الگوریتم های گوگل

لیست کامل الگوریتم های گوگل برای ارائه بهترین نتیجه زمانی که کسی چیزی را در گوگل جستجو می کند استفاده می شود. هر سال گوگل به روز رسانی های الگوریتم گوگل خود را تغییر می دهد به طوری که بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار الگوریتم خود را تغییر داده است. تغییرات جزئی توسط الگوریتم […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

لیست کامل الگوریتم های گوگل برای ارائه بهترین نتیجه زمانی که کسی چیزی را در گوگل جستجو می کند استفاده می شود. هر سال گوگل به روز رسانی های الگوریتم گوگل خود را تغییر می دهد به طوری که بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار الگوریتم خود را تغییر داده است. تغییرات جزئی توسط الگوریتم های گوگل ایجاد خواهد شد. در این مقاله قصد داریم به معرفی الگوریتم های جدید در گوگل بپردازیم و شما را با الگوریتم های گوگل ۲۰۲۲ بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با الگوریتم های گوگل ۲۰۲۲ به شما کمک میکند آگاهانه تر رتبه های برتر گوگل را به خود اختصاص دهید و با هدایت ترافیک بیشتر به سایت تان به بهبود سئو سایت و افزایش فروش و کسب درامد بیشتر برسید. اگر با کاربرد های سئو آشنایی ندارید و نمیدانید اصول پایه ای سئو به چه معنا میباشد حتما قبل از مطالعه این مقاله، سئو چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید.

مهمترین الگوریتم های گوگل برای سئو را در ادامه این مطلب به صورت کامل ارائه می دهیم، اما قبل از اینکه بخواهیم به سراغ لیست الگوریتم های گوگل برویم و هر کدام را به صورت مجزا مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم ابتدا قصد داریم شما را با مفهوم الگوریتم آشنا کنیم و متوجه شویم که اصلا چرا گوگل از الگوریتم برای قانون گذاری سئو استفاده می کند.

اگر میخواهید سئو سایت را به صورت تخصصی با تدریس برترین اساتید سئو کشور یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید میتوانید به صفحه آموزش سئو آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید و برای شرکت در کلاس آموزش صفر تا صد سئو اقدام کنید.

با شرکت در آموزش سئو سایت آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل چیست

اگر سئوکار هستید و میخواهید به یک متخصص سئو تبدیل شوید قطعا نام الگوریتم های گوگل را شنیده اید اما ممک است این سوال برای شما پیش آمده باشد که الگوریتم های گوگل چیست و چه کاربردی درد؟

در تعریف الگوریتم های گوگل چیست به زبان خیلی ساده می توان گفت که الگوریتم یک دستورالعملی است که موتور جستجوگر گوگل از آن استفاده می کنند تا کاربرانی که به دنبال موضوعات مختلف در بستر وب هستند، بتوانند بهترین محتوای را که نیاز آنها را به طور کامل برطرف می کنند را در بستر وب رویت کنند.

به زبان ساده تر فرض کنید شما در موتور جستجوگر گوگل به دنبال دریافت آموزش کامپیوتر هستید و عبارت آموزشگاه کامپیوتر را سرچ میکند، و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید موتور جستجوگر گوگل یکسری نتایج را در صفحه اول به شما نشان می دهد.

اما حالا سوال اینجاست سایت هایی که شما در صفحه اول و در رتبه‌های بالای گوگل مشاهده میکنید طبق چه معیاری موتور جستجوگر گوگل تصمیم گرفته است که این نتایج را به شما نشان دهد.

این دقیقا همان کاری است که الگوریتم های گوگل انجام میدهند و آن دسته از سایت هایی که طبق دستورالعمل های گوگل محتوای خود را در بستر وب منتشر می کنند، به عنوان برترین وب سایت های اینترنتی در صفحات اول گوگل به شما نمایش داده می شوند.

نکته : اصطلاحا گفته می شود که این وب سایت ها سئو شده هستند. در واقع برای سئو سایت ها اصولی وجود ارد که سالانه این اصول در حال تغیر هستند و علت این تغییر به روزرسانی الگوریتم های گوگل میباشد.

گوگل یکی از برترین موتور های جتسجو میباشد که برای آن که کاربران بتوانند به بهترین نتایج دسترسی پیدا کنند روز به روز الگوریتم های جدیدی را عرضه میکند که همه به بهبود تجربه کاربری کمک میکند.(مطالعه بیشتر : گوگل چیست)

الگوریتم گوگل چیست

الگوریتم چیست

وقتی به شما توضیح دادیم الگوریتم های گوگل چیسن شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که اصلا الگوریتم چیست و چرا باید این موضوع برای گوگل و کاربان اینقدر مهم باشد که سالانه برای آپدیت الگوریتم های گوگل اقدام شود و پشت این کار تیم های متخصص مشغول به کار باشند.

واژه الگوریتم بیشتر در موضوعات ریاضی و برناتمه نویسی مورد استفاده قرار میگیرد و و میتوان گفت به زبان ساده در اکثر کارهایی که انجام میدهیم الگوریتم خاصی وجود دارد.

الگوریتم مجموعه از قوانین میباشد که کامپیوتر ها برای آن که بتوانند به وظایف خود عمل کنند باید این قوانین را اجرا و پیاده سازی کنند.

با شرکت در دوره آموزش سئو آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

الگوریتم های گوگل برای سئو

امروزه موتور جستجوگر گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را بهبود می بخشد تا بهترین نتیجه ممکن را به جستجو کننده ارائه دهد، که در این بخش قصد داریم با آنالیز رفتاری الگوریتم های گوگل برای سئو آشنا شویم.

از زمان به روز رسانی های سال ۲۰۰۲، گوگل تغییرات عمده الگوریتم خود را به صراحت اعلام کرده است و هنگامی که مجازات های سختی با اولین به روز رسانی پاندا و پنگوئن اعمال شد، مشخص شد که شرکت در ایجاد یک محیط اخلاقی برای جستجوی کاربران جدی است.

آشنایی با الگوریتم های گوگل به شما کمک میکند ترافیک بیشتری را به سایت تان هدایت کنید واز این طریق به سئ بهتر سایت تان کمک کنید. پدرواقع میتوان گفت لیست کامل الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه بندی سایت های کارآمد به وجود آمده اند و در کل کمک میکنند سایت هایی که برای کاربران کارایی بیشتری دارند در رتبه های برتر حضور داشته باشند.

اگر نمیدانید سئو چه کاربردی دارد و چرا باید این موضوع برای فروش بیشتر و بهبود کسب و کار مورد توجه قرار گیرد حتما مقاله سئو چیست و چه کاربردی دارد را مزالعه کنید.

در واقع، به‌روزرسانی‌های Google هر روز انجام می‌شوند و انتظار می‌رود به طور چشمگیری بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر بگذارد. برای کمک به درک تغییرات الگوریتمی اصلی Google در سال‌های گذشته و فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی گوگل، ما در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با جدیدترین الگوریتم های گوگل برای سئو و الگوریتم های گوگل ۲۰۲۲ آشنا کنیم.

الگوریتم های گوگل برای سئو

الگوریتم پاندا گوگل

در معرفی الگوریتم های گوگل اولین موردی که به برر سی آن میپردازیم الگوریتم پاندا گوگل میباشد. در اوایل سال ۲۰۱۱، گوگل الگوریتم پاندا را راه اندازی کرد، یک الگوریتم نتایج جستجو که وب سایت هایی با محتوایبی کیفیت را فیلتر می کرد. این شروع یک سری بررسی های عمده برای کنترل کیفیت و ارایه سایت های باکیفیت به مخاطبان بود.

Google Panda صفحات نتایج جستجو (SERP) را از محتوای بی کیفیت و هرزنامه حذف کرد و به وب‌سایت‌های با کیفیت بالاتر اجازه داد تا به رتبه های برتر برسند و ترافیک بیشتری را به سایت شان هدایت کنند.

یکی از اهداف اصلی گوگل با پاندا کنترل «مزرعه‌های محتوا» بود. مزرعه محتوا سایت‌هایی با محتوا بی کیفیت و هرز هستند که به دلیل تعداد زیاد کپی در رتبه های پایین رتبه‌بندی می‌شوند.

معرفی الگوریتم های جدید در گوگل به ارائه بهترین نتایج باکیفیت به کاربران کمک کرد و گوگل توانست با این الگوریتم متوجه شود که چه سایت هایی محتوا بی کیفیت تولید میکنند و چه سایت هایی باید بر اساس محتوا باکیفیت در رتبه های برتر نمایش داده شوند.

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد تکنیک های سئو به صورت رایگان کسب کنید و به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوید میتوانید مجموعه مقاله درباره سئو آریا تهران را مطالعه کنید.

وظیفه اصلی الگوریتم پاندای گوگل بررسی کیفیت محتوا و شناسایی میزان رضایت کاربران از متن قرار گرفته در صفحه است. البته بسیاری از کاربران تصورشان در مورد این الگوریتم به این صورت است که الگوریتم پاندا تمرکز اصلی آن بر روی محتوای تکراری است در حالی که نحوه کار این الگوریتم بسیار پیچیده تر می باشد.

پس این نکته که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که با وجود الگوریتم پاندا گوگل در لیست کامل الگوریتم های گوگل شما باید نهایت تلاش خود را بکنید که محتوای با کیفیت و کاربر پسند را در وب سایت خود منتشر کنید و از ارائه محتوای تکراری، بی کیفیت و اسپم پرهیز نمایید.

چرا که با وجود الگوریتم پاندای گوگل در میان الگوریتم های گوگل ۲۰۲۲ در صورتی که محتوای شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد، این امر می تواند موجب پنالتی شدن سایت شما شود.

جهت بررسی بیشتر الگوریتم پاندا به لینک زیر مراجعه نمایید.

الگوریتم پاندا گوگل چیست
الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل

در آشنایی با الگوریتم های گوگل الگوریتم پنگوئن یکی از الگوریتم هایی است که میتواند سئو کلاه سیاه سایت ها را مورد بررسی قرار دهد و سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده میکنند را از نتایج برتر کنار بگذارد.

کار اصلی الگوریتم پنگوئن این است که کیفیت لینک های داخل وب سایت های مختلف را مورد آنالیز قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که به طور کلی ما دو دسته لینک گذاری در داخل وب سایت های مختلف داریم :

  • لینک گذاری داخلی
  • لینک گذاری خارجی

لینک گذاری داخلی همان طور که از اسم آن پیداست لینک هایی هستند که داخل صفحات یک وب سایت وجود دارند، بنابراین شما اگر قصد انجام لینک گذاری داخلی بین صفحات مختلف سایت خود را دارید باید دقت کنید که لینک های خود را به صورت شکسته در صفحات سایت قرار ندهید، چرا که در این صورت از الگوریتم پنگوئن گوگل نمره منفی دریافت خواهید کرد.

به طور کلی میتوان گفت الگوریتم پنگوئن گوگل لینک ها را بررسی میکند که آیا جز لینک های زیر قرار دارند یا نه:

  • لینک ها را خریداری کرده اند؟
  • بک لینک از منابع غیرقابل اعتماد اخذ شده اند؟
  • بک لینک هایی که انکر تکست یکسانی دارند؟
  • بک لینک های ساخته شده توسط ربات هستند؟
  • بک لینک از سایت های نامربوط اخذ شده اند؟

یکی از ابزار هایی که میتوانید لینک های خارجی خود را بررسی کنید و در صورتی که این لینک ها اثرات منفی در سایت تان داشتند ان ها را بی اثر کنید گوگل سرچ کنسول میباشد. شما میتوانید در مقاله گوگل سرچ کنسول چیست اطلاعات لازم در مورد قابلیت ها و کاربرد های این ابزار سئو کسب کنید.

پس دقت داشته باشید که الگوریتم پنگوئن در واقع روشی برای مقابله با سایت های است که قصد دارند با خرید پکینگ یا استفاده از روش های سئوی کلاه سیاه در لینک سازی جایگاه خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشند.

چطور از درستی الگوریتم پنگوئن در سایت مان مطمئن باشیم؟

  1. کیفیت بک لینک های خود را مرور کنید :
    تمام بک لینک های خود را مرور کنید و کیفیت آنها را ارزیابی کنید. اگر آنها در لیست سیاه قرار دارند، وقت آن است که با آنها خداحافظی کنید.
  2. حذف کردن لینک های بد برای سایت:
    تمام لینک های بدی را که می توانید حذف کنید. برای مواردی که نمی‌توانید خودتان را حذف کنید، از ابزار Disavow Google استفاده کنید.
  3. برای ایجاد لینک های باکیفیت و قابل اعتماد سرمایه گذاری کنید :
    از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. صفحات فیس بوک، لینکدین و توییتر را راه اندازی کنید و آنها را با محتوای با کیفیت پر کنید و در این سایت ها در وب سایت خود لینک دهید.
الگوریتم پنگوئن گوگل چیست
الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار که به آن الگوریتم زرین پال گوگل هم گفته می شود، وظیفه اصلی آن بررسی عبارت جستجو شده و درک مفهوم آن است.
در واقع این الگوریتم تلاش می کند که نتایج مرتبط با مفهوم جستجو شده توسط کاربر را در اختیار او قرار دهد.

در حالی که در میان لیست کامل الگوریتم های گوگل الگوریتم های پاندا و پنگوئن تغییراتی در بخشی از الگوریتم های قدیمی بودند، مرغ مگس خوار الگوریتم جدیدی است که می تواند بر رتبه بندی سایت در جستجو تأثیر بگذارد. بزرگ‌ترین تغییرات با نگاهی دقیق به موبایل انجام شد و با توجه به انفجار بازار موبایل در سال‌های اخیر تعجب‌آور نیست.

برای اینکه کاربرد الگوریتم مرغ مگس خوار را بهتر متوجه شوید با یک مثال ساده کارایی این الگوریتم را به شما توضیح می دهیم، فرض کنید که شما ساکن غرب تهران هستید و و در گوگل عبارت بهترین آموزشگاه کامپیوتر را سرچ می کنید.

اگر نمیدانید چطور باید سایت تان را برای مورد قبول واقع شدن در الگوریتم های گوگل سئو کنید میتوانید از مشاوره سئو آریا تهران بهره مند شوید. کافیست با ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

طبیعتا بعد از جستجوی شما گوگل یکسری نتایج را به شما ارائه می‌دهد که اگر دقت کنید بهترین نتایج گوگل در صفحه اول همگی نام آموزشگاه هایی میباشد که در غرب تهران و در نزدیک محل سکونت شما می باشد، شاید در این لحظه این فکر به ذهن شما برسد که گوگل چقدر باهوش است، و دقیقا آنچه من به دنبالش بودم را به من نشان داد.

به نظر می‌رسد تا به اینجای کار کاربرد الگوریتم مرغ مگس خوار را متوجه شده باشید که چگونه این الگوریتم  نتیجه مرتبط با مفهوم جستجو شده توسط شما را در اختیار شما قرار داد.

مرغ مگس خوار به جای تمرکز به گونه ای که به دنبال کلمات کلیدی منفرد باشد، به گونه ای کار می کند که بتواند سوالی را بهتر بفهمد، مانند “کجا می توانم یک آموزشگاه کامپیوتر در تهران پیدا کنم”. به جای اینکه فقط به خود کلمات بپردازد، به دنبال معنای پشت کلمات می گردد و برای رمزگشایی آن معنا به کل عبارت نگاه می کند.

به این ترتیب میتواند بهترین نتیجه را به کاربران نمایش دهد و آن ها به بهترین نتایجی که در نظر دارند برساند.

شما میتوانید در مقاله زیر اطلاعات کافی در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار به دست آورید و با تکنیک های گفته شده سایت خود را مطابق با این الگوریتم بهینه سازی کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست
الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم BERT

الگوریتم BERT که همان الگوریتم هوش مصنوعی گوگل نیز می باشد، کلمه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers می باشد، این الگوریتم که همان طور که گفته شد بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده است و به ربات های گوگل کمک می کند تا ساختار معنای کلمات موجود در یک عبارت جستجو شده را به شکل دقیق تری درک کند.

در تصویر زیر نحوه کاربرد این الگوریتم را به سادگی مشاهده می کنید و زمانی که من در موتور جستجوگر گوگل عبارت آموزشگاه کامپیوتر را سرچ می کنم گوگل بر پایه این الگوریتم، عبارت هایی که رابطه معنایی با جستجویی من را دارند را به من نمایش میدهد.

اگر میخواهید در رتبه های برتر حضور داشته باشید باید با الگوریتم های گوگل ۲۰۲۲ آشنایی بیشتری داشته باشید که الگوریتم برت یکی از این الگوریتم هایی است که میتواند به بهبود سئو سایت شما کمک زیادی کند.

اگر عبارتی که شما سرچ میکنید برای گوگل ناشناخته باشد این الگوریتم کمک میکند تا به معنی کلمات قبل و بعد آن عبارت توجه کند و به معنی کلی آن کلمه پی ببرد. در واقع برای دست یافتن به معنی کلمه از روابط کلمات استفاده میکند و با استفاده از هوش مصنوعی میتواند معنی واضحی از کلمات را به دست آورد.

اگر میخواهید آشنایی بیشتری با این الگوریتم جدید گوگل پیدا کنید میتوانید مقاله الگوریتم BERT گوگل چیست را مطالعه کنید و سایت خود را مطابق با این الگوریتم سئو کنید.

الگوریتم BERT گوگل چیست
الگوریتم BERT

الگوریتم تازگی محتوا

در میان الگوریتم های گوگل ۲۰۲۲ این الگوریتم یکی از الگوریتم هایی است که به دست یافتن کاربران به جدیدترین اطلاعات کمک میکند. الگوریتم تازگی محتوا چه با نام الگوریتم Freshness Algorithm نیز شناخته شده است، برای اینکه شما کاربرد الگوریتم تازگی محتوا را بهتر متوجه شوید من در اینجا یک مثال ساده برای شما میزنم تا کاربرد این الگوریتم را بهتر درک کنید.

فرض کنید شما در گوگل قیمت آنلاین سکه و طلا را سرچ می کنید.

در بین آن نتایجی که گوگل به شما نشان می‌دهد مطمئناً شما چندین وب سایت را در تب های مختلف مرورگرتان باز میکنید، و مطمئناً مشاهده خواهید کرد که آن وب سایت هایی که دارای محتوای بروز هستند و قیمت به روز طلا و سکه را در سایت خود قرار داده اند، گوگل نام این وب سایت ها را در رتبه های بالاتری قرار داده است، که در واقع این وب سایت ها دارای محتوای بروز و یا اصطلاحاً آپدیت شده هستند.

اگر میخواهید کار با ابزار سئو سرچ کنسول را به صورت رایگان یاد بگیرید و از قابلیت های آن برای بهبود سئو سایت خود بهره ببرید میتوانید مقاله آموزش سرچ کنسول را مطالعه کنید.

در معرفی الگوریتم های جدید در گوگل شما تا به اینجای کار متوجه شدید که الگوریتم Freshness به چه صورت عمل می کند. اگر بخواهیم مثال بارزتری از این الگوریتم را برای شما بازگو کنیم این است که شما یک خبر را سرچ میکنید. اولین چیزی که انتظار دارید این است که میخواهید جدیدترین اخبار در مورد موضوع مورد نظرتان را دریافت کنید.

اگر شما اخبار قدیمی را در نتایج برتر مشاهده کنید قطعا عکس العمل خوبی نشان نخواهید داد زیرا انتظار دیدن جدیدترین اخبار را داشتید. این الگوریتم در میان الگوریتم های گوگل ۲۰۲۲ به شما کمک میکند جدیدترین اطلاعات را دریافت کنید و سایت هایی که حاوی محتوا قدیمی تر هستند را در نتایج دور تر نمایش میدهد.

الگوریتم تازگی محتوا گوگل چیست
الگوریتم تازگی محتوا

الگوریتم رقص گوگل

در آشنایی با الگوریتم های گوگل برای سئو یکی از الگوریتم هایی که در میان سئوکاران بسیار شناخته شده است الگوریتم رقص گوگل میباشد. الگوریتم رقص گوگل که به آن الگوریتم Google Danse نیز گفته می شود، این الگوریتم به میزان بالایی از نوسانات مربوط به وب سایت، صفحات وب و غیره در وبسایت شما اشاره می کند.

این الگوریتم با توجه به میزان سرچه افراد و کلید افراد بر روی محتوای وب سایت و زمان مصرف شده در وب سایت به شما رتبه و در نهایت امتیاز می‌دهد و این به این معنی است که صفحه تازه منتشر شده در وبسایت شما یک شبه به موقعیت بالاتر برسد تا گوگل بتواند نحوه واکنش کاربران خود را مشاهده کند.

در صورتی که شما مدتی در حوزه طراحی سایت و سئو فعالیت کنید مطمئناً برای شما پیش خواهد آمد که در یک مقطع زمانی مشاهده نمایید که یکی از کلمات هدف سایت شما در یک مقطع زمانی در صفحه اول گوگل مشاهده شود، و بعد از گذشت چند روز شما ممک است مشاهده نمایید که آن کلمه دیگر جز ده تا صفحه اول گوگل نباشد و یا اینکه در جایگاه قبلی خود مستقر باشد.

دقیقا کار الگوریتم جدید گوگل دنس از اینجا شروع می‌شود که در آن مقطعی که صفحه سایت شما را در صفحه اول نتیجه جستجو خود نشان می دهد، واکنش کاربران نسبت به محتوای سایت شما را بررسی می کند اگر کاربران واکنش مثبتی نسبت به محتوای سایت شما داشته باشند.

طبیعتا آن را در صفحه نخست نگه می دارد، و اگر کاربران واکنش منفی نسبت به محتوای صفحه سایت شما داشته باشند، طبیعتا صفحه شما جایگاه خود را در گوگل  از دست خواهد داد.

اگر میخواهید با این الگوریتم بیشتر آشنا شوید و بدانید که در چه مواقعی این الگوریتم روی سایت شما اعمال میشود میتوانید مقاله الگوریتم رقص گوگل چیست را مطالعه کنید.

بخش Google Dance از الگوریتم باعث می شود پس از ایجاد تغییر در صفحه مانند ایجاد لینک ها یا به روز رسانی محتوا، صفحات در نتایج جستجو بالا و پایین بپرند. بسیاری فکر می کنند که رتبه آنها پایین آمده است، بنابراین آنها فکر می کنند باید هر تغییری را که ایجاد شده است، برگردانند. اما این فقط به گوگل هشدار می دهد که شما در حال تلاش برای دستکاری رتبه بندی هستید.

شما میتوانید از الگوریتم گوگل دنس استفاده کنید و محتوا باکیفیت تولید کنید و صفحه تان را به صورت کاربر پسند ایجاد کنید تا بتوانید وقتی در رتبه های برتر قرار میگیرید به گول این موضوع را نشان دهید که استحقاق رسیدن به رتبه های برتر را دارید و میتوانید کاربران را به اهداف شان در جستجو برسایند.

با مطالعه مقاله آموزش سئو تکنیکال با نحوه پیاده سازی تکنیک های سئو برای بهبود رتبه سایت بیشتر آشنا شوید و سایت تان را در مدت زمان کوتاهی اصولی سئو کنید.

الگوریتم رقص گوگل

الگوریتم سندباکس گوگل

در معرفی الگوریتم های گوگل این الگوریتم در ابتدای راه اندازی سایت ها مورد استفاده قرار میگیرند.الگوریتم سندباکس گوگل که با Google Sandbox نیز شناخته میشود که این الگوریتم معمولا برای سایت های تازه تاسیس به کار میرود تا سایت هایی که تازه تاسیسس شده اند در رتبه های برتر نمایش ندهد و به این ترتیب کمک کند محتوا سایت بیشتر شناخته شود و مطمئن شود در لیست محتوا هرز قرار ندارد سپس آن را به کاربان در رتبه های برتر نمایش دهد.

مطمئناً شما می‌دانید که روزانه سایت های زیادی در بستر و منتشر می‌شوند ولی بسیاری از آنها فعالیت خود را به صورت بلندمدت ادامه می‌دهند و در نتیجه گوگل در ماه‌های ابتدایی سایت شما را در سندباکس یا اصطلاحا زمین بازی کودکان قرار می دهد، تا از ادامه فعالیت و کیفیت محتوای شما مطمئن شود.

اگر شما به تازگی سایتی راه اندازی کرده اید و استراتژی سئو قوی برای آن پایه ریزی نموده اید باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است سایت شما در ماه های اول در نتایج بالایی نمایش داده نشود و به این ترتیب باید بهترین استراتژی سئو را داشته باشید تا بعد از به پایان رسیدن زمان لازم بتوانید در رتبه های برتر نمایش داده شوید.

اگر نمیدانید چطور باید برای سئو سایت تان استراتژی بچینید حتما مقاله تعیین استراتژی سئو تهران را مطالعه کنید.

گاهی اوقات ممکن است شما یک وب سایت را راه اندازی کنید و تا مدت زمان حدود ۴ ماه مشاهده نمایید که کلمات کلیدی شما هیچ جایگاهی در بین صفحات گوگل ندارند، در این حالت است که گوگل سایت شما را در حالت سندباکس قرار داده است، تا کیفیت محتوای وب سایت شما مورد تایید قرار گیرد، در این مدت شما مدت زمان بسیار مناسبی را در اختیار دارید تا بتوانید یک ساختار مناسب برای سایت خود اتخاذ نمایید.

اگر میخواهید صرف تا صد اصول سئو را یاد بگیرید و در سایت هایتان این نکات را پیاده سازی کنید تا در کوتاهترین زمان به رتبه های برتر برسید حتما به صفحه آموزش صفر تا صد سئو رایگان مراجعه کنید و از آموزش های رایگانی که در این صفحه قرار داده ایم استفاده کنید.

برای آنکه بیشتر با این الگوریتم آشنا شوید مقاله الگوریتم سندباکس گوگل چیست را متناسب با جدیدترین تغییرات تدوین کرده ایم و شما میتوانید مقاله الگوریتم سندباکس گوگل چیست را مطالعه کنید. در این مقاله جدیدترین آپدیت های این الگوریتم را به شما اطلاع داده ایم و میتوانید با مطالعه مقاله زیر اطلاعات لازم را در این حوزه کسب کنید.

الگوریتم سندباکس گوگل چیست
الگوریتم سندباکس گوگل

الگوریتم Mobile First Index

الگوریتم Mobile First Index و الگوریتم اولویت با آن نسخه موبایل یکی دیگر از الگوریتم هایی است که باید در معرفی الگوریتم های گوگل به توضیح آن بپردازیم. با توجه به اینکه امروزه اکثر کاربران از طریق موبایل وارد صفحات وب می شوند، این الگوریتم کیفیت محتوای شما را در حالت موبایل مورد بررسی قرار می‌دهد.

همچنین وقتی کاربری با گوشی موبایل خود در اینترنت جستجو می کند تنها سایت های به او نشان داده می‌شوند که برای نسخه موبایل بهینه سازی یا اصطلاحا Responsive شده اند.

معرفی الگوریتم های گوگل به شما کمک میکند بدانید گوگل روی چه موضوعاتی حساس است و چه نماتی برای او اهمیت بیشتری دارد و شما همه تمرکز خود را برای بهبود رتبه سایت تان روی این موضوعات بگذارید. با تمرکز روی این الگوریتم از میان لیست کامل الگوریتم های گوگل میتوانید سایت هایی بسازید که در دستگاه های مختلف برای کاربران به درستی نمایش داده میشود و به این ترتیب کاربران بیشتری را جذب کنید.

شما از ابزار های مختلفی برای متوجه شدن این موضوع که سایت تان در دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده میشود یا خیر میتوانید استفاده کنید. اگر این ابزار ها را نمیشناسید میتوانید در مقاله ابزار سئو با لیسیت از این ابزار های پرکاربرد آشنایی پیدا کنید.

الگوریتم mobile first index چیست
الگوریتم Mobile First Index

الگوریتم کبوتر

در آشنایی با الگوریتم های گوگل یکی از مهمترنی الگوریتم هایی که میتواند سایت شما را در مدت زمان کمتری به اهدافش برساند الگوریتم کبوتر یا Pigeon Algorithm میباشد. الگوریتم کبوتر را به زبان ساده می‌توان به این شکل تعریف کرد که عبارت جستجو شده توسط کاربر توسط این الگوریتم بررسی می‌شود و اگر این عبارت به یک موقعیت مکانی و یا یک کسب و کار محلی اشاره داشته باشد نزدیکترین و بهترین پیشنهادات را در اختیار ما قرار می‌دهد.

با آشنایی با الگوریتم های گوگل به خصوص الگوریتم کبوتر میتوانید با سئو محلی سایت تان در موقعیت جغرافیایی تعیین شده سایت تان را سئو کنید و به رتبه های برتر برسید و به این ترتیب کاربران بیشتری را به سایت تان هدایت کنید.

در مقاله الگوریتم کبوتر گوگل چیست به طور کامل این الگوریتم را به شما توضیح داده ایم و شما میتوانید آگاهانه تر سایت خود را متناسب با فاکتور های این الگوریتم سئو نمایید.

استفاده از تکنیک هایی که شما را در نتایج محلی در رتبه های برتر نمایش دهد در سئو مارکتینگ بسیار استفاده میشود و همین کار میتواند سایت شما را در مدت زمان کوتاهی به اهداف تجاری اش برساند.

اگر با سئو مارکتینگ آشنایی ندارید و میخواهید با کار های هوشمندانه تری در مدت زمان کوتاهی به نتایج برتر دست یابید حتما مقاله سئو مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.

 الگوریتم کبوتر

الگوریتم Rank Brain

الگوریتم رنک برین یا Rank Brain را می توان در معرفی الگوریتم های جدید در گوگل بر پایه هوش مصنوعی دانست که این الگوریتم وظیفه دارد تا بر اساس عبارت جستجو شده مفهوم مورد نظر کاربر را شناسایی کرده و بهترین پاسخ را به این نمایش دهد و همچنین بر اساس رفتار کاربران رتبه بندی نتایج جستجو را بهینه سازی کند.

این الگوریتم که در اوایل سال ۲۰۱۵ معرفی شد، در واقع می توان گفت که یک الگوریتم کمکی برای الگوریتم مرغ مگس خوار محسوب می شود.

فقط تنها تفاوت آن با الگوریتم مرغ مگس خوار در این است که این الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی و استفاده از الگوریتم های Mashine Learning طراحی شده است.

در مقاله زیر به طور کامل در مورد الگوریتم رنک برین توضیح دادیم و شما میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد این الگوریتم کسب کنید.

الگوریتم رنک برین گوگل چیست
الگوریتم Rank Brain

الگوریتم های رتبه بندی گوگل

یکی دیگر از الگوریتم جدید گوگل که همه به دنبال تطبیق سایت خود با این الگوریتم ها هستند الگوریتم های رتبه بندی گوگل میباشد. به طور کلی گوگل برای رتبه بندی سایت ها بیشتر از ۲۰۰ فاکتور را در نظر میگیرد و این فاکتور ها در هزارم ثانبه بررسی میشود و رتبه بندی سایت ها انجام میشود.

ر واقع الگوریتم های رتبه بندی گوگل شامل تمامی الگوریتم های بالا میباشد و یک سئوکار حرفه ای باید بتواند تولید محتوا سئو شده خود را بر اساس این الگوریتم ها انجام دهد تا بتواند در رتبه های برتر حضور داشته باشد و ترافیک زیادی را به سایت هدایت کند.

در دنیای سئو امروزه سئوکاران به دنبال امتحان کردن راه های جدید هستند و میخواهند از این طریق اتفاقات جدیدی در روند سئو آن ها بیفتد. در این دنیا باید از قدرت خلاقیت خود استفاده کرد و با اطلاع از الگوریتم های رتبه بندی گوگل عملیاتی را روی سایت پیاده سازی کرد.

به طور کلی میتوان گفت که گوگل فاکتور های مختلفی را برای رتبه بندی سایت ها در نظر میگیرد که در تصویر زیر میتوانید تعدادی از این فاکتور ها را مشاهده کنید.

الگوریتم های رتبه بندی گوگل
الگوریتم های رتبه بندی گوگل

الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی در جستجوی Google چه می‌کند، چگونه این الگوریتم‌های هوش مصنوعی مختلف میتوانند با هم کار کنند، چگونه در طول سال‌ها الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل تغییر کرده‌اند.

شما همیشه این مطلب را از نمایندگان گوگل و از بسیاری از سئوکاران می شنوید: برای کاربران محتوا بنویسید. در روزهای قدیمی سئو، زمانی که الگوریتم‌ها شاید ساده‌تر بودند، شما سئوکاران زیادی را مشاهده میکردید که برای هر موتور جستجو محتوا تولید می‌کردند (در آن زمان ده‌ها موتور جستجوی مختلف وجود داشت).

موتور جستجو گوگل دارای الگوریتم‌ها بسیار پیچیده‌تر میباشد که با بهره گیری از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، این الگوریتم‌ها زبان انسان را میتوانند مانند یک انسان متوجه شوند.

بنابراین توصیه گوگل این است که برای کاربران بنویسید، و اینکه شما نمی توانید سایت خود را برای BERT یا هر هوش مصنوعی بهینه کنید. اگر محتوایی بنویسید که انسان بفهمد، الگوریتم ها و موتورهای جستجوی هوش مصنوعی نیز آن را درک خواهند کرد.

در میان انواع الگوریتم های گوگل در این قسمت میخواهیم شما را با الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل آشنا کنیم.

  • RankBrain

اولین الگوریتم از الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل با RankBrain شروع می شود. اولین تلاش گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی در جستجو به سال ۲۰۱۵ برمی گردد. گوگل به ما اطلاع داد که RankBrain به گوگل کمک می کند تا بفهمد کلمات چگونه با محتوا مرتبط هستند و می تواند و نحوه ارتباط کوئری ها در محتوا با مفاهیم دنیای واقعی را بهتر تعریف کند.

در حالی که در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و در ۱۵٪ از جستجوها استفاده شد، گوگل بیان کرده است که اکنون در سال ۲۰۲۲ به طور گسترده در بسیاری از پرس و جوها و در همه زبان ها و مناطق استفاده می شود. RankBrain به طور خاص به گوگل در رتبه بندی نتایج جستجو کمک می کند و بخشی از الگوریتم رتبه بندی است.

  • برت BERT

Google به ما بیان کرده است BERT به Google کمک می‌کند تا بفهمد چگونه ترکیب کلمات، معانی و مقاصد مختلف را بیان می‌کند.

زمانی که BERT راه‌اندازی شد، در ۱۰٪ از تمام پرس‌و‌جوهای انگلیسی استفاده می‌شد، اما به زبان‌های بیشتری گسترش یافت و تقریباً در همه جستارهای انگلیسی در اوایل استفاده شد. امروزه در اکثر پرس و جوها استفاده می شود و در همه زبان ها پشتیبانی می شود. BERT به طور خاص به گوگل در رتبه بندی نتایج جستجو کمک می کند و بخشی از الگوریتم رتبه بندی است.

  • MUM: Multitask Unified Model

جدیدترین الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل جستجو است. MUM در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و سپس مجدداً در پایان سال ۲۰۲۱ برای کاربردهای بیشتر گسترش یافت و در آینده کاربردهای امیدوارکننده زیادی برای آن خواهد داشت. Google به ما گفت که MUM نه تنها در درک زبان‌ها، بلکه در تولید زبان‌ها به Google کمک می‌کند، بنابراین می‌توان از آن برای درک تغییرات در اصطلاحات و زبان‌های جدید استفاده کرد. MUM در حال حاضر برای هیچ هدف رتبه‌بندی در جستجوی Google استفاده نمی‌شود، اما از همه زبان‌ها و مناطق پشتیبانی می‌کند.

الگوریتم ویژه گوگل برای موبایل

یکی از معروف ترین مطالبی که در این مورد قطعا شنیده اید Google Goes Mobile-First میباشد.

گوگل وسواس زیادی برای بهبود تجربه کاربری و تا حد امکان و همسو کردن آن با رفتار کاربر و روندهای بازار دارد.

این به‌روزرسانی واقعاً در مورد جستجوی ارگانیک نبود بلکه این در مورد پاسخ دادن به رفتار مصرف کننده بود که در جهت موبایل گرایش داشت.

گوگل تصمیم گرفت تا رفتار مصرف کننده را تغییر دهد و با آن سازگار شود و این تصمیم درستی برای گوگل بود.

چرا گوگل اینقدر به تجربه کاربر با موتور جستجوی خود اهمیت می دهد؟ عمدتاً به این دلیل که بخش عمده ای از درآمد آنها هنوز از تبلیغات پولی حاصل می شود. آنها می خواهند بهترین تجربه ممکن را ارائه دهند تا مردم همچنان روی آنها کلیک کنند و کسب درآمد بیشتر داشته باشد.

پیش از این گوگل ترافیک دسکتاپ را به عنوان یک اولویت در نظر می گرفت، اما پس از گزارش هایی مبنی بر اینکه در سال ۲۰۲۱، تلفن های همراه ۵۴٫۲۵ درصد از ترافیک را تولید کردند در حالی که رایانه های رومیزی ۴۲٫۹ درصد بودند، استفاده از تلفن همراه بیشتر از استفاده از دسکتاپ بود.

در نتیجه الگوریتم موبایل گوگل، این به طور گسترده ای به عنوان هنجار جدید برای طراحی وب پذیرفته شده است. بهینه‌سازی تجربه کاربر برای نحوه خرید و تعامل آنلاین به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به تقاضای خود پاسخ دهند.

به طور کلی الگوریتم Mobile First Index نشان میدهد که طراحی ریسپانسیو سایت به عنوان یک امتیاز مثبت برای بهبود رتبه بندی محسوب میشود و اگر شما سایت تان را مطابق با الگوریتم ویژه گوگل برای موبایل طراحی نکنید از این بازار رقابت خارج شده و نمیتوانید کسب و کار خود را بهبود بخشید.

کتاب الگوریتم های گوگل

یکی از راه هایی که میتوانید اطلاعات لازم را در مورد انواع الگوریتم گوگل کسب کنید کتاب الگوریتم های گوگل میباشد. در این زمینه انواع کتاب الگوریتم های گوگل تدوین شده اند و شما میتوانید از ان ها به عنوان یک منبع آموزشی جامع استفاده کنید.

به عنوان بهترین کتاب الگوریتم های گوگل میتوان کتاب های الگوریتم های گوگل ۲۰۲۰، الگوریتم های گوگل و سئو و الگوریتم های گوگل را معرفی کرد.

برای دریافت رایگان کتاب الگوریتم های گوگل میتوانید ایمیل خود را در قسمت نظرات درج کنید تا در اسرع وقت برای شما ارسال گردد.

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه مقاله الگوریتم های گوگل چیست مورد توجه شما قرار گرفته باشد و شما بهترین آشنایی با انواع الگوریتم جدید گوگل را دریافت کرده باشید. در انتهای این مقاله لازم است به اطلاع شما برسانیم اگر سوالی در مورد لیست کامل الگوریتم های گوگل و الگوریتم ویژه گوگل برای موبایل دارید میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید تا اساتید ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

اگر میخواهید سایت شما مورد قبول تمام الگوریتم های گوگل باشد و بتواند با حضور در رتبه های برتر نتایج گوگل ترافیک بیشتری را جذب کند و به درامد بالایی برسد میتوانید از خدمات سئو سایت آریا تهران بهره مند شوید. کافیست با ما تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره سئو رایگان اطلاعات لازم در اختیار شما قرار گیرد.

سوالات متداول

انواع الگوریتم های گوگل در سئو کدامند؟

در این مقاله به طور جامع به معرفی الگوریتم های جدید در گوگل پرداخته ایم.انواع الگوریتم های گوگل در سئو عبارتند از الگوریتم پاندا، الگوریتم تازگی محتوا، الگوریتم ونیز، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم دزد دریایی، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم دزد دریایی، الگوریتم کبوتر، الگوریتم موبایل گدون، الگوریتم Payday Loan، الگوریتم رنک برین، الگوریتم موش کور، الگوریتم مدیک یا طبی، الگوریتم برت، الگوریتم رقص گوگل، سندباکس گوگل
الگوریتم MUM، الگوریتم موبایل فرست ایندکس.

الگوریتم گوگل چیست؟

در تعریف الگوریتم های گوگل چیست به زبان خیلی ساده می توان گفت که الگوریتم یک دستورالعملی است که موتور جستجوگر گوگل از آن استفاده می کنند تا کاربرانی که به دنبال موضوعات مختلف در بستر وب هستند، بتوانند بهترین محتوای را که نیاز آنها را به طور کامل برطرف می کنند را در بستر وب رویت کنند.