تبدیل عکس به وکتور

برنامه های زیادی وجود دارند که به شما امکان ترسیم یا تبدیل تصاویر به تصاویر برداری را می دهند و CorelDRAW یکی از آنهاست. در این آموزش سعی داریم آسان ترین و سریع ترین طریقه تبدیل عکس به وکتور را به همراه فیلم های آموزشی به شما عزیزان آموزش دهیم پس تا اخر مقاله همراه […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: COREL
  • زمان مطالعه: 14 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

برنامه های زیادی وجود دارند که به شما امکان ترسیم یا تبدیل تصاویر به تصاویر برداری را می دهند و CorelDRAW یکی از آنهاست. در این آموزش سعی داریم آسان ترین و سریع ترین طریقه تبدیل عکس به وکتور را به همراه فیلم های آموزشی به شما عزیزان آموزش دهیم پس تا اخر مقاله همراه ما باشید.

تبدیل عکس به وکتور در کورل

اکثر تصاویری که به صورت آنلاین پیدا می کنید (JPG، PNG، GIF) در قالب شطرنجی هستند. این بدان معنی است که تصاویر حاوی تعدادی پیکسل هستند که با افزایش اندازه تصویر خود به طور فزاینده ای آشکار می شوند.

تصاویر وکتور این مشکل را ندارند. یک تصویر برداری بدون توجه به اندازه، کیفیت یکسانی خواهد داشت. بنابراین، اگر به یک تصویر با کیفیت خوب در اندازه های مختلف نیاز دارید، باید گرافیک برداری را درک کنید.

فرآیند تبدیل عکس به وکتور با کورل سریع و آسان است. این نرم افزار ویژگی های داخلی را ارائه می دهد که به شما امکان دهد تنها با چند کلیک یک تصویر را ردیابی کنید. این به شما امکان می دهد حتی مشکل سازترین تصاویر شطرنجی را برای پاک کردن تصاویر برداری تبدیل کنید. برای تبدیل عکس به گرافیک تا انتها با ما همراه باشید.

با شرکت در دوره کورل آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

تبدیل عکس به وکتور در کورل دراو
تبدیل عکس به وکتور در کورل دراو

در پاسخ به سوال چگونه یک عکس را به وکتور تبدیل کنیم؟ برای تبدیل عکس به فایل کورل، ابتدا باید تصویر خود را با رفتن به File > Import یا فشار دادن Ctrl + I روی صفحه کلید خود وارد کنید. با این کار یک پنجره کوچک ظاهر می شود که در آن می توانید تصویری را که می خواهید وارد کنید انتخاب کنید.

بسیاری از سایت ها نیز فرایند تبدیل عکس به کورل آنلاین را انجام می دهند.

تبدیل عکس به وکتور در کورل
تبدیل عکس به وکتور در کورل

اکنون، بیایید به روش‌های مختلفی که می‌توانید به تبدیل عکس به خط در کورل، بپردازیم.

برای تبدیل عکس به خطوط در کورل، ساده ترین راه این است که به سادگی روی Trace Bitmap از نوار ابزار بازشو کلیک کنید و سپس Quick Trace را انتخاب کنید.
Quick Trace ساده ترین روش برای وکتور کردن عکس می باشد. این برای تصاویر بدون جزئیات زیاد مناسب است، اما برای تصاویر پیچیده تر گزینه خوبی نیست.

اگر میخواهید کورل دراو را از صفر تا صد و به صورت ویدیو آموزشی رایگان یاد بگیرید پیشنهاد میکنیم فیلم آموزش کورل دراو آریا تهران رو از دست ندهید.

تبدیل عکس به وکتور در کورل
تبدیل عکس به وکتور در کورل

ردیابی خط مرکزی:
ادامه ی روش تبدیل عکس به وکتور در کورل، این روش از منحنی‌های باز و بسته پر نشده استفاده می‌کند که آن را به انتخاب خوبی برای ردیابی نقشه‌ها، ترسیم‌های خطی، توهمات فنی و امضا تبدیل می‌کند.

برای ردیابی متن، ابتدا باید متن را به بیت مپ تبدیل کنید. می توانید این کار را با انتخاب متن و سپس کلیک بر روی Bitmap > Convert to Bitmap انجام دهید.

گزینه ی Trace Bitmap در کورل دراو:

پس از آن، به Trace Bitmap > Centerline Trace بروید. در منوی بعدی، دو گزینه را مشاهده خواهید کرد: Technical Illustration و Line Trace. گزینه Technical Illustration طرحی با خطوط نازک ارائه می دهد، در حالی که گزینه Line Drawing طرحی با خطوط برجسته تر ارائه می دهد.

در اینجا، ما Technical Illustration را انتخاب کردیم.

در پنجره جدیدی که ظاهر می شود، می توانید جزئیات ردیابی خود را تنظیم کنید و می توانید نتایج را در حین ویرایش مشاهده کنید.

تبدیل عکس به وکتور در کورل
تبدیل عکس به وکتور در کورل

ردیابی طرح کلی:
در ادامه آموزش نحوه تبدیل عکس به وکتور در کورل، Outline Trace هم برای تصاویر ساده و هم برای وکتور عکس کار می کند. چندین گزینه ردیابی مختلف را ارائه می دهد.
اگرچه هر گزینه در Outline Trace هدف خود را دارد، اما می توانید از آنها در هر تصویر بیت مپ که وارد می کنید استفاده کنید. در اینجا همه گزینه های Outline Trace که در کورل دارید با هم و نحوه واکنش آنها به عکس با وضوح بالا آورده شده است.

تبدیل عکس به وکتور در کورل
تبدیل عکس به وکتور در کورل

نمونه های ردیابی CorelDRAW:
Line Art: گزینه Line Art زمانی بهترین کار می کند که از قبل تصویری واضح و بدون پیکسل های زیاد داشته باشید. به این ترتیب، یک رد طرح ساده و تمیز به دست خواهید آورد. زمانی که تصاویر و طرح‌های سیاه و سفید را ردیابی می‌کنید، بهترین عملکرد را دارد.
Logo: از این گزینه برای بالا بردن کیفیت عکس در کورل استفاده می شود.
Detailed Logo: اگر لوگوی پیچیده تری با سایه های گرادیان و جزئیات بیشتر دارید، این گزینه عالی عمل می کند.
Clipart: این گزینه به شما امکان ردیابی گرافیک های آماده برای استفاده را می دهد.

Low Quality Image: این گزینه ردیابی برای مواردی که می خواهید عکسی را بدون جزئیات زیاد ردیابی کنید عالی است.
High Quality Image: اگر می خواهید یک عکس را ردیابی کنید و تمام جزئیات آن را حفظ کنید، گزینه ردیابی تصویر با کیفیت بالا معجزه می کند. بسته به کیفیت تصویری که وارد می‌کنید، و همچنین جزئیات کلی که انتخاب می‌کنید، نتایج متفاوت خواهد بود.

تبدیل عکس به وکتور در کورل دراو
تبدیل عکس به وکتور در کورل دراو

نرم افزار تبدیل عکس به وکتور

برنامه هایی که در زیر به آنها اشاره شده است، برنامه تبدیل عکس به وکتور و برنامه تبدیل عکس به وکتور سیاه و سفید می باشند، که با استفاده از این برنامه ها می توانید عکس هایتان را با فرمت وکتور ذخیره کنید.

برخی از نرم افزار ساخت وکتور عبارتند از:

  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • Corel Draw
  • Inkspace
  • Vectorizer

تبدیل عکس به وکتور با سایت

سایت هایی وجود دارند که فرایند تبدیل عکس به وکتور بدون افت کیفیت را در اختیار کاربران گذاشته اند. اگر نمی خواهید از این نرم افزار ها استفاده کنید، برای تبدیل عکس به وکتور رایگان می توانید به سایت vectormagic مراجعه کنید. در این سایت تبدیل عکس به وکتور، امکان ذخیره تصاویر با فرمت های svg, pdf, eps و… وجود دارد. همچنین برای تبدیل png به وکتور می توانید از این سایت استفاده کنید.

همچنین در بسیاری از سایت ها می توانید اکشن تبدیل عکس به وکتور را دانلود کنید. اگر هنگام دانلود برنامه تبدیل عکس به وکتور برای کامپیوتر دچار مشکل شدید می توانید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید، تیم آریا تهران در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستند.

دانلود رایگان نرم افزار تبدیل عکس به وکتور در موبایل

شاید نیاز باشد برای تبدیل عکس به وکتور مینیمال با گوشی این کار را انجام دهید، بدون پرداخت هزینه تبدیل عکس به وکتور برای این کار می توانید برنامه تبدیل عکس به وکتور اندروید Adobe Illustrator Draw را رایگان نصب کنید. زیرا یکی از قابل اعتماد ترین برنامه های تبدیل عکس به وکتور با گوشی می باشد. از طرف دیگر برای ios از برنامه Snapseed میتوانید برای تبدیل عکس به وکتور ایفون نیز استفاده کنید.

تبدیل متن به وکتور در کورل

ابتدا در نرم افزار کورل دراو نوشته ای را ایجاد کرده و سپس روی نوشته راست کلیک کنید و گزینه ی convert to curves را انتخاب کنید. برای تغییر فونت متن ایجاد شده shape tool را انتخاب کنید، سپس بر روی نوشته خود کلیک کنید. برای ویرایش جداگانه حروف میتوانید گزینه break curve را انتحاب کنید.

آموزش تبدیل عکس به وکتور

نحوه ایجاد یک طراحی وکتور کورل از ابتدا:

برای تبدیل عکس ها به وکتور، کورل دراو به شما این امکان را می دهد که نقاشی برداری خود را بسازید یا طرح موجود را از ابتدا ترسیم کنید. در سمت چپ صفحه، چند گزینه دارید که به شما امکان می دهد با بردارها ترسیم کنید. برای بررسی طرح های کورل دراو ادامه ی مقاله آموزش تبدیل عکس به وکتور در کورل را مطالعه کنید.
در بخش زیر یک نمونه از تبدیل چهره به وکتور قرار داده شده است. این عکس نیز با استفاده از نرم افزار تبدیل عکس چهره به وکتور که در قسمت بالا معرفی کردیم طراحی شده است. این نوع طراحی ها برای تبدیل عکس به وکتور کارتونی نیز قابل استفاده می باشند.

آموزش تبدیل عکس به وکتور
آموزش تبدیل عکس به وکتور

در ادامه آموزش تبدیل عکس پرتره به وکتور، گزینه Freehand یکی از محبوب ترین ابزارهای منحنی در کورل دراو است. این به شما امکان می دهد آزادانه ترسیم کنید، زیرا خطوط شما را به بردارهایی تبدیل می کند که می توانید بعداً آنها را ویرایش کنید.

هنگامی که یک شکل را ترسیم می کنید، به سادگی روی خط با ابزار Shape کلیک کنید، و می توانید بردارها را ویرایش کنید.
ابزار ۲-Point Line به شما امکان می دهد خطوط مستقیمی را که مماس یا عمود بر اجسام هستند رسم کنید.

Bezier و Pen Tools:
با این دو گزینه می توانید یک قسمت را در یک زمان ترسیم کنید. با قرار دادن گره ها، کنترل دقیقی بر شکل و منحنی هر بخش خواهید داشت.
ابزار Pen همچنین به شما این امکان را می دهد که در حین ترسیم قسمت خط را پیش نمایش کنید.

پلی لاین:
اگر صفحه طراحی ندارید اما همچنان ترجیح می دهید از ابزار Freehand استفاده کنید، ابزار Polyline گزینه ساده تری است. این به شما امکان می دهد خطوط پیچیده ای را ترسیم کنید که می توانید بعداً آنها را ویرایش کنید. همانطور که نقاشی می کنید، پیش نمایش نقاشی خود را می بینید.

منحنی ۳ نقطه ای:
این ابزار به شما امکان می دهد خط منحنی کاملی را که می توانید تغییر دهید ایجاد کنید. در حین ترسیم می توانید عرض و ارتفاع را مشخص کنید. منحنی ۳ نقطه ای اغلب برای ایجاد سریع اشکال قوس بدون نیاز به برخورد با گره ها استفاده می شود.

B-Spline:
هنگامی که ابزار B-Spline را انتخاب می کنید، می توانید خطوط منحنی را با تنظیم نقاط کنترل منحنی خود ترسیم کنید، بدون اینکه آنها را به بخش تقسیم کنید.
اگر می خواهید به راحتی یک تصویر را ردیابی کنید، می توانید از هر یک از ابزارهای ذکر شده استفاده کنید. اما اگر می خواهید به صورت دستی یک تصویر را در برنامه ی تبدیل عکس به وکتور یعنی CorelDRAW ردیابی کنید، می توانید از ابزار Freehand استفاده کنید.

برای انجام این کار، به سادگی با ایجاد گره ها شروع کنید. می توانید این کار را با کلیک کردن در هر جایی که می خواهید قرار دهید انجام دهید.
سپس بر روی ابزار Shape کلیک کنید و تمام گره هایی که ایجاد کرده اید را انتخاب کنید.
هنگامی که تمام گره ها را انتخاب کردید، در هر نقطه از خط راست کلیک کرده و To Curve را انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد هر خط را به صورت دستی منحنی کنید.

آموزش تبدیل عکس به وکتور
آموزش تبدیل عکس به وکتور


با کلیک روی خط و حرکت دادن آن یا با کلیک بر روی گره ها و استفاده از فلش ها می توانید خطوط را منحنی کنید.

پس از اتمام کار، باید مطمئن شوید که شکلی را که کشیده اید بسته اید. در CorelDRAW فقط می توانید اشکالی را که می بندید رنگ کنید. یک پالت رنگ در سمت راست صفحه نمایش وجود دارد. برای رنگ آمیزی شکل بسته خود، شکلی را که می خواهید رنگ کنید انتخاب کنید و روی یکی از رنگ ها کلیک کنید.

با کلیک چپ روی رنگ، داخل شکل رنگ می شود. با کلیک راست روی رنگ، شکل با رنگ انتخاب شده مشخص می شود.
همانطور که می بینید، CorelDRAW گزینه های زیادی برای بردار کردن یک تصویر دارد. شما حتی می توانید یک تصویر برداری را از ابتدا ترسیم کنید!

در ادامه این مقاله به آموزش تبدیل عکس پیکسلی به وکتور به همراه فیلم های آموزشی رایگان میپردازیم، پیشنهاد می کنیم این آموزش ها را از دست ندهید.

تبدیل عکس به وکتور در ایلوستریتور

گزینه های برداری در CorelDRAW به روشی مشابه در Adobe Illustrator کار می کنند. تفاوت اصلی بین این دو این است که CorelDRAW برای طراحان گرافیک و علاقمندانی که در زمینه‌های خاص کار می‌کنند گزینه بهتری است، در حالی که Adobe Illustrator برای متخصصان طراحی گرافیک که می‌خواهند تعداد بی‌شماری از گرافیک‌های برداری ایجاد کنند، عالی است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم ایلوستریتور یکی از نرم افزار های تبدیل تصویر به وکتور می باشد. در این قسمت فیلم آموزش تبدیل عکس به وکتور در ایلوستریتور را برای شما قرار داده ایم.

برای آشنایی بیشتر با ایلوستریتور پیشنهاد می کنیم صفحه آموزش ایلوستریتور آریا تهران که شامل فیلم های آموزشی رایگان می باشد را از دست ندهید.

تبدیل عکس به وکتور در فتوشاپ

فتوشاپ نیز یکی دیگر از نرم افزار تبدیل عکس به خطوط می باشد. آموزش تبدیل عکس به وکتور در فتوشاپ و تبدیل عکس به وکتور سیاه سفید در فتوشاپ به صورت فیلم رایگان در بخش زیر برای شما عزیزان قرار داده ایم.

با مراجعه به صفحه آموزش فتوشاپ رایگان آریا تهران می توانید فتوشاپ را به صورت حرفه ای به همراه فیلم های رایگان یاد بگیرید. در این آموزش تبدیل عکس به وکتور با فتوشاپ، نحوه تبدیل عکس چهره به وکتور در فتوشاپ و تبدیل عکس رستر به وکتور را نیز می توانید مشاهده کنید.

برای دانلود پلاگین تبدیل عکس به وکتور در فتوشاپ و ساخت وکتور در فتوشاپ می توانید به سایت graphiran مراجعه کنید.

اگر درباره دانلود اکشن تبدیل عکس به وکتور در فتوشاپ سوالی داشتید در قسمت نظرات بنویسید، تیم آریا تهران در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

تبدیل عکس به وکتور ارتکم

از قابلیت های این برنامه می توان به تبدیل عکس به وکتورآرتکم اشاره کرد، که در بخش زیر نحوه ی آن در قالب فیلم آموزشی قرار داده شده است.

تبدیل عکس به وکتور در اتوکد

برای تبدیل عکس به وکتور نرم افزار اتوکد نیز یکی از برنامه های تبدیل عکس به وکتور می باشد.

تبدیل عکس به وکتور در ایندیزاین

همانطور که می دانید ایندیزاین نیز یک نرم افزار تبدیل عکس به وکتور خطی می باشد که ویدیو آموزشی آن در بخش زیر قرار دارد.

تبدیل عکس به وکتور با inkscape

برای تبدیل عکس به وکتور برنامه inkscape یکی از محبوب ترین نرم افزار ها برای تبدیل خودکار عکس به وکتور است.

تبدیل عکس به وکتور در پیکس ارت

برنامه پیس آرت برای تبدیل عکس به وکتور در گوشی یکی از پر طرفدار ترین برنامه می باشد، تبدیل عکس به وکتور مینیمال در فتوشاپ فقط قابل استفاده نیست، برای درک بیشتر یک نمونه از تبدیل عکس به نقاشی وکتور مینیمال را برای شما قرار داده ایم.

تبدیل عکس به وکتور در سالیدورک

در این فیلم آموزشی طریقه تبدیل عکس لوگو به وکتور را می توانید مشاهده کنید.

تبدیل عکس به وکتور در موهو

تبدیل عکس به وکتور در پاورپوینت

با مراجه به صفحه آموزش کامپیوتر و دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد در هر حوزه ای آموزش های تخصصی ارائه میشود و شما میتوانید با دریافت مدرک بین المللی فنی حرفه ای برای ورود به بازار کار و کسب درآمد آمادگی لازم را پیدا کنید.

جمعبندی

در این مقاله روش های مختلف تبدیل یک عکس به وکتور مانند تبدیل عکس به وکتور رنگی در فتوشاپ، اکشن تبدیل عکس به وکتور فتوشاپ، تبدیل عکس به وکتور نقاشی در فتوشاپ، تبدیل لوگو به وکتور، برنامه تبدیل عکس به وکتور مینیمال، تبدیل عکس به وکتور برای لیزر و تبدیل عکس به وکتور در اندروید را آموزش داده ایم. اگر هنگام کار با نرم افزار تبدیل عکس به وکتور اندروید و یا تبدیل عکس به وکتور ویندوز به مشکلاتی بر خوردید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید.

سوالات متداول
چگونه عکس را به وکتور تبدیل کنیم؟

برای تبدیل تصاویر پیکسلی به برداری کورل می توانید از نرم افزار تبدیل عکس به وکتور برای کامپیوتر مانند فتوشاپ، کورل دراو، ایلوستریتور و… که عکس ها را با فرمت وکتور نیز ذخیره می کنند استفاده کنید.

چگونه در فتوشاپ عکس را به وکتور تبدیل کنیم؟

فیلم آموزش تبدیل عکس پیکسلی به وکتور در فتوشاپ در این مقاله گذاشته شده است. همچین برای تبدیل عکس به وکتور سایت های بسیاری وجود دارند که یک نمونه در این مقاله ذکر شده است.

چگونگی تبدیل عکس به فایل وکتور در کورل؟

برای تبدیل عکس به وکتور کورل، ابتدا باید تصویر را با رفتن به File > Import وارد کنید. با این کار یک پنجره کوچک ظاهر می شود که در آن می توانید تصویری را که می خواهید وارد کنید انتخاب کنید.