را پربارتر کنید.

اگر میخواهید به صورت اصولی تکنیک های کپی رایتینگ را یاد بگیرید میتوایند در کلاس های آموزش کپی رایتینگ آریا تهران شرکت کنید تا با دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه ای به راحتی در این حوزه جذب بازار کار شده و کسب درامد کنید.