فارسی نوشتن در فتوشاپ

مشکل تایپ فارسی یکی از بزرگ ترین مشکلات فتوشاپ برای کاربران فارسی زبان است!

ولی خبر خوب اینکه حل این مشکل به راحتی آب خوردن است!

پس از مشاهده این آموزش برای همیشه با جدا شدن فونت فارسی در فتوشاپ خداحافظی کنید!

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

فارسی نوشتن در فتوشاپ ۲۰۱۷ و مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ برای همه کسانی که اولین بار نرم فتوشاپ را نصب کرده اند پیش خواهد آمد! چرا که این نرم افزار بصورت پیش فرض روی تنظیمات فارسی نویسی تنظیم نشده است. در این مقاله از سری مقالات آموزش فتوشاپ به حل مشکل تایپ جدا جدا در فتوشاپ خواهیم پرداخت. مشا میتوانید در همین ابتدای مقاله فیلم رفع مشکل فارسی نوشتن در فتوشاپ را مشاهده کنید و برای رفع این ایراد خیلی سریع اقدام کنید.

اگر میخواهید به صورت حرفه ای کار با نرم افزار فتوشاپ را یاد بگیرید و از این راه کسب درآمد داشته باشید میتوانید ابتدا فیلم های آموزش فتوشاپ رایگان ما را مشاهده کنید. همچنین میتوانید با شرکت در کلاس های آموزش فتوشاپ مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و با مزایای این مدرک برای مهاجرت به کشور های خارجی نیز اقدام کنید.

اگر میخواهید به صورت رایگان فتوشاپ را یاد بگیرید میتوانید ۵۰ قسمت فیلم آموزشی رایگان را در صفحه آموزش فتوشاپ رایگان مشاهده کنید.

فیلم حل مشکل فارسی نوشتن در فتوشاپ

در فیلم زیر بصورت کاملا روان با شیوه حل مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ آشنا خواهید شد. اگر با مشاهده این فیلم همچنان ایراد شما در حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ پابرجا باقی ماند میتوانید ادامه مطلب را که روش های رفع مشکل فونت فارسی در فتوشاپ است را مطالعه کنید. در ادامه مطلب تمام روش هایی که میتوانید مشکل فونت فارسی در فتوشاپ را رفع کنید توضیح داده ایم. اگر با مطالعه این مقاله و مشاهده فیلم آموزشی سوالی برای شما باقی ماند میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید تا اسایتد ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

حل مشکل فونت فارسی در فتوشاپ

برای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ ۲۰۱۷ یا به عبارتی مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ چند مرحله بسیار ساده را باید انجام دهید.

  • ابتدا از مسیر  Edit >> preferences >> type  وارد پنجره مربوط به تایپ شوید.
  • از این پنجره مطابق با تصاویر زیر، تیک گزینه Middle Eastern and south Asian را فعال کنید.
  • پس از فعال کردن تیک گزینه Middle Eastern and south Asian نرم افزار فتوشاپ را ببندید و دوباره باز کنید.

بعد از اینکه دوباره نرم افزار فتوشاپ را باز کردید :

  • از مسیر Type >> language option تیک گزینه Middle Eastern Featuer را فعال نمایید تا مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ ۲۰۱۷ را حل کرده باشید.
آموزش برطرف کردن جدا شدن حروف در فتوشاپ
برطرف کردن مشکل فونت فارسی در فتوشاپ

دقت داشته باشید که برای رفع مشکل فارسی نوشتن در فتوشاپ در ورژن های مختلف ممکن است در مرحله اول پیام های مختلفی را مشاهده کنید که هیچ تفاوتی با هم ندارند و شما باید گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  1. در فتوشاپ ورژن ۲۰۲۱ گزینه World-Ready Layout
  2. در فتوشاپ نسخه ۲۰۲۰ گزینه World-Ready Layout
  3. در فتوشاپ نسخه ۲۰۱۹ گزینه Middle Eastern and South Asian

در صورتی که با این روش نتوانستید مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را رفع کنید بهتر است روش هایی که در ادامه برای حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ بررسی میکنیم را امتحان کنید.

اگر همچنان سوالی در مورد نوشتن متن فارسی در فتوشاپ و فارسی ساز فتوشاپ در ذهن تان باقی مانده میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

همان طور که میدانید فتوشاپ یکی از نرم افزار هایی است که اگر به صورت حرفه ای آن را یاد بگیرید میتوانید کسب درآمد بالایی از آن داشته باشید. اگر نمیدانید فتوشاپ چه قابلیت هایی دارد که از آن بی خبرید حتما مقاله فتوشاپ چیست را مطالعه کنید و با یادگیری حرفه ای آن وارد بازار کار شوید.

حل مشکل تایپ در فتوشاپ با پنل پاراگراف

از دیگر روش هایی که میتوانید برای فارسی نوشتن در فتوشاپ و حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ از آن ها استفاده کنید انجام یک سری تنظیمات در بخش پاراگراف نوشته میباشد. از مشکلات رایج فتوشاپ برای تایپ فارسی جدانویسی حروف فارسی میباشد.

در این روش باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در پنل پاراگراف برای رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ باید آیکن ۳ خط را انتخاب کنید.
  • با انتخاب این آیکن میتوانید به گزینه های مربوط به پاراگراف دسترسی داشته باشید و آن ها را تغییر دهید تا درست کردن فونت فارسی در فتوشاپ انجام شود.
  • در این مرحله باید گزینه World-Ready Layout و Middle Eastern features را فعال کنید تا در کنار آن ها تیک فعال شود.
  • به این ترتیب تصویری را که انتخاب کرده اید شامل این ویرایش میشود و مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ برطرف میشود.

اگر سوالی در مورد درست کردن فونت فارسی در فتوشاپ دارید که با این راه حل رفع نشد میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

حل مشکل تایپ در فتوشاپ با پنل پاراگراف
حل مشکل تایپ در فتوشاپ با پنل پاراگراف

برعکس نوشته شدن متن در فتوشاپ

گاهی ممکن است متن فارسی شما در فتواشپ به صورت برعکس نوشته میشود و شما برای آن که بتوانید یک متن را به فارسی بنویسید به مشکل برمیخورید. در واقع به هم ریختگی تنظیمات تایپ در فتوشاپ باعث بروز این مشکل میشود.

برای آن که بتوانید تایپ فارسی در فتوشاپ را بدون برعکس شدن حروف انجام دهید باید جهت متن را راست به چپ کنید. به صورت پیش فرض این بخش به صورت چپ به راست میباشد که شما باید در پنل پاراگراف این تنظیمات را انجام دهید.

طریقه فعال سازی پالت های در فتوشاپ را می توانید در مقاله چگونه نوار ابزار فتوشاپ را فعال کنیم مطالعه کنید.

حل فارسی نوشتن در فتوشاپ با برنامه

برای آن که بتوانید مشکل فارسی نوشتن در فتوشاپ را رفع کنید شما باید روش های قبلی را انجام دهید اما اگر این روش ها جواب نداد میتوانید از برنامه هایی که به شما معرفی میکنیم کمک بگیرید و مشکل را رفع کنید.

  1. برنامه notepad
  2. برنامه word از مجموعه office
  3. wordpad

شما به راحتی میتوانید در این برنامه ها متن دلخواهان را تایپ کنید و از آن ها کپی کرده و در فتوشاپ پیست کنید. با این روش ساده میتوانید مشکل فارسی نویس فتوشاپ را رفع کنید و به راحتی رفع مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ را تجربه کنید. همچنین میتوانید در بخش چت برنامه هایی مانند واتساپ نیز متن مورد نظر را تایپ کنید و متن مورد نظر را کپی و در فتوشاپ پیست کنید. به این ترتیب مشکل تایپ در فتوشاپ را دور زده اید و به راحتی توانسته اید اقدام به حل مشکل فونت فارسی در فتوشاپ کنید.

فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ

یکی دیگر از مضشکلاتی که تایپ فارسی در فتوشاپ برای کاربران ایجاد کرده است فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ میباشد زیرا کاربران میخواهند گاهی حتی اعدا را به صورت فارسی تایپ کنند و صفر تا صد متن شان فارسی باشد. برای حل مشکل تایپ اعداد فارسی در فتوشاپ باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

بعد از انجام مراحل فوق می بایست برای نمایش اعداد فارسی در فتوشاپ یک مرحله کوچک دیگر را نیز انجام دهید. هر چند در اکثر اوقات همین مشکل هم با انجام مراحل فوق برطرف می گردد

  • برای فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ از پنل های موجود در سمت راست فتوشاپ پنل character را انتخاب کنید.
  • از پنل باز شده از قسمت Digits فارسی را انتخاب کنید.
فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ
فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ
  • در صورتی که پنل character در پنل های موجود حاضر نبود، با استفاده از منوی window آن را فعال کنید تا اعداد فارسی در فتوشاپ نمایش داده شوند.
فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ
فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ

به این ترتیب خیلی راحت فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ را فعال کردید.

حل فارسی نویسی در فتوشاپ در مک

فارسی نویسی در فتوشاپ مک یکی از چالش های دارندگان مک میباشد و همواره با این سوال رو به رو هستیم که روش رفع مشکل برعکس نوشتن فارسی در فتوشاپ در مک چگونه است. برای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ در مک شما باید مراحل زیر را طی کنید.

  • درمرحله اول باید از منو بالا گزینه Preferences را انتخاب کنید. منو کشویی برای شما باز میشود که باید از میان گزینه های نمایش داده شده General را انتخاب نمایید.
  • صفحه ای برای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ پیش روی شما باز میشود که باید گزینه Type را انتخاب نمایید.
  • در نهایت برای رفع مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ ۷ و سایر نسخه ها گزینه Choose Text Engine Option را انتخاب نمایید و گزینه Middle Eastern and South را فعال نمایید.
  • در مرحله آخر نیاز است برای اعمال تغییرات برنامه فتوشاپ خود را ببندید و مجدد باز کنید.

همان طور که مشاهده کردید مراحل رفع مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ در ویندوز و مک تفاوتی با هم ندارند و شما میتوانید این مراحل را در سیستم عامل های مختلف امتحان کنید.

فارسی کردن فتوشاپ
فارسی کردن فتوشاپ

فارسی کردن فتوشاپ

برای فارسی کردن فتوشاپ قابلیت خاصی وجود ندارد و شما نمیتوانید گزینه های این برنامه را فارسی سازی کنید ولی اگر منظور شما از فارسی کردن فتوشاپ یا فارسی کردن فتوشاپ ۲۰۲۰ و سایر نسخه ها اضافه کردن فونت فارسی فتوشاپ و نوشتن متن فارسی در فتوشپ بدون مشکل جدا جدا شدن و شکسته شدن حروف میباشد میتوانید از راهکار های گفته شده در بالای مقاله برای این منظور بهره ببرید.

برای نوشتن فارسی در فتوشاپ شما میتوانید با انتخاب ابزار Type Tool در نوار ابزار بالا روی فونت های پیش فرض موجود کلیک کنید و با انتخاب گزینه Load فایل فونت مورد نظرتان را انتخاب کرده و در فتوشاپ اپلود کنید.

جمعبندی

در این مقاله تلاش شد صفر تا صد فارسی نوشتن در فتوشاپ را بررسی کنیم و روش های مختلف تایپ فارسی در فتوشاپ را به صورت گام به گام تصویری به شما توضیح دادیم. با همه این توضیحات اگر همچنان سوالی در مورد اینکه چگونه در فتوشاپ فارسی بنویسیم که حروف شکسته و جدا جدا نشوند در ذهن شما باقی ماند که به ان پاسخ داده نشده بود میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

با اضافه کردن فونت فارسی در صورتی که برای نوشتن فونت فارسی در فتوشاپ با مشکل رو به رو شدید میتوانید از راهکار های گفته شده مشکل را رفع کنید.

همین امروز در کلاس آموزش فتوشاپ شرکت کنید!

شما با شرکت در دوره آموزش فتوشاپ علاوه بر یادگیری کامل اصول کار با فتوشاپ می توانید

مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنید



امیدواریم این مقاله و فیلم آموزشی پاسخی مناسب به پرسش های شما در مورد مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ بوده باشد درصورتی که این آموزش رایگان رضایت شما را جلب کرده است  در جهت حمایت از ما و ایجاد دلگرمی بیشتر نظرات خود را در همین صفحه ارسال کرده و مقاله ما را به اسم آموزشگاه فتوشاپ آریا تهران در صفحات اجتماعی منتشر کنید.

سوالات متداول

رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ چگونه است؟

شما باید مراحلی را طی کنید که در این مقاله تمام مراحل را به صورت تصویری توضیح داده ایم. ابتدا از مسیر  Edit >> preferences >> type  وارد پنجره مربوط به تایپ شوید. از این پنجره مطابق با تصاویر زیر، تیک گزینه Middle Eastern and south Asian را فعال کنید. پس از فعال کردن تیک گزینه Middle Eastern and south Asian نرم افزار فتوشاپ را ببندید و دوباره باز کنید.

فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ چگونه است؟

همان طور که رد مقاله به صورت تصویری آموزش داده شده است باید برای فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ از پنل های موجود در سمت راست فتوشاپ پنل character را انتخاب کنید. از پنل باز شده از قسمت Digits فارسی را انتخاب کنید.