بهترین کشور برای مهاجرت آشپز

اگر سری به لیست مشاغل مورد نیاز در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بزنید؛ همواره جایگاه ویژه ای برای رشته آشپزی و آشپز در نظر گرفته شده و موقعیت های شغلی بسیاری تعبیه شده است. شاید تا به حال سوالاتی هم چون بهترین کشور برای مهاجرت آشپز کدام است؟ چرا مدرک آشپزی برای مهاجرت لازم […]
  • تعداد نظرات: 4
  • دسته بندی ها: معرفی مشاغل
  • زمان مطالعه: 13 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر سری به لیست مشاغل مورد نیاز در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بزنید؛ همواره جایگاه ویژه ای برای رشته آشپزی و آشپز در نظر گرفته شده و موقعیت های شغلی بسیاری تعبیه شده است. شاید تا به حال سوالاتی هم چون بهترین کشور برای مهاجرت آشپز کدام است؟ چرا مدرک آشپزی برای مهاجرت لازم است؟ اشتغال به عنوان آشپز برای ایرانیان در خارج از کشور امکان پذیر است؟ برای شما پیش آمده باشد. برای پاسخ به هر یک از سوالات در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اگر میخواهید صفر تا صد آشپزی را مطابق با جدیدترین تکنیک های روز دنیا یاد بگیرید و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کرده و با استفاده از این مدرک برای مهاجرت به کشور های خارجی اقدام کنید میتوانید برای ثبت نام در کلاس آشپزی آموزشگاه آشپزی آریا تهران اقدام کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت آشپز

از گذشته تاکنون، آشپزی و هنر غذایی از ویژگی های اصیل یک کشور محسوب می شود. رستوران گردی و آشنائی با طعم های مختلف بخش مهمی از گردشگری در کشورهای جهان به شمار می رود. دنیای رنگارنگ غذاها و سبک های غذایی متنوع در کشورهای مختلف سبب شده تا مهاجرت کاری آشپز، آینده روشنی را در پیش رو داشته باشد.

تفاوت فرهنگ و آداب و رسوم غذایی در کشورهای مختلف سبب شده تا سبک های جدیدی از مواد و ایده های غذایی در سراسر کشور شکل بگیرد. آشپزی در هر کشور، سبک مخصوص به خود را داشته و بهترین کشور برای مهاجرت کاری آشپز بایستی متناسب با فرهنگ و تخصص آشپز باشد.

از این رو، تعدادی از کشورها آینده روشنی و سابقه درخشانی در زمینه مهاجرت آشپز داشته که در ادامه به بررسی هر یک از کشورهای خواهیم پرداخت و لیست بهترین کشور برای مهاجرت آشپزان را به شما ارائه خواهیم داد:

بهترین کشور برای مهاجرت آشپز
بهترین کشور برای مهاجرت آشپز
  • عمان بهترین کشور برای مهاجرت آشپز

بسیاری از افراد کشورهای حوزه عربی را بدلیل مسافت نزدیکی که با کشور ایران دارند، انتخاب می کنند. اگر قصد مهاجرت کاری به عنوان آشپز به کشور عمان را دارید؛ بهتر است بدانید که کشورهای عربی ویژگی ها و قوانین خاصی برای اعطای تابعیت نداشته و تنها برای سابقه کاری و درامد بیشتر گزینه های مناسبی به شمار می روند.

کشور عمان یکی از ثروتمندترین کشورهای حوزه حلیج فارس بوده که فرصت های شغلی بسیاری در آن است. نرخ بیکاری در کشور عمان بسیار پایین بوده و ساعات کاری مربوط به هر یک از فرصت های شغلی معمولا در هفته ۴۰ الی ۴۸ ساعت است.

  • ترکیه بهترین کشور برای مهاجرت آشپز

از دیگر کشورهای نزدیک به ایران که بازار کار خوبی در زمینه مهاجرت آشپزها داشته، کشور ترکیه است. در این کشور موقعیت های شغلی برای افراد بیگانه کم بوده و اکثر فرصت های شغلی مختص افراد بومی است. اگر قصد اخذ و پذیرش اقامت برای مهاجرت کاری آشپز را دارید؛ بهتر است به گزینه های بعدی فکر کنید.

  • دبی بهترین کشور برای مهاجرت آشپز

در گذشته آشپزی تنها هنر دختران و زنان بوده اما امرزوه، این هنر فارغ از جنسیت، یک هنر جهانی محسوب شده و حتی مردان بسیاری نیز در این حوزه مشغول فعالیت هستند. امارات یکی از کشورهای عربی با جاذبه های توریستی گوناگون بوده که سبب شده تا تقاضای آشپز در این کشور را افزایش داده است. استخدام آشپز و مهاجرت کاری آشپز در دبی نیز همانند سایر کشورهای عربی نیازمند یک پیشنهاد معتبر از یک کارفرمای شهروند دبی است.

مدرک بین المللی آشپزی برای مهاجرت

مدرک فنی و حرفه ای تنها مدرک معتبر در زمینه آشپزی برای رستوران ها و اقامتگاه های آشپزی در ایران است. اما اگر قصد مهاجرت کاری در زمینه آشپزی را داشته باشید؛ مدرک بین المللی آشپزی فنی و حرفه ای که همان ترجه شده مدرک فنی حرفه ای بوده الزامی است. این مدرک به چند زبان زنده دنیا قابل ترجمه شدن بوده و در ۱۶۰ کشور مختلف کارایی دارد. اما نحوه صدور مدرک بین المللی آشپزی به چه صورت است؟ معتبرترین مدرک آشپزی برای مهاجرت از سوی کدام نهاد صادر می شود؟

برای دریافت مدرک بین المللی آشپزی بهتر است به یکی موسسات آموزش رسمی آشپزی مراجعه کرده و پس از گذراندن دوره مدرک بین المللی خود را کسب کنید. شغل آشپزی در هر یک از کشورهای جهان یکی از واجبات زندگی محسوب شده و تصور یک روز بدون غذا برای هیچ کس امکان پذیر نمی باشد.

برای مهاجرت کاری آشپز در هر یک از کشورهای مقصد باید توجه داشته باشید که صرفا داشتن مدرک بین المللی آشپزی کافی نبوده و تنها به عنوان یک امتیاز و رزومه برای شما محسوب می شود. رشته آشپزی در مقایسه با سایر رشته های فنی به آشنائی کمی در حیطه زبان کشور مورد نظر احتیاج داشته با این وجود، بایستی به اصول اولیه زبان کشور آشنا باشید.

آموزشگاه آشپزی آریا تهران یکی از معتبر ترین اموزشگاه های آشپزی در ایران است که میتوانید دوره های تخصصی آشپزی را در این آموزشگاه آموزش ببینید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای سریع تر برای مهاجرت به کشور مورد نظرتان اقدام کنید.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه دوره آشپزی بین المللی مراجعه کنید و یا برای ثبت نام در دوره های آشپزی با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

مدرک بین المللی آشپزی برای مهاجرت
مدرک بین المللی آشپزی برای مهاجرت

مهاجرت آشپز به کانادا

کشور کانادا بدلیل تقاضای بالا و افزایش میزان مهاجر پذیری همواره به عنوان یکی از مقاصد مهم در مهاجرت کاری آشپز به شمار می رود. در لیست NOC کانادا می توانید کد ۶۳۲۲ را به عنوان تخصص آشپزی و کد ۶۳۲۱ را مربوط به کد سرآشپز جست و جو کنید.

یکی از مهم ترین مزیت های مهاجرت آشپز به کانادا به همراه داشتن همسر و فرزندان زیر ۱۸ ساله است. اقامت دائم کانادا بایستی پس از ۳ سال ویزای کاری انجام شود. مهارت های اولیه در زبان انگلیسی یا فرانسه، گواهی عدم سوء پیشینه، توانائی تامین مخارج زندگی در ماه های اولیه، پیشنهاد کار از سمت کارفرمای معتبر، مدرک بین المللی آشپزی، گواهی سلامت و اتمام مقطع دبیرستان از پیش نیازهای اساسی برای مهاجرت کاری آشپز به کانادا است.

آینده‌ی شغلی آشپز در کانادا

حرفه آشپز در کانادا مسئولیت تمامی فرایندهای مربوط به غذا و پخت و پز آن را بر عهده دارد. مردم کانادا همانند سایر کشورهای دیگر علاقه بسیاری به مقوله غذا و خوراکی داشته و از این جهت، بازار کار مربوط به آشپزی رو به رشد است.

برخی از استان های کشور کانادا همانند کبک، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا و انتاریو آینده درخشان تری در صنعت غذایی و آشپزی در مقایسه با سایر استان های این کشور دارد. اگر قصد مهاجرت کاری آشپز به کانادا را دارید، فرصت را از دست ندهید.

به طور کلی اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید و به دنبال رشته ای هستید که تقاضای زیادی در کانادا داشته باشد و درآمد بالایی برای شما به همراه داشته باشد میتوانید به صفحه بهترین رشته های تحصیلی در کانادا مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

مهاجرت آشپز به آلمان

کشور آلمان به لحاظ میزان ورودی مهاجران قاره اروپا در رتبه اول قرار دارد. بسیاری از افراد این کشور را جزء بهترین کشور برای مهاجرت کاری آشپز می دانند. آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپائی بوده که شتاب بالای رشد اقتصادی و نیاز به نیروی انسانی جدید، شرایط اقامت و کاری مناسب برای نیروهای جدی کاری دارد.

افرادی که برای مهاجرت آشپز به آلمان اقدام می کنند بایستی علاوه بر سوابق شغلی مناسب آشنائی اولیه با زبان آلمانی داشته باشند. دلایل متعددی برای مهاجرت آشپزها به خارج از کشور وجود داشته که افراد در شغل آشپزی مهارت های خود را کسب کرده و با اخذ مدرک بین المللی به کشور آلمان مهاجرت کنند. آینده روشن این شغل در کشور آلمان و درآمد خوب شغل آشپزی یکی از دلایل مهم مهاجرت کاری است.

اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید پیشنهاد میکنیم در صفحه مشاغل مورد نیاز آلمان لیست مشاغل پردرآمد آلمان را دریافت کنید و برای مهاجرت تصمیم گیری آگاهانه تری اتخاذ کنید.

مهاجرت آشپز به استرالیا

یکی از بزرگ ترین و صنعتی ترین کشورهای دنیا، استرالیا است. اقتصاد و وضعیت بازار کار این کشور بدلیل قدرمت مندی آن بسیار پر رونق بوده و نرخ بیکاری پایینی دارد. مهاجرت کاری آشپز به استرالیا در مقایسه با سایر کشورهای دنیا کمی متفاوت بوده و تنها با اخذ یک پیشنهاد کاری مناسب از سوی یک کارفرما می توانید موفق به اخذ اقامت در کشور استرالیا شوید.

یکی از مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا، آشپزی است. اگر قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارید؛ بهتر است مدرک بین المللی آشپزی را اخذ کرده و سپس اقدام به دریافت یک کارفرمای مناسب برای خود کنید. کشور استرالیا به لحاظ شرایط تابعیت، بهترین کشور برای مهاجرت آشپز بوده و مکانی ایده آل با اقتصاد عالی است.

یکی از پیش نیازهای ضروری اخذ اقامت و دریافت کار آشپزی در استرالیا، آشنائی با غذاهای بین المللی متفاوت است. برای دریافت ویزای اقامت بایستی یک پیشنهاد کاری معتبر تمام وقت از یک کارفرما داشته باشید. سرآشپز ها در استرالیا همانند دیگر مشاغل می توانند به صورت آزاد در هتل، رستوران، مراکز آموزشی و بهداشتی و شرکت های پذیرایی کار کنند.

مهاجرت آشپز به استرالیا
مهاجرت آشپز به استرالیا

شغل آشپزی در انگلستان

هنگامی که در لیست مشاغل مورد نیاز در کشور انگلستان جست و جو می کنید، حرفه آشپز در کنار حرفه درمانی بوده و تقاضای بالائی برای پذیرش دارد. در کشور انگلستان فرصت های شغلی بسیاری موجود بوده و گاها یک فرصت شغلی تا ۲ ماه خالی می ماند.

اخذ ویزای کاری این کشور به آسانی بوده و تنها کافی است به چند سوال شهروندی پاسخ دهید. با بررسی شرایط کار آشپزها به خارج از کشور می توان گفت آشنائی با اصول اولیه زبان انگلیسی، گرین کارت، مدرک بین المللی آشپزی و سوابق کاری از جمله پیش نیازهای مربوط به مهاجرت کاری آشپز به انگلستان است.

از دیگر دوره های آشپزی که آریا تهران برگزار میشود آشپزی سنتی میباشد که در این دوره نیز میتوانید طرز تهیه ده ها غذای سنتی را یاد بگیرید و برای کسب درآمد در کشور های دیگر از مهارت های آموخته شده در این دوره استفاده کنید

مهاجرت آشپز به کویت

مهاجرت کاری آشپز به کشور کویت که ارزش پول ان ها در رده نخست جهان قرار دارد، بهترین راهکار برای افزایش سطح درآمد و میزان سابقه کاری است. برای اخذ ویزای استخدام آشپز در کویت تنها بایستی یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر داشته باشید. کارفرما مورد نظر بایستی شهروند کویت بوده و صرفا نباید کسب و کار در کویت داشته باشد.

ویزای کاری در کشور کویت پس از اجازه کار صادر شده یعنی در قدم اول پیش از دریفات ویزا بایستی اجازه کار را از سوی دولت کویت دریافت کنید. اگر برای فردی ویزای مهاجرت کاری آشپز به کویت صادر شود، وی می تواند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را همراه با خود ببرد.

کشور کویت درآمدهای نسبتا خوبی داشته و از سوی دیگر مالیات و تورم بسیار پایین است. با این وجود، تعادل خوبی میان سبک زندگی و مخارج روزانه داشته و فرد با یک درآمد معمولی نیز می تواند زندگی خود را مدیریت کند.

مهاجرت آشپز به اتریش

اتریش از دیگر کشورهای آلمانی زبان بوده که تقاضای بالائی برای اخذ ویزای مهاجرت کاری آشپز است. اتریش یکی از کشورهای آرام و دوس داشتنی با میزان توریستی بالا بوده که هنر آشپزی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. افزایش میزان توریست سبب شده تا مهاجران آشپز در کشور اتریش مهارت های غذایی متفاوت و بین المللی را دارا باشند.

جهت اخذ ویزا و اقامت دائم در این کشور بایستی با کارفرمایان این رشته مصاحبه شغلی داشته و با یک پیشنهاد کاری مربوطه، وارد کشور اتریش شوید. همان طور که گفتیم، کشور اتریش یک کشور آلمانی زبان بوده و آشنائی با اصول اولیه زبان آلمانی از پیش نیازهای این مهاجرت کاری محسوب می شود. دارا بودن مدرک بین المللی آشپزی به عنوان یک مزیت برای آشپزها در نظر گرفته می شود.

اگر میخواهید طرز تهیه ده ها نوع کباب حرفه ای را صفر تا صد یاد بگیرید و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کرده و با استفاده از این مدرک سریعتر برای مهاجرت به کشور های خارجی اقدام کنید میتوانید در کلاس  آموزش کباب آموزشگاه آشپزی آریا تهران شرکت کرده و از تخصص و تجارب برترین اساتید آشپزی ایران بهره مند شوید.

مهاجرت آشپز به ایتالیا

صنعت غذا یکی از مهم ترین صنایع مورد نیاز کشور ایتالیا است. برای مهاجرت کاری آشپز به ایتالیا می توان به دو صورت فصلی و موقت اقدام کرد. مجوز های موقت پس از ۵ سال می توانند مجوز طولانی مدت را اخذ کرده و پس از ترک ایتالیا بدون اخذ ویزا مجددا به ایتالیا بازگردد.

ویزای کاری مهاجرت به ایتالیا بایستی با اجازه کار از سمت کارفرما صادر شود. کارفرما بایستی یک اجازه کار با قراردادی معین تنظیم کرده و مجوز اشتغال را به مدت حداکثر ۲ سال تعیین کند. ایتالیا به لحاظ سرمایه داری و وضعیت حقوق و درآمد مقصد سرمایه داران بوده و بالاترین نرخ حقوقی را در میان کشورهای دیگر دارد.

مهاجرت آشپز به قطر

یکی دیگر از کشورهای ثروتمند و کوچک خلیج فارس، کشور قطر است. این کشور یکی از بهترین کشورهای حوزه عربی برای مهاجرت کاری آشپز است. در این کشور به افراد علاقه مند مدرک فنی حرفه ای آشپزی بر اساس فرهنگ غذایی و آداب و رسوم مربوط اه اعطاء شده و آشپز می تواند فرهنگ غذایی مختلف را آموزش ببیند.

قطر به عنوان یکی از قطب های گردشگری مهم در جهان به شمار می رود. به همین جهت، استخدام مهاجران آشپز جایگاه ویژه ای دارد. اگر تا به حال به این کشور کوچک سفر کرده باشید می توانید انواع رستوران ها و اقامتگاه ها را با فرهنگ های اکثر مناطق جهان ببینید و امتحان کنید.

آشپزهای پذیرش شده از سمت دولت قطر بایستی دارای بهترین مدرک بین المللی آشپزی بوده و مهارت بالائی را در آشپزی داشته باشند. اصلی ترین مزیت مهاجرت کاری آشپز به قطر در مقایسه با سایر کشورها مربوط به بالا بودن سطح درآمدها این کشور است. توجه داشته باشید که میزان مالیات در این کشور نزدیک صفر است.

پیش‌نیاز مهاجرت کاری آشپز

برای مهاجرت کاری به عنوان آشپز در هر یک از کشورهای حوزه خلیج فارس یا کشورهای اروپائی نیاز به یک سری پیش نیازهای عمومی و اختصاصی است. پیش نیازهای کلی و عمومی پذیرش و استخدام آشپز در کشورهای مختلف به شرح زیر است:

  • آشنائی با اصول اولیه زبان کشور مورد نظر
  • دارا بودن مدرک بین المللی آشپزی فنی و حرفه ای معتبر
  • توانئی آموزش آشپزی به دیگران
  • مهارت قوی در برنامه ریزی
  • آشنائی با خدمات و اصول شهروندی و مشتری مداری
  • آشنائی با طبخ غذاهای متفاوت و بین الملل
  • آشنائی با انواع شیوه های سرو غذا با توجه به فرهنگ و رسوم هر ملت

جمع بندی

در این مقاله به بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت آشپز پرداختیم. به عقیده بسیاری از افراد آشپز بدون هیچ گونه پیش نیاز و شرایطی می تواند ویزای کشور مورد نظر را دریافت کرده و سپس در کشور مورد نظر شروع به کار کند. توجه داشته باشید که آشپز نیز همانند سایر حرفه های وابسته به معیشت و رفاه مردم به شرایط و اقداماتی برای مهاجرت کاری خود نیازمند است.

تنها تفاوت مهاجرت کاری آشپز با سایر حرفه ها در سطح زبان کشور مورد نظر بوده که نیاز به تسلط کامل فرد نیست. مهاجرت آشپز به کشورهای خارج معمولا از طریق پیشنهادات جاب آفر و یا اسکیلز ورکر انجام می شود. پروسه جذب نیروی کاری از طریق این دو بسیار حساس و پیچیده بوده و فرد کارفرمای مورد نظر خود را از میان ده ها یا شاید صدها پیشنهاد انتخاب می کند.

سوالات متداول

بهترین کشور برای مهاجرت آشپز کجاست؟

آشپزی یکی از مهارت هایی است که خوشبختانه در خیلی از کشور های پیشرفته نیاز به آن احساس میشود که لیست کشور های متقاضای نیروی کار آشپز در این مقاله ارائه شده است.

پیش نیاز یک آشپز برای مهاجرت چیست؟

یک آشپز باید با تکنیک های آشپزی روز دنیا آشنا باشد و همچنین مدرک معتبر در این حوزه داشته باشد تا بتواند از طریق مدرک آشپزی بین المللی برای مهاجرت به کشور های پیشرفته و متقاضی اقدام کند. سایر پیش نیاز ها در مقاله ذکر شده است.