پلاگین موشن گرافیک افتر افکت

پلاگین موشن گرافیک افتر افکت ، آموزش ساخت موشن گرافیک در آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه گرافیک در تهران تحت نظر بهترین اساتید گرافیک و انیمیشن ارائه می شود

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

پلاگین موشن گرافیک افتر افکت، برنامه افتر افکت از جمله برنامه های کاربردی برای کاربرانی که در حوزه گرافیک و انیمیشن سازی فعالیت می کنند به شمار می رود.

از جمله قابلیت هایی که در نسخه های جدید افترافکت وجود دارد می‌توان به پلاگین های جدیدی اشاره کرد که می توان با آن انیمیشن های سه بعدی و موشن گرافیک ایجاد کرد.

پیشنهاد ویژه : آموزش افتر افکت در آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن در تهران تحت نظر اساتید مجرب گرافیک و انیمیشن

پلاگین موشن گرافیک افتر افکت

 

باید توجه کنید که این پلاگین ها نیازمند به نسخه های جدید و به روز نرم‌افزار افتر افکت دارد و اگر شما از کاربران نسخه های قدیمی برنامه محبوب هستید، باید نسبت به ارتقاء برنامه خود اقدام نمایید.

در پلاگین موشن گرافیک افتر افکت به معرفی پلاگین های مختلف و ویژگی ها و پلاگین هایی که می‌توان با آن انیمیشن ها و موشن گرافیک را ایجاد کرد می پردازیم.

امروزه اکثر کاربران افتر افکت از نسخه cs5  استفاده می کنند و در اینجا باید بگوییم که پلاگین هایی که در اینجا معرفی می شود اکثراً در نسخه cs5 برنامه افتر افکت عملکرد مناسبی ندارند و شما نمی توانید از قابلیت های آن به درستی استفاده کنیم.

البته باید خدمت شما عرض کنیم که این پلاگین ها در این نسخه ها نیز اجرا می‌شوند و تفاوت در نحوه عملکرد و ویژگی هایی است که در نسخه های بالاتر بهبود یافته اند.

در هنگام نصب و راه اندازی هر گونه از این پلاگین ها در برنامه افتر افکت خود به این نکته توجه کنید که در برخی فایل های نصبی نیاز به کد فعال سازی دارید و باید در هنگام نصب و دانلود به وجود این کد نیز توجه کنید.‌

برنامه افتر افکت دارای طیف گسترده ای از پلاگین ها می باشد که در این بین، پلاگین های سه بعدی نیز دارای مدل ها و انواع مختلفی می باشد.

این پلاگین های سه بعدی مربوط به جلوه های ویژه هستند و خود نیز طیف گسترده ای از پلاگین ها را تشکیل می‌دهند.

این پلاگین ها برای سرعت بخشیدن به جریان کار شما ساخته شده‌اند و باعث ایجاد موشن گرافیک افتر افکت می شوند.

باید توجه کنید که برای ساخت موشن گرافیک افتر افکت پلاگین های بسیاری وجود دارد که در اینجا پرکاربردترین آنها مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از اصول اولیه برای ساخت موشن گرافیک در افتر افکت تنظیم دقیق کیفریم و استفاده از اسکریپت پرکاربرد موگراف است.

در پلاگین موشن گرافیک افتر افکت استفاده از اسکریپت پرکاربرد موگراف باعث می شود که کیفریم های اجسام بسیار نرم تر شده و با استفاده از آن می توانید ناهمواری هایی نیز در سرعت اجسام ایجاد کنید.

شما در مدرسه گرافیک آریا تهران بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن سازی در غرب تهران می توانید با شرکت در دوره های افتر افکت به طور کامل با پلاگین ها، روش هایی که برای ایجاد موشن گرافیک و انیمیشن سازی در افتر افکت استفاده می‌شود، آشنا شوید.

در ادامه پلاگین موشن گرافیک افتر افکت در مدرسه گرافیک آریا تهران،بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن سازی در غرب تهران، به معرفی پلاگین ساخت موشن گرافیک می پردازیم.

 

پیشنهاد ویژه : آموزش پریمیر پرو در آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن در تهران تحت نظر اساتید مجرب گرافیک و انیمیشن

پلاگین موشن گرافیک افتر افکت

پلاگین ساخت موشن گرافیک

پلاگین ساخت موشن گرافیک، برای معرفی پلاگین ساخت موشن گرافیک ابتدا باید بگویم که یکی از پلاگین های بسیار محبوب برنامه افتر افکت پلاگین motion factory v2.41 می باشد.

پلاگین motion factory v2.41 برای هر دو برنامه افتر افکت و برنامه پریمیر کاربرد دارد.

این پلاگین دارای ورژن های مختلفی می باشد که در ادامه پلاگین ساخت موشن گرافیک در پلاگین موشن گرافیک افتر افکت به معرفی آنها می پردازیم.

با استفاده از این پلاگین شما علاوه بر ایجاد جلوه های ویژه می توانید افکت های کارتونی زیادی را روی پروژه‌های خود انجام بدهید.

همانطور که می دانید قرار دادن افکتهای کارتونی همیشه زمان زیادی را از کاربران می گیرد که با این پلاگین برنامه افتر افکت به راحتی می توانید چنین افکت های جذابی را بر روی پروژه‌های خود اعمال کنید.

  • Particle builder

این پلاگین برای طراحان مبتدی و متخصص برای ایجاد موارد زیر به کار می رود.

ایجاد شن و ماسه، ایجاد دود و برف، ایجاد آتش بازی و یا قرار دادن افکت های ذرات آتش از جمله امکانات این پلاگین می باشد.

  • ActionFX

کاربرد این پلاگین نیز مانند پلاگین قبلی می باشد و تنها تفاوت آن در آن است که برای ایجاد انیمیشن های دو بعدی در افتر افکت استفاده می شود.

از جمله ویژگی های این پلاگین می توان به کیفیت بالا، نصب آسان و رابط کاربری ساده اشاره کرد.

  • Typebuilder

از این پلاگین بیشتر برای انیمیشن سازی و اضافه کردن جلوه های بصری به متن ها استفاده می شود که دارای امکانات متعددی می باشد.

از این ویژگی های و قابلیت ها برای پروژه های طراحی حرکت در برنامه افتر افکت استفاده می شود.

  • Hi-tech HUD Builder

این پلاگین از جمله پلاگین موشن گرافیک افتر افکت برای ساخت اینفوگرافیک دیجیتال، انیمیشن های متنی و یا برای افکت های انتقال استفاده می شود.

در پلاگین موشن گرافیک افتر افکت به این نکته توجه کنید که فقط این پلاگین Type Builder v4.1 در برنامه  در پریمیر نسخه‌های cc به بالا قابل اجرا می باشد.

و مابقی افکت هایی که در پلاگین موشن گرافیک افتر افکت به آنان اشاره کردیم در برنامه افتر افکت قابل اجرا می باشد.

در ادامه پلاگین موشن گرافیک افتر افکت به دانلود پلاگینparticle builder در مدرسه گرافیک آریا تهران، بهترین مدرسه گرافیک و انیمیشن سازی در غرب تهران می پردازیم.

پیشنهاد ویژه : آموزش کورل دراو در آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن در تهران تحت نظر اساتید مجرب گرافیک و انیمیشن

پلاگین ساخت موشن گرافیک

دانلود پلاگین particle builder

دانلود پلاگین  particle builder، برای نصب و راه اندازی پلاگین موشن گرافیک افتر افکت نیاز است تا برخی از پلاگین های خاص را در برنامه افتر افکت خود نصب کنید.

از جمله این پلاگین ها می‌توان به پلاگین Red Giant Particle v2.x اشاره کرد.

برای دانلود پلاگینparticle builder  در پلاگین موشن گرافیک افتر افکت باید به این نکته توجه کنید که نسخه افترافکت شما به روز باشد چرا که در غیر این صورت ممکن است در نحوه عملکرد پلاگین و قابلیت های آن دچار مشکل شوید.

در صورت وجود هر گونه مشکل و راهنمایی در خصوص نصب پلاگین ها در برنامه افتر افکت و پریمیر می‌توانید با مشاوران مدرسه گرافیک آریا تهران، بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن سازی در غرب تهران به صورت ۲۴ ساعته، در ارتباط باشید.

برای نصب برخی از پلاگین ها در ابتدا باید یک گزینه را در تنظیمات برنامه افتر افکت خود فعال کنید برای فعال سازی این گزینه به مسیر زیر بروید

  1. Edit
  2. preferences
  3. general
  4. allow scripts

این گزینه برای فعال سازی نوشتن فایل ها و دسترسی نداشتن به شبکه مورد نیاز است.

پیشنهاد ویژه : آموزشگاه افتر افکت آریا تهران با ارائه مدرک بین المللی افتر افکت پذیرای شما علا قه مندان به حوزه گرافیک و انیمیشن می باشد .

پلاگین پارتیکل در افتر افکت

پلاگین پارتیکل در افتر افکت، پلاگین پارتیکل در افتر افکت ازجمله پلاگین های سه بعدی و محبوب ترین و پرکاربرد ترین پلاگین های افتر افکت است.

این پلاگین را می توان از مهم ترین پلاگین های افتر افکت نیز به شمار آورد چرا که شما با یادگیری این پلاگین اولین قدم را برای ورود به دنیای بزرگ گرافیک و انیمیشن سازی برمی دارید.

همانطور که در قبل اشاره کردیم با استفاده از این پلاگین می توان افکت هایی نظیر آتش دود آب و ذرات و غیره را فراهم کرد.

از ویژگی های این پلاگین می توان به همپوشانی بسیار خوب آن با دوربین و نور های داخلی که در افتر افکت هستند، اشاره کرد.

کاربردهای این پلاگین طیف وسیعی از دنیای انیمیشن و گرافیک را درگیر خود کرده است به طوری که امروزه در تیزرهای تبلیغاتی، موزیک ویدیو ها و یا حتی فیلم های سینمایی بزرگ از این پلاگین قدرتمند استفاده می شود.

همانطور که در قبل اشاره کردیم نصب و راه اندازی این پلاگین دارای نکاتی می باشد که به آنها اشاره شده است.

از این نکات می‌توان به به روز بودن نسخه برنامه افتر افکت نیز اشاره کرد که در صورت پایین بودن نسخه افتر افکت خود نمی توان عملکرد مناسبی را از این پلاگین انتظار داشت.

پیشنهاد ویژه : آموزش فتوشاپ در آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن در تهران تحت نظر اساتید مجرب گرافیک و انیمیشن

در ادامه پلاگین موشن گرافیک افتر افکت به پلاگین دود برای افتر افکت در مدرسه گرافیک آریا تهران، بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن سازی در غرب تهران، می پردازیم.

پلاگین دود برای افتر افکت

پلاگین دود برای افتر افکت، پلاگین دود برای افتر افکت در پلاگین موشن گرافیک افتر افکت جزو یکی از ورژن های پلاگینMotion Factory V2.24  می باشد که در قبل به طور کامل به معرفی آنها پرداختیم.

از جمله این ورژن ها می توان به ورژن particle builder اشاره کرد که برای ایجاد افکت دود نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر پلاگین های ایجاد دود می توان به پلاگین actionFXBuilder اشاره کرد.

برای ساخت جلوه های ویژه انیمیشن و کارتونی مانند آب و آتش دود انفجار و شکلهای موشن گرافیک استفاده می شود.

شما در مدرسه گرافیک آریا تهران، بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن سازی در غرب تهران، با شرکت در دوره افترافکت و پریمیر می توانید بر روی نوشته ها، اشکال و پروژه های خود به صورت کامل با نحوه اجرای پلاگین دود آشنا شوید.

در ادامه پلاگین موشن گرافیک افتر افکت به پلاگین موشن گرافیک در پریمیر می پردازیم.

پیشنهاد ویژه : کلاس فتوشاپ در آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن در تهران تحت نظر اساتید مجرب گرافیک و انیمیشن

پلاگین موشن گرافیک در پریمیر

پلاگین موشن گرافیک در پریمیر، همان طور که اشاره کردیم از جمله پلاگین های محبوب و پرکاربرد برای ایجاد موشن گرافیک می توان به پلاگین motion factory v2.24  اشاره کرد.

ازاین پلاگین محبوب علاوه بر نصب و راه اندازی در برنامه افترافکت می توان آن را در برنامه‌های دیگری همچون برنامه پریمیر اجرا کرد و شما می توانید در برنامه پریمیر از این پلاگین و قابلیت های آن استفاده کنید.

تمامی نکاتی که برای نصب و راه اندازی پلاگین ها در برنامه افترافکت با آنها اشاره کردیم را باید در برنامه پریمیر نیز اجرا کنید چرا که در صورت رعایت نکردن این نکات ممکن است پلاگین مورد نظر شما در پریمیر عملکرد نادرستی از خود نشان دهد.

در ادامه پلاگین موشن گرافیک افتر افکت در مدرسه گرافیک آریا تهران، بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن سازی در غرب تهران به معرفی پلاگین AE juice می پردازیم.

پیشنهاد ویژه : آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران ، بهترین آموزشگاه کامپیوتر، گرافیک، و برنامه نویسی در غرب تهران ، با ارائه مدرک معتبر و بین المللی دوره های مختلف به هنرجویان 

پلاگین AEjuice در افتر افکت

پلاگین AEjuice در افتر افکت، پلاگینAEjuice  مجموعه ای از بهترین افزونه های رایگان بسته های رایگان قالب های رایگان و اسکیت های رایگان برای برنامه افتر افکت می باشد که می توانید همه این موارد را به وسیله یک نصب کننده به صورت خودکار نصب کنید

با استفاده از این پلاگین می ‌توانید انیمیشن ها، موشن گرافیک های به خصوص و ویژه‌ای را در برنامه افتر افکت بسازید.

شما با شرکت در دوره افتر افکت و پریمیر مدرسه گرافیک آریا تهران، بهترین آموزشگاه گرافیک و انیمیشن سازی در غرب تهران می‌توانید این پلاگین را به صورت رایگان دریافت کرده و روش استفاده از آن را به طور کامل فرا بگیرید.

پلاگین shape elements در افترافکت

پلاگین shape elements  در افتر افکت، پلاگین shape elements را می توان آن را به عنوان جعبه ابزار اشکال آماده مخصوص افتر افکت به شمار آورد.

امروزه این جعبه ابزار با افتر افکت نسخه cc ۲۰۱۴ و بالاتر سازگار بوده که در آن بیش از ۷۰۰ آبجکت موشن گرافیک وجود دارد.

این آبجکت ها شامل اشکال متن، خطوط پس زمینه و وکتور های متحرک می باشد که می توان به عنوان پلاگین موشن گرافیک افتر افکت از آنها استفاده کرد.

این پلاگین از جمله پلاگین های محبوب پلاگین موشن گرافیک افتر افکت می باشد که می توانید در پروژه های خود از آن استفاده کنید.