مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

همان طور که می‌ دانید استعلام و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی امری مهم می باشد که با توجه به اهداف مختلفی انجام می شود. برای اکثر ما این موضوع مهم است که بدانیم چند سال سابقه بیمه دارم؟ در این مقاله از آریا تهران قصد داریم درباره انواع روش‌های استعلام سوابق بیمه صحبت کنیم […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

همان طور که می‌ دانید استعلام و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی امری مهم می باشد که با توجه به اهداف مختلفی انجام می شود. برای اکثر ما این موضوع مهم است که بدانیم چند سال سابقه بیمه دارم؟ در این مقاله از آریا تهران قصد داریم درباره انواع روش‌های استعلام سوابق بیمه صحبت کنیم و به پرتکرارترین سوال شما یعنی چطور بفهمم چقدر سابقه بیمه دارم پاسخ دهیم.

سابقه بیمه چیست

سوابق بیمه تامین اجتماعی چیست؟ سوابق بیمه تامین اجتماعی به حق بیمه ای گفته می شود که در طول مدت زمان مشخصی به سازمان بیمه تامین اجتماعی توسط بیمه شده پرداخت شده است.

حق بیمه ای که فرد بیمه شده پرداخت می کند به عنوان سابقه بیمه فرد در نظر گرفته خواهد شد. حال افراد در شرایط های مختلف ممکن است به اطلاعات و سوابق بیمه ای خود نیاز پیدا کنند که در ادامه به طور کلی درباره روش های سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و موبایل برسی شده است.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و موبایل

چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم؟

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با مراجعه حضوری دیگر نیاز نیست! بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی برای مشاهده جمع کل سوابق بیمه تامین اجتماعی خود می‌ توانند از دو طریق «سامانه تامین اجتماعی و با استفاده از کد ملی» یا «موبایل و با شماره‌گیری کد #۱۴۲۰۴»، اقدام نمایند.

برای اینکه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اطمینان حاصل کنند که کارفرمایان به طور منظم سهم آنان را از حق بیمه می‌ پردازند، لازم است که سوابق بیمه خود را بررسی نمایند.

به همین منظور بیمه‌ شدگان سازمان تامین اجتماعی برای آنکه بدانند چقدر بیمه تامین اجتماعی دارم، می‌ توانند از دو طریق به مشاهده سریع سوابق بیمه بپرازند.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال یادگیری حسابداری از صفر تا صد هستید و می خواهید از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم در دوره حسابداری آموزشگاه اریا تهران شرکت کنید.

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از دو روش امکان پذیر است:

  • مشاهده سوابق تامین اجتماعی با شماره ملی
  • مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق موبایل

در ادامه هر دو روش مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و موبایل را بررسی کرده ایم.

نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سامانه

بیمه شدگان تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی ابتدا باید در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام نمایند.

پس از ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی برای مشاهده سریع سوابق بیمه اقدامات زیر را می بایست انجام دهید:

برای ورود به صفحه استعلام و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir شوید. حال گزینه ورود به سامانه را انتخاب نمایید.

پیشنهاد ویژه: شاید بخواهید بدانید مشاهده سوابق مالیاتی با کد ملی چگونه است

نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سامانه
نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سامانه

زمانی که وارد این صفحه شدید، باید کد ملی و گذر واژه خود را وارد نمایید.

نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سامانه
نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سامانه

در این مرحله از مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کارت ملی، بعد از وارد کردن کد ملی و گذرواژه، وارد پنل سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی خود شوید و برای دسترسی به سوابق بیمه می بایست طبق تصویر زیر از بخش بیمه‌ شدگان- خدمات سابقه، روی گزینه «کلیه سوابق» کلیک نمایید.

جهت مشاهده و استعلام سهام عدالت با کد ملی، به صفحه مشاهده سهام عدالت با کد ملی مراجعه نمایید.

نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سامانه
نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سامانه

در این صفحه می‌ توانید سوابق بیمه ای خود را مشاهده و بررسی نمایید.

نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سامانه
نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از سامانه

نحوه مشاهده ریز دستمزد و سوابق بیمه تامین اجتماعی

نحوه مشاهده ریز دستمزد و سوابق بیمه تامین اجتماعی چگونه است؟ یکی از قابلیت هایی که سامانه تامین اجتماعی علاوه بر استعلام بیمه با کد ملی، در اختیار کاربران خود قرار داده است، قابلیت مشاهده ریز دستمزد نیز می باشد.

برای مشاهده ریز دستمزد نیز می‌ توانید از طریق زیر اقدام کنید:

با بازگشت به مرحله اول، از منوی بیمه‌ شدگان- خدمات سابقه، روی گزینه «سوابق و ریز دستمزد بعد از سال ۸۶» ضربه بزنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید اطلاعات کاملی درباره نحوه تمدید گواهینامه مهارت فنی حرفه ای بدست آورید، حتما مقاله استعلام مدرک فنی حرفه ای با کد ملی را مطالعه کنید.

نحوه مشاهده ریز دستمزد و سوابق بیمه تامین اجتماعی
نحوه مشاهده ریز دستمزد و سوابق بیمه تامین اجتماعی

با انتخاب گزینه سوابق و ریز دستمزد بعد از سال ۸۶ صفحه زیر برایتان باز نمایش داده می شود که می‌ توانید اطلاعات مربوط به دستمزد خود را مشاهده کنید.

نحوه مشاهده ریز دستمزد و سوابق بیمه تامین اجتماعی
نحوه مشاهده ریز دستمزد و سوابق بیمه تامین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق موبایل

مشاهده سوابق بیمه با موبایل با کد ملی چگونه انجام می شود؟ نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق موبایل بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. در این روش با وارد کردن کد #۱۴۲۰۴ در تلفن همراهتان، می‌ توانید سوابق بیمه خود را بررسی کنید.

توجه به این نکته مهم است که قبل از شماره‌ گیری کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه، لازم است حتما در سامانه بیمه تامین اجتماعی ثبت‌‌ نام کرده باشید.

پیشنهاد ویژه: با مطالعه مقاله حداقل حقوق سال ۱۴۰۲، می توانید اطلاعات کاملی درمورد حداقل حقوق و دستمزد کارگران، کارمندان و بازنشستگان در ۱۴۰۲ بدست آورید.

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون گذرواژه از طریق موبایل مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا کد #۱۴۲۰۴ را شماره گیری کنید. (این کد برای تمام اپراتورها فعال می باشد). با شماره گیری اینکد برای شما صفحه ای نمایش داده می شود که مطابق تصویر زیر می باشد. در این مرحله برای استعلام و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی می بایست، عدد ۲ یعنی (استعلام) را انتخاب نمایید.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق موبایل
مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق موبایل

در قدم بعد با انتخاب گزینه استعلام، منوی جدیدی دیگری برای شما باز خواهد شد که برای مشاهده سریع سوابق بیمه باید گزینه ۱ یعنی آخرین سابقه را انتخاب نمایید.

با انتخاب گزینه آخرین سابقه، با کادری مواجه خواهید شد که باید کد ملی خود را در آن وارد نمایید.

در این مرحله از استعلام سوابق بیمه با موبایل با کد ملی اگر کد ملی شما در سامانه تامین اجتماعی ثبت شده باشد، آخرین سابقه بیمه خود را مشاهده خواهید کرد.

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که تفاوت روش دریافت سوابق بیمه با کد ملی و موبایل در چیست؟

با مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی، شما می توانید به تمامی سوابق بیمه‌ای خود را که مربوط به ماه‌ ها و سال های گذشته است، دسترسی داشته باشید اما در روش مشاهده سوابق بیمه از طریق موبایل فقط آخرین سابقه بیمه‌ ای خود را می توانید مشاهده کنید که مربوط به ماه گذشته است.

درمورد نرخ بیمه آزاد و اختیاری ۱۴۰۲ چه می دانید؟ برای کسب اطلاعات در این باره، جدول حق بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲ را بررسی کنید.

مشاهده سوابق بیمه با کد دستوری USSD

همانطور که می دانید مراجعات حضوری به دفاتر بیمه تامین اجتماعی، چیزی جزء ازدحام و اتلاف وقت را در بر نخواهد داشت. به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی به منظور دسترسی آسان و مشاهده سریع سوابق بیمه و دیگر خدمات تامین اجتماعی یک کد دستوری طراحی کرده است.

برای مشاهده سوابق بیمه با کد دستوری USSD، همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم، ابتدا لازم است در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید.

پیشنهاد ویژه: مفاصا حساب چیست؟ درباره انواع مفاصا حساب چه می دانید؟ اگر می خواهید بدانید مفاصا حساب بیمه چیست، حتما مقاله مفاصا حساب چیست را مطالعه کنید.

پس از ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می توانید به راحتی با استفاده از کدهای دستوری که در ادامه برای شما آورده ایم، به سوابق بیمه ای خود دسترسی داشته باشید.

  • کد USSD مشاهده سریع سوابق بیمه برای همراه اول : #۱۴۲*
  • کد USSD مشاهده سریع سوابق بیمه برای ایرانسل : #۱۴۲۰۴*
  • کد USSD مشاهده سریع سوابق بیمه برای رایتل : #۱۴۲۰۴*

بعد از شماره گیری کد دستوری که در بالا مشاهده می کنید، عدد ۱ یعنی گزینه استعلام را وارد کرده و ارسال کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین آموزشگاه حسابداری در تهران، زیر نظر اساتید برتر کشور با ارائه دریافت مدرک فنی حرفه ای هستید، پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزشگاه حسابداری تهران مراجعه نمایید.

مشاهده سوابق بیمه با کد دستوری USSD
مشاهده سوابق بیمه با کد دستوری USSD

پس از انتخاب گزینه استعلام، منوی دیگری برای شما نمایش داده می شود که برای مشاهده آخرین سابقه باید از بین آن ها روی گزینه اول ضربه بزنید.

سپس کد ملی خود را در باکس مربوطه وارد کرده و دکمه ارسال را لمس کنید. حال در این بخش می توانید سوابق بیمه خود را مشاهده کنید.

اگر قصد دارید وارد بازار کار حسابداری شوید و بعنوان یک حسابدار حرفه ای در بهترین سازمان ها و شرکت ها مشغول به کار شوید، حتما به نمونه سوالات مصاحبه حسابداری نیاز پیدا خواهید کرد.

مشاهده سابقه بیمه از طریق برنامه تامین اجتماعی من

میخوام بدونم چقدر سابقه بیمه دارم؟

استفاده از اپلیکیشن تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی یکی از روش های بسیار ساده برای اطلاع از سوابق بیمه تامین اجتماعی است. سازمان تامین اجتماعی برای دسترسی راحت تر کاربران به خدمات مربوط به بیمه تامین اجتماعی یک اپلیکیشن طراحی کرده است که یکی از این امکانات این برنامه، مشاهده سریع سوابق بیمه است.

همه بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند با استفاده از اپلیکیشن تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند و از امکانات این نرم افزار به سادگی و بدون اتلاف وقت یا صرف هزینه استفاده کنند و علاوه بر این می توانند از سامانه نوبت دهی nobat.tamin.ir برای مراجعات حضوری استفاده نمایند.

البته همانطور که گفتیم، برای استفاده از امکانات این برنامه ابتدا می بایست در سامانه بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید و نام کاربری و گذرواژه خود را دریافت نمایید.

در ادامه برای استفاده از این نرم افزار، راهنمای تصویری آورده شده است:

با نصب نرم افزار تامین اجتماعی من، صفحه زیر برای شما باز می شود. برای دسترسی به اطلاعات بیمه ای باید از قسمت استعلام خدمات غیر حضوری، روی گزینه بیمه شدگان کلیک کنید.

اگر می خواهید یک حسابدار شوید و نیاز به اطلاعات کاملی درباره معدل لازم برای رشته حسابداری دارید، مقاله برای رشته حسابداری چه درس هایی باید قوی باشد می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

مشاهده سابقه بیمه از طریق برنامه تامین اجتماعی من
مشاهده سابقه بیمه از طریق برنامه تامین اجتماعی من

بعد از وارد کردن کد ملی و گذرواژه، روی گزینه استعلام ضربه بزنید. در صورتی که ثبت نام نکرده اید گزینه ثبت نام سامانه مشاهده سوابق را انتخاب کنید.

مشاهده سابقه بیمه از طریق برنامه تامین اجتماعی من
مشاهده سابقه بیمه از طریق برنامه تامین اجتماعی من

چرا سوابق بیمه مشاهده نمی شود

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که توسط کاربران از ما پرسیده می شود این است که علت نشان ندادن سوابق بیمه چیست؟

همانطور که در ابتدای صفحه توضیح داده شد، برای مشاهده چند سال سابقه بیمه دارم، یا برای مشاهده سوابق بیمه فقط با کد ملی، ابتدا ی بایست در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کنید تا بتوانید از خدمات این سامانه استفاده نمایید.

جمع بندی

در این مقاله به ارائه مطالب کلی درباره روش‌های استعلام سوابق بیمه از جمله لینک مستقیم مشاهده سوابق بیمه با کد ملی و همچنین سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و موبایل پرداخته شده است. اگر شما هم می خواهید بدانید سابقه بیمه چند سال است یا اینکه چگونه سابقه بیمه خود را در بیاوریم، این مقاله می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

سوالات متداول
سوابق بیمه تامین اجتماعی چیست؟

سوابق بیمه تامین اجتماعی به حق بیمه ای می گویند که در طول مدت زمان مشخصی به سازمان بیمه تامین اجتماعی توسط بیمه شده پرداخت شده است. اگر می خواهید با روش‌های استعلام سوابق بیمه آشنا شوید، این مقاله را مطالعه کنید.

سابقه بیمه چطوری بگیرم؟

برای اینکه بفهمید چند سال سابقه بیمه دارم با کد ملی، همانطور که گفته شد ابتدا باید در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کنید و سپس مراحلی که در مقاله توضیح داده شده است طی کنید.

مشاهده سابقه بیمه از طریق برنامه تامین اجتماعی من چگونه است؟

جهت استفاده از اپلیکیشن تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، ابتدا می بایست در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده و پس از ثبت نام و نصب اپلیکیشن تامین اجتماعی من، مراحلی که در مقاله ذکر شده را دنبال کنید.