معرفی نرم افزار تری دی مکس (۳ds Max)

آیا علاقه مند به یادگیری نرم افزار های گرافیکی هستید ؟

به دنبال یک نرم افزار قدرتمند برای کار با تصاویر هستید ؟

در این مقاله با معرفی نرم افزار تری دی مکس با قابلیت های این نرم افزار آشنا می شوید
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: آموزش مجازی
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

نرم افزار تری دی مکس (۳ds Max) یکی از قوی ترین نرم افزار ها در حوزه طراحی می باشد که در صنایع مختلف از جمله هنر، انیمیشن، معماری و… کاربرد های فراوان دارد.

اگر علاقه مند هستید درباره این نرم افزار خارق العاده بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

همین حالا در دوره های آموزش

ثبت نام کنید.

تری دی مکس (۳ds Max)

دوره آموزش تری دی مکس (۳D MAX)

برای یادگیری تری دی مکس به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟

با آموزش تری دی مکس پول در بیارید؟

بهترین راه یادگیری تری دی مکس چیست؟

کلاس آموزش تری دی مکس کجاست؟

بهترین پکیج آموزشی تری دی مکس چیست؟

نرم افزار تری دی مکس مناسب چه کسانی است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

تاریخچه نرم افزار تری دی مکس

درباره نرم افزار تری دی مکس (۳ds Max)

ویژگی های نرم افزار تری دی مکس (۳ds Max)

یادگیری تری دی مکس چه مزیتی دارد؟

بازار کار تری دی مکس چگونه است؟

نسخه های مختلف نرم افزار تری دی مکس

تاریخچه نرم افزار تری دی مکس (۳ds Max)

نرم افزار تری دی مکس طی دوران مختلف دستخوش تغییرات زیادی شده و جرقه های پیداش تری دی مکس (۳ds Max) ابتدا با نام تجاری ۳d studio توسط تیم Yost با مدیریت gray yost در سال ۱۹۹۰ پا به عرصه گرافیک کامپیوتری نهاد و توسط شرکت Autodesk منتشر شد.

پس از انتشار نسخه چهارم نرم افزار تری دی مکس، این محصول برای پلتفرم Windows NT تحت عنوان ۳D Studio در بخش رسانه و سرگرمی شرکت Autodeskمنتشر شد.

مدت ها بعد و طی انتشار نسخه های دوم تا ششم نام این محصول به ۳ds max تغییر یافت ولی مجددا پس از انتشار نسخه هفتم تری دی مکس نام آن به ۳ds Max تغییر یافت.

درباره نرم افزار تری دی مکس (۳ds Max)

می توان گفت نرم افزار تری دی مکس (۳ds Max) یکی از قوی ترین نرم افزار ها در عرصه گرافیک کامپیوتر می باشد.

تری دی مکس یک برنامه گرافیک ۳D کامپیوتری به منظور ساخت انیمیشن های ۳D، بازی ها، مدل ها و تصاویر است.

گستره کاربرد تری دی مکس بسیار وسیع بوده و توسط توسعه دهندگان بازی های ویدئویی، استودیو های تبلیغاتی تلویزیونی، استودیو های تجسمی معماری و همچنین برای ایجاد افکت های سینمایی و پیش تجسم فیلم ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر قصد کار با نرم افزار تری دی مکس را دارید لازم است از قوه تخیل قوی برخوردار باشید چرا که مهم ترین رمز موفقیت و خلق آثار شگفت انگیز در این برنامه تخیل پردازی در دنیای مجازی نرم افزار است.

هر آنچه در دنیای واقعی می توان دید و لمس نمود، در دنیای تری دی مکس می توان شبیه سازی کرد، به کمک تری دی مکس می توان کاراکتر ها، اشیاء موضوعات و فضاهای جالبی خلق کرد و با استفاده از آن ها یک فیلم زنده، انیمیشن و یا بازی های رایانه ای طراحی کرد.

در محیط تری دی مکس می توانیم اشیائی که ساخته ایم را متحرک سازیم و یا آن ها را به سخن آوریم.

نسخه های مختلف نرم افزار تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس ابتدا بر روی سیستم عامل داس  توسط Gray yost ارائه گردید و سپس انتشار آن تا به حال ادامه پیدا کرده است.

نکته قابل توجه در این زمینه این می باشد که تا چند سال (حدودا تا سال ۲۰۰۶) ورژن های مختلف تری دی مکس به نام شرکتDiscreet ونوع نام گذاری آن به صورت تک رقمی بود و آخرین نسخه تری دی مکس با این شیوه نام گذاری ۹ds max3 بود که بعد از آن شرکت  Autodesk امتیاز کامل این نرم افزار را خریداری و سیستم نام گذاری آن را تغییر داد

در حال حاضر آخرین نسخه نرم افزار تری دی مکس با نام  Autodesk 3ds max 2018 ارائه گردیده است

بیشتر بخوانید: بهترین آموزشگاه اتوکد غرب تهران

ویژگی های نرم افزار تری دی مکس (۳ds Max)

 نرم افزار تری دی مکس در بازار حرفه ای طراحی معماری و شهرسازی و زمینه های دیگر مثل انیمیشن سازی، بازی سازی و… سال هاست که دارای جایگاه معتبری می باشد بدین جهت اگر در حوزه های ذکر شده بدنبال یادگیری یک نرم افزار قدرتمند و کاربردی هستید پیشنهاد می کنم حتما نرم افزار تری ید مکس را یاد بگیرید.

برنامه تری دی مکس با وجود طیف وسیعی از ابزار ها و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهد کمک می کند تا طرح مد نظر به نتیجه مورد انتظار برسد. از طرفی رندهای تری دی مکس مورد تایید کار فرمایان بازار حرفه ای است که همین امر باعث محبوبیت این نرم افزار بین طراحان است.

زمانی که یک معمار پروژه را برای طراحی تحویل می گیرد بعد از کامل کردن کانسپت در ذهن و پیاده کردن آن در سطح فاز یک، نیاز دارد تا طرح را به مرحله تولید یعنی شبیه سازی طرح سه بعدی نزدیک نماید در این میان تر ی دی مکس به کمک طراح خواهد آمد تا با رعایت استاندارد های طراحی شامل حفظ تناسبات و زیبایی شناسی طرح را مرحله به مرحله کاملتر کند و نرم افزار تری دی مکس تبدیل به ابزاری در دستان معمار و … می شود تا به او کمک نماید آنچه در ذهنش نقش می بندد را پیاده سازی نماید.
 

یادگیری نرم افزار تری دی مکس چه مزیتی دارد؟

اگر با دقت بیشتر به جلوه‌های تصویری که هر روز با آنها در دنیای مجازی یا صفحه تلویزیون مواجه می‌شویم نگاه کنیم متوجه می شویم که جلوه های گرافیکی بسیار پیشرفت کرده است یک مثال بارز آن فیلم های سینمایی می باشد که جلوه های کامپیوتری و تصویری آب و تاب بسیاری به آن ها داده است.
اگر کمی وجود جلوه های تصویری بیشمار را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم ، این نتیجه میرسیم که مخاطبان بسیاری را با توجه به جاذبه‌های فراوان جذب کرده است که این به معنای به وجود آمدن بازار کار بسیار در این حوزه می باشد پس بنابراین اگر بتوانیم چگونگی ایجاد این جلوه های بصری زیبا را فرا بگیریم می توانیم به یک بازار کار مطمئن و درآمد خوب بسیار امیدوار باشیم. یکی از مهمترین و کاربردی ترین نرم افزار های ایجاد جلوه های تصویری انیمیشن و ساخت انیمیشن بازی های کامپیوتری تری دی مکس می باشد.
 

بازار کار نرم افزار تری دی مکس چگونه است ؟

 تری دی مکس در بسیاری از حوزه‌ها از جمله بازی های کامپیوتری فیلم های سینمایی و انیمیشن ها کاربرد فراوان دارد و بازار کار آن به هیچ عنوان محدود به ایران نمی باشد شخصی که به تری دی مکس مسلط شود می تواند به صورت اینترنتی پروژه های کاری خارجی گرفته و درآمد زیادی داشته باشد و همچنین بسیاری از شرکت های فیلمسازی طراحی انیمیشن و همچنین تبلیغاتی در داخل کشور دستمزد های خوبی برای نیروی مسلط به تری دی مکس در نظر می گیرند.

مشاغلی مهمی که از نرم افزار تری دی مکس استفاده می کنند عبارت اند از :

  • بازسازی
  • انیمیشن
  • جلوه های ویژه سینمایی
  • تبلیغات
  • گرافیک
  • مجسمه سازی
  • معماری
  • طراحی صنعتی
  • جواهر سازی
  • غرفه سازی نمایشگاه

برای اینکه بتوانید در نرم افزار تری دی مکس رندر رئال و با کیفیت دریافت کنید لازم است تا پنل وی ری (Vray) را تنظیم نمایید.

برای یادگیری نرم افزار تری دی مکس به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟

 برای یادگیری تری دی مکس به یک کامپیوتر با گرافیک و رم خوب نیاز داریم زیرا که نرم افزار تری دی مکس نرم افزار گرافیکی بوده و و درست و صحیح کار کردن آن نیازمند پشتیبانی قطعات سخت افزاری مناسب می باشد البته به یک سیستم صد در صد پیشرفته نیاز نداریم سیستمی که بتواند حداقل های نرم افزار تری دی مکس را اجرا کند برای ما مناسب خواهد بود.
 

با آموزش نرم افزار تری دی مکس پول در بیارید ؟

 با توجه به اینکه متقاضیان زیادی برای یادگیری تری دی مکس وجود دارند اگر بتوانید به این نرم افزار مسلط شوید می توان روی در آمد آموزش آن نیز حساب کرد و از این طریق می توانید درآمد خوبی داشته باشید. در این صورت هم می‌توانید پروژه‌های کاری تری دی مکس را گرفته و توسط آنها درآمد داشت توسط درآمد شما چند برابر خواهد شد مخصوصاً اگر مهارت خوبی در نرم افزار تری دی مکس کسب کرده باشید.

در صورتی که در آموزشگاه یادگیری تری دی مکس را باز کنید نیاز خاصی به سیستم و کامپیوتر حرفه ای نخواهید داشت زیرا که اکثر آموزشگاه ها موارد لازم برای یادگیری نرم افزار ها را فراهم می کنند.
 

بهترین راه یادگیری نرم افزار تری دی مکس چیست ؟

 برای یادگیری تری دی مکس می توانید به صورت آنلاین از یوتیوب و یا بسیاری از وب سایت آموزشی اقدام کنید در این صورت حداقل هزینه را پرداخت خواهید کرد اما زمانی که سوالی دارید و به مشکلی بر میخورید مجبور خواهید بود ساعت ها زمان بگذارید تا مشکلات ساده ایجاد شده را برطرف نمایید در حالی که اگر توسط یک شخص حرفه ای یک آموزشگاه معتبر آموزش تری دی مکس را آغاز کنید نه تنها برای یادگیری تری دی مکس بلکه برای یادگیری بسیاری از مهارت ها این راه بسیار می تواند کمک کننده باشد. البته در نظر داشته باشید که تمرین کردن و تکرار آن چه فرا گرفته اید به افزایش مهارت است شما بسیار کمک خواهد کرد.
 

کلاس آموزش نرم افزار تری دی مکس کجاست ؟

 موسسات و شرکت های آموزشی زیادی برای آموزش تری دی مکس وجود دارند که شما باید با توجه به سابقه کار آنها و میزان توانمندی اساتید آن را انتخاب کنید یکی از بهترین آموزشگاه هایی که سابقه طولانی و موفقی در زمینه آموزش تری دی مکس دارد آموزشگاه آریا تهران می باشد. این آموزشگاه در خیابان توحید بالاتر از بن بست حاج رضایی پلاک ۲۸۶ می باشد.
 

بهترین پکیج آموزشی تری دی مکس چیست ؟

 پکیج های زیادی جهت یادگیری تری دی مکس وجود دارد در بین آن ها پکیج آموزشی آریا تهران بیشترین طرفدار و میزان رضایت بین متقاضیان یادگیری دوره تری دی مکس را داشته است این پکیج با قیمت مناسب و توسط اساتید حرفه ای به صورت دوره آموزشی ارائه می شود که جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید.

نرم افزار تری دی مکس مناسب چه کسانی می باشد؟!

تمام افرادی که  ذوق هنری مثل نقاشی کشیدن یا تخیل قوی دارند، نرم افزار های سه بعدی از جمله تری دی مکس این اجازه را به آن ها می دهد تا به ذهنیت و ایده خود عینیت ببخشند.

برای مثال امروزه هنر نقاشی جنبه دیگری به خود گرفته که به آن می توان نقاشی سه بعدی (از لحاظ تکنیک ساخت) یا نقاشی دیجیتالی گفت، که نمونه های فراون آن در اینترنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش تنظیم کلید میانبر در تری دی مکس (۳ds Max)

سخن آخر

با توجه به سیر تکاملی و گستره کاربرد تری دی مکس پر واضح است که این نرم افزار محدود به یک دوره تخصصی نبوده و می توان در حوزه های مختلف از این برنامه استفاده نمود.

لازمه حرفه ای شدن در تری دی مکس داشتن خلاقیت و آموزش اصولی نرم افزار می باشد.

ثبتنام در دوره آموزش تری دی مکس (۳ds Max)

4,800,000 تومانثبت نام