گرادینت در کورل

در این آموزش یاد خواهید گرفت که چطور از ابزار گرادینت و گزینه گرادینت در کورل استفاده کنید و همینطور نحوه کار با این ابزار را آموزش ببینید. گرادینت کورل دراو علاوه بر جلوه رنگی باعث ایجاد تصاویر سه بعدی و افکت های سه بعدی در طراحی شما خواهد شد. گرادینت در بیشتر مواقع برای […]
  • تعداد نظرات: 2
  • دسته بندی ها: COREL
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در این آموزش یاد خواهید گرفت که چطور از ابزار گرادینت و گزینه گرادینت در کورل استفاده کنید و همینطور نحوه کار با این ابزار را آموزش ببینید. گرادینت کورل دراو علاوه بر جلوه رنگی باعث ایجاد تصاویر سه بعدی و افکت های سه بعدی در طراحی شما خواهد شد. گرادینت در بیشتر مواقع برای ایجاد یک جلوه رنگی متفاوت و همینطور برای تولید یک تصویر با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد.

با شرکت در دوره کورل در آموزشگاه آریا تهران در کمتر از  دو ماه بصورت فشرده و بازارکاری با تمام قابلیت های این نرم افزار گرافیکی آشنا خواهید شد. همچنین علاوه بر یادگیری کامل می توانید مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنید.

انواع گرادینت در کورل

قبل از توضیح انواع گرادینت در کورل دراو بیایید با این ابزار بیشتر آشنا شویم. کورل دراو به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از ابزار Gradient، یک تغییر تدریجی بین دو یا چند رنگ انجام دهید.

شیب را می توان به هر منطقه انتخاب شده از یک تصویر یا پس زمینه اعمال کرد اگر هیچ منطقه ای را برای ایجاد تفاوت رنگی انتخاب نکرده باشید شیب به کل لایه اعمال می شود و شما تنها یک رنگ در طراحی را مشاهده خواهید کرد.

برای یادگیری کورل دراو مقدماتی تا پیشرفته به صفحه فیلم آموزش کورل دراو آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید!

انواع گرادینت در کورل
انواع گرادینت در کورل

گرادینت خطی در کورل دراو

گرادینت خطی همانطور که از نامش پیداست گرادینتی می باشد که روی اجسام و همینطور شی ها به صورت خطی از تیره تا روشن اعمال می شود.

برای ایجاد گرادینت خطی در کورل دراو مانند تصویر زیر ابتدا جسم مورد نظرتان را رسم کرده و سپس با استفاده از ابزار گرادینت بر روی جسم مورد نظر رنگ را اضافه کنید. پس از اضافه کردن رنگ ها (ترجیحا بیش از ۲ رنگ) بر روی قسمت بالای نرم افزار که حالت های مختلف گرادینت را نمایش داده است بر روی حالت خطی کلیک کنید.

اگر قصد دارید عکس های خود را به وکتور تبدیل کنید پیشنهاد می کنیم مقاله تبدیل عکس به وکتور در کورل آموزشگاه آریا تهران را از دست ندهید.

گرادینت خطی در کورل دراو
گرادینت خطی در کورل دراو

گرادینت دایره ای در کورل دراو

گرادینت دایره ای یا radial در کورل دراو معمولا زمانی استفاده میشود که طراح بخواهد تصویر را سه بعدی جلوه دهد. به عنوان مثال برای طراحی یک زنجیز تنها راه حل برای سه بعدی نشان دادن تصویر استفاده از گرادینت هایی در حالت دایره ای و یا gradient radial می باشد.

برای ایجاد گرادینت دایره ای همانند گرادینت خطی مراحل را طی کنید و در نهایت هنگام انتخاب گزینه های حالات گرادینت از گرادینت radial استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات درباره شرایط لازم برای ورود به رشته گرافیک و رتبه لازم برای رشته گرافیک پیشنهاد میکنیم مقاله معدل لازم برای رشته گرافیک آریا تهران را از دست ندهید.

گرادینت دایره ای در کورل دراو
گرادینت دایره ای در کورل دراو

همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید به راحتی میتوانید با استفاده از گرادینت ها در کورل دراو حالت های اجسام را تغییر دهید و از گرادینت برای ایجاد تصاویر سه بعدی استفاده کنید.

آموزش استفاده از گرادینت در کورل

در این قسمت می توانید نحوه استفاده از گرادینت را به صورت فیلم آموزشی مشاهده کنید.

رنگ طلایی در کورل

گرادینت در کورل دراو مانند دیگر نرم افزار های گرافیکی دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه مقاله به انواع گرادینت در کورل خواهیم پرداخت.

در این قسمت محبوب ترین گرادینت ها را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

کد رنگ طلایی در کورل #ffc000 می باشد.

برای ایجاد این نوع گرادینت در کورل دراو ابتدا یک مستطیل بکشید، سپس با انتخاب گزینه سطل رنگ و color از قسمت بالای صفحه گرادینت را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه گرادینت در قسمت رنگ ها کد رنگ طلایی در کورل دراو را همانطور که بالاتر گفته شد وارد کنید و برای انتخاب رنگ دوم طلایی تیره را انتخاب کنید، سپس enter را وارد کنید تا تغییرات اعمال شود.

رنگ طلایی در کورل
رنگ طلایی در کورل

در طراحی لوگو استفاده از دو یا سه رنگ می تواند طرح شما را جذاب تر و خاص تر کند. یکی از رنگ هایی که می توانید در لوگوی خود استفاده کنید رنگ طلایی می باشد.

کد رنگ هایی که بهتر است در کنار کد رنگ طلایی برای لوگو استفاده کنید:

  • #۰۵۰۵۰۵
  • #fcfcfc
  • #۴۱۲۹۵۶

برای دانلود گرادینت طلایی سایت های بسیاری وجود دارند که می توانید برای دانلود گرادینت طلایی به آن ها مراجعه کنید.

اگر می خواهید به صورت حرفه ای لوگو طراحی کنید پیشنهاد میکنیم به صفحه آموزش طراحی لوگو آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید.

سوالات متداول
رنگ طلایی در طراحی لوگو  با چه کد رنگ هایی بهتر است؟

کد رنگ هایی مانند #۰۵۰۵۰۵ ، #fcfcfc ، #۴۱۲۹۵۶ بهتر است در کنار رنگ طلایی برای لوگو استفاده کنید.

چند نوع گرادینت وجود دارد؟

در واقع سه نوع گرادینت وجود دارد: خطی، دایره ای و مخروطی