چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم

امروزه یکی از سوالاتی که میتوان گفت ذهن ۹۰% از افرادی که از اینستاگرام استفاده میکنند را در گیر خود کرده است این است که چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم، ما در این مقاله سعی کرده این به صورت جامع شما را با نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام اشنا کنیم، تا انتهای این مقاله […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: اینستاگرام
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

امروزه یکی از سوالاتی که میتوان گفت ذهن ۹۰% از افرادی که از اینستاگرام استفاده میکنند را در گیر خود کرده است این است که چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم، ما در این مقاله سعی کرده این به صورت جامع شما را با نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام اشنا کنیم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر میخواهید به صورت کاملا عملی با نحوه وارد شدن به اکسپلور آشنا شوید و مدرک اینستاگرام دریافت کنید و با استفاده از این مدرک به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید در کلاس آموزش اینستاگرام آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران شرکت کنید.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم

با افزایش کاربران در اینستاگرام، دیگر این موضوع برای تمامی افراد جا افتاده است که میتوان از طریق همین شبکه ی اجتماعی میلیون ها تومان ماهیانه درآمد داشت! میتوان گفت اصلی ترین هدف افراد در اینستاگرام دیده شدن در اکسپلور می باشد، اگر نمیدانید اکسپلور چیست میتوانیم بگوییم اصلی ترین بخش اینستاگرام و جایی که تمامی افراد با یکدیگر مرتبط شده و ارتباط پیدا میکنند اکسپلور اینستاگرام می باشد. در بخش پایین تر در رابطه با اکسپلور به صورت جامع تر صحبت کرده ایم.

برای آن که بخواهید بدانید چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم ابتدا باید با بخش های مختلف اکسپلور و کاربرد آن ها آشنا باشید.

پیشنهاد ویژه: آموزش جامع و بازار کاری اینستاگرام در دوره اینستاگرام آریا تهران را مطالعه کنید

اکسپلور اینستاگرام چیست

اکسپلور اینستاگرام چیست، با توجه به گفته های بالا اکسپلور اینستاگرام بخشی از این برنامه می باشد که در آن تمامی افراد یکدیگر را می یابند و میتواننند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، داخل اکسپلور اینستاگرام شما میتوانید تصاویر و ویدیو هایی را از افرادی تماشا کنید که آن ها را فالو ندارید و به نوعی به صورت گسترده تر با مردم دیگر کشور ها وسراسر جهان ارتباط برقرار میکنید.

صفحه اکسپلور اینستاگرام جایی است که اینستاگرام محتوا را برای کاربران خود مدیریت می کند. هر کاربر محتوای متفاوتی را در صفحه اکسپلور خود می بیند و این بر اساس پست هایی است که دوست دارد و افرادی که دنبال می کنند. به عبارت ساده، در واقع اکسپلور مجموعه ای از پست هایی است که اینستاگرام فکر می کند ممکن است از آنها لذت ببرید.

میتوان گفت بیش از ۵۰% از افرادی که از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام استفاده میکنند معمولا در بخش اکسپلور آن می باشند و بیشترین ساعات را در این بخش میگذرانند.

اما سوال اینجاست که اینستاگرام چگونه تصمیم می گیرد که کدام پست در صفحه نمایش داده شود؟

مواردی که در بخش زیر میبینید مواردی هستند که اینستاگرام بر اساس آن ها به نمایش پست ها در اکسپلور اقدانم می نماید:

  • پست هایی که افرادی که دنبال می کنید لایک کرده اند
  • پست هایی با تعامل بالا
  • پست‌هایی از حساب‌هایی مشابه حساب‌هایی که قبلاً دنبال کرده‌اید

تقریباً در اواسط سال ۲۰۱۹، اینستاگرام صفحه اکسپلور خود را بازنگری کرد. آنها فیلترهایی را به بالای صفحه اضافه کردند تا کاربران بتوانند محتوای خاصی را پیدا کنند که از آن لذت می برند.

همچنین دو بخش IGTV و Shop را در بخش بالای اکسپلور قرار دادند تا افراد بتوانند igtv های افراد و کاربران دیگر را هم تماشا کنند.

در بخش پایین تر بخش های مختلف اکسپلور اینستاگرام را به صورت حرفه ای تر مورد برریس قرار داده ایم.

بخش های مختلف اکسپلور اینستاگرام
بخش های مختلف اکسپلور اینستاگرام

بخش های مختلف اکسپلور اینستاگرام

با توجه به گفته های بالا اکسپلور اینستاگرام متشکل از تصاویر و ویدیو ها و بخش search می باشد.

نمایش در صفحات اکسپلور کاربران اینستاگرام به معنای قرار گرفتن در معرض بیشتر محتوای شماست.

بر این اساس، مزایای دیده شدن در اکسپلور ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش مشارکت در محتوایی (پست، ویدیوی IGTV یا حلقه) که وارد اکسپلور شده است.
  • افزایش فالوورهای جدید
  • افزایش تعامل باقیمانده در آینده (از فالور های جدید)
  • افزایش فروش ناشی از استفاده از هشتگ های مناسب و ابزار های افزایش فالور اینستاگرام

نحوه انتخاب محتوا اکسپلور اینستاگرام

حال که با اکسپلور و بخش های متفاوت آن آشنا شدیم زمان آن رسیده است که نحوه انتخاب محتوا اکسپلور اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم.

برای انتخاب محتوا اکسپلور اینستاگرام چند نکته را باید در نظر داشته باشیدف به عنوان مثال یکی از نکات اصلی در انتخاب محتوا اکسپلور اینستاگرام این است که بدانید کاربران اینستاگرام چه چیزی را دوست دارند. پس میتوان گفت اولین پله در دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام مخاطب شناسی می باشد.

مخاطبان شما از قبل شما را دنبال می کنند بنابراین برای ورود به صفحه کاوش اینستاگرام «مخاطبان خود را بشناسید» با اطلاعات جمعیتی اینستاگرام خود آشنا شوید، مخاطبان هدفی را که می‌خواهید در اکسپلور به دست آورید شناسایی کنید و بدانید که این کاربران بیشتر با چه محتوایی تعامل دارند.

فید Explore حساب کسب و کار شما مکان خوبی برای شروع است. در پست‌ها، دسته‌ها و فیدهای تخصصی بررسی کنید و به تاکتیک‌هایی که ممکن است بتوانید از آنها تقلید کنید توجه داشته باشید. برخی از سوالاتی که ممکن است در طول این تمرین از خود بپرسید عبارتند از:

به نظر می رسد چه لحنی بیشتر در بین مخاطبان تاثیر گذار است؟
آیا سبک بصری وجود دارد که بهترین عملکرد را داشته باشد؟
چه نوع عنوانی بیشترین پاسخ را به دنبال دارد؟

دومین موردی که باید در رابطه با انتخاب محتوا اکسپلور اینستاگرام بدانید این است که سعی کنید از رنگ های جذاب و گیرا در طراحی پست ها و ویدیو هایی که در اینستاگرام منتشر میکنید استفاده کنید.

رنگ هایی مانند: قرمز و زرد یکی از انواع رنگ هایی هستند که همواره توجه مخاطبین را به خود جلب کرده و شانس پست شما را در دیده شدن در اینستاگرام بیشتر خواهد کرد.

یکی از مسائل اصلی در طراحی کاور پست ها و ویدیو ها نحوه نوشتن عنوان پست می باشد، سعس کنید عنوان خود را به صورت عامیانه بنویسید، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هرچه با مخاطبین خود به صورت دوستانه تر صحبت کنید تعامل بیشتری برقرار خواهد شد.

پیشنهاد ویژه: اگر میخواهیدبرای اینستاگرام خود یک بنر حرفه ای طراحی کنید آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام آریا تهران رو از دست ندید.

مزایا قرار گرفتن پست در اکسپلور
مزایا قرار گرفتن پست در اکسپلور

مزایا قرار گرفتن پست در اکسپلور

اکنون میتوانیم به بررسی مزایا قرار گرفتن پست در اکسپلور بپردازیم، یکی از مزایا قرار گرفتن پست در اکسپلور این است که هرچه پست شما بیشتر در اکسپلور نمایش داده شود، شانس شما در فروش بیشتر محصولات خود بالا تر خواهد رفت.

اگر نمیدانید صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام چیست باید بگوییم همانطور که بالا تر نیز گفته شد بخشی از اینستاگرام که در آن پست های افرادی را که فالو ندارید میتوانید مشاهده کنید صفحه اکسپلور می گویند.

پس یکی از مزایا قرار گرفتن پست در اکسپلور و بازدید گرفتن از اکسپلور اینستاگرام افزایش درآمد شما می باشد. یکی دیگر از مزایای اصلی قرار گرفتن پست در اکسپلور بیشتر دیده شدن شما توسط افراد موجود در سرتاسر دنیا می باشد ( به همین دلیل میگوییم که هرچه تعامل شما با افراد بیشتر باشد، شانس شما در قرار گرفتن و دیده شدن در اکسپلور نیز بالا تر خواهد رفت)

همان طور که میدانید یوتیوب یک سایت رایگان میباشد که میتوانید میلیون ها ویدیو در حوزه های مختلف را در این سایت رایگان مشاهده کنید و فیلم های مورد نظر خود را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید و با بازدید بیشتر کاربران یوتیوب کسب درآمد دلاری داشته باشید.

اگر میخواهید کسب درآمد ساده ای داشته باشید و با تولید محتوا ویدیویی و انتشار فیلم ها در یوتیوب کسب درآمد به دلار داشته باشید حتما مقاله چگونه یوتیوبر شویم را مطالعه کنید.

اینستاگرام چه پست هایی را برای نمایش در اکسپلور انتخاب می کند

اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده است که اینستاگرام چه پست هایی را برای نمایش در اکسپلور انتخاب می کند

برای آن که بخواهیم متوجه شویم که اینستاگرام چه پست هایی را برای نمایش در اکسپلور انتخاب می کند ابتدا باید یک تستی را انجام بدهیم، یک هفته سعی کنید از یک کاور مشخص با یک تم رنگی مشخص هرروز یک پست و یک پست ویدیویی را منتشر کنید، سعی کنید از هشتگ های غیر مرتبط تا حد امکان استفاده نکرده و از رنگ هایی که در بخش های بالا تر گفته شد استفاده کنید، سعی کنید هنگام انتشار پست مورد نظرتان در ساعتی اقدام کرده باشید که کاربران شما و مخاطبین شما فعال باشند( از ساعت طلایی پیج میتوانید زمان پست گذاری و بهترین زمان برای انتشار پست اینستاگرام را متوجه شوید).

توجه داشته باشید که اینستاگرام پست هایی را برای نمایش در اکسپلور انتخاب می کند که مورد پسند عام مرد باشد، چرا که اینستاگرام میخواهد همواره به مخاطبین خود بی افزاید، پس هیچوقت محتوایی را در اکسپلور قرار نمیدهد که باعث زدگی مخاطب شود. پس سعی کنید محتوایی را که میخواهید منتشر کنید مورد پسند عام مردم باشد.

الگوریتم Explore nstagram از سیگنال‌های مشابه فید اصلی برای رتبه‌بندی محتوا استفاده می‌کند. اگر میخواهید بدانید الگوریتم صفحۀ اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند، یکی از کاربرد های الگوریتم اینستاگرام بررسی تعامل افراد و مخاطبین می باشد.

آن سیگنال ها عبارتند از:

اطلاعات مربوط به پست: از جمله زیرنویس ها، هشتگ ها، برچسب های مکان، لایک ها، نظرات و غیره.
فعالیت کاربر در اینستاگرام: صفحه اکسپلور برای هر کاربر بر اساس آنچه در اینستاگرام با آن درگیر است شخصی سازی می شود.
سابقه کاربر با سازنده محتوا: اگر محتوا توسط حسابی منتشر شده باشد که کاربر قبلاً با آن تعامل داشته است، احتمال بیشتری دارد که در کاوش ظاهر شود.
اطلاعاتی در مورد سازنده محتوا: شامل معیارهایی مانند محتوایی که منتشر می‌کنند، تعداد فالوورهایشان، میزان مشارکت پست‌هایشان و غیره.

پیشنهاد ویژه: پاسخ یکی از سوالات پر تکرارتون رو در چرا اینستاگرام من ریلز نداره آریا تهران پیدا کنید.

چگونه بفهمیم پست ما به اکسپلور رفته
چگونه بفهمیم پست ما به اکسپلور رفته

چگونه بفهمیم پست ما به اکسپلور رفته

گاهی ممکن است با رعایت کردن قواعد و اصول دیده شدن پست، پست مورد نظر شما وارد اکسپلور شود. حال ممکن است این سوال پیش بی آید که چگونه بفهمیم پست ما به اکسپلور رفته، برای پاسخ به این سوال باید بگوییم برای فهمیدن این که ایا پست شما به اکسپلور رفته است یا خیر همانند تصاویر زیر ابتدا وارد پست مورد نظرتان شده و در بخش اطلاعات آماری بخش EXPLORE را مشاهده نمایید.

اگر میبینید این بخش برای شما نمایش داده نشده است یعنی پست شما از اکسپلور ورودی ای نگرفته است.

لوکیشن اکسپلور در اینستا چیست

غیر ممکن است که حداقل یک بار لوکیشن اکسپلور را در پست ها ندیده باشید، پست هر کاربران در ابتدا به ۱۰ درصد از دنبال‌کنندگان آن در صفحه فید یا همان خانه که همیشه پست های دوستانمان را می‌بینیم نمایش داده می‌شود، همچنین در صورتی که تعامل و رفتار این کاربران یعنی همان لایک، ویو، کامنت و… نسبت به آن مناسب باشد پست برای دیگر دنبال‌کنندگان آنان نیز نشان داده می‌شود و به نوعی داخل اکسپلور می رود.

میتوان گفت لوکیشن اکسپلور یکی از جدیدترین ترفندهای ورود به اکسپلور می باشد، اما در صورت رعایت نکردن مواردی که داخل مقاله ذکر شد این کار امکان پذیر نخواهد بود.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که در جواب به سوال چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم با انتخاب لوکیشن EXPLORE برای پست های ویدیویی و تصویری خود میتوانند پست مورد نظرشان را وارد اکسپلور کنند، اما متاسفانه باید بگوییم این باور اشستباه است و برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام باید تمامی موارد بالا را رعایت کرده و در تمامی پست ها از این قوانین اطاعت کنید!

پیشنهاد میکنیم مقاله ی بروز رسانی پست اینستاگرام را حتما مطالعه کنید.

چرا پستام اکسپلور نمیره

حال ممکن است این سوال پیش بی آید که چرا پستام اکسپلور نمیره، برای پاسخ به این سوال باید بگوییم در صورت رعایت نگردن موارد زیر امکان رفتن پست شما به اکسپلور صفر خواهد بود، این موارد عبارت اند از:

استفاده از هشتگ های غیر مرتبط به پست

استفاده نکردن از هشتگ ها

کم بودن لایک و ویو (بازدید) پست

کم بودن تعامل شما با مخاطبین خود

استفاده نکردن از یک تم رنگی و قالب کاور منحصر به فرد

این ها موارد اصلی ای هستند که در صورت انجام دادن آن ها پست شما هرگز به اکسپلور وارد نخواهد شد.

سوالات متداول

چطوری تو اکسپلور اینستاگرام دیده بشیم؟

برای دیده شضدن تو اکسپلور اینستاگرام راه های متعددی وجود دارد که اولین و اصلی ترین راه آن افزایش تعامل شما با دیگران می باشد، داخل مقاله به صورت جامع نحوه ورود به اکسپلور را مورد بررسی قرار داده ایم.

چرا پستام اکسپلور نمیره؟

یکی از دلایل اصلی نرفتن پست شما به اکسپلور این می باشد که از هشتگ های زیاد و غیر مرتبط استفاده میکنید، داخل مقاله تمامی دلایل نرفتن پست به اکسپلور را قرار داده ایم.

اینستاگرام چه پست هایی را برای نمایش در اکسپلور انتخاب می کنه؟

اینستاگرام معمولا پست هایی را برای نمایش در اکسپلور انتخاب میکند که عام پسند بوده و تعامل بالایی دارند، به عنوان مثال پست هایی که لایک ها و کامنت های آن ها زیاد باشد را بیشتر در معرض دید دیگر افراد قرار میدهید.

چگونه اکسپلور اینستاگرام را فعال کنیم؟

برای فعال کردن اکسپلور اینستاگرام تنها کافی است به بخش ذره بین موجود در اکانت خود رفته و یکبار صفحه را Refresh کنید.