چگونه سایت بسازیم

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند: چگونه یک سایت بسازیم رایگان چگونه یک سایت بسازیم با گوشی چگونه یک سایت رایگان بسازیم چگونه یک سایت در گوگل بسازیم چگونه یک سایت بازی آنلاین بسازیم چگونه سایت بسازیم و برای ساختن یک وب سایت پویا نیاز است که چه مهارت هایی را یاد بگیریم؟ در […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: web design tutorial
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

چگونه سایت بسازیم و برای ساختن یک وب سایت پویا نیاز است که چه مهارت هایی را یاد بگیریم؟

در این مقاله آموزشی قصد داریم که روش های ساختن یک وب سایت را از صفر تا صد بررسی نماییم و به شما آموزش دهیم که برای ساخت یک وب سایت به صورت گام به گام چه مهارت هایی را نیاز است یاد بگیرید، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه یک سایت بسازیم رایگان

برای ساختن یک وب سایت در موضوعات مختلف اعم از وب سایت های فروشگاهی، شرکتی، خدماتی، و وب سایت های شخصی شما به طور کلی به دو روش می توانید سایت خود را بسازید:

  1. ساختن وب سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی سمت وب
  2. ساخت وب سایت به کمک سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

در روش اول شما باید ابتدا زبان های سمت کاربر (Front End) را یاد بگیرید، و سپس باید یکی از زبان های سمت سرور یا (Back End) را یاد یگرید و به کمک این زبان های برنامه نویسی سمت وب یک وب سایت پویا را با تمامی امکانات برای خود ایجاد نمایید.(برای یادگیری زبان های برنامه نویسی سمت وب پیشنهاد می کنیم که ابتدا سری به دوره آموزش html css بزنید، همچنین شما در دوره html css با ایجاد انواع قالب وب سایت به کمک html & css آشنا می شوید و برای ساختن قالب های حرفه ای تر نیز می توانید در دوره جاوا اسکریپت شرکت نمایید.)

روش دوم مناسب افرادی است که حال و حوصله یادگیری زبان های برنامه نویسی سمت وب را ندارند و می توانند با یادگیری سیستم های مدیریت محتوا نظیر (وردپرس، جوملا، دروپال و غیره) یک وب سایت را بدون نیاز به کد نویسی طراحی و پیاده سازی نمایند.

نکته» البته برخی از این سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس به صورت متن باز (open source) هستند و شما می توانید سر فرصت با یادگیری زبان های سمت وب نظیر زبان برنامه نویسی php سیستم مدیریت محتوای وردپرس را شخصی سازی و توسعه دهید.

در بین سیستم های مدیریت محتوا امروزه وردپرس از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، که می توان دلایل محبوبیت آن را در موارد زیر ذکر کرد:

  • محیط ساده و کاربر پسند
  • داشتن plugin های قدرتمند برای توسعه وب سایت
  • مهم تر از همه ویژگی open source وردپرس که با وجود این مورد هیچ محدودیتی سر راه شما نیست

اگر علاقه مند هستید به کمک CMS محبوب و پرکاربرد وردپرس یک وب سایت حرفه ای و ریسپانسیو را برای خود بسازید پیشنهاد می کنیم که به صفحه آموزش طراحی سایت با وردپرس مراجعه نمایید چرا که در این صفحه فیلم های آموزشی رایگان در اختیار شما قرار داده است که به کمک آن ها می توانید یک سایت کامل را با وردپرس بسازید، البته در صفحه آموزشی دوره طراحی سایت نیز شما با سایر تکنیک های لازم جهت طراحی و ساخت سایت آشنا می شوید.

چگونه یک سایت بسازیم رایگان
چگونه یک سایت بسازیم رایگان

چگونه یک سایت بسازیم با گوشی

یکی از سئوالات رایجی که اکثر هنر جویان در آموزشگاه طراحی وب سایت و برنامه نویسی آریا تهران از ما می پرسند این است که آیا می شود با استفاده از گوشی یک وب سایت را طراحی و پیاده سازی کرد؟

در پاسخ به این سئوال باید گفت که بله، شما با استفاده از گوشی هم می توانید یک وب سایت را طراحی و پیاده سازی نمایید.

اما نکته ای که در این جا حائز اهمیت است این است که طراحی و ساخت سایت با گوشی بسیار کار سخت و طاقت فرسایی است، و شما اگر بخواهید که یک وب سایت ریسپانسیو و حرفه ای را بسازید باید از یک مانیتور حرفه ای استفاده نمایید تا ابتدا صفحات وب سایت را برای حالت دسکتاپ طراحی و پیاده سازی نمایید و سپس به سراغ ریسپانسیو سازی وب سایت برای حالت نمایش موبایل و تبلت بروید.

در زمان طراحی و ساخت سایت با گوشی چون که شما فضای کمی را در اختیار دارید، عملا نمی توانید که صفحه خود را برای سایر devices ها به درستی طراحی نمایید.(نکته» در مقاله وب سایت چیست شما به صورت کامل تر با مفاهیم ریسپانسیو سازی و طراحی واکنش گرا آشنا می شوید.)

هر شخصی که می خواهد از شغل طراحی سایت درآمد مناسبی را بدست آورد باید یک صفحه وب را مطابق با استاندارد های UX و UI و مناسب برای تمامی devices ها طراحی نماید.

چگونه یک سایت بسازیم با گوشی
چگونه یک سایت بسازیم با گوشی

چگونه یک سایت رایگان بسازیم

برای ساختن یک وب سایت رایگان شما می توانید از وب سایت هایی که به شما هاست و دامنه رایگان می دهند این خدمات را دریافت نمایید.

البته این نکته مهم را به یاد داشته باشید که هاست رایگان فضای بسیار محدودی را در اختیار شما قرار می دهد، و روی سرویس های رایگان شما داده های زیادی را نمی توانید ذخیره سازی نمایید (مثلا یک سایتی که روی هاست رایگان بالا بیاید شما می توانید چند تا پست با تصاویر کم حجم را روی آن قرار دهید.)

آموزش درست کردن سایت رایگان

شما می توانید از وب سایت های زیر هاست و دامنه رایگان (دامنه هایی که اسم های آن از قبل انتخاب شده اند) استفاده نمایید:

  • gigfa.com
  • xzn.ir
  • ihweb.ir و غیره

پس از دریافت هاست و دامنه رایگان از وب سایت های زیر با توجه به فیلم های آموزشی رایگان موجود در صفحه آموزش طراحی سایت آریا تهران وردپرس را روی آن نصب کنید و سایت خود را بالا بیاورید.

چگونه یک سایت رایگان بسازیم
چگونه یک سایت رایگان بسازیم

چگونه یک سایت فروشگاهی بسازیم

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور خیلی ها به فکر راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی اینترنتی یا اصطلاحا راه اندازی یک آنلاین شاپ برای خود بودند.

داشتن یک سایت فروشگاهی که بتواند به صورت آنلاین خدمات و محصولات سایت شما را به کاربران در سراسر دنیا عرضه نماید دارای مزیت های بسیار زیادی است.

از جمله این که شما با داشتن یک وب سایت فروشگاهی دیگر نیازی نیست که بخواهید برای خود یک مغازه یا فروشگاه را به صورت فیزیکی اجاره نمایید، و هر ماه هزینه گزافی را بابت کرایه مغازه پرداخت نمایید، نیازی نیست که هر روز به صورت فیزیکی در فروشگاه خود حضور داشته باشید و با مشتریان مختلف سر و کله بزنید.

در زمان راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی، این سایت حکم همان مغازه را برای شما دارد، و محتوای سایت شما نیز همان زبانی است که شما در صورت داشتن مغازه می خواستید به صورت کلامی اطلاعات لازم را به مشتری خود انتقال دهید.

اطلاعاتی نظیر قیمت محصولات و تصاویر محصولات نیز در وب سایت درج شده است، همچنین لینک دسترسی به سایر محصولات مشابه نیز در اختیار کاربر است که بتواند به راحتی بین صفحات مختلف سوییچ کند و محصولات مختلف را رویت نماید.

توجه» برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی آنلاین شما می توانید در این زمینه از تجربه و تخصص تیم طراحی وب سایت آریا تهران استفاده نمایید.

چگونه یک سایت فروشگاهی بسازیم
چگونه یک سایت فروشگاهی بسازیم

چگونه یک سایت در گوگل بسازیم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شما به کمک گوگل هم می توانید یک وب سایت رایگان را برای خود ایجاد نمایید، و در آن اطلاعات شخصی خود را بارگذاری کنید.

به کمک ویدئوی آموزشی درج شده در بخش زیر می توانید یک سایت رایگان را در گوگل برای خود ایجاد نمایید.

چگونه یک سایت بازی آنلاین بسازیم

سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای ساخت یک سایت بازی آنلاین پلاگین های تخصصی را در این حوزه در اختیار شما قرار داده است.

افزونه هایی نظیر Online Games و MyArcadePlugin Pro افزونه هایی هستند که شما می توانید آن ها بر روی وب سایت خود نصب نمایید و از امکانات آن ها در جهت راه اندازی یک وب سایت بازی آنلاین استفاده نمایید.

نکته» از آن جایی که حجم این پلاگین ها بسیار سنگین است شما ممکن است نتوانید آن ها را مستقیما از طریق خود وردپرس نصب نمایید، و باید آن ها را از طریق سرور نصب کنید، که اگر با تنظیمات و نحوه نصب انواع پلاپینن ها آشنا نیستید پیشنهاد می کنیم که سری به صفحه آپارات آریا تهران بزنید و ویدئوی های آموزشی طراحی و ساخت وب سایت را در این کانال نیز مشاهده نمایید.

چگونه سایت بسازیم؟

رای ساختن یک وب سایت در موضوعات مختلف اعم از وب سایت های فروشگاهی، شرکتی، خدماتی، و وب سایت های شخصی یا باید از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کرد، یا به کمک زبان های برنامه نویسی سمت وب یک سایت اختصاصی را ایجاد کرد.

چگونه سایت بسازیم رایگان؟

ابزار های مختلفی برای ساخت سایت رایگان وجود دارد که در این مقاله آموزشی به بررسی آن ها می پردازیم.

چگونه یک سایت حرفه ای بسازیم؟

برای ساخت وب سایت حرفه ای شما باید استاندراد های UX و UI را به خوبی بلد باشید، و پیشنهاد می کنیم که از وب سایت های حرفه ای مانند colorlib.com و themeforest.net ایده بگیرید.

آیا ساخت سایت با گوشی امکان پذیر است؟

بله، البته برای ریسپانسیو سازی حرفه ای بهتر است که از مانیتور های بزرگ تر برای ساخت سایت استفاده نمایید.