راه اندازی کارگاه طلاسازی

 جواهرسازی یکی از سرگرمی‌های درآمدزای عالی برای همه افراد در سنین مختلف می باشد که می‌توان آن را در منزل هم انجام داد و به درآمد خوبی رسید. جواهرسازی در منزل علاوه بر این که جزئی از صنایع دستی محسوب می‌شود، فعالیتی بسیار سودمند برای ذهن هم هست؛ زیرا هر  قطعه مثل پازلی است که می […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

 جواهرسازی یکی از سرگرمی‌های درآمدزای عالی برای همه افراد در سنین مختلف می باشد که می‌توان آن را در منزل هم انجام داد و به درآمد خوبی رسید.

جواهرسازی در منزل علاوه بر این که جزئی از صنایع دستی محسوب می‌شود، فعالیتی بسیار سودمند برای ذهن هم هست؛ زیرا هر  قطعه مثل پازلی است که می تواند به اشکال مختلف در کنار دیگر قطعات قرار گیرد. این رشته هنری برای افرادی با ذهن خلاق بسیار مناسب است.

آموزش جواهرسازی در منزل می‌تواند برای شما مسیر شغلی مناسبی باشد؛ چون خیلی از افراد به دنبال استفاده از جواهرات دست‌ساز هستند. در واقع جواهرات قبلا فقط نمادی از وضعیت مالی مرفه و به نوعی امنیت مالی بود؛ اما امروزه علاوه بر جنبه مالی، بیشترین استفاده جواهرات در مد و زیبایی است. بنابر این در صورتی که شما جواهرسازی در منزل را به صورت تخصصی یاد بگیرید و خلاقیت و ذوق هنری نیز داشته باشید، این شغل می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت شما داشته باشد.

پیش از مطالعه این مطلب پیشنهاد می کنیم مقاله شغل طلاسازی را مطالعه کنید.

اگر میخواهید طلاسازی را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آموزش طلاسازی رایگان آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

راه‌اندازی کسب‌و‌کار جواهر‌سازی در منزل

جواهرسازی در منزل برای شروع نیاز به هیچ پیش زمینه و یا دانش خاصی ندارد و تنها ذوق و استعداد شخصی شماست که برای موفقیت در این رشته هنری کافی است. امروزه جواهرسازی در منزل کاری بسیار جذاب و با بازدهی بالاست و شما با شرکت در دوره‌های آموزش جواهرسازی در منزل می‌توانید مهارت و خلاقیت خود را برای کسب درآمد به کار گیرید و تخصص‌های لازم را در زمینه ساخت طلا و جواهر بیاموزید.

بازار کار جواهرسازی در منزل بسیار پربازده است و از ان جایی که این کار نیازی به فراهم کردن محیط کار بزرگ ندارد، به آسانی می‌تواند در هر گوشه منزل و با وسایل اولیه ساده، شروع شود.

در واقع سرمایه اولیه برای جواهرسازی در منزل بسیار اندک می‌باشد و شما به آسانی می‌توانید کار مورد علاقه خود را آغاز کنید. این سرمایه اولیه شامل خرید ابزارهای لازم و ملزومات ساخت جواهر است و اگر در منزل میزی دارید که با کار کردن روی آن راحت هستید،‌ حتی نیازی به تهیه میز نیز نخواهید داشت.

همچنین یکی از نکاتی که ار جواهرسازی در منزل را ایده‌آل می‌کند این است که رسیدن به درآمد اولیه در این رشته به زمان زیادی نیاز ندارد و با گذشت مدت زمانی اندک، می‌توانید جواهرات زیبایی ساخته و آن ها بفروشید.

در ضمن می‌توانید پس از گذراندن دوره‌های آموزشی یا حتی با دیدن فیلم‌های آموزشی جواهرسازی در منزل، یک کارگاه کوچک راه‌اندازی کرده و فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کنید. به این ترتیب از اوقات فراغت خود برای کسب درآمد بهره می‌برید.

ابزار طلاسازی

ابزارهای طلا و جواهرسازی در منزل

در ساخت طلا و جواهر در منزل نیز مانند همه شغل‌های دیگر، استفاده از تجهیزات با کیفیت و مناسب باعث می‌شود روند کار شما بسیار آسان‌تر شده و همچنین دقت و سرعت عمل شما بالا رود. نتیجه نهایی نیز بسیار مشتری‌پسندتر خواهد بود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم ابزارهای با کیفیت برای این کار استفاده نمایید. ابزارهای محتلفی جهت ساخت جواهرات در بازار موجود هستند که تنها تهیه بعضی از آنها می‌تواند برای شما کافی باشد. ابزارهای ضروری برای شروع کار عبارتند از: انبر دم تخت، انبر دم گرد، سیم چین، اره میزی، انبردست موازی، چکش سرپلاستیکی، چکش سرگِرد، چکش سرصاف، مهره‌نگه‌دار، اره مویی، سیم و زنجیر، پانچ دیسک و خط‌کش. اما پیش از تهیه ابزارهای ویژه جواهرسازی، حتما یک لیست از ضروری‌ترینهای آنها تهیه نمایید و با در نظر گرفتن بودجه مورد نظرتان، اقدام به خرید نهایی تجهیزات نمایید.

مراحل طلاسازی

مراحل طلا و جواهرسازی در منزل

  • خرید ابزارهای لازم و ملزومات جهت طلا و جواهر سازی
  • فراهم کردن محیطی مناسب کار که به فیزیک بدنی شما نیز آسیب نرساند.
  • قیمت‌گذاری محصولات: ابتدا باید هزینه‌های مربوط به خرید مواد اولیه مصرفی را در نظر بگیرید. سپس میزان زمان مورد نیاز برای جواهرسازی در منزل را تعیین کرده و در نهایت هزینه‌های مورد نیاز برای بازاریابی و یا ضمانت کالا را نیز به آنها اضافه کنید تا در نهایت بتوانید یک قیمت مناسب را برای جواهرات مورد نظرتان تعیین کنید. برای شروع می‌توانید به این صورت در نظر بگیرید که هزینه نهایی متشکل است از مجموع هزینه مواد اولیه مورد استفاده و هزینه طمان صرف شده برای ساخت به اضافه حدودا ۲۵-۴۰٪ از هزینه مواد اولیه
  • طراحی و فروش جواهر سفارشی: با یادگیری جواهرسازی در منزل و آغاز ساخت محصولات، می‌توانید جواهرات سفارشی زیبایی برای مشتریان خاص خود طراحی کنید و به این طریق درآمد بیشتری کسب کنید. زیرا بسیاری از افراد به دنبال جواهرات دست‌سازی هستند که منحصر به خودشان باشد و نمونه دیگری نداشته باشد. پس در صورتی که شما بتوانید در این حرفه مهارت و تجربه کافی کسب کنید و ایده‌های خاص مشتریان را عملی کنید، پیشنهادهای بیشتری دریافت می‌کنید.
  • فروش آنلاین محصولات طراحی شده:‌ راهکار دیگر برای فروش ایده‌ّهای خلاقانه شما در زمینه طراحی جواهرات، آن است که ابتدا چندین محصول را با توجه به سلیقه خود و در نظر گرفتن نیاز بازار،‌بسازید و سپس آنها را به صورت تک نسخه یا نسخه‌ّای متعدد در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ّا برای فروش بگذارید.
  • فروش حضوری:‌ در صورتی که می‌خواهید محصولات شما بهتر و توسط افراد بیشتری دیده شوند، می‌توانید با مراکز فروش حضوری در ارتباط باشید و محصولات خود را برای فروش به آنها بسپارید. همچنین می‌توانید در جشنواره‌ها و بازارچه‌ّهای فروش یا مراکز صنایع دستی محصولات حضور پیدا کنید و خودتان به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط باشیدو مزیت این رو این است ک هبه طور مستقیم با مشتریان گفت‌و‌گو خواهید کرد و می‌توانید برای بازار هدف خود نیازسنجی کنید و در مراحل بعدی دقیقا محصولاتی را که مشتری بیشتری دارند، تولید کنید. توجه داشته باشید که در این حالت شما باید بهایی اندک جهت اجازه محلی که در اختیار شما قرار داده می‌شود بپردازید.

سوالات متداول:

آیا هزینه اول راه‌اندازی جواهرسازی در منزل بالاست؟

با توجه به اینکه ابزارهای لازم در این شغل محدود است و تقریبا در دسترس است،‌ نیازی به صرف هزینه زیاد نیست و با چند وسیله ابتدایی نیز می‌توانید کار خود را شروع کنید.

آیا نیاز راه‌آندازی جواهرسازی در منزل به آموزش خاصی نیاز دارد؟‌

خیر این دوره‌ها آوزش خیل ویژه‌ای ندارد و شما می‌توانید با کمی ذوق و سلیقه و مشاهده فیلم‌های موجود در وب‌سایت‌ّها اصول اولیه جواهرسازی را فرا بگیرید.

برای فروش محصولاتی که در منزل تولید می‌کنم چه راه‌ّهایی وجود دارد؟

ساده‌ترین را هاین است که به مراکز فروش حضوری مرجعه کنید و از دیگران بخواهید که محصول شما را برایتان بفروشند. اما در صورتی که توانایی پرداخت هزینه و همچنین چیدن استراژی برای تبلیغات را دارید، ‌می‌توانید خودتان یک سایت یا شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام راه‌اندازی کنید و مستقیما محصولاتتان را به فروش برسانید.

جمع‌بندی

در این مقاله توضیحاتی در خصوص نحوه راه‌اندازی کسب‌و‌کار خانگی در حوزه طلا و جواهر را گفتیم،‌ ابزارهای مورد نیاز برایآن را بررسی کردیم و در ضمن مرحله به مرحله از شروع کار تا فروش محصولات را برای شما بیان کردیمو امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اگر این مطلب را دوست داشتید مقاله های طراحی جواهرات و نرم افزار ماتریکس را نیز مطالعه فرمایید.