بررسی رتبه سایت

رتبه سایت من در گوگل یکی از بیشترین سرچ هایی است که در موتورهای جستجو مشاهده میشود و تمام کسانی که سایتی برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اند میخواهند از رتبه بندی گوگل برای سایت شان اطلاع یابند. در این مقاله صفر تا صد بررسی رتبه سایت را به شما توضیح داده […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: مقالات سئو
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

رتبه سایت من در گوگل یکی از بیشترین سرچ هایی است که در موتورهای جستجو مشاهده میشود و تمام کسانی که سایتی برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اند میخواهند از رتبه بندی گوگل برای سایت شان اطلاع یابند. در این مقاله صفر تا صد بررسی رتبه سایت را به شما توضیح داده ایم و شما میتوانید با مطالب این مقاله اطلاعات جامع در مورد جایگاه سایت در نتایج گوگل به دست آورید.

اگر میخواهید سایت تان در رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشد و از این راه کسب و کار خود را بهبود بخشید میتوانید برای آموزش تکنیک های سئو با تدریس برترین اساتید سئو کشور در آموزشگاه آریا تهران اقدام کنید.

با شرکت در کلاس آموزش صفر تا صد سئو رایگان آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

رنکینگ سایت چیست

رنکینگ سایت چیست
رنکینگ سایت چیست

اولین سوالی که در مورد بررسی رتبه سایت در ذهن شکل میگیرد این است که رنک چیست و معنا رنکینگ سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

در پاسخ به سوال رنکینگ سایت چیست به زبان ساده میتوان این گونه توضیح داد موتورهای جستجو مانند Google و bing عمدتاً با بازگرداندن وب‌سایت‌هایی که بهترین پاسخ را به درخواست جستجوگر می‌دهند، کار می‌کنند. وقتی سوالی را در موتور جستجو تایپ می کنید، این نتایج یک به یک با ترتیب خاصی نمایش داده می شوند. این ترتیب نتایج همان چیزی است که رتبه یک صفحه را تعیین می کند و رنکینگ سرچ گوگل معنا پیدا میکند و جایی که یک نتیجه معین در بین نتایج دیگر قرار می گیرد توسط تعدادی از عوامل تعیین می شود.

عواملی که جایگاه سایت در نتایج گوگل را تعیین میکنند به تکنیک های سئو از سئو داخلی و خارجی و تکنیکال گرفته تا انجام تکنیک های سئو کلاه سفید، خاکستری و سیاه میباشد. در واقع هرچه شما ساختار سایت تان را برای پیاده سازی اصول سئو مناسب تر تدوین کنید سریع تر میتوانید در رتبه بندی گوگل حضور موثر و ثابتی داشته باشید.

اگر میخواهید زیرساخت سایت تان را از همان ابتدای ساخت برای پیاده سازی سئو اماده کنید باید اصول سئو تکنیکال یا فنی را روی آن پیاده سازی کنید. برای آشنایی با تکنیک های سئو تکنیکال میتوانید مقاله سئو تکنیکال چیست را مطالعه کنید.

بررسی رتبه سایت

بررسی رتبه سایت
بررسی رتبه سایت

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که رتبه وب سایت شما در جستجوی گوگل کجاست؟ کشف این اطلاعات کلیدی برای بهبود استراتژی سئوی شما است و شما با در اختیار داشتن اطلاعات این چنینی میتوانید استراتژی موفق سئو خود را پایه ریزی کنید.

برای آن که بتوانید روش های تهیه استراتژی سئو سایت به صورت هوشمندانه را یاد بگیرید میتوانید مقاله تدوین استراتژی سئو را مطالعه کنید.

تعیین و بررسی رتبه سایت در گوگل می تواند به سادگی جستجوی کلمه کلیدی که می خواهید برای آن سایت تان را رتبه بندی کنید و بررسی نتایجی که در صفحه اول ظاهر می شود را آسان کند. با این حال، این رویکرد به زمان بیشتری نیاز دارد و بینش زیادی در مورد رتبه بندی صفحه شما ارائه نمی دهد. سوالی که مطرح میشود این است که بهترین راه برای بررسی رتبه بندی سایت های دنیا چیست؟

سرچ کنسول ابزاری است که توسط گوگل به طور خاص برای بررسی رتبه سایت در گوگل ایجاد شده است. این ابزار سئو نه تنها به شما می‌گوید که برای یک کلمه کلیدی خاص در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرید، بلکه نشان می‌دهد که چه تعداد بازدیدکننده روی صفحه شما کلیک می‌کنند، چه کسانی به وب‌سایت شما لینک می‌دهند و چه بخش‌هایی از وب‌سایت شما برای بهبود رتبه شما نیاز به کار دارند. در ادامه به بررسی کار با سرچ کنسول میپردازیم.

اگر میخواهید با ده ها ابزار سئو که از ان ها برای آنالیزو بررسی رقبا و سایت خودتان و رفتار کاربران استفاده میشود اشنا شوید میتوانید به صفحه ابزار سئو مراجعه کنید و روش های استفاده از ابزار های معروف آنالیز سئو را رایگان یاد بگیرید.

رتبه سایت در گوگل

رتبه سایت در گوگل
رتبه سایت در گوگل

برای آن که بتوانید اطلاع کاملی از رتبه سایت در گوگل به صورت مجزا برای صفحات داخلی سایت تان داشته باشید میتوانید از گوگل سرچ کنسول ابزار قدرتمند سئو استفاده کنید.

با استفاده از این ابزار میتوانید سایت خود را از جهات مختلف مورد تحلیل و آنالیز قرار دهید و علاوه بر آن که میتوانید به بررسی رتبه سایت در گوگل بپردازید میتوانید تعداد بک لینک ها (مطالعه بیشتر: بررسی بک لینک های سایت )، صفحات و کوئری های پرورودی سایت، میزان بازدید صفحات مختلف سایت و ده ها اطلاعات دیگر را به دست آورید.

برای آن که بتوانید از قابلیت های سرچ کنسول برای سایت خود استفاده کنید میتوانید مقاله آموزش سرچ کنسول را مطالعه کنید و به راحتی با این ابزار سایت خود را انالیز کنید.

در این قسمت اطلاعات مختصری در مورد ابزار سرچ کنسول به شما ارائه داده ایم که با استفاده از آن میتوانید به بررسی رتبه سایت در گوگل به تفکیک صفحات سایت بپردازید.

دقت داشته باشید این امکان صرفا برای سایتی که دسترسی ادمین به آن دارید امکان پذیر است و برای سایت های رقبا که دسترسی در آن ها ندارید نمیتوانید از این قابلیت استفاده کنید.

اگر میخواهید به صورت رایگان اجرای تکنیک های سئو را یاد بگیرید میتوانید از مجموعه مقاله درباره سئو که در سایت آریا تهران نوشته ایم نهایت بهره را ببرید.

  • تب Performance

بخشی که برای بررسی رتبه وب سایت شما بسیار مهم است، تب Performance است. روی «نتایج جستجو / Search Results» در زیر این برگه کلیک کنید، و نمودار خطی با چهار معیار را مشاهده خواهید کرد: کلیک‌ها، نمایش‌ها، نرخ کلیک و موقعیت متوسط.

هر یک از این چهار معیار به چه معناست؟

رتبه سایت در گوگل
رتبه سایت در گوگل
  • Clicks

متریک کل کلیک ها به سادگی تعداد دفعاتی است که روی وب سایت شما کلیک شده است.

  • Impressions

متریک کل تعداد دفعاتی است که وب سایت شما دیده شده اما کلیک نشده است. (این می تواند از طریق جستجوی ارگانیک، تبلیغات و غیره باشد.)

  • میانگین CTR

میانگین نرخ کلیک، تعداد کلیک ها تقسیم بر تعداد نمایش ها است.

  • میانگین position

موقعیت متوسط ​​جایی است که صفحه شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی کسب می کند. موقعیت های ۱-۱۰ در صفحه ۱ نتایج جستجو، موقعیت های ۱۱-۲۰ در صفحه ۲ و غیره هستند. کسب امتیاز شماره ۱ یا ۲ هدف نهایی است زیرا این دو صفحه هستند که بیشترین بازدید را در جایگاه سایت در نتایج گوگل دریافت می کنند.

یکی از کار هایی که میتوانید در رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشید بهبود سرعت سایت است. برای آن که بتوانید متوجه شوید سایت تان چه سرعتی دارد و نیاز به چه بهبود هایی دارد حتما مقاله تست سرعت سایت را مطالعه کنید.

این ابزار برای رتبه بندی سایت های دنیا استفاده میشود و همه سایت ها میتوانند از آن استفاده کنند و از طریق آن اطلاعات جامعی برای تحقیق کلمات کلیدی و همچنین بهبود میزان ورودی سایت کسب کنند. اگر نمیدانید کلمه کلیدی چیست و چگونه میتوان کلمه کلیدی درست را انتخاب کرد و از طریق ان سایت را به درآمد بالا رساند حتما مقاله تحقیق کلمات کلیدی چیست را مطالعه کنید.

در تب Performance، می‌توانید این ۴ معیار را با کلیک کردن روی آن‌ها خاموش و روشن کنید. به‌طور پیش‌فرض، نوع جستجو روی «وب» تنظیم می‌شود و نمودار خطی داده‌های ۳ ماه گذشته را نمایش می‌دهد.

برای آن که بتوانید اطلاع از جایگاه سایت در نتایج گوگل به تفکیک صفحه و حتی کلمه کلیدی داشته باشید میتوانید با تبی که در قسمت پایین و گزینه های queries, pages است و فیلتر کردن Average position به ترتیب با انتخاب pages جایگاه صفحات سایت را به تفکیک و با انتخاب queries جایگاه کلمات کلیدی سایت را در نتایج گوگل میتوانید متوجه شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرچ کنسول و کاربرد ها و قابلیت های آن میتوانید مقاله گوگل سرچ کنسول چیست را مطالعه کنید.

اگر میخواهید تکنیک های سئو را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و در این حوزه مشغول به کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید در دور سئو آریا تهران با امکان دریافت مدرک فنی حرفه ای شرکت کنید.

با شرکت در دوره سئو آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

رتبه سایت در ایران

همان طور که میدانید سایت ها میتوانند رتبه ای در موقعیت جغرافیایی خاص خود داشته باشند و این نشان میدهد که بر اساس فاکتور های سئو که در منطقه جغرافیایی آن ها رعایت میشود چه جایگاهی را کسب کرده اند.

رتبه سایت در ایران یکی از مواردی است که چندان مورد توجه سئوکاران نیست اما یک سئوکار حرفه ای تلاش میکند تا اصول سئو را برای بهبود سئو محلی خود نیز به کار گیرد و رتبه سئو ایران خود را نیز بهبود بخشد.

برای آن که بتوانید از رتبه سایت در ایران اطلاع یابید در گذشته از ابزار الکسا استفاده میشد اما باتوجه به آن که این ابزار منقضی شده است فعلا ابزار خاصی برای این منظور تعبیه نشده است.

رتبه سایت در الکسا

یکی از مواردی که در گذشته مورد توجه سئوکاران بود رتبه سایت در الکسا بود که افراد تلاش میکردند فاکتور هایی که برای سایت الکسا از نظر اصول سئویی مهم بود را در سایت خود پیاده سازی کنند تا بتوانند رتبه برتر را از ان خود کنند.

از زمانی که سایت الکسا از دسترس خارج شد و منقضی گردید تلاش برای کسب رتبه سایت در الکسا از میان رفت و تلاش سئوکاران برای پیاده سازی تکنیک های سئو داخلی و خارجی بیشتر شد.

اگر شما هم میخواهید به صورت رایگان تکنیک های سئو داخلی و خارجی را یاد بگیرید میتوانید به مقالات سئو خارجی و سئو داخلی مراجعه کنید و این تکنیک های پرکاربرد و تخصصی را برای برای کسب رنکینگ اول گوگل در سایت تان پیاده سازی کنید.

رتبه‌ بندی سایت در سیمیلاروب

یکی از ابزار های سئو که میتوانید با استفاده از آنالیز سایت را به خوبی انجام دهید و هم سایت خود وهم رقبا را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید سای سیمیلاروب میباشد.

 رتبه‌ بندی سایت در سیمیلاروب به این صورت میباشد که شما میتوانید رتبه جهانی، کشوری و رتبه بر اساس موضوعیت مورد نظر را برای سایت تان مشاهده نمایید.

نحوه رتبه‌ بندی سایت در سیمیلاروب بر اساس رفتار کاربران میباشد و براساس ان که صفحات سایت ها چه تعداد بازدیدکننده دارد رتبه بندی انجام میشود.

اگر میخواهید سئو سایت خود را بهبود بخشید و با حضور در رتبه های برتر گوگل کسب و کار خود را رونق بخشید میتوانید از خدمات سئو سایت در تهران آریا تهران استفاده کنید. کافیست با ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در مورد نحوه سئو سایت کسب کنید.

از عواملی که در رتبه‌ بندی سایت در سیمیلاروب تاثیرگذار است نرخ پرش سایت، میزان ورودی سایت، سرعت سایت و دیگر فاکتور های سئو داخلی، خارجی و تکنیکال است.

به این ترتیب برای آن که بتوانید رتبه مناسبی را در این سایت کسب کنید باید اصول سئو را در سایت تان پیاده سازی کنید و همچنین اقدام به بهبود سرعت سایت کنید.

اگر نمیدانید چطور میتوانید سرعت سایت تان را بهبود بخشید میتوانید مقاله آموزش افزایش سرعت سایت را مطالعه کنید.

امتیاز دهی به سایت در گوگل

در واقع امتیاز دهی به سایت در گوگل با مشاهده رتبه سایت در گوگل مشخص میشود و هرچه سایت رتبه بالاتری داشته باشد میتوانید متوجه شوید که گوگل به ان امتیاز بیشتری اختصاص داده است. تعیین رتبه سایت در ایران و به طور کلی بررسی رتبه سایت در گوگل نشان دهنده میزان رعایت نکات سئو در سایت و امتیازی است که گوگل به سایت شما اختصاص داده است.

امتیاز دهی به سایت در گوگل با خزش ربات های گوگل انجام میشود و در صورتی که این ربات ها رعایت نکات سئو و کاربرپسند بودن صفحات سایت را تایید کنند رنکینگ اول گوگل به سایت اختصاص داده میشود.

اگر برای سئو سایت خود نیاز به راهنمایی کارشناسان سئو برتر کشور دارید میتوانید به صفحه مشاوره رایگان سئو مراجعه کنید و با برترین کارشناسان سئو ارتباط برقرار کرده و روش های تضمینی برای کسب رنکینگ اول گوگل را دریافت کنید.

جمعبندی

در این مقاله صفر تا صد بررسی رتبه سایت در گوگل را توضیح دادیم و به شما ابزار مشاهده رتبه سایت را معرفی کردیم تا بتوانید به خوبی پاسخ سوال رتبه سایت من در گوگل کجاست را بدهید. اگر سوالی در مورد رتبه بندی گوگل دارید میتوانید در قسمت نطرات این صفحه مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را دهند.

سوالات متداول

بررسی رتبه سایت در گوگل چگونه است؟

به روش های مختلف میتوانید اقدام به بررسی رتبه سایت کنید اما در این مقاله استفاده از ابزار سرچ کنسول را برای بررسی رتبه صفحات و کوئری های سایت خودتان به همراه روش های دیگر برای بررسی رتبه سایت رقبا پیشنهاد داده است.

کسب رنکینگ اول گوگل چگونه است؟

در صورتی که شم اصول سئو و تکنیک های سئو که در این مقاله ذکر شده است را رعایت کنید میتوانید رنکینگ اول گوگل را به خود اختصاص دهید و کسب درآمد بالایی از این راه داشته باشید.