ابزار فری هند در کورل دراو

همانطور که میدانید نرم افزار کورل دراو یک نرم افزار گرافیکی می باشد که معمولاً برای طراحی اشکال و همینطور بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از گرافیست ها و همینطور افرادی که با نرم‌افزارهای گرافیکی سر و کار دارند برای تولید و طراحی انواع لوگو ها و همینطور تصاویر حرفه ای از […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: COREL
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

همانطور که میدانید نرم افزار کورل دراو یک نرم افزار گرافیکی می باشد که معمولاً برای طراحی اشکال و همینطور بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از گرافیست ها و همینطور افرادی که با نرم‌افزارهای گرافیکی سر و کار دارند برای تولید و طراحی انواع لوگو ها و همینطور تصاویر حرفه ای از ابزارهایی مانند فری هند در کورل دراو استفاده می کنند. در این مقاله میخواهیم صفر تا صد ابزار فری هند در کورل دراو را به شما توضیح دهیم.

اگر میخواهید به صورت حرفه ای کار با نرم افزار کورل را یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای دریافت کرده و وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید در دوره آموزش کورل آریا تهران شرکت کنید.

با شرکت در دوره کورل آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

ابزار freehand در کورل دراو

یکی از ابزارهایی که برای ترسیم در کورل دراو به کار می‌رود ابزار فری هند می باشد. این ابزار پیوند مانند ابزار pen در نرم افزار ایلاستریتور عمل می کند و به طور کلی می توان گفت دو نرم افزار کورل دراو و ایلاستریتور بسیار شبیه به یکدیگر بوده و ابزارهایی همانند یکدیگر دارند. برای آن که بتوانید کار با این ابزار پرکاربرد کورل را بهتر یاد بگیرید در این قسمت فیلم آموزش کار با ابزار فری هند کورل را برای شما تهیه کرده ایم.

ابزار فری هند در کورل ابزاری می باشد که برای رسم کردن خطوط و همینطور ترسیم شکل هایی که از خطوط صاف در آن استفاده شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تصویری که در زیر مشاهده می کنید با ابزار فری هند طراحی شده است که در ادامه مقاله با یکدیگر روش کار با ابزار فری هند را آموزش خواهیم دید.

اگر می‌خواهید ایلاستریتور را از پایه و به صورت حرفه ای شروع کنید دوره آموزش ایلاستریتور آموزشگاه آریا تهران را از دست ندهید.

ابزار Freehand به شما امکان می دهد صاف بودن خط منحنی که ترسیم می کنید را کنترل کرده و همچنین بخشهایی را به خط موجود اضافه کنید.

با این حال ، برای ترسیم سریع یک خط پیچیده که از بخشهای منحنی و مستقیم متناوب تشکیل شده است و به شما امکان می دهد در حالت پیش نمایش طراحی کنید ، استفاده از ابزار Polyline آسان تر است.

برای کسب اطلاعات درباره شرایط لازم برای ورود به رشته گرافیک و رتبه لازم برای رشته گرافیک پیشنهاد میکنیم مقاله معدل لازم برای رشته گرافیک آریا تهران را از دست ندهید.

 ابزار freehand در کورل دراو
ابزار freehand در کورل دراو

کار با ابزار فری هند در کورل دراو

قبل از شروع آموزش کار با ابزار فری هند ابتدا تصویر زیر را مشاهده کنید، این تصویر تنها با استفاده از ابزار فری هند و همینطور کمی بازی با رنگ ها طراحی شده است.

ابزار Freehand کورل معمولا برای طراحی سریع و بدون فرم بسیار مناسب می باشد چرا که این ابزار برای ترسیم خطوط نامنظم و همینطور طراحی هایی که میخواهید با دست ترسیم کنید بیشتر استفاده می شود.

کار با ابزار فری هند در کورل دراو
کار با ابزار فری هند در کورل دراو

در تصویر بالا تمامی خطوط رسم شده توسط ابزار فری هند صورت گرفته است. همانطور که مشاهده می کنید این ابزار برای ترسیم خطوط منحنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و شما میتوانید آزادانه با حرکت ماوس و دست خود حالت خط مورد نظرتان را تغییر دهید.

برای استفاده از ابزار فری هند کورل میتوانید از کلید F5 استفاده کنید. این ابزار شامل ابزار های دیگر نیز میباشد که میتوانید با استفاده از آن ها برای خطوط منحنی و سایر کاربرد های پیشرفته بهره ببرید.

 ابزار freehand در کورل دراو
ابزار freehand در کورل دراو

برای کار با ابزار فری هند ابتدا به قسمت جعبه ابزار کورل دراو که در سمت چپ صفحه نرم افزار قرار دارد رفته و در قسمت ترسیم خطوط فری هند را انتخاب کنید.

سپس شکل مورد نظرتان را که میخواهید رسم کنید در نظر بگیرید و با حرکت ماوس و دست خود همزمان خط مورد نظر خود را رسم کنید. در این مرحله شما میتوانید آزادانه هر خطی را با هر شکل و اندازه ای رسم کرده و به آن حالت بدهید.

دقت داشته باشید برای استفاده از ابزار Freehand در کرل باید شروع خط دوم در نقطه انتهایی خط اول باشد. شما با انتخاب Freehand در کرل و کلیک روی صفحه میتوانید اولین خط را بکشید و برای رسم خط دوم میتوانید از انتهای خط اول شروع کنید. به این ترتیب شما میتوانید انواع اشکال هندسی را با این ابزار بکشید.

اگر میخواهید کار با سایر ابزار های کورل را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و در این حوزه تخصص یابید و به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید به صفحه آموزش کورل مراجعه کنید و فیلم های آموزشی رایگان را مشاهده کنید.

ابزار فری هند در کورل دراو
ابزار فری هند در کورل دراو

فیلم آموزش ابزار فری هند در کورل دراو

در این مقاله برای ان که شما کار با Freehand کورل را بهتر یاد بگیرید فیلم آموزشی برای شما تهیه گردیده است که در ابتدا مقاله قرار داده شده است. شما میتوانید با مشاهده این فیلم آموزشی کار با این ابزار را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و به عنوان یک متخصص کار با این نرم افزار و ابزار را یاد بگیرید.

اگر سوالی در مورد فیلم آموزش ابزار فری هند در کورل دراو دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

تنظیمات ابزار Freehand

یکی از مهمترین مسائلی که باید در هنگام استفاده از ابزار فری هند در نظر داشته باشید تنظیمات ابزار Freehand میباشد. در این قسمت میخواهیم مهمترین تنظیمات ابزار Freehand را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی از این ابزار برای ایجاد پروژه های حرفه ای استفاده کنید.

برای تنظیمات ابزار فری هند کورل شما با کادری مانند تصویر زیر رو به رو میشوید که هر قسمت باید تنظیمات خاص خود را داشته باشد.

تنظیمات ابزار Freehand
تنظیمات ابزار Freehand
  • در بخش X در صورتی که عدد را بیشتر کنید شکل شما کشیده میشود و به سمت چپ و راست جابجا میشود. در واقع عدد این بخش جابجا کردن شکل در جهت افقی را به عهده دارد و بخش Y میتواند شکل را در جهت عمودی بزرگ و جابجا کند. زمانی که شما شکل را تغییر مکان میدهید میتوانید متوجه شوید که اعداد x و y تغییر میکنند.
  • کادر بعدی که در تصویر مشاهده میکنید مربوط به تغییر ابعاد طول و عرض شکل میباشد و شما میتوانید این ابعاد را متناسب با ابعاد مورد نظر خود تغییر دهید.
  • ابزار بعدی که به صورت درصدی نمایش داده شده است میتواند تناسب شکل را تغییر دهد. در حالت عادی ۱۰۰% در ۱۰۰% میباشد که شما میتوانید با تغییر این درصد ها تناسب عکس را تغییر دهید.

در بخش دیگری از تنظیمات ابزار Freehand کورل با شکل عدد گذاری شده به توضیح بخش های مختلف میپردازیم.

تنظیمات ابزار Freehand
تنظیمات ابزار Freehand
  1. در قسمت اول شما میتوانید سمت چپ نوک خط خود را تغییر دهید.
  2. بخش دوم مربوط به نوع و شکل خط میباشد که میتوانید به صورت نقطه چین و یا خط معمولی و غیره آن را انتخاب نمایید.
  3. این بخش میتواند سمت راست نوک خط را تغییر دهد.
  4. در این بخش میتوانید نقاطی که به هم متصل هستند را جدا کنید.
  5. در این بخش میتوانید پهنا خط رسم شده با فری هند کورل را تغییر دهید.
  6. با تغییر این بخش میتوانید میزان صافی خطوط رسم شده را تغییر دهید.
  7. در صورتی که این بخش فعال شود میتوانید شکل را به صورت ازادانه تغییر شکل و ابعاد دهید.

اهمیت ابزار Fereehand کورل

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد چرا باید از Fereehand استفاده کنیم؟ در واقع شما در نرم افزار کورل برای رسم انواع خطوط قطعا با مشکل لرزش دست رو به رو شده اید و متوجه شده اید که اگر بخواهید خطوط را بدون این ابزار کاربردی بکشید خطوط جالبی نخواهد بود.

با Fereehand کورل میتوانید به محض برداشتن فشار موس خطوط به صورت صاف کشیده میشوند. از این ابزار میتوان برای طراحی آرم و لوگو و غیره استفاده کرد.

دقت داشته باشید اگر قصد استفاده از ابزار Fereehand و سپس رنگ آمیزی را دارید باید خطوط ابتدایی و انتهایی را به هم بچسبانید تا بتوانید رنگ آمیزی کنید در غیر این صورت این امکان برای شما فراهم نیست. اگر میخواهید لوگو های حرفه ایی با کورل و سایر ابزار های گرافیکی بسازید و وارد این حوزه کاری شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید به صفحه ساخت لوگو مراجعه کنید و گام به گام به صورت رایگان ساخت لوگو های حرفه ایی را یاد بگیرید.

سوالات متداول

چطور از ابزار فری هند در کورل دراو استفاده کنیم؟

در این مقاله هم به صورت گام به گام کار با ابزار Fereehand کورل آموزش داده شده است و هم فیلم آموزش کار با Fereehand برای شما عزیزان قرار داده شده است.

کاربرد ابزار Fereehand در کورل چیست؟

شما با استفاده از این ابزار میتوانید خطوط صاف را بدون تجربه لرزش دست رسم کنید و پروژه های حرفه ای داشته باشید. اگر سوالی در مورد کار با این ابزار دارید اساتید ما در اسرع وقت پاسخگو هستند.