دستور slice در اتوکد

در این مقاله آموزشی قصد داریم تا با نحوه استفاده از دستور slice در نرم افزار اتوکد آشنا شویم، همچنین فیلم آموزش نحوه استفاده از این دستور را نیز در انتهای همین صفحه برای شما قرار داده ایم تا شما نحوه کار با این دستور و و نحوه تایپ آن را در نرم افزار اتوکد […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: اتوکد
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در این مقاله آموزشی قصد داریم تا با نحوه استفاده از دستور slice در نرم افزار اتوکد آشنا شویم، همچنین فیلم آموزش نحوه استفاده از این دستور را نیز در انتهای همین صفحه برای شما قرار داده ایم تا شما نحوه کار با این دستور و و نحوه تایپ آن را در نرم افزار اتوکد یاد بگیرید.

از دستور slice در نرم افزار اتوکد بیشتر برای برش دادن استفاده میشود، در واقع می‌توان گفت که شما با استفاده از این دستور می توانید سطوح سه بعدی و یا سطوح توپر و solid را برش دهید.

دستور slice

فیلم آموزش دستور Slice در نرم افزار اتوکد

در این بخش ما فیلم مربوط به آموزش دستور Slice را برای شما قرار داده ایم تا شما با استفاده از این فیلم آموزشی با نحوه استفاده از این دستور بیشتر آشنا شوید.

روش های اجرای دستور slice در نرم افزار اتوکد

برای اجرای دستور slice در نرم افزار اتوکد روشهای مختلفی وجود دارد که شما می توانید به صورت دلخواه از هر کدام از این روش جهت اجرای این دستور استفاده نمایید.
در این بخش چند تا از ساده ترین روش های اجرای دستور slice را به شما ارائه می دهیم.

یکی از روش‌های اجرای این دستور این است که شما از طریق منوی modify اشاره گر موس را بر روی فرمان ۳d Operations قرار دهید تا زیر منوی slice ظاهر شود و سپس بر روی آن کلیک کنید تا این فرمان اجرا شود.

یک روش ساده دیگر برای اجرای این فرمان این است که شما عبارت SL که مخفف حرف Slice عصر را وارد کرده و سپس اینتر کنید.

یک روش دیگر برای اجرای درس اول این است که شما از طریق نوار ریبون بر روی سربرگ home کلیک کرده و سپس در پنل solid Editing روی فرمان slice کلیک نمایید.

روش های اجرای دستور slice در نرم افزار اتوکد

آشنایی با زیر مجموعه های فرمان slice در اتوکد سه بعدی

در این فرمان یک سری زیرمجموعه ها هم وجود دارد که هر کدام از آنها کاربرد های منحصر به فرد خود را دارد، و ما در قسمت زیر به کاربردهای برخی از آنها اشاره می کنیم.

زیر مجموعه planer Object

این زیر مجموعه یکی از زیر مجموعه های فرمان slice است که شما با کمک آن می توانید اشکالی مانند بیضی، منحنی های دو بعدی، و قطعات چند ضلعی را به عنوان صفحات برش انتخاب نمایید.

زیر مجموعه ZX

با استفاده از این زیر مجموعه صفحه ZX از UCS جاری به عنوان صفحه برش معرفی می‌شود‌.

زیر مجموعه YZ

با استفاده از این زیر مجموعه صفحه YZ از UCS جاری به عنوان صفحه برش معرفی می‌شود.

زیر مجموعه XY

با استفاده از این زیرمجموعه صفحه XY از UCS جاری به عنوان صفحه برش معرفی می‌شود.

آشنایی با زیر مجموعه های فرمان slice در اتوکد سه بعدی

سخن آخر

امیدواریم که ارائه این مطلب آموزشی مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، لطفا نظرات خود را پیرامون این مطلب آموزشی در بخش نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید، و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید از اساتید اتوکد مجتمع فنی آریا تهران کمک بگیرید.

همچنین در انتهای همین صفحه می توانید سایر مقالات آموزشی نرم افزار اتوکد را با مراجعه به صفحه مربوطه مطالعه نمایید.