تبلیغات آنلاین چیست

یکی از جدید ترین روش های بازاریابی که با استفاده از آن می توان خدمات یا محصول را به مشتریان معرفی کرد، تبلیغات آنلاین می باشد. تبلیغات آنلاین در ایران به این صورت است که کسب و کار ها با توجه به بودجه و منابعی که در اختیار خود دارند، محصولات و خدمات خود را […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از جدید ترین روش های بازاریابی که با استفاده از آن می توان خدمات یا محصول را به مشتریان معرفی کرد، تبلیغات آنلاین می باشد. تبلیغات آنلاین در ایران به این صورت است که کسب و کار ها با توجه به بودجه و منابعی که در اختیار خود دارند، محصولات و خدمات خود را در دنیای اینترنت در مشاهده مشتریان احتمالی قرار دهند.

اگر به دنبال کسب درآمد از اینترنت با تبلیغات می باشید اما درباره پلتفرم تبلیغات آنلاین اطلاعی ندارید و یا نمی دانید طراحی تبلیغات آنلاین به چه صورت انجام می شود، در این مقاله به طور دقیق بررسی خواهیم کرد که تبلیغات آنلاین چیست.

تبلیغات آنلاین چیست

به طور کلی به هر فعالیتی که مخاطب را درباره محصولات و خدماتی که شما انجام می دهید آگاه کند، تبلیغات می گویند. البته توجه داشته باشید که این خدمات می تواند برای کسب و کار دیگری باشد و لازم نیست که حتما کسب و کار برای فرد تبلیغ کننده باشد. برای مثال یک سایت که فروش اینترنتی انجام می دهد، می تواند تبلیغات آنلاین شاپ خود را با پرداخت هزینه ای به سایت دیگر، برای کاربران آن معرفی کند یا به عبارتی تبلیغ کند.

به طور ساده تر شما یک پیام که حاوی معرفی کاربرد و ویژگی های خدمات و یا محصول شما می باشد برای کاربر به نمایش می گذارید.

تبلیغات آنلاین چیست

برای اینکه صاحبان کسب و کار بتوانند با استفاده از تبلیغات، خدمات یا محصول خود را تبلیغ کنند و بتوانند در رقابت با سایر شرکت ها رقابت کنند، باید شیوه های تبلیغات را بدانند و بهترین شیوه که مناسب کسب و کار آنها می باشد را انتخاب کنند. به همین دلیل در ادامه مغالع به بررسی انواع روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین خواهیم پرداخت.

مزایای تبلیغات آنلاین چیست

توجه داشته باشید که مزایای ذکر شده نسبت به تبلیغات آفلاین می باشد و درواقع این بخش تبلیغات آنلاین و آفلاین را با یکدیگر مقایسه می کند.

مزایای تبلیغات آنلاین چیست

قیمت کم تر و بازدهی بیشتر

یکی از بهترین مزیت های تبلیغات آنلاین ایران، هزینه بسیار کم آن نسبت به روش های دیگر می باشد. برای مثال اگر شما بخواهید از بیلبورد هایی که در سطح شهر قرار دارند استفاده کنید یا در تبلیغات صدا و سیما تبلیغ آنلاین شاپ یا کسب و کار خود را انجام دهید، باید هزینه بسیار زیادی را بپردازید، اما اگر همین تبلیغات را در سایت تبلیغات اینترنتی انجام دهید، شاید لازم باشد تنها ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت کم تر و بازدهی بیشتر در تبلیغات آنلاین

اگر کمی فکر کنید، اگر شما کسب و کار خود را در بیلبورد های بزرگراه نصب کنید، علاوه بر اینکه باید ماهیانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کنید، در بهترین حالت حداکثر ۶ میلیون نفر آن را می بینند. اما اگر تبلیغ آنلاین شاپ یا کسب و کار خود را در آژانس تبلیغاتی آنلاین ثبت کنید، علاوه بر اینکه این رقم بسیار پایین تر می آید، بازدید آن ممکن است تا ۱۰ میلیون نفر نیز برسد.

اگر به دنبال یک سایت تبلیغات اینترنتی می باشید و به دنبال بهترین سایت تبلیغات کسب و کار می باشید، پیشنهاد ما به شما مجموعه بزرگ آریا تهران می باشد. این مجموعه پربازدید ترین سایت ها را در اختیار داشته و شما می توانید با ثبت تبلیغات خود در این مجموعه، خدمات یا محصولات خود را با بیشترین بازدهی معرفی کنید. شما می توانید با مشاهده صفحه لینک شده، علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر، با آژانس تبلیغات آنلاین که تبلیغات آنلاین نیز انجام می دهند آشنا شوید.

قابل اندازه گیری بودن بازدهی تبلیغات آنلاین

در روش های قدیمی و آفلاین، این امکان وجود نداشت که بررسی کنید چه تعداد تبلیغ شما را دیده و نمی فهمیدید که این تبلیغ چه بازدهی داشته است. اما با استفاده از تبلیغ های آنلاین شما می توانید متوجه شوید که این تبلیغ را چند نفر دیده اند، چند نفر روی آن کلیک کرده، چند نفر از آن استفاده کرده، چند نفر کامل خرید خود را انجام داده و یا حتی چند نفر و در کجای راه از خرید پشیمان شده اند.

با دانستن این اعداد و ارقام و نرخ کلیک، می توانید اطلاعات بسیار بیشتری را پیدا کنید و از این اطلاعات برای افزایش فروش خود استفاده کنید.

امکان تنوع زیاد در تبلیغات آنلاین

برای اینکه این بخش را بیشتر درک کنید، بهتر است یک مثال بزنیم. یک روش تبلیغات آفلاین مانند بیلبورد را در نظر بگیرید. این امکان وجود دارد که عده ای از تبلیغات شما خوششان آمده باشد، عده ای اهمیت نداده باشند و عده ای نیز اصلا از تبلیغ شما خوششان نیامده باشد.

در چنین شرایطی ممکن است شما بخواهید به افرادی که از تبلیغ شما رضایت دارند و ممکن است مشتری دائم شما شوند، خدمات اضافه تری ارائه دهید تا آنها به مشتری وفادار تبدیل شوند. امکان اینکه شما چندین بیلبورد طراحی کرده و بتوانید مشتریان را از یکدیگر جدا کنید، وجود نخواهد داشت.

اما در تبلیغات خرید آنلاین این امکان وجود دارد که مشتریان خود را جدا کرده و تعیین کنید که بر هر کسی چه تبلیغی نمایش داده شود. اگر بخواهیم به طور دقیق تر بررسی کنیم که کاربرد این روش در فروشگاه اینترنتی چیست، تصور کنید که کاربری به اسم محمد از سایت بیدخت به سایت آریا تهران آمده است و پس از آنکه به صفحه پرداخت می رود، پرداخت خود را انجام نمی دهد. در چنین شرایطی شما این کاربر را شناخته و می توانید به طور منحصر به فرد برای محمد یک تبلیغ یا پیام ارسال کنید.

انواع تبلیغات آنلاین

برای اینکه این بخش را بهتر درک کنید، بهتر است ابتدا بدانید که تبلیغ نویسی چیست و چه کاربردی دارد. اما در ادامه قصد داریم اصلی ترین انواع تبلیغات آنلاین را به شما معرفی کنیم.

انواع تبلیغات آنلاین

تبلیغات کلیکی

اولین تبلیغی که قصد داریم برای شما مورد بررسی قرار دهیم، تبلیغات کلیکی (Cost Per Click) می باشند که آژانس تبلیغات آنلاین در ازای هر کلیک که کاربر را به سایت شما هدایت می کند، مبلغی را دریافت می کند.

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی نوع دیگری از تبلیغات آنلاین می باشند که از قدیمی ترین روش های تبلیغات آنلاین می باشد. این نوع تبلیغات را به طور معمول در ساید بار ها، صفحات اصلی و میان مطالب دیده اید. این نوع تبلیغات، تبلیغات نمایشی (Display Ads) می باشند. این تبلیغات را معمولا با انیمیشن های html5 و یا بنر های متحرکی که فرمت (Gif) دارند، با اندازه های متفاوتی نمایش می دهند.

تبلیغات همسان

در تبلیغات همسان (Native Ads)، تبلیغات به صورت همسان و هم شکل با قالب سایت نشان داده می شوند و تبلیغات برای کاربران مزاحمتی ایجاد نمی کند. این روش باعث می شود تا کاربر مطالب را بهتر خوانده و ناراحتی برای آن ایجاد نشود. در این روش نیز باید در ازای هر کلیک مبلغی را پرداخت کنید.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

تبلیغات شبکه های اجتماعی یا Social Media Ads یکی دیگر از روش های تبلیغات می باشد که زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد. شبکه­‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک، یوتیوب، آپارات، پینترست، گوگل پلاس و پیام‌رسان‌­هایی مانند تلگرام، واتس‌­آپ، بله، سروش از شبکه های اجنکاعی می باشند که شما می توانید با استفاده از آنها، تبلیغات خود را انجام دهید.

هدف گیری مجدد

در هدف گیری مجدد یا Retargeting، شما می توانید کاربرانی که از طریق تبلیغ وارد سایت شما شده اند را هدف گیری کنید. شاید این سوال را بپرسید که چطور این کار امکان پذیر است؟ شما می توانید با قرار دادن تبلیغ کسب و کار خود در سایت هایی که کاربر ممکن است آن ها را مشاهده کند، اعتبار خود را در چشم آنان افزایش دهید. با این کار احتمال خرید مشتریان نیز به شدت افزایش پیدا می کند.

تبلیغات ایمیلی

یکی از تبلیغات آنلاین رایگان می باشد که بیشتر در ایران رایج است. در این روش انبوهی از ایمیل ها خریداری می شود و برای همه ایمیل ها، تبلیغ ارسال می شود. البته این روش به دلیل ایجاد مزاحمت و اسپم، درحال از بین رفتن است و این امکان وجود دارد تا روش های جدید و درست تر، جایگزین آن شوند.

تبلیغات ایمیلی

در روش صحیح تر و درست تر تبلیغات ایمیلی، شما باید ایمیل کاربر را در ازای خدماتی دریافت کنید. سپس متناسب با علایق کاربر، در فاصله زمانی های متفاوت، تبلیغاتی را ارسال کنید. این روش بسیار موثر تر بوده و در وافادار سازی بیشتر مشتریان، تاثیر گذار تر خواهد بود.

اگر نمی دانید دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد، پیشنهاد می شود حتما از صفحه مربوطه دیدن فرمایید. دیجیتال مارکتینگ یکی از روش های جدید است که با استفاده از آن می توانید علاوه بر افزایش بازدید سایت خود و تبلیغات، سود دهی کسب و کار خود را نیز افزایش دهید.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی (Video Ads)، نوعی دیگر از تبلیغات می باشد که شما ویدئو ای را متناسب با کسب و کار خود تهیه می کنید و پس از آن در رسانه های فارسی قرار می دهید. مدت زمان این ویدئو ها به طور معمول بسیار کوتاه می باشند و معمولا در تبلیغات برنامه های موبایلی، برنامه های اشتراک ویدئو و… به نمایش در می آیند.

گوگل ادز

گوگل ادز(Google Ads) یکی دیگر از روش های تبلیغات خرید آنلاین می باشد که با استفاده از آن، می توانید کلماتی که شما تعیین می کنید را جستجوی گوگل، اول نتیجه به کاربر نمایش دهد. این روش در ازای دریافت کلیک بین الملل هزینه دارد.

با استفاده از گوگل ادز شما می توانید علاوه بر بهینه سازی سایت خود، اعتبار شما را بیشتر می کند، زیرا در نتایج گوگل شما اولین سایت به نمایش در می آیید.

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی

در این روش شما می توانید در خبرگذاری ها یا در هر سایتی، یک متن را که حاوی لینک است منتشر کنید. این روش بازدهی کمتری را نسبت به دیگر روش ها دارد، اما ممکن است موجب افزایش رتبه سایت شما شود.

قرار دادن لینک های همکاری برای تبلیغات آنلاین

لینک های همکاری (Affiliate Links) نوعی تبلیغات آنلاین می باشد که در واقع یک نوع همکاری در فروش می باشد. در این کسانی شما را در سایت خود معرفی می کنند. در صورتی که این معرفی موجب شد تا کسی به مشتری شما تبدیل شود، به معرفی کننده کمیسیونی پرداخت می کنید.

محتوای ارتقا یافته

محتوای ارتقایافته (Sponsered Content) یکی از روش های جدید است که در آن می توانید محتوا یا پیام­‌های تبلیغاتی که خودتان در شبکه های اجتماعی یا پلتفرم های تبلیغاتی منتشر کردید را با پرداخت هزینه هایی، به ازای نمایش یا کلیک ارتقا دهید.

برای مثال اگر شما پیامی را در فیسبوک یا اینستاگرام منتشر کردید، می توانید با پرداخت هزینه، آن پیام برای افراد بیشتری به نمایش در می آید و می تواند بازدید آن پیام را افزایش دهد.

تبلیغات صوتی

آخرین روش تبلیغات آنلاین شاپ که قصد داریم به شما معرفی کنیم، تبلیغات صوتی (Audio Ads) می باشد. شما می توانید تبلیغ خود را در قالب یک ویس در آورده و آن را رادیو های اینترنتی، در پادکست‌­های آموزشی اینترنتی، پادکست‌­های سرگرم­‌کننده اینترنتی، قبل از شروع کتاب‌­های صوتی، سایت‌­های پخش موسیقی قبل از شروع هر موسیقی و … منتشر دهید.

تبلیغات صوتی

مجموعه آریا تهران یکی از بهترین مجموعه های دیجیتال مارکتینگ می باشد که شما می توانید علاوه بر طراحی تبلیغات آنلاین خود در این مجموعه، می توانید تبلیغات خرید آنلاین خود را نیز با بازدهی بالا انجام دهید. در صورتی که هر سوالی درباره شیوه تبلیغات نام برده داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول درباره تبلیغات آنلاین ایران

بهترین روش تبلیغات آنلاین در ایران چه روشی می باشد؟

اگر یک آنلاین شاپ یا وب سایت دارید، بهترین روش، استفاده از بنر ها در سایت های پر بازدید می باشد. البته روش های دیگری نیز برای تبلیغ کسب و کار شما وجود دارد که می توانید در این مقاله مطالعه کنید.

پلتفرم تبلیغات آنلاین چیست؟

به طور کلی هر پلتفرمی که در بستر اینترنت وجود دارد، یک پلتفرم تبلیغات آنلاین به حساب می آید. پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید.

بهترین سایت تبلیغات اینترنتی چه سایتی است؟

یکی از بهترین سایت های دیجیتال مارکتینگ که تبلیغات پر بازدهی را برای مشتریان خود به عمل می آورد، شرکت دیجیتال مارکتینگ آریا تهران می باشد. پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، با کارشناسان ما تماس بگیرید.