حسابداری انبار چیست

حسابداری انبار و روش های مختلف برای انجام حسابداری دقیق و اصولی انبار را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

همچنین شما می توانید در ادامه این مطلب کتاب حسابداری انبار را به صورت رایگان دانلود نمایید.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

حسابداری انبار موضوعی است که در این مقاله می خواهیم به بررسی آن بپردازیم. در این مقاله در خصوص روش های انبارداری در حسابداری و اصول حسابداری انبار و همچنین معرفی بهترین نرم افزار هایی که شما با کمک آنها می توانید کار حسابداری انبار را انجام دهید توضیح می دهیم. و در نهایت فایل pdf کتاب حسابداری انبار را برای شما قرار داده ایم، پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : درصورت نیاز به خدمات حسابداری انبار، بهترین مجموعه حسابداری تهران در خدمت شماست. برای ارائه درخواست و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۰۰۵۵۵۰۳ تماس بگیرید.

پیشنهاد ویژه : آموزشگاه حسابداری به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزش حسابداری در تهران، پذیرای شما در تمام رشته های حسابداری است.

نکته » برای دانلود رایگان کتاب حسابداری انبار به انتهای مقاله مراجعه نمایید.

 انبارداری در حسابداری

انبارداری در حسابداری

همانطور که در مقاله حسابداری چیست بطور مختصر گفته شد، در واقع حسابداری انبار یا همان به اصطلاح Store Accounting به مجموعه عملیاتی که جهت مشخص کردن قیمت موجودی انبار انجام می شود گفته می شود.

با همین تعریف، صورت برداری از کالای موجود در انبار و ارزیابی موجودی آن را عملیات انبارگردانی می‌گویند، و انبارگردانی و مدیریت انبار بخش حساس همه مراکز تجاری و تولیدی است. چرا؟

چون اقلام و موجودی های انبارها قسمت عظیمی از دارایی های یک کسب و کار را شامل می شوند. به همین دلیل هم حسابداری انبار از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار شده است. اما حسابداری انبار چیست ؟

فراموش نکنید که حداقل هر سال برای یکبار عملیات انبار گردانی می بایست در انبارهای شرکت ها بر اساس استاندارد های حسابداری، بازرگانی، تولیدی و صنعتی صورت گیرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا جهت آشنایی بیشتر با حسابداری انبار با اصطلاحات مرتبط با انبارداری بیشتر آشنا شوید.

هدف از حسابداری انبار چیست

در بخش قبلی شما با تعریف حسابداری انبار آشنا شدید و تا به اینجای کار فهمیدیم که هر کارخانه و یا شرکتی برای آگاهی داشتن از وضعیت موجودی کالاهای خود نیاز به بررسی حسابهای ورود و خروج کالاها از انبار دارد د و تا حدودی با اهمیت کار انبارداری آشنا شدید. اما هدف اصلی از انجام حسابداری انبار چیست ؟

همانطور که گفته شد، موجودی انبار جزء دارایی های تجاری هر سازمان محسوب می‌شود و ارزیابی آن برای کسب و کارها در اندازه های مختلف بسیار مهم است. از همین جهت، موجودی انبار از مواردی است که مستقیماً با سود و مالیات شرکت ها در ارتباط است و می ‌تواند در آنها تأثیر زیادی بگذارد.

با توجه به اهمیت این موضوع، مدیران سازمان‌ های تجاری با استفاده از اطلاعات موجودی انبار در مورد کنترل هزینه های نگهداری، موجودی سفارش، تامین کالا در زمان مناسب و جلوگیری از کمبود مواد اولیه تصمیم می گیرند و اینجاست که بیشتر از هر زمان دیگر از اهمیت حسابداری انبار آشکار می شود.

بنابراین هدف از انبارگردانی و حسابداری انبار دستیابی به موجودی کمی و وضعیت کیفی کالاها و کنترل دارایی موجود در انبار است. و اگر بخواهیم کاملاً در این مورد توضیح داده می توانیم کاربرد حسابداری انبار را در موارد زیر تشریح کنیم.

پیشنهاد مطالعه: اگر در مورد دارایی ها در حسابداری اطلاعاتی ندارید حتما مقاله دارایی در حسابداری چیست را مطالعه کنید.

انبار چیست

کاربرد حسابداری انبار

لیست زیر توضیح دهنده کاربرد و وظایف حسابداری انبار است.

  • دریافت و نگهداری و توزیع صحیح و سریع مواد، کالا و وسایل مورد
  • جلوگیری از ضرر و زیان گسترده واحدهای اقتصادی با کنترل دقیق موجودی انبار و جلوگیری از ازدیاد بیش از حد موجودی
  • کنترل تعداد موجودی انبار و جلوگیری از صرف هزینه بیش از حد و هدر رفت سرمایه در گردش
  • کاهش و تسهیل عملیات های حسابداری در پی صدور قبض انبار و تسهیل پرداخت مبلغ کالا به فروشنده
  • محاسبه مبلغ موجودی های انبار به قیمت تمام شده و در صورت خسارت ناشی از حوادث، محاسبه خسارات با آن قیمت ها

پیشنهاد ویژه : اگر به یادگیری کامل حسابداری و دریافت مدرک حسابداری فنی حرفه ای ویژه اشتغال به کار، علاقمند هستید، حتما در دوره حسابداری فنی حرفه ای شرکت کرده و جهت دریافت مدرک معتبر حسابداری با همکاران ما تماس بگیرید.

انبار چیست

در واقع انبار به محل و یا مکان نگهداری یک یا چند نوع کالای بازرگانی صنعتی و یا مواد اولیه و فراورده های مختلف که بر اساس یک سیستم صحیح طبقه بندی و تنظیم می گردد گفته می ‌شود. زبان ساده تر می توان گفت که انبار محلی است برای نگهداری کالا.

همانطور که گفتیم، انبارها به عنوان یکی از بخش های اصلی هر سازمان نقش مهمی را در واحد های تولیدی، بازرگانی و خدماتی ایفا می کنند. چرا؟

انواع انبار

حال شما برای آشنایی بیشتر با مفاهیم و روش های انبارداری در حسابداری باید بدانید که انبار ها از نظر فرم به سه شکل مختلف تقسیم بندی می شوند :

  • انبار های پوشیده : این مکان از تمام اطراف بسته و دارای سقف و وسایل ایمنی کامل می باشد.
  • انبارهای سرپوشیده یا هانگارد : این انبار دارای سقف است، ولی چهار طرف آن باز و فاقد حفاظ جانبی میباشد و این نوع انبارها کالاها را فقط از باران و آفتاب حفظ می‌کنند.
  • انبارهای باز محوطه : این انبار به صورت محوطه می باشد و معمولاً برای نگهداری ماشین آلات و لوازم سنگین مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه مقاله حسابداری انبار به سراغ وظایف انبار دار می رویم

پیشنهاد ویژه : برای محک زدن اطلاعات حسابداری خود و اطلاع از زمان و مکان برگزاری آزمون حسابداری فنی حرفه ای می توانید از خدمات آزمون آنلاین حسابداری آموزشگاه حسابداری آریا استفاده کنید.

انباردار کیست ؟

انباردار کسی است که عهده داره وظایف زیر می باشد :

  • تحویل گرفتن اجناس و کالاهای خریداری شده طبق اسناد و مدارک خرید
  • صدور قبض انبار یا برگ رسید جنس به انبار پس از تحویل گرفتن کالا
  • صدور حواله انبار هنگام تحویل دادن کالا
  • صدور فرم‌های مرجوعی و برگشت از خرید و سایر فرم های مشابه
  • صدور برگ درخواست خرید کالا در صورت لزوم
  • ثبت مشخصات و تعداد اجناس وارد و صادر شده در دفاتر و کارت‌های انبار
  • طبقه بندی و تنظیم و کدگذاری کالا و جنس
  • همکاری با حسابداری صنعتی و واحد سفارش ها در مورد تعیین حداقل و حداکثر نقطه سفارش
  • و یکی از مهمترین وظایف انباردار حفظ و حراست از اجناس و رعایت اصول ایمنی در انبار می باشد.
  • بایگانی اسناد و مدارک مهم انبار
  • ارائه گزارشهای لازم به مقامات مربوطه هم جزئی از وظایف انباردار محسوب می شود

در صورتی که علاقه مند به یادگیری مفاهیم کاربردی حسابداری هستید می توانید مقاله حسابداری اموال چیست را مطالعه نمایید.

پیشنهاد ویژه : آموزشگاه حسابداری آریا تهران پذیرای علاقه مندان به رشته پرطرفدار حسابداری در محیطی با نشاط و پر انرژی می باشد، جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد خدمات آموزش حسابداری با همکاران ما تماس بگیرید.

اصول حسابداری انبار

اصول حسابداری انبار

اصول حسابداری انبار را در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم. اما قبل از شروع پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله اصول حسابداری چیست مطالعه شود. دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام را به تفکیک بررسی می‌کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

اولین و مهمترین اصول حسابداری انبار، شناسایی و بررسی اسناد است. در همین رابطه اسناد مرتبط با انبار به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شوند.

  1. اسناد خرید در حسابداری انبار
  2. اسناد انتقالی بین انبار
  3. اسناد بهای تمام شده سند تولید شده
  4. اسناد بهای تمام شده کالای صادره

برای آگاهی بیشتر در مورد بهای تمام شده، می توانید مقاله جامع حسابداری بهای تمام شده چیست را مطالعه کنید.

اسناد خرید در حسابداری انبار

بر اساس اسن اصل از حسابداری انبار، هزینه هایی که در یک مجموعه تجاری انجام می شوند باید بر اساس فاکتورهای موجود سند زده شوند. در همین خصوص باید به اسناد تخفیفات، مشخصات طرف دیگر معامله و ارزش افزوده هزینه های انجام شده نیز توجه شده و این موضوعات نیز لحاظ شوند.

این نکته را فراموش نکنید که در مورد هزینه هایی که در حالت فعلی مشخص نیست، هزینه های حمل و نقل، هزینه های گمرک، هزینه های انبارداری و غیره تا زمانی که قیمت نهایی مشخص نشود امکان تعیین قیمت حواله فروش نیز قابل انجام نیست. با این حال، تعیین قیمت حواله فروش نیز تا مشخص شدن قیمت نهایی ممکن نیست.

پیشنهاد ویژه : در صورتی که علاقه مند به یادگیری مفاهیم حسابداری هستید می توانید مقاله هزینه چیست را مطالعه نمایید.

اسناد انتقال کالا بین انبار در حسابداری انبار

مطابق این اصل از حسابداری انبار، انتقال کالا و مواد خام بین بخش‌های مختلف واحد تولیدی و یا انبارهای مختلف نیازمند سند می باشد و در این حالت ابتدا باید سند حواله انتقالی انبار مبدا تعیین قیمت گردد و بهای سند وارد به انبار مقصد برابر با سند حواله انتقالی انبار مبدا می باشد.

اسناد بهای تمام شده کالای تولید شده در حسابداری انبار

این اصل از اصول حسابداری انبار، سخت ترین بخش می باشد. زیرا برای هر محصول علاوه بر هزینه مواد مصرفی، هزینه بسته بندی، هزینه حمل مستقیم کالا، سایر هزینه ها را با توجه به طراحی تولید آن باید لحاظ کرد.

برای یادگیری کامل حسابداری بهای تمام شده حتما در دوره حسابداری صنعتی شرکت کنید. تا علاوه بر یادگیری مدرک معتبر و بین المللی دریافت کنید. همچنین اگر نمی دانید حسابداری صنعتی چیست و چه کاربردی دارد، می توانید مقاله جامع و کامل حسابداری صنعتی چیست را مطالعه کنید.

بهای تمام شده کالای صادره از انبار

مطابق این اصل از اصول حسابداری انبار باید برای هر کالا به هنگام خروج از انبار یک قیمت نهایی را تعیین کرد و قیمت خروجی از انبار بر اساس چندین روش قیمت گذاری می شود، که این روشها را در قسمت زیر بررسی می کنیم :

روش های قیمت گذاری بهای تمام شده کالا در حسابداری انبار

روش های قیمت گذاری بهای تمام شده کالا در حسابداری انبار

  • سیستم ارزیابی ادواری موجودی
  • سیستم ارزیابی دائمی موجودی
سیستم ارزیابی ادواری موجودی

همانطوری که از نام این سیستم مشخص است در صورت استفاده از این سیستم مبلغ کالای در دست فقط در پایان هر دوره تعیین می ‌شود. در این روش مقدار موجودی های آخر دور شمارش شده و ارزش آن بر مبنای یکی از روش های پذیرفته شده گردش بهای تمام شده استاندارد در حسابداری که در ادامه توضیح می‌دهیم تعیین می‌شود

بعد از مرحله بالا، حسابداری انبار با کسر کردن ارزش آن از بهای تمام شده کالای موجود، بهای تمام شده کالای خروجی دوره را محاسبه می کند. این سیستم بیشتر در شرکت هایی مناسب است که تنوع اقلام زیاد باشد و بهای تمام شده کاهش پیدا کرده باشد.

می توان توضیحات ارائه شده را با استفاده از از رابطه زیر تعریف کرد :

ارزش موجودی در ابتدای دوره + آموزش کل ورودی طی دوره + ارزش موجودی در پایان دوره – ارزش کل کالای موجودی = بهای تمام شده کالای خروجی در پایان دوره

سیستم ارزیابی دائمی موجودی

در صورت استفاده از این سیستم سابقه مستمر و لحظه به لحظه از تغییرات در موجودی کالا به دست می‌آید. گرچه در سیستم دائمی نیازی به شمارش موجودی کالای پایان دوره نیست، اما با این وجود به منظور تعیین مانده موجودی کالا باید حداقل یک مرتبه در سال شمارش شوند.

در این سیستم کلیه مبادلات مربوط به ورود و خروج در حساب موجودی ها ثبت شود و در صورتی که بهای تمام شده با گذشت زمان تغییر کند بر مبنای یکی از روش‌های ارزیابی پذیرفته شده و در حسابداری گردش بهای تمام شده انتخاب و برای ارزشیابی به کار برده می شود.

حال باید بدانید که پس از بدست آوردن بهای تمام شده کالا به دو روشی سیستم ارزیابی دائمی و ادواری می بایست این ارزیابی ها تبدیل به محاسبات ریالی شوند.

ریالی نمودن اسناد در ارزیابی موجودی ها 

مهمترین روش های ریالی نمون اسناد در ارزیابی موجودی به ۴ دسته اصلی تقسیم می شود

  1. روش FIFO یا همان اولین صادره از اولین وارده ( First in First out ) : این الگوریتم متداولترین روش ارزیابی موجودی ها در حسابداری انبار می باشد در این روش فرض می‌شود قدیمی ترین کارهای موجود قبل از سایر کالاها صادر یا به فروش رسیده است و این فرد درباره جریان هزینه ها معمولاً با واقعیت مطابقت می کند.
  2. روش LIFO یا همان اولین صادره از آخرین وارده( Last in First out ) : در این الگوریتم فرض بر این است که جدیدترین کالاهای خریداری شده قبل از سایر کالاها به فروش و مصرف میرسد و بنابراین جریان خروج هزینه در این روش عکس جریان ورود هزینه است و از این رو مخارج رابطه نزدیکی با درآمدهای جاری دارند و اعمال این روش باعث تطابق مناسب هزینه‌ها با درآمد می‌شود و در مواردی که قیمت ها روند صعودی دارند به کارگیری روش ذکر شده باعث بهبود جریان سود ناخالص به میزانی کمتر محاسبه و مالیات بر درآمد کمتری پرداخت شود که موجب بهبود وضعیت نقدینگی و گردش وجوه نقد می شود و ضمنا درآمد جاری با اقدام به بهای تمام شده نزدیک به قیمت‌های جاری مقایسه می‌شود.
  3. روش میانگین موزون و میانگین متحرک ( Weighed average )
  4. روش شناسایی ویژه ( Specific identification ) : روش شناسایی ویژه یا همان Specific Identification مستلزم پیگیری جریان فیزیکی و بهای تمام شده هر قلم از موجودی ها در حسابداری انبار از زمان تحصیل تا موقع فروش و مصرف می باشد و این روش در زمانی مناسب است که ارزش ریالی هر قلم از موجودی را به طور جداگانه بتوان مشخص کرد و معمولاً برای اقلام گران قیمت و منحصر به فرد مثل جواهرات و آثار هنری و نظیر آن ها کاربرد دارد.

پیشنهاد ویژه : در صورتی که علاقه مند به یادگیری مفاهیم حسابداری هستید می توانید مقاله بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران را مطالعه نمایید.

سیستم ارزیابی دائمی موجودی

روش موجودی پایه در حسابداری انبار

این روش از بهای تمام شده موجودی مواد و کالا بر این اساس که یک ارزش واحد ثابت به بخشی از آن اضافه می‌شود و سپس موجودی موجودیها که تعداد آن از پیش تعیین شده است نسبت داده می‌شود و اگر تعداد واحدهای موجود کمتر از حداقل از پیش تعیین شده تعداد به روش دیگری ارزشیابی می‌شود و ارزش واحد ثابت در مورد کل تعداد موجودی اعمال خواهد شد.

روش خرده فروشی در حسابداری انبار

این روش مناسب خرده فروشی ها و مغازه هایی که اجناس آن به سرعت به فروش می‌رسد میباشد و قیمت‌های این کالاها را اغلب بر حسب قیمت فروش به کسر درصد معمول برای سود ناخالص می‌توانند حساب کنند.

تا به اینجا روش های مختلف اصول حسابداری انبار را بررسی کردیم در ادامه قصد داریم نحوه ثبت کسری و اضافات انبار را بررسی کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه فروش، حتما مقاله جامع حسابداری فروش را مطالعه کنید.

نحوه ثبت کسری و اضافات انبار در روش حسابداری انبار 

در صورت وجود کسری انبار معادل مبلغ کسری، حساب کسری و اضافات انبار بدهکار، و حساب کنترل مواد بستانکار می گردد.

در صورت وجود اضافی انبار معادل مبلغ اضافات حساب کنترل مواد بدهکار و حساب کسری و اضافات انبار بستانکار کار می شود.

برای بستن حساب کسری و اضافات انبار روش های متعددی وجود دارد که یکی از این روشها بستن حساب ذکر شده به خلاصه حساب سود و زیان می باشد و اگر حساب کسری و اضافات انبار داری مانده بدهکار باشد برای بستن آن حساب خلاصه سود و زیان بدهکار و حساب کسری و اضافات انبار بستانکار کار می شود.

اگر حساب کسری و اضافات انبار دارای مانده بستانکار باشد برای بستن آن حساب کسری و اضافات انبار بدهکار و حساب خلاصه سود و زیان بستانکار می شود.

پیشنهاد ویژه : در صورتی که علاقه مند به یادگیری مفاهیم حسابداری هستید می توانید مقاله نظرات درباره رشته حسابداری را مطالعه نمایید.

نحوه ثبت مواد خریداری شده در حسابداری انبار 

نحوه ثبت مواد خریداری شده در حسابداری انبار 

ثبت مواد خریداری شده در حسابداری انبار به یکی از دو صورت زیر انجام می شود.

اگر زمانی ثبت مبلغ واقعی هزینه های مربوط به تهیه و تحصیل مواد خریداری شده مشخص باشد در این صورت ابتدا هزینه های انجام شده را به خرید مواد اضافه می کنند تا بهای تمام شده مواد خریداری شده به دست آید و سپس موارد مربوط به خرید مواد در دفتر روزنامه شرکت مربوطه ثبت می شود.

معمولاً بسیاری از هزینه‌های واقعی مربوط به خرید مواد تا زمان تحویل آن به انبار مشخص نمی‌شود به همین دلیل در ابتدای هر دوره مالی با توجه به تجربیات سالهای گذشته و با در نظر گرفتن تغییرات احتمالی در نرخ‌های عوامل هزینه مربوط به تهیه مواد که یک نرخ برای تمام هزینه‌ها تهیه و تحصیل مواد برآورده می‌شود

که اصطلاحاً به نرخ پیش‌بینی هزینه های تحصیل مواد مفهوم است و محاسبه این به عوامل متعددی بستگی دارد و این نرخ ملاک محاسبه هزینه های مربوط بخرید مواد قرار می گیرد بنابراین در طول دوره مالی هر بار که خریداری می‌شود هزینه‌های تهیه و تحصیل آن پس از کسر تخفیفات خرید به بهای خرید اضافه می شود و در نتیجه با استفاده از اصل بهای تمام شده موادی که به سیستم حسابداری انبار وارد می‌شود شامل کلیه هزینه ها تا زمان تحویل خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : در صورتی که علاقه مند به یادگیری مفاهیم حسابداری هستید می توانید مقاله ثبت حقوق و دستمزد در حسابداری را مطالعه نمایید.

نحوه ثبت مواد صادره از انبار

سیستم حسابداری انبار زمانی که قسمت های مختلف تولید برای ساخت محصول نیاز به مواد داشته باشند با تکمیل فرم درخواست مواد و سایر تشریفات مربوط به آن را از انبار دریافت می‌کنند و حسابداری مواد بهای مواد صادر را با توجه به یکی از روشهای ارزیابی محاسبه می کند و در نهایت آن را در دفتر روزنامه شرکت و یا سازمان مربوطه ثبت می کند.

نحوه ثبت مواد برگشتی به انبار

مواد برگشتی به انبار با همان نرخی که صادر شده به انبار برگشت داده می شوند و به منزله یک وارد خواهند بود ولی چون ممکن است با مواد خریداری شده دچار تداخل شوند اکثر حسابداران در سیستم حسابداری انبار مواد برگشتی به انبار آدرستون صادره و کارت حساب مواد با رنگ قرمز یا با علامتی مشخص می‌کنند و سپس تعداد آن را با تعداد موجودی و مبلغ آن را به مبلغ موجودی مواد اضافه می کنند.

پیشنهاد ویژه : در صورتی که علاقه مند به یادگیری مفاهیم حسابداری هستید می توانید مقاله آموزش ثبت حسابداری را مطالعه نمایید.

نرم افزارهای حسابداری انبار

نرم افزارهای حسابداری انبار

تا به اینجای کار شما با مفاهیم کلی حسابداری انبار و روش های انبارداری در حسابداری و همچنین اصول حسابداری انبار آشنا شدید، اما همانطور که می دانید در دنیای امروز با پیشرفته کامپیوتر و دنیای نرم‌افزار و سخت‌افزار بسیاری از کارها می تواند به صورت سیستماتیک و نرم ‌افزاری انجام شود که حسابداری انبار هم با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از نرم‌افزارهای قدرتمند در این زمره قرار گرفته است.

در واقع نرم افزارهایی در سیستم های حسابداری انبار وجود دارند که شما با کمک این نرم افزارها می توانید راحت تر و اصولی تر کار حسابداری انبار سازمان و یا شرکت مورد نظر خود را انجام دهید.

در این قسمت ما به برخی از مهم ترین و بهترین نرم افزار حسابداری در این حوزه که در بسیاری از شرکت ها و سازمان های مهم و صاحب نام از آنها استفاده می‌شود اشاره می کنیم.

شما می توانید جهت خرید هر کدام از این نرم افزار های قدرتمند با آموزشگاه حسابداری آریا تهران تماس بگیرید تا همکاران ما با تجریه قابلیت های هر کدام از این نرم افزارها شما را جهت خرید یک نرم‌ افزار حسابداری انبار مناسب برای سیستم انبارداری مجموعه خود راهنمایی کنند.

یکی از بهترین نرم افزار های حسابداری، نرم افزار هلو است، برای یادگیری این برنامه از آموزش صفر تا صد نرم افزار هلو رایگان استفاده کنید.

لیست نرم افزارهای حسابداری انبار 

  • نرم افزار حسابداری انبار پارمیس استار
  • نرم افزار حسابداری انبار BOM
  • نرم افزار انبارداری میزان
  • نرم افزار انبارداری فرداد
  • نرم افزار انبارداری سردخانه
  • نرم افزار انبارداری مبین سافت
  • نرم افزار حسابداری انبار آسان
  • نرم افزار انبار مقداری و ریاضی پندار سیستم
  • نرم افزار انبارداری رادیکال
  • نرم افزار مدیریت انبار منطبق
  • نرم افزار انبار و حسابداری انبار مهفا
  • نرم افزار انبارداری صنعتی سپهر
  • نرم افزار انبارداری تحت وب انبار آنلاین
  • نرم افزار انبار منطق
  • نرم افزار انبارداری قیاس
  • نرم افزار حسابداری و انبارداری یکتا سیستم
  • نرم افزار انبار و تامین یا سیستم
  • نرم افزار مدیریت انبار و فروش حسابداری مالی همیار سیستم
  • نرم افزار حسابداری انبار ماهان
  • نرم افزار مدیریت انبارداری و حسابداری انبار زروان
  • نرم افزار انبارداری و مدیریت انبار تدارکات نارنج

پیشنهاد ویژه : در صورتی که علاقه مند به یادگیری نرم افزار های حسابداری هستید می توانید از خدمات آموزش نرم افزار حسابداری در مجموعه آریا تهران استفاده کنید.

لیست نرم افزارهای حسابداری انبار

معرفی کتاب حسابداری انبار

اساتید حسابداری آموزشگاه حسابداری آریا تهران با فراهم کردن کتاب حسابداری انبار، مفاهیم کامل حسابداری انبار و روش های انبارداری در حسابداری را و همچنین اصول حسابداری انبار را در این کتاب برای شما عزیزان گردآوری کرده اند و شما می توانید فایل PDF این کتاب را در این بخش به صورت رایگان دانلود کنید.

دانلود کتاب حسابداری انبار

آموزش حسابداری انبار

آموزش حسابداری انبار و ثبت حساب های مرتبط در آموزشگاه حسابداری آریا تهران که یکی از بهترین آموزشگاه های حسابداری در غرب تهران است، در یک دوره آموزشی پیشرفته به شما عزیزانی که علاقه مند به یادگیری مفاهیم حسابداری و انبارداری و انبارگردانی هستند ارائه می شود.

برای یادگیری حسابداری انبار و انبارگردانی می بایست شما در دوره حسابداری صنعتی شرکت کنید. باید بدانید در صورتی می توانید در دوره حسابدرای صنعتی شرکت کنید که اصول و مقدمات حسابداری را در دوره آموزش حسابداری مقدماتی گذرانده باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همین حالا با شماره تماس های آموزشگاه آریا تهران تماس حاصل فرمایید و در دوره های حضوری، آنلاین و مجازی این مجموعه شرکت کنید.

اگر سوالی در مورد این مقاله ذهن شما را مشغول کرده، در قسمت نظرات همین صفحه سوال خود را مطرح کرده تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی آن باشیم.

سوالات متداول

حسابداری انبار یعنی چه؟

به کنترل ورود و خروج کالاها و محاسبه دقیق ارزش ریالی دارایی های موجود در انبار حسابداری انبار می گویند. داخل مقاله در رابطه با حسابداری انبار به صورت جامع توضیح داده ایم.

کاربرد حسابداری انبار چیست؟

حسابداری انبار کاربرد های زیادی از جمله دریافت و نگهداری و توزیع صحیح و سریع مواد، کالا و وسایل دارد، داخل مقاله تمامی کاربرد های حسابداری انبار را مورد بررسی قرار داده ایم.