انی دسک چیست

انی دسک چیست سوال پرتکراری است که امروزه بسیار می‌شنویم. امکان کنترل از راه دور انی دسک را به یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌هایی که می‌توان در نظر گرفت، تبدیل کرده است. امروزه برای بسیاری از شغل‌ها و افراد گوناگون قابلیت منحصر به فرد این نرم افزار را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت؛ چرا که […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

انی دسک چیست سوال پرتکراری است که امروزه بسیار می‌شنویم. امکان کنترل از راه دور انی دسک را به یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌هایی که می‌توان در نظر گرفت، تبدیل کرده است. امروزه برای بسیاری از شغل‌ها و افراد گوناگون قابلیت منحصر به فرد این نرم افزار را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت؛ چرا که با پیشرفت تکنولوژی و تحولاتی که در عصر دیجیتال به وجود آورده، دورکاری نیز شرایط خود را منطبق با این نرم افزار تعیین می‌کند. با استفاده از این نرم افزار میتوان به سیستم های موردنظر دسترسی پیدا کرد و اقدامات لازم را در آن انجام داد و یا بررسی نمود.

اگر میخواهید با ایر نرم افزار هایی که در کامپیوتر کاربرد زیادی دارند آشنایی پیدا کنید حتما مقاله نرم افزار های کاربردی کامپیوتر را مطالعه کنید تا برای هر موقعیت و شرایطی نرم افزاری که نیاز شما را رفع کند پیدا کنید.

انی دسک چیست

انی دسک چیست
انی دسک چیست

برنامه anydesk چیست به این دلیل جزء سؤالات پرکاربرد است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. بررسی این برنامه و همچنین نحوه کار با آن می‌تواند قطعاً بسیار مفید باشد. به هر حال پیش آمده است که شما در منزل و یا محل کار به هر دلیلی با سیستم خود به مشکل خاصی بر می خورید. در همان لحظه شما این اختیار را دارید تا با استفاده از این نرم افزار از فردی بخواهید تا این مشکل را هرچه سریع‌تر برای شما حل کند.

انی دسک با افتخار از جمله برنامه‌هایی است که بدون محدودیت در هر زمانی، دسترسی از راه دور را امکان‌پذیر می‌کند و با کمترین هزینه می‌توان مشکلات مربوط به سیستم را از میان برداشت. همچنین استفاده از چنین برنامه‌هایی می‌تواند همکاری بین اعضای یک سازمان را بسیار عالی مدیریت کند. با کسب رضایت کاربران فرآیندهای درون سازمانی قطعاً با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهند کرد.  

به این دلیل که این نرم افزار، یک نرم افزار دسترسی از راه دور است که در بسیاری از شرایط و همچنین در شرکت‌های گوناگون توانسته جزء برنامه‌های بسیار کاربردی و ضروری به حساب آید. نصب این نرم افزار به هیچ وجه کار سختی نیست و تنها چند دقیقه لازم است تا شما به استفاده از آن مشغول شوید و مهم‌تر از همه اینکه، این نرم افزار جزء نرم افزارهای رایگان به شمار می‌آید.

شما برای تنظیم کامپیوتر و لپتاپ خود بدون شک به این برنامه نیاز دارید؛ چرا که در برخی از شرایط شاید شما برای رفع مشکل مجبور به پرداخت مبلغی باشید، اما اگر فردی از آشنایان و دوستان شما قادر باشند مشکل را برطرف کنند، البته به این افراد اعتماد هم داشته باشید، می‌توانید از طریق نرم افزار از راه دور anydesk به راحتی مشکل ویندوز خود را برطرف کنید.

اگر میخواهید کار با کامپیوتر و نرم افزار های کاربردی مانند ورد، پاورپوینت، اکسل و اکسس را یاد بگیرید شرکت در دوره آموزش icdl با امکان دریافت مدرک فنی حرفه ای بین المللی به شما پیشنهاد میشود.

کاربرد نرم افزار انی دسک چیست

کاربرد نرم افزار انی دسک چیست
کاربرد نرم افزار انی دسک چیست

کنترل از راه دور کامپیوتر با انی دسک به سادگی به کاربرد و کارایی این برنامه اشاره واضحی می‌کند. به راحتی می‌توان بسیاری از مشکلات اصلی ویندوز را برطرف کرد که این خود نقطه عطف ماجراست.

این برنامه برای فریلنسرها یک برنامه فوق‌العاده کاربردی به شمار می‌آید؛ چرا که به راحتی می‌توان فایل‌های مورد نظر را در اختیار همکاران و یا کارفرمای خود قرار دهند که این کاربرد نرم‌افزار امروزه بسیار رایج است و توانسته بسیاری از شغل‌های مجازی و راه دور را مدیریت کند.

همچنین در هنگام بروز مشکل در سیستم لب تاپ و یا کامپیوتر اقوام، دوستان، آشنایان و یا همکاران امکان خروج سیستم از منزل و محیط کار شاید فراهم نباشد که به راحتی این نرم‌افزار می‌تواند از راه دور مشکل را بررسی و حل کند. حقیقتاً برای شرکت‌هایی که به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند برنامه انی دسک یک انتخاب به جا، مطمئن و البته ضروری است.

نحوه نصب انی دسک

نحوه نصب و دانلود anydesk بسیار ساده است. به این صورت است که شما باید این نرم افزار را روی سیستم میزبان و همچنین سیستم مهمان نصب کنید. بعد از نصب موفقیت آمیز باید به صورت همزمان وارد لپ تاپ و یا کامپیوتر خود شوید، یعنی میزبان و مهمان هر دو باید به صورت همزمان وارد شوند و در این هنگام، شما با دو قسمت اصلی روبرو خواهید شد.

اگر میخواهید فایلی را در ویندوزتان مخفی کنید تا در هیچ شرایطی کسی به آن دسترسی نداشته باشد حتما مقاله نحوه مخفی کردن فایل در کامپیوتر را مطالعه کنید.

نحوه کار با برنامه انی دسک

اولین قسمت This Desk نام دارد که شما در این قسمت یک عدد کد مشاهده می‌کنید. باید این کد را در اختیار شخص مهمان قرار دهید که قصد دارید از راه دور سیستم شما توسط این فرد مدیریت گردد، اما موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و داستان قطعاً در قسمت دوم ادامه می‌یابد.  

دومین قسمت Remote Desk نام دارد. در این قسمت فردی که قصد دارد به عنوان مهمان وارد سیستم فرد دیگری شود باید کدی که از میزبان دریافت کرده است را در کادر مشخص شده وارد کرده و سپس گزینه کانت را انتخاب کند. در زمانی که فرد مهمان کد را در اختیار دارد از میزبان اجازه می‌خواهد تا وارد سیستم شود که میزبان در اینجا باید گزینه Accept یعنی اجازه را بفشارد. اینگونه سیستم مهمان می‌تواند مدیریت سیستم شما را البته به صورت موقت به دست میهمان بسپارد.  

علت قطع شدن برنامه انی دسک

عموماً یکی از دلایل اصلی قطع شدن کنترل از راه دور کامپیوتر با انی دسک می‌تواند عدم به روز و عدم استفاده از آخرین نسخه این برنامه کاربردی باشد. برنامه کاملاً رایگان و بدون محدودیت انی دسک می‌تواند قابلیت ارتباط با کامپیوترهای گوناگون از راه دور را فراهم کند و برای انتقال آسان فایل‌ها مناسب باشد.

چنانچه نسخه به روز باشد، قطعاً شما را با قطعی رو به رو نخواهد کرد. متاسفانه برخی از افراد به این موضوع توجهی نشان نمی‌دهند. در برخی از شرایط هم قطعی انی دسک به خاطر ضعیف بودن اینترنت است. این خود یکی از مشکلات رایج برای قطعی این برنامه به حساب می آید.

البته می توان به راحتی با راه اندازی مجدد سیستم و یا نصب مجدد برنامه در برخی شرایط بررسی وضعیت اینترنت این مشکل را برطرف کرد. مشکل کد ندادن نرم افزار نیز به خاطر به روز نبودن برنامه رخ می‌دهد. در برخی از شرایط هم فایروال پیکربندی درستی ندارد که همین امر باعث قطع و وصلی می‌شود و به همین دلیل، توصیه ما به شما این است که سعی کنید از روش های گفته شده نیز برای رفع این مشکل استفاده کنید.  

اگر میخواهید شانس قبولی خود را در آزمون icdl بالا ببرید و به جامع ترین مرجع نمونه سوالات آزمون مهارت های هفتگانه دسترسی پیدا کنید به صفحه نمونه سوالات icdl مراجعه کنید و به صورت رایگان این سوالات را دانلود کنید.

بررسی امنیت برنامه انی دسک

بررسی امنیت برنامه انی دسک
بررسی امنیت برنامه انی دسک

انی دسک از رمزگذاری مبتنی بر TLS1.2 تشکیل می‌شود و به همین دلیل امنیت بسیار بالایی را می‌توان در نظر گرفت. این نوع رمزگذاری معمولاً در بانکداری آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان آن را یک راه امنیتی عالی در نظر گرفت که از هک انی دسک نیز به راحتی جلوگیری می‌کند.

شما اگر از نسخه‌های انی دسک دارای مجوز استفاده کنید، امنیت و رمز گذاری آن به مراتب بسیار زیاد بیشتر خواهد بود. تنظیمات پیش فرضی که وجود دارد به به هیچ عنوان امکان اتصال بدون نظارت به کامپیوتر را صادر نمی‌کند.

به این معنی است که تنها فردی واقعی می‌تواند این اجازه را صادر کند و به قول معروف به این روند دسترسی تعامل هم می‌گویند و حتی تنها زمانی می‌توان به افراد دیگر اجازه ورود به برنامه را داد که آن‌ها نیز این برنامه را باز کنند و به صورت تصادفی هم چنین چیزی در کنترل از راه دور کامپیوتر با انی دسک امکان پذیر نیست. 

ابزارهای برنامه انی دسک

انی دسک (AnyDesk) چیست و چه ابزارهایی دارد؟ برای پاسخ به این سؤال لطفا به این تصویر دقت کنید تا با ابزارهای این نرم افزار به راحتی آشنا شوید:

ابزارهای برنامه انی دسک
ابزارهای برنامه انی دسک

تصویر شماره ۱ به شما کمک می‌کند تا بتوانید به انتقال فایل از سیستم خود به سیستم متصل شده اقدام کنید. حتی این اختیار را دارید که به دانلود از سیستم مهمان به صورتی بسیار آسان هم بیندیشید.

تصویر شماره ۲ می‌تواند بازگشت به دسکتاپ و سیستم متصل شده را امکان‌پذیر کند.

تصویر شماره ۳ تنظیمات صفحه نمایش را در بر می‌گیرد که از شکل ظاهری آن نیز می‌توان این قابلیت را به راحتی درک کرد.

تصویر شماره ۴ چت با کاربر مورد نظر و فردی که به سیستم متصل شده است را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. البته موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ چراکه تصویر شماره ۵ یک ابزار بسیار کاربردی محسوب می‌شود که برای اسکرین شات، ری‌استارت و تنظیمات اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تصویر شماره ۶ به تنظیمات اختصاصی کیبورد و موس اشاره دارد.

تصویر شماره ۷ به تنظیمات دسترسی و امنیت این نرم افزار مرتبط می‌شود.

تصویر شماره ۸ نیز این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به ضبط فیلم از صفحه نمایش به راحتی بپردازید.

در پایان تصویر شماره ۹ می‌تواند وایت برد کاربردی را برای شما اضافه کند. تمامی این ابزارها را باید به درستی بشناسید تا بتوانید به راحتی از نرم افزار کاربردی و از راه دور انی دسک به نحو احسن استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که حتما به کار شما میاید تغییر سایز آیکون های ویندوز میباشد. اگر میخواهید آیکون ها را بزرگ و کوچک کنید حتما ترفندی را که در مقاله کوچک کردن آیکن های دسکتاپ توضیح داده یم را از دست ندهید.

ابزار Chat در برنامه انی دسک

نحوه نصب نرم افزار AnyDesk همان‌گونه که گفته شد بسیار آسان است. در این بین ابزاری مانند چت کردن قطعاً می‌تواند ترغیب کننده باشددر این قسمت میزبان و مهمان قادر هستند به راحتی در فضایی امن و ساده به چت کردن بپردازند. این خود یکی از قابلیت‌های اصلی و بسیار مهم نرم افزار انی دسک به شمار می‌آید. البته کیفیت ارسال پیام و دریافت آن با توجه به به روز بودن برنامه و همچنین قوی بودن اتصال اینترنت مرتبط می‌شود.

نحوه کار با انی دسک نسخه موبایل

کنترل از راه دور کامپیوتر با انی دسک تنها مورد استفاده نیست، بلکه نسخه موبایلی این برنامه هم بسیار رایج شده است. شما برای استفاده از انی دسک روی موبایل به هیچ عنوان به نصب برنامه جانبی دیگری نیاز ندارید. این نکته را مد نظر داشته باشید که به صورت پیش فرض اسکرول کردن نیز وجود دارد.

ضربه زدن به چپ به معنای چپ کلیک، لمس طولانی به راست به معنای راست کلیک است و زمانی که دو بار به نگه داشتن لمس روی موبایل می‌پردازید، یعنی گزینه مورد نظر را انتخاب کرده‌اید. البته این کنترل‌ها همگی جز کنترل های لمس ابتدایی به شمار می‌آیند.

تفاوت نرم افزار انی دسک با تیم ویور(TeamViewer)

کنترل از راه دور کامپیوتر با انی دسک قطعاً قابلیت‌هایی دارد، اما تیم ویور هم یکی از همین نوع نرم افزارها به شمار می‌آید. در نظر گرفتن تفاوت نرم افزارهای تیم ویور و انی دسک با وجود مزایای آن‌ها امکان پذیر است. ما در ادامه شما را با مزایای هرکدام به صورت مختصر ولی مفید آشنا می‌کنیم که شامل:

  • مزایای تیم ویور

نرم افزار تیم ویور یک نرم افزار دسترسی از راه دور است که نحوه کار با این برنامه نیز بسیار آسان است. عملکرد‌های گوناگون اپلیکیشنی تیم ویور به گونه‌ای به ترغیب کاربر برای استفاده کمک می‌کند. این نرم افزار رابطی کاملا خلاقانه دارد. مهم‌تر از همه امکان پرینت از راه دور را به وجود می‌آورد.

آن دسته از افرادی که به مستندسازی فکر می‌کنند، این نرم افزار می‌تواند یک گزینه بسیار ایده آل باشد. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که عملکرد اصلی این برنامه برای شروع میتینگ و جلسات آنلاین عملکردی فوق‌العاده خاص به شمار می‌آید. شما همچنین برای انتقال فایل، دسترسی ایمن و پشتیبانی سریع و کارآمد می‌توانید به عملکرد تیم ویور مطمئن باشید.

تفاوت نرم افزار انی دسک با تیم ویور(TeamViewer)
تفاوت نرم افزار انی دسک با تیم ویور(TeamViewer)
  • مزایای انی دسک  

انی دسک همان‌گونه که گفته شد جزء نرم‌افزارهای عالی، کاربردی و بسیار خاص به شمار می‌آید که برای اشتراک گذاری موس و کیبورد نیز می‌توان به ساختار و مزایای اصلی این برنامه اکتفا کرد. از جمله مزایای استفاده از انی دسک قابلیت چت در این برنامه است. همچنین این نرم افزارها سازگار بسیار بالایی با دیگر پلتفرم‌ها دارد و ایمنی و امنیت بالایی را در بر می‌گیرد.

  • مقایسه انی دسک و تیم ویور

با توجه به مزایای هر دو برنامه می‌توان به مقایسه آن‌ها بپردازیم. از لحاظ امنیت هر دو نرم افزار حقیقتاً بسیار عالی عمل می‌کنند. تیم ویور تایید دو مرحله‌ای دارد و می‌توان از لیست سیاه و حتی لیست سفید آن نیز استفاده کرد. بعد از عدم فعالیت نیز قفل صفحه وجود دارد. بخاطر تحریم‌هایی که در ایران وجود دارد، نیز استفاده از تیم ویور در این کشور کمی محدود است. در صورتی که استفاده از نرم افزار انی دسک به راحتی و با حمایت تمام قابلیت‌هایی که دارد امکان پذیر است. 

اگر میخواهید فایل و یا پوشه و درایوی را در سیستم تان رمزگذاری کنید تا هر کسی نتواند به آن دسترسی پیدا کند حتما مقاله نحوه ی رمز گذاری فایل و پوشه و درایو در ویندوز را مطالعه کنید.

سخن پایانی

با توجه به صحبت‌های گفته شده احتمال به پاسخ این سؤال که انی دسک چیست آگاه شده اید. این نرم افزار کاربردی و کنترل از راه دور بهترین گزینه برای فعالیت‌های درون سازمانی و همچنین دورکاری است. توصیه ما به شما این است که لطفاً سعی کنید تنها به دانلود آخرین نسخه این برنامه بپردازید. به این دلیل که این چنین دیگر با قطع و وصل شدن‌های گاه و بی‌گاه برنامه هم رو به رو نخواهید شد.

سوالات متداول

انی دسک چیست؟

انی دسک یک نرم افزار دسترسی از راه دور است که مورد استفاده شرکت ها و افراد قرار میگیره و از طریق آن میتوان به سیستم مورد نظر دسترسی پیدا کرد و اقدامات و عملیات مورد نظر را در آن انجام داد.

کاربرد نرم افزار anydesk چیست؟

با استفاده از انی دسک میتوانید بدون محدودیت زمانی و مکانی به سیستم فرد مورد نظر دسترسی پیدا کنید و مشکلات ایجاد شده در سیستم فرد را رفع کنید و یا هر کاری که میخواهید میتوانید در سیستم مورد نظر انجام دهید.