الگوریتم رنک برین

یکی از الگوریتم های گوگل که بر اساس هو ش مصنوعی و یادگیری ماشین است و میتواند نتایج درست تر و نزدیک تر به آنچه مدنظر کاربران است را نمایش دهد الگوریتم رنک برین میباشد. در این مقاله در مورد این که الگوریتم رنک برین گوگل چیست و تاثیر الگوریتم Rank Brain در سئو به […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از الگوریتم های گوگل که بر اساس هو ش مصنوعی و یادگیری ماشین است و میتواند نتایج درست تر و نزدیک تر به آنچه مدنظر کاربران است را نمایش دهد الگوریتم رنک برین میباشد. در این مقاله در مورد این که الگوریتم رنک برین گوگل چیست و تاثیر الگوریتم Rank Brain در سئو به چه صورت است توضیح داده ایم.

اگر میخواهید تکنیک های سئو را متناسب با جدیدترین الگوریتم های گوگل یاد بگیرید و در حوزه سئو کسب درآمد داشته باشید میتوانید در دوره آموزش سئو آریا تهران با امکان دریافت مدرک فنی حرفه ای شرکت کنید.

با شرکت در دوره آموزش سئو آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

الگوریتم رنک برین گوگل چیست

الگوریتم رنک برین گوگل چیست
الگوریتم رنک برین گوگل چیست

در پاسخ به سوال الگوریتم رنک برین گوگل چیست میتوان گفت RankBrain نام گوگل برای یک سیستم هوش مصنوعی یادگیری ماشینی است که برای کمک به پردازش نتایج جستجو استفاده می شود.

RankBrain بخشی از الگوریتم های گوگل است که از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای درک بهتر هدف یک عبارت جستجو استفاده می کند. این درک می تواند به بازگشت مرتبط ترین نتایج جستجو به کاربران کمک کند.

این الگوریتم در سال ۲۰۱۵ در الگوریتم اصلی پیاده‌سازی شد و در ابتدا فقط برای ۱۵ درصد درخواست‌هایی که قبلاً دیده نشده بود استفاده می‌شد. هنگامی که گوگل به آن اطمینان بیشتری پیدا کرد، آن را به بخشی از هر جستجویی تبدیل کرد.

به طور سنتی، موتورهای جستجو از یک الگوریتم برای ارائه نتایج موتورهای جستجو استفاده می کنند. اما با تکامل فناوری، گوگل شروع به گنجاندن یادگیری ماشینی در خدمات خود کرد، فناوری مدرنی که شامل هوش مصنوعی است که بدون برنامه‌نویسی اضافی یاد می‌گیرد و توسعه می‌یابد.

برای مثال زمانی که شما در شهر تهران رستوران را سرچ میکنید گوگل با بهره گیری از الگوریتم رنک برین نتایجی را به شما نمایش میدهد که رستوران های تهران هستند در صورتی که اگر در شهر دیگری مثلا اصفهان کلمه رستوران را سرچ کنید نتایج مربوط به رستوران های اصفهان خواهد بود.

به این ترتیب گوگل با بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین میتواند نتایجی را به شما نمایش دهد که شما دقیقا به دنبال آن هستید و به این ترتیب رضایت شما را جلب میکند.

الگوریتم RankBrain چگونه کار می کند

هر زمان که کاربر کلمه یا عبارتی را در موتور جستجو تایپ می کند، یک فرمول ریاضی مرتبط ترین نتایج را نشان می دهد.

RankBrain از این موضوع که به کلمات مانند “بردار/vectors” نگاه کند متفاوت است و ارتباطات ریاضی یا روابط کلمات و عبارات متفاوت را درک میکند و سعی در نمایش مرتبط ترین نتایج با هدف جستجو کاربران دارد.

هنگامی که کاربر یک جستجو ناشناخته را تایپ می کند، الگوریتم RankBrain از تطابق برداری کلمات و روابط ریاضی و عبارات برای ایجاد نتایجی که به احتمال زیاد با هدف کاربر مطابقت دارد استفاده می کند. الگوریتم RankBrain فرآیند یادگیری خود را با استفاده از پایگاه داده ای از موجودیت ها به عنوان بلوک های سازنده الگوریتم خود بهبود می بخشد. این موجودیت ها متشکل از افراد، مکان ها یا اشیا هستند. برای بهبود جستجو، داده ها به طور مداوم به پایگاه داده سیستم وارد می شوند.

همانطور که کاربران گوگل به تعامل با موتور جستجو ادامه می دهند RankBrain به یادگیری و اصلاح موارد جستجوی خود (یا هدف جستجو در مقابل نتایج) ادامه می دهد.

تاثیر الگوریتم Rank Brain در سئو

تاثیر الگوریتم Rank Brain در سئو
تاثیر الگوریتم Rank Brain در سئو

تا ایجای مقاله متوجه شدید الگوریتم رنک برین گوگل چیست و چه کاربردی دارد و تا چه اندازه میتواند در ارائه نتایج صحیح و نزدیک به هدف کاربر درست عمل کند. در این قسمت میخواهیم شما را با تاثیر الگوریتم Rank Brain در سئو آشنا کنیم.

گوگل قبلا اعلام کرده بود که الگوریتم RankBrain سومین عامل مهم در تعیین رتبه بندی SERP است.

پیش از این، RankBrain حدود پانزده درصد از کل جستجوهای آنلاین را پوشش می داد. اما هوش مصنوعی اکنون تقریباً تمام عبارات جستجوی تایپ شده در گوگل را به خود اختصاص می دهد. این آن را به یکی از مهمترین “سیگنال” تبدیل می کند که رتبه های جستجو را شناسایی می کند.

شما نمی توانید مستقیماً برای RankBrain بهینه سازی کنید.

اما کاری که می توانید انجام دهید این است که محتوای خود را بهتر بهینه کنید، که سپس نحوه مشاهده RankBrain وب سایت شما را بهبود می بخشد.

الگوریتم RankBrain بر رتبه‌بندی سایت‌هایی متمرکز است که بیشترین مطابقت را با درخواست کاربران دارند. بنابراین وظیفه شما این است که مطمئن شوید محتوایی ایجاد می کنید که بتواند با آن نیازهای خاص مطابقت داشته باشد.

در زیر راه هایی وجود دارد که می توانید محتوای خود را برای RankBrain بهتر بهینه کنید.

تکینک های کاربردی سئو را در صفحه آموزش سئو سایت مطابق با جدیدترین آپدیت های روز دنیا مطالعه کنید.

  • از زبان طبیعی استفاده کنید

هنگام ایجاد محتوا، باید با لحنی طبیعی بنویسید که ممکن است هنگام صحبت کردن نیز از آن استفاده کنید.

هنگام ایجاد محتوای خود با صدای بلند آن را بخوانید: آیا به نظر می رسد که یک انسان آن را بگوید؟ مکالمه است؟

این سبک نوشتن می تواند تفاوت بزرگی در کمک به الگوریتم RankBrain گوگل در درک محتوای شما ایجاد کند.

  • تعیین هدف جستجو

این مورد بسیار مهم است! کلمه کلیدی را که می خواهید در نتایج جستجو رتبه بندی کنید تایپ کنید و صفحات با رتبه برتر را بررسی کنید.

این صفحات رتبه بندی می شوند زیرا گوگل می داند که این نوع محتوایی است که جستجوگر بر اساس تعامل با نتایج به دنبال آن است. شما میتوانید از انواع ابزار سئو سایت برای یافتن کلمات کلیدی هدف را جستجو کنید و تلاش کنید سایت را براساس این کلمات کلیدی سئو کنید.

  • محتوا باکیفیت را تقویت کنید

هنگامی که هدف کلمه کلیدی را مشخص کردید، باید محتوا ایجاد کنید و آن را برای مطابقت با آن هدف بهینه کنید.

هر صفحه را برای بیشتر به عنوان یک «موضوع» در نظر بگیرید تا فقط یک کلمه کلیدی را در برنگیرد و آن کلمات کلیدی را تا حد امکان جامع کنید.

در گذشته، ممکن است چندین پست در مورد یک موضوع نوشته باشیم تا بتوانیم هر کدام را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنیم. اما اکنون هدف این است که آن پست ها را در یک پست ترکیب کنیم و برای کلمات کلیدی و عبارات متعدد رتبه بندی کنیم.

وقتی پستی ایجاد می‌کنید که تمام تغییرات احتمالی یک موضوع را پوشش می‌دهد، در نهایت برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه‌بندی میشوند که به معتبرتر شدن صفحه کمک می‌کند.

چگونه می توانید پست هایی ایجاد کنید که تعداد زیادی کلمه کلیدی دارند؟ در مورد موضوع خود جامع باشید.

به عنوان مثال، اگر موضوع اصلی شما «چگونه یک توله سگ را آموزش دهیم» است، باید محتوایی اضافه کنید که به تمام جنبه های آموزش یک توله سگ مربوط می شود. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • چه مدت طول می کشد تا یک توله سگ تربیت شود.
  • چقدر سریع می توانید یک توله سگ تربیت کنید.
  • از چه سنی می توانم آموزش توله سگ را شروع کنم.
  • چگونه یک توله سگ “۵” ماهه را با لگن تربیت کنیم (آن را بر اساس سن تقسیم کنید).
  • ساده ترین راه برای تربیت توله سگ.

همه این تغییرات در اصطلاحات و عبارات، یک محتوای قوی ایجاد می کند که به تمام مسائل مربوط به آموزش پرورش توله سگ می پردازد. این به نوبه خود به RankBrain کمک می کند زیرا شما موارد مرتبط با موضوع را اضافه می کنید!

اگر میخواهید راهکار های بیشتر برای سئو سایت خود یاد بگیرید میتوانید مجموعه مقاله درباره سئو را که در سایت آریا تهران منتشر کرده ایم مطالعه کنید و به صورت رایگان راهکار های سئو را یاد بگیرید.

  • بهبود نرخ کلیک (CTR)

از آنجایی که RankBrain به تعداد کلیک از نتایج جستجوی شما نگاه می کند، نوشتن برچسب های استثنایی و توضیحات متا بسیار مهم است.

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان خود یکی از بهترین راه ها برای افزایش این کلیک ها است. همچنین می‌توانید از اعداد، پرانتز یا ایموجی استفاده کنید تا عنوان خود را از بقیه متمایز کنید.

شما میتوانید میزان نرخ کلیک سایت تان را در گوگل سرچ کنسول بررسی کنید. گوگل سرچ کنسول یکی از ابزار های سئو میباشد که میتوانید میزان کلیکی و ایمپرشن و نرخ کلیک را در آن بررسی نمایید.

اگر میخواهید کار با این ابزار را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و به عنوان یک سئوکار حرفه ای از دیگر قابلیت های سرچ کنسول آگاهی یابید میتوانید به صفحه آموزش سرچ کنسول گوگل مراجعه کنید وبه صورت رایگان کار با این ابزار را یاد بگیرید.

  • اهمیت کیفیت بیش از کمیت

روزهای نوشتن یک پست پیرامون یک کلمه کلیدی مفرد گذشته است. در گذشته ممکن است یک پست جداگانه برای کلمات کلیدی مرتبط نوشته باشید تا بتوانید هر یک از این عبارات را بهینه سازی کنید اما امروزه این راهکار جوابگو نیست. متأسفانه، این راهکار دیگر با RankBrain کار نمی کند.

ایجاد یک پست و به حداکثر رساندن محتوای مربوط به عبارات مرتبط با کلمات کلیدی باید به RankBrain کمک کند تا بفهمد که محتوا با آن اصطلاحات مرتبط است.

RankBrain ایجاد محتوای طولانی را که می تواند بر اساس عبارات یا اصطلاحات زیادی بهینه شود، سودمندتر کرده است.

اگر میخواهید سئو سایت خود را به سئوکاران حرفه ای بسپارید و در مدت کوتاهی سایت تان در رتبه های برتر حضور داشته باشد میتوانید از خدمات سئو سایت ما با قیمتی استثنایی بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید.

  • زمان ماندن در صفحه

پس از ارائه نتایج جستجو، RankBrain چگونه متوجه می شود که کدام نتایج خوب هستند؟

برخی نشانه‌ها وجود دارد که سیگنال‌های UX و صفحاتی را که تعامل بیشتری دارند دریافت می‌کند و آن‌ها را بالاتر می‌برد. اندازه‌گیری زمان حضور کاربر در صفحه و اینکه آیا تعاملی در صفحه دارد و از صفحات مختلف همین سایت بازدید میکند عواملی هستند که احتمالاً مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخی از مواردی که برای بهبود این سیگنال های UX باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • متن را به پاراگراف های کوچک تقسیم کنید تا خواندن آن آسان باشد.
  • از عناوین برای تقسیم محتوا به بخش ها استفاده کنید.
  • یک پاراگراف مقدماتی جذاب ایجاد کنید تا کاربران به خواندن بیشتر علاقه مند شوند.
  • از تصاویر و فیلم ها استفاده کنید.
  • در ابتدای مطالب به سوالات ذهن کاربران پاسخ دهید.
  • محتوایی ایجاد کنید که به تمام سوالاتی که کاربر ممکن است در مورد موضوع داشته باشد پاسخ دهد.

به همین دلیل است که مهمتر از همیشه وقت گذاشتن برای تولید محتوای عالی است که باعث می شود کاربران در صفحه بمانند. هرچه کاربران بیشتر در وب سایت شما بمانند، سیگنال های بهتری به RankBrain ارسال می کند.

  • محتوای قدیمی را بهبود بخشید

اگر وب سایت شما برای مدتی فعال بوده است، ممکن است محتوای قدیمی داشته باشید که قبل از RankBrain بهینه شده است.

علاوه بر این ممکن است چندین پست مرتبط با موضوع داشته باشید که اکنون بهتر است به عنوان یک پست طولانی ارائه شوند و به مقالات مرتبط در صورت صلاح دید ریدایرکت شوند.

اگر اینطور است، مشخص کنید کدام پست دارای بیشترین ترافیک، بک لینک و رتبه است و آن را پست اصلی خود قرار دهید. سپس محتوای پست‌های دیگر را در آن ادغام کنید و یک تغییر مسیر ۳۰۱ برای آن پست‌ها به پست جدید خود با عنوان RankBrain-optimized انجام دهید.

RankBrain قطعا یک تغییر دهنده بازی برای نتایج جستجو است. به عنوان یک سازنده محتوا یا متخصص سئو استفاده از استراتژی های حرفه ای برای کمک به بهبود شانس خود برای رتبه بندی خوب با RankBrain مهم است.

آیا RankBrain بخشی از مرغ مگس خوار است

مرغ مگس خوار الگوریتم کلی جستجوی گوگل است که از بخش های مختلفی که وظایف خاصی را بر عهده دارند تشکیل شده است. RankBrain همچنین تحت عنوان مرغ مگس خوار عمل می کند و مسئولیت پردازش پرس و جوهای منحصر به فرد را بر عهده دارد و مانند یک الگوریتم اصلی همه جستجوها را مدیریت نمی کند. RankBrain به الگوریتم مرغ مگس خوار کمک می کند تا نتایج دقیق تری را برای عبارات جستجویی که ممکن است نداند ارائه دهد.

اگر میخواهید برای تدوین بهترین استراتژی سئو بهترین راهنمایی و مشاوره را دریافت کنید میتوانید از خدمات مشاور سئو ما در شرککت سئو آریا تهران بهره مند شوید.

جمعبندی

در این مقاله صفر تا صد الگوریتم رنک برین گوگل چیست را توضیح دادیم و شما را با تاثیر الگوریتم Rank Brain در سئو و راهکار هایی که میتوانید در نتایج مختلف حول کلمات کلیدی مرتبط نمایش داده شوید را به شما آموزش دادیم. اگر سوالی در مورد الگوریتم رنک برین گوگل دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ شما داده شود.

در این قسمت برای آن که بتوانید سایت خود را با رعایت الگوریتم های گوگل سئو کنید در این قسمت انواع الگوریتم های گوگل را برای شما معرفی کرده ایم تا بتوانید با اطلاعات بیشتر سایت خود را سئو کنید.

سوالات متداول

الگوریتم رنک برین گوگل چیست؟

الگوریتم رنک برین گوگل با بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین میتواند نتایجی را به کاربران نمایش دهد که منحصرا باتوجه به تغییر موقعیت مکانی و سایر عوامل متفاوت از یکدیگر است و میتواند کاربران را دقیقا به نتایجی برساند که دنبال آن هستند.

تاثیر الگوریتم Rank Brain در سئو چیست؟

در صورتی که بتوانید راهکار های سئویی گفته شده در مقاله را در وبسایت خود پیاده سازی کنید میتوانید براساس الگوریتم رنک برین گوگل سایت خود را سئو کنید و در نتایج جستجو مختلف در ارتباط با کلمات کلیدی مرتبط ظاهر شوید.