حقوق و درآمد برنامه نویسی در ایران و جهان

حقوق و درامد برنامه نویسی در ایران و جهان با توجه به عوامل مختلفی محاسبه می‌شود و نمی‌توان به صورت کلی عدد دقیقی را بیان کرد. تحصیلات، سابقه برنامه نویس، فریلنسر بودن و یا نبودن، تجربه، نوع زبان برنامه نویسی، سمت فرد در پروژه و یا شرکت مورد نظر، مهارت‌های استثنایی در برنامه نویسی و […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

حقوق و درامد برنامه نویسی در ایران و جهان با توجه به عوامل مختلفی محاسبه می‌شود و نمی‌توان به صورت کلی عدد دقیقی را بیان کرد. تحصیلات، سابقه برنامه نویس، فریلنسر بودن و یا نبودن، تجربه، نوع زبان برنامه نویسی، سمت فرد در پروژه و یا شرکت مورد نظر، مهارت‌های استثنایی در برنامه نویسی و موقعیت جغرافیایی همگی در محاسبه درآمد و حقوق یک برنامه نویس در سراسر جهان تأثیرگذار هستند. به همین دلیل در ادامه شما را با درآمد تقریبی و میانگین برنامه نویسان در سراسر جهان به صورت مختصر و مفید آشنا می‌کنیم.

اگر میخواهید لیستی از مشاغل پردرآمد در ایران را پیدا کنید و آگاهانه برای انتخاب شغل خود اقدام کنید حتما مقاله پردرآمدترین شغل های ایران را مطالعه کنید و یکی از پردرآمدترین شغل هایی که در آن استعداد دارید را انتخاب نمایید.

حقوق برنامه نویسی در ایران

حقوق برنامه نویسی در ایران
حقوق برنامه نویسی در ایران

برنامه نویسی یکی از مشاغل پردرآمد در ایران و کشور های خارجی میباشد که اغلب درآمد برنامه نویسان در کشور های خارجی بیشتر از ایران میباشد زیرا در ازای هر ساعت کار حقوق آن ها به دلار میباشد که با تبدیل آن به تومان ایران مبلغ قابل توجهی میشود.

درامد برنامه نویسی در ایران حقیقتاً نسبت به دیگر کشورهای جهان کمی پایین‌تر است، اما داخل کشور جزء پردرآمدترین‌ها به شمار می‌آید.

در سال ۱۴۰۰ یک جامعه آماری متوسط حقوق برنامه نویسی در ایران را حدود ۱۷ میلیون تومان برای فردی حرفه‌ای، ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فردی متوسط و حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ را برای افراد تازه کار برآورده کرده‌اند.

این نکته را در نظر بگیرید که تلاش، تخصص، مهارت و موقعیت جغرافیایی در افزایش و یا کاهش درآمد و حقوق برنامه نویسی نیز بسیار مؤثر هستند.

البته برای انتخاب شغل برنامه نویسی شما باید تمام مزایا و معایب را در نظر بگیرید و صرفا به دلیل درآمد بالا این شغل را انتخاب نکنید. همان طور که میدانید همه مشاغل مزایا و معایبی دارند که این شغل نیز در کنار درآمد نسبتا خوبی که دارد دارای معایبی نیز میباشد.

به طور کلی میتوان گفت در صورتی که شما مهارت کافی در زمینه برنامه نویسی داشته باشید میتوانید در ایران درآمد نسبتا خوبی داشته باشید و به صورت ساعتی و یا پروژه ای مزد دریافت کنید.

یکی از کار هایی که میتوانید در زمان کمتری به سطح حرفه ای در آن برسید و کسب درآمد بالایی داشته باشید برنامه نویسی و طراحی وب میباشد.

در آموزشگاه آریا تهران میتوانید در کلاس های آموزش طراحی وب شرکت کنید وو زیر نظر برترین اساتید ایران طراحی وبرنامه نویسی وب را یاد گرفته و با دریافت مدرک بین المللی فنی حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید.

بازار کار برنامه نویسی در ایران

بازار کار برنامه نویسی در ایران بازار کار قدرتمندی و در حال گسترش است. در حال حاضر بسیاری از شغل‌ها دیجیتالی و آنلاین هستند. برنامه نویسی یک دانش منحصر به فرد و البته قابل انتقال است و به همین دلیل فردی که در این رشته تحصیل می‌کند را در بازار کار به هیچ وجه ناامید نخواهد کرد. مشاغلی که برای این رشته در بازار کار ایران وجود دارد، شامل:

  • توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن موبایل
  • معمار اپلیکیشن
  • توسعه‌دهنده‌ی فنی برنامه‌ریزی منابع سازمان (EPR)
  • توسعه‌دهنده‌ی ارشد اپلیکیشن
  • تحلیل‌گر سیستم ‌کسب‌وکار
  • تحلیل‌گر رایانش ابری
  • توسعه‌دهنده‌ی فنی مدیریت رابطه با مشتری (CRM)
  • تحلیل‌گر توسعه‌دهنده یا برنامه‌نویس

اگر میخواهید بدون برنامه نویسی کسب درآمد در بستر اینترنت داشته باشید حتما مقاله کسب در آمد از اینترنت را مطالعه کنید. در این مقاله تمام راه هایی که میتوانید درآمدزایی داشته باشید را به شما معرفی کرده ایم.

درآمد برنامه نویسی اندروید در ایران

در تهران میانگین حقوق برنامه نویس تازه‌کار (Junior) 4/6 میلیون تومان، برنامه نویس متوسط (Mid-level)4/7 میلیون تومان و برنامه نویس ارشد (Senior) 7/11 میلیون تومان است. در شهرهای بزرگ حقوق برنامه نویس تازه‌کار (Junior) و برنامه نویس متوسط (Mid-level) 4/4 میلیون تومان است، اما حقوق برنامه نویس ارشد (Senior) در شهرهای بزرگ ۳/۶ میلیون تومان است. به هرحال درآمد برنامه نویسی اندروید در ایران نیز می‌تواند جوابگوی یک درامد متوسط رو به بالا باشد.

درآمد برنامه نویسی وب در ایران

درآمد برنامه نویسی وب در ایران
درآمد برنامه نویسی وب در ایران

درآمد برنامه نویسی وب در ایران بدون شک عالی است و شما را از انتخاب این شغل ناامید نخواهد کرد. فرصت‌های شغلی بسیار عالی در بازار ایران برای یک برنامه نویس وب ماهر وجود دارد که همین امر می‌تواند به ترغیب افراد علاقه‌مند به برنامه نویسی کمک کند.زبان‌های برنامه نویسی Node.js، React، Angular و Vue jsهرکدام به ترتیب متوسط درآمد ۷٫۷ – ۸٫۳، ۶ – ۸٫۴، ۸ و ۵٫۴ – ۷ را به خود اختصاص می‌دهند.

اگر آشنایی با برنامه نویسی وب ندارید پیشنهاد ما به شما ابتدا شرکت در کلاس های آموزش html css میباشد تا با مقدمات طراحی سایت آشنا شده و سپس برای برنامه نویسی بک اند امادگی لازم را کسب نمایید.

درامد برنامه نویس پایتون در ایران

زبان برنامه نویسی پایتون یکی از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه نویسی در جهان و خصوصاً ایران است. درامد برنامه نویس پایتون در ایران به‌گونه‌ای است که توانسته بسیاری از برنامه نویسان را ‌به آینده شغلی این رشته امیدوار کند. عمدتاً از این نوع زبان برنامه نویسی برای ساخت انواع نرم افزار، تحلیل داده و در حالت کلی برای توسعه برنامه‌های جامع و کاربردی به کار می‌آید.

درآمد این زبان برنامه نویسی در ایران وابسته به مهارت شما در این زبان است. میانگین حقوق برنامه نویسی پایتون در پایتخت، جونیور ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، میان‌رده ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سنیور ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به صورت تقریبی در ۱۴۰۰ براورد کرده‌اند.در سایر شهرهای بزرگ نیز جونیور، میان رده و سنیور هرکدام متوسط ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به صورت حدودی و تقریبی درآمد دارند.

درآمد برنامه نویسی در جهان

درآمد برنامه نویسی در جهان
درآمد برنامه نویسی در جهان

متوسط درآمد برنامه نویسی در سایر کشورهای جهان هرکدام به پارامترهای متفاوتی بستگی دارد. در سراسر جهان تقاضا برای شغل برنامه نویسی حقیقتاً بسیار زیاد است. به همین دلیل برنامه نویسان زیادی موفق به مهاجرت در کمترین زمان ممکن می‌شوند، البته تخصص و تجربه برنامه نویس را نباید نادیده گرفت.

عمدتاً مقایسه حقوق و دستمزد برنامه نویسان با توجه به میزان تحصیلات آن‌ها مشخص می‌شود و هرچقدر تحصیلات افراد در این حوزه بیشتر باشد، قطعاً با درآمد بالاتری روبه‌رو خواهند شد. پیشرفت تکونولوژی در جهان توانسته جایگاه این رشته را بسیار پررنگ‌تر کند. ما در ادامه شما را با درآمد شغل برنامه نویسی در کشورهای مختلف بیشتر آشنا می‌کنیم.

درامد برنامه نویسی در کانادا

درامد برنامه نویسی در کانادا
درامد برنامه نویسی در کانادا

درامد برنامه نویسی در کانادا نیز بسیار ترغیب کننده است. معمولاً میانگین حقوق میانه برنامه نویس در کانادا را می‌توان حدود ۱۲۷۰۰۰ دلار در سال محاسبه کرد.

سن و تجربه در کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر در برآورد حقوق برنامه نویسی بی‌تأثیر نیستند. هرچقدر تحصیلات بیشتر باشد، قطعاً می‌توان حقوق بالاتری را نیز مدنظر داشت.

حقوق برنامه نویسی در کانادا معمولاً با تحصیلات، سن و تجربه افراد مرتبط است.

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید و میخواهید یک شغل پردرآمد برای خود در ایران کشور داشته باشید حتما مقاله بهترین رشته های تحصیلی در کانادا را نیز مطالعه کنید و رشته ای که بازار کار خوبی در این کشور دارد را انتخاب کنید.

درآمد برنامه نویسی در آمریکا

درآمد برنامه نویسی در آمریکا را به صورت آماری برای شما مشخص برآورد می‌کنیم. ناگفته نماند که درآمد برنامه نویسی در جهان بسیار بالاست و در آمریکا نیز بسیار موردتوجه قرار گرفته است و می‌تواند حتی برای مهاجرت برنامه نویسی را یک راهکار عالی در نظر گرفت.

درامد برنامه نویس در آمریکا محدوده خاصی را شامل نمی‌شود به این دلیل که موارد و عوامل مهمی دراین‌بین نقش دارند. عواملی مانند سابقه، تخصص، تجربه و نوع زبان که هرکدام به شکلی در براورد حقوق برنامه نویس مؤثر هستند. اما در حالت کلی ۴۱٫۲۰۰ الی ۱۴۲٫۰۰۰ دلار را می‌توان به صورت تقریبی در نظر گرفت.

اگر به آشپزی علاقه دارید و میخواهید از این استعداد خود در اییران و سایر کشور های خارجی کسب درآمد داشته باشید میتوانید مقاله بهترین کشور برای مهاجرت آشپز را مطالعه کنید.

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در آمریکا

زبان‌های برنامه نویسی هرکدام کارایی و درآمد خاصی را به خود اختصاص می‌دهند. نمی‌توان تنها یک زبان را به‌عنوان پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در آمریکا معرفی کنیم. Swift برای آسان‌سازی برنامه‌ها روی iOS نقش مهمی را ایفا می‌کند. متوسط درآمد این زبان برنامه نویسی در آمریکا ۱۲۵،۰۰۰ دلار است.

یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی بدون شک C است. در آمریکا ۵۰،۰۰۰ دلار را به عنوان درامد این زبان در برنامه نویسی می‌توان در نظر گرفت.C یک زبان عمومی محسوب می‌شود و صددرصد بسیار کاربردی است. Rust یک زبان برنامه نویسی آسان و بسیار قابل‌اعتماد است.

متوسط حقوق این زبان برنامه نویسی در آمریکا نیز ۱۳۰،۰۰ دلار براورد می‌شود و همچنین Ruby در آمریکا حقوقی ۱۳۰،۰۰۰ دلار را پیاده می‌کند.

Perl یک زبان برنامه نویسی باسابقه بیشتر از ۳۰ سال است. این زبان نیز در آمریکا حقوق ۱۳۰،۰۰۰ دلار حقوق دارد. Kotlin با حقوق تقریباً ۵۴۰۰۰ دلار در جهان شناخته‌شده است. برای زبان‌های برنامه نویسی گفته‌شده باید درآمد مورد نظر را برآورد کنید.

درآمد برنامه نویسی در آلمان

آلمان یکی از بهترین کشورهایی است که به برنامه نویسان توجه بسیار ویژه‌ای نشان می‌دهند و اکثر برنامه نویسان به نام نیز در این کشور فعالیت می‌کنند.

درآمد برنامه نویسی در آلمان با توجه به میزان تجربه افراد کاملاً متغیر است. به‌گونه‌ای که برای بیش از ۲۰ سال تجربه کاری می‌توان چیزی حدود ۶۵۰۰۰ یورو را در برآورد کرد.

اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید و میخواهید یک شغل پردرآمد در این کشور داشته باشید حتما مقاله مشاغل مورد نیاز آلمان را مطالعه کنید.

درآمد برنامه نویسی در استرالیا

درآمد برنامه نویسی در استرالیا با توجه به زبان برنامه نویسی و تجربه افراد برآورد می‌شود، برنامه نویسی PHP، C ++، C #، JavaScript، Java، Swift، Ruby، Rust و Python هرکدام درآمدهای متفاوتی دارند و البته حقوق درآمدی افراد باتجربه قطعاً بسیار بیشتر از فردی است که تخصص و تجربه چندان بالایی در این حوزه ندارد.

به‌عنوان‌مثال، حقوق برنامه نویس PHP چیزی حدود ۵۶ هزار دلار استرالیا برای شروع است و برای افراد باتجربه نیز حدود میانگین ۸۰ هزار دلار استرالیا را می‌توان در نظر گرفت.

در ادامه جدول درآمد برنامه نویسی در استرالیا را به تفکیک حوزه های برنامه نویسی قرار داده ایم:

تخصصدرآمد(دلار استرالیا)
Android Developer۸۷,۸۰۰
Angular Developer۸۱,۲۰۰
C# Developer۹۷,۸۰۰
C++ Developer۹۹,۸۰۰
CMS Developer۷۲,۸۰۰
Front End Developer۷۸,۷۰۰
Full Stack Developer۹۱,۳۰۰
Graphics Programmer۸۲,۵۰۰
IOS Developer۱۰۲,۰۰۰
Java Developer۹۶,۴۰۰
Javascript Developer۹۴,۰۰۰
Nodejs Developer۹۱,۳۰۰
Oracle Developer۹۸,۰۰۰
PHP Developer۸۲,۳۰۰
Python Developer۹۵,۳۰۰

درآمد برنامه نویسی در ترکیه

برنامه نویسی یکی از رشته هایی است که در همه کشور های جهان خواهان دارد و ترکیه نیز از جمله کشور هایی است که نیاز به برنامه نویسان درآن جا احساس میشود.

در ترکیه زبان های برنامه نویسی مختلفی مورد استفاده قرار میگرند که محبوبیت زبان های برنامه نویسی در ترکیه به ترتیب عبارت است از : php , asp , java , perl , node.js , python , ruby میباشد.

درآمد برنامه نویسان در ترکیه با توجه به میزان سابقه کار و حرفه ای بودن فرد متغیر میباشد و ماهیانه ۱۲٫۳۰۰ لیر بیشترین میزان حقوق برنامه نویس در ترکیه میباشد.

کمترین میزان درآمد برنامه نویسی در ترکیه ۳٫۵۶۰ لیر در ماه میباشد که این میزان حقوق برای برنامه نویسان کم تجربه و اماتور میباشد. به طور میانگین درآمد برنامه نویسی در ترکیه ۸٫۳۷۰ لیر ماهیانه میباشد که بر اساس میزان سابقه کاری این میزان درآمد میتوانید بیشتر از میانگین و یا کمتر از میانگین باشد.

درآمد برنامه نویسی در کره جنوبی

کره یکی از کشور هایی است که شرایط زندگی در آن مساعد بوده و خیلی از برنامه نویسان به دنبال اشتغال در این کشور هستند. البته شرایط زندگی در کره جنوبی برای کسانی که با سخت کوشی میانه خوبی ندارند ممکن است کمی دشوار و طاقت فرسا باشد زیرا اکثر شهروندان کره سخت کوش بوده و بیشتر تایم خود را برای کار کردن اختصاص میدهند.

درآمد برنامه نویسی در کره جنوبی جز درآمد های سطح بالا محسوب میشود و با توجه به میزان مهارت و سابقه برنامه نویس این میزان متغیر خواهد بود.

در ادامه جدول درآمد برنامه نویسی در کره جنوبی را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

تخصصدرآمد(وون)
Android Developer۴۴,۸۰۰,۰۰۰
Angular Developer۴۱,۵۰۰,۰۰۰
C# Developer۴۹,۲۰۰,۰۰۰
C++ Developer۵۰,۳۰۰,۰۰۰
CMS Developer۳۸,۰۰۰,۰۰۰
Front End Developer۴۰,۰۰۰,۰۰۰
Full Stack Developer۴۵,۵۰۰,۰۰۰
Graphics Programmer۴۲,۳۰۰,۰۰۰
IOS Developer۵۰,۰۰۰,۰۰۰
Java Developer۴۸,۸۰۰,۰۰۰
Javascript Developer۴۶,۸۰۰,۰۰۰
Nodejs Developer۴۸,۸۰۰,۰۰۰
Oracle Developer۴۶,۸۰۰,۰۰۰
PHP Developer۴۱,۸۰۰,۰۰۰
Python Developer۴۷,۶۰۰,۰۰۰

درآمد برنامه نویسی در انگلیس

یکی دیگر از کشور هایی که برنامه نویسان میتوانند در آن درآمد بالایی داشته باشند انگلیس میباشد به طوری که یک برنامه نویس میتواند سالانه ۶۸/۴۰۰ پوند درآمد داشته باشد و در صورتی که برنامه نویس سابقه کاری داشته باشد میتواند تا ۱۰۹ هزار پوند نیز درآمد داشته باشد.

به طور کلی درآمد برنامه نویسی در انگلیس از کمترین مقدار یعنی ۳۱/۵۰۰ پوند تا ۱۰۹/۰۰۰ پوند متغیر میباشد و جدول حقوق برنامه نویسی در انگلیس به تفکیک در قسمت پایین برای شما عزیزان قرار داده شده است:

تخصصدرآمد(پوند)
Android Developer۹۱,۹۰۰
Angular Developer۸۶,۴۰۰
C# Developer۱۰۰,۰۰۰
C++ Developer۱۰۴,۰۰۰
CMS Developer۷۹,۱۰۰
Front End Developer۷۶,۰۰۰
Full Stack Developer۹۸,۷۰۰
Graphics Programmer۸۳,۳۰۰
IOS Developer۹۹,۵۰۰
Java Developer۹۸,۱۰۰
Javascript Developer۸۷,۶۰۰
Nodejs Developer۹۶,۱۰۰
Oracle Developer۹۷,۰۰۰
PHP Developer۷۹,۵۰۰
Python Developer۹۴,۷۰۰

برنامه نویسی در خانه با حقوق بالا

برنامه نویسی می‌تواند یک شغل ایدئال برای آن دسته از افراد باهوشی باشد که قصد دارند در موقعیت‌های گوناگون یک شغل منحصر به فرد، پربازده و کارآمد داشته باشند.

شما چنانچه در دوره‌های برنامه نویسی آریا تهران شرکت کنید، می‌تواند با گذراندن این دوره‌ها حتی در خانه به کسب درآمد بیندیشید.

حقوق برنامه نویس حتی از بسیاری از شغل‌های آزاد و چه بسا دولتی متناسب با تخصص و مهارت برنامه نویس شاید بسیار بیشتر باشد.

این دوره‌ها با هزینه‌های بسیار معقولانه و اقتصادی برگزار می‌شوند و شما را با دنیای وب و برنامه نویسی به ساده‌ترین شکل ممکن آشنا می‌کنند. این‌چنین در کمترین زمان ممکن با اعتماد به نفس کامل شما را راهی بازار کار خواهد کرد و دیگر برنامه نویسی در خانه با حقوق بالا تنها برای شما در حد یک شعار نخواهد بود، تنها کافیست با مشاورین ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

درآمد برنامه نویسی در خانه به میزان مهارت و حرفه ای بودن شما بستگی دارد و اگر شما بتوانید به صورت حرفه ای در خانه برنامه نویسی کنید میتوانید کسب درآمد بالایی داشته باشید.

برای کسانی که میخواهند به صورت فریلنسری برنامه نویسی کنند اطلاع از درآمد برنامه نویسی در خانه یک موضوع مهم میباشد. برای برطرف کردن هر گونه ابهام باید به شما بگوییم اگر روابط زیادی ندارید و مشتری برای انجام کار هایش به شما مراجعه نکرده است باید این را بدانید که ممکن است در ماه شاید مشتری نداشته باشید.

شما باید ابتدا حتی با حقوق کم در خانه برنامه نویسی کنید تا بتوانید مشتری بیشتری جذب کنید و درآمد خود را چند برابر نمایید. به همین دلیل رقم خاصی برای درآمد برنامه نویسی در خانه نمیتوان ارائه داد اما اگر شما بتوانید به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید میتوانید چند برابر یک برنامه نویس در شرکت ها کسب درآمد داشته باشید.

یکی از مواردی که شما را برای کسب درآمد و ورود به بازار کار جلو تر میندازد داشتن مدرک فنی حرفه ای میباشد. اگر میخواهید مدرک فنی حرفه ای بین المللی دریافت کنید و از مزایا این مدرک برای اشتغال و یا مهاجرت به کشور های خارجی استفاده کنید حتما به صفحه مدرک فنی حرفه ای مراجعه کند و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

سخن پایانی

هر آنچه لازم بود در مورد حقوق و درامد برنامه نویسی در ایران و جهان بیان کرده‌ایم. این‌چنین می‌توانید به صورت کاملاً آگاهانه‌تر و البته هوشمندانه‌تر به بازار کار برنامه نویسی بیندیشید. متأسفانه برخی گمان می‌کنند تنها تحصیلات مهم است، درصورتی‌که تبحر و تجربه برنامه نویس در بسیاری از مواقع ازجمله دلایلی است که می‌تواند توجه و اعتماد افراد را برای پروژه‌های گوناگون به دست آورد. شما همچنین می‌توانید با توجه به دوره‌هایی که گفته‌شده در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه به یک برنامه نویسی قدرتمند نیز تبدیل شوید و حتی به مهاجرت بیندیشید. به طور کلی اگر قصد مهارجت به کشور های خارجی را دارید و میخواهید یک کار پردرآمد در خارج از کشور داشته باشید حتما مطالبی که در مقاله بهترین رشته ها برای مهاجرت گفته شده است را از دست ندهید.

سوالات متداول

درآمد برنامه نویسی در ایران چقدر است؟

بسته به این موضوع که شما در چه حوزه ای برنامه نویسی انجام میدهید حقوق و درآمد برنامه نویسی در ایران متفاوت میباشد و همان طور که میدانید این درآمد در شهر های بزرگ ایران نسبتا بیشتر از شهر های کوچک میباشد. به طور میانگین حقوق برنامه نویسی در ایران از ۸ میلیون تومان به بالا میباشد و هرچه مهارت شما بیشتر باشد این درآمد نیز بیشتر میشود.

درآمد برنامه نویسی در خارج از کشور چقدر است؟

در این مقاله درامد برنامه نویسان مختلف در کشور های متفاوت را به تفکیک بررسی کرده ایم اما به طوور کلی درآمد برنامه نویسی در خارج از کشور سالیانه از ۱۲۰/۰۰۰ دلار الی ۱۵۰/۰۰۰ دلار میباشد و این مبلغ میتواند در کشور های مختلف متغیر باشد.