مارکت پلیس چیست

در دنیای امروز همه به دنبال راهی هستند که بتوانند با کمترین سرمایه کسب و کار خود را بهبود بخشند و کسب درامد بالایی داشته باشند. یکی از این راه ها همان طور که در مقالات قبلی همکاری در فروش است (مطالعه بیشتر: همکاری در فروش چیست) که شما میتوانید حتی بدون سرمایه درامدزایی داشته […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در دنیای امروز همه به دنبال راهی هستند که بتوانند با کمترین سرمایه کسب و کار خود را بهبود بخشند و کسب درامد بالایی داشته باشند. یکی از این راه ها همان طور که در مقالات قبلی همکاری در فروش است (مطالعه بیشتر: همکاری در فروش چیست) که شما میتوانید حتی بدون سرمایه درامدزایی داشته باشید. از دیگر راه هایی که میتوانید بدون سرمایه کسب درامد داشته باشید مارکت پلیس میباشد که در این مقاله صفر تا صد توضیح داده ایم که مارکت پلیس چیست و نحوه ی راه اندازی آن چگونه است.

در ادامه مقاله با ما هماره باشید و اگر سوالی در مورد اینکه مارکت پلیس یا سامانه ایجاد بازار چیست داشتید میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید تادر کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهیم.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ارزان ما شوید.

مارکت پلیس چیست

در حوزه بازار کسب و کار سوالات متعددی مطرح میشود با این مضمون که مارکت پلیس یا سامانه ایجاد بازار چیست، مارکت پلیس چیست و نحوه ی راه اندازی آن چگونه است شرایط ایجاد مارکت پلیس های ایران چگونه است و مزایای Market palce چیست؟

در پاسخ صحیح به این سوال باید گفت مارکت پلیس یک سایت تجارت الکترونیکی است که فروشندگان را با خریداران مرتبط می کند. اغلب مارکت پلیس به عنوان یک بازار الکترونیکی شناخته می شود و تمام معاملات توسط صاحب وب سایت مدیریت می شود. شرکت ها از Market palce برای دستیابی به مشتریانی که می خواهند محصولات و خدمات آنها را خریداری کنند، استفاده می کنند. نمونه هایی از Market palce آنلاین عبارتند از Amazon ،eBay و Craigslist.

شاید این تصور برای شما ایجاد شود که آیا مارکت پلیس فروشگاه اینترنتی است که این تصور اشتباهی میباشد زیرا در Market palce شما زمینه ای را برای سایر فروشندگان مختلف ایجاد میکنید تا در سایت شما محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند و خرید محصولات را برای مشتریان تسهیل میکنید.

مهمترین ویژگی که مارکت پلیس برای مشتریان دارند این است که تامین کننده های متفاوتی را در اختیارشان قرار میدهد و آن ها میتوانند اطلاعات محصولات تامین کنندگان محتلف را با هم مقایسه کنند و بهترین خرید را از معتبرترین تامین کننده انجام دهند.

به طور کلی اگر بخواهیم به زبان ساده پاسخ دهیم که مارکت پلیس چیست باید به شما بگوییم مارکت پلیس یک بستر میباشد که به فروشندگان مختلف این امکان را میدهد تا محصولات خود را به کاربران معرفی کنند و بر اساس کیفیت و ویژگی هایی که برا محصولات خود ارائه میدهند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

مارکت پلیس چیست
مارکت پلیس چیست

مارکت پلیس دیجی کالا چیست

تا اینجای مقاله متوجه شدید مارکت پلیس یا سامانه ایجاد بازار چیست اما سوالی که مطرح میشود این است که مارکت پلیس دیجی کالا چیست و این پلیس مارکت چه کمکی به صنعت فروشگاه های اینترنتی کرده است؟

مارکت پلیس دیجی کالا یکی از مارکت پلیس های موفق در ایران است که این امکان را برای فروشندگان متعدد ایجاد میکند و به فروشندگان این امکان را میدهد تا محصولات خود را با بهترین قیمت به مشتریان ارائه دهند. این کار به مدیر فروشگاه اینترنتی این امکان را میدهد تا علاوه بر فروشگاه اینترنتی خود درامد بالایی را در ازای فروش اینترنتی محصولاتش در سایت های دیگر کسب کند.

شاید این سوال برای شما پیش آید پلتفرم مارکت پلیس دیجی کالا به چه صورت است که باید بگوییم که شما به عنوان فروشنده در سایت دیجی کالا ثبت نام میکنید و قیمت و زمان تحویل محصولات تان را اعلام میکنید. وقتی کاربری محصول معین شده را سرچ میکند میتواند از میان فروشندگان مختلف بر اساس امکاناتی که ارائه میدهند یک فروشنده را انتخاب کند.

در پلتفرم مارکت پلیس دیجی کالا خریداران باید دقت داشته باشند که زمان تحویل کالا و شرایط خرید به چه صورت است زیرا این شرایط برای فروشندگان مختلف متغیر میباشد و باید برای این موضوع دقت بیشتری انجام شود.

انواع مارکت پلیس

تا اینجای مقاله متوجه شدیم که مارکت پلیس دیجی کالا چیست و برای ایجاد مارکت پلیس در ایران باید به چه نمکاتی توجه کرد. در این قسمت میخواهیم شما را با انواع مارکت پلیس آشنا کنیم. به طور کلی Market palce را میتوان به ۳ دسته طبقه بندی کرد:

مدل‌ عمودی Market palce

مارکت پلیس هایی که از مدل عمودی استفاده میکنند از پلترفرم مورد نظرشان برای فروش کالاهایی از یک دسته بندی استفاده میکنند. برای مثال یک مارکت پلیسی که طلا و جواهرات میفروشد در این نوع قرار میگیرد. باید دقت داشته باشید که اگر مارکت پلیس شما در حوزه هایی فعالیت میکند که اجناس گران بها مانند طلا و جواهرات را به فروش میرساند باید دقت داشته باشید که اجناس اصل و باکیفیت را به مشتریان خود ارائه دهند. هرچه در سایت شما اجنای باکیفیت تر و اورجینال به فروش برسد اعتماد مشتریان بیشتر جلب میشود و همین امر به بهبود کسب و کار شما و فروش بیشتر کمک میکند.

مدل‌ افقی Market palce

در پلیس مارکت افقی انواع مختلفی از کالا ها به فروش میرسند ه این کالا ها میتوانند رد ویژگی هایی با هم مشتریک باشند. برای مثال مارکت پلیسی که لوام آرایشی بهداشتی میفروشد و اقسام این وسایل را به فروش میرساند.

مدل‌ جهانی Market palce

در مدل‌ جهانی Market palce شما میتوانید انواع محصولاتی که به فکر مشتریان خطور میکند را برای فروش ارائه دهید. برای مثال eBay یکی از انواع مارکت پلیس های مدل جهانی میباشد.

انواع مارکت پلیس
انواع مارکت پلیس

مزایای مارکت پلیس چیست

یکی از سوالاتی که همیشه مطرح میشود این است که امکانات مارکت پلیس چیست و مزایا مارکت پلیس چیست و چگونه میتوان با راه اندازی سایت مارکت پلیس به درامد بالایی با کمترین دردسر رسید؟

در واقع یک سایت مارکت پلیس میتواند مزایایی هم برای فروشندگان و هم برای خریداران یا مشتریان داشته باشد و سبب شود این معامله به اصطلاح دو سر سود شود.

در این بخش ما مزایا سایت مارکت پلیس را در هر جنبه بررسی کرده ایم:

  • مزایای مارکت‌پلیس برای تأمین‌کنندگان کالا
  1. افزایش راه های بازاریابی محصولات و خدمات : تامین کنندگام از روش های مختلف میتوانند برای تبلیغ محوصلات و خدمات خود استفاده کنند اما به طور کلی میتوان گفت مارکت پلیس ها به شما این امکان را میدهند تا در بستر های مختلف از این فرصت استفاده کنید و کاربارن را از سایر محیط ها یا خدمات خود آشنا کنید.
  2. کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات : شما برای آن که بتوانید محصولات و خدات خود را در بستر اینترنت تبلیغ کنید نیاز به سرمایه زیادی دارید تا این تبلیغات موثر باشند. یکی از راه هایی که میتوان کالا و خدمات را با هزینه کمتری تبلیغ کرد بهره گیری از سایت مارکت پلیس میباشد.
  3. امکان مقایسه قیمت محصولات توسط تامین کنندگان مختلف : یک سایت مارکت پلیس به تامین کنندگان این امکان را میدهد تا محصولات مشابه توسط سایر تامین کنندگان را با محصولات خود از نظر قیمت و کیفیت مقایسه کنند و بهترنی محصولات خود را برای فروش بیشتر ارائه دهند.
  4. فروش بیشتر بدون محدودیت مکانی و زمانی : راه اندازی مارکت پلیس این مزیت را به همراه دارد که فروشندگان میتوانند در هر ساعتی از شبانه روز و بدون محدودیت مکانی به همه نقاط شهر ، کشور و حتی سایر کشور ها فروش داشته باشند. همین مورد میتواند فروش بیشتر صاحبان کسب و کار ها را به همراه داشته باشد.
  5. افزایش اعتماد مردم به مارکت پلیس ها : راه اندازی مارکت پلیس کار چندان ساده ای نیست و باید نظارت در همه بخش ها صورت گیرد تا مشکلی برای خریداران و فروشندگان رخ ندهد ولی اگر ملارکت پلیسی بتواند اعتماد مشتریان را در این حوزه جلب کند میتواند فروش هرچه بیشتر فروشندگان را به همراه داشته باشد و همین امر باعث بهبود کسب و کار خودش و سایر تامین کنندگان نیز میشود.

اگر میخواهید خودتان یک مارکت پلیس راه اندازی کنید و از این راه کسب درآمد کنید اما نمیدانید برای ساخت سایت مارکت پلیس باید از کجا شروع کنید و چه مهارت هایی را کسب کنید میتوانید از مقاله برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم کمک بگیرد و با این مسیر بیشتر آشنا شوید.

  • مزایای بازار اینترنتی مارکت‌پلیس برای مشتریان
امکان مقایسه محصولات

راه اندازی مارکت پلیس این مزیت را برای مشتریان به همراه دارد که میتوانند از میان محصولات تامین کنندگان مختلف آن هایی که شرایط و امکانات بیشتری ارائه میدهند را خریداری کنند. این شرایط میتواند شرایط ارسال کالا و یا ضمانت کالا و مرجوع کردن کالا و غیره باشد.

امکان خرید با قیمت مناسب تر

وقتی مشتریان بتوانند شرایط خرید از تامین کنندگان مختلف را با هم مقایسه کنند میتوانند محصولی که با قیمت پایین تری عرضه میشود را خریداری کنند. به این ترتیب در هزینه های مشتریان صرفه جویی میشود و همین امر میتواند رضایت آن ها را به همراه داشته باشد.

امکان خرید از بهترین فروشنده

وقتی خریداران بتوانند انواع تامین کنندگان را از نظر کیفیت محصولات و شرایط فروش کالا و قیمت با هم مقایسه کنند میتوانند محصولی را خریداری کنند که با نظرات مردم رابه بالاتری را به خود اختصاص داده باشد و کیفیت محصولاتش بالاتر باشد.

امکان خرید محصولات کمیاب

هدف از راه اندازی مارکت پلیس در مواردی این است که مردم بتوانند محصولاتی که به سختی در بازار سنتی پیدا میکنند را پیدا کنند و به راحتی آن ها را خریداری کنند. به این ترتیب مردم میتوانند بدون آن که از منزل خارج شوند و زمان زیادی را صرف کنند کمیاب ترین محصولات را خریداری کنند.

با شرکت در کلاس های آموزش طراحی سایت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

 چالش‌ فروشگاه‌ مارکت پلیس Marketplace

ایجاد مارکت پلیس چالش هایی به همراه دارد که این چالش ها میتوان به شما دید وسیع تری برای راه اندازی و ایجاد بهترین مارکت پلیس های ایران داشته باشید و مسیر خود را برای موفق شدن در میان مارکت پلیس های ایران معین کنید. چالش های Marketplace در ایران عبارتند از :

  • سنگین بودن حوزه رقابتی مارکت پلیس های ایران
  • کم بودن سود محصولات و امکان کسب درامد بیشتر با فروش محصولات بیشتر
  • ریسک کمتر برای فروش محصولات سایر فروشندگان دارد ولی در عین حال نیاز به انبار دارد تا بتواند محصولات را نگهداری کند و در صورتی که بعضی از محصولات به فروش نرسند برای خالی کردن انبار مجبور به برگزاری حراجی خواهد بود.
  • هماهنگ کردن تامین کنندگان برای ارائه محصولات مشابه
  • بدون نیاز به اخذ مجوز میتوان فقروشندگان را در این حوزه وارد کرد
  • شرایط مختلف تحویل کالا توسط تامین کنندگان مختلف و مدیریت این شرایط توسط مدیر سایت
  • راه اندازی سایت نیاز به سرمایه خواهد داشت و اگر بخواهید سایت حرفه ای باشد باید هزینه بیشتری برای این کار در نظر داشته باشید.

البته باید دقت داشته باشید شما میتوانید از شرایط مختلف برای ساخت و ایجاد بهترین مارکت پلیس های ایران استفاده کنید و میتوانید با کمترین هزینه حتی با خرید سایت اقدام به ایجاد مارکت پلیس کنید. شما میتوانید برای خرید سایت با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم و هزینه خزید سایت های آماده را جویا شوید.

مالیات مارکت پلیس

مارکت پلیس یک فروشگاه اینترنتی واسط است که خریدار را به فروشنده متصل میکند که برای فروشگاه های اینترنتی واسط مالیات مارکت پلیس به سود خالص تعلق میگیرد. البته باید دقت داشته باشی که محصولی که در مارکت پلیس یه فروش میرسد شامل مالیات ارزش افزوده هست یا خیر که اگر مالیات ارزش افزوده هم داشته باشد در این صورت باید این مالیات نیز از خریدار اخذ شود و به حساب دولت واریز گردد.

مارکت پلیس ایرانی

در ایران برای کمک به خریداران و فروشندگان انواع مارکت پلیس ایرانی راه اندازی شده اند که تعدادی از این مارکت پلیس ها توانستند در بازار رقابت پیروز شده و خدمات باکیفیت را به مردم ارائه دهند.

لیست مارکت پلیس های موفق ایران عبارتند از دیجی کالا، شیپور، ترب، ایمالز، موتن رو، ماه بانو ، نت برگ و تخفیفان، بازار و اسنپ فود و بایا و …

این Market palce ها انواع امکانات مارکت پلیس های موفق دنیا را در سایت و اپلیکیشن های خود اضافه کرده اند و از مارکت پلیس های خارجی موفق الگوبرداری کرده اند.

اگر شما هم ایده ای در ای زمینه دارید و میخواهید جز لیست مارکت پلیس های موفق ایران قرار گیرید میتوانید با ساخت سایت فروشگاهی کار خود را آغاز کنید. اگر نمیدانید با چه هزینه ای میتوانید وارد این حوزه شوید میتوانید به صفحه قیمت سایت فروشگاهی مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

مارکت پلیس ایرانی
مارکت پلیس ایرانی

مارکت پلیس های خارجی

مارکت پلیس های خارجی سال ها از انواع مارکت پلیس ایرانی جلو تر هستند زیرا روند راه اندازی آن ها در کشور های خارجی زودتر آغاز شد و آن ها انواع امکانات مارکت پلیس را در پلتفرم های مختلف تست کرده اند تا در نهایت توانسته اند بهترین پلتفرم مارکت پلیس را ایجاد کنند.

مارکت پلیس های خارجی موفق مانند آمازون ، IndiaMART ، Alibaba، eWorldTrade، GlobalSources و TradeIndia میباشند که این ها به عنوان بهترین مارکت پلیس b2b جهانی شناخته میشوند.

جمعبندی

در این مقاله به شما توضیح دادیم مارکت پلیس چیست و لیست مارکت پلیس های موفق ایران و خارجی را به شما معرفی کردیم. اگر به فکر راه اندازی مارکت پلیس b2b هستید به شما پیشنهاد میکنیم انواع طراحی سایت مارکت پلیس را در دنیای وب مورد بررسی قرار دهید و حرفه ای ترین تیم را برای این کار انتخاب کنید. ما به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت در تهران با ده ها نمونه طراحی سایت مارکت پلیس در این حوزه در خدمت شما هستیم تا شما بتوانید با کمترین هزینه حرفه ای ترین مارکت پلیس را راه اندازی کنید.

سوالات متداول

مارکت پلیس چیست؟

مارکت پلیس یک بستر میباشد که به فروشندگان مختلف این امکان را میدهد تا محصولات خود را به کاربران معرفی کنند و بر اساس کیفیت و ویژگی هایی که برا محصولات خود ارائه میدهند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

انواع Marketplace کدامند؟

مدل های مختلفی برای مارکت پلیس ها وجود دارند اما به طور کلی میتوان گفت مدل عمودی و مدل افقی و مدل جهانی ۳ طبقه بندی از انواع مارکت پلیس میباشد.