مشاهده سهام عدالت با کد ملی

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که چگونه ببینیم چقدر سهام عدالت داریم؟ در این مقاله از آریا تهران کامل ترین راهنمای تصویری اطلاع از سود سهام عدالت را در اختیار شما قرار داده ایم و به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ داده ایم؛ بنابراین […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که چگونه ببینیم چقدر سهام عدالت داریم؟ در این مقاله از آریا تهران کامل ترین راهنمای تصویری اطلاع از سود سهام عدالت را در اختیار شما قرار داده ایم و به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ داده ایم؛ بنابراین اگر شما هم به دنبال اطلاعات کاملی درباره استعلام سهام عدالت با کد ملی هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مشاهده سهام عدالت با کد ملی
مشاهده سهام عدالت با کد ملی

مشاهده سهام عدالت با کد ملی

همانطور که می دانید آزاد سازی سهام عدالت از طریق دولت امکان خرید و فروش و انجام معامله بر روی این سهام را در بازار بورس برای دارندگان این سهام میسر کرده است و به همین خاطر سامانه ای برای اطلاع از ارزش واقعی سهام عدالت سهامداران طراحی و ارائه شده است.

مشمولان سهام عدالتی که اقدام به آزاد سازی سهام خود کرده اند می توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس sahamedalat.ir که در ادامه به معرفی کامل آن خواهیم پرداخت و درج کد ملی خود اقدام به مشاهده سهام عدالت با کد ملی (مشاهده مقدار سهام عدالت) و همچنین اطلاع از ارزش دارایی سهام عدالت خود کنند.

اگر این سوال که میخوام ببینم چقدر سهام عدالت دارم ذهن شما را درگیر کرده است و می خواهید اطلاعات کاملی درباره نحوه استعلام سهام عدالت، نحوه مشاهده دارایی سهام عدالت با کدملی، مشاهده میزان سهام عدالت با کد ملی و… اطلاعات کامل و جامعی کسب کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال آموزش حسابداری ویژه بازار کار بصورت کاربردی و عملی و همچنین دریافت مدرک فنی حرفه ای هستید، پیشنهاد میکنیم آموزش حسابداری آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

استعلام سهام عدالت با کد ملی

همانطور که گفته شد برای پیگیری سهام عدالت با کد ملی سامانه ای تحت عنوان سامانه سهام عدالت وجود دارد که از این طریق می توانید به راحتی اقدام به پیگیری سهام عدالت با کد ملی کنید. البته برای پیگیری و استعلام سهام عدالت با کد ملی ۱۴۰۲ و همچنین ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی، باید به کد ملی و اطلاعات شناسنامه ای دسترسی داشته باشید.

علاوه بر کسانی که از داشتن سهام عدالتشان مطمئن هستند آن دسته از افرادی که از داشتن این سهام اطلاعی ندارند می توانند در همان مرحله اول ورود نسبت به این موضوع مطلع شوند. با توجه به راهنمایی های زیر می توانید به راحتی اقدام به پیگیری سهام عدالت با کد ملی یا استعلام سهام عدالت با کد ملی نمایید.

در ابتدا می بایست عبارت سامانه سهام عدالت و یا نشانی samanese.ir را در گوگل سرچ کنید.

در قدم بعد وارد صفحه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید شوید و در صفحه اصلی از قسمت سامانه الکترونیکی سهام عدالت، عبارت ورود به سامانه را انتخاب کنید.

اگر نمی دانید حسابداری چیست و می خواهید درباره تاریخچه حسابداری، گرایش های حسابداری، بازار کار رشته حسابداری و… اطلاعات کامل و جامعی بدست آورید، مقاله حسابداری چیست را از دست ندهید.

استعلام سهام عدالت با کد ملی
استعلام سهام عدالت با کد ملی

در این صفحه مقررات سامانه برای شما نمایش داده می شود. در این بین ابتدا لازم است مطالب را مطالعه کرده و سپس گزینه مطالب فوق را مطالعه کنید و تیک گزینه می پذیرم را بزنید و درنهایت گزینه ادامه را انتخاب کنید.

استعلام سهام عدالت با کد ملی
استعلام سهام عدالت با کد ملی

در این مرحله می بایست شماره ملی خود را به صورت کامل در قسمت خالی وارد کرده و بعد از درج کد امنیتی روی گزینه ادامه ضربه بزنید.

استعلام سهام عدالت با کد ملی
استعلام سهام عدالت با کد ملی

اگر که شما دارای سهام عدالت باشید می توانید مراحل بعدی را ادامه دهید اما در صورتی که سهام عدالت نداشته باشید تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.

استعلام سهام عدالت با کد ملی
استعلام سهام عدالت با کد ملی

از این مرحله راستی آزمایی سامانه شروع خواهد شد و در گام اول از شما می خواهد نام و نام خانوادگی خود را از بین این سه گزینه انتخاب کرده و بعد از انتخاب گزینه صحیح، عبارت ادامه را انتخاب کنید.

در قدم دوم راستی آزمایی از شما درخواست خواهد شد که نام پدر خود را از بین سه گزینه ای که نمایش داده شده است انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

در مرحله سوم راستی آزمایی می بایست سال تولد خود را انتخاب کنید و سپس گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

در آخرین مرحله راستی آزمایی باید شماره شناسنامه خود را انتخاب کنید، توجه کنید که اگر هیچکدام از گزینه ها شامل شماره شناسنامه شما نیست باید گزینه خط تیره را انتخاب نمایید.

در این مرحله اطلاعات هویتی سهامداران نمایش داده خواهد شد و پس از مطالعه در صورت صحیح بودن اطلاعات گزینه تایید و ورود را انتخاب نمایید.

اگر می خواهید اطلاعات کاملی درباره حداقل حقوق کارگران، بازنشستگان و کارمندان سال ۱۴۰۲ بدست آورید، به صفحه حداقل حقوق سال ۱۴۰۲ مراجعه کنید.

استعلام سهام عدالت با کد ملی
استعلام سهام عدالت با کد ملی

در این قسمت صفحه شخصی سهامداران نمایش داده می شود و برای مشاهده برگه سهام عدالت باید از بین گزینه های داشبورد موجود اطلاعاتی، گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام را انتخاب کنید.

در نهایت برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت و همچنین اطلاع از استعلام سهام قدیمی با کد ملی (استعلام سهام عدالت قدیمی با کد ملی)، برگه سهام عدالت برای شما کاربران عزیز نمایش داده خواهد شد که در بالای صفحه می توانند ارزش اسمی سهام و در قسمت پایین تر از آن وضعیت واریز سود، تعداد، زمان و مبلغ سودهای واریزی تا حال نمایش داده شده است را ملاحظه نمایید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید درباره حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ اطلاعاتی بدست آورید، به صفحه جدول حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ مراجعه نمایید.

استعلام سهام عدالت با کد ملی
استعلام سهام عدالت با کد ملی

استعلام سود سهام عدالت با کد ملی به شما این امکان را می‌ دهد تا اطلاعات مربوط به سهام‌ ها و موجودی حساب عدالت خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات مر بوطه دریافت کنید.

با استفاده از این روش‌ها، شما می‌توانید به‌ روزترین اطلاعات خود را درباره سهام عدالت داشته باشید و در صورت نیاز به اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به ادارات مربوطه مراجعه کنید.

کلاس حسابداری مجتمع فنی آریا تهران یک دوره صفر تا صد است که در آن تمامی امور مربوط به حسابداری از جمله استعلام واریز سهام عدالت آموزش داده می شود. جهت ثبت نام در این دوره کافیست با مشاورین ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را بخواهید.

پیگیری فروش سهام عدالت

ثبت سفارش فروش سهام عدالت ۱۴۰۲ دربانک‌ ها تجمیع و به کارگزاری ها منتقل خواهد شد و پس از آن از کارگزاری‌ ها طبق صلاحیت سهامداران، شرایط موجود در بازار بورس و هماهنگی با ناظر بازار سهام را به فروش می رسانند، به همین خاطر امکان اینکه این اقدام با تاخیر مواجه و فروش هر سهم زمان بر باشد، وجود دارد.

با توجه به این دلایل ممکن است برخی از سهام ها پس از ثبت سفارش فروش سهام از سوی سهامدار با تاخیر به فروش برسد که همانطور که توضیح داده شد این امر کاملا طبیعی است.

در صورتی که بیش از بازه زمانی ۱۰ روز از ثبت سفارش فروش سهام هریک از سهامداران گذشته، احتمال می رود اشکالی در خصوص شماره شبای ثبت شده سهامدار وجود داشته باشد یا اطلاعات ثبت شده تکمیل نشده باشد.

جهت پیگیری فروش سهام عدالت توصیه شده است که سهامداران به شعب بانکی و یا کارگزاری های رسمی که ثبت سفارش فروش را ثبت نموده اند مراجعه کرده و از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنند تا در پی آن اشکال یا ابهام موجود برطرف شود.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید مالیات نقل و انتقال املاک چگونه محاسبه می شود، مطالعه مقاله مالیات نقل و انتقال ملک را به شما پیشنهاد می دهیم.

معرفی سایت سامانه sahamedalat.ir

در این قسمت قصد داریم به معرفی سایت سامانه sahamedalat.ir بپردازیم.

برای معرفی سامانه سهام عدالت باید بگوییم که سایت سامانه sahamedalat.ir سایتی است که توسط شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده است که تمامی مشمولان سهام عدالت در راستای مشاهده واریزی سهام عدالت و اطلاع از ارزش سهام عدالت و اطلاعات هویتی خود که روش های سهامداری مستقیم و یا غیر مستقیم را انتخاب کرده اند و گزارش دارایی سهام عدالت که نظیر مشاهده وضعیت سود سهام عدالت و همچنین قیمت سهام عدالت به صورت آنلاین است را در این سامانه بررسی نمایند.

از دیگر خدمات این سامانه می توان به امکان تغییر شماره موبایل به نام خود سهامدار و شماره شبا بانکی معتبر سهامداران اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین و کامل ترین دوره آموزش حسابداری مالیاتی، زیر نظر اساتید برتر و مجرب هستید، پیشنهاد میکنیم آموزش حسابداری مالیاتی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی

تا قبل از طراحی سامانه samanese.ir استعلام سهام عدالت، ارزش واقعی این سهام در بازار مشخص نبود و تنها گمان هایی در این باره وجود داشت.

از هنگام طراحی این سامانه ارزش سهام عدالت در قسمت پنل کاربری sahamedalat.ir سهامداران در بازار مشخص شده و کاربران می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به مشاهده و استعلام دارایی سهام عدالت خود اقدام نمایند.

از آنجایی که ارزش اسمی سهام عدالت سهامداران با هم تفاوت هایی دارد و همه به یک اندازه سهام ندارند، قیمت سهام عدالت در بازار نیز متغیر است.

پیشنهاد ویژه: جهت مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی، به صفحه مذکور مراجعه کنید.

بنابراین ذکر شده است که هر شخص می تواند به صورت مجزا نسبت به استعلام دارایی سهام عدالت خود اقدام کند تا اطلاعات دقیقی در این مورد بدست آورد.

از طریق راهنمای تصویری زیر به راحتی می توانید اقدام به مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی (مشاهده و استعلام سهام عدالت) کنید.

در اولین مرحله برای مشاهده دارایی سهام عدالت sahamedalat.ir (مشاهده دارایی سهام عدالت با کد ملی) می بایست که عبارت sahamedalat.ir را در گوگل سرچ کرده و وارد صفحه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید شوید.

مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی
مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی

در قدم بعد، پس از آنکه گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت را انتخاب کردید نوبت ورود به قسمت panel sahamedalat ir می شود که در آن چند بند نوشته برای شما نمایش داده می شود. سپس در این مرحله باید بعد از مطالعه دقیق و کامل، گزینه متوجه شدم را انتخاب نمایید.

مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی
مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی

در قدم بعد می بایست کد ملی خود را در جای خالی که مشاهده می کنید وارد کرده و عبارت دریافت پیامک اعتبار سنجی را فعال کنید.

مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی
مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی

حال یک عبارت امنیتی برای شما نمایش داده می شود که بعد از وارد نمودن آن باید گزینه تایید را انتخاب نمایید.

مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی
مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی

پس از تایید عبارت امنیتی برای تلفن همراه شما یک کد فعال سازی ارسال خواهد شد که شما پس از دریافت این کد باید آن را در جای خالی وارد کنید و گزینه ورود را فعال نمایید.

مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی
مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی

در آخرین مرحله وارد صفحه استعلام دارایی سهام عدالت خود شوید که در این صورت قیمت سهام عدالت طبق تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود.

مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی
مشاهده دارایی و استعلام سهام عدالت با کد ملی

با این حال ارزش سهام عدالت در این سامانه به صورت روزانه برای شما نمایش داده می شود که این ارزش متغیر می باشد و احتمال دارد روزانه بالاتر یا پایین تر رود. به همین خاطر اگر قصد فروش سهام خود را دارید باید ارزش روز سهام عدالت خود را در نظر بگیرید.

پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲

پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ و پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۱ به چه صورت است؟

درمورد پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت با کد ملی باید بدانید که براساس گزارشات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از واریز سود سهام، به ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر، از مشمولان سهام عدالت که متعلق به عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت های سرمایه گذار می باشد در تاریخ ۲۱ اسفند سال ۱۴۰۰، اطلاعیه رسمی صادر کرده است.

باید بدانید که همه مشمولان سهام عدالت، موظفند برای دریافت کد بورسی، در سامانه سجام، اقدام به ثبت نام و احراز هویت کنند.

با این حال برای برخی از افرادی که از طریق سامانه سجام کد بورسی دریافت نکرده اند نیز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ واریز خواهد شد اما در صورتی که مشمولان، از سامانه سجام، کد بورسی دریافت کنند پیگیری برای عدم واریز سود سهام عدالت برای سهامداران ساده تر خواهد بود.

آن دسته از سهامدارانی که سودسهام عدالت خود را دریافت نکرده‌ اند، می بایست به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده و در ابتدا، شماره شبای درج شده در سامانه سهام عدالت را مورد بررسی قرار دهند.

لازم به دکر است که عدم درج درست شماره شبا، یکی از مهم‌ ترین دلایل دریافت نکردن سود سهام عدالت۱۴۰۲، در سامانه سهام عدالت است.

در صورتی که اصلاح شماره شبا انجام شود،‌ به طور سیستمی و خودکار، سود سهام عدالت برای شما واریز خواهد شد و شما می توانید با توجه به مراحلی که در قسمت مشاهده سود سهام عدالت با کد ملی گفته شده است، اقدام به پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که بانک‌ ها سود این سهام را نمی‌ توانند به حساب‌ های ارزی، حساب‌ های بانکی مسدود یا راکد و حساب‌ های مشترک افراد واریز کنند.

به طور کلی، افرادی که حساب بانکی فعالی دارند و مشکلی در سیستم های بانکی ندارند، سود سهام عدالت برای آنان کامل واریز خواهد شد.

در آخر باید گفت که شما با ثبت اطلاعات هویتی و شبای بانکی خود، در سامانه سجام و انجام احراز هویت، دیگر نگران عدم دریافت سود سهام عدالت خود نباشید.

نکته: در صورتی که تمامی اطلاعات ثبت شده صحیح باشد و سود حاصل را دریافت نکرده اید، می توانید با شرکت سپرده گزاری مرکزی تماس بگیرید.

پیشنهاد ویژه: همانطور که می دانید یادگیری حرفه ای و اصولی حسابداری با شرکت در بهترین آموزشگاه حسابداری میسر است. در این راستا ما در صفحه بهترین آموزشگاه حسابداری در تهران، به شما بهترین آموزشگاه حسابداری را معرفی کرده ایم.

نحوه استعلام تعداد سهام فروخته شده

براساس گفته های حسین فهیمی سخنگوی سهام عدالت، از تاریخ شنبه ۱۵ شهریور ماه ۹۹ امکان مشاهده تعداد سهام فروخته شده سهام عدالت برای دارندگان این سهام در سامانه sahamedalat.ir امکان پذیر می باشد. همچنین دسترسی به اطلاعات سهامداران اعم از اینکه تعداد سهام کدام دارایی شان کم شده، کدام باقی مانده و ارزش روز دارایی آنها چقدر است نیز میسر شده است.

گفتنی است که این سامانه تنها مانده سهام را به سهامدار اعلام می کند اما مستقیما سهام فروخته شده را نمایش نمی دهد، بلکه سهامداران باید شخصا اطلاعات را مدیریت کرده و بدانند در گذشته چه مقدار از آن سهم را داشته و در حال حاضر چه مقدار از آن را دارند.

لازم به ذکر است که با آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت مجموع سهام عدالت آزاد شده برای سهامدارانی که روش مستقیم مدیریت سهام را انتخاب کرده اند به ۶۰ درصد رسیده و این افراد این امکان را دارند که با مراجعه به سامانه کارگزاری ‌ها سهام عدالتشان را به فروش برسانند.

برای فروش سهام عدالت نیز در بازار بورس و اوراق بهادار و دریافت کد بورسی علاوه بر ثبت نام در سامانه سجام می بایست در یکی از شرکت های کارگزاری نیز ثبت نام انجام شود.

در حالت کلی کارگزاری های متعددی در زمینه بورس و اوراق بهادار فعالیت می کنند که وجه تمایز آن ها در امکاناتی است که به مشتریان خود ارائه می دهند.

این کارگزاری ها علاوه بر امکان دریافت کد بورسی به صورت همزمان اطلاعات کاربران را در سامانه سجام نیز ثبت می کند تا بدون نیاز به ثبت نام مجدد، ثبت نام سجام خود را نیز انجام دهند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کرده ایم راهنمای تصویری اطلاع از سود سهام عدالت را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانیم به بسیاری از سوالات شما از جمله اینکه سهام عدالت من چقدر است، چگونه ببینیم چقدر سهام عدالت داریم، نحوه مشاهده صورتحساب سهام عدالت با کد ملی چگونه است، آخرین واریزی سود سهام عدالت با کد ملی به چه صورت است و… پاسخ کاملی بدهیم.

اگر همچنان سوال یا ابهامی درباره استعلام و مشاهده ارزش به‌روز سهام عدالت یا استعلام سهام عدالت با کارت ملی دارید، می توانید با کارشناسان ما در بخش مربوطه تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول
از کجا بفهمم سود سهام عدالت واریز شده؟

برای اینکه بفهمید سود سهام عدالت واریز شده است یا خیر، باید اقدام به بررسی گردش حساب بانکی معرفی شده به سامانه سجام کنید یا طبق مراحلی که در قسمت مشاهده مقدار سهام عدالت هر شخص گقته شده است پیش بروید.

طریقه مشاهده سهام عدالت چگونه است؟

برا انجام این کار می توانید از طریق سامانه سهام عدالت مراجعه کنید که راهنمای تصویری نحوه مشاهده و نحوه استعلام سهام عدالت در مقاله آورده شده است.

برای پیگیری سهام عدالت با کد ملی از طریق سامانه دسترسی به چه اطلاعاتی ضروری است؟

همانطور که گفتیم، برای پیگیری و مشاهده واریزی سهام عدالت ۱۴۰۲ توسط سامانه سهام عدالت، دسترسی به کد ملی، سال تولد، نام پدر و شماره شناسنامه ضروری است که توضیحات کامل آن در مقاله آورده شده است.