طراحی سایت استاتیک

به طور کلی سایت استاتیک سایتی است که پس از طراحی، نیاز چندانی به طراحی مجدد نداشته و شما نیاز ندارید که آن را به طور مداوم بروز رسانی کنید. به عبارتی در صورتی که قصد داشتید تغییری در سایت خود انجام دهید، حتی برای کوچک ترین تغییر، نیاز به یک طراح وب خواهید پیدا […]
  • تعداد نظرات: 2
  • دسته بندی ها: web design tutorial
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

به طور کلی سایت استاتیک سایتی است که پس از طراحی، نیاز چندانی به طراحی مجدد نداشته و شما نیاز ندارید که آن را به طور مداوم بروز رسانی کنید. به عبارتی در صورتی که قصد داشتید تغییری در سایت خود انجام دهید، حتی برای کوچک ترین تغییر، نیاز به یک طراح وب خواهید پیدا کرد. البته طراحی سایت استاتیک، به دلیل هزینه نسبتا پایین تری که دارند، مورد استفاده واقع می شوند.

اما شاید برای شما پیش آمده باشد که مزایا و معایب سایت استاتیک چیست؟ در این مقاله قصد داریم هر آنچه که درباره طراحی سایت استاتیک لازم است بدانید را، بررسی کنیم.

سایت استاتیک چیست

در ابتدای این مقاله تقریبا متوجه شدید که Static website چیست. این سایت ها اولین سایت هایی بودند که طراحی شده اند و در آن اطلاعات و محتویات یکبار جمع آوری می شود و در سایت قرار داده می شوند. به دلیل اینکه در این سایت کنترل پنل ندارد، هر ویرایشی که بخواهید انجام دهید، باید توسط طراح سایت انجام شود، و شما نمی توانید آن ویرایش را خودتان انجام دهید.

البته می توانید با شرکت در دوره طراحی سایت آریا تهران، این زمینه را در خود به وجود آورید که بتوانید سایت خود را ویرایش کنید.

طراحی سایت استاتیک بیشتر برای شرکت هایی مورد استفاده قرار می گیرد، که قصد دارند در دنیای وب نیز حضور داشته باشند و تغییر در صفحه سایت آنها، هر چند ماه چند ماه و تغییرات تنها در چند مورد انجام می شود. همانطور که گفته شد این نوع سایت ها، از هزینه بسیار پایین تری برخور دارند و بیشتر به همین جهت است که مورد استفاده بسیاری از شرکت ها قرار می گیرند.

در طراحی سایت استاتیک، لندینگی که برای سایت شما طراحی می شود، امکانات کمتری دارد. اگر نمی دانید لندینگ پیج چیست، توصیه می شود حتما از صفحه مربوطه دیدن فرمایید.

مزایا و معیاب سایت استاتیک

احتمالا کم و بیش با مزایا و معایت طراحی سایت استاتیک آشنا شده اید. اما در این قسمت قصد داریم دقیق تر به این موضوع بپردازیم. پیش از هر چیز اگر نمی دانید بهترین روش برای طراحی سایت چیست، توصیه می شود از صفحه مربوطه دیدن فرمایید.

مزایای Static website چیست

بدون شک این نوع سایت ها از هزینه ساخت کمی برخوردار می باشند که این مورد می تواند سایتی که قصد دارید آن را برای شرکت یا کسب کار خود در نظر بگیرید، مقرون به صرفه باشد.

به دلیل اینکه سایت های استاتیک، سایت های از پیش رندر شده معرفی می شوند، سایت سرعت بسیار سریعی داشته و می تواند یک سرعت لود بسیار سریع را به شما هدیه دهد. علاوه بر آن یکی از پارامتر های گوگل برای سئو، سرعت لود بوده و تمرکز زیادی را در این زمینه اختصاص داده است.

امنیت سایت های استاتیک بسیار زیاد بوده و به طور معمول هکر ها، نقاط ورودی بسیار کمی را در این سایت ها می توانند پیدا کنند.

تحویل سریع و فوری این سایت ها نیز از دیگر مزایای آنها بوده، به طوری که شما می توانید خرید سایت آماده را در آریا تهران انجام دهید و سایت مورد نظر شما در کمتر از یک هفته آماده شود.

این سایت برای شرکت های کوچک به خصوص شرکت هایی که تغییرات کمی در سایت خود ایجاد می کنند بسیار مناسب بوده و به صرفه اقتصادی می باشد.

معایب صفحه استاتیک چیست

یکی از بزرگ ترین عیب های این نوع طراحی سایت، وجود نداشتن امکان به روز رسانی برای مدیران سایت می باشد، به طوری که شما برای هر تغییر کوچکی، به یک طراح وب نیاز پیدا خواهید کرد.

به دلیل اینکه سایت های استاتیک معمولا به روز رسانی نمی شوند و هیچ تغییری نمی کنند، از لحاظ سئو هیچ رتبه ای نخواهند داشت و به سختی در جستجوی گوگل قرار می گیرند.

این عدم بروز رسانی، سایت شما را یک سایت قدیمی نیز جلوه می دهد. علاوه بر آن، این درست که هزینه های ساخت این سایت بسیار پایین می باشند، اما هزینه های نگهداری این سایت بر خلاف هزینه های اولیه این سایت، بالا می باشند.

معمولا سایت های استاتیک بعد از گذشت چند سال، نیاز به طراحی مجدد خواهند داشت، با این تفاوت که سایت های داینامیک قابلیت به روز رسانی و افزودن امکانات جدید را دارا می باشند.

تغییر های جزئی و کوچک در سایت به دلیل تاثیر گذاشتن در بخش های دیگر سایت، هزینه زیادی را به همراه دارد.

در طراحی سایت استاتیک، شما با یک محدودیت کلی در تعداد صفحات، مواجه خواهید بود. علاوه بر آن برای ایجاد هر تغییری شما باید زمان نسبتا طولانی را منتظر باشید. همچنین این سایت ها به طور معمول برای کاربر، امکانات زیادی را فراهم نمی کنند.

اگر به دنبال یک شرکت طراحی سایت تهران می باشید، پیشنهاد ما به شما، شرکت آریا تهران می باشد که توانسته رضایت بیش از ۹۰ درصد مشتریان خود را جلب کند. آریا تهران یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت می باشد و تقریبا هیچ سایتی نیست که نتواند آن را طراحی کند. پیشنهاد می شود

تفاوت سایت استاتیک و داینامیک

در حالت کلی، سایت ها به دو روش استاتیک و داینامیک طراحی می شوند. سایت های داینامیک به دلیل دارا بودن پنل مدیریت، این امکان را برای مدیر سایت ایجاد می کنند که بتواند محتوای سایت را به روز یا تغییر دهد، با این تفاوت که هزینه ساخت بیشتری دارد. به عبارتی هزینه ساخت آن بیشتر است، اما هزینه نگهداری کمتری دارد. البته باید مدت زمان بیشتری را نیز منتظر بمانید تا سایت شما طراحی شود.

با طراحی سایت داینامیک، شما پس از طراحی، می توانید خودتان سایت خود را مدیریت کنید و دیگر نگران این نخواهید بود که محتوای شما به روز نمی شود. همچنین شما نیاز نیست هیچ کدی را بنویسید.

در طراحی سایت استاتیک، محتوای سایت معمولا ثابت می باشد و شما آن را نمی توانید تغییر دهید، اما در سایت داینامیک شما می توانید بسته به شرایط خود، محتوای درون سایت را تغییر دهید.

سایت های استاتیک با استفاده از HTML ساخته می شوند، اما در سایت های داینامیک، شما می توانید از زبان های برنامه نویسی مانند php، javasctipt و… را استفاده کنید.

صفحات وب استاتیک بسیار سریع تر از صفحات داینامیک می باشند، چرا که در صفحات داینامیک، اطلاعات از سرور به دیتابیس و سپس به وب سایت فرستاده می شوند، اما در صفحات استاتیک اطلاعات به طور مستقیم از سرور به وب سایت فرستاده می شوند.

به روز رسانی و تغییر محتوای صفحات وب استاتیک بسیار دشودار است, چراکه شما باید یک صفحه جدید را ایجاد و دانلود کنید, اما در یک برنامه سرور، شما می توانید این کار را به صورت مکانیکی انجام دهید.

در صفحات استاتیک، پسوند های URL عبارت اند از .html اما در صفحات داینامیک این پسند ها می توانند .php و asp و یا jsp باشند.

بهتر است که شما نوع سایتی را که قصد دارید آن را بسازید را با توجه به شرایط و کاربری کسب و کار خود انتخاب کنید، و در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. همچنین شما می توانید در صفحه لینک شده، روش های ساخت سایت رایگان که توسط بهترین شرکت طراحی سایت در تهران بررسی شده است، مشاهده نمایید.

سوالات متداول درباره طراحی سایت استاتیک

فرق طراحی سایت استاتیک با طراحی سایت داینامیک چیست؟

به طور کلی این دو سایت تفاوت های زیادی دارند، اما مهم ترین تفاوت آنها با یکدیگر این است که در سایت استاتیک شما این امکان را ندارید تا محتوای خود را به روز رسانی یا تغییر دهید و این کار را باید یک طراح وب انجام دهد. البته تفاوت های بسیار زیاد دیگری نیز باهم دارند که در این مقاله برای شما قرار داده ایم.

Static website چیست؟

یک وب سایت سریع و پویا است که بیشتر برای شرکت هایی که نیاز به بروز کردن محتوای خود ندارند مناسب است.

طراحی سایت استاتیک بهتر است یا داینامیک؟

هر کدام از آنها برای یک کاربری کاربرد دارند و شما باید با توجه به نیاز خود نوع طراحی را انتخاب کنید. شما می توانید با مشاهده و معایب این نوع وب سایت ها که در این مقاله آنها را بررسی کرده ایم، دقیق تر تصمیم گیری کنید.