بد یو اس بی یا Bad USB چیست

اگر اندکی به حوزه هک و امینت علاقه داشته باشید حتما تا به حال اصطلاح بد یو اس بی یا به انگلیسی Bad USB را شنیده اید ، با ما همراه باشید تا در این مقاله به صورت کامل به این مقوله بپردازیم. بد یو اس بی ها دقیقا مانند یک فلش مموری هستند که […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: هک / ویندوز
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر اندکی به حوزه هک و امینت علاقه داشته باشید حتما تا به حال اصطلاح بد یو اس بی یا به انگلیسی Bad USB را شنیده اید ، با ما همراه باشید تا در این مقاله به صورت کامل به این مقوله بپردازیم.

بد یو اس بی ها دقیقا مانند یک فلش مموری هستند که روزانه بارها و بارها آن ها را مشاهده می کنید ، اما با این تفاوت که توسط یک نفوذگر یا همان هکر دستکاری شده و فایل های مخربی در آن منتظر سیستم بی دفاع شما هستند!

به عبارت ساده هکر با نوشتن کد هایی مخرب و جایگذاری آن ها در یک Bad USB ، به فلش مموری فرمان می دهد که هنگامی که به سیستم قربانی متصل شد یک سری فرایند ها را به صورت خودکار اجرا کند.این فرایند ها می تواند از دستیابی به اطلاعات شخصی و ذخیره سازی آن ها در فلش مموری باشد تا از کار انداختن کلی یک سیستم عامل!

تا همینجا به صورت خلاصه فهمیدید که ماهیت بد یو اس بی ها چه چیزی است، حالا کمی درمورد تاریخچه این مموری ها صحبت می کنیم.

تاریخچه Bad USB

تاریخچه Bad USB

باورتون بشه یا نه عبارت تاریخچه رو از خودم در آوردم برای اینکه بتونم این مقاله رو به خوبی سئو کنم! اما قرار هم نیست که همینجوری و بدون بار علمی از این تیتر رد بشیم!

درواقع این یو اس بی ها تاریخچه خاصی ندارند و بیشتر به خاطر این مورد استفاده قرار گرفتند که ارزان و بی سروصدا بودند. اما منظور از این دوتا یعنی چی !؟

مثالی می زنم تا کاملا براتون جا بیوفته ، آقا بنده محمد مهدی آقاخانی هستم فعال تو حوزه هک و امنیت که اتفاقا دوره رایگان آموزش ورود به دنیای هک و امنیت هم شروع کردم و می تونید سری به صفحش بزنید و ویدیو هارو ببینید.

من می خوام که سیستم قربانیمو هک کنم و ازش دسترسی بگیرم ، چه راه هایی وجود داره که بتونم این کارو کنم ؟ چیکار کنم که کمتر بهم شک بشه ؟ چیکار کنم که هزینه کمتری پرداخت کنم ؟

همه اینا توی کلمه بد یو اس بی خلاصه می شه! در واقع همانطور که می دونید فلش مموری ها از قیمت پایینی (البته الان همچینم پایین نیست!) برخوردارند. من برای اینکه بتونم هزینه کمتری خرج کنم میام و یک مموری می خرم و داخل اون مموری رو با کد های مخربم فاسد می کنم! و به هر نحوی که شده قربانی رو اعجاب می کنم که اون رو به کامپیوترش وصل کنه.

توجه داشته باشید که نمی رم بگم آقا اینو وصل کن ببین چن گیگ داره ؟ انقدر هم تابلو نه ! میرم یه بازی خفن می ریزم توش و بعد به بهونه نصب بازی قربانی رو مجبور می کنم که فلش رو به سیستمش وصل کنه! با این ترفند هم بازی نصب می شه و طرف فکر می کنه ما خیلی به فکرشیم و هم فایل های مخرب من اجرا شدن و از کامپیوتر اون دسترسی گرفتم.

نتیجه چی شد ؟ استفاده هکر ها از Bad USB دقیقا از موقعی شروع شد که هکر ها می خواستند هزینه کمتری پرداخت کنن و در عین حال کمتر بهشون شک بشه!

مزایای بد یو اس بی

مزایای بد یو اس بی

علاوه بر نکات که در پاراگراف های قبل بهش اشاره کردم ، بد یو اس بی ها مزایای خاص و ویژه دیگه ای دارند که به صورت تیتر وارد به اون می پردازیم.

  • بد یو اس بی ها حجم کمی دارند و به راحتی قابل حمل هستند
  • بد یو اس بی ها می توانند از کوچیک ترین حملات تا بزرگ ترین حملات پا به پای هکر مقاومت کنند و کاربرد داشته باشند
  • bad USB ها می توانند به صورت خودکار و جدا از یک برنامه اجرا شوند (همون مثالی که زدم : یه بازی بریزی در کنار کد مخرب و جفتش اجرا شه)
  • bad usb ها نسبت به سایر روش های نفوذ ، کمتر از خود رد پا جا می گذارند
  • // // // بدون اینکه در صفحه نمایشگر چیزی را نشون بدند فعالیت های مخرب خود را اجرا می کنند
  • // // // رو می توان به راحتی از بین برد و خوردشون کرد 🙂 (بالاخره همه یه روز گیر میوفتن!)

همه این نکات رو گفتیم حالا بهتره در مورد امنیت مقابل Bad USB ها صحبت کنیم.

چگونه با Bad USB هک نشویم

اولین اقدامی که می تونید درمقابل این جور حمله ها انجام بدید اینه که به افراد کمتری اعتماد کنید و از هر کسی فلش نگیرید و به کامپیوتر خودتون وصل نکنید.

از سیستم عامل هایی که امنیت بیشتری دارند مثل لینوکس استفاده کنید ، لینوکس امنیت بسیار بسیار بالا تری داره و تقریبا در مقابل این حمله ها حرفی برای گفتن داره.

از آنتی ویروس های خوب استفاده کنید و براش هزینه کنید ! سیستم شما حاوی اطلاعات شخصی شماست پس برای اینکه از این اطلاعات حفاظت کنید کمی پول خرج کنید و خسیس نباشید!

استفاده از نرم افزار های مختلفی مانند USB Locker می تونه امنیت سیستمون رو در مقابل با این فلش ها بالا ببره.

چگونه یک بد یو اس بی بسازیم ؟

چگونه یک بد یو اس بی بسازیم

ساختن بد یو اس بی به این راحتی ها هم شاید نباشه و نیازمند دانش برنامه نویسیه (البته برای ساختن یه خوبش !)

همانطور که می دونید زبان های مختلفی تو زمینه هک و امنیت کاربرد دارند ، اگر هم نمی دونید مقاله زبان های برنامه نویسی برای هک رو مطالعه کنید.

با داشتن علم برنامه نویسی می تونید بد یو اس بی های مختلفی بسازید و قربانی مد نظرتون رو به دام بندازید.

البته برای ساختن این یو اس بی می توانید از یک سری ابزار های آماده استفاده کنید که مراحل خودشون رو دارند و در این مقاله جای ندارند (به زودی یه مطلب براش منتشر می کنم). البته استفاده از ابزار محدودیت های خودشو داره و به هیج عنوان نمی تونه جای کدنویسی رو بگیره!

چرا این مقاله نوشته شد ؟

مهم ترین عاملی منو تشویق کرد که بخوام به معرفی Bad USB ها بپردازم این بود که به دریای علم شما قطره ای اضافه کنم ، و دومین مهره محرک این قضیه این بود که شمارو از خطر هایی که تهدیدتون می کنه آگاه کنم.

یادتون باشه که تا وقتی که روش های هک کردن رو یاد نگیرید ، نمی تونید امنیت خودتون رو تضمین کنید!