افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی

بسیاری از کسب و کار های بین المللی نیاز است که سایت چند زبانه داشته باشند تا بتوانند برای مخاطبان سایر کشور ها کارایی داشته و مشتریان بیشتری را جذب کنند. ممکن است تصور کنید برای داشتن یک سایت چند زبانه نیاز است قالب چند زبانه وردپرس خریداری کنید اما در واقع شما میتوانید با […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

بسیاری از کسب و کار های بین المللی نیاز است که سایت چند زبانه داشته باشند تا بتوانند برای مخاطبان سایر کشور ها کارایی داشته و مشتریان بیشتری را جذب کنند. ممکن است تصور کنید برای داشتن یک سایت چند زبانه نیاز است قالب چند زبانه وردپرس خریداری کنید اما در واقع شما میتوانید با نصب افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی به راحتی سایتی به چندین زبان داشته باشید.

در این مقاله میخواهیم بهترین افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی را به همراه ویژگی های این افزونه به شما معرفی کنیم تا بتوانید بدون دردسر سایتی بین المللی به زبان های مختلف داشته باشید. اگر میخواهید سایت شما قابلیت های کاربردی زیادی داشته باشد و درعین حال کمترین کدنویسی در سایت تان داشته باشید میتوانید در مقاله افزونه های کاربردی وردپرس با این افزونه ها آشنا شوید و بدون کمترین دانش برنامه نویسی قابلیت های زیادی به سایت تان اضافه کنید.

افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی

اگر سایت شما مخاطبانی از کشور های دیگر دارد و به فکر ارتقا کسب و کارتان و کسب درآمد بیشتر از سایت تان هستید وقت آن رسیده یک سایت چند زبانه داشته باشید.

چند زبانه کردن سایت هایی با cms اختصاصی کمی دشوار میباشد اما اگر سایت شما وردپرسی است (مطالعه بیشتر: وردپرس چیست ) شما خیلی خوش شانس هستید. در سایت های وردپرسی شما میتوانید با نصب افزونه ای سایت تان را به یک سایت چند زبانه تبدیل کنید و به صورت جهانی به کسب درآمد بپردازید.

البته نصب یک افزونه کافی نیست و شما باید اقداماتی نیز روی سایت تان انجام دهید تا بتوانید یک سایت ریسپانسیو و کاربرپسند داشته باشید. با چند زبانه کردن سایت چینش المان ها راست به چپ و یا چپ به راست میشود و در طراحی آن چالش هایی ایجاد میشود که باید در تمام صفحات این ایرادات را برطرف کنید.

در این مقاله میخواهیم بهترین افزونه چند زبانه وردپرس را به شما معرفی کنیم که شما بدون کمترین دانش برنامه نویسی بتوانید سایت تان را چند زبانه کنید و قابلیت های زیادی را به سایت تان اضافه کنید.

بهترین افزونه چند زبانه وردپرس افزونه WPML Multilingual CMS میباشد که با این افزونه میتوانید سایت تان را به زبان های مختلف ترجمه کنید و تعداد بازدید های سایت تان را به صورت انفجاری افزایش دهید و به اعتبار سایت تان بیفزایید.

از دیگر افزونه های برای چند زبانه کردن سایت وردپرس، افزونه رایگان Polylang میباشد.

ترجمه سایت وردپرس از طریق افزونه راحت تر از سایر روش ها میباشد و پیشنهاد ما به از قالب های رایگان برای وب سایت تان استفاده کردید نحوه کار با این افزونه های چند زبنه کردن سایت وردپرس را یاد بگیرید و خودتان سایت تان را به زبان های مختلف ترجمه کنید.

شما میتوانید با پرداخت هزینه کمتری قالب رایگان وردپرس چند زبانه خریداری کنید و سایت چند زبانه خود را راه اندازی کنید. ما تعداد زیادی قالب رایگان وردپرس چند زبانه و تک زبانه را با قیمتی استثنایی به فروش میرسانیم تا شما بتوانید در کوتاهترین زمان سایت چند زبانه را برای کسب و کار هایتان راه اندازی کنید و به اعتبار سایت تان بیفزایید.

در ادامه انواع افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی را به همراه قابلیت ها و ویژگی هایسان به شما معرفی میکنیم.

افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی
افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی

افزونه چند زبانه کردن سایت WPML

افزونه WPML بهترین افزونه ترجمه وردپرس که کار با آن بسیار راحت بوده و یکی از برترین و پرکاربردترین افزونه ها میباشد. مهمترین مزیت بهترین افزونه ترجمه وردپرس WPML این است که به صورت خودکار سایت شما را ترجمه نمیکند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ترجمه خودکار سایت چه عیبی دارد؟ توجه گوگل به سایت های چند زبانه ای که به صورت خودکار به زبان های دیگر ترجمه میشوند کمتر است و همین امر باعث میشود در سئو این سایت ها امتیاز منفی از طرف گوگل ثبت شود. به همین دلیل این پلاگین دو زبانه وردپرس به صورت خودکار متن را ترجمه نمیکند و به سئو سایت تان کمک میکند.

با نصب پلاگین دو زبانه وردپرس WPML تعداد زیادی زبان به سایت تان اضافه میشود که میتوانید سایت تان را دو و یا چند زبانه کنید.

اگر نمیدانید چطور باید افزونه دوزبانه کردن سایت را نصب کنید میتوانید مقاله نصب افزونه در وردپرس را مطالعه کنید. در این مقاله به ترتیب مراحل نصب افزونه های وردپرس را به صورت تصویری به شما آموزش د اده ایم.

با این افزونه دو زبانه کردن سالیت وردپرس میتوانید تصاویر و رسانه ها را برای زبان های مختلف بهینه سازی و مدیریت کنید و متن جایگزین برای تصاویر را ب زبان های مختلف وارد کنید و برای زبان های خاص از تصاویر خاص استفاده کنید.

با پلاگین دو زبانه وردپرس WPML محتوای برگه ها و نوشته و بخش های مختلف پیشخوان وردپرس ترجمه میشود و عبارت های پیش فرض در افزونه ها و قالب ها نیز ترجمه میگردند.

اگر شما در سایت تان از افزونه های مختلفی استفاده کرده باشید برای آن که قابلیت های افزوده شده با استفاده از این افزونه ها در سایت تان ترجمه شود میتوانید از افزونه های ویژه دیگر استفاده کنید.

برای مثال اگر از افزونه ووکامرس استفاده کرده اید میتوانید برای ترجمه محصولات از افزونه woocommerve multingual نیز استفاده کنید. این افزونه ویژگی ها و برچسب های محصولات را ترجمه میکند و محصولات را برای سایت چند زبانه آماده میکنند.

با نصب افزونه WPML Multilingual CMS فارسی در بخش پیشخوان وردپرس منو افزونه چند زبانه افزوده میشود که اگر روی این بخش کلیک کنید میتوانید تنظیمات مربوط به این افزونه را انجام دهید و چند زبانه کردن سایت تان را شروع کنید.

شما در این بخش میتوانید زبان هایی که قصدا دارید به سایت تان افزوده شود را انتخاب کنید و سایت تان را به زبان های مورد نظر ترجمه نمایید.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

افزونه چند زبانه کردن سایت WPML
افزونه چند زبانه کردن سایت WPML

افزونه WPML Media Translation فارسی

شما با نصب بهترین پلاگین دو زبانه وردپرس WPML میتوانید تا ۸۰٪ سایت تان را به زبان ای دیگر ترجمه کنید اما اگر میخواهید بخش های مختلف سایت رابه صورت اصولی به زبان های مختلف ترجمه کنید نیاز است از این افزونه نیز استفاده کنید.

این افزونه به شما کمک میکند هر تصویری که در سایت تان دارید را برای زبان های مختلف بهینه سازی کنید و متن جایگزین هایی به زبان های مختلف برای تصاویر در نظر داشته باشید.

نصب این افزونه کمک میکند که سئو سایت تان بهبود یابد و شما در کلمات کلیدی زبان های مختلف رتبه های برتر گوگل را به خود اختصاص دهید.

افزونه WPML String Translation فارسی

با استفاده از این افزونه ترجمه وردپرس تکمیل میشود و بخش های مختلف پنل وردپرس و قالب ها و افزونه ها ترجمه میشوند. این افزونه تنظماتی ک در وردپرس وجود دارد را ترجمه میکند و شما میتوانید برای زبان های مختلف حتی از سئوکاران و طراحان سایت خارجی بهره بگیرید و بخش های مختلف پنل مدیریت وردپرس رابرای استفاده این عزیزان ترجمه کنید.

این افزونه از افزونه های تکمیلی برای چند زبانه کردن سایت وردپرسی میباشند که با استفاده از آن میتوانید ۲۰٪ باقی سایت را ترجمه کنید.

افزونه WPML Translation Management فارسی

این افزونه هم از افزونه های تکمیلی چند زبانه کردن سایت های وردپرسی است که با استفاده از این افزونه میتوانید مدیریت رسانه ها و تصاویر سایت تان را به صورت چند زبانه انجام دهید.

اگر میخواهید سایت تان در بخش های مختلفی ترجمه شود و هیچ بخش بدون ترجمه ای در آن وجود نداشته باشد نصب این افزونه های تکمیلی پیشنهاد میشود.

 افزونه WP Seo Multilingual

اگر قصد بهینه سازی سایت تان را دارید پیشنهاد میکنیم این افزونه را به عنوان بهترین پلاگین دو زبانه وردپرس نصب کنید. با نصب این افزونه میتوانید سایت تان را راحت تر به زبان های مختلف سئو کنید.

این افزونه جز افزونه های اصلی برای چند زبانه کردن سایت میباشد و شما با نصب این افزونه و انجام تنظیمات مربوط به آن میتوانید در کلمات کلیدی مهم به زبان های مختلف در رتبه های برتر گوگل حضور داشته باشید.

افزونه WooCommerce Multilingual

اگر سایت فروشگاهی دارید و میخواهید سایت تان را به زبان های مختلف ترجمه کنید نیاز است که از این افزونه حتما استفاده کنید. این افزونه به شما این امکان را میدهد محصولات سایت تان را به دپ زبان و یا به زبان های مختلف ترجمه کنید.

با این افزونه بخش ها و فیلد های متنوع در سایت چند زبانه تان مانند ویژگی ها و برچسب ها و قیمت ترجمه میشود و واحد های پولی را بر اساس کشور های انتخابی تعیین کنید و نرخ تبدیل واحد پولی اصلی را به سایر واحد های پولی مشخص کنید.

البته باز هم شما میتوانید به صورت دستی به زبان ها و واحدهای پولی مختلف قیمت را به صورت دستی تعیین کنید.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ارزان ما شوید.

بهترین پلاگین دو زبانه وردپرس Polylang

دیگر افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرس Polylang میباشد. در مواردی استفاده از این افزونه پیشنهاد میشود اما در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید برای سایت تان کدام افزونه را نصب کنید. گاهی ممکن است این افزونه برای ترجمه سایت تان مشکل ایجاد کند اما با آپدیت های جدیدی که از این افزونه منتشر شده است تعداد گزارش هایی که حاکی از بروز مشکل در سایت است کاهش یافته است.

برای نصب Polylang باید آن را دانلود کرده و ار بخش افزونه و افزودن آن را آپلود و فعالسازی کنید.

بعد از فعالسازی این افزونه شما باید زبان های مورد نظرتان را انتخاب کنید و دقت داشته باشید که زبان اصلی سایت تان که فارسی است را هم اضافه کرده باشید.

شما میتوانید با نصب افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی Polylang تعیین کنید که میخواهید بخش رسانه شما نیز به صورت چند زبانه مدیریت شود یا خیر. با فعال کردن این گزینه میتوانید برای تصایر تان در زبان های مختلف متن های جایگزین متنوعی استفاده کنید و به بهینه سازی سئو سایت تان نیز کمک کنید.

در تنظبمات این افزونه شما بخش content را مشاهده خواهید کرد که باید در این بخش تعیین کنید که زبان اصلی سایت تان چیست که این بخش بسیار مهم است و محتوا فعلی شما بر اساس زبان اصلی سایت هماهنگ میشود.

در نهایت برای ذخیره این اطلاعات باید گزینه Return to the dashboard را انتخاب کنید.

خب حالا که این افزونه را نصب و فعال کردید و تنظیمات مربوط به افزودن زبان مورد نظر را انجام دادید میتوانید تعیین کنید که کدام نوشته هی سایت تان به چه زبانی ترجمه شود. برای این کار شما باید به بخش نوشته ها > همه نوشته ها بروید و طبق آنچه در تصویر مشاهده میکنید باید پرچم زبان مورد نظرتان را برای نوشته مورد نظر تعیین کنید.

بهترین پلاگین دو زبانه وردپرس Polylang
بهترین پلاگین دو زبانه وردپرس Polylang

به این ترتیب پست های شما به زبان های مختلف ترجمه میشوند و شما میتوانید از همین راه برای ترجمه برگه ها نیز استفاده کنید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید با چند زبانه شدن سایت تان تغییری در آدرس آن ایجاد میشود یا خیر. درواقع وقتی شما سایت تان را چند زبانه میکنید در انتهای آدرس زبان تعیین میشود برای مثال برای زبان انگلیسی آدرس سایت به صورت www.aryatehran.com/en و برای زبان عربی به صورت www.aryatehran.com/ar خواهد شد.

ویژگی های افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی Polylang

مهمترین ویژگی هایی که سبب میشود شما این افزونه را برای چند زبانه کردن سایت تان انتخاب کنید عبارتند از:

  • رایگان بودن افزونه و وجود نسخه پرمیوم برای بهره مندی از قابلیت های بیشتر
  • پشتیبانی از RTL یا راست به چپ
  • امکان استفاده از یک زیر دامنه و یا دامنه های مجزا برای زبان های متنوع
  • پشتیبانی از ۱۰۰ زبان و قابلیت استفاده از چندین زبان در سایت
  • پشتیبانی از پست های سفارشی

با شرکت در کلاس های آموزش طراحی سایت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

بهترین پلاگین دو زبانه وردپرس Polylang
بهترین پلاگین دو زبانه وردپرس Polylang

افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی TranslatePress

از دیگر افزونه هایی که میتوانید برای چند زبانه کردن سایت وردپرسی تان از آن استفاده کنید TranslatePress میباشد. با استفاده از این افزونه نمیز میتانید محتوا سایت تان را به زبان های مختلف ترجمه کنید و بخش های مختلف سایت از alt تصاویر و عنوان سئو و توضیخحات سئو را به زبان های مختلف ترجمه کنید و سایت تان را به زبان های مختلف بهینه سازی کنید.

از ویژگی های این افزونه به عنوان بهترین افزونه چند زبانه وردپرس توجه به سئو سایت میباشد و به گونه ای سایت را چند زبانه میکند که خزش ربات های گوگل را راحت تر میکند.

این افزونه هم به صورت رایگان ارائه میشود و هم شما میتوانید از نسخه پرمیوم آن برای بهره مندی از قابلیت های بیشتر و کمک به سئو سایت تان کمک بگیرید.

از دیگر ویژگی های بهترین افزونه ترجمه وردپرس TranslatePress پشتیبانی از ترجمه فارسی و خودکار میباشد که ترجمه خودکار آن از ترجمه گوگل استفاده میکند و در مواقعی ترجمه خیلی دقیقی به شما نمیدهد.

دیگر ویژگی بهترین افزونه ترجمه وردپرس TranslatePress پشتیبانی از ووکامرس و مناسب بودن برای سایت های فروشگاهی میباشد.

این افزونه تیم پشتیبانی قوی دارد و شما میتوانید از خدمت پشتیبانی آن ها نیز بهره مند شوید.

عیب این افزونه این است که شما باید برای ترجمه بخشی از بلوک های خاص در آن تا حدودی داشن برنامه نویسی داشته باشید.

افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی TranslatePress
افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی TranslatePress

جمعبندی

در این مقاله تلاش کردیم لیست بهترین افزونه تغییر زبان سایت وردپرس را به هماره ویژگی های هرکدام به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید بر اساس کاربرد و ویژگی های سایت خودتان بهترین افزونه ترجمه وردپرس را انتخاب و نصب کنید. اگر شما بخواهید به راحتی یک سایت چند زبانه داشته باشید میتوانید قالب چند زبانه وردپرس را از سایت های معتبر مانند آریا تهران خریداری کنید تا بدون دردسر بهترین سایت چند زبانه را برای بهبود کسب و کارتان راه اندازی کنید.

سوالات متداول

بهترین افزونه چند زبانه کردن سایت وردپرسی چیست؟

در این مقاله لیست پرکاربردترین و بهترین افزونه چند زبانه وردپرس را به همراه ویژگی هایشان به شما معرفی کرده ایم که میتوانید با مطالعه مقاله بهترین و مناسب ترین افزونه WPML یا Polylang یا TranslatePress را نصب کنید و از قابلیت های آن ها بهره مند شوید.

آیا افزونه های چند زبانه کردن سایت وردپرس رایگان هستند؟

تقریبا بیشتر از افزونه ها هم نسخه رایگان دارند و هم نسخه پرمیوم یا پولی که شما میتوانید باتوجه به قابلیت هایی که از سایت چند زبانه انتظار دارید یکی از نسخه های مورد نظرتان را نصب کنید.