ابزار های سئو

سئو سایت بدون هیچ ابزار و یار کمکی کار را بسیار سخت میکند و کار شما را میتواند برای مدت طولانی عقب بیندازد. ابزار سئو آنلاین همیشه کمک حال سئوکاران حرفه ای بوده و آن ها را در بررسی سئو سایت و تحلیل و آنالیز رقبا بسیار کمک میکند. انواع ابزار های سئو سایت به […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: مقالات سئو
  • زمان مطالعه: 23 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سئو سایت بدون هیچ ابزار و یار کمکی کار را بسیار سخت میکند و کار شما را میتواند برای مدت طولانی عقب بیندازد. ابزار سئو آنلاین همیشه کمک حال سئوکاران حرفه ای بوده و آن ها را در بررسی سئو سایت و تحلیل و آنالیز رقبا بسیار کمک میکند. انواع ابزار های سئو سایت به سئوکار کمک میکنند تا دید آگاهانه تری از سایت و رقبا داشته باشد و به صورت حرفه ای تر و با خلاقیت بیشتری برای بهبود رتبه سایت اقدام کند.

ما در شرکت سئو آریا تهران از بهترین ابزارهای سئو گوگل استفاده میکنیم ومیتوانیم سایت شما را در کمتر از ۶ ما به صفحه اول گوگل بیاوریم. برای اطلاع از هزینه سئو انواع سایت میتوانید به صفحه شرکت سئو مراجعه کنید و یا یا با همکاران ما در آریا تهران تماس بگیرید.

ابزار سئو چیست

اولین سوالی که در این مقاله مطرح میشود این است که اصلا ابزار سئو چیست و چرا باید از ابزار های سئو استفاده کنیم؟

در واقع ابزار های سئو، سایت ها و یا برنامه هایی هستند که این امکان را به کاربران میدهند که سایت خودشان و رقبا را بررسی کنند و با بررسی رفتار های مختلف کاربران در سایت شان و یا با بررسی کار های انجام گرفته در سایت رقبا بتوانند حرفه ای سایت شان را سئو کنند و به رتبه های برتر گوگل برسانند.

آنالیز سئو سایت با استفاده از ابزار سئو آنلاین و آفلاین کار سئوکاران را بسیار راحت کرده است و سبب صرفه جویی در زمان و وقت سئوکاران میشود.

در واقع پیشرفت انواع ابزار سئو به قدری سریع بوده که امروزه سئوکاران میتوانند برای بخش های مختلف سئو سایت شان از ابزار های مختلف استفاده کنند.

در واقع هر پلنی که شما در تدوین استراتژی سئو سایت تان ریخته اید را میتوانید با ابزار کمکی سئو پیش ببرید و سایت تان را به رتبه های برتر گوگل برسانید.

سئوکاران میتوانند برای امور مختلفی که در قسمت زیر به آن ها اشاره کرده ایم برای بررسی مشکلات سئو سایت شان بهره ببرند و بهترین سایت آنالیز سئو را بری انواع سایت ها انتخاب کنند.

ابزار سئو چیست

ابزار های سئو در بخش های مختلف استراتژی سئو به شما کمک میکنند :

  • آنالیز رقبا
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بهبود سئو محلی سایت
  • بررسی سئو سایت در موبایل
  • بررسی سرعت سایت
  • بررسی بک لینک ها
  • بررسی رفتار کاربران سایت
  • بررسی رتبه سایت (برای اطلاعات بیشتر در مورد آنالیز رتبه سایت میتوانید مقاله بررسی رتبه سایت را مطالعه کنید.)
  • بررسی لینک ها و پیوندها
  • سئو داخلی
  • بررسی لینک های شکسته
  • سئو وردپرس

در ادامه بهترین ابزارهای بررسی سئو سایت را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید بهترین ابزار بررسی سئو سایت رایگان را پیدا کنید و برای پیشبرد اهداف سئو سایت تان از آن بهره ببرید.

با شرکت در کلاس سئو آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

نیاز به ابزار سئو

برای معرفی ابزارهای سئو باید به عرض شما برسانیم که همه ابزار ها رایگان نیستند و گاهی نیاز است که برای سئو سایت تان از ابزار های پولی سئو بهره ببرید.

به نظر شما چرا باید از ابزار سئو استفاده کنیم؟ آیا خودمان نمیتوانیم بدون نیاز به ابزارهای سئو گوگل سایت ما را بررسی کنیم و از تکنیک های سئو داخلی (مطالعه بیشتر: سئو داخلی چیست ) و سئو خارجی ( آشنایی بیشتر : سئو خارجی چیست ) و یا سئو تکنکالبرای بهبود رتبه سایت بهره ببریم؟

پاسخ به این سوال کاملا واضح است. چرخ خودرو یکبار در طول تاریخ تولید میشود و در خودرو جایگذاری میشود واگر لازم باشد که در خودرویی از چرخ استفاده کنید لازم نیست که خودتان مراحل اختراع چرخ را طی کنید و میتوانید از چرخ های تولید شده استفاده کنید و کارتان را جلو بیندازید.

در واقع حتی اگر بگویید با ساخت این چرخ بیشتر با ساختار آن آشنا میشوید و مراحل را بهتری درک میکنید این کار بیهوده خواهد بود و در واقع شما یک کار بی ارزش کرده اید و زمان تان را هدر داده اید.

سئو سایت هم دقیقا مانند ساخت یک ماشین است.

شما میتوانید از ابتدا که استراتژی سئو سایت تان را میچینید خودتان دست تنها بدون کمک از ابزار ها ساتی تان را سئو کنید و یا میتوانید از ابزار های رایگان سئو و یا ابزار های پولی سئو سایت کمک بگیرید و به کارتان سرعت ببخشید و در جنگ رقابت سئو پیروز نبرد باشید.

شاید از نظر شما ابزار های رایگان سئو سایت برای آنالیز و بهبود رتبه سایت کافیست و دیگرنیازی به ابزار های پولی سئو نیست و ابزار های رایگان کار همان ها را انجام میدهند.

اما واقعا این صحبت خنده دار به نظر میاید! زیرا صد ها سئوکار برتر جهان زمان زیادی را صرف کرده اند و ابزاری را طراحی کرده اند که در کار بررسی سئو سایت کمک حال سئوکاران باشد آیا امکان دارد که این افراد کار بیهوده ای انجام دهند.

قطعا خیر اما به احتمال زیاد به دلیل گران تمام شدن خرید این ابزار ها در ایران بیشتر ابزار های بررسی سئو سایت رایگان پیشنهاد میشود اما این دلیل بر بیهوده بوده ابزار های پولی سئو سایت نیست!

انواع ابزار سئو

همان طور که گفته شد تشخیص سئو سایت با استفاده از انواع ابزار سئو امکان پذیر است اما این ابزار ها هم طبقه بندی دارند و هر گروه از این ابزار ها برای بررسی بخشی از سئو سایت شما و یا رقبا مورد استفاده قرار میگیرد.

به طور کلی میتوان گفت انواع ابزار سئو در تشخیص سئو سایت به موارد زیر طبقه بندی میشوند:

ابزار آنالیز

این ابزار ها همان طور که از نامشان پیداست برای آنالیز و بررسی رفتار کاربران مورد استفاده قرار میگیرند که معروف ترین و محبوب ترین این ابزار ها گوگل انالیتیکس میباشد. با استفاده ازاین ابزار سئو میتوانید متوجه شوید کاربران سایت شما چه رفتار هایی داشتند ، از چه صفحاتی با چه زمانی دیدن کرده اند و نرخ پرش آن ها به چه صورت است. استفاده از این ابزار ها و تحلیل و بررسی آن هابه شما کمک میکنداز کاربرانی که از سایت شما دیدن میکنند مشتری بسازید و کسب درآمد بیشتری داشته باشید.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی

یکی از بهترین ابزار هایی که کمک میکند شما بهترین تولید محتوا هدف دار را داشته باشید شناخت کلمات کلیدی است که کاربران ان ها را سرچ میکنند و میتواند تولید محتوا در آن حوزه برای سایت شما ترافیک بیشتری به همراه داشته باشد. انتخاب کلمه کلیدی مناسب اولین قدم برای تولید محتوا و هدایت کاربران به سایت تان است. این ابزار ها میتوانند ورودی هدف دار سایت شما را چندین برابر کنند.

ابزار سئو داخلی

ابزار سئو داخلی ابزار هایی هستند که با استفاده از آن ها میتوانید ارتباطات داخلی بین صفحات و لینک های داخلی را بررسی کنید. با استفاده از این ابزار ها میتوانید لینک های شکسته سایت تان را رفع کرده و صفحات سایت تان را برای ایندکس شدن سریع تر در گوگل آماده کنید.

ابزار سئو خارجی

با استفاده از این ابزار ها میتوانید بک لینک های خود و یا رقبا رامورد بررسی و آنالیز قرار دهید. شاید تصور کنید اطلاع از این موضوع که رقبا شما از چه سایت هایی بک لینک گرفته اند چندان مهم نباشد اما در واقع اطلاع از این موضوع میتواند شما را سریعتر به اهداف سئویی تان برساند.

ابزار تست سرعت سایت

سرعت لود شدن یکی از عواملی است که میتواند تاثیر مستقیم روی سسو سایت داشته باشد و باعث بهبود رتبه سایت شود. این ابزار های تست سرعت به شما کمک میکنند سرعت صفحات مختلف سایت تان را مورد بررسی قرار دهید و از پیشنهادات آن ها برای بهینه سازی سرعت سایت تان استفاده کنید. هرچه سایت شما با سرعت بیشتری لود شود برای کاربران محبوب تر میباشد و همین امر هم میتواند کمک کند کاربران و ترافیک سایت تان بیشتر شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه تست سرعت سایت میتوانید مقاله تست سرعت سایت را مطالعه کنید.

معرفی ابزارهای سئو

همان طور که اشاره کردیم ابزار های سئو سایت از ابتدای استراتژی سئو سایت تان در کنار شما خواهند بود و تا لحظه آنالیز سودآوری سایت و بررسی رفتار کاربران در سایت تان شما را یاری میدهند.

در این قسمت میخواهیم انواع ابزار سئو آنلاین را برای بخش های مختلف با هم بررسی کنیم. شما میتوانید از این ابزار ها برای بررسی سئو سایت رایگان بهره بگیرید و به راحتی رقبا و کاربران سایت تان را آنالیز کنید.

ما در این قسمت محبوب ترین ابزار سئو رایگان و پولی را به شما معرفی میکنیم تا بر اساس نوع سایت و رقبایتان بهترین سایت آنالیز سئو را انتخاب کنید.

تکینک های کاربردی سئو را در صفحه آموزش سئو مطابق با جدیدترین آپدیت های روز دنیا مطالعه کنید.

معرفی ابزارهای سئو

ابزار های آنالیز سئو

  • گوگل آنالیتیکس Google Analytics

گوگل آنالیتیکس از جمله ابزارهای سئو گوگل رایگان میباشد که کدی را در اختیار شما قرار میدهد که باید آن کد را در سایت تان قرار دهید تا بتواند کلیت سایت شما را مورد بررسی قرار دهد و رفتار کاربرانی که به سایت شما وارد شده اند را بررسی کند.

با قرار دادن این کد در سایت تان اطلاعات گسترده ای از سایت استخراج میشود ولی اصلا نگران نباشید زیرا این ابزار سئو گوگل متعهد شده که از اطلاعات کاربران خود محافظت کند.

شاید برای شما جالب باشد شما با استفاده از این ابزار بررسی سئو سایت رایگان میتوانید متوجه شوید که کاربران تان در هر صفحه چه زمانی مانده اند، از یک صفحه به چه صفحات دیگر رفته اند، نرخ پرش در سایت تان چقدر است و از صفحات محبوب سایت تان و صفحاتی که دیر لود میشوند کدام هستند و ده ها مورد دیگر.

اگر نمیدانید این ابزار چیست و چگونه باید کار با آن راشروع کنید همنی حالا وارد سایت Google Analytics شوید و با قابلیت های مختلف این ابزار رایگان سئو گوگل آشنا شوید.

  • سرچ کنسول Search Console

با استفاده از ابزار سرچ کنسول نیز شما میتوانید تعداد ورودی به سایت تان را در بازه های زمانی مختلف بررسی کنید و جایگاه رتبه بندی صفحات سایت تان را در زمان های مختلف بررسی کنید تا توجه شوید چه عواملی سبب بهبود و یا افت رتبه سایت و تغییرات تعداد کلیک های سایت تان شده است.

اگر نمیدانید سرچ کنسول چیست و چه کاربردی دارد و چطور میتوانید سایت تان را به آن وصل کنید مقاله گوگل سرچ کنسول چیست را مطالعه کنید.

در این ابزار سئو گوگل رایگان میتوانید بک لینک های ثبت شده سایت تان را بررسی کنید و بفهمید که به چه صفحاتی از سایت شما و از چه سایت هایی بک لینک گرفته شده است.

این ابزار تحلیل سئو رایگان قابلیت های دیگری نیز دارد که شما میتوانید صفحات دارای مشکل سایت تان را در این ابزار بررسی کنید و مشکلاتی که این صفحات از نظر ربات های گوگل دارند را بررسی و رفع کنید.

شما میتوانید در سایت Search Console به راحتی از قابلیت های یکی از بهترین ابزارهای سئو گوگل به صورت رایگان بهره مند شوید و سایت تان را مورد آنالیز قرار دهید.

  • ابزار ماز MozCast

در سایت moz شما متیوانید از قابلیت های رایگانو پولی آن استفاده کنید که قابلیت های رایگان آن خدمات کمتری را به شما ارائه میدهد و برای بهره مندی از تمامی قابلیت های آنالیز سئو سایت باید نسخه پولی آن را خریداری کنید.

یکی از مهمترین قابلیت های بهترین سایت آنالیز سئو این است که صفحات شما را از نظر کلمات کلیدی و اعتبار بررسی میکند و برای بهبود رتبه بندی سایت پیشنهاداتی را ارائه میدهد که واقعا مفید و کاراست.

با این ابزار تحلیل سئو میتوانید سایت تان را از نظر خرش ربات های گوگل بررسی کنید و اشکالاتی که در سئو تکنیکال آن وجود دارد را برطرف کنید.(مطالعه بیشتر : سئو تکنیکال )

برای استفاده از این ابزار رایگان سئو میتوانید به سایت MozCast مراجعه کنید و از قابلیت های این سایت برای بررسی مشکلات سئو استفاده کنید.

  • اکسا alexa

ابزار اکسا نیز یکی از ابزارهای بررسی سئو سایت است که به صورت پولی و رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته و همه میتوانند از قابلیت های آن بهره مند شوند.

سایت alexa به نظر ما بهترین سایت آنالیز سئو میباشد که اگر بتوانید اکانت پولی آن راخریداری کنید میتوانید خیلی راحت سایت تان را بررسی و سئو کنید.

با استفاده از این ابزار مانند یک کارآگاه میتوانید کلماتی که سایت رقبا از آن ورودی دارند را بررسی کنید و خودتان نیز با استفاده از آن کلمات ورودی سایت تان را بالا ببرید و یا متوجه شوید که رقبا روی چه موضوعاتی تمرکز کرده اند شما هم از آن ها کمک بگیرید و رتبه سایت تان را بهتر کنید.

یکی از کار هایی که با این ابزار انجام میشود تحقیق کلمات کلیدی پرترافیک و پرسود برای مشتری میباشد که به این ترتیب میتوان از ان برای بهبود سئو کلاه سفید سایت اقدام کرد. اگر با تکنیک های برتر سئو کلاه سفید آشنایی ندارید مقاله سئو کلاه سفید چیست را مطالعه کنید.

  • ابزار ahref

سایت ahrefs نیز یکی از سایت هایی است که به شما کمک میکند روی سئو خارجی خود تمرکز بیشتری داشته باشید و رقبا خود را نیز آنالیز و تجزیه و تحلیل کنید. با استفاده از ابزار سئو ahrefs میتوانید بک لینک های سایت خود و رقبا را بررسی کنید و در صورتی که ان ها از سایتی بک لینک موثری گرفته اند که نتیجه مثبتی برای آن ها داشته شما هم برای ثبت بک لینک در آن سایت ها اقدام کنید.

با این ابزار میتوانید بک لینک های قدیمی را از بک لینک های ارزشمند مفید جداسازی کنید و حتی در صورتی که متوجه شدید بک لینکی برای سایت شما نتیجه مثبتی ندارد آن را بی تاثیر کنید.

  • ابزار Majestic Seo

این ابزار برای سئو داخلی و خارجی مورد استفاده قرار میگیرد اما کاربرد اصلی آن در سئو خارجی میباشد. با استفاده از این ابزار میتوانید متوجه شوید که با چه انکرتکستی در چه سایتی بک لینک گرفته شده است.همچنین در این ابزار میتوانید متوجه شوید که چه بک لینک هایی فالو و نوفالو هستند و به طور کلی لینک سازی های داخلی و خارجی سایت تان را بررسی کنید.

یکی دیگر از ابزار های سئو که میتوانید برای آنالیز رقبا و سایت خود از ان استفاده کنید Similar Web میباشد. این ابزار رایگان سئو به شما کمک میکند هم در مورد کلمات کلیدی رقبا و هم بک لینک های آن ها اطلاعات جامعی به دست آورید.

استفاده از این ابزار بررسی سئو بسیار راحت و آسان است و شما میتوانید بررسی کنید که رقبا شما چه فعالیت هایی میکنند که میتوانند در رتبه های بالاتر حضور داشته باشند.آماری که در این نرم افزار به شما ارائه میشود قابل خواندن میباشد و به راحتی میتوانید امار را با هم مقایسه کنید.

شما با استفاده از این ابزار بررسی سئو میتوانید متوجه شوید ترافیک سایت از چه طریقی تامین میشود و تلاش کنید تا شما هم از آن موارد برای سایت تان ترافیک لازم را جذب نمایید.

برای آن که بتوانید به خوبی بک لینک های خود و رقبا را بررسی و انالیز کنید میتوانید مقاله بررسی بک لینک های سایت را مطالعه کنید.

ابزار Similar Web
ابزار Similar Web

ابزار تحقیق کلمات کلیدی سئو

  • Keyword Explorer

برای آن که بتوانید کلمات کلیدی پر ترافیک و سودآور برای مشتری را پیدا کنید میتوانید از ابزار های مختلف سئو بهره مند شوید اما قبل از استفاده از ابزار ها بهتر است مقاله تحقیق کلمات کلیدی چیست را مطالعه کنید و با کاربرد و اهمیت تحقیق کلمات کلیدی آشنا شوید.

اگر با ابزار تحقیق کلمات کلیدی شگفت انگیز Moz آشنا نیستید ، باید آن را امتحان کنید. ۵۰۰ میلیون پیشنهاد کلمه کلیدی که همه این کلمات دقیق ترین پر ترافیک در صنعت مورد نظر شما هستند.

شما همچنین میزان دشواری کلمات کلیدی معروف Moz را به همراه داده های CTR دریافت می کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله Ctr چیست را مطالعه کنید.

شما میتوانید از این ابزار تحقیق کلمات کلیدی سئو در سایت Keyword Explorer بهره مند شوید و به راحتی کلمات کلیدی پرورودی را پیدا کنید.

  • Keyword Planner

Google Keyword Planner مخصوص افرادی است که تبلیغات Google خریداری می کنند و اطلاعات زیادی را برای برنامه ریزی کلمات کلیدی SEO ارائه می دهد.

این ابزار سئو از داده های خود Google استفاده می کند و عملکردهای مفیدی مانند فیلترینگ کشور دارد.

برای استفاده از این ابزار سئو آنلاین میتوانید به صفحه Keyword Planner مراجعه کنید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی سئو
ابزار تحقیق کلمات کلیدی سئو
  • ابزار سئو رایگان Keywordtool.io

با استفاده از ابزار سئو رایگانKeywordtool.io میتوانید کلمات کلیید که رافیک بیشتری برای سایت شما خواهند داشت را پیدا کرده و متناسب با این کلمات کلیدی تولید محتوا هدف دار داشته باشید.

این ابزار با توجه به حوزه کاری سایت شما میتواند پرترافیک ترین کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد دهد تا بتوانید با ورود و هدایت صحیح کاربران به سایت تان ربته آن رابهبود بخشید .

یک سئوکار برای آن که بتواند موفق باشد باید مانند بازاریاب کاربران را به گشت زدن بیشتر در سایت ترغیب کرده و آن ها را به مشتری تبدیل کند که به این کار بازاریابی سئو گفته میشود. در مقاله بازاریابی سئو چیست میتوانید اطلاعات لازم را در مورد این مهارت سئوکاران کسب کنید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی سئو
ابزار تحقیق کلمات کلیدی سئو
  • ابزار سئو رایگان Histats.com

با استفاده از این ابزار میتواند ترافیک و بازدیدکنندگان سایت را مورد بررسی قرار دهید. یکی از قابلیت هایی که این بازار در اختیار شما قرا میده این است که میتوانید مدت زمانی که کاربران در سایت شما حضور داشتند را بررسی کنید و در صورتی که بتوانید تحلیل درستی از رفتار کاربران تان داشته باشید میتوانید با هدایت ان ها به صفحات هدف تان از آن ها مشتری واقعی بسازید و نرخ پرش در سایت تان را افزایش دهید و به همین ترتیب به بهینه سازی سایت تان کمک میکند.

یک سئوکار برای آن که بتواند سایت ها را در زمان کمتری با بالاترین کیفیت سئو کند نیاز است از جدیدترین الگوریتم های گوگل اطلاع یابد و مطابق با تغییرات راهکار های خود را انجام دهد. برای آشنایی بااین الگوریتم ها میتوانید مقاله الگوریتم های گوگل را مطالعه کنید.

  • ابزار سئو SEMrush

با استفاده از این ابزار هم میتوانید کلمات کلیدی که شما رابه رتبه های برتر میرساند و کلمات مرتبط را پیدا کنید و تولید محتوایی حول و حوش آن کلمات هدف داشته باشید. این ابزار بررسی سئو به شما کمک میکند رقبا را به راحتی بررسی کنید و از راه هایی که آن ها برای جذب ترافیک و بهبود رتبه استفاده کرده اند استفاده کنید.

این ابزار بررسی سئو کمک میکند مسیر موفقیت را سریع تر طی نمایید و بهتر بتوانید رقبا را بررسی کرده و اموری که ان ها انجام داده اند تا رتبه بهتری کسب کنند را انجام دهید.

  • ابزار سئو Beam UsUP

این ابزار از دیگر ابزار های تحلیل سئو سایت مییباشد که با استفاده از آن میتوانید محتوا سایت خود را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که در آن از محتوا کپی شده استفاده نشده است.

  • ابزار SEO SiteCheckup

از دیگر ابزار های تحلیل سئو سایت این ابزار میباشد که میتوانید مواردی مانند : بررسی رقبا، گزارش مرتبط با سئو سایت، مانیتورینگ سئو، بررسی مشکلات سئو سایت را به خوبی انجام دهد و به شما گزارش جامعی ارائه دهد.

این سایت پس از بررسی بر اساس فاکتور های خود نمره ای به شما ارائه میدهد و این نمره نشان میدهد که سایت شما از نظر یک متخصص سئو تا چه اندازه ای نکات را رعایت کرده و در سایت را سئو نموده است.

ابزار بررسی لینک سئو

  • Backlink Checker

شاید شما هم ندانید که Ahrefs یک چک کننده بک لینک رایگان ارائه می دهد. شما با استفاده از ابزار ahref میتوانید به صو.رت رایگان بک لینک های سایت خودتان و یا سایت رقبا را بررسی کنید و از سایت هایی که بک لینک دریافت کرده اند و اعتبار بک لینک های آن ها مطلع شوید.

برای استفاده از بهترین سایت آنالیز سئو میتوانید وارد Backlink Checker شوید و از قابلیت های چشمگیر این ابزار بهره مند شوید.

  • ابزار سئو Link Miner

Link Miner از دیگر ابزار های آنالیز سئو سایت میباشد که با استفاده از آن میتوانید لینک های شکسته سایت را پیدا کرده و برای رفع مشکل شان اقدام کنید. این ابزار آنالیز سئو سایت به صورت اکستنشن گوگل میباشد که روی مرورگر شما نصب میشود و با فعال کردن آن میتوانید روی هر صفحه ای که هستید متوجه شوید که چه تعداد لینک شکسته در آن وجود دارد.

ابزار سئو وردپرس

میتوان افزونه هایی در وردپرس هم نصب کرد که به سئو سایت بسیار کمک کند. به این ترتیب با بهره مندی از این افزونه ها میتوانید خیلی راحت سئو داخلی سایت تان را بهبود بخشید و حتی سرعت سایت تان را بهتر از قبل کنید.

  • افزونه Yoast SEO – یواست سئو

شما میتوانید از این افزونه به خوبی برای بهبود سئو داخلی سایت تان استفاده کنید و از میزان رعایت اصول و ساختار سئو در مقالات تان مطلع شوید. در صورتی که این افزونه به درستی در سایت تان کانفیگ شده باشد میتواند در بهبود سئو به شما کمک کند و مانند یک راهنما شما را برای بهبود سئو داخلی سایت تان کمک کند.

  • افزونه وردپرس لایت اسپید LiteSpeed

با استفاده از این افزونه میتوانید سرعت سایت وردپرسی تان را بهبود ببخشید و با بهتر شدن سرعت لود شدن قطعا سایت شما در رتبه های برتر گوگل نمایش داده میشود.

البته کار با این افزونه کمی دشوار است و لازم است که نحوه کار با آن و همچنین نحوه کانفیگ آن را یاد بگیرید.

اگر میخواهید به صورت حرفه ای سئو سایت را یاد بگیرید میتوانید از سری مقاله درباره سئو آریا تهران استفاده کرده و به ترتیب مقالات سئو را مطالعه کرده و در این حوزه حرفه ای شد.

ابزار سئو وردپرس

ابزار سئو بررسی سرعت سایت

سرعت سایت یکی از عوامل مهمی است که برای یهینه سازی سایت باید آن را مورد بررسی قرار دهید اما سوالی که مطرح میشود این است که چطور باید سرعت سایت را بررسی کرد و از کجا باید فهمید این سرعت برای سایت شما مناسب است یا نه؟

ابزار های رایگان سئو در این زمینه وجود دارند که شما میتونید سرعت سایت تان را مورد بررسی قرار دهید و راهکار هایی نیز در این سایت ها به شما رائه شده است که میتوانید با برطرف کردن ایرادات ذکر شده سایت تان را از نظر سرعت بهینه سازی کنید.

اگر نمیدانید چطور سرعت سایت تان را بهبود بخشید حتما مقاله آموزش افزایش سرعت سایت را مطالعه کنید و با تکنیک های گفته شده سرعت سایت تان را بهبود بخشید.

ابزار gtmetrix

این ابزار برای سنجش سرعت سایت تان است که شما میتوانید با راهکار هایی که این سایت متناسب با سایت شماست سرعت سایت تان را بهینه سازی کنید. شما میتوانید در این سایت رقبا خود را بررسی کنید و ببینید سایت هایی که رتبه بالاتری دارند چه سرعتی دارند و سرعت شما با آن ها چه تفاوتی دارد. البته که سرعت تنها عاملی نیست که سئو را تحت تاثیر قرار میدهد و شما باید سایر فاکتور هایی که در سایت رقبا رعایت شده است را نیز رعایت کنید تا بتوانید به رتبه های برتر برسید.

ابزار PageSpeed Insights

این ابزار هم جز ابزار های رایگان سئو میباشد که میتوانید سرعت سایت را در موبایل و دسکتاپ بررسی کنید و با پیشنهاد هایی که به شما ارائه میدهد میتوانید سرعت سایت تان را بهینه سازی کنید.

در ابتدا افراد اصلا به سرعت سایت توجهی نداشتند و حتی این مورد برای گوگل نیز چندان اهمیت نداشت اما امروزه سرعت به عنوان یکی از پارامتر های مهم برای سئو محسوب میشود و انواع ابزار سئو نیز برای بررسی سرعت سایت به وجود امده اند.

شما میتوانید با استفاده از ابزارهای سئو سرعت سایت را هم در حالت دسکتاپ و هم در حالت موبایل چک کنید. این ابزار سئو در صورتی که سرعت سایت شما مشکلی داشته باشد به شما پیشنهاداتی میدهد و شما میتوانید با رفع این مشکلات کمک به بهبود سرعت سایت تان کنید.

اگر میخواهید سایت تان را به صورت حرفه ای سئو کنید و از راهنمایی های برترین سئوکاران کشور بهره مند شوید میتوانید به صفحه مشاوره سئو مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در مورد سئو سایت خود دریافت کنید.

ابزار سئو بررسی سرعت سایت
ابزار سئو بررسی سرعت سایت

بهترین ابزار رایگان برای بررسی سئو

همان طور که تا اینجای مقاله بررسی کردیم شما تعدادی از محبوب ترین ابزار های سئو را شناختید و اگر تا ایجای مقاله دقت داشتید متوجه شدید که خیلی از این ابزار ها رایگان هستند.

با این وجود قصد داریم در این قسمت مقاله بهترین ابزار رایگان برای بررسی سئو به شما معرفی کنیم که بتوانیدبه صورت یک لیست این ابزار ها را مشاهده کنید و از آن ها برای بهینه سازی سایت تان استفاده کنید.

  • ابزار سئو رایگان سرچ کنسول : این ابزار بری بررسی کلیک ها و ایمپرشن های سایت و رتبه بندی سایت و بررسی صفحات ایندکس شده و یا ایندکس نشده توسط گوگل و بک لینک های ثبت شده در گوگل مورد استفاده قرار گیرد.
    • اگر میخواهید کار با سرچ کنسول را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و سایت خود را از جهات مختلف بهتر بررسی نمایید میتوانید با مراجعه به صفحه آموزش سرچ کنسول به صورت حرفه ای و رایگان کار با این ابزار را یاد بگیرید.
  • ابزار سئو رایگان گوگل انالیتیکس : این بهترین ابزار رایگان برای بررسی سئو در ایران و خارج از کشور است ه میتوانید تمامی رفتار کاربران را مورد بررسی قرار دهید و با تحلیل صحیح بهینه سازی صحیحی روی سایت تان انجام دهید.
  • ابزار سئو رایگان Hubspot’s Website Grader :‌این ابزار هم سرعت سایت شما را مورد بررسی قرار میدهد و هم از نظر سئو داخلی روی متا توضیحات و امنیت سایت دقت بیشتری دارد. این ابزار ریسپانسیو بودن سایت را مورد بررسی قرار میدهد.
  • ابزار سئو رایگان moz :‌ابزار moz ابزاری است که میتوانید با آن قدرت دامنه و صفحات سایت و لینک های داخلی و خارجی را به راحتی بررسی کنید.
  • ابزار سئو رایگان Check My Links :‌این ابزار رایگان است و شما میتوانید با استفاده از این ابزار لینک های شکسته ای که د سایت تان وجدود دارد را شناسایی کنید.
  • ابزار سئو رایگان UpCity SEO Report Card : برای مقایسه سایت با رقبا از نظر لینک سازی و تحلیل رتبه و سئو داخلی و سرعت و ریسپانسو بودن صفحات سایت
  • ابزار سئو رایگان SEMrush : برای بررسی عملکرد سایت از نظر رتبه بندی و لینک سازی های خارجی و بک لینک ها
  • ابزار سئو رایگان Found SEO Audit Tool : برای بررسی مشکلات سئو میباشد و راهکار هایی بای رفع مشکلات سئو ارائه میدهد.
  • ابزار سئو رایگان gtmetrix : این ابزار رایگان برای بررسی سرعت سایت و ارائه راهکار هایی برای بهبود سرعت سایت
  • ابزار سئو رایگان PageSpeed Insights : این ابزار رایگلن سئو میباشد که سرعت سایت در دسکتاپ و موبایل را مورد بررسی قرار میدهد و برای بهینه سازی سرعت سایت راهکار های خوبی ارائه میدهد.
  • ابزار سئو رایگان Varvy SEO Overview Tool : این ابزار میتواند درباره قدرت دامنه و قدرت صفحات سایت اطلاعات جامی به شما ارائه دهد و درباره سئو تصاویر سایت تان شما را راهنمایی میکند.

آموزش ابزار های سئو

ما در دوره های آموزش سئو به صورت کامل آموزش ابزار های سئو نوین را به کارآموزان آموزش میدهیم.

ابزار های مختلفی برای سئو سایت وجود دارد و شما میتوانید از انواع این ابزار ها برای بهبود سئو و رتبه سایت تان در گوگل بهره ببرید.

انواع ابزار سئو آنلاین و ابزارهای سئو گوگل در دوره آموزش سئو به صورت کامل به کارآموزان به صورت عملی آموزش داده میشود و شما در فضایی این آموزش را یاد میگیرید که برای ورود به بازار کار و دریافت پروژه سئو آماده میشوید.

مقالات مرتبط:

سئو چیست

سوالات متداول

بهترین ابزار رایگان برای بررسی سئو کدامند؟

ابزار های مختلفی برای تشخیص سئو سایت وجود دارند که در این مقاله لیستی از بهترین ابزار رایگان برای بررسی سئو را معرفی کرده ایم مانند سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، moz و … که به طور کامل درباره هرکدام در مقاله توضیحات جامعی ارائه شده است.

انواع ابزار های سئو کدامند؟

هر ابزاری که برای سئو مورد استفاده قرار میگیرد برای بخشی از سئو است که بعضی از آنها برای سئو داخلی، سئو خارجی و بررسی سرعت سایت و بررسی کلمات کلیدی میباشد که برای هر مورد در این مقاله ابزار های معروف و معتبری معرفی شده است.