بهترین فونت های فارسی و انگلیسی

یکی از دغدغه های طراحان سایت و گرافیست ها برای طراح سایت و یا طراحی بروشور و پوستر و موارد تبلیغاتی انتخاب فونت بوده است. برای پیدا کردن بهترین و مناسب ترین فونت باید آزمون و خطا زیادی انجام شود تا فونت بتواند تاثیر مثبتی در مخاطب ایجاد کند. در این مقاله میخواهیم بهترین فونت […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از دغدغه های طراحان سایت و گرافیست ها برای طراح سایت و یا طراحی بروشور و پوستر و موارد تبلیغاتی انتخاب فونت بوده است. برای پیدا کردن بهترین و مناسب ترین فونت باید آزمون و خطا زیادی انجام شود تا فونت بتواند تاثیر مثبتی در مخاطب ایجاد کند. در این مقاله میخواهیم بهترین فونت های فارسی و انگلیسی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

اگر نمیدانید فونت چیست و برای انتخاب فونت باید چه نکاتی را در نر داشته باشید حتما مقاله فونت چیست را مطالعه کنید.

بهترین فونت های فارسی

در این نمقاله میخواهیم بهترین فونت های فارسی را به شما معرفی کنیم. البته که نمیتوان گفت چه فونتی بهترین فونت است زیرا باید بر اساس موضوعی که برای آن میخواهیم متنی بنویسیم باید بهترین فونت را انتخاب کنیم. مخاطب شما و موضوعیت متن شما و طرح سایت و یا بروشور و غیره عیین کننده نوع فونت است و شما باید فونت های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین فونت را که بیشترین تاثیر را داشته باشد انتخاب کنید.

در این قسمت ما تعدادی از بهترین فونت های فارسی را به شما معرفی میکنیم و لینک هایی را برای دانلود قرار میدهیم تا بتوانید برای دانلود بهترین فونت های فارسی بدون کمترین دردسری اقدام کنید.

بهترین فونت های فارسی
بهترین فونت های فارسی

فونت ایران سنس

فونت ایران سنس یکی از استانداردترین فونت های فارسی است که در اسل های اخیر بیشتر در سایت ها از این فونت استفاده میشود. تاین فونت در اپلیکیشن ها نیز استفاده میشود و فونتی است که چشم کاربر را اذیت نمیکند و خوانایی را به همراه دارد.

فونت ایران سنس در انواع بولد Bold و لایت Lite وجود دارد که معمولا برای تیتر ها از بود ایران سنس و برای متون از ایران سنس لایت استفاده میشود.

شما باید از فونت های بوولد برای ایجاد توجه بیشتر استفاده کنید و اجازه ندهید تنها با فونت های لایت چشم کاربر خسته شود. با استفاده از فونت های بولد و لایت در مکان ای درست رد طظراحی سایت و طراحی های گرافیکی میتوانید توازن را برقرار کنید.

البته انتخاب بهترین فونت بستگی به موضوعیت سایت شما دارد و باید برای انتخاب فونت هوشمندانه عمل کرد تا تاثیر مثبتی روی کاربران داشته باشد.

اگر میخواهید سایت اشته باشید که به صورت هوشمندانه و حرفه ای برای طراحی جزییات آن زمان صرف شده باشد و بهترین فونت را برای آن استفاده کنند میتوانیدا از خدمات طراحی سایت ارزان ما بهره مند شوید.

فونت اردیبهشت

از دیگر فونت های محبوب فارسی میتوان به فونت اردیبهشت اشاره کرد. این فونت به کاربر و خواننده حس شابلون در متن را القا میکند و مثل این است که برای نوپشتن متن شابلون گذاشته شده استو

معمولا از فونت اردیبهشت که جز بهترین فونت های فارسی به حسیاب میاید برای متون خبری استفاده میشود که میتوان به فونت های استفاده شده در متون روزنامه ها و برنامه ها اشاره کرد. این فونت یک حس حماسی را به کاربر القا میکند و با دیدن آن یاد روزنامه های زمان انقلاب خواهید افتاد.

فونت تیتر

فونت تیتر font weightو یا وزن بالایی دارد که معمولا برای تیتر ها از آن استفاده میشود. البته نمیتوان گفت استفاده از آن در سایر متون کمتر است بلکه شما میتوانیدا از آن برای متن های مختلف استفاده کنید و در زمینه های مختلف از فونت تیتر استفاده میشود.

ابن فونت یک حس نرمی به خوانندهالقا میکند اما به علت وجود بریدگی در انتهای حروف این حالت نرمی خنثی میشود و حس خسته کننده ای به خواننده القا نمیشود. از فونت های تیتر برای طراحی لوگو و نمایش تیتر ها و سرفصل ها استفاده میشود.

فونت افسانه

فونت افاسنه سک حالت فانتزی دارد و شما بهتر است از این فونت در متون علمی و داشنگاهی استفاده نکنید. البته از این فونت میتوان در طرح های گرافیکی متناسب با موضوع بهره گرفت و همچنین میتوان در سایت هایی که موضوعات سرگرم کننده دارند از این فونت استفاده کرد.

این فونت در صورتی که در موقعیت های مناسب به کار رود میتواند نظر خواننده را جلب کند اما اگر برای متن علمی از این فونت استفاده شود نمیتواند خیلی جذاب باشد. از این فونت ها برای طراحی های گرافیکی در تصاویر بسیار استفاده میشود که به علت القای حس متن نقاشی شده به خواننده جذابیت هنری به متن میدهد و میتواند به خوبی بدرخشد.

ما در کلاس های آموزش طراحی سایت به شما تمام فونت هایی را که میتوانید در سایت تان استفاده کنید و متناسب با علاقه کاربارن حوزه های مختلف استرا آموزش میدهیم و پک کامل از فونت های محبوب فارسی را به صورت رایگان در اختیار شما قرا میدهیم.

با شرکت در کلاس های آموزش آنلاین طراحی سایت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

فونت نیریزی

لین فونتن به صورت کشیده و لاغر است که بیشتر در متون مذهبی از آن استفاده میشود. این فو.نت یک حس جاه طلبی را به خواننده القا میکند و میتوان از ان در رسانه های نیز استفاده کرد.

بهترین فونت برای تایپ فارسی در ورد

باید دقت داشته باشید که برای تایپ فارسی در ورد شما باید دو فونت را در نظر داشته باشید و از دو نوع فونت استفاده کنید:

  • فونت تیتر
  • فونت توضیحات

فونت های تیتر باید وزن بیشتری داشته باشند تا توجه مخاطب به آن جلب شود و فونت های توضیحات باید خوانایی خوبی داشته و در عین حال با فونت تیتر هماهنگی و تنایسب داشته باشد تا چشم خواننده اذیت نشود.

وزن فونت های تیتر بیشتر است در حالی که فونت های توضیحات باید ضخامت کمتری داشته باشند و در طراحی آن ها استاندارد های اصلی نگارش رعیات شده باشد.

در این قسمت میخواهیم شما را با بهترین فونت برای تایپ فارسی در ورد آشنا کنیم تا بتوانید برای تایپ در ورد بهترین و مناسب ترین فونت ها که چشم خواننده را اذیت نمیکند و او را به مطالعه بیشتر مطلب ترغیب میکند را انتخاب کنید.

فونت نازنین

رایج ترین فونتی که برای متون آکادمیک دانشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد فونت نازینی است. همیشه به استفاده از فونت نازنین در نوشتن پایان نامه ها و سمینار ها و ارائه های دانشگاهی تاکید میشود.

زیرا این فونت از استاندار های لازم برخوردار است و میتوان از فونت بی نازنین نیز برای تیتر ها استفاده کرد. این تیتر خوانایی لازم را داشته و شما میتوانید برای پروژه های داشنگاهی از این فونت استفاده کنید.

فونت یکان

از دیگر فونت هایی که میتوان به عنوان بهترین فونت برای تایپ فارسی در ورد در نظر گرفت فونت یکان است که قبل از فونت مجبوب ایران سنس از این فونت استفاده میشد. امروزه نیز از فونت یکان برای متن کتاب های زیادی استفاده میشود و شما میتوانید این فونت را در سایت ها و اپلیکیشن ها مشاهده کنید.

این فونت یک حس جدی به خواننده القا میکند و بهتر است در متون رسمی از آن استفاده شود.

فونت یاسمین

این فونت حس کمی نرمی به همراه جدیت را به خواننده القا میکند و بری متن های رسمی هم میتوان از این فونت استفاده کرد.معمولا از فونت یاسمین در نامه نگاری ها و نگارش قوانین استفاده میشود.

فونت رجب

فونت رجب نیر در متون رشمی مورد استفاده قرار میگیرد. این فونت دارای افتادیگ و برآمدگی های جزیی است که حس خوبی را به خواننده القا میکند و به همین دلیل در بنر ها معمولا از این فونت استفاده میشود.

فونت چمران

فونت چرنن یک حالت توپر دارد و حس جدی و محکم بودن را به خواننده القا میکند. از این فونت برای تیتر ها در سایت هایذ خبری استفاده میشود که در حروف خاصی فضای خالی ایجاد میکند و حس انسجام به کاربر القا میکند.

بهترین فونت های فارسی رایگان

بعضی از بهترین فونت های فارسی که در این مقاله به آن ها اشاره شد خریدنی هستند و شما با پرداخت پول میتوانید این فونت ها را داشته باشید برای مثالفونت ایرانسنس یکی از فونت های رایج در وب سایت های ایرانی است که خریدنی میباشد و شما با پرداخت هزینه میتوانید آن را دانلود کنید.

بهترین فونت های فارسی رایگان عبارتند از فونت های زیر:

  • فونت لیلا :‌ از این فونت برای کار های طراحی و گرافیکی استفاده میشود و این فونت شبیه به نوشته های دست نویس میباشد.
  • فونت نازنین : از این فونهت برای بیشتر ارائه ها در نرم افزار ورد استفاده میشود و برای متون رسمی استفاده از این فونت رایج میباشد.
  • فونت تیتر : یکی از رایج ترین بهترین فونت های فارسی رایگان که برای تیتر ها استفاده میشود فونت بی تیتر میباشد که بولد شده فونت تیتر است و متن را برجسته تر میکند.
  • فونت دست نویس : این فونت از دیگر فونت های جالب فارسی میباشد که متن دست نویس شده را برای کاربر تداعی میکند.
  • فونت ایران نستعلیق : معمولا برای مقالات فارسی از این فونت استفاده میشود و این فونت در گروه بهترین فونت های فارسی رایگان قرار میگیرد.
  • فونت ترافیک : این فونت یک ظاهر یکنواخت و ساده دارد و میتواند سادگی را در متن شما نشان دهد.
  • فونت وزیر : از فونت وزیر برای کار های گرافیکی و سایت ها استفاده میشود.

بهترین فونت های فارسی برای طراحی

همان طور که میدانید از همه فونت ها نمیتوان در هر موقعیتی استفاده کرد و بهتر است در موقعیت های مختلف از مناسب ترین فونت ها استفاده کرد. تا اینجا شما با بهترین فونت های فارسی و انگلیسی تا حدودی آشنا شدید و متوجه شدید که محبوب ترین و بهترین فونت برای تایپ فارسی در ورد کدامند.

در این قسمت میخواهیم به شما بگوییم که اگر قصد طراحی عکس دارید و میخواهید یک عکس نوشته جذاب داشته باشید باید با بهترین فونت های فارسی برای طراحی آشنا باشید تا مناسب ترین فونت را انتخاب کنید.

بهترین فونت های فارسی برای طراحی
بهترین فونت های فارسی برای طراحی

فونت آراهالا ARAHALA

این فونت فانتزی است و میتوانید برای طراحی های گرافیکی از آن استفاده کنید. البته این فونت حس هنری به کاربر القا میکند و میتوان از آن در طراحی لوگو و تایپوگرافی های نیز استفاده کرد.

فونت ملصق MOLSAQ

این فونت بر اساس فونت های عربی ساخته و طراحی شده است و استفاده از آن در عکس نوشته ها و طرح های گرافیکی میتواند حس خوبی را به کاربر القا کند. این فونت حالت نرمی دارد اما قطع شدگی ها در انتهای یک سری از حروف آن نرمی را خنثی کرده و کمی حالت جدی به آن داده است و به همین دلیل در گروه بهترین فونت های فارسی برای طراحی قرار گرفته است.

فونت کتاب KETAB

این فونت برای استفاده در جلد کتاب ها مورد استفاده قرار میگیرد و استفاده از آن در عکس نوشته هایی که با موضوع شما مرتبط باشد نیز بلامانع است.

فونت آوینی AVINY

این فونت ظاره بسیار جذاب و خاصی دارد و میتوانید از آن به عنوان متن های دست نویس استفاده کنید. استفاده از این فونت جذابیت خاصی به متن شما میدهدذ اما بهتر استبرای متن های طولانی اط آن استفاده نکنید زیرا خوانایی زیادی ندارد و صرفا برای جذب کاربر به عناوین بهتر است مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین فونت های فارسی برای اینستاگرام

برای پست ها و استوری های اینستاگرام هم شما میتوانید از فونت های جذاب متناسب با موضوع تان استفاده کنید که برای مخاطبان پیج شما جذابیت داشته باشد. دقت داشته باشید فونت مناسب در اینستاگرام میتواند روی بهبود پیج شما تاثیر به سرایی داشته باشد پس یهتر است بهترین فونت های فارسی برای اینستاگرام را بشناسید و یکی از آن ها را برای پیج تان انتخاب کنید.

 فونت وزیر

این فونت در سایت ها و وبلاگ ها نیز مورد استفاده قرار میگیرد و از خانواده فونت های سنس سریف است. استفاده از این فونت رد پست های اینستاگرامی پرکاربرد است و میتواند کاربران را جذب کند.

دیگر بهترین فونت های فارسی برای اینستاگرام را در قسمت پایین به صورت فهرست وار نام میبریم:

  • فونت لاله زار
  • فونت فناوری
  • فونت سینما
  • فونت گرافیک عربی
  • فونت یکان بوم
  • فونت سرباز
  • فونت تکست
  • فونت ثریا
  • فونت یکان
  • فونت فارسی ساحل
  • فونت فارسی پرستو

بهترین فونت های فارسی اندروید

یکی از رایج ترین سوالاتی که از ما پرسیده میشود این است که بهترین فونت های فارسی برای گوشی و بهترین فونت های فارسی شیائومی و اندروید چیست؟

در واقع شما با نصب فونت دلخواه در گوشی تان میتوانید متن های جذابی تایپ کنید و به این ترتیب برای متن هایی که منتشر میکنید میتوانید جلوه های خاصی ایجاد کنید.

بهترین فونت های فارسی اندروید را در این قسمت به شما معرفی میکنیم:

  • فوونت مسخ

معولا از فونت مسخ برای عناوین استفاده میشود و این فونت از جمله فونت هایی است که برای مباحث هندسی استفاده میشود.

  • فونت فارسی همکاران سیستم

این فونت از دیگر بهترین فونت های فارسی برای گوشی میباشد که متن و عناوین را به خوبی نمایش میدهد.

  • فونت مربع

فونت مربع ریشه در خط کوفی بنایی داشته و جلوه زیبایی به متن میدهد. این فونت کمی کشیده میباشد و به همین دلیل میتواندمورد توجه خیلی از افراد قرار نگیرد.

  • فونت اژدر

این فونت ضخامت یکسانی در متن دارد و جذابیت خاصی به مطلب میدهد.

  • فونت باست

این فونت کمی کشیده میباشد و در گوشه های آن نرمی و خمیدگی کمی مشاهده میشود

  • فونت فارسی فرهنگ

این فونت در میان کسانی که گوشی شیائومی دارند محبوبیت زیادی دارد و به عنوان بهترین فونت های فارسی شیائومی مطرح میشود.

  • فونت عربی جنه

این فونت برای متون در گوشی اندروید مناسب میباشد و از خسته شدن چشم با متون تکراری جلوگیری میکند.

  • فونت فارسی سلامت

این فونت از بهترین فونت های فارسی برای اندروید میباشد که متن را از حالت یکنواختی خارج میکند و استایل زیبایی به آن میدهد.

فونت فارسی زیبا برای اینشات

اینشات یکی از برنامه هایی است که میتوان با استفاده از آن ویدیو ها را ویرایش کرد و یا از تصاویر ویدیو های جذابی ایجاد کرد. در این برنامه میتوان فونت های فارسی را آپلود کرد و متون زیبا به ویدیو ها افزود. شما میتوانید در برنامه اینشات یک یا چند فونت بیفزایید و محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

بهترین فونت های انگلیسی

برای متون انگلیسی نیز لازم است از فونت های مناسب استفاده کنید تا برای خوانندگان شما جذابیت داشته و آن ها را به مطالعه بیشتر ترغیب کند. در این قسمت بهترین فونت های انگلیسی را معرفی میکنیم و شمارا با انواع فونت انگلیسی محبوب آشنا میکنیم.

بهترین فونت های انگلیسی
بهترین فونت های انگلیسی

فونت RBNo2

این فونت یکی از ساده ترین فونت های انگلیسی است که از قلم های صنعتی قرن نوزدهم الهام گرفته است و میتوان از آن برای متون جدی و رسمی استفاده کرد.

فونت Chunk Five

این فونت به صورت توپر است و میتوان از آن برای جلب توجه بیشتر خواننده استفاده کرد. در این فونت از آمریکای لاتین الهام گرفت شده است.

فونت Abraham Lincoln

این فونت کلمات راکشیده نشان میدهد و میتان گفت یک فونت رسمی و بلند است. از این فونت برای فیلم های شرکگتی استفاده میشود و حس رسمی بودن به خواننده القا میکند.

فونت Nexa

این ف.ونت به عنوان یکی از فونت های پر زرق و برق انگلیسی به شما میرود که میتواند در صورت استفاده در موقعیت های مناسب تاثیر به سزایی روی کاربر بگذارد و توجه خوانندگات را جلب کند.

فونت  Grand Hotel

این فونت یکی از فونت های فانتزی انگلیسی است که معمولا از آن در طرح های گرافیکی استفاده میشود و میتوان از آن برای پروژه های موشن گرافیک استفاده کرد.

دانلود بهترین فونت های انگلیسی

ما در این قسمت برای آن که شما بتوانید به انواع فونت های انگلیسی دسترسی داشته باشید و بتوانید بدون دردسر آن ها دانلود کنید تعدادی از بهترین فونت های انگلیسی را در این قسمت برای دانلود قرار داده ایم. اگر فونت خاصی را در نظر دارید میتوانید در قسمت نظرات بنویسید تا همکاران ما این فونت ها را برای دانلود بهترین فونت های انگلیسی رایگان در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین فونت های انگلیسی برای لوگو

یکی از مواردی که سبب جذابیت بیشتر لوگو ها میشود فوونت های استفاده شده در آن ها میباشد. بهترین فونت های انگلیسی برای لوگو را در این قسمت از مقاله به شما معرفی خواهید کرد.

بهترین فونت های انگلیسی برای لوگو عبارتند از:

  • فونت‌های سریف (Serif)
  • فونت‌های (Sans serif)
  • فونت‌های نوشتاری (script)
  • فونت‌های مدرن (Modern)
  • فونت‌های نمایشی (Display)
  • Brandon Grotesque
  • FF DIN
  • Proxima Nova

بهترین فونت انگلیسی برای بیو

نوشتن بیو خاص برای اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی به یک چالش برای کاربران تبدیل شده است. برای آن که بیو خاص و جذابی داشته باشید باید فونت های انگلیسی مناسب این کار را بشناسید که در این قسمت بهترین فونت انگلیسی برای بیو را به شما معرفی میکنیم.

شما میتوانید از انواع فونت انگلیسی فانتزی برای این کار استفاده کنید که از انواع فونت انگلیسی فانتزی میتوان به فونت های Dead Marine ، Burford Base، Alpha Rough & Extras، Halosense Script و Carneval اشاره کرد.

شما میتوانید از این فونت های فانتزی برای بیو خود استفاده کنید و ظاهر جذابی به بیو شبکه اجتماعی تان بدهید.

جمعبندی

در این مقاله شما با بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا و بهترین فونت های انگلیسی فانتزی و مناسب طراحی لوگو آشنا شدید و ما شما را با بهترین فونت فارسی برای تایپ در ورد آشنا کردیم. اگر سوالی در این حوزه دارید میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

بهترین فونت های فارسی و انگلیسی کدامند؟

در این مقاله لیستی از بهترین فونت های فارسی و انگلیسی که میتوانید برای متون دانشگاهی و یا برای طراحی استفاده کنید را به شما معرفی کرده ایم. بهترین فونت های فارسی نازنین، تیتر، یکان و یاسمین و … میباشند.

بهترین فونت های فارسی برای طراحی و اینستاگرام کدامند؟

برای طراحی عکس ها و پست های اینستاگرام و یا برای نوشتن متن در ورد نیاز است که فونت های مناسبی را انتخاب کنید که در هر موقعیت تعریف فونت مناسب تغییر پیدا میکند. بهترین و مناسب ترین فونت های فارسی برای موقعیت های مختلف طراحی ، تایپ در ورد و اینستاگرام را در این مقاله به شما معرفی کرده ایم.