مشاغل مورد نیاز آلمان

مهاجرت یکی از مهمترین تصمیم های زندگی است که هرشخی میتواند بگیرد اما این تصمیم باید عاقلانه باشد و فرد تمام جوانب را بسنجد تا بتواند مهاجرت موفقی داشته باشد و به اهداف زندگی اش نزدیک تر شود. آلمان یکی از کشور هایی است که با مهاجرت به آن کشور میتوانید شرایط زندگی بهتری را […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: معرفی مشاغل
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

مهاجرت یکی از مهمترین تصمیم های زندگی است که هرشخی میتواند بگیرد اما این تصمیم باید عاقلانه باشد و فرد تمام جوانب را بسنجد تا بتواند مهاجرت موفقی داشته باشد و به اهداف زندگی اش نزدیک تر شود. آلمان یکی از کشور هایی است که با مهاجرت به آن کشور میتوانید شرایط زندگی بهتری را فراهم کنید. در این مقاله میخواهیم لیست مشاغل مورد نیاز آلمان را به شما ارائه دهیم تا برای مهاجرت به این کشور بر اساس مهارت های خود اقدام کنید و یا قبل از مهاجرت مهارت های لازم را کسب کنید و مهاجرت موفقی داشته باشید.

شما با داشتن مدرک بین المللی فنی و حرفه ی مهارت های مختلف میتوانید سریع تر در کشور آلمان و سایر کشور های خارجی مشغول به کار شده و کسب درآمد کنید. شما میتوانید در مقاله بهترین مدرک بین المللی برای مهاجرت لیست مدارک معتبر در کشور آلمان و سایر کشور های خارجی را مشاهده کنید.

مشاغل مورد نیاز آلمان

آلمان همیشه به عنوان یک مکان عالی برای کار شناخته می شد. با این حال، همه افراد شانس یکسانی برای یافتن شغل در این کشور ندارند. ما می دانیم که یک تبعه خارجی بودن می تواند زندگی ما را در کشور های دیگر سخت تر کند، به خصوص در مورد یافتن شغل و ایجاد شغل. با این حال، اقتصاد آلمان یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان است و همیشه نیاز به نیروی کار واجد شرایط وجود دارد.

مشاغل مورد نیاز آلمان ۲۰۲۲ عبارتند از:

  • متخصصان فناوری اطلاعات
  • مشاوران / تحلیلگران فناوری اطلاعات
  • دانشمندان / تحلیلگران داده
  • توسعه دهندگان نرم افزار
  • پزشکان
  • مهندسان
  • مهندسین مکانیک و خودرو
  • مهندسین برق
  • مهندسین عمران
  • دانشمندان
  • ریاضیدانان
  • پرستاران و کارکنان مراقبت ارشد
  • کارگران فلزی
  • تکنسین های الکترونیک یا برق
  • مکاترونیک
  • فروشندگان در خرده فروشی

مقاله پیشنهادی : بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت

مشاغل مورد نیاز آلمان
مشاغل مورد نیاز آلمان

در حال حاضر آلمان بیش از ۴۷۰۰۰۰ شغل خالی در ۳۰ گروه حرفه ای دارد. در این پست به بررسی مشاغل مورد ن آلمان می پردازیم. این مشاغل فرصت های شغلی خوبی را نه تنها به افراد محلی بلکه به خارجی ها و مهاجران می دهد. با استفاده از این ابزار متوجه شوید که هنگام کار در آلمان چقدر درآمد کسب خواهید کرد.

چه مشاغلی در حال حاضر در آلمان بیشترین تقاضا را دارند؟

آلمان شکاف بزرگی در متخصصان برای مشاغل به اصطلاح STEM (علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات) دارد.

تقاضا به ۳۳۸۰۰۰ متخصص افزایش یافته است که ۴۲۰۰۰ بیشتر از یک سال قبل است. تنها ۱۵ درصد از متخصصان STEM در آلمان زن هستند.

این کارشناسان به ویژه برای اقتصاد آلمان مهم هستند زیرا در صنایع پیشرو و نوآور آلمانی کار می کنند و بنابراین ارزش افزوده زیادی ایجاد می کنند.

به همین دلیل است که آلمان فعالانه از خارجی ها برای کار در زمینه STEM استقبال می کند، دولت حتی حداقل حقوق لازم برای کارت آبی اتحادیه اروپا را به ۴۴۳۰۴ یورو در سال کاهش داده است.

و آنچه واقعاً خوب است بدانید، این است که از هر پنج نفر یک کارمند در زمینه STEM از خارج از کشور می آید، بنابراین افراد تبعه و خارجی ها شانس بالایی برای استخدام دارند.

  • پزشکی

علی رغم تعداد زیادی از دانشجویان پزشکی در آلمان، این کشور شاهد کمبود کارکنان پزشکی است که به طور خودکار آنها را به یکی از پرطرفدارترین مشاغل تاریخ تبدیل می کند.

پزشکی یکی از مشاغل مورد نیاز آلمان میباشد ه همین امر سبب شده سالانه پزشکان زیادی با توجه به شرایط کاری خوب جذب این کشور شده و به آن مهاجرت کنند. در حال حاضر، بیش از ۲۰۰۰ موقعیت پزشکی برای پزشکان در آلمان قابل پوشش است.

بسیاری از کلینیک های کوچک در شهرها/روستاهای کوچک برای جذب پزشکان جدید در تلاش هستند. کمبود در پزشکان عمومی، متخصصان و پزشکان داخلی بیمارستانی وجود دارد. پیش نیاز این حرفه معمولا مدرک پزشکی شش ساله است که در آلمان به رسمیت شناخته شده است.

پزشکان یکی از پردرآمدترین مشاغل در آلمان هستند که بسته به تخصص و تجربه به طور متوسط بین ۶۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ یورو حقوق دارند.

  • دانشمندان

متخصصان علوم طبیعی در آلمان نیز در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان ۲۰۲۲ قرار دارند. این افراد به عنوان کارمند در دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و در بسیاری از مشاغل مورد تقاضا مشغول به فعالیت میشوند.

این شامل موضوعاتی مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک، زمین شناسی، نجوم، هواشناسی و غیره است.

آلمان تقاضای ویژه ای برای متخصصان شیمی و زیست شناسی دارد.

مشاغل مورد نیاز آلمان
مشاغل مورد نیاز آلمان
  • ریاضی

ریاضیدانان متخصص جبر یا هندسه هستند. بسته به اینکه ریاضیات نظری یا کاربردی باشد، آنها در زمینه های مختلفی کار می کنند. این موضوع برای تحصیل در آلمان بسیار محبوب نیست، متخصصان بیشتری در این کشور گم می شوند.

ریاضیدانان در بسیاری از زمینه ها مورد نیاز هستند: نرم افزار و مخابرات، تحقیق و توسعه، بانک ها و شرکت های بیمه، علم و تدریس در مدارس، دانشگاه ها.

همانطور که می بینید یک فرد با دانش ریاضی برای یافتن شغل در آلمان مشکلی ندارد زیرا این شغل جز مشاغل مورد نیاز آلمان است و کمبود ریاضی دان در این کشور حس میشود.

ریاضیدانان خوب در آلمان درآمد بسیار خوبی دارند، به طور متوسط ​​۶۴۰۰۰ یورو، اما کسب درآمد تا ۷۵۰۰۰ یورو یک عمل غیر معمول نیست.

در آلمان، اگر آموزش حرفه ای را با موفقیت گذرانده باشید، بعید است که بیکار شوید.

بسیاری از شرکت های آلمانی در تمام صنایع در حال حاضر به دنبال متخصصان هستند.

تقریبا ۷۰ درصد از موقعیت های شغلی آزاد در آلمان متعلق به مشاغل بدون مدرک با آموزش حرفه ای است.

این کمبود هر سال در حال افزایش است و شرکت های محلی به همین دلیل با مشکلات مختلفی روبرو می شوند.

عامل دیگر این است که امروزه بیشتر و بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای یادگیری حرفه ای، یک حرفه آکادمیک را مطالعه کنند.

بنابراین، این روند طبیعتاً هر ساله از تعداد کارگران موجود می کاهد.

مقاله پیشنهادی : کسب درآمد از اینترنت

  • پرستاران

سال‌هاست که پرستاران در آلمان تقاضای زیادی دارند و کارکنان مراقبت‌های سالمند حتی تقاضای بیشتری دارند. جمعیت آلمان به سرعت در حال پیر شدن است و این کشور به کارگران بیشتری از خارج برای مراقبت از سالمندان نیاز دارد.

آلمان انتظار دارد در آینده نزدیک از ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ فرصت شغلی برای پرستاری افزایش یابد. کمبود کارگران ماهر در بخش مراقبت به سرعت در حال افزایش است و این شغل از جمله مشاغل مورد نیاز آلمان ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است.

بسیاری از بیمارستان ها و مراکز مراقبتی در حال حاضر با کمبود کارکنان مواجه هستند. به دلیل تغییرات جمعیتی، کمبود با جامعه سالخورده آلمان بدتر خواهد شد: طبق پیش بینی ها حدود ۵۰۰۰۰۰ کارمند تمام وقت تا سال ۲۰۳۰ بازنشسته خواهند شد.

نحوه کار به عنوان پرستار در آلمان

پرستاران و پرستاران ساده ترین مشاغل در جهان نیستند و شما باید در این حوزه زحمت زیادی بکشید اما شما به عنوان پرستار به طور متوسط ​​۳۷۹۰۰ یورو و به عنوان مراقب سالمند ۳۲۴۰۰ یورو درآمد خواهید داشت.

تا سال ۲۰۲۵ کشور کمبود ۱۵۰۰۰۰ پرستار و کارمند مراقبت ارشد را پیش بینی می شود و این به شما فرصت های شغلی عالی را می دهد.

پرستاری در آلمان عمدتاً در مدارس حرفه ای تحصیل می شود، دانشگاه ها تنها در ۱۰ سال گذشته شروع به ارائه این رشته کرده اند. دوره آموزش حرفه ای ۳ سال به طول می انجامد و از خارجی ها برای شرکت در آن استقبال می شود.

  • فروشندگان خرده فروشی، کارکنان فروش، دستیاران فروش

در مغازه‌های کوچک و بزرگ، سوپرمارکت‌ها و اصناف مختلف فروشندگان مورد تقاضا هستند. مصرف کنندگان همیشه غذا، تجهیزات فنی، مبلمان و سایر موارد را خریداری می کنند. منطقاً خرده‌فروشی در سال‌های آینده به حیات خود ادامه خواهد داد.

برای این موقعیت، از شما خواسته می شود که زبان آلمانی را در سطح خوبی بدانید، اما اغلب به مدارک زیادی نیاز نیست و گاهی اوقات می توانید آموزش هایی را از کارفرما دریافت کنید.

متأسفانه، فروشندگان در مغازه ها یکی از مشاغل کم دستمزد در آلمان هستند که میانگین درآمد آنها بین ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ یورو در ماه یا ۱۸۰۰۰ تا ۲۶۴۰۰ یورو در سال است.

مقاله پیشنهادی : بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران

لیست مشاغل فنی مورد نیاز آلمان

بازار کار آلمان به دو دسته نیروی کار واجد شرایط و نیروی کار با صلاحیت بالا تقسیم می شود که به معنای افراد دارای آموزش حرفه ای و افراد با مدرک تحصیلی بالا است. در زیر می توانید لیست مشاغل فنی مورد نیاز آلمان را مشاهده کنید که نیاز به مدارک بالا دارند و شما برای ورود به این حوزه نیاز است. کدام رشته دانشگاهی برای کار بعد از دانشگاه در آلمان بهتر است؟

  • متخصصان فناوری اطلاعات در لیست مشاغل فنی مورد نیاز آلمان

متخصصان در بخش IT برای مدت طولانی مورد تقاضا بوده اند. بر اساس این نظرسنجی، حدود ۱۲۴۰۰۰ شغل برای متخصصان فناوری اطلاعات در آلمان وجود دارد. تنها در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۲۰۰۰ شغل جدید در بخش فناوری اطلاعات ایجاد شده است.

در مشاغل مورد نیاز آلمان ۲۰۲۲ رشته IT و مهندسی کامپیوتر جایگاه بالایی دارد زیرا با پیشرفت تکنولوژی و علم و دانش رفع نیاز بشر از طریق کامپیوتر انجام میشود و تسلط به بخش های مختلف سیستم های کامپیوتری اهمیت زیادی دارد.

علوم کامپیوتر بسیار گسترده میباشد و افراد میتواندد در حوزه های مختلف مهارت لازم را کسب کرده و در کشور آلمان مشغول به فعالیت شوند.

اولین مهارتی که شما باید برای کار با کامپیوتر بلد باشید و مدرک فنی و حرفه ای و بین المللی داشته باشید icdl میباشد. شما باید مهارت های هفتگانه کامپیوتر را یاد بگیرید و با تسلط به مبانی کامپیوتر و نرم افزار های کاربردی مانند ورد، پاورپوینت، اکسل و اکسس برای ورود به بازار کار آلمان آماده شوید.

شما میتوانید برای یادگیری icdl به صفحه آموزش icdl رایگان مراجعه کنید و فیلم های آموزشی قرار داده شده در این صفحه را مشاهده کنید و با دریافت مدرک فنی و حرفه ای از آموزشگاه آریا تهران امتیاز لازم را برای مهاجرت به کشور آلمان کسب کنید.

تکنولوژی در این کشور نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است و کمبود متخصصان فناوری اطلاعات در ۳ سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

این تقاضا در حقوق ها نیز قابل مشاهده است: مشاوران فناوری اطلاعات طبق آمار به طور متوسط ۷۵۲۰۰ یورو درآمد دارند، توسعه دهندگان نرم افزار حدود ۶۱۲۰۰ یورو دریافت می کنند.

برلین به‌عنوان یک مرکز استارت‌آپ فناوری، بیشترین پیشنهادات کاری را دارد، جایی که متخصصان جوان می‌توانند مشاغل هیجان‌انگیز و چشم‌انداز پیدا کنند. کار در یک شرکت فناوری در آلمان نیز بدون صحبت آلمانی بسیار آسان است.

این تقاضا نه تنها برای برنامه نویسان یا توسعه دهندگان نرم افزار بلکه برای متخصصان علوم کامپیوتر نیز مرتبط است. همه صنایع و مشاغل، اعم از تولیدکنندگان خودرو یا شرکت های حقوقی، حداقل به یک فرد متخصص در زمینه فناوری نیاز دارند.

برنامه نویسی علاوه بر آن که در آلمان خواهان زیادی دارد و جز مشاغل مورد نیاز محسوب میشود در سایر کشور ها و حتی ایران نیز جز نیاز های جامعهذ محسوب میگردد.

اگر میخواهید میزان حقوق و درآمد برنامه نویسان در حوزه های مختلف کامپیوتری را در کشور های مختلف مقایسه کنید میتوانید مقاله درآمد برنامه نویسی را مطالعه نمایید.

لیست مشاغل فنی مورد نیاز آلمان
لیست مشاغل فنی مورد نیاز آلمان
  • مشاوران و تحلیلگران سئو

مشاوران و تحلیلگران سئو نیز در آلمان تقاضای زیادی دارند و کسب و کار ها برای بهبود درآمدشان نیاز به این شغل پیدا میکنند. بزرگترین مزیت برای مهاجران در این دسته، فرصت یافتن شغل بدون هیچ گونه مهارت آلمانی است.

از آنجایی که این شغل نیازی به ارتباطات زیادی ندارد، می توانید حرفه خود را فقط با دانش زبان انگلیسی شروع کنید. این شغل به بسیاری از مشاغل فناوری اطلاعات در آلمان مربوط می شود.

با این وجود سئوکاران با تجربه می توانند بین ۶۰۰۰۰ یورو تا ۹۸۰۰۰ یورو درآمد کسب کنند.

برای آن که بتوانید در این حوزه تخصص پیدا کنید میتوانید در کلاس های آموزش سئو رایگان آریا تهران شرکت کنید و این کار را به صورت تخصصی و حرفه ای یاد بگیرید و مدرک فنی و حرفه ای دریافت کرده و برای ورود به بازار کار کشور آلمان آماده شوید.

  • توسعه دهندگان نرم افزار

متخصصان کامپیوتر، متخصصان فناوری اطلاعات، توسعه دهندگان نرم افزار، کارشناسان داده، همه بخشی از متخصصان فناوری اطلاعات هستند، اما آنها کارهای کاملاً متفاوتی را انجام می دهند. توسعه دهندگان نرم افزار مسلط به چندین زبان برنامه نویسی هستند و می توانند برنامه ها و نرم افزارهای کامپیوتری جدیدی بسازند.

آنها همچنین نرم افزارهای موجود را برای خطاها آزمایش می کنند و راه حل ها را پیدا می کنند. در حال حاضر آلمان بیش از ۱۳۰۰۰ شغل خالی برای این موقعیت شغلی دارد.

توسعه دهندگان نرم افزار به طور متوسط سالانه بیش از ۵۰۰۰۰ یورو درآمد دارند که در آلمان حقوق خوبی محسوب می شود.

  • مهندسی

آلمان بهشت مهندسان است، با تعداد زیادی شرکت تولیدی، احساس می کنم از هر دو نفر یک نفر مهندس است. با وجود آن، مهندسان در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان قرار می گیرند که جستجوی کار را برای خارجی ها بدون پیچیدگی می کند.

تقریباً همه رشته های مهندسی در آلمان تقاضای زیادی دارند، به ویژه مکانیک، خودرو و برق.

پیش‌بینی می‌شود رشته‌های زیر در مهندسی تعداد شغل‌های خالی بالایی داشته باشند:

  • مهندسی سازه
  • مهندسی علوم کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی خودرو
  • مخابرات
لیست مشاغل فنی مورد نیاز آلمان
لیست مشاغل فنی مورد نیاز آلمان
  • مهندسین مکانیک

با توجه به تمرکز صنعت آلمان، تقاضای زیادی برای مهندسان مکانیک در این کشور وجود دارد. آنها می توانند در مناطق مختلفی که نیاز به ساخت و ساز فنی است کار کنند به عنوان مثال ر حوزه های صنایع خودروسازی، کشتی سازی و تولید.

در حال حاضر آلمان حدود ۵۰۰۰ کارگر ماهر در این زمینه دارد اما تعداد مهندسان این حوزه محدود بوده و با کمبود مهندس رو به رو است. مدرک تکمیل شده در مهندسی مکانیک پیش نیاز این شغل است. در ابتدای کار مهندسان مکانیک حدود ۴۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ یورو ناخالص درآمد دارند.

  • مهندسی برق

امروزه در دنیای گوشی های هوشمند و لپ تاپ مهندسان برق در هر جایی که تکنولوژی پیشرفت کرده باشد مورد نیاز است. مهندسی برق شامل توسعه و ساخت تجهیزات الکتریکی، الکترونیکی و مرتبط با انرژی است.

اگر مهندسی برق خوانده اید، در بازار کار آلمان تقاضای زیادی دارید و این شغل جز مشاغل مورد نیاز آلمان ۲۰۲۲ میباشد که تقاضا به طور پیوسته افزایش خواهد داشت.

کارفرمایان بالقوه برای مهندسان در آلمان می توانند BMW، Volkswagen، Daimler، Samsung، Siemens، Sony باشند. همه آنها شرکت های بزرگ آلمانی هستند که هزاران کارمند دارند و دائماً برای جذب استعدادها تقاضا دارند.

میانگین حقوق یک مهندس برق در آلمان به حدود ۶۰۰۰۰ یورو می رسد.

  • مهندسی عمران

مهندسان عمران نیز در حال حاضر مورد تقاضا کشور آلمان هستند: چنین متخصصانی همیشه باید وجود داشته باشند زیرا ما هرگز ساختن ساختمان ها را متوقف نخواهیم کرد.

مهندسان عمران همچنین می توانند با گذراندن دوره کارشناسی ارشد در زمینه خاصی تخصص کسب کنند و به صورت تخصصی فعالیت خود را تعمیم دهند.

حقوق مهندسان عمران در آلمان به طور متوسط ​​حدود ۶۲۰۰۰ یورو است.

پردرآمدترین شغل های آلمان

یک سری از مشاغل هستند که جز مشاغل پردرآمد در آلمان به شمار میروند و علت درآمد بالای این مشاغل نیاز زیاد کشور به این سمت های شغلی و کمبود افراد متخصص در این مشاغل میباشد.

به طور کلی ما در قسمت بالا میانگین درآمد مشاغل مورد نیاز آلمان را برای شما بیان کرده ایم. ما در این حوزه مقاله جامعی را تهیه کرده ایم که شما میتوانید در مقاله پردرآمدترین شغل های ایران با مشاغل پردرآمد در ایران نیز آشنا شوید و در صورتی که تمایل داشتید شغلی را برای کسب مهارت انتخاب کنید که هم در ایران درآمد بالایی داشته باشد و هم در آلمان.

سوالات متداول

مشاغل مورد نیاز آلمان کدامند؟

مشاغل فنی و مشاغل تخصصی زیادی است که آلمان با کمبود افراد متخصص در این حوزه ها مواجه است و تمام این مشاغل به همراه میانگین درآمدشان در آلمان در این مقاله معرفی شده اند.

آیا فرصت شغلی زیادی در آلمان برای مهاجرت وجود دارد؟

جمعیت این کشور رو به سالمند شدن است و شما با اطلاع از مشاغل مورد نیاز این کشور و کسب مهارت مورد نیاز میتوانید ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار سمت شغلی خالی را در این کشور تصاحب کنید و کسب درآمد بالایی در این کشور داشته باشید.