گوگل نیوز چیست

اگر در مورد گوگل نیوز چیزی نمی دانید، در مقاله گوگل نیوز چیست با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد این قسمت و اینکه چطور باید خبر های سایت را در این بخش منتشر کرد توضیح دهیم. مطالبی که در این صفحه خواهید خواند: گوگل نیوز چیست چگونه اخبار گوگل را فعال […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر در مورد گوگل نیوز چیزی نمی دانید، در مقاله گوگل نیوز چیست با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد این قسمت و اینکه چطور باید خبر های سایت را در این بخش منتشر کرد توضیح دهیم.

گوگل نیوز چیست ؟

گوگل نیوز Google News، سرویس خبری گوگل است که نمایش دهنده تازه ترین اخبار دنیا است. این بخش در سپتامبر ۲۰۰۲ و به دلیل حواشی حاصل از اخبار حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاسیس‌ شد. در این مورد، قضیه از این قرار بود که بسیاری افراد در روز حاثه با سرچ اخبار مربوط به نیویورک، فقط با نتایجی از تاریخچه شهر روبرو می شدند، و خبری از خبر اصلی نبود. به همین خاطر الگوریتم های گوگل می بایست تغییر می کرد و بخشی جدید به اسم گوگل نیوز اضافه می شد.

پس این بخش با هدف دسترسی سریع کاربران به اخبار فوری درست شد.

در واقع گوگل نیوز رفتاری دقیقا مثل یک روزنامه دارد، با این تفاوت که کار موتور های جستجوری گوگل برای این بخش، گردآوری به روز ترین و موثق ترین اخبار از سراسر وب سایت های خبری معتبر است. تا بر اساس علاقه، سابقه جستجو، تازه بودن مطلب و اعتبار سایت ها به کاربر نشان داده شود. و هدف آن ارسال جدیدترین اخبار و درعین‌حال موثق و قابل اعتماد به مردم است.

معمولا در اکثر سرچ ها شما با بخش گوگل نیوز روبرو هستید. مثل در شکل زیر با سرچ کوئری ” قیمت دلار” بخش از نتایج گوگل را Top stories یا همان به روز ترین خبر های گوگل نیوز از سراسر وب سایت های خبری در بر می گیرد.

Top stories گوگل نیوز

البته بخش google news در منوی اصلی سرچ گوگل هم به عنوان ابزاری مستقل قرار داده شده است. شما می توانید از طریق لینک news.google.com به این بخش دسترسی مستقیم داشته باشید.

جالب است بدانید گوگل نیوز فعلا ۲۸ زبان زنده دنبا را پشتیبانی می‌ کند. اگر روی لینک بالا کلیک کنید با تصویری مثل تصویر زیر روبرو خواهید شد.

 news.google.com

چگونه اخبار گوگل را فعال کنیم

حالا که متوجه شدید گوگل نیوز چیست وقت آن رسیده به سوال پرتکرار کاربران در مورد این که چگونه اخبار گوگل را فعال کنیم پاسخ جامعی دهیم.

برای فعال سازی اخبار گوگل شما باید تنظیماتی را در مرورگر سیستم تان انجام دهید. فعال سازی اخبار گوگل به این صورت است که باید مرورگر را باز کرده و به بخش تنظیمات settings بروید.

در این قسمت گزینه Home Page Settings را انتخاب کنید.

در این قسمت باید گزینه News Service را فعال نمایید. برای فعال کردن سرویس اخبار شرایطی برای شما نمایش داده میشود که با انتخاب Agree موافقت خود را از شرایط و ضوابط فعال سازی اخبار گوگل اعلام میکنید و به این ترتیب اخابر گوگل برای مرورگر شما فعال میشود.

چگونه اخبار گوگل را فعال کنیم
چگونه اخبار گوگل را فعال کنیم

در صورتی که گوگل نیوز برای شما فعال شده باشد به صورت زیر میتوانید اخبار را دنبال نمایید.

چگونه اخبار گوگل را فعال کنیم
چگونه اخبار گوگل را فعال کنیم

در صورتی که گوگل نیوز را غیر فعال کنید مرورگر شما به صورت زیر خواهد بود و اخابر برای شما نمایش داده نخواهد شد.

چگونه اخبار گوگل را فعال کنیم
چگونه اخبار گوگل را فعال کنیم

چگونه اخبار فارسی گوگل را فعال کنیم

یکی از قابلیت های مهم گوگل نیوز این است که میتوانید اخبار را به زبانی که دوست دارید سرچ کنید. از سوالاتی که کاربران فارسی زبان از ما میپرسند این است که چگونه اخبار فارسی گوگل را فعال کنیم؟

برای فعال سازی اخبار گوگل نیوز فارسی شما باید ابتدا گوگل نیوز را باز کنید.

در صفحه باز شده شما باید تنظیمات را انتخاب کنید و روی فعال سازی گوگل نیوز کلیک کنید و این بخش را در مرورگرتان فعال نمایید.

شما میتوانید در دستگاه تان دو زبان را به عنوان زبان مورد علاقه خود انتخاب کنید و اخبار گوگل را به زبان مورد نظر دریافت کنید.

یکی دیگر از راه های فعال سازی گوگل نیوز فارسی این است که تیتر خبر مورد نظر خود را در قسمت سرچ گوگل سرچ کنید. با نمایش نتایج میتوانید از قسمت نوار بالا گزینه more یا بیشتر را انتخاب کرده و از منو کشویی New را انتخاب کنید.

به این ترتیب میتوانید به تمام اخبار منتشر شده در این حوزه دسترسی پیدا کنید.

همچنین میتوانید خودتان گوگل نیوز را باز کنید و در قسمت سرچ آن موضوع مورد نظر خود را به فارسی تایپ کنید. در نتایج میتوانید اخباری که به زبان فارسی منتشر شده اند را مشاهده نمایید و به عبارتی به اخبار گوگل به زبان فارسی دسترسی پیدا کنید.

بخش‌ های مختلف گوگل نیوز

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، در قسمت فوقانی صفحه، سرچ باکسی تحت عنوان search for topics, locations, source قرار داده شده است. در این قسمت می توانید موضع دلخواه خود را جستجو کنید.

در راست تصویر، بر اساس موقعیت مکانی شما، وضعیت آب و هوا نمایش داده شده است.

زیر قست headlines تیتر اخبار روز منتشر شده است.

در سمت چپ، قسمت بالا فیلتر هایی برای جستجوی راحت تر قرار داده شده است. مثلا از گزینه For you می توانید برای بر اساس سابقه سرچ و علاقه شخصی خود، اخبار را شخصی‌ سازی و گلچین کنید. پایین تر از همین قسمت نیز دسته بندی اخبار مثل world, us, your location و… قرار داده شده است.

لازم به ذکر است که برخی از ویژگی‌ های گوگل نیوز تنها درصورتی در دسترس خواهند بود که به سیستم «حساب Google» خود وارد شده باشید. یعنی یک جیمل معتبر داشته باشید. اگر نمی دانید چطور باید جیمل ساخت، حتما مقاله gmail sign up فارسی را مطالعه کنید.

به طور خلاصه در تصویر بالا:

  • برای پیدا کردن جدیدترین اخبار روی Top stories کلید کنید.
  • برای خواندن اخبار با دیدگاه‌ها و اطلاعات زمینه‌ ای متفاوت روی گزینه پوشش خبری کامل یا همان View full coverage ضربه بزنید.
  • برای دنبال کردن موضوع‌ ها، منابع و مکان‌ها علایقتان را جستجو کنید. سپس روی «دنبال کردن» یا همان علامت ستاره ضربه بزنید. تا بعدا در قسمت Following به این منابع دسترسی داشته باشید.

استفاده از گوگل نیوز در موبایل

برای استفاده راحت تر از خدمات بخش گوگل نیوز با مراجعه به گوگل پلی می توانید اپلیکیشن Google News-Daily Headlines را دانلود کرده و در گوشی های Android استفاده کنید.

چرا نمایش داده شدن اخبار سایت ها در گوگل نیوز مهم است ؟

همانطور که پیش تر توضیح داده شد، اگر خبر شما در گوگل نیوز منتشر شده و سریع ایندکس شود، آن خبر می تواند در بخش top stories گوگل نیوز متناسب با نوع سرچ نمایش داده شده، و راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کند. به همین خاطر، حضور اخبار در بخش گوگل نیوز می تواند باعث افزایش چشمگیر ترافیک و ورودی سایت ها شود.

پیشنهاد ویژه: برای کسب رتبه های تاپ در نتایج گوگل و افزایش ترافیک وب سایت خود، از خدمات آموزش سئو ما استفاده کرده و یا در کلاس سئو مجتمع فنی آریا تهران شرکت کنید.

چطور محتوای ما در گوگل نیوز نمایش داده شود ؟

جواب سوال چطور محتوای ما در گوگل نیوز نمایش داده شود کار خیلی سختی نیست. در بخش زیر به تعدادی از معیارهای کمکی برای قرار گرفتن محتوا شما در گوگل نیوز، اشاره خواهیم کرد.

  • نوع وب سایت
  • نوع محتوا
  • اصالت خبر

نوع وب سایت برای نمایش در گوگل نیوز

با توجه به توضیحات بالا، اگر سری به قسمت سرچ گوگل نیوز بزنید خواهید دید متناسب با هدف به وجود آمدن این بخش، بیشتر اخبار متعلق به سایت های خبری معتبر هستند. و این یک کار را برای سایر سایت های غیر خبری در این قسمت دشوار می کند.

نوع محتوا نمایش داده شده در google news

فراموش نکنید که میشه محتوا پادشاه است. محتوای دارای کیفیت و ارزش خبری بالا برای برگزیده شدن توسط گوگل نیوز بسیار حائز اهمیت است. مواردی مانند آگهی‌های استخدام، مقالات آموزشی و محتوای صرفاً عددی مانند آب و هوا یا قیمت بورس و طلا در این بخش پذیرفته نمی‌شود.

اصالت خبر گوگل نیوز

همان‌طور که اشاره کردیم باید به گوگل نیوز به چشم یک روزنامه بسیار بزرگ و قدرتمند که اخبار مختلفی را پوشش می‌ دهد نگاه کرد. مهم‌ ترین اصل در یک روزنامه اصالت و صحت خبر است و این مورد در گوگل نیوز هم برقرار است. قطعا محتوایی با ترکیب اخبار سایرین و بدون نوآوری، جایی در این سرویس نخواهد داشت.

کدام سایت ها در Google News بیشتر دیده خواهند شد؟

همانطور که پیش تر گفته شد، مهمترین سایت‌ های که در اخبار Google مشاهده خواهید کرد، روزنامه ها و انتشارات بسیار بزرگ و معتبری مثل وال استریت ژورنال، سی ان ان و بی بی سی و.. هستند. اما نگران نباشید، این مورد مانع از رتبه‌ بندی سایر وب سایت ها و رسانه‌ های کوچک‌ تر برای کلمات کلیدی خاص در اخبار Google نمی شوند. البته به شرطی که آن سایت ها به تمام الزامات تعیین شده توسط Google و بهترین روش‌ های تعیین شده توسط افرادی که سال‌ ها این کار رو انجام دادن، پایبند باشند.

نکته مهم اینجاست. اگر قصد دارید شانس خودتان را در Google News امتحان کنید، باید به طور مداوم محتوای خبری با کیفیت منتشر کنید. موتور جستجوی Google طرفدار سایت‌ هایی است که مقدار زیادی محتوای خبری مفید منتشر میکنند. این نکته را هم با یاد داشته باشید که، به خاطر حجم زیاد خبر ها و ماهیت به روز بودن اخبار در بخش google news، مقالات شما در اخبار Google بیش از ۲ الی۳ روز بیشتر رتبه نخواهد داشت. بنابراین همیشه سعی کنید محتوای منظم و به روز خبری تهیه کنید.

تا زمانی که در حال نوشتن مقالات با کیفیت در زمینه اخبار هستیند، شانس خوبی برای نمایش در اخبار Google برای هر موضوع خاص دارید.

برای یادگیری تولید محتوای حرفه ای در دوره های تولید محتوای ما شرکت کنید.

این دو نکته را هم فراموش نکنید:

نکته اول اینکه، اگر سایت شما یک سایت خبری نیست، توانایی تولید محتوای روزانه ندارید بی جهت وارد بخش اخبار گوگل نشوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه محتوا هایی بیشتر در گوگل نیوز برجسته می شود وارد google trends شده تا با نوع اخباری که برای مردم مهم است آشنا شوید.

نکته دوم، سایت شما باید حتما سایت مپ مختص به news را داشته باشد، تا گوگل بتواند خیلی سریع اخبار منتشر شده را ایندکس کند.

اهمیت ایندکس شدن در گوگل نیوز بر سئو سایت

همانطور که ذکر شد، یکی از اهداف مهم سئو بیشتر دیده شدن است. با توجه با این هدف ایندکس شدن و نمایش داده شدن اخبار وب سایت شما در بخش Google news می توانید کمک زیادی با اهداف سئوی شما بکند.

فراموش نکنید که، گوگل و الگوریتم‌ های مرتبط به اون، صدها فاکتور مختلف رو برای شناسایی و سازماندهی داستان‌ هایی که روزنامه نگاران پوشش میدن، تجزیه و تحلیل میکنه تا اطلاعات متنوع و قابل اعتماد رو ارتقا بده.

اگر در مورد موضوع مهمی مثل INDEX شدن، اطلاعی ندارید، حتما مقاله ایندکس چیست را مطالعه کنید.

پس اگر هدف شما رسیدن به نتایج تاپ در گوگل است، باید مطالب سایت خودتان را در اخبار گوگل برجسته کنید. اگه وب سایت شما در Google News ذکر شود، مخاطبان متوجه می شوند که شما یه سایت آموزشی و مفید هستید. همچنین شما در حال ارائه اطلاعات واقعی و با کیفیت هستید که Google News از آنها پشتیبانی میکند.

توجه داشته باشید که، وقتی Google ازشمند بودن محتوای شما رو تایید می کند، یعنی از رقبای خودان جلو افتادید. ورود به Google News یه روش قدرتمند برای افزایش آتوریتی دامنه، ایندکس شدن سریع مقالات و افزایش زمان بازدید وب سایت شما خواهد بود.

برای گوگل نیوز چه نکات سئویی باید رعایت کرد ؟

قبل از خواندن موارد زیر به این نکته توجه داشته باشیدکه، Google News بیش از ۱۰ میلیارد کلیک برای ناشران ارسال می کند. بنابراین نمایش سایت شما در این ابزار تضمین کننده داشتن ترافیک بالا خواهد بود.

در ادامه لیستی از مواردی که می تواند شانس شما را برای دیده شدن در گوگل نیوز بیشتر کند، لیست می کنیم.

  • اخبار باید در subfolder نیوز بارگزاری شود. (/example.com/news)
  • اخبار را در یک سایت مپ جدا و مختص به خود قرار دهید. بهتر است بعد از انتشار هر خبر، سایت مپ آپدیت گردد؛ زیرا انجام این امر باعث می‌شود محتوا سریع‌تر توسط ربات گوگل شناسایی و خزش ‌شود.
  • برای اینکه سایت به عنوان یک مرجع در زمینه اخبار شناخته شود، لازم است به طور مداوم و روزانه محتوای خبری تولید گردد. البته نباید کمیت را فدای کیفیت کرد و از درج اخبار بی کیفیت و محتوای کم باید خودداری کرد.
  • سایت از سرعت مناسبی هنگام بارگذاری صفحات برخوردار باشد. به حجم عکس‌ها و سرعت بارگذاری آن‌ها توجه کنید. می‌توانید از lazy load برای عکس‌ها استفاده کنید.
  • همان‌طور که همه میدانیم امروز موبایل در فضای دیجیتال حرف اول را می‌زند؛ بنابراین حتما نسخه موبایل خود را بهینه‌سازی کنید و از صحت رابط کاربری و کاربرپسند بودن مطمئن شوید.
  • متن خبر در قالب HTML در دسترس باشد. محتواهایی از جنس pdf قابل crawl شدن نیستند.
  • URL معنادار بوده و کلمات کلیدی مرتبط را شامل شود. این URL ها یونیک و دائمی باشد. یعنی چه؟ یعنی URLی مثل www.aryatehran/hello خیلی یونیک نیست. دنبال url هایی خاص با کلمه کلیدی مورد نظر باشید.
  • دامنه سایت برای ربات‌های موتور جستجو در دسترس قرار داشته باشد.
  • خزنده گوگل نمی تواند فایل های PDF ،Javascript، پیوندهای گرافیکی، لینک ها در فریم‌ ها یا سایر قالب‌های غیر HTML را کراول کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر مقاله در بخش اخبار سایت شما توسط Google قابل خزیدن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مقاله ابزار url inspection را مطالعه کنید.
  • همچنین باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما حرفه‌ ای به نظر می رسد. این امر شامل صفحاتی مانند “ تماس با ما ” ، “ درباره ما ” یا “خط مشی و حفظ حریم خصوصی” است.
  • مراقب محدودیت های Robots.txt یا برچسب‌ های متا باشید. برای این که محتوای شما در Google News قرار بگیرد، نمایندگان کاربر Googlebot و Googlebot-news باید بتواند به راحتی سایت شما را crawl و index کنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله Robots.txt را مطالعه کنید.

در مورد موارد بالا اطمینان حاصل کنید که محتوای اخبار شما از محتوای وبلاگ سایت متمایز باشد. چرا؟

چون انتشار مقالات خبری با انتشار محتوای وبلاگ متفاوت است. اگه یک خبر در روز شنبه جدید باشه، تا روز یه شنبه قدیمی شده و دیگر در موتور های جستجو google news نشان داده نخواهد شد.

از طرفی فراموش نکنید که، گوگل قبل و بعد از عرضه خبر بازخورد کاربران را ارزیابی خواهد کر تا راه ارتقا بهتر اخبار گوگل نیوز را درک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله اصول سئو در تولید محتوا را مطالعه کنید.

آیا برای Google News به نقشه سایت مجزا نیاز دارم؟

در واقع برای گوگل نیوز نیازی به نقشه سایت ندارید، و فقط داشتن نقشه سایت به شما کمک نمی کند تا در جستجوی اخبار Google رتبه بهتری داشته باشد. اما همونطور که در مقاله سایت مپ چیست ذکر شده، داشتن Sitemap باعث خواهد شد که محتوای شما توسط ربات های گوکل سریعتر کشف یا اصطلاحا discovery شوند. به این معنی که خزنده Google News فقط مقالات خبری شما را کراول و ایندکس می کند.

فقط هنگام به روزرسانی نقشه سایت اخبار خود، URL های مقالات منتشر شده در ۴۸ ساعت گذشته را در لیست قرار بدهید. برای انجام این کار، نقشه سایت خودتان را بعد از هر پست منتشر شده به روز رسانی کنید. این کار باعث می شود که Google سریعتر محتوای شما رو فهرست بندی کند.

نکته ای نباید فراموش کنید این است که، قبل از ارسال نقشه سایت، باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما در اخبار Google قرار گرفته. یعنی اگر قبل از تایید و قرار گیری سایت در google news، نقشه سایت خبری خودتان را ارسال کنید، قطعا با تعدادی خطا روبرو خواهید شد.

نحوه ثبت سایت در گوگل نیوز

برای ثبت سایت در گوگل نیوز به دو روش می توانید اقدام کنید:

  • ثبت سایت در google publisher
  • منتظر فناوری story understanding باشید.

ثبت سایت در google publisher

برای ثبت سایت در google news به آدرس https://publishercenter.google.com بروید. البته باید فیلترشکن یا VPN شما روشن باشد.

با کلیک روی لینک فوق، صفحه ای به شکل زیر برای شما باز می شود.

ثبت سایت در google publisher

در این صفحه دکمه add publication را کلیک کنید. مطابق شکل بالا، نام و آدرس وب‌ سایت خود را وارد کرده و کشور خود را مشخص نمایید. نام کشور ایران هم در لیست قرار دارد.

پس از تائید با صفحه زیر مواجه می‌شوید. روی publication setting کلیک کنید.

publication setting

بعد از این، زبان سایت را مشخص کنید. زبان فارسی هم بین گزینه‌ ها است. در ادامه می‌توانید لوگو و فونت سایت خود را وارد کنید.

google publisher location

پس از تکمیل اطلاعات فوق، سایت شما در صف بررسی قرار می‌ گیرد. به طور معمول وضعیت سایت شما حدودا طی دو تا چهار هفته مشخص خواهد شد.

اگه پس از ارسال درخواست، درخواست شما رد شده، بعد از ۶۰ روز دوباره یک درخواست دیگر ارسال کنید. اما سعی کنید در مرحله اول درخواست شما تایید بشود.

نکته جالب اینکه، اگر جیمیلی که در آن publication می‌ سازید با اکانت سرچ کنسول سایت شما مشترک است، می‌ توانید سایت را هم از این طریق وریفای کنید. اگر در مورد اطلاعات مهم سرچ کنسول چیزی نمی دانید حتما مقاله سرچ کنسول چیست را مطالعه کرده و از فیلم های مربوط به آموزش سرچ کنسول استفاده کنید.

فناوری story understanding

فناوری story understanding فناوری جدیدی است که گوگل در دسامبر سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرده است و به کمک این فناوری دگیر نیازی به ثبت دستی سایت در google publisher نیست. اما شما فعلا ریسک نکنید. سایت خود را بصورت دستی در google publisher ثبت کنید.

این تکنولوژی ترکیبی از چندین الگوریتم یادگیری ماشین، از جمله الگوریتم BERT که مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers است، درست شده. الگوریتم BERT سعی می کند تا به کمک کلمات اطراف یک کوئری خاص مفهوم آن کوئری‌ را بهتر درک کرده و به ربات‌ های گوگل کمک کند تا بهترین نتیجه در رابطه با جستجوی کاربر را به او نمایش داده شود.

در ادامه برای دیده شدن در Google News XML به برخی از بهترین روش ها برای چگونگی دستیابی به ترافیک در زمان واقعی اشاره خواهیم کرد.

برای دیده شدن در google news چه محتوایی تولید کنیم؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه محتوا هایی بیشتر در گوگل نیوز برجسته می شود وارد google trends شده تا با نوع اخباری که برای مردم مهم است آشنا شوید.

به روز بودن و درواقع زمان بندی برای انتشار یک موضوع خاص مهمترین ویژگی بخش اخبار Google است، بنابراین روی مواردی که همین الان و در منطقه جغرافیایی شما مهم هستند تمرکز کنید.

محتوای خوب یا همان خبر خوب، خبری است که با درنظر گرفتن دستورالعمل راه یابی در Google News نتنها تایید می شود، بلکه، بر اساس شایستگی و کیفیت محتوا به نتایج بالای صفحه راه پیدا میکند.

از نوشتن مطالبی مثل موارد زیر خودداری کنید:

  • مقالات چگونه
  • ستون‌ های مشاوره
  • آگهی‌ های استخدام
  • لیست‌ های املاک

این موارد برای گوگل نیوز محتوای خبری به حساب نخواهند آمد و ارسال آنها ممکنه منجر به رد حساب شما شود.

محتوای شما در گوگل نیوز، باید یونیک و اوجینال باشد. دسته اول.

چقدر محتوا تولید کنیم؟

اگه برای قرار گرفتن در گوگل نیوز جدی هستید، باید حداقل روزی دوتا مقاله ب کیفیت و مورد تایید گوگل را منتشر کنید. اگه افراد تیم شما برای این مورد کافی نیستند، می توانید از خدمات تولید محتوای ما استفاده کنید، و یا قسمتی از کار را به نویسنده‌ های فریلنسر واگذار کنید تا روزانه بیشتر از دو پست منتشر شده داشته باشید.

نحوه نوشتن و قالب بندی مطالب

همانطور که گفته شد محتوای شما برای نمایش در بخش اخبار گوگل نه تنها باید اورجینال بوده، بلکه باید از ساختار مناسبی هم برخوردار باشد. ساختاری که بیشتر تخصص روزنامه نگاران است. این موضع شامل استفاده از انکرتکست ها باکیفیت، برچسب‌ های متا و همچنین آتوریتی بالا است.

  • اصول روزنامه نگاری را یادبگیرید
  • ساختار محتوای روزنامه ای را یادبگیرد.
  • به عناوین توجه کنید
  • از منبع معتبر استفاده کنید.
  • محتوای صوتی و چند رسانه ای تولید نکنید
  • از سایت های دیگر کپی نکنید

ساختاری محتوای روزنامه ای

به گفته خود گوگل، اخبار نویسی برای بخش خبر متفاوت از وبلاگ نویسی است. هنگامی که شما برای یک پست وبلاگ عادی در حال نوشتن هستید، اغلب تمام تمرکز شما روی SEO است. اینکه سعی کنید تمام کلمات کلیدی لازم را برای رتبه بندی در متن بگنجانید. اما این با خبری نویسی متفاوت است.

تمرکز روزنامه نگاری واقعی روی تحقیق کردن است. اکثر روزنامه نگاران برای تولید محتوایی با کیفیت، مدت زمان زیادی را صرف مطالعه روی موضوع خواهند کرد. بنظر شما هم برای موفقیت هر چه بیشتر می بایست، مدتی را به مطالعه درباره روزنامه نگاری بگذرانید تا استاندارهای خاص این حرفه را آموخته و محتوای باکیفیت تحویل گوگل و کاربران بدهید.

سبک نوشتاری رایج در روزنامه نگاری را یاد بگیرد و محتوای خودتان را با اشتباهات گرامری و نگارشی، بی‌ارزش نکنید.

تیتر های اخبار

به تیتر ها توجه زیادی بکنید. همیشه باید محتوای خبری را شامل عناوین غنی از کلمات کلیدی کیند تا شانس شما برای رتبه گیری در آن کلمه کلیدی بیشتر شود.

عنوان شما اولین و بهترین فرصت شماست تا خوانندگان و جستجو گران را به کلیک کردن روی مقاله تحریک کنید. این کار در بهبود نرخ کلیک یا همان CTR نیز بسیار موثر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله Ctr چیست را مطالعه کنید.

برای این که بیشترین توجه را به محتوای خودتان جلی کنید، باید از به کار بردن کلمات یا عباراتی که ممکن است برای برخی از خوانندگان ناشناخته یا گیج کننده باشهد خودداری کنید. توجه داشته باشید که هدف از نوشتن عنوان، جذب مخاطب است.

برای نوشتن تیتر های خبری، موارد زیر را رعایت کنید:

  • تیتر را مختصر بنویسید
  • در تیتر خواسته مخاطب را درج کنید
  • از عناوین جذاب استفاده کنیم

در انتها فراموش نکنید که اخبار Google در حال حاضر نمی تواند شامل فایل های صوتی یا محتوای چند رسانه‌ای باشد.

آموزش طراحی سایت رایگان ما استفاده کنید. همچنین می توانید در دوره طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران شرکت کنید.

سوالات متداول

چرا ثبت سایت در گوگل نیوز مهم است؟

چرا که به محض نمایش مقاله خبری شما در Google News، قطعا شاهد بهبود در دامنه و تعداد پیوندهای ایجاد شده از محتوای خود خواهید بود. بهبود سئو، افزایش ترافکیک و معتبر شدن دامنه قطعا از اهداف ثبت سایت در گوگل نیوز است.

اخبار سایت من چند وقت در گوگل نیوز رتبه خواهد داشت؟

به خاطر حجم زیاد خبر ها و ماهیت به روز بودن اخبار در بخش google news، مقالات شما در اخبار Google بیش از ۲ الی۳ روز بیشتر رتبه نخواهد داشت. بنابراین همیشه سعی کنید محتوای منظم و به روز خبری تهیه کنید.

مهمترین کار برای نمایش داده شدن اخبار در Google news ؟

ثبت سایت در گوگل نیوز، ایجاد سایت مپ مرتبط، تولید محتوای روزانه و با کیفیت