بررسی بک لینک های سایت

یکی از کار هایی که در سئو خارجی انجام میشود و میتواند اعتبار سایت را بهبود بخشد بک لینک دادن به سایت هدف میباشد اما گاهی این بک لینک ها میتوانند مشکل ساز شوند و شما مجبور به حذف آن ها شوید و یا ممکن است قصد آنالیز بک لینک سایت رقبا را داشته باشید. […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از کار هایی که در سئو خارجی انجام میشود و میتواند اعتبار سایت را بهبود بخشد بک لینک دادن به سایت هدف میباشد اما گاهی این بک لینک ها میتوانند مشکل ساز شوند و شما مجبور به حذف آن ها شوید و یا ممکن است قصد آنالیز بک لینک سایت رقبا را داشته باشید. ابزار بررسی بک لینک های سایت در این راستا میتواند کار را برای شما بسیار راحت کند. در این مقاله میخواهیم به شما معتبرترین و بهترین ابزار ها برای پیدا کردن بک لینک ها را معرفی کنیم. اگر سوالی در مورد Backlink Checker tools داشتید که رد این مقاله پاسخ داده نشده بود میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ دهند.

اگر میخواهید آنالیز سایت و سئو و بهبود رتبه سایت را به صورت اصولی یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید و در این حوزه اشتغال یابید و کسب درامد داشته باشید میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنیید و برای شرکت در کلاس های صفر تا صد سئو اقدام کنید.

با شرکت در کلاس آموزش صفر تا صد سئو رایگان آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

بررسی بک لینک های سایت

بررسی بک لینک های سایت
بررسی بک لینک های سایت

برای آن که شما بتوانید بررسی بک لینک های سایت خودتان و یا رقبا را انجام دهید باید از ابزار های سئو که برای این منظور ارائه شده اند استفاده کنید.

خوشبختانه در دنیای امروز سئو و آنالیز سایت ها برای انجام عملیات بهینه و هوشمند سئو بسیار راحت رت از گذشته شده و با استفاده از ابزار های سئو میتوان بسیاری آنالیز ها را با دقت بالا انجام داد و برای چیدن استراتژی سئو هوشمند برنامه ریزی نمود.

در این قسمت آموزش آنالیز بک لینک سایت را برای شما ارائه میدهیم و انواع ابزار بررسی بک لینک های سایت را به شما معرفی میکنیم که شما میتوانید به صورت رایگان و یا پولی از خدمات آن ها استفاده کنید.

اگر میخواهید رقبا سایت و یا رفتار کاربران سایت خود را آنالیز کنید و اطلاعات جامعی کسب کنید میتوانید با مراجعه به صفحه ابزار سئو با ده ها ابزار معروف سئو که لازمه سئو سایت است آشنا شوید.

مواردی که شما میتوانید از طریق این ابزار ها بررسی کنید عبارت است از:

  • بررسی تعداد بک لینک ها
  • بررسی سایت منبع بک لینک
  • بررسی صفحات هدف که بک لینک گرفته اند
  • بررسی قدرت دامنه و سایر اطلاعات سایت های منبع بک لینک
  • انالیز بک لینک های موثر و مضر

در ادامه شما را با سایت های آنالیز بک لینک سایت آشنا میکنیم.

ahrefs برای آنالیز بک لینک

یکی از بهترین و معروف ترین سایت هایی که خدمات پیدا کردن بک لینک ها را به شما ارائه میدهد سایت ahrefs میباشد. البته که در این سایت شما میتوانید سایر اطلاعات سایت و رقبایتان را کسب کنید و با استفاده از این اطلاعات و بهره گیری از تکنیک های سئو داخلی و خارجی و تکنیکال سایت خود را بهینه سازی کنید.

اطلاعاتی که شما میتوانید در این ابزار در حوزه بک لینک کسب کنید عبارت است از:

  • تعداد دامنه های ارجاع دهنده
  • تعداد بک لینک ها
  • رتبه بندی دامنه (DR)
  • رتبه Ahrefs (AR)
  • نوع پیوند (“dofollow” / “nofollow”)
  • رتبه بندی نشانی سایت (UR)

با استفاده از این ابزار میتوانید برای آنالیز وضعیت لینک بیلدینگ رقبا استفاده کنید و هم بک لینک های خود و هم رقبا را بررسی کنید و در سایت هایی که رقبا بک لینک گذاشته اند و شما آن ها را از دست داده اید نیز بک لینک های باکیفیت بگذارید.

روش چک کردن تعداد بک لینک رقبا بسیار اهمیت دارد و شما با بررسی بک لینک های سایت رقبا میتوانید روی لینک بیلدینگ سایت خود سرمایه گذاری کنید و تکنیک های سئو خارجی مفیدی را در سایت خود پیاده سازی کنید.

اگر میخواهید با تکنیک های برتر سئو خارجی آشنا شوید و ان ها را در سایت خود پیاده سازی کنید میتوانید با مراجعه به صفحه سئو خارجی با ده ها تکنیک برتر آشنا شوید.

seoreviewtools بک لینک چکر

از دیگر Backlink Checker tools که شما میتوانید تعداد بک لینک ها و قدرت آن ها را برای اعتبار دهی به سایت را بیابید و از آن ها برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید.

در واقع این ابزار بررسی بک لینک های سایت به شما کمک میکند روشی که سایت ها برای پیاده سازی لینک های خارجی خود استفاده کرده اند را متوجه شوید و برای بهبود رتبه سایت خود از آن ها استفاده کنید.

در واقع شما با استفاده از این ابزار میتوانید رقبارا آنالیز کنید و متوجه شوید که مسیر موفقیت آن ها چه چیزی بوده و شما نیز همان مسیر را طی کنید.

اگر میخواهید بهبود رتبه سایت را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید و به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید میتوانید در دوره سئو آریا تهران شرکت کنید و از تخصص برترین اساتید شئو کشور بهره مند شوید.

با شرکت در کلاس سئو آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

Moz بررسی بک لینک ها

Moz بررسی بک لینک ها
Moz بررسی بک لینک ها

Moz یکی از ابزار های سئو میباشد که با استفاده از آن میتوانید اطلاعات جامعی در مورد سایت خود و رقبا کسب کنید. این ابزار در نسخه های پولی و رایگان ارائه شده است و شما میتوانید از قابلیت های آن برای بررسی قدرت دامنه، اسپم اسکور، بک لینک های فالو و نوفالو و ده ها مورد دیگر استفاده کنید.

از دیگر قابلیت هایی که این ابزار بررسی بک لینک های سایت در اختیار شما قرار داده است امکان نصب اکستنشن روی مرورگرتان میباشد. به این ترتیب شما میتوانید از پرکاربرد ترین قابلیت های این ابزار در سایت های مختلف به صورت آنی استفاده کنید و اطلاعات کافی کسب نمایید.

اگر میخواهید با روش های تکنیک سئو آشنا شوید و ان ها را روی سایت خود پیاده سازی کنید میتوانید به مجموعه مقاله درباره سئو آریا تهران مراجعه کنید و با مطالعه سری مقالات سئو به صورت رایگان تکنیک های سئو را یاد بگیرید.

ابزار بررسی بک لینک Seo Power Suite

یکی از ابزار هایی که میتوانید برای پیدا کردن بک لینک ها از آن استفاده کنید این ابزار است که در سئو و بهینه سازی سایت نیز بسیار به شما کمک میکند. در این ابزار شما میتوانید از ۳ قابلیت دیگر استفاده کنید که به ترتیب آن ها را بررسی میکنیم:

  • نرم افزار Website Auditor

با استفاده از این نرم افزار میتوانید لینک های داخلی سایت را مورد بررسی قرار دهید و لینک های شکسته، صفحات با ارور ۴۰۴، صفحاتی که دارای مشکلات html هستند را پیدا کنید.

  • نرم افزار Rank Tracker

با این نرم افزار میتوانید کلمات کلیدی سایت تان که ورودی زیادی دارند را پیدا کنید و میتوانید با استفاده از این نرم افزار اقدام به لینک سازی نمایید.

اگر میخواهید سرعت سایت خود را با رقبا آنالیز کنید و سرعت سایت خود را بهبود بخشید حتما مقاله تست سرعت سایت را مطالعه کنید.

  • نرم افزار LinkAssistant

این نرم افزار مانند ابزار ahrefs میباشد که لینک های ورودی و خروجی را میتوانید با آن آنالیز کنید و میزان ترافیکی که هر لینک به سایت شما هدایت میکند را بررسی نمایید.

ابزار بررسی بک لینک Semrush

یکی از دیگر از ابزار هایی که شما میتوانید روش چک کردن تعداد بک لینک رقبا را از آن استخراج کنید وبسایت Semrush میباشد که باید با فیلترشکن از ان استفاده کنید. این ابزار به صورت رایگان خدماتی را به شما ارائه میدهد و در صورتی که بخواهید از قابلیت های بیشتر آن استفاده کنید میتوانید از نسخه پولی ان بهره ببرید.

شما با استفاده از خدمات این سایت میتوانید به دیتابیس بزرگی از بک لینک سایت های رقبا دسترسی پیدا کنید و از آنها برای بهبود سئو سایت خود بهره ببرید.

شاید دانستن این موضوع که بر اساس ادعا صاحبان این سایت دیتابیس آن دارای بیش از ۴۳ تریلیون لینک است و یکی از معتبرترین مراجع برای بررسی بک لینک های سایت میباشد.

اگر میخواهید سئو سایت خود را به افراد حرفه ای بسپارید و در کوتاه مدت سایت خود را به رتبه های برتر برسانید میتوانید از خدمات سئو سایت در تهران آریا تهران با قیمتی مناسب بهره مند شوید. برا یکسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تحلیل بک لینک ها با Ubersuggest

از دیگر ابزار هایی که میتوانید با آن اقدام به پیدا کردن بک لینک ها کنید Ubersuggest میباشد. با استفاده از این ابزار شما میتوانید در حوزه رقابتی خود لینک سازی های قدرتمند را تشخیص داده و در این راستا گام مثبتی برای سایت خود بردارید.

در این ابزار میتوانید کلمات کلیدی سایت را نیز بررسی کنید و از ان ها برای بهبود سئو داخلی سایت تان اقدام کنید. در این سایت میتوانید ترافیکی که هر سایت با استفاده از بک لینک های خود دریافت کرده است را مشاهده کنید و با بهره گیری از این اطلاعات ورودی سایت خود را نیز بهبود بخشید.

با استفاده از نسخه رایگان این ابزار میتوانید هر روز ۳ دامنه را به صورت رایگان تحلیل و بررسی کنید.

اگر برای سئو سایت خود میخواهید از تخصص برترین کارشناسان سئو بهره مند شوید و بهترین راهنمایی و مشاوره را دریافت کنید میتوانید به صفحه مشاوره رایگان سئو مراجعه کنید و با متخصص ترین کارشناسان سئو ارتباط برقرار کنید.

اهمیت بررسی بک لینک های سایت رقیب

اهمیت بررسی بک لینک های سایت رقیب
اهمیت بررسی بک لینک های سایت رقیب

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما هم مطرح شود این است که چرا باید بک لینک ها را بررسی کنیم و این بررسی چه اطلاعات مفیدی به ما میدهد که میتواند روند سئو را بهبود بخشد.

زمانی که شما با بهترین روش چک کردن تعداد بک لینک رقبا میتوانید اقدام به پیدا کردن بک لینک های سایت رقبا کنید میتوانید سایت هایی که رقبا زا آن ها بک لینک های ارزشمند دریافت کرده اند را متوجه شده و از آن ها برای بک لینک سایت خود استفاده کنید.

یک سئوکار حرفه ای باید به دنبال بهترین ابزار ها و سایت ها و برنامه ها برای هوشمندسازی اقدامات سئو باشد تا بتواند با کار کمتر به نتیجه بهتری برسد. درواقع انجام عملیات زیاد به این معنا نیست که سئوکار حرفه ای تر است بلکه انجام کار های هوشمندانه که نتایج بهتری در زمان کمتری داشته باشد نشاتن دهنده تخصص در این حوزه است.

البته صرفا دانستن این موضوع که رقبا از چه سایت هایی بک لینک های ارزشمند دریافت کرده اند کافی نیست و باید بتوانید از این سایت های معتبر برای سایت خود نیز بک لینک بگیرید که این کار چندان راحت نیست.

از دیگر مزایا بررسی بک لینک سایت رقبا میتوان به بررسی وضعیت لینک بیلدینگ سایت رقبا اشاره کرد.

شما با استفاده از اطلاعاتی که این ابزار ها در اختیارتان قرار میدهند میتوانید تدوین استراتژی سئو را به صورت حرفه ای تر انجام دهید و مسیری که شما را در مدت زمان کوتاهتری به موفقیت میرساند را بپیمایید.

در واقع یکی از دلایلی که سایت افت پیدا میکند لینک سازی های اشتباه میباشد که اگر از همان ابتدا که شما استراتژی سئو را میچینید به صورت دقیق این موضوع را روشن کرده باشید میتوانید به بهبود رتبه سایت کمک زیادی کنید.

آنالیز بک لینک سایت خود

برای ان که بتوانید اقدام به آنالیز بک لینک سایت خود ککنید میتوانید از ابزار قدرتمند گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. شما وقتی سایت را میسازید میتوانید در این ابزار اکانت ساخته و کد منحصر به فرد تولید شده را در سایت تان قرار دهید. بعد از آن میتوانید خدمات مختلفی از جمله آنالیز بک لینک سایت را دریافت کنید.

اگر نمیدانید سرچ کنسول چه قابلیت هایی دارد و از آن چه استفاده هایی میتوانید داشته باشید حتما مقاله گوگل سرچ کنسول چیست را مطالعه کنید.

در گوگل سرچ کنسول بخشی تحت عنوان Links دارد که شما میتوانید در این بخش تعداد بک لینک های سایت، صفحاتی از سایت تان که بک لینک دریافت کرده اند و همچنین تعداد بک لینک های هر صفحه از سایت و سایت های منبعی که به سایت شما لینک دهی دارند را دریافت کنید.

با استفاده از این اطلاعات میتوانید در صورتی که بک لینکی به سایت شما صدمه وارد میکند را شناسایی کنید و اقدام به حذف این بک لینک و اثار ان ها روی سایت تان کنید.

اگر میخواهید نحوه استفاده از این ابزار پرکاربرد سئو را یاد بگیرید و با استفاده از ان سئو سایت تان را بهبود بخشید میتوانید به صفحه آموزش سرچ کنسول مراجعه کنید.

جمعبندی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع ابزار بررسی بک لینک های سایت آشنا کنیم و به شما راهکار هایی که میتوانید با آنالیز بک لینک سایت خود و رقبا برای بهبود رتبه سایت نیاز است بدانید را آموزش دهیم. اگر میخواهید رتبه سایت خود را بهبود بخشید میتوانید با مطالعه مقاله بررسی رتبه سایت اطلاعات جامعی کسب کنید.

سوالات متداول

اهمیت بررسی بک لینک های سایت در چیست؟

با آنالیز بک لینک سایت خود و رقبا میتوانید خلاء های سئو خارجی خود را نسبت به رقبا درک کنید و برای جبران این خلاء ها اقددام کنید. همچنین میتوانید استراتژی سئو هوشمندانه ای تدوین کنید و یا بک لینک هایی که تاثیر منفی روی سایت تان دارند را بی تاثیر کنید.

بهترین ابزار بررسی بک لینک های سایت چیست؟

در این مقاله ده ها ابزار و برنامه برای آنالیز بک لینک معرفی شده است که با استفاده از آن ها میتوانید به راحتی بک لینک های سایت خود و رقبا را بررسی کرده و از طریق اطاعاتی که کسب میکنید اقدام به بهبود رتبه سایت خود کنید.