روش های افزایش طول عمر باتری گوشی

با ترفند های ساده و سریع عمر باتری گوشی خودتون رو افزایش بدید و دیگر نگران هزینه های اضافی برای خرید باتری جدید نباشید.
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: موبایل
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

حتما شما هم تاکنون با مشکل طول عمر باتری مواجه شده اید و هزینه های زیادی را برای تعویض باطری گوشی پرداخت کرده اید.

قبل از پرداختن به تکنیک های بالا بردن طول عمر باتری کمی بیشتر درباره چگونگی خراب شدن باتری گوشی بدانیم.

باتری های موبایل به صورت ضرفیتی به فروش می رسند و این ضرفیت ها میزان طول عمر باطری شما را به صورت حدودی بیان می کنند.

برای مثال برخی از باتری ها ظرفیت ۵۰۰۰ هزار بار شارژ را در دستور کار خود دارند و بعد از این تعداد دیگر کاربرد مفید ندارند، اما باید بدانید که این ظرفیت ها فقط برای شارژ کردن از ۰% تا ۱۰۰% احتساب نمی گردد.

یعنی اینکه اگر شما موبایل خود را با ۷۵% شارژ به برق متصل کنید و شارژ آن را به صد برسانید درواقع یک ضرفیت را سوزانده اید.

حال بریم سراغ تکنیک هایی که برای افزایش طول عمر باتری شما تاثیرگذار هستند.

موبایل خود را در دمای متعادل نگهدارید

به هیچ عنوان گوشی خود را در شرابط آب و هوایی نامتعادل قرار ندهید، هوای نامتعادل می تواند آسیب های جدی ای که موبایل شما برساند.

در هنگام سفر به مناطقی که می تواند برای موبایلتان خطر ساز باشد استفاده کمتری از آن بکنید و سعی کنید بیشتر آن را در محیط خانه و یا ماشین نگهداری کنید تا دربرابر آفتاب شدید و یا سرمای بالا فشار کمتری به موبایلتان وارد شود.

عدم استفاده از شارژر های سریع

عدم استفاده از شارژر های سریع

به تازگی شارژر های جدیدی وارد بازار شده اند که به شارژر سریع معروف هستند، استفاده از این شارژر ها مگر در شرابط اظطراری توسیه نمی شود به این دلیل که با افزایش روند سرعت شارژ ، کیفیت آن پایین می آید.

در واقع روند و سرعت شارژ در گوشی های مختلف متفاوت است و باید در حالت ایده آل خود شارژ شود و با بالا بردن سرعت آن آسیب های جبران ناپذیری گریبان گیر شما می باشد.

باتری ها عادت بدی دارند

شاید خنده دار به نظر برسند ولی باتری ها مانند انسان ها خاصیت عادی شدن دارند اما این یعنی چه ؟

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن باتری های لیتیومی ، تغییراتی گریبانگیر باطری های موبایل شد که بسیاری از کاربران از ان اطلاع ندارند. این باتری ها نباید مانند نمونه های پیشین مورد استفاده قرار بگیرند.

این باتری ها خاصیتی دارند که بعد از یک مدت استفاده به روند شارژ کردن خود عادت می کنند و این عادت بد باعث می شود که طول عمر باتری پایین بیاید.

درواقع هنگامی که گوشی خود را با درصد ۰ به شارژ می زنیم و ۱۰۰% ان را برمی داریم ، باطری ما به مرور زمان بد عادت می شود و دیگر نمی تواند منبع خود را تا حداکثر پر کند.

این دقیقا همان علتی است که شارژ گوشی موبایل شما به یکباره چندین درصد سقوط می کند و مانند روز های اول انرژی را ذخیره سازی نمی کند. در واقع موبایل به شما نشان می دهد که ۱۰۰% کامل شده است در صورتی که بسیار بسیار کم تر از این اندازه انرژی ذخیره شده است.

نکته : توجه داشته باشید که این به این مفهوم نیست که شما باید مدت ها بعد از اینکه باطریتان به ۱۰۰درصد رسید آن را از منبع برق جدا نکنید، درواقع اتفاق بدی که باید می افتاد افتاده است و در دست شما کاری بر نمیاید مگر اینکه نسبت به خرید یک باتری دیگر اقدام کنید.

اما راه حل چیست ؟

طبق تحقیقاتی که از مجلات خارجی و ایرانی داشتم متوجه شدم که درست رفتار کردن با باطری گوشی می تونه بازدهیش رو بهتر کنه، هنگامی که موبایلتون رو با صفر درصد شارژ به شارژ می زنید درواقع دارید به باتری خودتون این حس رو منتقل می کنید که هنگامی که شارژ به صفر درصد رسید نیازمند به منبع برق است و ازونور اگه با ۱۰۰درصد از منبع برق جدا کنید نیز همین اتفاق می افتد.

یه استانداردی هست که می گه هنگامی که گوشی موبایلتون به ۴۰% رسید به منبع برق وصل کنید و هنگامی که به ۸۰% رسید آن را جدا کنید. با اینکار باتری را متوجه می سازیم که میزان متعادل بین ۴۰ تا ۸۰ است و لازم نیست باتری خالی خالی و یا پر پر باشه.

البته توجه داشته باشید که بهتره ماهی یکبار موبایلتون رو به صفر درصد برسونید و سپس تا ۱۰۰درصد پرش کنید تا کالیبرده بشه.

پایین آوردن میزان نور صفحه

اگر تا الان نور صفحتون به حدی بود که با روشن بودن چراغ قوه برابری می کرد باید بدونید که ضرر زیادی به باتریتون رسوندید ، هرچقدر که نور صفحه بیشتر باشه میزان مصرف باتری را افزایش می ده پس بهتره که نور صفحه رو تا حد مناسبی زیاد کنید.

فعال کردن قفل خودکار

فعال کردن قفل خودکار به این دلیل می تواند تاثیرگذار باشد که از روشن بودن گوشیتان در مدت زمانی که از آن استفاده نمی کنید جلوگیری کند.

با رجوع به بخش تنظیمات/تنظیمات قفل صفحه/قفل بعد از * ثانیه می توانید آن را فعال کنید.

استفاده کردن از پس زمینه های تیره و سبک

استفاده کردن از تصویر های پس زمینه ای که رنگ های مختلفی دارند و یا متحرک هستند (تصویر های متحرک قاتل شارژ باطری هستند) به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

برای تصویر پس زمینه خود را از رنگ های سیاه و سفید و خاکستری استفاده گنید.

غیر فعال کردن برنامه های اضافی

غیر فعال کردن برنامه های اضافی

علاوه بر برنامه هایی که شما از آن استفاده می کنید همیشه برنامه هایی هم هستند که در پس زمینه گوشی مورد استفاده قرار می گیرند و منتظر کوچک ترین نشانه از شما هستند تا فعال شوند.

در بخش تنظیمات/برنامه ها/ نرم افزار هایی که از آن استفاده نمی کنید را حذف و یا غییر فعال کنید.

توجه : برخی از برنامه ها مختص به گوشی موبایل شما هستند که غیر فعال کردن آن باعث می شود که در هنگام کار به مشکل بخورید ، به همین منظور در حذف کردن برنامه های غیرکاربری دقت بالایی به کار ببرید.

استفاده از حالت ذخیره سازی باطری

شرکت های سازنده موبایل برای کاربران امکانی را فراهم کرده اند که می توانند با تغییراتی در کیفیت ، نور ، نرم افزار ها و.. باطری شما را در حالت ذخیره سازی قرار دهند و از مصرف بی رویه باتری جلوگیری کند.

در موبایل های هوشمند قسمتی وجود دارد که می توانید پردازش Cpu خود را پایین بیاروید تا از مصرف باتری جلوگیری کنید ، علاوه بر آن غیر فعال کردن نرم افزار ها و نور صفحه و …. به صورت خیلی کارآمد تر در گوشی های هوشمند امکان پذیر می باشد.

بازی ها قاتل باطری هستند

بازی ها می توانند تحدیدی کاملا جدی برای باتری شما باشند به این دلیل که برای پردازش یک بازی تقریبا از همه ی امکانات موجود در موبایل بهره گرفته می شود و مصرف باتری زیادی را به خودش اختصاص می دهند.

هرقدر که بازی سنگین تر باشد میزان استفاده از باتری نیز افزایش می گردد.(بازی های دیتا دار همگی می توانند عامل زود خالی شدن باطری شما باشند).

استفاده نکردن از موبایل هنگام شارژ

بدترین کاری که می توانید در حق باتری موبایل خودتان انجام دهید این است که در هنگام شارژ از آن استفاده کنید.

استفاده کردن از موبایل در هنگام شارژ باعث می شود که cpu و باتری شما به شدت داغ کند و باعث بوجود آمدن مشکل های زیادی باشد.

همانطور که می دانید بسیاری از موبایل های حتی هوشمند در هنگام شارژ آتش گرفته اند و صاحبان خود را زخمی کرده اند.