طرز تهیه چیکن پارمسان

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با آسان ترین روش طرز تهیه چیکن پارمسان آشنا کنیم، با ما همراه باشید تا با فوت و فن پخت یک چیکن پارمسان خوشمزه آشنا شوید. مطالبی که در این صفحه خواهید خواند: طرز تهیه چیکن پارمسان چیکن پارمسان با پاستا طرزتهیه مرغ پارمزان  طرز […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با آسان ترین روش طرز تهیه چیکن پارمسان آشنا کنیم، با ما همراه باشید تا با فوت و فن پخت یک چیکن پارمسان خوشمزه آشنا شوید.

طرز تهیه چیکن پارمسان

چیکن پارمسان دومین غذای محبوب و خوشمزه‌ایی است، که مورد علاقه افراد در ایالات متحد قرارگرفته است. چیکن پارمسان دستور پخت ساده و متفاوتی داردکه با سینه مرغ پخته می‌شود، با توجه به ظاهر جذابش برای هر شخصی اشتها آور محسوب می‌شود. چیکن پارمسان می‌تواند گزینه مناسبی برای محیط‌های غیر رسمی مانند شام با دوستان یا مهمانی باشد. این غذایی پرکالری که می‌توان هرچند وقت یکبار  آن را میل کنید و لذت ببرید. این غذایی  لذیذ و فوری را شما می‌توانید از قبل آماده کنید، سپس در آخرین لحظه درون فر گرم شده قرار دهید تا پخته شود. دستور پخت چیکن پارمسان و طرز تهیه سس چیکن پارمسان با انواع غذا در این مطلب برای شما ارائه می‌‌دهیم.

چیکن پارمسان با پاستا

خوشمزه و ساده‌ترین پاستا را می‌‌توان با سس چیکن پارمسان درست کرد، این غذایی بین الملی که قدمت چندین ساله دارد، درمیان کشورهای مختلف به گونه‌های متفاوتی سرو می‌شود. چندین سال است که درمیان ایرانیان این غذا تهیه و سرو خواهد شده، ساده بودن این غذا  مخاطبین بسیاری را به خود جذب کرده است. در منوی اکثر فست فودی و رستوران گردان‌ها به عنوان یک پاستا پر کالری قراردارد. شاید شما بخواهید این غذای خوشمزه را در خانه خود درست کنید، دستور پخت ساده‌ای داشته که شما می‌توانید خود بعضی از مواد را به دلخواه حذف و یا اضافه کنید. پارمزان به همراه پاستا یک غذای خاص و متفاوت محسوب می‌شود. ما آموزش مرحله به مرحله تهیه پاستا چیکن پارمسان برای شما در این دستور ارائه می‌دهیم.

پیشنهاد میشود اگر به دنبال یادگیری غذاهای بین المللی به همراه دریافت مدرک فنی حرفه ای و قابل ترجمه هستید دوره آشپزی بین المللی آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه چیکن پارمسان
طرز تهیه چیکن پارمسان

مواد لازم

پاستا یک بسته

سینه مرغ ۲ عدد

کره ۲ قاشق غذا خوری

آردسوخاری ۱ لیوان

سیر ۲ حبه

پیاز ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

تخم مرغ ۲ عدد

پنیر پارمسان یا پارمیجانو ۱ لیوان

نمک و فلفل به مقدار کافی

مرحله اول، ابتدا در قابلمه‌ای مناسب آب جوش قرار داده بعد از آن پاستا راه به همراه نمک و روغن به آبجوش اضافه کنید. اجازه دهید پاستا مطابق دستور پخت روی بسته نرم شود، بعد از پخته شدن پاستا را آبکش کنید. مرحله دوم، مرغ ها را به دو تیکه تقسیم کنید، به همراه سیر و پیاز رنده شده مزه دار کرده و به مدت یک ساعت اجازه دهید درون یخچال استراحت کند.

 مرحله سوم،  تخم مرغ ها را در ظرفی مناسب بشکند هم بزنید تا یکدست شود، سپس پنیر پارمزان رنده شده را به همراه آرد سوخاری خوب مخلوط کنید.

 مرحله چهارم، مرغ مرینت شده را ابتدا در تخم مرغ و بعد مخلوط آرد سوخاری و پنیر پارمزان خوب آغشته  کنید. مقداری روغن درون تابه روی حرارت ملایم قرار دهید، دو طرف مرغ‌ها را سرخ کنید.

 مرحله پنجم، بعد از سرخ شدن مرغ‌ها، در تابه کره را اضافه کرد، سپس پیاز خرد شده را به همراه سیر اضاف کنید.  خوب تفت دهید بعد از سبک شدن پیاز وقت اضافه کردن رب گوجه است، مواد را خوب مخلوط کنید. به دلخواه میتوانید یک لیوان آب به همراه ریحانه خود شده به رب گوجه سرخ شده اضافه کنید شعله را زیاد کرد تا مواد به غلظت مناسب برسد. مرحله ششم، فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید، مرغ‌ها را درون سینی فر به همراه سس آماده شده و پنیر موزارلا قرار دهید.

مرحله هفتم، مرغ اماده شده را روی پاستا از قبل آماده شده قرار دهید، به همراه سس پارمسان و همچنین نان تست سرو کنید.

طرزتهیه مرغ پارمزان
طرزتهیه مرغ پارمزان

طرزتهیه مرغ پارمزان

این غذا در میان مردم کشورهای مختلف با مواد اصلی  برای  ذائقه‌های متنوعی تهیه می‌شود،  لازم به ذکر است در بین لیست غذاهای ایرانی خوردن این غذای پر کالری سطح انرژی را در شما برای ساعتی بالا نگه‌ می‌دارد. افرادی که در رژیم هستند می‌توانند با حذف یک یا چند مواد و اضافه کردن چند مواد دیگر با خیال راحت این غذا را در خانه درست کنند. چیکن پارمسان ریشه در آمریکا دارد،  مردم آمریکا علاقه بسیاری به مصرف گوشت و مرغ و فست فود دارند. چیکن پارمسان را می‌‌توان از مرغ فروشی خریداری کرده و با گوشت سینه بوقلمون درست کنید، که طعمی فوق العاد لذیذی به شما می‌دهد، با ما همراه باشید، طرز تهیه مرغ پارمزان اصلی و آموزش مزه دار کردن مرغ به همراه پارمزان را برای شما ارائه  دهیم.

مواد لازم

سینه مرغ ۴ عدد

رب گوجه فرنگی  ۵ قاشق

پنیر پارمسان ۲۰۰ گرم

کره ۳۰ گرم

پودر سوخاری یک فنجان

روغن زیتون  به مقدار کافی

نمک و فلفل به مقدار کافی

مرحله اول، مرغ‌ها را ابتدا از استخوان جدا کرده و آن‌ها را به دو قسمت برش بزنید سپس با استفاده از نمک و فلفل اجازه دهید، چند دقیقه ای مزه دار شود.

مرحله دوم، فر را در دمای ۲۰۰ درجه قرار داده تا فر گرم شود، بعد پودر سوخاری به همراه پنیرپارمسان رنده شده مخلوط کنید. سپس مرغ‌ها را درون آب سرد و بعد مواد پودر سوخاری قرار داده تا مرغ‌ها  خوب به مواد آغوشته شوند.

مرحله سوم، مرغ‌ را به همراه روغن زیتون درون فر از قبل گرم شده قرار دهید تا خو پخته شود.

مرحله چهارم،  درون تابه‌ایی مقداری کره به همراه رب گوجه فرنگی سرخ کنید، مقداری آب، نمک و فلفل اضافه کرده. سپس بر روی مرغ ها درون فر ریخته، پنیر موازلا را برش دهید. هر ورقه را روی مرغ‌ها که توسط بی خس کار مرغ آماده برای پخت شده اند به همراه سس آماده شده به مدت ۲۵ دقیقه قرار داد. تا مرغ‌ها کاملا پخته و نرم شوند. این غذا باتوجه به دستور پخت بسیار راحتش نرم و آبدار بوده، شما می‌توانید مرغ پارمزان را گرم  مصرف کنید. ولی با این حال می‌توانید درون یخچال به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت به همراه نان یا سیب زمینی سرخ شده سرو کنید.

طرز تهیه چیکن پارمزان بدون فر
طرز تهیه چیکن پارمزان بدون فر

 طرز تهیه چیکن پارمسان بدون فر

برای توصیف خوشمزگی و راحتی  این غذا هیچ کلمه‌ای در ذهن  نمی‌گنجد، تهیه مرغ پارمسان بدون فر بهترین گزینه برای مهمانی‌های آخر هفته است. درست کردن مرغ پارمزان در تابه می‌توان گزینه ایده آلی  برای آشپزی در سفر قرار بگیرد. دستور پخت این غذا بسیار راحت بود، افرادی که به فر یا توستر دسترسی ندارند، درست کردن این غذایی خوشمزه به آن‌‌ها توصیه می‌شود.

موادلازم

سینه مرغ ۴ عدد

پیاز ۱ عدد

سیر ۲ حبه

پودر سوخاری ۱ فنجان

گوجه فرنگی ۶ عدد

آرد گندم ۱ فنجان

پنیر پارمزان ۱ فنجان

پنیر موزارلا  ۱ فنجان

روغن زیتون به مقدار کافی

نمک و فلفل به مقدار کافی

مرحله اول، در تابه‌ای کمی روغن به همراه پیازه نگینی خرده شده اجازه دهید، با شلعه متوسط پیاز سرخ شود. سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و به همراه پیاز تفت داده تا عطر سیر بلند شود.

مرحله دوم، در این مرحله گوجه‌های خرد شده را به پیاز و سیر اضافه کنید، در تابه را ببندید و اجازه دهید تا گوجه‌ها له و پخته شوند. به دلخواه می‌توانید برای خوشمزه شدن سس از مرضه خشک یا جعفری خشک شده استفاده کنید.

مرحله سوم، در این مرحله سینه مرغ را شسته، سپس به دو قسمت تقسیم کنید، مقداری نمک به همراه روغن مزه دار کرده اجازه دهید درون یخچال به مدت ۲۰ دقیقه مواد به خورد مرغ رود. اکنون پنیر پارمسان رنده شده را درون کاسه‌ای مناسب به همراه پودرسوخاری مخلوط کنید. مرغ مرینت شده را ابتدا درون آرد گندم سپس درون روغن زیتون یا تخم مرغ قرار دهید، اگر بوی تخم مرغ را دوست ندارید بهترین گزینه روغن زیتون است.

مرحله چهارم، مرغ‌های آغشته شده به آرد و روغن را درون پودر سوخاری قرار دهید، سپس با دست مواد را روی مرغ به صورت یکدست پخش کنید. حالا درون تابه‌ایی مقداری روغن ریخته،  یک طرف مرغ را سرخ کرده، بعد از سرخ شدن مرغ طرفه دیگر آن را سرخ کنید. حالا مرغ‌‌ سوخاری را درون سس گوجه بگذارید.

مرحله پنجم، وقتی سس پارمسان خوب  به خورد مرغ رفت در آخر پنیر موزارلا را به صورت دلخواه برش داده و روی مرغ‌ها بگذارید. در تابه را ببندید اجازه دهید پنیر به همراه بخار مواد در تابه نرم شود. بعداز نرم شدن پنیر می‌توانید چیکن پارمسان لذیذ و خوشمزه خود را درون ظرفی مناسب قرار داده و به همراه سالاد یا نان سرو کنید. نوش جان

پیشنهاد ویژه: طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی در قابلمه

طرز تهیه چیکن پارمسان خوشمزه

چیکن پارمسان این غذایی سالم و پرکالری در اکثر کشور‌‌‌ها با مرغ و با گوشت چرخ کرده درست می‌شود. تهیه این غذای خوشمزه چه با گوشت و مرغ جذابیت و خوشمزه گی خود را دارد. در قدیم چیکن پارمسان را به همراه بادمجان درست می گردند امروزه با توجه به ذائقه افراد مختلف از سینه مرغ برای تهیه این غذای خوشمزه استفاده می شود. ما قصد داریم برای شما دو تا دستور جذاب چیکن پارمسان را برای شما ارائه دهیم.

دستوراول

مواد لازم، سینه مرغ ۴ عدد، رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذا خوری، پنیر پارمسان۱ فنجان، روغن زیتون به مقدار نیاز، آرد سوخاری ۱فنجان، تخم مرغ۲، پنیر موزارلا ۱ فنجان، نمک و فلفل  

مرحله اول، ابتدا سینه مرغ را از استخوان جدا کرده  آن را لای نایلون قرار دهید، با استفاده از وردنه مرغ‌ها را نازک کنید. سپس به همراه نمک و فلفل مزه دار کرد، اجازه دهید مرغ شما چند دقیقه استراحت کند.

 مرحله دوم، در تابه دیگر مقداری روغن به همراه رب گوجه اضافه کنید تفت دهید تا رنگ رب گوجه باز شود. بعد از آن نمک و ادویه های لازم را به آن اضافه کنید، یک لیوان آب به رب سرخ شده اضافه کنید و اجازه دهید با شعله ملایم تا به غلظت مناسب برسد بعد از آن که به غلظت رسید، شعله را خاموش کنید اجازه دهید مواد سرد شود.

 مرحله سوم، در این مرحله فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده تا فر گرم شود. سپس در ظرفی مناسب آرد را به همراه ادویه‌های دلخواه و نمک و فلفل مزه دار کنید، تخم مرغ‌هاا را درون کاسه شکسته هم زده تا مواد یکدست شود. اکنون مرغ مرینت شده را  درون آرد و تخم مرغ و بعد پودر سوخاری بغلتانید تا آرد سوخاری جذب مرغ شود، مرغ‌ها را تکان دهید تا آرد اضافی از آن بریزد.

 مرحله چهارم، درون تابع مقداری روغن بریزید و مرغ‌ها را درون آن سرخ کنید. بعد از سرخ شدن مرغ‌ها آن‌ها را درون سینی فر قرار داده،  سس آماده شده را  بر روی مرغ سوخاری شده اضافه کنید. بعد از آن وقت اضافه کردن پنیر موزارلا و پارمسان است،  به مدت زمان ۲۰ دقیقه  درون فر از قبل گرم شده قرار دهید، تا رویه پنیر طلایی شود. بعد از پخته شدن می‌توانید مرغ پارمسان را درون ظرف مناسب قرار دهید و سرو کنید توجه داشته باشیم این دستور پخت برای ۳ تا ۴ نفر است.

دستور دوم، این دستور پخت بیشتر به ذائقه افرادی که علاقه به گوشت قرمز و بادمجان دارند نزدیک است. اکثرا در کشور ترکیه و آمریکایی شمالی این دستور پخت استفاده می‌شود،  پخت چیکن پارمسان بادمجان در اندک رستوران‌های ایران تهیه وسرو می‌شود.

پیشنهاد ویژه: طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش

طرز تهیه چیکن پارمسان خوشمزه
طرز تهیه چیکن پارمسان خوشمزه

موادلازم

بادمجان ۳ عدد تخم مرغ ۲ عدد گوشت چرخ شده ۲۰۰ گرم پنیر پارمسان ۱ پیمان پنیر موزارلا یک پیمانه آرد سوخاری نمونه نمک و فلفل به مقدار کافی

مرحله اول، ابتدا بادمجان‌ها را  به صورت حلقه‌ای  برش بزنید و درون آب سرد و به همراه نمک قرار دهید، تا روغن کمتری جذب کند. بعد از آن گوش چرخ شده را به همراه پیاز رنده شده و نمک و فلفل مزه دار کنید.

مرحله دوم، حالا در تابه‌ای مقداری روغن قرار دهید، سپس بادمجان را با شعله ملایم سرخ کنید، هنگام سرخ کردن  بادمجان در تابه را ببندین تا روغن کمتری جذب کند. بعد از سرخ شدن بادمجان‌ها آن‌ها را درمیان دستمال  قرار داده، تا  روغن اضافی  آن جذب دستمال شود.

 مرحله سوم، مواد گوشتی را خوب مخلوط کنید. به اندازه سایز بادمجان ها مواد گوشتی روی بادمجان‌های سرخ شده قراردهید.  

مرحله چهارم، در این مرحله آرد سوخاری به همراه پنیر پارمزان مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب هم بزنید تا یک دست شود. اکنون بادمجان درون آرد و بعد تخم مرغ و پودر سوخاری قرار دهید. بادمجان هارا می‌توانید کمک سیخ چوبی فیکس کنید، که در حین انجام کار باز نشوند.

مرحله پنجم، بادمجان درون ظرف فر قرار داده و روی آنها روغن اسپری کنید بادمجان‌های سوخاری را درون فر دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا سرخ شوند.

مرحله ششم، در این مرحله رب گوجه را به همراه روغن در تابه سرخ کنید. سپس به همراه پنیر موزارلا روی بادمجان‌ها قرار داده تا مواد گوشتی و بادمجان پخته شوند. بعد از ۴۰ دقیقه چیکن پارمسان بادمجان شما آماده است، دورظرفی مناسب به همراه نان سرو کنید.

سخن پایانی

در این مطلب ما برای شما دستور پخت چیکن پارمسان و تهیه مرغ چیکن پارمزان به همراه پاستا چیکن پارمسان ارائه داده‌ایم. در صورت تمایل قادر خواهید بود که به مواد اولیه این غذاها موادی را مطابق با سلیقه خود اضافه کنید. امیدوارم مطالب این دستور و آموزش‌های لازم را برای تهیه چیکن پارمسان برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

پارماژان چیست؟

پنیری ایتالیایی است که از ۲۲ تا ۲۴ کیلو شیر گاو تهیه می‌شود و ساختن آن ۸ ماه زمان می‌برد. پنیر پارمیجانوی نرسیده به‌عنوان پیش‌غذا (اُردُور) و مزه مصرف می‌شود و پنیر پارمیجانوی رسیده را به‌صورت رنده‌کرده یا پودرشده در برنج و سوپ و انواع پاستا یا ماکارانی استفاده می‌کنند.

طرز تهیه چیکن پارمسان با پاستا به چه صورت است؟

اولین مرحله در طرز تهیه چیکن پارمسان با پاستا مزه دار کردن فیله مرغ می باشد، داخل مقاله به صورت جامع در رابطه با طرز تهیه چیکن پارمسان با پاستا صحبت کرده ایم.

مواد لازم برای چیکن پارمسان چیست؟

یکی از مهمترین مواد لازم برای چیکن پارمسان سینه مرغ مزه دار شده می باشد، سینه مرغ، سیر، پنیر پارمسان اصلی ترین مواد لازم برای پخت چیکن پارمسان هستند.