ترکیب چند فایل ورد

حتما شما هم چندین فایل ورد دارید و می خواهید که آن ها را به هم بچسبانید، اولین و ساده ترین راهی که در ذهنتان می آید این می باشد که محتوای یکی از فایل ها را در دیگری کپی پیست کنید، اما آیا این راه درسته؟ اگر غیر از محتوای متنی اطلاعات دیگری برای […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

حتما شما هم چندین فایل ورد دارید و می خواهید که آن ها را به هم بچسبانید، اولین و ساده ترین راهی که در ذهنتان می آید این می باشد که محتوای یکی از فایل ها را در دیگری کپی پیست کنید، اما آیا این راه درسته؟ اگر غیر از محتوای متنی اطلاعات دیگری برای شما اهمیت داشت، آن موقع چه کار باید کنید؟ اگر تصاویر و فونت و سایز متن نیز برای شما مهم بود باید چه کنید؟ در این مقاله روش های ترکیب چند فایل ورد را بررسی کرده ایم و به شما ساده ترین روش های ادغام چند فایل ورد را آموزش داده ایم.

اگر میخواهید صفر تا صد کار با نرم افزار ورد را یاد بگیرید و با دریافت مدرک فنی حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید به صفحه زییر مراجعه کنید و فیلم های آموزشی رایگان را مشاهده کرده و در کلاس های ما شرکت کنید.

برای یادگیری ورد مقدماتی تا پیشرفته پیشنهاد می کنیم پکیج آموزش ورد آموزشگاه آریا تهران را از دست ندهید!

ادغام چند فایل ورد

چگونه چند فایل ورد را یکی کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران از ما میپرسند. همه نرم افزار های مایکروسافت آفیس، قابلیتی دارند که می توان دو یا چندین فایل را با یکدیگر اقدام کرد، در این بخش از آموزش به انجام عملیات ادغام چند فایل ورد با دو روش متفاوت خواهیم پرداخت.

برای اکثر مردم، سریع‌ترین روش برای یکی کردن چند فایل word کپی و جای‌گذاری دستی آنها در یکی است. این بهترین روش برای یکی کردن چند فایل word نیست، یک روش بسیار ساده تر این است که اسناد خود را به عنوان آبجکت درج کنید. در اینجا نحوه ادغام دو فایل ورد و یا تعداد بیشتر به شما اموزش داده میشود. (آشنایی با قابلیت های کاربردی ورد در مقاله ورد چیست)

شما باید بتوانید این کار را در هر نسخه مدرن مایکروسافت ورد انجام دهید، حتی آنهایی که با آخرین نسخه های آفیس ارائه می شوند. این مراحل باید برای نسخه‌های قدیمی‌تر Word نیز کار کنند.

  • برای شروع، یک سند جدید یا موجود Microsoft Word را باز کنید.
  • از نوار نوار، روی تب “Insert” کلیک کنید.
ادغام چند فایل ورد
ادغام چند فایل ورد
  • شما باید دکمه “Object” را در بخش “Text” پیدا کنید. این نماد بسته به وضوح صفحه نمایش شما ممکن است بزرگ یا کوچک باشد.
  • فلش رو به پایین را در کنار دکمه “Object” فشار دهید و سپس روی گزینه “Text from File” در منوی کشویی که ظاهر می شود کلیک کنید.
ادغام چند فایل ورد
ادغام چند فایل ورد
  • در کادر انتخاب «Insert File»، اولین سند Word را که می‌خواهید به سند باز خود اضافه کنید، پیدا کنید. فایل را انتخاب کنید و سپس روی دکمه “Insert” کلیک کنید تا آن را به سند خود اضافه کنید.
ادغام چند فایل ورد
ادغام چند فایل ورد
  • محتویات سند Word انتخاب شده با سند باز شما ترکیب می شود. اگر سند جدیدی باشد، محتویات آن از ابتدا ظاهر می شود. اگر فایل های Word را در یک سند موجود ادغام می کنید، محتویات فایل های درج شده شما در زیر هر محتوای موجود ظاهر می شود.
  • هیچ محدودیتی برای این فرآیند وجود ندارد و شما می توانید این مراحل را تکرار کنید تا هر تعداد اسناد ورد را که دوست دارید ترکیب کنید.
  • با این حال، قبل از ادغام چندین سند، باید به ترتیب سند نهایی خود فکر کنید. در مثال زیر، چندین سند Word با پایان های A، B و C نامگذاری شده اند تا ترتیب درج را مشخص کند.
ادغام چند فایل ورد
ادغام چند فایل ورد
  • ادغام چندین سند با استفاده از یک قالب Word باید به این معنی باشد که قالب‌بندی، تصاویر و سایر محتوای شما به سند جدید منتقل می‌شوند، اما دوباره بررسی کنید که این مورد زمانی است که فرآیند ادغام کامل شده است.
  • اگر از یک فایل DOC به یک فایل DOCX می‌روید، بسته به اینکه فایل اخیراً در یک نسخه مدرن Word ویرایش شده است، ممکن است قالب‌بندی یا محتوای دیگر را از دست بدهید.

اگر میخواهید به راحتی در سند وردتان فهرست بندی خودکار داشته باشید حتما مقاله آموزش فهرست نویسی در ورد را بخوانید.

ترکیب چند فایل ورد در نسخه های مختلف

در این روش ترکیب چند فایل ورد ما فایل اول را انتخاب می کنیم و با استفاده از گزینه هایی که در داخل نرم افزار ورد وجود دارد، با چند کلیک ساده فایل دوم را به فایل اول اضافه می کنیم.

توجه داشته باشید که در این روش یکی کردن چند فایل ورد محتوای فایل اول با فایل دوم مقایسه می شود، سپس هر محتوایی که در فایل دوم هست ولی در فایل اول نیست، به فایل اول اضافه می شود.

نکته : این روش تنها برای نسخه های ۲۰۰۳،۷،۱۰،۱۱،۱۳ قابل اجرا می باشد. (در این آموزش تصویری ما از نسخه ۲۰۱۰ نرم افزار ورد استفاده می کنیم!)

مقاله پیشنهادی: ادغام پستی در ورد

بعد باز کردن نرم افزار ورد و ورود به محیط فایل اول خود مراحل زیر را برای یکی کردن چند فایل ورد انجام دهید :

  • برای ادغام فایل های ورد روی تب Review کلیک کنید و سپس گزینه در بین گزینه های باز شده روی Compare و در بخش باز شده روی Combine کلیک کنید.(اگر این گزینه ها را مشاهده نکردید،روی منو Tools کلیک کنید و یکی از دو گزینه Merge Document یا Compare and Merge Documents را برای ادغام فایل های ورد نتخاب کنید.)
روی تب Review کلیک کنید و سپس گزینه در بین گزینه های باز شده روی Compare و در بخش باز شده روی Combine کلیک کنید.(اگر این گزینه ها را مشاهده نکردید،روی منو Tools کلیک کنید و یکی از دو گزینه Merge Document یا Compare and Merge Documents ر انتخاب کنید.)
  • بعد از انجام مراحل بالا برای تبدیل چند فایل ورد به یک فایل، روی گزینه Original document کلیک کرده و سپس روی دکمه Browse کلیک کنید تا پنجره ای برای شما باز شود تا بتوانید فایل دوم را برای تبدیل چند فایل ورد به یک فایل را انتخاب کنید.(در صورتی که می خواهید چندین فایل را با فایل اول ادغام کنید در این مرحله روی چندین فایل کلیک کنید، اگر امکان پذیر نبود برای هر فایل این مراحل را تکرار کنید.)

اگر میخواهید برای آزمون فنی حرفه ای ورد و یا آزمون های استخدامی آماده شوید میتوانید به صفحه نمونه سوالات ورد مراجعه کنید و با دریافت نمونه سوالات فنی حرفه ای و استخدامی شانس قبولی خود را افزایش دهید.

بعد از انجام مراحل بالا، روی گزینه Original document کلیک کرده و سپس روی دکمه Browse کلیک کنید تا پنجره ای برای شما باز شود تا بتوانید فایل دوم را انتخاب کنید.(در صورتی که می خواهید چندین فایل را با فایل اول ادغام کنید در این مرحله روی چندین فایل کلیک کنید، اگر امکان پذیر نبود برای هر فایل این مراحل را تکرار کنید.)

توجه داشته باشید که هر همین بخش ترکیب دو فایل ورد، یک دکمه کوچولو با عنوان << more وجود دارد، با کلیک روی این دکمه یک بخش تنظیمات ویژه برای شما به نمایش در می آید.(مانند تصویر زیر)

برای یادگیری ICDL مقدماتی تا پیشرفته پیشنهاد می کنیم پکیج آموزش icdl آموزشگاه آریا تهران را از دست ندهید!

توجه داشته باشید که هر همین بخش، یک دکمه کوچولو با عنوان  << more وجود دارد، با کلیک روی این دکمه یک بخش تنظیمات ویژه برای شما به نمایش در می آید.(مانند تصویر زیر)

با کلیک روی دکمه more، تنظیمات پیشرفته تر برای ترکیب دو فایل ورد شما در دیدرس قرار می گیرد.

اگر میخواهید به سند ورد خود فوتر یا پاورقی اضافه کنید روش های گفته شده در مقاله نوشتن پاورقی در ورد را دنبال کنید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، تنظیمات اضافی برای شما به نمایش در می آید، این تنظیمات می تواند کاربر بسیاری بالایی برای افرادی داشته باشد که عملیات ادغام چند فایل ورد را زیاد انجام می دهند.

برخی از گزینه های این بخش ادغام چند فایل ورد را با هم بررسی می کنیم :

  • Comments : با فعال کردن تیک این گزینه، تمام نظرات و یادداشت هایی که در فایل اصلی وجود دارند در ادغام فایل ورد نیز با فایل اصلی ادغام می شود
  • Headers and footers : با فعال کردن این گزینه، عنوان ها و پاورقی ها هم انتقال می یابند.
  • Case changes : این گزینه برای زبان انگلیسی کاربرد دارد و به بزرگی و کوچکی حروف تاکیید می کند.
  • Textboxes : این گزینه تمام فیلد هایی که درونشون محتوا قرار می گیرد را انتخاب می کند.

بعد از اتمام تنظیمات ادغام فایل ورد ، روی دکمه OK کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

اگر در حین تایپ دو زبانه در ورد به مشکل برعکس شدن کلمات رو به رو شده اید حتما مقاله برعکس شدن حروف فارسی در ورد را بخوانید تا بتوانید بدون به هم ریختن حروف تایپ خود را انجام دهید.

بعد از کلیک روی دکمه OK در مرحله قبل، می توانید روی دکمه Accept all Changes in Document کلیک کنید، تا بدون نمایش هیچ پیش نمایشی از فایل اصلی، دو فایل را به هم بسچباند.

اگر سوالی در مورد نحوه ادغام دو فایل ورد در ذهن شما باقی مانده میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

اگر میخواهید فونت شما در اسناد مختلف ورد تغییر نکند و ثابت بماند مقاله ثابت کردن فونت در ورد را مطالعه کنید.

ترکیب چند صفحه ورد و ترکیب سریع دو یا چند سند متفاوت

در قسمت قبل شما با نحوه ادغام دو فایل ورد آشنا شدید در صورتی که می خواهید چند فایل ورد را به صورت همزمان به یک سند بچسبانید و محتوای سند دوم را به محتوای سند اول بچسبانید (بدون اینکه مقایسه ای انجام دهید!) مراحل زیر را برای یکی کردن فایل های ورد انجام دهید. (توجه داشته باشید که در این روش یکی کردن فایل های ورد، فایل های ورد با یکدیگر مقایسه نمی شوند و تفاوتی ندارد که متون تکراری در آن ها وجود داشته باشد، در این روش همه محتوا دوم به محتوای اول اضافه می شود.)

نکته : این روش را می توانید در تمام نسخه های نرم افزار ورد امتحان کنید اما ادغام چند فایل ورد در ورد ۲۰۱۶ بیشترین کاربرد را برای کاربران دارد.

ابتدا یکی از سند ها را باز کنید و مکانی که قصد دارید محتوای سند دوم در آن در شود را با نشانگر موس نشان دهید.(آشنایی بیشتر با قابلیت های موس، در مقاله موس چیست)با مشاهده تصویر زیر می توانید به خوبی این مسئله را درک کنید.

ابتدا یکی از سند ها را باز کنید و مکانی که قصد دارید محتوای سند دوم در آن در شود را با نشانگر موس نشان دهید.(آشنایی بیشتر با ویژگی های موس، در مقاله موس چیست)با مشاهده تصویر زیر می توانید به خوبی این مسئله را درک کنید.

بعد از مشخص کردن مکانی که می خواهید متن در آن درج شود، روی تب Insert کلیک کنید و بعد از انتخاب کردن بخش Text، روی گزینه Text from file را انتخاب کنید.

برای یادگیری ورد مقدماتی تا پیشرفته پیشنهاد می کنیم در دوره ورد پیشرفته آموزشگاه آریا تهران با دریافت مدرک فنی حرفه ای شرکت کنید.

بعد از مشخص کردن مکانی که می خواهید متن در آن درج شود، روی تب Insert کلیک کنید و بعد از انتخاب کردن بخش Text، روی گزینه Text from file را انتخاب کنید.

فایلی که می خواهید محتوای آن را در ترکیب دو فایل ورد انتخاب کنید (با نگه داشتن کلید ctrl می توانید چندین فایل را انتخاب کنید، همچنین اگر مجموعه از فایل های کنار هم چسبیده را دارید می توانید با نگه داشتن کلید shift این عملیات را به صورت گروهی انجام دهید).

مقاله کیبورد چیست می تواند به شما اطلاعات کاملی درباره کلید های میانبر روی کیبورد بدهد.

بعد از انجام مراحل بالا، محتوای فایل هایی که انتخاب کرده اید عینا در فایل اصلی شما درج می شود.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید، برای مطالعه سایر مقالات این چنین دسته بندی Word را دنبال کنید.

نرم افزار ادغام چند فایل ورد

یکی از روش هایی که میتوانید برای ادغام چند فایل ورد انجام دهید بهره گیری از نرم افزار ادغام چند فایل ورد میباشد. در این حوزه نرم افزار های زیادی وجود دارد که یکی از این نرم افزار ها merging documents میباشد. مراحل انجام کار در این نرم افزار ادغام چند فایل ورد به صورت زیر میباشد.

  1. سند اصلی را بارگذاری کنید.
    سند اصلی را برای ادغام چند فایل ورد در ورد ۲۰۱۶ از رایانه خود یا از سرویس های ذخیره سازی ابری مانند Sharepoint، OneDrive، Dropbox، Box یا Google Drive آپلود کنید.
  1. سند مقایسه را بارگذاری کنید.
    با انتخاب “Import New Version” و سپس انتخاب سند مقایسه از رایانه یا ارائه دهنده فضای ابری خود، سند مقایسه را در Simul بارگذاری کنید. کادر “Create as branch” را علامت بزنید و با این کار نسخه جدیدی از سند در Simul ایجاد می شود.
  1. اسناد را با ۱ کلیک ادغام کنید.
    قابلیت ادغام با یک کلیک Simul به طور خودکار دو نسخه را با هم ادغام می کند و یک نسخه سوم را ایجاد می کند که شامل تمام محتوا از نسخه اصلی و مقایسه است.
  1. تغییرات را مرور کنید.
    روی «Open in Word» کلیک کنید و سند ادغام شده به طور خودکار در Word یا Word Online باز می‌شود و تغییرات هر نویسنده در ادغام چند فایل ورد در ورد ۲۰۱۶ به‌عنوان تغییرات ردیابی شده در Word علامت‌گذاری می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهد که تفاوت‌ها را به راحتی شناسایی کنید، تضادها را برطرف کنید و به حرکت رو به جلو ادامه دهید.

برای یادگیری ورد مقدماتی تا پیشرفته پیشنهاد می کنیم در دوره ورد آموزشگاه آریا تهران با دریافت مدرک فنی حرفه ای شرکت کنید.

از دیگر نرم افزار ادغام چند فایل ورد با هم میتوان به MS Word Join Multiple Documents Software اشاره کرد. این نرم افزار ادغام چند فایل ورد با هم به شما این امکان را میدهد که انواع فایل های ورد را با هم ترکیب کنید. برای نرم افزار ترکیب چند فایل word اندروید موردی یافت نشد اما شما میتوانید از همین نرم افزار در دسکتاپ استفاده کنید و سپس فایل ادغام شده را در گوشی خود استفاده کنید.

اگر میخواهید بیشتر با قابلیت هایی که در محیط ورد برای راحتی کار شما ارائه شده است آشنا شوید مقاله محیط ورد ۲۰۰۷ را مطالعه کنید.

ادغام فایل های ورد آنلاین

یکی از راه هایی که برای یکی کردن چند فایل ورد وجود دارد بهره گیری از روش های ادغام فایل های ورد آنلاین میباشد. در این راستا سایت های زیادی وجود دارند که شما میتوانید از این سایت ها برای ادغام چند فایل ورد انلاین استفاده کنید. یکی از این سایت ها products.aspose.app میباشد که شما میتوانید در عرض چند ثانیه محتوا فایل های ورد خود را در یک فایل ترکیب کنید.

ادغام چند فایل ورد انلاین به شما این امکان را میدهد تا سریعتر کار انجام شود و شما میتوانید از این سایت ها برای ادغام چند فایل ورد در گوشی نیز استفاده کنید. ادغام چند فایل ورد در گوشی با استفاده از انواع سایت ادغام ورد یکی از روش های مطمئن است که شما صرفا با آپلود فایل های وردتان میتوانید آن ها را ترکیب کنید. پس اگر شما هم سوال چگونه چند فایل ورد را در گوشی یکی کنیم در ذهن تان دارید باید بگوییم سایت هایی مانند آنچه در قسمت بالا به شما معرفی کردیم و products.fileformat.app میتوانند در این راستا بسیار به شما کمک کنند تا در چند ثانیه پرو|ژه مورد نظر را خروجی بگیرید.

یکی از کار های رایج در نرم افزار ورد حذف صفحات میباشد. در مقاله حذف صفحه در ورد این مورد به صورت گام به گام به شما آموزش داده شده است.

جمعبندی

در این مقاله به سوال چگونه چند فایل ورد را در گوشی یکی کنیم و روش های مختلف ادغام چند فایل ورد را به شما اموزش دادیم. معرفی نرم افزار ترکیب چند فایل word اندروید و دسکتاپ و نحوه تبدیل یک فایل ورد به چند فایل ورد با نرم افزار و سایت های آنلاین از دیگر موارد توضیح داده شده در این مقاله است. اگر سوالی در مورد این که چگونه یک ورد را به ورد دیگر اضافه کنیم دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

ادغام چند فایل ورد چگونه است؟

در این صفحه روش های مختلف ادغام دو فایل ورد و یکی کردن چند فایل ورد را به شما آموزش دادیم و شما میتوانید با مراحل تصویری آموزش داده شده به راحتی فایل های ورد را با هم ترکیب کنید.

روش های مختلف یکی کردن چند فایل ورد چگونه است؟

شما هم میتوانید از طریق سایت هایی که معرفی کرده ایم و هم نرم افزار های مختلف معرفی شده اقدام به ادغام فایل های ورد کنید و هم میتوانید از طریق قابلیتی که خود نرم افزار ورد دارد اقدام به ادغام فایل ورد کنید.