طرز تهیه سالاد فصل

سالاد فصل یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی می باشد که در طرز تهیه آن سبزیجات مختلف و متنوعی به کار می رود. در این مقاله از آریا تهران با آموزش طرز تهیه سالاد فصل مجلسی و خوشمزه مخصوص تمام فصل ها همراه شما هستیم بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سالاد فصل یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی می باشد که در طرز تهیه آن سبزیجات مختلف و متنوعی به کار می رود. در این مقاله از آریا تهران با آموزش طرز تهیه سالاد فصل مجلسی و خوشمزه مخصوص تمام فصل ها همراه شما هستیم بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم سالاد فصل

  • گوجه فرنگی : ۲ عدد
  • خیار سالادی : ۲ عدد
  • هویج : ۲ عدد
  • کاهو یا کلم برگ : ۱ عدد کوچک
  • ذرت : نصف پیمانه
  • سس مایونز : ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست چکیده : ۴ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش : ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر : ۱ قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

در ادامه این مطلب به طرز تهیه سالاد فصل خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله می پردازیم.

در مقاله انواع غذاهای ایرانی، می توانید لیست کاملی از انواع و اقسام غذاهای ایرانی را داشته باشید.

طرز تهیه سالاد فصل
طرز تهیه سالاد فصل

طرز تهیه سالاد فصل

برای طرز تهیه سالاد فصل ساده باید در ابتدا مشخص کنید که قصد دارید با کاهو این سالاد خوشمزه را درست کنید یا با کلم. البته باید گفت که با توجه به فصل طرز تهیه سالاد فصل زمستانی و همچنین طرز تهیه سالاد فصل پاییز می تواند متفاوت باشد به این صورت که می توانید به طور دلخواه از مواد مختلفی استفاده کنید. بعد از اینکه کل مواد را شستید یک ظرف مناسب بردارید و کلم یا کاهو را به صورت خلالی در یک گوشه از ظرف بریزید.

در قدم بعد هویج ها را پوست بگیرید و آن ها را رنده کنید و در کنار کلم یا کاهوها بریزید. بعد از رنده کردن هویج، نوبت به خرد کردن خیار ها می رسد. برای این کار در صورت تمایل می توانید پوست خیارها را بگیرید و به صورت خلالی در کنار هویج ها بریزید.

اگر می خواهید با انواع غذاهای محلی استان های مختلف آشنا شوید، به صفحه تحقیق در مورد غذای محلی مراجعه کنید.

در این مرحله برای طرز تهیه سالاد فصل با گوجه، گوجه ها در کنار خیارها به صورت خلالی خرد کنید. حال به سراغ ذرت بروید. اگر ذرت آماده دارید می توانید آن را بپزید و در سالاد بریزید در غیر این صورت می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید. در این قسمت سالاد شما آماده است و می توانید حالا به سراغ سس سالاد بروید.

لاذم به ذکر است که برای طرز تهیه سالاد فصل رستورانی می توانید از مقداری زیتون بدون هسته استفاده کنید. به این منظور تعدادی زیتون را به صورت خلالی خرد کنید و برای تزئین روی سالاد بریزید. در صورت تمایل برای طرز تهیه سالاد فصل با کالباس می توانید علاوه بر زیتون به آن مقداری کالباس که به صورت مکعبی ریز خرد شده است اضافه کنید.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری صفر تا صد مهارت آشپزی زیر نظر اساتید برتر و متخصص و دریافت مدرک فنی حرفه ای، به صفحه آموزش آشپزی مراجعه کنید.

طرز تهیه سالاد فصل با کلم و کاهو

در صورتی که دوست دارید در سالاد هم از کاهو و هم از کلم استفاده شود، می توانید هر دو را به مقدار مساوی بشویید و سپس به صورت خلالی در ظرف مورد نظر خرد کنید اما برای طرز تهیه سالاد فصل با کلم دیگر نیازی به استفاده از کاهو نیست و می توانید طبق مراحلی که در مطالب بالا ذکر شد مابقی مواد را درست کنید.

طرز تهیه سس سالاد فصل رستورانی
طرز تهیه سس سالاد فصل رستورانی

طرز تهیه سس سالاد فصل رستورانی

برای تهیه سس سالاد فصل ابتدا یک ظرف مناسب بردارید و در آن مقداری ماست چکیده و سس مایونز بریزید و کامل هم بزنید تا یکدست شود. در ادامه در آن مقداری آب لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و کاملا مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. د صورت تمایل می توانید کمی شکر هم به مواد اضافه کنید تا از حالت ترشی دربیاید.

سس شما آماده است و می توانید برای اینکه خوب جا بیفتد آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. حال می توانید سس را در یک ظرف مخصوص سس بریزید و در کنار سالاد سرو کنید.

اگر به دنبال شرکت در بهترین دوره آمورشی سنتی هستید، ما به شما دوره آشپزی سنتی آریا تهران را معرفی می کنیم که با بهره گیری از تجربیات اساتید برتر می توانید تبدیل به یک آشپز ماهر شوید.

نکات مهم در طرز تهیه سس سالاد فصل

برای تهیه سس سالاد فصل به حجم سالاد توجه داشته باشید. سس سالاد باید به اندازه کافی باشد. برای تهیه سس سالاد فصل صورتی می توانید سس سالاد را به همراه سس گوجه، نمک، روغن زیتون، آب لیمو و فلفل سیاه ترکیب کنید و بر روی سالاد بریزید و یا آن را در ظرف مخصوص سالاد سرو کنید.

در صورتی که می خواهید سالاد فصل رژیمی درست کنید باید میزان سس مایونز را کمتر کنید و آن را با مقدار بیشتری ماست کم چرب ترکیب کنید.

برای تزئین سالاد فصل ایده های مختلفی وجود دارد که می توانید با توجه به سلیقه خود از مواد مختلفی برای تزئین آن استفاده کنید.

برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه ایرانی، پیشنهاد می کنیم سری به مقالات آشپزی آریا تهران بزنید.

اگر قصد دارید این سالاد خوشمزه را برای انواع مهمانی ها و مجالس مختلف سرو کنید می توانید از لبوی پخته شده، قارچ به صورت خام، انواع فلفل دلمه ای و گوجه گیلاسی نیز استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد فصل با رب گوجه

یکی از نکاتی که می تواند سالاد شما را تبدیل به یک سالاد مخصوص و خوشمزه کند، استفاده از رب گوجه می باشد. برای طرز تهیه سالاد فصل با رب، مقداری رب گوجه را تف دهید و به مواد سس اضافه کنید. سپس مشاهده خواهید کرد که طعم سالادتان بی نظیر خواهد شد. علاوه بر این حتی می توانید از سس های قرمز آماده استفاده کنید و مقداری از آن را در داخل سس سالاد فصل بریزید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین دوره آموزشی آشپزی هستید تا بتوانید با دریافت مدرک فنی حرفه ای در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد عالی کسب کنید، پیشنهاد می کنیم به صفحه دوره آشپزی ملل مجموعه آریا تهران مراجعه کنید.

طرز تهیه سالاد فصل با لوبیا چیتی
طرز تهیه سالاد فصل با لوبیا چیتی

طرز تهیه سالاد فصل با لوبیا چیتی

مواد لازم سالاد فصل با لوبیا چیتی به شرح زیر می باشد:

  • سیب زمینی متوسط : ۴ عدد
  • لوبیا چیتی : ۱ لیوان
  • خیارشور : ۸ عدد
  • هویج کوچک : ۲ عدد
  • شوید خشک : ۲ قاشق غذاخوری
  • کاهو : ۱۲ برگ
  • سس مایونز : ۲ قاشق غذاخوری
  • ماست : ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم
  • آب لیمو ترش تازه : ۱ قاشق غذاخوری

برای طرز تهیه سالاد فصل با لوبیا چیتی ابتدا ۱ لیوان لوبیا چیتی از ۱ ساعت قبل خیس کنید و آن را ۲ مرتبه بشویید و سپس با مقداری آب بر روی حرارت قرار دهید تا به مدت ۲ الی ۳ ساعت به خوبی بپزد.

پیشنهاد ویژه : اگر به دنبال یادگیری حرفه ای انواع سالادو اردور هستید، پیشنهاد می کنیم دوره آموزش سالاد آریا تهران را از دست ندهید.

در ادامه ۳ عدد سیب زمینی متوسط بردارید و بعد از شستن آن ها را در یک ظرف با مقداری آب بگذارید تا آب پز شود. بعد از پختن سیب زمینی آن ها را به صورت مکعبی خرد کنید و در یک ظرف مناسب بریزید.

حال ۳ قاشق غذاخوری ماست را با استفاده از یک چنگال خوب هم بزنید تا بافت یکدستی پیدا کند. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز را به آن اضافه کنید و مجددا هم بزنید. در این مرحله خیارشورها را به صورت نگینی خرد کرده و به مواد اضافه کنید.

در قدم بعد هویج ها را بشویید و آن ها را رنده کنید. سپس در ادامه بعد از شستن کاهوها، آن ها را درون ظرف مورد نظر به صورت خلالی ریز یا درشت خرد کنید. توجه داشته باشید که ریز یا درشت خرد کردن مواد سالاد کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد.

در این قسمت لوبیاهای پخته شده را درون یک آبکش قرار دهید و پس از اینکه آب از آن ها خارج شد، به همراه خیارشور، هویج و سیب زمینی به کاهو اضافه می کنیم.

حال مقداری آب لیموترش را به همراه نمک و فلفل به سس مایونز اضافه می کنیم و روی سالاد می ریزیم. در آخر می توانید مقداری شوید را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و مواد به خورد هم بروند.

اگر می خواهید نحوه درست کردن سالاد سزار را مرحله به مرحله یاد بگیرید و به روش رستورانی در منزل سرو کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه سالاد سزار را مطالعه کنید.

طرز تهیه سالاد فصل پاییز
طرز تهیه سالاد فصل پاییز

طرز تهیه سالاد فصل پاییز

برای تهیه سالاد فصل پاییز می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود از مواد و سبزیجات مختلفی استفاده کنید. به طور مثال می توانید از انار، کلم قرمز، کاهو و بروکلی استفاده کنید. شما می توانید همه این مواد را خرد کرده، در ظرف مخصوص بریزید و سپس با استفاده از ۲ قاشق ماست چکیده، ۱ قاشق مایونز، ۱ قاشق روغن زیتون بدون بو و نمک و فلفل سس سالاد را تهیه کرده و روی آن بریزید و میل کنید.

همچنین می توانید در طرز تهیه سالاد فصل پاییز، از خیار، نعنا، انار و پیاز بنفش استفاده کنید به این صورت که همه این مواد را با هم ترکیب کرده و سپس سس سالاد را مانند روشی که ذکر شد درست کنید و بر روی سالاد بریزید و نوش جان کنید.

اگر به دنبال دستور تهیه سالاد شیرازی اصیل ایرانی با فوت و فن های مخصوص می گردید، به صفحه طرز تهیه سالاد شیرازی مراجعه کنید.

استفاده از اسفناج، پرتقال، گردو، پنیرفتا، انار و لبو می توانید گزینه مناسب دیگری برای طرز تهیه سالاد فصل پاییز باشد. اما در حالت کلی انتخاب مواد گفته شده به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

جمع بندی

سالاد فصل یکی دیگر از انواع سالادهای خوشمزه و محبوب می باشد که به راحتی با چند قلم مواد ساده تهیه می شود. در این مقاله از آریا تهران در مورد طرز تهیه سالاد فصل خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی با شما صحبت کردیم تا بتوانید این سالاد خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید.

سوالات متداول

طرز تهیه سالاد فصل با لوبیا چیتی چگونه است؟

طرز تهیه این سالاد خوشمزه بسیار ساده است و شما می توانید با استفاده از مراحلی که در این مقاله توضیح داده شده است، این سالاد خوشمزه را درست کنید.

طرز تهیه سس سالاد فصل رستورانی به چه صورت می باشد؟

برای تهیه این سس می توانید مقداری ماست چکیده و سس مایونز را به همراه کمی آب لیموترش، فلفل و نمک ترکیب کنید و آن را در یک ظرف جداگانه و یا روی سالاد بریزید.

چگونه سالاد فصل رژیمی درست کنیم؟

برای تهیه سالاد فصل رژیمی سعی کنید در تهیه سس سالاد از مقدار کمتری سس مایونز و همچنین ماست کم چرب استفاده کنید.