وب گردی چیست؟

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند: چگونه وبگردی کنیم؟ آموزش وب گردی حرفه ای وب گردی در گوگل بهترین گوشی برای وب گردی موضوعات وب گردی فیلتر شکن برای وب گردی در این مقاله آموزشی قصد داریم که در مورد وب گردی و آشنایی با انواع وب گردی و همچنین نحوه جستجوی حرفه ای […]
  • تعداد نظرات: 1
  • دسته بندی ها: ICDL / Internet
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در این مقاله آموزشی قصد داریم که در مورد وب گردی و آشنایی با انواع وب گردی و همچنین نحوه جستجوی حرفه ای در موتورهای جستجوی پر طرفدار نظیر گوگل آشنا شویم.

اگر شما هم تمایل دارید که با اصول وب گردی و معنی وب گردی بیشتر آشنا شوید در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید.

چگونه وبگردی کنیم؟

قبل از این که با نحوه وب گردی آشنا شویم ابتدا می خواهیم پاسخ این سئوال را دهیم که وب گردی چیه و یا معنی وبگردی چیست؟

در پاسخ به این سئوال که وب گردی یعنی چی باید گفت که وب گردی به معنای جستجوی آزاد در تمامی صفحات وب و یا حتی جستجو و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی مختلف می باشد.

حال این جست و جو و گشت و گذار می تواند کاملا بدون هدف و به خاطر گذراندن اوقات فراقت اتفاق بیافتد و یا می تواند با هدف خاصی مثلا مطالعه مقالات علمی در سایت ها و وبلاگ های مختلف، آموزش دیدن در وب سایت هایی مثل یوتیوب که یک عالمه فیلم آموزش رایگان را با بهترین کیفیت و به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

یا مثلا فرض کنید که شما در حوزه برنامه نویسی قصد دارید که تحصیل نمایید، با یک وب گردی و جستجوی ساده در اینترنت متوجه می شوید که وب سایت هایی نظیر w3school یک عالمه آموزش رایگان و فوق العاده را در اختیار شما قرار داده اند که از آن استفاده نمایید، البته در زمان جستجوی اینترنتی شما باید نحوه کار با اینترنت و یا آموزش اینترنت  را به خوبی بلد باشید.

برای وب گردی هم پیشنهاد می کنیم که ابتدا از یک مرورگر خوب مانند مرورگر کروم، فایرفاکس، اپرا و غیره استفاده نمایید، و توجه داشته باشید که مرورگر هایی نظیر اینترنت اکسپلورر دیگر منسوخ شده اند و کارایی جستجوی حرفه ای را ندارند.

چگونه وبگردی کنیم؟
چگونه وبگردی کنیم؟

آموزش وب گردی حرفه ای

وب گردی حرفه ای و یا جستجوی حرفه ای در وب سایت ها، و وبلاگ های مختلف اصلا کار سختی نیست، فقط کافیست که شما با اصول سرچ حرفه ای در فضای اینترنت آشنا باشید، در ضمن سعی کنید که از موتور های جستجوی قدرتمند نظیر گوگل استفاده نمایید.

حالا شاید این سئوال برای شما مطرح شود که چرا ما برای وب گردی امن یا به اصطلاح وب گردی ایمن گوگل را به شما پیشنهاد می کنیم.

دلیل این موضوع این است که کمپانی گوگل برای برطرف کردن نیاز مخاطبین خود با استفاده از بهترین برنامه نویسان و متخصصین هوش مصنوعی و حوزه data mining یا همان داده کاوی بستری را برای شما فراهم کرده است که به ساده ترین شکل ممکن یعنی با یک وب گردی ارزان به سادگی موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کنید.

آموزش وب گردی حرفه ای
آموزش وب گردی حرفه ای

وب گردی در گوگل

موتور جستجوی گوگل سعی کرده است که با کمک الگوریتم های حرفه ای خود بهترین نتایج ممکن را به شما نمایش دهد.

به زبان ساده تر وب سایت ها و وبلاگ هایی شانس دیده شدن در صفحات اول موتور جستجوی گوگل را دارند که بر روی صفحات خود عملیات بهینه سازی و یا اصطلاحا سئو را انجام داده باشند.

سعنی وب سایت هایی که قوانین گوگل را به صورت کامل رعایت کرده اند قوانینی نظیر:

  • محتوای یونیک و کاربر پسند
  • طراحی صفحات بر اساس استاندارد های ux&ui
  • سرعت لود مناسب مخصوصا برای نسخه موبایل
  • ریسپانسیو سازی صفحات برای دسکاپ، موبایل، تبلت و غیره
وب گردی در گوگل
وب گردی در گوگل

بهترین گوشی برای وب گردی

همانطور که می دانید امروزه اکثر کاربران با استفاده از تلفن های همراه خود مشغول جستجو و گشت و گذار در فضای اینترنت هستند، به همین دلیل است که موتور های جستجوی قدرتمند نظیر گوگل هم که در بخش قبلی به شما معرفی کردیم در قوانین خود تاکید بسیار زیادی را بر روی نسخه موبایل وب سایت ها دارند.

بهترین گوشی برای وب گردی
بهترین گوشی برای وب گردی

موضوعات وب گردی

موضوعات وبگردی می تواند شامل موارد مختلفی باشد، همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد وبگردی می تواند بدون هدف خاصی در فضای اینترنت انجام شود، همچنین می تواند در مورد جستجوی مباحث علمی، سیاسی، مذهبی، ورزشی و غیره انجام شود.

موضوع وبگردی با توجه به سلیقه و علاقه شخصی شما تعیین می شود، اما نکته ی دیگری که بسیار مهم است این است که شما باید از منابع معتبر برای جستجوی موضوعات مورد علاقه خود در فضای وب استفاده نمایید.

برای پیدا کردن منابع معتبر هم باید به سراغ موتور های جستجوی معتبر مانند گوگل بروید، که بروز ترین و جدید ترین مطالب را با بهره گیری از الگوریتم های هوش مصنوعی خود در اختیار شما قرار می دهد.

موضوعات وب گردی
موضوعات وب گردی

فیلتر شکن برای وب گردی

متاسفانه در کشور ما به دلیل مباحث فیلترینگ بسیاری از وب سایت های معتبر و شناخته شده که منابع مفیدی را در اختیار ما قرار می دهند فیلتر هستند، مثلا در حرفه خود ما که در زمینه طراحی وب سایت و سئو فعالیت می کنیم سایت هایی نظیر google analytics که آمار فوق العاده ای نسبت به رفتار کاربران در وب سایت به ما ارائه می دهند فیلتر هستند و ما مجبوریم برای دسترسی به منابع آن ها از فیلتر شکن استفاده نماییم.

و وقتی که شما به یک سایت وب گردی مراجعه می کنید که محتوای آن فیلتر است مثلا می خواهید یک آموزش در یوتیوب مشاهده نمایید پیشنهاد می کنیم که از فیلتر شکن های مرورگر کروم که به صورت کاملا رایگان بر روی مرورگر کروم نصب می شوند و سرعت اینترنت شما را هم مختل نمی کنند استفاده نمایید.

فیلتر شکن هایی نظیر setup vpn که در بخش افزونه های کروم به صورت رایگان نصب می شوند و هیچگونه خطری هم برای سیستم شما ندارند.

فیلتر شکن برای وب گردی
فیلتر شکن برای وب گردی

وب گردی بدون فیلتر

در صورتی که تمایل دارید بدون استفاده از فیلتر شکن منابع برخی از وب سایت ها را مشاهده نمایید می توانید dns های سیستم خود را تغییر دهید، و به عنوان مثال با dns های یک کشور دیگر وارد وب سایت های فیلتر شده شوید.

البته برای این منظور بهتر است که با یک کارشناس حوزه شبکه مشورت نمایید.

وب گردی بدون فیلتر
وب گردی بدون فیلتر

وب گردی با تلگرام

وب گردی در تلگرام هم یکی از موضوعات مورد علاقه کاربران می باشد، تلگرام به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار دارای کنال های متعددی است که امروزه با توجه به کاربر پسند بودن محیط این اپلیکیشن کاربران زیادی علاقه مند به نصب و استفاده از آن شده اند.

وب گردی در اینستا

اینستاگرام نیز یکی دیگر از اپلیکیشن های پرطرفدار است که کاربران بسیار زیادی را جذب خود کرده است، و ۱۰۰ درصد یکی از دلایل موفقیت این اپلیکیشن توجه به نیاز مخاطب و فراهم آوردن محیطی کاربر پسند می باشد، اینستاگرام هم مانند گوگل سعی کرده است که با بهره گیری از الگوریتم های هوش مصنوعی نیاز مخاطبین خود را تا حد زیادی برطرف نماید.

البته نگرانی که برخی از کاربران در زمان استفاده از اینستاگرام دارند هدر رفتن بخش زیادی از حجم اینترنت آن ها در زمان استفاده ازاینستا می باشد، که برای حل این مشکل شما می توانید مقاله آموزشی چگونه مصرف اینترنت اینستا را کم کنیم را مطالعه نمایید، در این مقاله راه کارهای اساسی برای کاهش حجم اینترنت در زمان استفاده از اینستاگرام مطرح شده است.

وبلاگ گردی چیست

منظور از وبلاگ گردی هم همان جستجو در فضای وبلاگ های مختلف برای گشت و گذار در اینترنت می باشد، البته اگر شما با انواع وبلاگ ها آشنا نیستید و تفاوت آن ها با وب سایت ها را نمی دانید می توانید مقاله آموزشی وبلاگ چیست را مطالعه نمایید، همچنین برای آشنایی با انواع وب سایت ها نیز مقاله وب سایت چیست را مطالعه نمایید.

چگونه اینترنت وب گردی ذره بین را فعال کنیم

برای فعال سازی اینترنت وب گردی ذره بین کافی است ابتدا اینترنت خود را روشن کرده و اپلیکیشن ذره بین را دانلود نمایید و سپس آن را بر روی موبایل خود نصب نمایید.

البته دقت داشته باشید که حداقل ۶۵ مگابایت فضای خالی در حافظه ی داخلی خود داشته باشید تا برنامه بتواند عملکرد خوبی را ارائه دهد.

سپس آیکن مربوط به این اپلیکیشن را از بین برنامه های خود پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا اپلیکیشن اجرا شود.

سئوالات متداول در مورد وب گردی؟

وب گردی چیست؟

وب گردی به معنای جستجوی آزاد در تمامی صفحات وب و یا حتی جستجو و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی مختلف می باشد.

وب گردی به انگلیسی؟

وب گردی در انگلیسی Web browsing یا web surfing است.

وبگردی با تلویزیون؟

در صورتی که از تلویزیون های هوشمند استفاده می کنید که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، شما می توانید در تلویزیون های smart خود نیز کار وبگردی را انجام دهید، مانند وب گردی در تلویزیون ال جی.

وبگردی با ایرانسل؟

با استفاده از بسته های اینترنتی رایگان Service provider هایی نظیر ایرانسل و همراه اول نیز شما می توانید از فضای اینترنت استفاده نمایید.

وب گردی ذره بین؟

در بین اپلیکیشن های ایرانی اپلیکیشن ذره بین یکی از برنامه های پرطرفداری است که با ارائه اینترنت رایگان به قطار وبگردی کاربران خود فضای وبگردی و وب گردی رایگان را برای شما فراهم می کند.

وب گردی در اپل واچ؟

گوشی های هوشمند اپل واچ با امکانات بی نظیری که در اختیار کاربران خود قرار می دهند انتخاب مناسبی برای علاقه مندان به اینترنت و وبگردی می باشند.