الگوریتم مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار یک الگوریتم جستجوی مورد استفاده گوگل است و حدود ۹۰٪ از جستجوهای گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد. مرغ مگس خوار یک الگوریتم کاملاً جدید است، اما الگوریتمی است که همچنان از همان قسمت های قدیمی مانند پاندا و پنگوئن استفاده می کند و تمرکز هنوز روی کیفیت است. اگر نمیدانید […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

مرغ مگس خوار یک الگوریتم جستجوی مورد استفاده گوگل است و حدود ۹۰٪ از جستجوهای گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد. مرغ مگس خوار یک الگوریتم کاملاً جدید است، اما الگوریتمی است که همچنان از همان قسمت های قدیمی مانند پاندا و پنگوئن استفاده می کند و تمرکز هنوز روی کیفیت است. اگر نمیدانید الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و با معیار تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار در سئو آشنایی ندارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اگر میخواهید به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شودی و در این حوزه کسب درامد داشته باشید میتوانید در کلاس های آموزش سئو آریا تهران شرکت کنید و با دریافت مدرک فنی حرفه ای وارد بازار کار شوید.

با شرکت در دوره آموزش سئو آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست

اولین سوالی که با شنیدن نام این الگوریتم در ذهن جای میگیرد این است که الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست و برای چه موضوعی ایجاد شده است.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در آگوست ۲۰۱۳ راه اندازی شد و یک ماه بعد در سپتامبر ۲۰۱۳ اعلام شد. به روز رسانی مرغ مگس خوار توسط گوگل به عنوان بزرگترین تغییر در الگوریتم از سال ۲۰۰۱ توصیف شده است.

برخلاف به‌روزرسانی‌های قبلی پاندا (اطلاعات بیشتر: الگوریتم پاندا گوگل چیست) و پنگوئن (اطلاعات بیشتر: الگوریتم پنگوئن گوگل چیست )، مرغ مگس‌خوار به‌عنوان یک بازنگری کامل از الگوریتم اصلی ذکر شده است. در حالی که اعتقاد بر این است که بسیاری از مؤلفه‌های موجود در الگوریتم اصلی دست نخورده باقی مانده‌اند، مرغ مگس خوار تعهد Google را به درک پیچیده‌تر از هدف جستجوهای کاربران با هدف تطبیق آنها با نتایج مرتبط‌تر نشان داد.

مرغ مگس خوار گوگل یک پلت فرم جستجوی جدید است که به روز رسانی این الگوریتم انقلابی در جستجوی گوگل ایجاد کرد زیرا به تطابق معنی کلماتی که مردم در جستجوی خود تایپ می کردند و نتایج حاصل شده کمک کرد. در الگوریتم مرغ مگس خوار به جای آن که واژگان تطابق داده شوند معنا و مفهوم عبارت و یا کلمه کلیدی سرچ شده در نظر گرفته میشود و همین امر کاربران را به نتایج صحیح تری میرساند.

نحوه بهینه سازی سایت بر اساس مرغ مگس خوار گوگل

نحوه بهینه سازی سایت بر اساس مرغ مگس خوار گوگل
نحوه بهینه سازی سایت بر اساس مرغ مگس خوار گوگل

چگونه محتوا را برای مرغ مگس خوار گوگل بهینه کنیم؟ با به‌روزرسانی مرغ مگس خوار، گوگل این موضوع را واضح‌تر نشان داد که نگرانی اصلی موتور های جستجو تجربه نهایی کاربر است. بنابراین، برای بهینه سازی صحیح محتوای خود، باید نکات زیر را دنبال کنید:

  • شخصیت مخاطبان هدف خود و کلماتی که برای خرید و دریافت خدمات استفاده میکنند را مشخص کنید.
  • از ابزارهایی که در مقاله ابزار سئو به شما معرفی شده است برای تحقیق کلمات کلیدی و موضوعاتی استفاده کنید که مردم مرتباً به دنبال آنها هستند.
  • محتوایی ایجاد کنید که از کلمه کلیدی به طور طبیعی در سراسر محتوا استفاده کند، از جمله در تگ های H1 و H2 و همچنین بدنه محتوا و در تگ های مختلف از کلمات کلیدی استفاده شود. کلمه کلیدی همچنین باید به طور ایده آل در تگ های alt برای تصاویر و در توضیحات متا استفاده شود تا هم برای بازدیدکنندگان احتمالی و هم برای گوگل بسیار واضح باشد که سایت شما با این موضوع خاص مرتبط است.
  • گاهی اوقات از کلمات کلیدی مرتبط با معنایی در محتوای خود استفاده کنید تا ارتباط محتوا خود با مشتقات آن را بیشتر نشان دهید.
  • برای آن که بتوانید از مشتقات کلمه کلیدی که توسط کاربران استفاده میشوند در متن تان استفاده کنید میتوانید از ابزار هایی مانند گوگل سرچ کنسول استفاده کنید تا کلماتی که برای مقالات شما سرچ میشوند را بیشتر اطلاع یابید و از ان ها در محتوا قدیمی خود ویا تولید محتوا جدید استفاده کنید. اگر با این ابزار آشنایی ندارید در مقاله گوگل سرچ کنسول چیست اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت های آن کسب کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یک انقلاب مهم در دنیای سئو بود زیرا تأثیر زیادی بر نحوه تفسیر وب سایت ها توسط موتور جستجو و یافتن نتایج بهینه برای کاربران داشت. برندهایی که می‌خواهند در رتبه های بالا برای مشتقات کلمات کلیدی باقی بمانند، باید مطمئن شوند که نحوه بهینه‌سازی جستجوی معنایی را در حین ایجاد محتوایی که برای کاربر ارزش می‌افزاید، درک می‌کنند.

کاربرد الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

در واقع الگوریتم مرغ مگس خوار یا HUMMINGBIRD این مزیت را برای کاربران داشته که هر منظوری که در ذهن دارند را سرچ کرده و به نتایج صحیحی نیز دست یابند. در این قسمت میخواهیم مزایا و کاربرد الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل را با هم بررسی کنیم.

مرغ مگس خوار و جستجوی محلی

مرغ مگس خوار قصد کاربر برای ارائه اطلاعات محلی را جستجو می کند. بنابراین، اگر «پیتزا» را جستجو کنید، به‌طور خودکار فروشگاه‌های پیتزای محلی قبل از سایر وب‌سایت‌های کمتر مرتبط نشان داده می‌شوند. این به این دلیل است که گوگل هدف جستجویی مانند “پیتزا” را تمایل کاربر برای یافتن پیتزا در منطقه خود می داند. بنابراین این نتایج مبتنی بر جستجوی محلی اولین چیزی است که کاربر می بیند.

مرغ مگس خوار و جستجوی صوتی

جستجوی صوتی از زمان معرفی سیری در آیفون در سال ۲۰۱۱ در حال افزایش بوده است. امروزه، این بسیاری از کاربران از جستجوی صوتی در موتور های جستجو استفاده میکنند، به طوری که ۴۲ درصد از کاربران اولیه در بریتانیا روزانه از جستجوی صوتی استفاده می کنند. به همین دلیل است که گوگل می‌خواهد هدف جستجوی شما را درک کند که این کار را در این موارد از طریق پیام صوتی کسب میکند. مرغ مگس خوار زبان طبیعی گفتاری را موثرتر از الگوریتم های قبلی می فهمد. این با نگاه کردن به تک تک کلمات کلیدی برای رمزگشایی هدف و ارائه نتایج با کیفیت بهتر متفاوت است.

تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار در سئو

تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار در سئو
تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار در سئو

الگوریتم مرغ مگس خوار چندان تأثیر گسترده ای را بر رتبه بندی ها نسبت به سایر الگوریتم های گوگل نداشت. اگرچه، تجربه جستجو و کسب نتایج درست را برای کاربران بهبود بخشید. با این حال، به دلیل تمرکز بر نتایج محلی و صوتی، بهینه سازی محتوای شما برای آن ممکن است تأثیر مثبتی بر رتبه بندی داشته باشد. شما باید زبان عمومی را که مردم هنگام جستجوی محصولات و خدمات استفاده می کنند در نظر بگیرید و آن را در محتوای خود بگنجانید. همچنین باید داده‌های مکان کسب‌وکارتان را با استفاده از «Google برای کسب‌وکار من» تکمیل کنید. این اطلاعات تضمین می کند که سایت شما در جستجوهای محلی به مخاطب مورد نظر نمایش داده شود. شما به عنوان متخصص سئو باید بتوانید سئو محلی را برای سایت خود پیاده سازی کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را به سایت تان هدایت کنید.

اساساً باید مرغ مگس خوار را به عنوان یک فرصت سئو ببینید. وب‌سایت‌هایی که می‌توانند به‌طور هوشمندانه پاسخ‌های محبوب‌ترین جست‌وجوهای Google را شناسایی و منتشر کنند، می‌توانند به منبعی قابل اعتماد برای موضوعات تبدیل شوند.

در واقع در صورتی که شما تولید محتوا خود را بر اساس کلمات کلیدی و مشتقات آن و همچنین عبارات عامیانه ای که مردم آن را سرچ میکنند انجام دهید میتوانید در نتایج مختلفی رتبه برتر را به خود اختصاص دهید و از این طریق ترافیک سایت تان را چند برابر کنید.

شما با استفاده از سرچ کنسول صفحات سایت خود میتوانید کلمات و عباراتی که توسط کاربران سرچ میشوند و سایت شما جایگاه بالایی ندارد را پیدا کنید و با اپدیت محتوا ان ها را به جایگاه های برتر نتایج گوگل برسانید. برای اینکه کار با ابزار سرچ کنسول را یاد بگیرید میتوانید به صفحه آموزش سرچ کنسول مراجعه کنید.

ترفند کسب امتیاز از الگوریتم مرغ مگس خوار

در این قسمت برای آن که بتوانید مطابق با الگوریتم مرغ مگس خوار عمل کرده و در نتایج مختلف جستجو نمایش داده شوید ترفند کسب امتیاز از الگوریتم مرغ مگس خوار را به شما توضیح میدهیم. در صورتی که شما این تکنیک ها و اصول را در تولید محتوا و سئو سایت خود در نظر داشته باشید میتوانید از مشتقات کلمه کلیدی مورد نظر خود نیز ورودی جذب کنید.

  • از تکرار زیاد کلمات کلیدی در متن خودداری کنید و تلاش کنید از مشتقات و ترکیب این کلمات کلیدی با معنا و مفهوم آن ها استفاده کنید. به گونه ای محتوا خود را سئو کنید که گویا یک کلمه مد نظر شما نیست و شما مجموعه ای از کلمات کلیدی را در سایت تان بهینه سازی میکنید.
  • در محتوا خود از انکرتکست های مرتبط استفاده کنید. این کار احتمال ان که کاربرانی که از محتوا شما بازدید میکنند به سایر محتوا های شما هدایت شوند و زمان بیشتری در سایت تان باقی بمانند را بیشتر میکند. همین امر میتواند به شذت روی سئو و رتبه بندی سایت شما تاثیر بگذارد. اگر میخواهید سئو سایت خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید میتوانید از خدمات سئو سایت خبره ترین متخصصان سئو در شرکت سئو اریا تهران بهره مند شوید.
  • برای آن که محتوا شما کیفیت بالاتری داشته باشد تلاش کنید از تصاویر و پیوند های چند رسانه ای استفاده کنید.
  • از دیگر کار هایی که میتوانید برای بیشتر شدن احتمال کلیک شدن سایت تان در میان رقبا انجام دهید استفاده از اسکیما های مختلف میباشد. شما میتوانید برای مواردی مختلفی که در سایت تولید محتوا برای آن انجام میدهید اسکیما های مختلفی تعریف کنید.

تکینک های کاربردی سئو را در صفحه آموزش سئو سایت مطابق با جدیدترین آپدیت های روز دنیا مطالعه کنید.

اهداف الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

اهداف الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل این است که هدف جستجوگر را به درستی درک کند و اطمینان حاصل کند که فقط مفیدترین منابع را در صفحه اول باز می گرداند. با این حال، از آنجایی که ظهور دستگاه‌های هوشمند به جستجوی صوتی قدرت می‌بخشید، لازم بود که با تفاوت‌های ظریف در رفتار جستجوگر سازگار شویم و به بافت هر کلمه به‌عنوان بخشی از جست‌وجو به‌عنوان یک کل به‌جای معانی تحت اللفظی آن‌ها به‌عنوان کلمات مستقل نگاه کنیم.

به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد «بهترین مکان برای خوردن سوشی در صادقیه چیست؟» را جستجو کند، گوگل می‌فهمد که با ارتباط دادن «مکان» و «غذا» مردم احتمالاً به معنای «رستوران» هستند و می‌فهمد که «سوشی» ” از نظر معنایی با غذاهای ژاپنی مرتبط است، بنابراین رستوران‌های ژاپنی با رتبه برتر در صادقیه به جای سایر مکان‌ها برای غذا خوردن و نقاط دیدنی در این منطقه تهران فهرست می‌شوند. وقتی به پیچیدگی این کار فکر می کنید بسیار شگفت انگیز است.

اگر میخواهید تکنیک های سئو را به صورت رایگان یاد بگیرید میتوانید با مطالعه مجموعه مقاله درباره سئو که در سایت آریا تهران منتشر شده است اطلاعات لازم را در این حوزه کسب کنید.

هنگام تایپ یک عبارت جستجو، ممکن است بنویسیم «آژانس بازاریابی محتوا تهران»، اما هنگام انجام یک جستجوی صوتی، احتمالاً چیزی شبیه به «بهترین آژانس بازاریابی محتوا در تهران کدام است؟» یا «کدامیک است؟» شرکتی در تهران که بهترین خدمات بازاریابی محتوا و سئو را ارائه می دهد؟».

همانطور که می بینید، جستجوهای صوتی معمولاً جستجوهای مکالمه ای طولانی تر هستند، بنابراین باید این را هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت خود در نظر بگیرید. هدف مرغ مگس خوار مشخص کردن معنی یا هدف جستجوهای دم بلند است و تا حدی می توانید شانس خود را برای عملکرد خوب در SERP با انجام تحقیقات دقیق کلمه کلیدی و به طور طبیعی استفاده کلمات دم بلند در عبارات هدف افزایش دهید.

با این حال، نیازی به گفتن نیست که داشتن کلمات کلیدی برای پیشی گرفتن از رقبا کافی نیست و تنها راه برای غصب واقعی آنها در نتایج جستجو، تولید محتوای باکیفیت است که پاسخ های دقیقی به سوالات دنیای واقعی ارائه می دهد. توجه به قرار دادن کلمات کلیدی تا حدی به شما کمک می کند، اما مرغ مگس خوار به مراتب بیشتر نگران بازگرداندن نتایجی است که در واقع پرس و جوها را حل می کنند و هدف جستجوگر را برآورده می کنند، بنابراین نباید تنها تمرکز شما باشد.

در واقع، آنهایی که بیش از همه تحت تأثیر مرغ مگس خوار (و قبلاً پاندا) قرار گرفتند، سایت هایی بودند که حاوی تعداد زیادی کلمات کلیدی بودند، اما خود محتوا نسبتاً ضعیف و بی کیفیت بود. شما باید همیشه سعی کنید که صفحات وب خود را به بهترین و با کیفیت ترین منبع در نوع خود تبدیل کنید.

اگر برای سئو سایت خود نیاز به مشاوره و راهنمایی متخصص ترین کارشناسان سئو داشتید میتوانید از خدمات مشاور سئو ما بهره مند شوید.

جمعبندی

در این مقاله صفر تا صد الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست توضیح داده شده است و شما را با معیار های این الگوریتم برای سئو آشنا کرده ایم. اگر سوالی در مورد این الگوریتم دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید و کارشناسان سئو ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

برای آشنایی شما با سایر الگوریتم خهای گوگل مقالات زیر را مطالعه کنید.

سوالات متداول

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

تمرکز الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل روی این موضوع است که نتایجی که به معنا و مفهوم جستجو نزدیک تر است به کاربر نمایش دهد. به این ترتیب تمرکز گوگل صرفا روی کلمات سرچ شده نیست بلکه معنا و مفهوم ان ها را برای نمایش نتایج در نظر میگیرد.

چطور سایت را براساس الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل سئو کنیم؟

شما باید سعی کنید تمرکز خود را روی سئو یک کلمه کلیدی معطوف نکنید و کلمات کلیدی و مشتقات آن ها را برای جذب ترافیک بیشتر و کسب رتبه برتر در گوگل سئو کنید و تمرکز خود را برای سئو مجموعه ای از کلمات کلیدی و مستقات آنها بگذارید.