قرارداد طراحی سایت

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند: نمونه قرارداد طراحی سایت نمونه قرارداد طراحی سایت word نمونه قرارداد طراحی سایت pdf نمونه قرارداد طراحی سایت و اپلیکیشن نحوه بستن قرارداد طراحی سایت برای آن دسته از افرادی که در حوزه طراحی و ساخت وب سایت فعالیت دارند بهتر است که یک قرارداد طراحی وب سایت […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: web design tutorial
  • زمان مطالعه: 14 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

برای آن دسته از افرادی که در حوزه طراحی و ساخت وب سایت فعالیت دارند بهتر است که یک قرارداد طراحی وب سایت برای خود تنظیم نمایند که از این به بعد تمامی وب سایت هایی که برای مشتریان خود طراحی می کنند در چارچوب یک قرارداد قانونی که به امضای طرفین رسیده است کار خود را جلو ببرند.

در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید تا با جزییات قرارداد های طراحی و ساخت وب سایت بیشتر آشنا شوید.

نمونه قرارداد طراحی سایت

در بخش زیر فرم قرارداد طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران را مشاهده می کنید، شما هم زمانی که با یک مشتری قصد بستن قرار داد را دارید، باید قرارداد خود را در قالب همچین فرمی به امضا برسانید.

توجه » نمونه قرارداد درج شده در بخش زیر می تواند شامل نمونه قرارداد طراحی سایت با وردپرس، نمونه قرارداد طراحی سایت فروشگاهی، قرارداد طراحی سایت و اپلیکیشن، نمونه قرارداد طراحی سایت و نرم افزار و موضوعات دیگر باشد.

ماده ۱: موضوع قرارداد
آموزش طراحی وب سایت و انجام امور مربوطه با مشخصات زیر:
آموزش طراحی وب سایت …………………………………………………………………………………………………………………………………………
ماده ۲: طرفین قرارداد
قرارداد ذیل فیمابین آقای رضا قمری به عنوان مدیر آموزشگاه آریا تهران که به اختصار در این قرارداد آموزشگاه نامیده می شود از یک طرف و آقای /خانم …………………………………… فرزند ……………… ش.ش ………………. کد ملی ………………………. به نشانی ……………………………………………………………………………………
تلفن …………………………………. موبایل …………………………………. به عنوان کارآموز از طرف دیگر منعقد و طرفین ملزم به رعایت نکات آن می باشد.
ماده ۳: نوع وب سایت
وب سایت طراحی شده بصورت ………………………………………………. خواهد بود و قابلیت ها و امکانات زیر را دارا می باشد:

۱دامنه ملی (ir) + هاست سی پنل اختصاصی یکسالهسایت پایه
۲صفحه اصلی با طراحی ویژهسایت پایه
۳کنترل پنل فارسی به همراه آموزش استفاده و نحوه ویرایش تمامی بخش های سایتسایت پایه
۴یک ساعت آموزش رایگان به همراه فایل آموزشی استفاده و مدیریت وب سایتسایت پایه
۵قسمت های ویژه برای پروژه ها، نمونه کارها و گالریسایت پایه
۶ایجاد قسمت اطلاعات تماس، فرم تماس به همراه معرفی شبکه های اجتماعیسایت پایه
۷ایجاد قسمت اخبار، بلاگ، رویدادها و مقالات با امکان ویرایش، افزودن و مدیریت یکپارچهسایت پایه
۸امکان مدیریت سامانه با پنل فارسی یا انگلیسی و قابل کار در محیط های دسکتاپ، تبلت یا موبایلسایت پایه
۹امکان تعریف مدیر یا افراد دیگر برای ورود به قسمت مدیریت سایتسایت پایه
۱۰امکان افزودن صفحات نا محدود، ویرایش صفحات فعلی یا حذف آنهاسایت پایه
۱۱دارای ویرایشگر کامل فارسی و انگلیسی بسیار شبیه به نرم افزار WORD به صورت آنلاینسایت پایه
۱۲مدیریت کامل تصاویر یا سایر رسانه ها مانند افزودن یا حذف رسانه یا ویرایش اطلاعات مرتبط با آنهاسایت پایه
۱۳توانایی تهیه نسخه پشتیبان یا بازیابی آن با فرمت های مختلفسایت پایه
۱۴امکان افزودن سیستم نظرخواهی به تمامی صفحاتسایت پایه
۱۵امکان افزودن تگ و دسته بندی برای هر آیتم از اخبار، رویدادها، مقالات یا بلاگسایت پایه
۱۶توانایی افزودن صفحات فرم های تماس با امکان ارسال ایمیل برای مدیر یا ذیفعانسایت پایه
۱۷امکانات SEO، فشرده سازی، اتصال به شبکه های اجتماعیسایت پایه
۱۸موتور جستجویسایت پایه
۱۹امکان ایجاد بنر و صفحه تبلیغاتسایت پایه

ماده ۴ : مبلغ قرارداد

مبلغ کل این قرارداد (عدد) ………………………………… ریال معادل (حروف) ……………………………………………………………………… تومان است.

ماده ۵: مدت قرارداد

مدت زمان تحویل نهایى موضوع طراحی قرارداد پس از تایید توسط آموزشگاه حداکثر ……. روز کاری می باشد.     

ماده ۶: خدمات پشتیبانی

خدمات پشتیبانی به مدت ۶ ماه و شروع آن از تاریخ پرداخت وجه تسویه قرارداد، است خدمات پشتیبانی شامل رفع هرگونه نقص در عملکرد صحیح موارد اعلام شده و یا آموزش نحوه کار با بخش های طراحی شده وب سایت است.

لازم به ذکر است تغییراتی که توسط آموزشگاه پس از تحویل دادن سایت به وی انجام میگیرد شامل پشتیبانی نخواهد بود و در صورتی که این تغییرات به هر نحو باعث خرابی و یا اختلال و یا هر مشکل دیگر باشد مجری پس از محاسبه هزینه های لازم اقدام به ویرایش خواهد کرد و عواقب ناشی از آن بر عهده آموزشگاه خواهد بود.

ماده ۷: مراحل اجرای موضوع قرارداد

مبلغ کل قرارداد طی دو قسط با شرایط ذیل پرداخت خواهد شد.

  1. مرحله اول: پس از عقد قرارداد : پرداخت مبلغ پیش پرداخت به میزان حداقل  یک دوم کل مبلغ قرارداد.
  2. مرحله دوم : دریافت اطلاعات اولیه، نظرات و پیشنهادات مد نظر آموزشگاه در خصوص طراحی موضوع قرارداد
  3. ۳-       مرحله سوم : طراحی اولیه موضوع طراحی قرارداد توسط آموزشگاه و ارائه به کارآموز.
  4. ۴-       مرحله چهارم : تایید طرح اولیه ارائه شده و یا اعمال نظر کارآموز در خصوص طرح ارائه شده.
  5. ۵-       مرحله پنجم : اعمال تغییرات احتمالی بر روی طرح اولیه ارائه شده توسط آموزشگاه و تایید نهایی طراحی اولیه.
  6. مرحله ششم : پرداخت قسط دوم مبلغ قرارداد ب به میزان یک دوم کل مبلغ قرارداد به آموزشگاه.
  7. ۷-       مرحله هفتم : تحویل کلیه اطلاعات تکمیلی (از قبیل متون، تصاویر، لوگو و …) مورد نیاز طراحی و قرارگیری در وب سایت، توسط کارآموز.
  8. ۸-       مرحله هشتم : تکمیل و ارائه نهایی موضوع قرارداد توسط آموزشگاه.
  9. ۹-       مرحله نهم : اعمال نظر و تغییرات نهایی کارآموز در نحوه جایگذاری اطلاعات (حداکثر تا یک مرحله) و سپس تایید نهایی موضوع قرارداد توسط کارآموز.
  10. مرحله یازدهم : تحویل نهایی موضوع قرارداد بر روی هاست و دامنه کارآموز، ارائه نام کاربری و رمز عبور کنترل پنل وب سایت به نماینده کارآموز و پایان قرارداد.

ماده ۹ : تعهدات طرفین

 9-1- تعهدات مجری

۱- آموزشگاه متعهد میگردد، در صورت دریافت کلیه داده ها و موارد مورد نیاز در طراحی ، موضوع قرارداد را در مدت زمان ذکر شده در بند مدت قرارداد به آموزشگاه تحویل نماید.

۲- مجری متعهد میگردد، مناسب با درخواست کارآموز اتودی از صفحه اصلی را طراحی و به کارآموز تحویل نماید. در صورت عدم تایید طرح ها، مجددا ظرف مدت ۷ روز کاری یک اتود طراحی و به مشنری تحویل نماید و در صورت عدم تایید مرحله ثانویه طراحی شده، ۲۰% از مبلغ کل قرارداد به عنوان حق الزحمه طراح در نظر گرفته شده و این امر به منزله پایان قرارداد تلقی خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم تایید طرح ها، کارآموز حق استفاده از ایده ها و طرح های ارائه شده توسط مجری را ندارد.

۳- کلیه اطلاعاتى که توسط کارفرما به عنوان اطلاعات محرمانه در اختیار مجری قرار میگیرد از سوی مجری محرمانه تلقی میگردد و مجری موظف به حفظ و نگهدارى اطلاعات داده شده می باشد.

۴- مجری متعهد میگردد کلیه آموزش های لازم در خصوص بخش کنترلی سایت را طی یک جلسه یک ساعته و یک فایل Pdf به نماینده آموزشگاه ارائه نماید.

۵- مجری متعهد میگردد نام کاربری، رمز عبور و آموزش کارکرد بخش کنترلی سایت را پس از تسویه کامل مبلغ قرارداد تنها در اختیار نماینده آموزشگاه قراردهد.

۶- مجری متعهد میگردد، در صورت دریافت درخواست کتبی یا شفاهی آموزشگاه مبنی بر افزایش تعداد صفحات وب سایت و یا افزودن امکاناتی که در حین عقد قرارداد در نظر گرفته نشده و در بند موضوع قرارداد ذکر نگردیده، دستورات آموزشگاه را در صورت صلاحدید اجرا نموده و صورت حساب مجزا در این خصوص به آموزشگاه ارائه نماید. بدیهی است با توجه به پیوست هزینه طراحی سایت، آموزشگاه از هزینه هر یک از درخواست های خود مطلع بوده و ملزم به پرداخت صورت حساب الحاقی می باشد.

۷- مجری هیچ گونه تعهدی در قبال امنیت سایت و مسائل امنیتی از جمله هک شدن ندارد. مگر اینکه در این قرارداد جزو خدمات ذکر شده باشد.

۸- مجری به عنوان نماینده آموزشگاه صرفا خریدار دامنه و هاست مورد درخواست آموزشگاه بوده، و هیچ گونه تعهدی در مورد اختلالات بوجود آمده از طرف شرکت های فروش دامنه و هاست بر عهده ندارد و فقط تعهد می نماید که هاست و دامنه از شرکت های معتبر خریداری شود. 

۹-۲- تعهدات درخواست کننده

۱- آموزشگاه متعهد میگردد کلیه اطلاعات مورد نیاز طراحی را در اختیار آموزشگاه قراردهد. بدیهی است در صورت عدم تحویل اطلاعات و تصاویر صحیح مورد نیاز، مجری هیچگونه مسئولیتی در خصوص تحویل به موقع موضوع قرارداد در مدت زمان ذکر شده را بر عهده نخواهد داشت.

– چنانچه نمونه اولیه طراحى توسط مجری جهت بررسى به کارفرما ارائه گردد، کارفرما پس از انتخاب نمونه اولیه، هیچگونه حق مالکیتى نسبت به سایر نمونه ها نخواهد داشت.

۳- چنانچه بعد از تایید نمونه نهایی که به تایید طرفین قرارداد رسیده است، کارفرما انجام تغییراتى را در آن درخواست نماید، ملزم به پرداخت هزینه اى مرتبط بر انجام تغییرات که توسط مجری اعلام میگردد، میباشد.

۴- چنانچه آموزشگاه پس از تایید اولیه طرح و ورود به مرحله بعدی به هر دلیلی قرارداد را فسخ نماید، ملزم به پرداخت مبلغ کل قرارداد (مبلغ حق الزحمه قرارداد) به مجری خواهد بود.

۵- حداکثر فرصت اعلام نظر نماینده آموزشگاه در خصوص تایید طرح ارائه شده در مراحل نهم (مراحل اجرای موضوع قرارداد)، چهار روز کاری می باشد. بدیهی است عدم اعلام نظر کتبی در مهلت اشاره شده به معنی تایید آن مرحله خواهد بود. ضمنا حداکثر میزان اعمال تغییرات در مراحل چهارم، پنجم و نهم (مراحل اجرای موضوع قرارداد) ۱۵% بوده و پس از مرحله نهم (مراحل اجرای موضوع قرارداد)، در صورت درخواست از مجری برای اعمال تغییرات، صورتحساب جداگانه صادر خواهد شد.

۶- آموزشگاه متعهد میگردد کلیه موارد ذکر شده در (شرایط پرداخت) را به مجری تحویل نماید.

۷- پرداخت کلیه کسورات قانونی مبلغ قرارداد بر عهده آموزشگاه میباشد و مبلغ قرارداد به صورت خالص به مجری پرداخت میگردد و آموزشگاه موظف به تحویل کلیه اسناد پرداختی به مجری می باشد.

۸- آموزشگاه موظف است در حفاظت از کلیه اطلاعات امنیتی وب سایت که در اختیار نماینده آن شرکت قرار میگیرد کوشا باشد. در صورتی که نام کاربری و رمز عبور وب سایت در اختیار افراد غیر قرارگیرد ( به هر نحوی – مانند نرم افزار های Keylogger  عدم رعایت نکات امنیتی و …) مجری مسئولیتی در این خصوص بر عهده نخواهد داشت.

ماده ۱۰ : فسخ قرارداد

  قرار داد از نوع لازم الاجرا تلقی شده و تنها در صورت وقوع شرایط فسخ اشاره شده در متن قراداد و یا توافق طرفین قابل فسخ می باشد.

در صورت فسخ از طرف آموزشگاه، و یا نهایی نشدن پردخت از طرف وی، سایت ساخته شده به آموزشگاه تعلق داشته و حق دخل و تصرف کامل در وب سایت مد نظر را دارد.

ماده ۱۱ :نسخ قرارداد

این قرارداد در تاریخ ………….. دو نسخه ۳ برگی که شامل ۱۱ ماده و  ۱ پیوست از هزینه خدمات تنظیم و تهیه گردید و به تائید طرفین قرارداد رسید. نسخ قرارداد فاقد هرگونه قلم خوردگی می باشند (لازم به ذکر است که این قرارداد بدون مهر و امضا طرفین و حتی کپی آن هیج ارزش قانونی نخواهد داشت).

لیست هزینه های طراحی وب سایت شخصی فروشگاهی با توجه با نیازها و امکانات مطرح شده در فایل پیوست:

 نوع خدماتهزینه (تومان)
۱  
2  
3  
4  
5  
6  
                                                                                                                         جمع کل 

محل امضای پیمانکار محل امضای کارفرما

این نمونه قرارداد یک قرارداد کاملی است که آریا تهران به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت در تهران آن را به مشتریان خود ارائه می دهد، شما هم در صورتی که قصد بستن قرارداد های طراحی و ساخت وب سایت را دارید می توانید از جزییات آن استفاده نمایید.

توجه » بعد از مشاهده قرارداد طراحی و ساخت وب سایت می توانید مقاله طراحی سایت چیست را مطالعه نمایید تا با جزییات و انواع وب سایت ها بیشتر آشنا شوید، همچنین می توانید با مشاهده فیلم های آموزش طراحی سایت با نحوه و فرآیند ساخت وب سایت ها آشنا شوید.

نمونه قرارداد طراحی سایت
نمونه قرارداد طراحی سایت

نمونه قرارداد طراحی سایت word

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید فایل ورد فرم قرارداد طراحی وب سایت را دانلود نمایید، بعد از دانلود قرارداد طراحی وب سایت هر گونه سئوالی داشتید می توانید سئوالات خود را از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت آریا تهران از همکاران ما بپرسید.

فایل ورد قرارداد طراحی سایت

نمونه قرارداد طراحی سایت pdf

در بخش زیر نمونه متن قرارداد طراحی سایت که در یک فایل pdf تدوین شده است را می توانید از طریق همین لینک دانلود نمونه قرارداد طراحی سایت را دریافت نمایید.

فایل pdf قرارداد طراحی سایت

نمونه قرارداد طراحی سایت و اپلیکیشن

در صورتی که علاوه بر نمونه قرارداد های طراحی سایت و نمونه قرارداد طراحی و پشتیبانی سایت خدمات دیگری را نظیر طراحی و ساخت انواع اپلیکیشن های اندروید و ios را نیز قصد داشتید به خدمات خود اضافه نمایید باید برای آن فرمی مشابه نمونه قرارداد طراحی و راه اندازی وب سایت که در ابتدای مطلب مشاهده کردید را به مشتریان خود ارائه دهید.

فقط هرینه ساخت و طراحی اپلیکیشن را مطابق آن چیزی که مشتری از شما خواسته است به مفاد قرارداد خود اضافه نمایید.

نمونه قرارداد طراحی سایت و اپلیکیشن
نمونه قرارداد طراحی سایت و اپلیکیشن

نمونه قرارداد طراحی سایت و سئو

نکته مهمی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که بحث قرارداد طراحی سایت حرفه ای با بحث قرارداد سئو کاملا مجزا می باشد، و این دو مورد دو حوزه کاری کاملا جدا از هم هستند.

در بحث قرارداد طراحی و ساخت وب سایت مشتری فقط از شما یک سایت می خواهد که جزییات قرارداد آن را در ابتدای مطلب مشاهده کردید.

اما در بحث سئو و بهینه سازی وب سایت مشتری از شما یکسری کلمات کلیدی می خواهد که آن ها را به صفحه اول گوگل بالا بیاورید.

که در این جا شما در صورت داشتن دانش سئو و بهینه سازی وب سایت باید میزان سختی کلمات مورد نظر را شناسایی نمایید، سپس با توجه به میزان رقابت این کلمات یک بازه زمانی مشخص را برای آن در نظر گرفته و با توجه به سختی کلمات مورد نظر به مشتری خود اعلام هزینه کنید.

برای مطالعه » آشنایی با انواع مرورگر

نمونه قرارداد طراحی سایت و سئو
نمونه قرارداد طراحی سایت و سئو

نحوه بستن قرارداد طراحی سایت

برای بستن قرارداد طراحی و ساخت سایت بهتر است که این قرارداد به صورت قانونی ثبت محضری شود، البته هر چند طبق قانون در صورتی که یک موضوعی روی کاغذ نوشته شود و به امضای هر دو طرف برسد، هر دو طرف موظف به اجرای مفاد آن قرارادا هستند و در صورتی که یکی از طرفین مفاد قرارداد را به درستی اجرا نکند طرف مقابل می تواند از آن به صورت قانونی شکایت کند.

برای مطالعه » شرکت در دوره طراحی سایت مجتمع فنی آریا تهران

نحوه بستن قرارداد طراحی سایت
نحوه بستن قرارداد طراحی سایت

نکات مهم در قرارداد طراحی سایت

در زمان بستن قرارداد پشتیبانی فنی سایت و یا قرارداد های طراحی سایت شما باید تمامی خاسته های مشتری را از آن دریافت نمایید.

به دلیل این که برخی از مشتریان ممکن است که به خوبی توجیه نباشند و با فرآیند خرید سایت و یا طراحی سایت زیاد آشناییت نداشته باشند.

بهتر است که اصلا قبل از بستن قرارداد با مشتری خود چند نوبت جلسات حضوری و یا آنلاین برگزار نمایید و طی این جلسات سعی کنید که با ارائه توضیحات ساده و مختصر مشتری خود را توجیح نمایید که قرارداد طراحی و ساخت سایت به چه صورت است، ایشان چه اطلاعاتی را نیاز است در اختیار شما بگذارند و مواردی از این قبیل.

به عنوان مثال فرض کنید که یک مشتری از شما طراحی سایت گردشگری را می خواهد، شما باید تمامی اطلاعات مورد نیاز یک سایت گردشگری را از مشتری خود درخواست نمایید، یا مثلا طراحی سایت هتل و یا موضوعات دیگر مثل طراحی سایت سالن زیبایی و غیره شما باید طبق اطلاعاتی که از مشتری دریافت می کنید تمامی این موارد را در قرارداد خود ذکر نمایید.

سئوالات متداول در مورد دانلود نمونه قرارداد طراحی وب سایت؟

قرارداد طراحی سایت چیست؟

قرارداد طراحی وب سایت قراردادی است که در آن شرکت طراحی سایت و شخص، و یا سازمانی که نیاز به وب سایت دارد، در آن متعهد می شوند که یکسری نکات را هر دو طرف اجرا نمایند، به عنوان مثال شرکت طراحی سایت متعهد به ساخت و تحویل پروژه طراحی سایت در زمان مقرر به مشتری خود می باشد، و مشتری هم باید تعهدات مالی خود را اجرا نماید.

دانلود قرارداد طراحی سایت؟

در این مقاله شما می توانید فایل ورد، و فایل پی دی اف قرارداد طراحی و ساخت وب سایت را دانلود نمایید.

قرارداد طراحی سایت شرکتی؟

فایل های درج شده در مقاله قرارداد طراحی سایت برای انواع وب سایت ها مانند سایت های شرکتی، فروشگاهی، خدماتی و غیره می تواند استفاده شود.

قرارداد طراحی سایت وردپرسی؟

برای وب سایت های وردپرسی نیز می توانید از فایل های درج شده در این مقاله استفاده نمایید.