مهمترین افزونه های وردپرس

یک سایت می تواند قابلیت های زیادی داشته باشد باید بخش های کدنویسی شده به آن اضافه شود.اگر با برنامه نویسی آشنایی زیادی ندارید بهترین کار استفاده از افزونه وردپرس می باشد. در مقاله قبلی نحوه نصب انواع افزونه وردپرس را به شما آموزش داده ایم که می توانید آن را در مقاله آموزش نصب […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: WORDPRESS
  • زمان مطالعه: 24 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یک سایت می تواند قابلیت های زیادی داشته باشد باید بخش های کدنویسی شده به آن اضافه شود.اگر با برنامه نویسی آشنایی زیادی ندارید بهترین کار استفاده از افزونه وردپرس می باشد. در مقاله قبلی نحوه نصب انواع افزونه وردپرس را به شما آموزش داده ایم که می توانید آن را در مقاله آموزش نصب افزونه وردپرس مشاهده کنید.

حال میخواهیم بهترین افزونه های رایگان وردپرس را به شما معرفی کنیم و مهمترین افزونه های وردپرس را که هر طراح سایتی باید با آن آشنایی داشته باشد را به شما بگوییم.

ماهی در مدت زمان کوتاهی ساخت سایت با وردپرس را یاد بگیرید و به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید می توانید در کلاس های آموزش وردپرس آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید. کلاس ها در ساعات متنوع و به صورت فشرده برگزار می شوند و تمام سرفصل های سازمان فنی و حرفه ای کشور به شما آموزش داده می شود.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

افزونه های ضروری وردپرس

ترک می دانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان می باشد که طراحان سایت می توانند بدون پرداخت هزینه ان از آن استفاده کرده و سایت های جذابی را بسازند.

برای آنکه بتواند قابلیت‌های زیادی را به سایت شما اضافه کنند افزوده هایی را ارائه می دهد. از این افزونه ها (مطالعه بیشتر : افزونه چیست ) رایگان بوده و بخشی از آنها نیز پول میباشد و شما باید برای نصب آنها هزینه بپردازید.

در این قسمت می خواهیم بهترین افزونه های رایگان وردپرس را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بدون پرداخت هزینه ای بیشتر این قابلیت ها را به سایت تان اضافه کنید.

طراحان سایت آریا تهران پس از بررسی های مختلف در پروژه های متعدد توانستند لیست افزونه های وردپرس را استخراج کرده و از میان صدها هزار افزونه معرفی مهمترین افزونه های وردپرس را برای شما ارائه دهند.

همان طور که میدانید شما باید از بخش افزونه ها در بخش پیشخوان وردپرس افزونه مورد نظرتان را نصب کنید. اگر با بخش های مختلف پیشخوان وردپرس آشنایی ندارید میتوانید در مقاله پیشخوان وردپرس با بخش های مخفی پیشخوان وردپرس بیشتر آشنا شوید.

افزونه های ضروری وردپرس
افزونه های ضروری وردپرس ۲۰۲۱

افزونه های کاربردی وردپرس سال ۲۰۲۱

در در این قسمت می خواهیم افزونه های کاربردی وردپرس در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بیشتر با انواع افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی و یا شرکتی و یا شخصی را آشنا شوید.

  • افزونه yoastSeo از افزونه های کاربردی وردپرس

افزونه ای که جز افزونه های کاربردی رایگان وردپرس می باشد و برای سئو کاران بسیار مهم تلقی می شود افزونه yoastSeo می باشد.

چگونه به خودی خود برای بهبود رتبه سایت شما کاری انجام نمی دهد اما شما می توانید از آن به عنوان یک راهنما برای سه و سایت آن استفاده کنید و نوشته هایتان ست کنید.

نصب افزونه وردپرس فارسی yoastSeo بخشی تحت همین عنوان به به نوشته های شما اضافه می شود که از طریق آن می توانید رعایت تعدادی از موارد برای مطالبتان را بررسی کنید.

عده‌ای از افراد تصور کنند نصب این افزونه می تواند رتبه سایتشان را بهبود بخشد و یا نصب این افزونه به معنای سئو سایت شما می باشد در حالی که واقعا اینگونه نیست.

نصب این افزونه میتوانید به بهینه سازی سایت تان کمک کنید و راحت تر برای سئو آن اقدام کنید.

شما میتوانید این افزونه را از سایت رسمی وردپرس در بخش پلاگین ها دانلود کنید. شما میتوانید با ورود به سایت وردپرس هر پلاگینی که مورد نظرتان است را دانلود کنید و از قابلیت های افزونه های ضروری وردپرس نهایت بهره را ببرید.

بهتر است بدانید این افزونه جزو بهترین افزونه های رایگان وردپرس می باشد که نسخه حرفه ای طرح آن به صورت پرمیوم یا پولی ارزه شده است.

دیگر ویژگی این افزونه آن است که به عنوان یک افزونه وردپرس فارسی مورد استفاده قرار گرفته و شما میتوانید توضیحات آن را به صورت فارسی مشاهده کنید.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه سفارش طراحی سایت ما شوید.

  • افزونه WP Rocket از افزونه های کاربردی وردپرس

یکی دیگر از افزونه های رایگان کاربردی وردپرس افزونه ی قدرتمند WPRocket می باشد. افزونه برای بهبود سرعت سایت های وردپرسی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از افزونه های کاربردی وردپرس برای بهبود سئو سایت مطرح می شود.

مهمترین ویژگی که این افزونه به سایت شما اضافه می کند بهره مندی از قابلیت lazy load می‌باشد. قابلیت به آن معنا می باشد که تصاویر و رسانه‌های سایت شما به صورت یکجا دانلود نمیشود و همین امر می تواند در بهبود سرعت سایت وردپرسی بسیار موثر باشد.

همان طور که می دانید سرعت سایت یکی از مهمترین عوامل بهبود سئو می باشد و اگر بتوانید ت سایتتان را به هر طریقی بهبود بخشید می‌توانید در رتبه‌های برتر گوگل حضور پیدا کنید.

این افزونه وردپرس فارسی که یکی از افزونه های ضروری وردپرس است می تواند شما را به این هدف نزدیکتر کند.

  • افزونه woocommerce از افزونه های کاربردی وردپرس

این افزونه یکی از افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی می باشد که بیش از ۵ میلیون نصب فعال داشته و می‌توان با آن فروشگاه آنلاین ساخت.

افزونه ووکامرس در لیست افزونه های وردپرس قرار دارد و اگر شما می خواهید یک فروشگاه آنلاین طراحی کنید حتماً به این افزونه نیاز پیدا خواهید کرد.

افزونه ووکامرس به شما امکان اضافه کردن محصولات،دسته بندی محصولات (مطالعه بیشتر : دسته بندی در وردپرس) ،پیکربندی سفارشات،مکان خرید آنلاین محصول و بسیاری از موارد دیگر را می دهد.

سوره به عنوان سومین افزونه ضروری وردپرس در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است که می تواند قابلیت های زیادی را به سایت فروشگاهی شما اضافه کند.

ادامه افزونه های ضروری ووکامرس را نیز با هم بررسی می‌کنیم و به شما افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی را معرفی می کنیم.

  • افزونه google XML Sitemap از افزونه های کاربردی وردپرس

این افزونه بیشتر از ۲ میلیون نصب فعال داشته و در نیست افزونه های جالب برای وردپرس قرار گرفته است. افزونه google XML Sitemap نقشه سایت وردپرسی شما را ایجاد کند و از این روش برای بهینه سازی و سئو سایت شما بهره ببرند.

با ایجاد نقشه سایت وردپرس ربات های موتورهای جستجو به راحتی به بخش های مختلف سایت شما دسترسی خواهند داشت و همین امر می تواند در نظر گوگل امتیاز بالاتری را به سایت شما بدهد.

این افزونه رایگان بوده و جزو بهترین افزونه های رایگان وردپرس ارائه شده است که می توانید به راحتی آن را دانلود و نصب نمایید.

بکی از راه هایی که میتوانید خیلی سریع وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید شرکت در کلاس های آموزش آنلاین طراحی سایت آموزشگاه آریا تهران است. در انتهای این دوره به شما مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا میشود و میتوانید با همین مدرک جذب بازار کار شوید.

افزونه های کاربردی وردپرس سال ۲۰۲۱
افزونه های کاربردی وردپرس سال ۲۰۲۱
  • افزونه SEMRush از افزونه های کاربردی وردپرس

یکی دیگر از افزونه های وردپرسی که برای بهینه سازی سایت و بهبود رتبه سایت شما مفید میباشد افزونه SEMRush است.افزونه مانند یک راهنمای سئو برای شما عمل می‌کند و می‌تواند اصولی را که برای صعود مطالب سایتتون باید رعایت کنید را به شما یادآوری کند.

ویژگی هایی که این افزونه ارائه می دهد سنجش میزان خوانایی و طول کلمات کلیدی و متن مطلب مورد نظر شما می باشد.

افزونه برای بهبود سئو سایت شما نهاد هایی را ارائه می‌دهد که با رعایت آنها می‌توانید سایتتان را به رتبه های برتر گوگل برسانید.

این افزونه جزو افزونه های رایگان کاربردی وردپرس است که تاثیر آن در سئو فوق العاده می باشد.

اگر هنوز هم برای نصب وردپرس ایراد دارید و نمیتوانید وردپرس را در هاست و یا لوکال هاست خود بدون مشکل نصب نمایید حتما مقاله آموزش نصب وردپرس را مطالعه کنید.

  • افزونه insert headers and footers از افزونه های کاربردی وردپرس

از افزونه های ضروری وردپرس در سال ۲۰۲۱ افزونه insert headers and footers می باشد. افزونه جز افزونه های کاربردی وردپرس بوده که بیش از یک میلیون نصب فعال دارد و راه اندازی آن بسیار سریع و راحت می باشد.

افزونه می توانید کد هایی را که قرار است در هدر و فوتر سایت تان اعمال کنید به صورت سفارشی سازی در این قسمت وارد نمایید و اضافه کنید.

به سایت شما ساختار قاعده مندی اعمال می کند که کدهای هدر و فوتر آن از سایر بخش ها جدا بوده و قابل دسترسی میباشد.

هرگونه سوالی از ضروری ترین افزونه هادر وردپرس دارید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا بهترین کارشناسان طراحی سایت در بهترین آموزشگاه طراحی سایت در تهران پاسخ شما را بدهند.

  • افزونه WPML

یکی دیگر از افزونه های کاربردی وردپرس افزونه WPML می باشد که این افزونه برای چند زبانه کردن سایت به کار می رود.

شما با نصب این افزونه به می توانید بدون هیچ گونه دانش کد نویسی سایزتان را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید و سایت چند زبانه بسازید.

بدانید که این افزونه جزو افزونه های ضروری وردپرس از که به صورت رایگان عرضه شده است و شما برای استفاده از آن باید نسخه پرمیوم پولی را خریداری کنید.

ویژگی که این افزونه ضروری وردپرس در اختیار شما قرار می دهد این است که می‌توانید هر زبانی را به صورت شخصی سازی شده تغییر دهید.

استفاده از این افزونه می‌تواند تعداد کاربران سایت شما را افزایش دهد و کاربرانی از سراسر جهان را به سایتتان هدایت کنید.

  • افزونه iThemes security

از دیگر افزونه های کاربردی وردپرس می‌توان به این افزونه اشاره کرد که می‌تواند امنیت وب سایت شما را در سطح بالایی قرار دهد.

افزونه های ضروری وردپرس است که پیشنهاد می شود برای سایت های تان حتما از آن بهره ببرید.

بیش از یک میلیون از این افزونه نشان می دهد که در لیست افزونه های وردپرس این افزونه جزو افزونه های پرطرفدار است که توانست نیاز کاربران را برطرف کند.

ویژگی که این افزونه از لیست افزونه های وردپرس دارد بررسی نقاط ضعف و حفره های آسیب پذیر سایت می باشد. این افزونه می تواند نقاط ضعف امنیتی سایت شما را برطرف کرده و تا حد زیادی جلوی حملات هکرها را بگیرد.

  • افزونه smush pro

این افزونه می تواند در بهبود سرعت سایت وردپرسی شما تاثیر زیادی داشته باشد. افزونه کاهش حجم تصاویر استفاده شده در سایت می باشد.

از دیگر قابلیت‌های این افزونه می توان به تغییر سایز تصاویر و بهینه سازی آنها اشاره کرد که این افزونه هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

با توجه به تاثیر این افزونه در بهبود سرعت سایت نسخه رایگان آن که جزو بهترین افزونه های رایگان وردپرس است بیش از یک میلیون نصب فعال داشته.

  • افزونه Duplicator

با استفاده از این افزونه میتوانید نسخه های پشتیبان از بخش های مختلف سایت تان بگیرید. مهم این افزونه که جزو افزونه های کاربردی رایگان وردپرس است برای کپی و جابجایی سایت می باشد.

این افزوهنه میتواند نوشته های شما را تکثیر کند. اگر نمیدانید چطور باید در سایت وردپرسی نوشته ها را منتشر کنید میتوانید در مقاله آموزش گذاشتن نوشته در وردپرس به صورت کامل نحوه اصولی انتشار مطلب در وردپرس را یاد بگیرید.

  • افزونه Optimize Database

افزونه Optimize Database یکی از افزونه های ضروری وردپرس است که شما میتوانید با استفاده از این افزونه دیتابیس خود را بهینه سازی کنید و بخش های اضافی آن را پاکسازی کنید. با استفاده از این افزونه میتوانید بخش های بلا استفاده در سایت تان را تنها با یک کلیک از دیتابیس حذف کنید. با بهینه سازی دیتابیس سایت تان میتوانید به سرعت سایت تان کمک کنید و به این ترتیب سایت تان عملکرد بهتری خواهد داشت.

  • افزونه broken link checker

یکی از راههای بهبود سئوی سایت برطرف کردن لینک های شکسته در سایت می باشد. که بیش از ۷۰۰ هزار نصب فعال از مخزن وردپرس داشته می تواند به صورت رایگان پیوندهای داخلی و خارجی سایت شما را که دچار مشکل شده اند بررسی کنند و آنها را به شما معرفی کند.

افزونه جز افزونه های کاربردی رایگان وردپرس می باشد که شما برای نصب آن نیاز به پرداخت هزینه ای نخواهید داشت و می توانید با نصب آن پیوندهای خراب و شکسته شده در سایتتان را شناسایی کرده و از ویرایش دستی هر لینک در سایت تان خودداری کنید.

  • افزونه redirection

در یک سایت تغییر مسیر های زیادی اتفاق می افتد که با استفاده از این افزونه پرکاربرد که جزو افزونه های ضروری وردپرس است و بیش از ۲ میلیون سبب فعال داشته می توانید تغییر مسیر های سایت تان را مدیریت کنید.

قابلیتی که این افزونه به شما ارائه می دهد این است که لینک هایی که دچار اشکال شده‌اند و شما را با خطای ریدایرکت ۳۰۱ خطای ۴۰۴ روبه‌رو می کنند را شناسایی کرده و برای رفع آنها اقدام کنید.

از این افزونه می توانید اشکالات داخلی سایت تان را برطرف کرده و رتبه سایتتان را در صفحات گوگل بهبود بخشید.

این افزونه در یک نسخه ارائه شده است و جز افزونه های کاربردی رایگان وردپرس می باشد که نصب بسیار راحتی دارد.

  • Regenerate Thumbnails از افزونه های ضروری وردپرس

با استفاده از این افزونه که بیش از ۱ میلیون نصب رایگان در مخزن وردپرس دارد میتوانید تصاویر شاخص سایت تان را به ابعاد مورد نظر ببرید و یا فایل های تصویری که در سایت تان وجود دارد را دوباره تولید نمایید و یا تصاویری که بدون استفاده هستند را حذف نمایید و ابعاد ان ها را تغییر دهید.

  • افزونه all in one WordPress security

افزونه های زیادی برای تامین امنیت سایت شما توسط وردپرس ارائه شده اند که یکی از آنها هم این افزونه می باشد.

نکته برای انتخاب افزونه های ضروری وردپرس این است که افزونه ای را انتخاب کنید که کار با آن راحت بوده و بتوانید به راحتی با بخش‌های مختلف آن ارتباط برقرار کنید.

یکی از نکاتی که می‌توانید متوجه شوید یک افزونه جز افزونه های کاربردی وردپرس است یا نه تعداد نصب های آن می باشد.

اگر بین چند افزونه برای نصب با تردید روبرو بودید بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید.

کار با این افزونه بسیار راحت بوده و شما می توانید با توضیحات فارسی این افزونه تنظیمات لازم را برای بهبود امنیت سایت تان انجام دهید.

  • افزونه akismetبرای کامنت های اسپم

افزونه akismet سایت شما را از سر کامنت های اسپم و تبلیغاتی رها می کند. این افزونه با نام ضد هرزنامه به صورت پیش فرض در سایت وردپرسی شما نصب است و در صورتی که بخواهید از آن استفاده کنید تنها کافیست آن را فعال نمایید.

این افزونه می‌توانید امنیت سایت شما را بالا برده و کمک میکند از شر کامنت های اسپم و جفنگ خلاص شوید.

  • افزونه Google Analytics

یکی از ابزار های مهم برای بررسی رفتار کاربران سایت ابزار Google Analytics میباشد. اگر شما افزونه Google Analytics را روی سایت تان نصب کنید میتوانید از قابلیت های این ابزار در سایت تان نهایت بهره را ببرید. البته نصب این افزونه را ما چندان توصیه نمیکنیم و بیشتر به شما پیشنهاد میدهیم اگر میخواهید از قابلیت های این ابزار استفاده کنید.

  • WP Mail SMTP از افزونه های ضروری وردپرس

این افزونه بیش از ۲ میلیون نصب فعال دارد و از ان میتوان برای ارسال ایمیل SMTP استفاده کرد. با استفاده از این افزونه از افزونه های ضروری وردپرس میتوانید ایمیل های سفارشی سازی شده خود را به کاربران ارسال کنید و اقدام به تعیین میزبانی SMTP و پورت SMTP، تعیین نام و آدرس ایمیل و غیره نمایید.

افزونه های فرم ساز در وردپرس

یکی دیگر از بخش های افزونه های ضروری وردپرس افزونه هایی هستند که شما را در ساخت فرم کمک می کنند و شما می توانید بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی زیباترین فرم ها را برای سایت تان بسازید.

حاجز افزونه های زیبا سازی سایت وردپرس نیز به شمار می‌روند که در ادامه تعدادی از پرکاربردترین افزونه های فرم ساز در وردپرس را به شما معرفی می کنیم:

 افزونه WP contact form

با استفاده از این افزونه می توانید فرمی برای تماس کاربران با سایت تان ایجاد کنید و در هر بخشی که می‌خواهید این فرم قرار گیرد آن را درج نمایید.

افزونه gravity forms

این افزونه با بیش از ۱۶ میلیون نصب فعال یکی از بهترین افزونه های زیبا سازی سایت وردپرس شناخته شده است. از این افزونه می توانید بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی زیباترین فرم ها را به هر بخشی از سایت تان اضافه کنید.

این افزونه از افزونه های کاربردی وردپرس و افزونه های جذاب وردپرس میباشد که حتما در سایت های حرفه ای از آن استفاده میشود. برای استفاده از این افزونه لازم است که بعد از نصب آن افزونه گرویتی فرم فارسی را نیز نصب کنید تا بتواند به راحتی تغییرات لازم را در تنظیمات سفارشی سازی شده آن اعمال کنید.

با استفاده از این فرم به راحتی میتوانید فرم های متغیر با اعمال شروط بسازید که با تغییر یک المال متغیر های بیشتر و یا کمتر در فرم نماس داده شود. این افزونه قابلیت های بیشماری دارد و به همین دلیل بیشتر طراحان وب از این افزونه استفاده میکنند.

 افزونه disqus

این افزونه یک فرم برای دیدگاه ها و ارسال ایمیل به سایت تان اضافه می کند که می توانید به آن استایل های جذابی بدهید.

با نصب این افزونه کاربران سایت شما می تواند با اکانت گوگل پلاس و فیسبوک خود به راحتی در سایت تان کامنت بگذارند.

افزونه فرم ساز وردپرس WPForms

از دیگر افزونه های کاربردی وردپرس این افزونه میباشد که تعداد نصب های آن به ۴ میلیون رسیده است. با استفاده از این افزونه میتوانید فرم های تماس بسازید و با کاربران سایت خود ارتباط برقرا کنید. این افزونه یکی از بهترین افزونه های وردپرسی است که توانسته رضایت بیشتر وردپرس کاران را جلب کند.

با استفاده از این افزونهه میتانید تنها با چند با کشیدن و رها کردن فرم های زیبا به سایت تان اضافه کنید و آن ها شخصی سازی نیز نمایید. با این افزونه میتوان فرم پرداخت، فرم سفارش آنلاین ، فرم نظر سنجی و سایر فرم ها را بسازید. الیته این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی به فروش میرسد و شما میتوانید برای بهره مندی از قابلیت های پیشرفته آن نسخه پرمیوم یا پولی را نصب کند.

افزونه های فرم ساز در وردپرس
بهترین افزونه های فرم ساز در وردپرس

بهترین افزونه وردپرس برای بکاپ

افزونه های جالب برای وردپرس می‌توان به افزونهvaultpress اشاره کرد.

چگونه به صورت خودکار از وبسایت شما و کابل تهیه می‌کند و شما می توانید به صورت منظم از وبسایت خود یک نسخه پشتیبان داشته باشید و هر زمانی که به آن نیاز دارید از آن استفاده کنید.

این افزونه می تواند سطح امنیت سایت شما را بالا ببرد و در صورتیکه اشکالی در سایت شما رخ دهد تنها با یک کلیک از نسخه پشتیبان سایت استفاده کنید.

کاری که این افزونه برای وب سایت وردپرسی شما انجام می دهد این است که هرگونه پرونده مشکوک در سایت آن را شناسایی کرده و در قالب یک ایمیل به شما اطلاع رسانی می کند.

از دیگر افزونه های بکاپ گیری وردپرس میتوان به افزونه UpdraftPlus اشاره کرد. این افزونه برای پشتیبان گیری و بازیابی سایت بسیار مناسب و کارا میباشد و شما میتوانید با استفاده از این افزونه به صورت خودکار از سایت تان بکاپ تهیه کنید. با استفاده از این افزونه میتوانید به صورت خودکار تعیین کنید که بکاپ سایت شما در Dropbox،S3 ، Rackspace ، FTP و یا ایمیل و هرجای دیگری ذخیره شود.

افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی

قسمت میخواهیم نیستی از افزونه های ضروری ووکامرس را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با مطالعه این لیست بهترین و پرکاربردترین افزونه های ووکامرس ای را بشناسید.

آشنایی با افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی برای هر طراح سایت ای ضروری میباشد و شما باید با پرکاربرد ترین و ضروری ترین افزونه های ووکامرسی آشنا باشید.

در قسمت بالا اشاره شد یکی از افزونه های ضروری وردپرس برای ساخت سایت فروشگاهی افزونه ووکامرس می باشد.

در این قسمت شما میتوانید لیست افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی را مشاهده کنید.

  • افزونه ووکامرسی EDD

نام این افزونه به اختصار از کلمه easy digital download شده است که شما باید برای ساخت سایت های فروشگاهی از آن استفاده کنید.

این افزونه به شما قابلیت فروش فایل های مجازی و دانلودی را میدهد و روند سفارش سایتتان را تسریع می بخشد. با استفاده از این افزونه می توانید در سایت فروشگاهی خود اکانت های اشتراکی را اندازی کنید و محصولات دانلودی و مجازی خود را به فروش برسانید.

از قابلیت های این افزونه می توان به وجود یک فرم سفارش ساده اشاره کرد که کاربر می تواند به راحتی آن را پر کرده و خرید خود را در مدت زمان کوتاهی انجام دهد.

افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی
بهترین افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی
  • افزونه ووکامرسی yith woocommerce compare

یکی از افزونه های ضروری ووکامرس می باشد که شما می توانید با استفاده از آن امکان مقایسه محصولات در سایت تان را فراهم کنید.

افزونه نشان داده است که رضایت کاربران از یک سایت افزایش پیدا کرده است و وقتی کاربر از سایت شما تجربه شیرین را داشته باشد حتماً برای خرید های بعدی به سایت شما مجدداً مراجعه خواهد کرد.

این افزونه کاربر می تواند محصولات مختلفی را با یکی دیگر از جنبه های مختلف مقایسه کند و زمان ماندن در سایت شما افزایش پیدا می کند.

این امر می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما کمک زیادی کند.

با افزونه مقایسه محصولات ووکامرس بسیار راحت بوده و شما می توانید تنها با نصب این افزونه و اقدام به تنظیمات خاصی آن را در سایت تان راه اندازی کنید.

  • افزونه ووکامرسی yith woocommerce one click checkout

با نصب این افزونه از لیست افزونه های ضروری ووکامرس امکان پرداخت آسان در سایت تان را فراهم می کنید. به این ترتیب کاربران می توانند تنها با یک کلیک پرداخت خود را انجام داده و رضایت بیشتری از خرید در سایت تان داشته باشند.

با نصب این افزونه از افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی کاربر به صفحه تشکر و پشتیبانی‌های لازم هدایت نمی شود و خدمات پرداخت را تنها در یک صفحه مشاهده می کند و به اتمام می رساند.

پیشنهاد مقاله : برگه ها در وردپرس

  • افزونه ووکامرسی woocommerce color

با استفاده از این افزونه می توانید برای سایت فروشگاهی خود امکان تغییر رنگ ها را فعال کنید. از این افزونه بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی رنگ بخش های مختلف سایت فروشگاهی شما تغییر خواهد کرد.

جز افزونه های کاربردی رایگان وردپرس نیست اما نصب آن برای سایت های فروشگاهی خالی از لطف نمی باشد و می تواند قابلیت های مفیدی را به سایت تان اضافه کند.

  • افزونه ووکامرسی yith woocommerce product slider

همانطور که از نام این افزونه مکا مرسی مشخص است شما می توانید با نصب آن محصولات خود را در قالب اسلایدر های جذابی به کاربران نمایش دهید.

از دیگر ویژگی این افزونه های ضروری وردپرس این است که به صورت واکنشگرا ساخته شده و می‌توانید با خیال راحت آن را در سایت تان به کار ببرید و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی برای ریسپانسیو کردن آن از قابلیت هایش استفاده کنید.

  • افزونه Mailchip

ثیکی از افزونه های ضروری وردپرس افزونه Mailchip میباشد که این افزونه میتواند ایمیل های کاربران را دریافت کند و در زمان مقررر برای آن ها خبرنامه های سایت را ارسال کند.

پیشنهاد مقاله : برچسب در وردپرس

افزونه های کاربردی وردپرس حضور در شبکه های اجتماعی

همان طور که میدانید حضور در شبکه های اجتماعی میتواند تاثیر مثبتی در سئو سایت داشته باشد اما همیشه برای سئوکاران موضوع زمان مطرح است و همه به دنبال راهی هستند که بتوانند در مدت زمان کوتاهی کار هایی که به بهینه سازی سایت شان کمک میکند را انجام دهند و از این طریق بتوانند سریع تر ترافیک بیشتری را به سایت شان هدایت کنند.

میخواهیم در این قسمت افزونه های کاربردی وردپرس برای سسو را به شما معرفی کنیم که با نصب این افزونه میتوانید در شبکه های اجتماعی مختلف حضور فعالی داشته باشید و عکس ها و پست های مختلف در شبکه های اجتماعی با نام سایت تان در کمتر از ۵ دقیقه منتشر کنید.

افزونه blog2social یکی از افزونه های جذاب وردپرس در این زمینه است که شما با نصب این افزونه میتوانید با ایمیل مربوط به سایت تان در شبکه های اجتماعی مختلف ثبت نام کنید و هر روز و یا طبق برنامه ریزی خود هر چند وقت یک بار پست ها و مطالب سایت تان را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنید.

این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی منتشر شده است که نسخه رایگان آن نیز کار شما را راه میندازد و شما میتوانید با استفاده از آن در سایت های معتبری مانند فیسبو، لینکدین، ردیت و پینترست و … مطالب سایت تان را منتشر کنید و حتی بک لینک دریافت کنید.

افزونه های اسلایدر در وردپرس

برای ساخت اسلایدر در وردپرس شما راه های زیادی دارید که میتوانید امتحان کنید. اگر از صفحه ساز المنتور استفاده میکنید میتوانید از المان اسلایدر همان المنتور استفاده کنید اما اگر میخواهید یک اسلایدر حرفه ای در سایت تان داشته باشید باید از افزونه های اسلایدر در وردپرس کمک بگیرید. در ای بخش تعدادی از این افزونه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • افزونه smart slider : این افزونه یکی از محبوب ترین افزونه های اسلایدر ساز در وردپرس است که شما میتوانید با استفاده از قابلیت های این افزونه بهترین اسلایدر ها را به سایت تان اضافه کنید. با این افزونه حتی میتوانید سایت هایی که صفحات آن ها به صورت فول پیج اسلایدر است را نیز طراحی کنید.
  • افزونه Smooth slider : این افزونه نیز محبوبیت دارد و شما میتوانید با استفاده از آن اسلایدر های حرفه ای متحرک با انیمیشن های زیبا طراحی کنید و به سایت تان اضافه کنید.
  • افزونه Meta slider :‌ با این افزونه میتوانید اسلایدر های ریسپانسیو و حرفه ای طراحی کنید. این افزونه به شما ۴ مدل اسلایدر حرفه ارائه میدهد.

افزونه های زیبا سازی سایت وردپرس

شایدا برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ایا میتوان با استفاده از افزونه ها در جهت زیبا سازی سایت اقدام کرد و دیگر بدون داشن برنامه نویسی سایت های جذاب و منحصر به فرد ایجاد کرد.

در این بخش میخواهیم افزونه های زیبا سازی سایت وردپرس و افزونه های جذاب وردپرس را به اختصار به شما معرفی کنیم.

  • افزونه Envira Gallery

این افزونه یکی از افزونه های گالری ساز در وردپرس است که شما میتوانید با استفاده از این افزونه به راحتی بهترین و حرفه ای ترین گالری ها را به سایت تان اضافه کنید. با این افزونه آلبوم های عکس با ظواهر متفاوت میتوانید به سایت تان اضافه کنید. کار با این افزونه راحت میباشد و شما به راحتی میتوانید با استفاده از این افزونه گالری های زیبا و منحصر به فرد به سایت تان اضافه کنید.

  • افزونه FooGallery

با این افزونه نیز میتوانید برای ساخت گالری تصاویر در سات تان اقدام کنید و تثاویر را به صورت حرفه ای و زیبا در کنار هم قرار دهید. این افزونه کمک میکند تا شما گالری های ریسپانسو در سایت تان داشته باشید و بدون آن که تخصصی در دانش برنامه نویسی داشته باشید میتوانید بهترین آلبوم ها را به سایت تان اضافه کنید. از این افزونه میتوانید برای ساخت سایت های عکاسی استفاده کنید و گالری های حرفه ای به سایت تان اضافه کنید.

یکی از کار هایی که باید در ابتدای راه اندازی وب سایت تان انجام دهید درست کردن بخش تنظمیات پیشخوان وردپرس میباشد. برای آشنایی با اقدامات لازم در این بخش حتما مقاله آموزش تنظیمات وردپرس را مطالعه کنید.

افزونه های جالب برای وردپرس

یک سری از افزونه ها برای وردپرس استفاده میشوند که میتوانند سرعت کار شما را بالا ببرند و به شما کمک کنند امور خود را سریع تر و باکیفیت بالاتر انجام دهید. در این قسمت به معرفی افزونه های جالب برای وردپرس میپردازیم.

  • W3 Total Cache

از این افزونه جالب وردپرس برای بهینه سازی عملکرد سایت استفاده میشود و میتوان با استفاده از آن سرعت سایت را بهبود بخشید.

  • Sucuri

از این افزونه برای بهبود امنیت سایت وردپرسی استفاده میشود و یک افزونه محافظتی محسوب میشود که از افزونه های ضروری وردپرس بوده و سایت را در برابر بدافزار ها محافظت میکند.

  • RafflePress

این افزونه یک افزونه کاربر پسند وردپرس رایگان میباشد که با استفاده از آن میتوانید لیستی از ایمیل ها و ترافیک سایت و دنبال کننده های خود در شبکه های اجتماعی داشته باشید و با استفاده از آن میتوانید روز به روز به تعداد مشتری های خود بیفزایید.

  • LearnPress

با استفاده از این افزونه از دیگر افزونه های کاربردی وردپرس میتوانید اقدام به فروش دوره های اموزشی و کلاس های آنلاین خود کنید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم معرفی مهمترین افزونه های وردپرس و افزونه های زیبا سازی سایت وردپرس را برای شما به صورت کامل و جامع داشته باشیم و شما را با بهترین افزونه های رایگان وردپرس و افزونه های کاربردی وردپرس آشنا کنیم. مقاله ما لیستی از افزونه های ضروری ووکامرس و افزونه های ضروری وردپرس را که هر طراح سایتی باید بداند ارائه دادیم. اگر در مورد افزونه های زیبا سازی سایت وردپرس و افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات بیان کنید تا کارشناسان وردپرس ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

افزونه های کاربردی وردپرس کدامند؟

شما باید سعی کنید برای کمک به سرعت سایت تان کمترین تعداد افزونه را نصب کنید و فقط افزونه های ضروری وردپرس را در سایت تان داشته باشید. برای مثال افزونه yoastseo و wprocket از افزونه های ضروری و کاربردی در وردپرس هستند. ما بهترین افزونه هایی که برای ساخت سایت به آن نیاز دارید را به شما در این مقاله معرفی کرده ایم.

مهمترین افزونه های وردپرس کدامند؟

با توجه به ان که میخواهید سایت شرکتی یا فروشگاهی یا … داشته باشید افزونه های مورد نیاز متفاوت هستند که در این مقاله ما مهمترین افزونه های وردپرس را باتوجه به کاربرد سایت تان معرفی کرده ایم.