بوت استرپ چیست

یکی از کاربردی ترین کتابخانه های طراحی در حوزه وب، بوت استرپ می باشد. بوت استرپ یک مجموعه اپن سورس و رایگان متشکل از html, css و javascript می باشد که از آن برای طراحی و طرح بندی سریع تر صفحات وب با کد نویسی استفاده می شود. حالا که با مفهوم بوت استرپ آشنا […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: HTML
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از کاربردی ترین کتابخانه های طراحی در حوزه وب، بوت استرپ می باشد. بوت استرپ یک مجموعه اپن سورس و رایگان متشکل از html, css و javascript می باشد که از آن برای طراحی و طرح بندی سریع تر صفحات وب با کد نویسی استفاده می شود. حالا که با مفهوم بوت استرپ آشنا شدید، شاید علاقه مند باشید که با انواع بوت استرپ نیز آشنا شوید. در این مقاله علاوه بر پاسخ دادن به سوالات bootstrap چیست؟ چه مزایایی دارد؟، قصد داریم هر آنچه که لازم است درباره بوت استرپ ۵ بدانید را توضیح دهیم.

bootstrap چیست؟ چه مزایایی دارد؟

در بخش اول این مقاله با مفهوم بوت استرپ آشنا شدید، اما اگر بخواهیم این کتابخانه را به صورت کامل تر برای شما توضیح دهیم. (ولی قبلش یچیزیو بگم بهتون، خیلی از سایتا فک میکنن خیلی بلدنو میگن بوت استرپ یه فریم ورکه نه کتابخانه:). ولی معلومه که نمیدونن اصلا فریم ورک چیه! برای همین بدونین که بوت استرپ یدونه کتابخانس نه فریم ورک!)

بوت استرپ یک مجموعه ای از html، css و جاوا اسکریپت می باشد که به صورت اپن سورس و رایگان در دسترس عموم قرار دارد. نحوه استفاده از آن نیز به این صورت است که وقتی فایل بوت استرپ را به صفحه وب وصل کنید، کدهای سی اس اس و طرح بندی های آماده ای در اختیار شما قرار می گیرد که علاوه بر تمیز تر شدن پروژه، در زمان شما نیز صرفه جویی می شود.

نکته قابل توجه این کد ها این است که برای دستگاه های مختلف کاملا ریسپانسیو است و شما را از پیچیدگی کد ها رهایی دهد. این کتابخانه در ابتدا برای توییتر توسعه یافته بود اما پس از مدتی در اختیار عموم قرار گرفت.

مزایای بوت استرپ

حالا که متوجه شدید بوت استرپ چیست، بهتر است درباره ویژگی ها و مزایای بوت استرپ توضیح دهیم. در لیست زیر مزایای انواع بوت استرپ برای شما قرار داده شده است:

  • یکی از مهم ترین ویژگی های آن که در ابتدا نیز گفته شد، رایگان بودن و اپن سورس بودن آن می باشد.
  • حفظ کردن شکل ظاهری خود در تمام مرورگرهای استاندارد نیز یکی دیگر از ویژگی های این کتابخانه می باشد.
  • مستندات این کتابخانه در طول زبان به چندین زبان ترجمه شده اند.
  • کتابخانه بوت استرپ صفحه را برای دستگاه های مختلف ریسپانسیو می کند و با رعایت کردن اصول خود و برنامه نویسی، وب سایت شمارا به یک صفحه واکنش گرا تبدیل می کند.
  • با توجه به نظرات وبلاگ ها و بسیاری از برنامه نویسان، استفاده از بوت استرپ می تواند تا ۸۰ درصد سرعت شما را بیشتر کند. اما همیشه راه میانبر مشکلاتی را برای شما به همراه دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.
  • بوت استرپ را می توان یک کتابخانه کامل برای css در نظر گرفت که مجموعه از کلاس های آماده و کاربردی می باشد.
  • یکی از بهترین ویژگی های آن یادگیری آسان می باشد که هرکسی به آسانی می تواند آن را یاد می گیرد.

معایب بوت استرپ

همانطور که متوجه شدید بوت استرپ در بسیاری از مواقع کار شما را راحت کرده و یک میانبر می باشد. اما همیشه هر میانبری، یکسری معایب را به همراه خود می آورد. در لیست زیر معایب یک سایت بوت استرپ را برای شما قرار داده ایم:

  • سایت های ساخته شده با بوت استرپ شباهت زیادی با یکدیگر دارند، به همین دلیل این موضوع که همه سایت های بوت استرپی شبیه یک دیگر می باشند، ممکن است بوت استرپ را برای همه پروژه ها مناسب نکند.
  • به دلیل به روز رسانی هایی که دائما برای بوت استرپ منتشر می شوند و این کتابخانه دائما در حال به روز رسانی است، ممکن است سایت های ساخته شده با بوت استرپ در برخی از مرورگر های قدیمی به صورت کامل نمایش داده نشوند.
  • یکی از بزرگترین مشکلات بوت استرپ که خیلی ها به آن توجه زیادی نمی کنند، این است که استفاده زیاد از بوت استرپ شما را تنبل می کند.

اگر نمی دانید برنامه نویس فول استک دولوپر چیست یا علاقه دارید بدانید بهترین زبان برنامه نویسی طراحی وب چیست، توصیه می شود از صفحات مربوطه دیدن فرمایید.

بوت استرپ ۵

امیدواریم تا اینجای مقاله با مفهوم بوت استرپ آشنا شده باشید. اما همانطور که گفته شد بوت استرپ دائما در حال تغییر و به روز رسانی است و نسخه های جدیدی از خود را منتشر می کند. اما در حال حاضر آخرین ورژن بوت استرپ، بوت استرپ ۵ می باشد. حال که فهمیدید بوت استرپ ۵ چیست، در ادامه قصد داریم ویژگی های جدیدی که به این ورژن از بوت استرپ اضافه شده اند را برای شما بررسی کنیم.

همچنین می توانید از ویدیو های رایگان سایت آریا تهران که طراحی وب را به صورت رایگان به شما آموزش داده است، دیدن فرمایید.

ویژگی های جدید بوت استرپ نسخه ۵

طراحان این کتابخانه همیشه در تلاش این بوده اند تا کمبود هایی که این کتابخانه نسبت به سایر کتابخانه ها داشته اند را برطرف کنند و این کتابخانه را به یک کتابخانه بی نقص تبدیل کنند. در لیست زیر مهم ترین و بهترین ویژگی های اضافه شده در بوت استرپ ۵ را برای شما مورد بررسی قرار داده ایم:

  • به دلیل اینکه دیگر از مرورگر اینترنت اکسپلور پشتیبانی نمی کند، بسیاری از کد های اضافی از آن برداشته شده است که در نتیجه باعث کم شدن حجم کد ها می شود.
  • بخش های navabr و منو ها در بوت استرپ ۵ بهبود های چشمگیری دارند که این بهبود، بیشتر در بخش فرم ها دیده می شود و دسترسی های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.
  • در بوت استرپ ۵ شاهد فونت سایز های بهینه تر و ریسپانسیو می باشیم.
  • نسخه های کامل و جدیدی از آیکن ها نیز در این ورژن بوت استرپ قرار داده شده است.
  • بوت استرپ از جاوا اسکریپت خالص یا وانیلا js استفاده می کند که امکانات مدرن تری را در اختیار شما قرار می دهد.
  • در نسخه های قدیمی بوت استرپ شاهد پیچیدگی هایی در کلاس های آن بودیم، اما در نسخه ۵ آن این پیچیدگی ها تا حد مناسبی کاهش یافته اند.

جهت دانلود بوت استرپ ۵ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بوت استرپ در آمار چیست؟

یکی از انحرافاتی که ممکن است در یادگیری کتابخانه بوت استرپ با آن مواجه شوید، روش بوت استرپ در spss می باشد. باید دقت داشته باشید که بوت استرپ در آمار، یک روش محاسباتی برای بدست آوردن میانگین، میانه، نسبت و دیگر پارامتر های توزیع می باشد و این روش با با سایت بوت استرپ یا بهتر است بگوییم کتابخانه بوت استرپ هیچ شباهتی ندارد.

اگر قصد راه اندازی وبسایت پویا برای کسب کار خود دارید، می توانید از صفحه مربوطه سفارش طراحی سایت خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

مفهوم بوت استرپ در استارتاپ

بوت استرپ در استارتاپ که بیشتر به بوت استرپینگ شناخته می شود نیز مانند بوت استرپ در آمار، هیچ شباهتی به کتابخانه بوت استرپ ندارد و به دلیل تشابه اسمی که دارند، آنها را با یکدیگر اشتباه می گیرند. اما اگر بخواهیم مفهوم بوت استرپ در استارتاپ را برای شما توضیح دهیم، به طور کلی بوت استرپینگ یک مدل مالی برای موسسین تجارت می باشد که پس انداز ها، سرمایه گذاری ها، و درآمد های آنها در آن قرار می گیرند.

سوالات متداول در خصوص بوت استرپ

آیا بوت استرپ فریم ورک است؟

خیر، این اشتباهی است که خیلی از افرادی که تعریف درستی از فریم ورک نمی دانند، دچار آن می شوند. به طور کلی فریم ورک بوت استرپ اشتباه بوده و آن یک کتابخانه می باشد.

آخرین ورژن بوت استرپ چه ورژنی است؟

در حال حاضر آخرین ورژن بوت استرپ، بوت استرپ ۵ می باشد.

منظور از سایت بوت استرپ چیست؟

به طور کلی به سایتی که با استفاده از بوت استرپ ساخته شده است، سایت بوت استرپ گفته می شود.

بوت استرپ ۵ چیست؟

در حال حاضر جدید ترین ورژن بوت استرپ می باشد.