پاورپوینت چیست

در این مقاله از سری مقالات آموزشی آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران به سوال ” پاورپوینت چیست ” پاسخ خواهیم داد. همچنین در مورد کاربرد پاورپوینت در محیط کار صحبت کرده و بطور کامل به معرفی برنامه پاورپوینت خواهیم پرداخت.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

پاورپوینت یکی از نرم افزار های محبوب شرکت مایکروسافت آفیس است که کاربرد اصلی آن در ساخت و طراحی اسلاید های مختلف و نمایش دادن آن در صفحه مانیتور می باشد.

در دنیای امروزی که هر شرکت و یا مجموعه ای برای فعالیت نیاز به یک گرافیست حرفه ای دارد تا محصولات و یا خدماتش را به صورت حرفه ای به دیگران نمایش دهد، پاورپوینت می تواند شمشیر مناسبی برای ورود به میدان بازار کار باشد.

اگر نمی دانید معنی پاورپوینت چیست و کاربرد آن کدام است، حتما مقاله تحقیق در مورد پاورپوینت را تا انتها بخوانید. در انتها پاسخ سوال پاور پوینت یعنی چه را حتما دریافت می کنید.

اگر حوصله خواندن مقاله را ندارید، ویدیو زیر را مشاهده کنید.

پاورپوینت چیست

یکی از سوالات پر تکرار علامقمندان به نرم افزار های اداری این است که پاورپوینت چیست؟

برنامه پاورپوینت، مهارت ششم از مهارت های هفتگانه ICDL و یکی از نرم افزارهای بسته نرم افزاری Microsoft Office محصول شرکت بزرگ مایکروسافت است که همانطور که از ظاهر نام آن پیداست برنامه هایی ایجاد می کند که مختص کار های شرکتی و اداری می باشد.

امروزه در تمامی صنایع مختلف، از پاورپوینت و ویژگی هایش استفاده می شود و می توان این نرم افزار را به عنوان یکی از غول های صنعت گرافیک نام برد.

معرفی برنامه پاورپوینت

برنامه پاورپوینت که در انگلیسی به شکل powerpoint نوشته می شود، نرم افزاری بسیار ساده و ایده آل برای ساخت فایل های چند رسانه ای و تصویری است. فایل هایی مثل کاتالوگ های الکترونیکی، تبلیغات معرفی شرکت و پروژه های شرکتی، و برنامه های اطلاع رسانی ساده.

پاورپوینت چیست

شما به کمک برنامه پاورپوینت می توانید اسلاید هایی تصویری و نوشتاری را به عنوان پروژه تهیه و آن را به کمک پروژکتور به مخاطبین خود ارائه دهید. با توجه به آنچه گفته شد بیشترین استفاده از نرم افزار پاورپوینت برای ساخت فایل های تصویری قابل نمایش در سمینارهای و جلسات علمی و اداری است. به همین خاطر نرم افزار پاورپوینت یکی از برنامه های مورد علاقه بخش تبلیغات شرکت ها و بخصوص دانشجویان و دانش آموزان است. در ادامه به معرفی کاربرد پاورپوینت در محیط کار خواهیم پرداخت.

پیشنهاد ویژه: اگر به ساخت تیزرهای تبلیغاتی و میکس ویدئو های مختلف علاقه دارید علاوه بر لینک بالا که مربوط به انیمیشن سازی با پاورپوینت است، می توانید در دوره آموزش افتر افکت شرکت کنید.

تاریخچه پاورپوینت

نرم افزار پاور پوینت برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ توسط شرکت فورتات در سانی ویل کالیفرنیا با نام Presenter برای ویندوز ۲ طراحی شد. ۱۱ سال بعد در سال ۱۹۹۸ شرکت فورتات توسط مایکروسافت با قیمت ۱۴ میلیون دلار خریداری شد. در ماه می همین سال مایکروسافت نام برنامه را به نرم ‌افزار پاور پوینت نسخه ۲ تغییر داد و دو سال بعد در می ۱۹۹۰ اولین تولید پاور پوینت برای ویندوز ۳ و در فوریه ۱۹۹۴ نسخه ۷ را آماده تولید کرد.

سرانجام در ماه جون سال ۱۹۹۹ مجموعه نرم افزارهای آفیس ۲۰۰۰ که نرم افزار پاورپیونت را نیز در خود داشت، توسط مایکروسافت به خریداران عرضه شد. و از آن زمان تا به حال برنامه پاورپوینت یکی از محبوب ترین برنامه های اداری شرکتی است.

کاربرد پاورپوینت در محیط کار

اگر بخواهیم درست به سوال powerpoint چیست پاسخ داده و کامل تر به معرفی برنامه پاورپوینت بپردازیم باید شما را با کاربردهای آن آشنا کنیم. به همین جهت در ادامه با یک تقسیم بندی کوچک به معرفی کاربرد پاورپوینت در محیط کار خواهیم پرداخت. اما قبل از آن خوب است در مورد کار پاورپوینت بیشتر بدانید.

کار پاورپوینت

شما با استفاده از برنامه پاورپوینت می توانید برای نمایش تصاویر و یا متون خود از اسلایدهای متفاوت استفاده کنید. این برنامه طوری طراحی شده که علاوه بر قابلیت های اختصاصی خود از برخی قابلیت های موجود در ورد و اکسل نیز بهره می برد. به همین دلیل شما در هر اسلاید برنامه PowerPoint می توانید نمودار، جدول، متن، تصاویر و… را قرار دهید.

کاربران برنامه پاورپوینت می توانند متن ها و نوشته هایی که در هر اسلاید قرار می گیرند را ویرایش کنند. مثلا فونت و اندازه ی کلمات و یا رنگ آن ها را تغییر دهند. علاوه بر آن می توانند جدول و نمودارها را در شکل های مختلف در اسلایدهای متفاوت قرار دهند. شما در برنامه پاورپوینت می توانید برای متن و یا تصاویری که در اسلایدها وجود دارند انیمیشن های مختلف قرار داده و مهمتر از همه برای اسلایدهای خود صدا گذاری کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری سایر نرم افزار های کاربردی اداری علاقمند هستید پیشنهاد می کنم از دوره ورد آموزشگاه آریا تهران و همچنین دوره اکسل کاربردی این مجموعه استفاده کنید. البته علاوه بر دوره های حضوری و آنلاین می توانید از فیلم های آموزشی نیز استفاده کنید.

کاربرد پاورپوینت در تدریس

کاربرد پاورپوینت

با افزایش سرعت تحول تکنولوژی و اهمیت یافتن آموزش در کشورهای مختلف در راستای پیشرفت هرچه بیشتر، بحث شیوه آموزش نیز برای تمام ارگان های یک حکومت دارای اهمیت دوچندان شده است. به همین دلیل استفاده از روش های نوین تدریس و بهره گیری از امکانات جدید در انجام فعالیت های اجتماعی و آموزشی دانشجویان و دانش آموزان یکی از اولویت ها بخش آموزش و تدریس است.

خوب با در نظر گرفتن توضیح بالا شما اگر در دانشگاه و یا مدارس مشغول به تحصیل با تدریس هستید از چه روشی برای ارائه مطالب آموزشی خود استفاده می کنید؟ از نرم افزار های به روز و پر استفاده دنیا، یا همان روش سنتی گچ و تخته؟

برنامه Power point یکی از نرم افزارهایی است که با قابلیت های بسیار عالی خود، تبدیل به یکی از محبوب ترین برنامه ها آموزشی جهت تدریس در دانشگاه ها و مدارس شده است. در مورد کاربرد پاورپوینت در تدریس همین پس که نتایج مطالعات انجام گرفته نشان می دهد به علت استفاده هم زمان و درست تصویر و صوت در یک آموزش، درک سخنرانی ها و درس استاد برای دانشجویان و دانش آموزان بهترو یادگیری آنها سازمان یافته تر بوده است. حال که به این اهمیت شاره کردیم خوب است به مزایای استفاده از پاورپوینت نیز اشاره کنیم.

مزایای استفاده از پاورپوینت

از مزایای استفاده از برنامه پاورپوینت در تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش تجارب آموزش و یادگیری برای مدرس و یادگیرنده
  • تشویق و حمایت مدرسان به منظور ارایه درس به روش های حرفه ای و تخصصی
  • امکان تلفیق چند رسانه ای و ارایه آموزش اثر بخش
  • قابلیت استفاده مجدد فایل مربوطه برای همه دانشجویان و دانش آموزان
  • سهولت در امکان ویرایش و بازنگری مطالب آموزشی

برخی ویژگی های پاور پوینت

با توجه به مطابقت نرم‌ افزارهای مایکروسافت آفیس با خطوط فارسی، تهیه اسلایدهای موثر به زبان فارسی نیز در نرم افزار پاور پوینت وجود دارد.

بهره گیری از امکانات سایر نرم افزار های آفیس مانند غلط یاب املایی و گرامری و AutoCorrect در پاور پوینت نیز گنجانیده شده است. مثلا به کارگیری ویژگی Style Checker علاوه بر بررسی و رفع اشتباهات تایپی به تصحیح شفافیت و وضوح رنگها و همچنین نقطه گذاری، علائم دستوری آخر جمله و نکات گرامری نیز کمک می‌ کند.

همچنین ویژگی PowerPoint Central ارتباط مستقیم کامپیوتر با ایستگاه های اینترنتی را برقرار کرده و امکان استفاده منابعی شامل عکس، صدا و ویدیو های گوناگون را به کاربران می دهد.

کاربرد پاورپوینت در شرکت ها

اگر در شرکتی خاص مشغول به کار هستید، حتما در جلسات مختلف کاری شرکت کرده اید. طی این جلسات احتمالا این مسئله هم ذهن شما را مشغول کرده است که چطور می شود در این جلسه یک گزارش خوب ارائه کرد، چطور می شود یک محصول جدید را خیلی حرفه ای به مخاطبان نشان داد و….

کاربرد نرم افزار پاورپوینت

همانطور که در مورد قابلیت ها و کاربرد پاورپوینت در تدریس گفته شد، شما به کمک نرم افزار PowerPoint می توانید فایل و پروژه ای چندرسانه ای را به مخاطبین خود ارائه کنید. فایلی که از تلفیق متن، نمودار، تصویر، ویدیو و صوت درست شده است. قطعا با یادگیری و استفاده از پاورپوینت، در شرکت خود تبدیل به یک کارمند با ارزش تر خواهید شد.

بازار کار پاورپوینت

بازار کار پاورپوینت در ایران به تنها نمی تواند خرج و مخارج یک زندگی را ساپورت کند، در صنعت گرافیک که هر روز پیشرفته و پیشرفته تر می شود کار با نرم افزار پاورپوینت زیاد دشوار به نظر نمی رسد. درواقع پاورپوینت می تواند یک شروع فوق العاده برای افرادی باشد که می خواهند وارد بازار کار گرافیک شوند.

شروع کردن با نرم افزار پاورپوینت می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که می خواهند وارد کار های گرافیکی شوند و به درآمد های بالا برسند. برای شروع کار می توانید از لینک های ابتدای همین صفحه شروع کنید.

آشنایی با محیط پاور پوینت

آشنایی با محیط پاور پوینت

برای آشنایی هرچه بیشتر با محیط نرم افزار و درک بهتر موضوع پاور پوینت چیست در ادامه یک فیلم کوتاه که بخشی از فیلم آموزش پاور پوینت ۲۰۱۶ است، برای شما قرار داده شده. با این فیلم شاید پاسخ معنی پاورپوینت یعنی چه بیشتر واضح شود.

چرا باید برنامه پاورپوینت را یاد بگیرم ؟

با رکود بازارها و صنایع مختلف و افزایش رقابت بین شرکتهای، استفاده از افراد باکفایت برای اکثر شرکت ها به یک ضرورت تبدیل شده است. در این بین آشنایی با نرم افزاری های کاربردی مجموعه آفیس از جمله PowerPoint می تواند برای بسیاری از کارمندان و افرادی که قصد استخدام شدن در مراکز اداری را دارند یک الزام است.

شما با شرکت در دوره ICDL جامع علاوه بر یادگیری برنامه پاورپوینت می توانید ۶ مهارت کاربردی دیگر را نیز فرا بگیرید. علاوه بر آن، از آنجا که آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای فعالیت می کند شما پس از اتمام دوره می توانید مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر برگه اخذ مدرک ICDL فوری را مطالعه نمایید.

در انتها امیدواریم با خواندن این مقاله و معرفی برنامه پاورپوینت به پرسش های شما در مورد پاورپوینت چیست ؟ کاربرد پاورپوینت در محیط کار و بسیاری دیگر از سوالات شما درباره کار پاورپوینت پاسخ داده باشیم. برای دریافت اطلاعات و آموزش ها بیشتر به وب سایت آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران سر بزنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقالات بیشتری در مورد آموزش word درآموزشگاه مجازی ما مطالعه کنید. یا برای فراگیری حضوری آن در کلاس پاورپوینت  آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران شرکت نمایید.

تخفیف ویژه ثبت نام در کلاس نرم افزار پاورپوینت

اگر نمی دانید پاورپوینت یعنی چه ؟ و به دنبال یادگیری پاورپوینت برای کامپیوتر هستید، همین حالا برای شرکت در دوره های حضوری و آنلاین پاور پوینت، با آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران تماس بگیرد.

برای ثبت نام در دوره آموزش پاورپوینت وارد لینک زیر شوید

کلاس آموزش پاورپوینت

تخفیف فوری ثبت نام در کلاس آموزش ICDL

از آنجا که برای شرکت در دوره آموزش پاورپوینت لازم است کاربران محترم، با محیط Windows آشنایی مقدماتی داشته باشند حتما می باست دوره کار با ویندوز را گذرانده باشند. به همین جهت پیشنهاد ما شرکت در دوره ICDL است. برای ثبت نام در کلاس آموزش ای سی دی ال، آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران را انتخاب نمایید.

ثبت نام در دوره آموزش ICDL – برای ورود به صفحه ثبت نام وارد لینک زیر شوید.

کلاس ICDL

در انتهای امیداریم اگر به دنبل تحقیق درباره پاورپوینت بوده ایدف مقاله حاضر برای شما مفید بوده باشد. در ضمن فراموش نکنید که کلمه پاورپونت و پاور پونت اشتباه بوده و کلمه درست powerpoint یا همان پاورپوینت است.