نکاتی برای درک استایل ها در ورد

استفاده صحیح از استایل ها در مایکروسافت ورد بهترین راه برای ایجاد اسناد نامتناقض و خوش فرمت است. سوال. استایل ها چه هستند و از آنها برای چه استفاده می کنم؟ جواب. پاراگراف ها در اسناد ما نقش های مختلفی بازی می کنند. ما از انواع مختلف پاراگرافها (مانند عنوان اصلی ، عنوان فصل، زیر عنوان یا زیرنویس تصویر) استفاده می کنیم تا به خوانندگانمان کمک کنیم که اسناد ما را درک کنند.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

مقدمه

در دوره های ICDL ،معمولا یکی از مهارت ها آموزش واژه پرداز ،که در اکثر موارد آموزش نرم افزار ورد مایکروسافت می باشد. در این دوره صرفا بیشتر منوها و ابزار های این نرم افزار را آموزش می دهند و یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش به نظر بنده درک درست از استایل ها می باشد که در همه جا مورد کم لطفی و بی مهری قرار میگیرد حتی اینطوری بگم بعضی از قابلیت های خیلی خوب ورد وابسته به بحث استایل ها می باشد که اهمیت یاد گرفتن این مبحث را چندین برابر می کنه و از نظر بنده یادگیری این قسمت بی چون و چرا برا همه کسانی که با ورد آشنا هستن و یا می خواهن شروع به یادگیری کنند الزامی می باشد امیدوارم  مطالبی را که در این پست و در پست های آینده(ان شاء الله) از این مبحث قرار می دهم برایتان مفید واقع بشه.

استفاده صحیح از استایل ها در مایکروسافت ورد بهترین راه برای ایجاد اسناد نامتناقض و خوش فرمت است.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری کامل شیوه استفاده از استایل ها در ورد و تسلط بر نر افزار ورد حتما از دانلود فیلم آموزش ورد استفاده کنید. در این پکیج تمام قسمت های نرم افزار ورد با حل تمرین عملی آموزش داده شده است.

سوال. استایل ها چه هستند و از آنها برای چه استفاده می کنم؟

جواب. پاراگراف ها در اسناد ما نقش های مختلفی بازی می کنند. ما از انواع مختلف پاراگرافها (مانند عنوان اصلی ، عنوان فصل، زیر عنوان یا زیرنویس تصویر) استفاده می کنیم تا به خوانندگانمان کمک کنیم که اسناد ما را درک کنند.

به طور معمول، ما می خواهیم هر نوع پاراگراف را به طور مرتب قالب بندی کنیم. به عنوان مثال، ما ممکن است تمام متن معمولی را با یک فونت کوچک و سبک تر، اما عنوان را با یک فونت بزرگتر و سنگین تر بخواهیم. یا ما ممکن است نیاز به فضای عمودی بیشتری قبل از همه عنوان های اصلی داشته باشیم ، اما قبل از تصویر زیرنویس هیچ کدام از آنها وجود نداشته باشد.

در افیس ورد یک استایل مجموعه ای از دستورالعمل های قالب بندی است. شما از استایل ها برای فرمت کردن پاراگراف ها در سند خود استفاده می کنید. بنابراین شما از استایل “Title” برای عنوان خود، استایل “Body Text” برای متن اصلی، استایل “Caption” برای عنوان های تصویر و “Heading 1” برای عنوان های بزرگ استفاده کنید.

سوال. چه استایل هایی می توانم استفاده کنم؟

جواب. آفیس ورد همراه با ده ها تن از استایل های ساخته شده است. به طور پیش فرض، ورد  به شما چندتا را نشان می دهد. برای استفاده از تمام استایل ها، ممکن است لازم باشد لیست کامل را مشاهده کنید.

در  آفیس ورد ۲۰۰۰ و نسخه های قبلی ورد، برای نمایش لیست تمام استایل ها:

  1. در منوی Format  روی Styleکلیک کنید. ورد پنجره دیالوگ Style را نمایش خواهد داد
  2. در زیر Category گزینه All Styles را انتخاب کنید.

در  آفیس ورد ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ ، برای نمایش لیست تمام استایل ها:

  1. در منوی Format روی Style and Formatting کلیک کنید. آفیس ورد پنل وظیفه Styles and Formattingرا نمایش می دهد.
  2. در کادر نمایش قسمت Custom را انتخاب کنید
  3. در کادر محاوره ای Format Settings، در زیر Styles، روی Show All کلیک کنید و سپس روی OK کلیک کنید. در حال حاضر، در کادر نمایش گزینه All Styles را انتخاب کنید.

در ورد ۲۰۰۷ و ورد ۲۰۱۰ ممکن است نیازی به مشاهده لیست تمام سبک ها نباشد. گالری Quick Styles  جدید ورد در صفحه اصلی به شما دسترسی فقط با یک کلیک به بسیاری از استایل هایی شما نیاز دارید را می دهد. و همچنین شما می توانید تصمیم بگیرید چه سبک هایی در گالری نمایش داده می شود.

برای محک توانایی ها و دانش خود در مورد نرم افزار ورد می توانید از نمونه سوالات ورد آموزشگاه آریا تهران به همراه فیلم حل تمرین عملی استفاده کنید.

سوال. معنی نمادهایی مانند ¶ و u  در لیست استایل ها چیست؟

جواب. وقتی آفیس ورد به شما لیست استایل ها را نشان می دهد، یک آیکون در کنار نام هر استایل خواهید دید. آیکون ها نشان دهنده نوع استایل می باشد. در ورد، چهار نوع استایل وجود دارد.

  • استایل های پاراگراف مهم ترین استایل ها هستند. آنها استایل های پاراگراف نامیده می شوند، زیرا وقتی از یک استایل پاراگراف استفاده می کنید، Word می تواند تمام پاراگراف متن را در یک زمان فرمت کند. ورد استایل های پاراگراف را با نماد (¶) پاراگراف مشخص می کند.
  • استایل های کاراکتر برای فرمت چند کاراکتر در یک پاراگراف استفاده می شود. ورد آنها را با علامت a مشخص می کند.
  • استایل های جدول و استایل های لیست تنها در Word 2002 و نسخه های بعد استفاده می شود. آفیس ورد آنها را با نمادهای جدول و لیست مشخص می کند.
Word 2002 و Word 2003 لیست استایل ها در کادر Style و Formatting.