نرخ بیمه آزاد و اختیاری ۱۴۰۲

اگر بخواهیم به طور خیلی ساده و کلی بیان کنیم، بیمه تامین اجتماعی به بیمه خویش فرما و بیمه اجباری تقسیم می شود. اکنون بیاید به تعریف این دو گروه بپردازیم. بیمه خویش فرما خود شامل دو گروه بیمه اختیاری و بیمه حرف و مشاغل آزاد می باشد، و بیمه اختیاری نیز به کسانی تعلق می گیرد […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر بخواهیم به طور خیلی ساده و کلی بیان کنیم، بیمه تامین اجتماعی به بیمه خویش فرما و بیمه اجباری تقسیم می شود. اکنون بیاید به تعریف این دو گروه بپردازیم. بیمه خویش فرما خود شامل دو گروه بیمه اختیاری و بیمه حرف و مشاغل آزاد می باشد، و بیمه اختیاری نیز به کسانی تعلق می گیرد که در کارگاه ها و شرکت های مشمول قانون کار، کار می کنند.

بیمه اختیاری شامل اشخاصی می شود که شامل خدماتی مانند فوت، بازنشستگی، ازکارافتادگی، تعهداتی مانند درمان می باشد. بهره مندی از بیمه اختیاری نیز دارای شرایطی می باشد که در زیر آنها را نام برده ایم:

  • حداکثر سن مجاز ۵۰ می باشد.
  • در صورت داشن سابقه پرداخت حق بیمه بیش از ۱۰ سال، شرط سنی لحاظ نمی شود.
  • حداقل سابقه پرداخت حق بیمه باید ۳۰ سال باشد.

هزینه ای که بابت حق بیمه اختیاری سال ۱۴۰۲ به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود مبلغی ۲۷ درصدی که معادل ۱٫۳۹۹٫۳۸۰ تومان است می باشد.

در این مقاله به بررسی حق بیمه سال ۱۴۰۲ مشاغل آزاد، مزایای بیمه اختیاری ۲۷ درصد، مبلغ بیمه آزاد تامین اجتماعی ۱۴۰۲ در مقایسه با مبلغ بیمه آزاد تامین اجتماعی ۱۴۰۱ و همچنین تفاوت بیمه اختیاری ۲۷ درصد با ۱۸ درصد پرداخته ایم و به این سوال شما که بیمه آزاد ۱۴۰۲ چقدر است پاسخ کاملی داده ایم. در ادامه نیز جدول مبلغ بیمه اختیاری ۱۴۰۲ (نرخ بیمه اختیاری ۱۴۰۲) و جدول حق بیمه حرف و مشاغل آزاد سال ۱۴۰۲ را برای شما ارائه داده ایم.

اگر به دنبال آموزش ICDL رایگان هستید، در صفحه آموزش icdl فیلم آموزش icdl درجه ۱ و فیلم آموزش icdl درجه ۲ بصورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲
حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲

حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲

حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ (قیمت بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲) طبق قوانین سازمان تامین اجتماعی به طور نسبتی از حقوق ماهانه مشمول بیمه تامین اجتماعی می باشد. نرخ بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ برای کارفرما ۲۳% و سهم حق بیمه کارگر ۷% می باشد. حق بیمه توسط کاگر و کارما مشخص شده و به صندوق تامین اجتماعی پرداخت می شود.

در ادامه با جدول حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ (قیمت بیمه آزاد تامین اجتماعی ۱۴۰۲) همراه شما خواهیم بود.

سرانه درمان در سال ۱۴۰۲ برای هر فرد مشخص نشده است پس همان مبلغ قبلی یعنی ۹۲.۰۰۰ تومان قابل پرداخت می باشد.

طراحی سایت یکی از مشاغل پردرآمد در دنیای امروز می باشد. اگر به طراحی سایت علاقه مند هستید و در این زمینه می خواهید کسب درآمد کنید پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه آموزش طراحی سایت آریا تهران که شامل فیلم های آموزشی رایگان است مراجعه کنید.

قیمت بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲:

عنوانمربوط به ۳۰ روزمربوط به ۳۱ روز
مبلغ کل حق بیمه قابل پرداخت۲ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۸۴ تومان۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۶۶ تومان
مبلغ قابل پرداخت برای کارفرما۱میلیون و ۶۲۳ هزار و ۴۰۵ تومان۱میلیون و ۶۶۴ هزار و ۱۰۱ تومان
مبلغ قابل پرداخت برای کارگر۴۹۴ هزار و ۷۹ تومان۵۰۶ هزار و ۴۶۵ تومان

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری نرم افزار ورد علاقمند هستید و امکان شرکت در کلاس های حضوری آموزش ورد را ندارید می توانید از پکیج آموزش ورد آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران استفاده کنید.

حق بیمه اختیاری سال ۱۴۰۲

در بخش قبلی مفهوم بیمه اختیاری را برای شما توضیخ داده ایم، در ادامه به ارئه حق بیمه اختیاری سال ۱۴۰۲ همراه با جدول خواهیم پرداخت.

حق بیمه حرف و مشاغل آزاد سال ۱۴۰۲ به صورت زیر می باشد:

نوع بیمه و درصدتعهداتمبلغ در ماه‌های ۳۱ روزه شش‌ماهه اول سال
با نرخ ۱۲ درصدبازنشستگی و فوت بعد از آن۶۵۸/۰۰۰ تومان
با نرخ ۱۴ درصدبازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن۷۶۸/۰۰۰ تومان
با نرخ ۱۸ درصدبازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی۹۸۷/۰۰۰ تومان

سرانه درمان در سال ۱۴۰۲ برای هر فرد مشخص نشده است پس همان مبلغ قبلی یعنی ۹۲.۰۰۰ تومان قابل پرداخت می باشد.

در ادامه می توانید اطلاعات کاملی درمورد هزینه بیمه آزاد تامین اجتماعی۱۴۰۲ بدست آورید.

حق بیمه اختیاری سال ۱۴۰۲
حق بیمه اختیاری سال ۱۴۰۲

حق بیمه اختیاری سال ۱۴۰۲

جدول بیمه اختیاری سال ۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد:

نوع بیمه و درصدمبلغ در ۶ ماهه اول سال
بیمه اختیاری ۲۷ درصد۱.۴۸۱.۰۰۰ تومان

حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ کارگران

از معیار های اصلی که بر حق بیمه کارگران در سال ۱۴۰۲ به صورت مستقیم تاثیر می گذارد بن کارگری، حق مسکن و حقوق روزانه کارگر می باشد. با استفاده از فرمول محاسبه حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ که در زیر آورده ایم، سهم حق بیمه کارگران در سال ۱۴۰۲ را می توانید محاسبه کنید.

همانطور که می دانید به ازای سال هایی که یک کارگر نزد یه کارفرما کار می کند مبلغی تحت عنوان حق سنوات دریافت می کند که از مزیت های پایان کار محسوب می شود. اگر می خواهید درمورد سنوات سال ۱۴۰۲ اطلاعاتی کسب کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله سنوات سال ۱۴۰۲ را مطالعه نمایید.

سهم حق بیمه سال ۱۴۰۲ کارگران = ((تعداد روزهای کارکرد × پایه حقوق روزانه) + حق مسکن + بن کارگری) × سی درصد

طبق جدول زیر حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۲ در ماه های ۳۱ روزه ۵.۲۳۹.۶۵۹ و ماه های ۳۰ روزه ۵.۱۱۵.۷۹۹ و همچنین برای ماه های اسفند ۴.۹۹‍.۹۳۹ می باشد.

همانطور که در بخش قبلی گفتیم سهم حق بیمه کارفرما در سال ۱۴۰۲، ۲۳% می باشد یعنی کارفرما می بایست طبق قانون کار حق بیمه کارگر را خود ۲۳% پرداخت کند. مطابق با جدول زیر در سال ۱۴۰۲ حداقل بیمه اجباری کارگران در ماه های ۳۱ روزه معادل۱۷.۲۱۶.۰۲۲ و در ماه های ۳۰ روزه نیز ۱۶.۸۰۹.۰۵۳ می باشد.

همانطور که می دانید مبلغی که بعنوان عیدی در پایان سال به افراد تعلق می گیرد یکی از مزایای کاری کارمندان و کارگران به شمار می رود. اگر شما هم می خواهید بدانید مبلغ عیدی سال ۱۴۰۲ کارمندان و کارگران چقدر است، مقاله عیدی سال ۱۴۰۲ از دست ندهید.

ردیفعنوانماهیانه ۳۱ روزماهیانه ۳۰ روزاسفند (۲۹ روز)
۱مبلغ حداقل دستمزد (روزانه: ۱.۷۶۹.۴۲۸)۵۴.۸۵۲.۲۶۸۵۳.۰۸۲.۸۴۰۵۱.۳۱۳.۴۱۲
۲حق خوار و بار۱۱.۰۰۰.۰۰۰۱۱.۰۰۰.۰۰۰۱۱.۰۰۰.۰۰۰
۳حق مسکن۹.۰۰۰.۰۰۰۹.۰۰۰.۰۰۰۹.۰۰۰.۰۰۰
۴جمع مشمول حداقل بیمه اجباری۷۴.۸۵۲.۲۶۸۷۳.۰۸۲.۸۴۰۷۱.۳۱۳.۴۱۲
۵بیمه سهم کارفرما (۲۰ درصد)۱۴.۹۷۰.۴۵۴۱۴.۶۱۶.۵۶۸۱۴.۲۶۲.۶۸۲
۶بیمه بیکاری سهم کارفرما (۳ درصد)۲.۲۴۵.۵۶۸۲.۱۹۲.۴۸۵۲.۱۳۹.۴۰۲
۷جمع بیمه سهم کارفرما (۲۳ درصد)۱۷.۲۱۶.۰۲۲۱۶.۸۰۹.۰۵۳‍۱۶.۴۰۲.۰۸۵
۸بیمه سهم کارگر (۷ درصد)۵.۲۳۹.۶۵۹۵.۱۱۵.۷۹۹۴.۹۹‍.۹۳۹
۹جمع مبلغ بیمه پرداختنی (۳۰ درصد)۲۲.۴۵۵.۶۸۰۲۱.۹۲۴.۸۵۲۲۱.۳۹۴.۰۲۴

معمولا در دوره های حسابداری تمامی نکات و اطلاعات مربوط به حق بیمه اختیاری سال ۱۴۰۲، نرخ بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲، مبلغ بیمه آزاد تامین اجتماعی ۱۴۰۲ و… به شما آموزش داده می شود.

حال اگر شما میخواهید به یک حسابدار حرفه ای تبدیل شوید و در این زمینه هیچ اطلاعاتی ندارید و یا میخواهید به صورت تخصصی سرفصل های حسابداری را یاد بگیرید میتوانید در کلاس های آموزش حسابداری آریا تهران شرکت کنید. با شرکت در دوره های آریا تهران می توانید مدرک فنی حرفه ای نیز دریافت کنید و در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید.

حق بیمه کارگران ساختمانی ۱۴۰۲

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که بیمه کارگران ساختمانی چیست؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که بیمه کارگران ساختمانی به بیمه ای گفته می شود که سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از کارگران به دلیل خطرات و حوادث احتمالی موجود در این نوع شغل ها پرداخت می کند.

اگر می خواهید بدانید حداقل حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان در ۱۴۰۲ چقدر می باشد، می توانید به صفحه حداقل حقوق سال ۱۴۰۲ مراجعه کنید.

حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ رانندگان

در ادامه به ارائه حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ مشاغل آزاد مانند حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان درون شهری و برون شهری در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ با کمک دولت و بدن کمک دولت خواهیم پرداخت.

حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان با کمک دولت در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲:

عنوانشش ماهه اول سال
رانندگان درون شهری۸۱۴/۵۰۰  تومان
رانندگان برون شهری سبک۸۸۸/۶۰۱ تومان
رانندگان برون شهری سنگین۱/۱۱۱/۰۰۰ تومان

حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان بدون کمک دولت در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲:

عنوانشش ماهه اول سال
رانندگان درون شهری۱/۶۲۹/۰۰۰ تومان
رانندگان برون شهری سبک۱/۷۷۷/۲۰۲ تومان
رانندگان برون شهری سنگین۲/۲۲۲/۰۰۰ تومان

هزینه بیمه اختیاری تامین اجتماعی

حال که با نرخ بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ (مبلغ بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲) آشنا شدید، بهتر است کمی درمورد هزینه بیمه اختیاری تامین اجتماعی صحبت کنیم. همانطور که گفتیم هزینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ به سازمان تامین اجتماعی که ۲۷ درصد می باشد معادل ۱ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۳۸۰ تومان است.

اگر شما به هر دلیلی فرصت شرکت در کلاس های ICDL را ندارید و می خواهید اقدام به دریافت مدرک ICDL نمایید می توانید در سریع ترین زمان، یکی از معتبر ترین مدرک های ICDL را که قابل استعلام می باشد با مراجعه به صفحه مدرک icdl از آٰریا تهران دریافت نمایید.

در ادامه می توانید اطلاعات جامعی درمورد نرخ بیمه خویش فرما ۱۴۰۲ بدست آورید.

هزینه بیمه خویش فرما ۱۴۰۲

در این بخش قصد داریم درمورد مبلغ بیمه خویش فرما ۱۴۰۲ (هزینه بیمه خویش فرما ۱۴۰۲) توضیحات مهمی به شما ارئه دهیم.

از اشتباهاتی که ممکن است مخاطبان انجام دهند این می باشد که بیمه آزاد را با بیمه اختیاری اشتباه می گیرند و فکر می کنند که بیمه اختیاری و بیمه آزاد تامین اجتماعی نیز بیمه خویش فرما می باشند که با مشاهده جدول حق بیمه خویش فرما ۱۴۰۲ می توانید درک بهتری از این موضوع پیدا کنید.

در جدول زیر نرخ هزینه بیمه خویش فرما سال ۱۴۰۲ ( بیمه خویش فرما ۱۴۰۲) را برای شما ارائه داده ایم.

نوع بیمه و درصدنرخ هزینه
بیمه اختیاری با ½ حداقل دستمزد۱٫۳۹۹٫۳۸۰ تومان
بیمه مشاغل آزاد با نرخ ۱۲ درصد ۶۵۸/۰۰۰  تومان
بیمه مشاغل آزاد با نرخ ۱۴ درصد۷۶۸/۰۰۰   تومان
بیمه مشاغل آزاد با نرخ ۱۸ درصد۹۸۷/۰۰۰ تومان

در دوره آموزش کامپیوتر صفر تا صد در هر سطح و هر حوزه ای آموزش های تخصصی ارائه میشود و شما میتوانید با دریافت مدرک بین المللی فنی حرفه ای برای ورود به بازار کار و کسب درآمد آمادگی لازم را پیدا کنید.

محاسبه آنلاین حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲

در این قسمت قصد داریم برای راحت تر کردن کار شما مخاطبان عزیز یک بخش محاسبه آنلاین تعرفه بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ و همچنین نرخ بیمه آزاد تامین اجتماعی ۱۴۰۲ راه اندازی کنیم. به همین دلیل اگر به محاسبه حق بیمه آنلاین نیازمند هستید در قسمت نظرات آن را برای ما مطرح کنید تا تیم برنامه نویس آریا تهران این امکان را در اسرع وقت برای شما در این مقاله فراهم کنند.

آیا می خواهید تبدیل به یک حسابدار حرفه ای شوید اما نمی دانید حقوق حسابداری در ایران چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ برای پاسخ به این سوال ما مطالعه مقاله حقوق حسابدار را به شما پیشنهاد می دهیم.

نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری

در بخش های قبلی راجب قیمت بیمه اختیاری ۱۴۰۲، هزینه بیمه مشاغل ازاد ۱۴۰۲ و هزینه بیمه خویش فرما در سال ۱۴۰۲ پرداختیم. در ادامه نیز به نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری به صورت تصویری و گام به گام که ممکن است سوال خیلی از کاربران باشد خواهیم پرداخت.

اگر برای ثبت نام بیمه اختیاری اقدام کرده اید می بایست در مهلت مقرر به پرداخت حق بیمه بپردازید. در صورت اقدام نکردن بیمه شما باطل می شود و باید به ثبت نام بیمه اختیاری مجددا اقدام کنید.

در سال ۱۴۰۲ مهلت پرداخت حق بیمه اختیاری برای هر ماه تا روز آخر دو ماه آینده می باشد. اگر در این بازه زمانی اقدام به پرداخت حق بیمه اختیاری خود نکنید از اولین روز آن ماهی که پرداخت نکرده اید قرارداد بیمه باطل می شود و به همین برای ثبت نام باید دوباره اقدام کنید که در ادامه توضیح داده ایم.

در ابتدا برای پرداخت حق بیمه اختیاری مرورگر خود را باز کنید و وارد سایت تامین اجتماعی یعنی samt.tamin.ir شوید.

سپس پس از ورود به سایت مانند تصویر زیر نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و سپس روی دکمه ورود کلیک کنید.

نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری
نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری

در صفحه جدیدی که باز می شود تیک باکس را بزنید و سپس روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری
نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری

در ادامه ی پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی آزاد پس از باز شدن پنجره جدید اطلاعاتتان را داخل باکس های ستاره دار پر کنید. سپس روی ثبت نام کلیک کنید.

نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری
نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری

در این مرحله باید در منوی بالا روی عملیات بیمه شدگان خاص کلیک کنید و سپس روی درخواست برگ پرداخت کلیک کنید.

نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری
نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری

در صفحه ای که باز می شود می توانید مشخصات بیمه خود را مشاهده کنید. همانطور که در شکل زیر ملاحضه می کنید در کادر تعداد ماه هایی که قصد دارید حق بیمه خود را پرداخت کنید را وارد نمایید. سپس روی ثبت درخواست کلیک کنید.

نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری
نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری

در ادامه این مرحله از مراحل پرداخت حق بیمه اختیاری در سال ۱۴۰۲ پنجره ای باز می شود که در شکل زیر می توانید آن را مشاهده کنید. در این صفحه شماره پیگیری و تاریخ درخواست قابل مشاهده است.

نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری
نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری

در این مرحله برای دریافت برگه پرداخت در منوی بالا از بخش عملیات بیمه شدگان خاص روی دریافت برگ پرداخت کلیک کنید.

نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری
نحوه پرداخت حق بیمه اختیاری

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به شرح موضوعاتی مانند نرخ بیمه آزاد و اختیاری ۱۴۰۲، مبلغ حق بیمه اختیاری ۱۴۰۲، قیمت بیمه آزاد تامین اجتماعی ۱۴۰۲، حق بیمه مشاغل آزاد ۱۴۰۲ (نرخ بیمه مشاغل آزاد ۱۴۰۲)، حق بیمه خویش فرما سال ۱۴۰۲و نرخ بیمه ی آزاد تامین اجتماعی بپردازیم. اگر همچنان سوالی در این مورد که بیمه آزاد ۱۴۰۲ چقدر است دارید، می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید، تیم آریا تهران در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول
نرخ بیمه آزاد و اختیاری ۱۴۰۲ چقدر است؟

در این مقاله نرخ بیمه آزاد، هزینه بیمه تامین اجتماعی آزاد و اختیاری ۱۴۰۲ را در ماه های ۳۱ روزه، ۳۰ روزه و ۲۹ روزه با جدول به طور کامل قرار گرفته است.

حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ کارگران چقدر است؟

حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۲ در ماه های ۳۱ روزه ۵.۲۳۹.۶۵۹ و ماه های ۳۰ روزه ۵.۱۱۵.۷۹۹ و همچنین برای ماه های اسفند ۴.۹۹‍.۹۳۹ می باشد.

حق بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۲ رانندگان چقدر است؟

در این مقاله با کمک جدول به ارائه حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان درون شهری و برون شهری در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ با کمک دولت و بدن کمک دولت پرداخته ایم.