سوهان کشی ناخن

سوهان کشیدن برای بعضی از خانم ها به ویژه افرادی که ناخن های بلندی دارند یک دغدغه محسوب می شود چرا که بسیاری از افراد از نحوه صحیح سوهان کشیدن اطلاعی ندارند و این امر باعث می شود که برای آن ها کاری آزار دهنده شود. در این مقاله قصد داریم مراحل سوهان کشی ناخن […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سوهان کشیدن برای بعضی از خانم ها به ویژه افرادی که ناخن های بلندی دارند یک دغدغه محسوب می شود چرا که بسیاری از افراد از نحوه صحیح سوهان کشیدن اطلاعی ندارند و این امر باعث می شود که برای آن ها کاری آزار دهنده شود. در این مقاله قصد داریم مراحل سوهان کشی ناخن را به طور کامل به شما آموزش دهیم بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سوهان کشی ناخن

یکی از روش هایی که باعث زیباتر شدن ظاهر ناخن های دستان شما می شود و به دستان شما زیبایی چند برابری می بخشد، سوهان کشی ناخن می باشد.

سوهان کشی ناخن بسیار ساده است و شما می توانید با رعایت چند نکته که در ادامه خواهیم گفت به راحتی این کار را در منزل بدون مراجعه به آرایشگاه و اتلاف وقت و هزینه اضافی انجام دهید.

برای آموزش صحیح و اصولی روش سوهان کشیدن ناخن در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مراحل سوهان کشی ناخن
مراحل سوهان کشی ناخن

مراحل سوهان کشی ناخن

قبل از اینکه به شما توضیح دهیم چطور سوهان ناخن بکشیم، باید مواردی را قبل از سوهان کشی ناخن انجام دهید. ابتدا دست های خود را تمیز با آب و صابون بشویید تا هیچ اثری از آلودگی در زیر ناخن ها باقی نماند و ناخن ها کاملا تمیز شوند.

سپس دستان و ناخن های خود را با یک حوله تمیز خوب خشک کنید تا هیچ رطوبتی روی دست و ناخن ها نباشد چرا که مرطوب بودن ناخن ها در هنگام سوهان کشی ناخن باعث شکسته شدن آن ها می شود.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری صفر تا صد مهارت کاشت ناخن، به صورت تخصصی و کاملا کاربردی زیر نظر اساتید برتر کشور به صفحه آموزش کاشت ناخن مراجعه کنید.

سوهان کشی ناخن با سوهان دستی

انتخاب سوهان ناخن مناسب و با کیفیت یکی از مراحل مهم سوهان کشی ناخن می باشد که نباید نادیده گرفته شود. معمولا ابزار سوهان دو طرفه می باشد که یک طرف آن نرم و طرف دیگر دندانه دندانه می‌ باشد.

برای خرید و انتخاب مناسب سوهان ناخن بهتر است سوهانی انتخاب کنید که سختی آن بین ۸۰ تا ۱۰۰ باشد. این نوع سوهان برای ناخن های ژلیش شده مناسب می باشد و ممکن است باعث شکستن ناخن های طبیعی شود.

علاوه بر این بهتر است از سوهان هایی که جنس فلزی دارند استفاده نکنید چرا که این نوع سوهان ها باعث آسیب به ناخن ها می شود. سوهان ناخن‌ های کریستالی یا شیشه‌­ای، ابزاری بسیار مناسب جهت سوهان کشی ناخن ها می باشد.

در قدم بعد برای سوهان کشی ناخن با سوهان دستی، باید فرم دلخواه را برای ناخن خود انتخاب کنید که این امر کاملا بستگی به فرم اصلی ناخن، انگشتان و همچنین سلیقه شما دارد. فرم ناخن ها به انواع مختلفی از جمله بیضی، مربعی، لوزی، مربعی، گرد، نوک تیز، بادامی و تابوتی تقسیم بندی می شود.

اگر می خواهید اطلاعات کاملی درمورد ژلیش ناخن و مزایای آن بدست آورید، به صفحه ژلیش ناخن چیست مراجعه کنید.

طرز صحیح سوهان کشی ناخن

طریقه صحیح سوهان کشی ناخن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بهترین راه حل برای سوهان کشی ناخن این است که از قسمت های خارجی ناخن یا همان کناره های ناخن شروع کنید و سپس به طرف وسط و مرکز ناخن سوهان کشی کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که سوهان کشی در دو جهت مخالف باعث آسیب رساندن به ناخن ها می شود. به همین ترتیب حرکات سوهان کشی ناخن را همانطور که گفتیم و با توجه به فرمی که برای ناخن خود در نظر گرفته اید، تنظیم کنید و این کار را تا زمانی تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

به طور مثال در صورتی که می خواهید گوشه های ناخن گردی داشته باشید باید به قدری مراحل سوهان کشی را انجام دهید تا گوشه های ناخن گرد شوند.

لاذم به ذکر است که از این روش می توانید برای سوهان کشی ناخن مصنوعی نیز استفاده کنید.

انواع سوهان کشی ناخن
انواع سوهان کشی ناخن

انواع سوهان کشی ناخن

همانطور که گفتیم یکی از مهم ترین مراحل قبل از سوهان کشی ناخن، انتخاب فرم دلخواه ناخن می باشد که این فرم با توجه به فرم ناخن و انگشتان شما و همینطور سلیقه شما انتخاب می شود. انواع سوهان کشی ناخن شامل مربعی، مربعی گرد، گرد بیض،ی فرم ناخن بادامی، نوک تیز و تابوتی می باشد. برای مشاهده آموزش سوهان کشی تیپ ناخن در انواع مختلف در ادامه با ما همراه باشید.

با مراجعه به صفحه انواع مدل کاشت ناخن می توانید پرطرفدارترین و جدیدترین طرح های کاشت ناخن را مشاهده کنید.

سوهان کشی ناخن به شکل بیضی

یکی از انواع سوهان کشی ناخن، سوهان کشی ناخن به شکل بیضی می باشد. برای این کار ابتدا سوهان را از کناره های ناخن به سمت سر ناخن حرکت دهید و سپس سوهان را کمی زاویه دار کرده و به سمت بالا بگیرید.

در مرحله بعد سمت دیگر ناخن را به همین ترتیب سوهان بکشید. این نکته را فراموش نکنید که برای این کار باید سوهان را در یک جهت حرکت دهید تا ناخن هایتان شکسته نشود و فرم دلخواه را بگیرد.

در این مرحله سعی کنید از قسمت نرم سوهان برای گرد کردن ناخن استفاده کنید و آن را به حالت دلخواه درآورید. برای این کار می توانید سوهان را از زیر ناخن به صورت افقی حرکت دهید.

در مرحله بعد سوهان را عمودی روی ناخن بگیرید و زبری های بخش سوهان کشیده را بخراشید. لاذم به ذکر است که برای سوهان کشی ناخن مدل گرد نیز می توانید همین مراحل را طی کنید تا زمانی که به فرم دلخواهتان برسید.

اگر می خواهید بدایند لمینت ناخن چیست و چه تفاوتی با کاشت و کاور ناخن دارد، مقاله لمینت ناخن چیست را مطالعه کنید.

سوهان کشی ناخن مربعی
سوهان کشی ناخن مربعی

سوهان کشی ناخن مربعی

نحوه سوهان کشی ناخن مربع به این صورت می باشد که ابتدا باید برای ایجاد فرم مربعی ناخن، سوهان را به شکل موازی با ناخن ها بگیرید و سر ناخن را به طور کامل صاف کنید.

در این مرحله کناره های ناخن را به صورت موازی با سوهان صاف کنید. در قدم بعد تیزی رئوس مربع را کم کم از بین ببرید. لاذم به ذکر است که تنها تفاوت مدل سوهان کشی ناخن به شکل مربع و مربعی گرد در مرحله آخر است.

در صورتی که می خواهید ناخن هایتان را به فرم مربعی گرد شکل دهید، باید رئوس مربع را بیشتر سوهان بکشید و آن را گرد کنید تا به حالت مربعی گرد درآید.

سوهان کشی ناخن به شکل بادامی

برای سوهان کشی ناخن بادامی، کافیست سوهان را از کناره ها یا گوشه های ناخن به سمت مرکز ناخن و به صورت عمودی حرکت دهید.

در این مرحله از بغل گوشه های ناخن را مشاهده کنید و در صورتی که برآمدگی داشته باشد آن را صاف کنید. حال به آرامی سر ناخن های خود را به حالت بادامی دربیاورید. توجه داشته باشید که برای سوهان کشی ناخن تابوتی تنها لازم است در مرحله آخر سوهان کشی ناخن مدل بادامی، سر ناخن را مقداری صاف کنید و به صورت موازی با ناخن سوهان کشی کنید.

سوهان کشی ناخن نوک تیز

سوهان کشی ناخن مدل تیز بسیار ساده است. توجه داشته باشید که برای سوهان کشی ناخن تیز ابتدا باید با طرز سوهان کشی ناخن مربعی آشنا باشید و مراحل گفته شده را انجام دهید.

سپس در مرحله بعد، پس از شکل دادن ناخن ها به صورت مربعی، دو گوشه بالای ناخن را به طور موازی سوهان بکشید. برای این که نتیجه بهتری از کار بگیرید بهتر است سوهان را تا قسمت های پایینی ناخن هم بکشید تا فرم جذاب تری به ناخن های خود بدهید.

به این صورت که سوهان را از دو کناره سمت بالای ناخن شروع کنید و آن را تا قسمت های پایین بکشید. این کار را باید تا زمانی انجام دهید تا نوک انگشتانتان تیز شود.

نکات مهم سوهان کشی صحیح ناخن

فراموش نکنید که از سمت نرم سوهان برای سوهان کشی سر ناخن ها استفاده کنید. همانطور که می دانید سر ناخن ها بسیار نازک و شکننده هستند و به همین دلیل آسیب پذیرند.

به هیچ وجه ناخن هایتان را در دو جهت رفت و برگشتی سوهان نکشید چرا که این کار باعث آسیب دیدن شدید و پوسته پوسته شدن ناخن ها می شود. به همین دلیل بهتر است سوهان را در یک جهت حرکت دهید.

برای مشاهده نتیجه سوهان کشی ناخن سعی کنید از کف دست به ناخن ها نگاه کنید.

بهتر است از سوهان های فلزی برای سوهان کشی ناخن استفاده نکنید چرا که باعث آسیب به ناخن هایتان می شود.

طرز سوهان کشیدن ناخن پا
طرز سوهان کشیدن ناخن پا

طرز سوهان کشیدن ناخن پا

طرز سوهان کشیدن ناخن پا بسیار ساده است و مراحل آن مشابه مراحل سوهان کشی ناخن دست می باشد. برای سوهان کشی ناخن ابتدا باید پاهای خود را با آب و صابون تمیز بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

در قدم بعد یک سوهان مناسب بردارید و سپس فرم دلخواه برای ناخن های پای خود انتخاب نمایید. انتخاب فرم ناخن پا نیز کاملا بستگی به فرم انگشتان پا و همچنین سلیقه شما دارد. پس از انتخاب فرم ناخن پا طبق مراحلی که در مطالب فوق گفته شد انجام دهید.

سوهان کشی ناخن بعد از موادگذاری

یکی از سوالات پرتکراری که توسط بسیاری از افراد مطرح می شود این است که سوهان کشی بعد از مواد گذاری چگونه است؟ اولین مرحله در سوهان کشی ناخن بعد مواد گذاری، دور گیری ناخن می باشد که با استفاده از سر سوهان استوانه ای انجام می شود.

با استفاده از این نوع سوهان می توانید مواد دور ناخن را مرتب کنید. در مرحله بعد باید از سر سوهان الماسی که حالت مخروطی دارد استفاده کنید. با این نوع سوهان می توانید حجم موادی که بر ناخن گذاشته این را کنترل کنید و علاوه بر این می توانید فرم کلی بر روی سطح ناخن ها بدهید.

در قدم بعد برای فرم دهی سر ناخن ها از سوهان دستی شماره ۱۰۰*۱۰۰ استفاده کنید و طبق فرم دلخواه شروع به سوهان کشی کنید تا زمانی که به فرم دلخواه برسید.

سوهان کشی ناخن قبل از موادگذاری

سوهان کشی ناخن قبل از موادگذاری و همینطور سوهان کشی ناخن قبل از کاشت بسیار ساده است که در ابتدای مقاله همه مراحل آن را به طور کامل توضیح داده ایم. برای اینکه نتیجه بهتری از سوهان کشی ناخن بگیرید بهتر است همه نکاتی که در این مقاله ذکر شده است را رعایت کنید.

سوهان کشی ناخن با دستگاه
سوهان کشی ناخن با دستگاه

سوهان کشی ناخن با دستگاه

اگر به هر دلیلی تمایل ندارید از سوهان دستی برای سوهان کشی ناخن های خود استفاده کنید، می توانید از سوهان برقی استفاده کنید. سوهان کشی ناخن با دستگاه بسیار ساده است در صورتی که نکات گفته شد را رعایت کنید.

سوهان کشی ناخن با سوهان برقی

مراحل سوهان کشی ناخن با سوهان برقی مشابه مراحل سوهان دستی می باشد. برای این کار می توانید از مراحلی که برای سوهان دستی گفته شده نیز استفاده کنید با این تفاوت که به جای سوهان دستی از سوهان برقی نیز باید استفاه شود.

سوهان کشی ترمیم ناخن

اولین کاری که در سوهان کشی ترمیم ناخن باید انجام دهید این است که با استفاده از یک سر سوهان الماسی سرتخت کمی زبر، ژلی که قبلا روی ناخن زده شده را پاک کنید. توجه داشته باشید که از این نوع سوهان برای ناخن طبیعی نباید استفاده کنید چرا که باعث آسیب به ناخن ها می شود.

فراموش نکنید که سرعت سر سوهان در این مرحله باید یک دوم باشد به این معنا که نه خیلی سریع و نه خیلی کند باشد. حال باید ناخن را برای سوهان کشی دور ناخن آماده کنید.

در این مرحله با استفاده از یک سوهان شنی که سر آن باریک و حالت استوانه ای دارد، دورگیری ناخن انجام دهید. با استفاده از این سوهان می توانید پوست های مرده دور ناخن را بردارید و دور ناخن را تمیز کنید تا برای مرحله بعد آماده شود.

حال با استفاده از یک سوهان شنی نوک تیز که حالت مخروطی شکل است، دور ناخن را مرتب تر کنید تا ناخن را برای مرحله ژل زدن آماده کنید. سپس با یک سر سوهان کاغذی، قد ناخن ها را تا اندازه دلخواه کوتاه کنید و به آن فرم دهید.

در قدم بعد سوهان کشی ناخن کاشت با استفاده از همین سوهان و با سرعت یک چهارم، روی ناخن بکشید تا خط ترمیم از بین برود و علاوه بر این سطح ناخن یک دست شود. حال با یک سر سوهان توپی شنی، فوتیکول های دور ناخن را مرتب کنید و پوست های مرده اضافه دور ناخن را با استفاده از این سر سوهان بردارید تا دور ناخن تمیز شود و برای ژل گذاری آماده شود.

در آخر یک پاف از اسپری کلینزر روی ناخن بزنید و با استفاده از یک فرچه پودرهای روی ناخن را تمیز کرده و سپس موادگذاری را شروع کنید. لاذم به ذکر است که سوهان کشی ناخن کاشت شده نیز به همین ترتیب می باشد.

سوهان کشی ناخن با دستگاه
سوهان کشی ناخن با دستگاه

سوهان کشی ناخن مدل گلدانی

اولین کاری که در سوهان کشی ناخن مدل گلدانی باید انجام دهید، دور گیری می باشد که این کار را با استفاده از سوهان استوانه ای شنی متوسط باید انجام دهید. در مرحله بعد با استفاده از سر سوهان الماسی سر مخروطی شکل، مواد را برداشته، حجم مواد را کنترل می کنیم و قوس ناخن را درست می کنیم.

قوس ناخن گلدانی به این شکل است که در ابتدا حجم آن زیاد است و زمانی که به سمت پایین ناخن می آید حجم مواد کم شده و علاوه بر این در این مدل سوهان کشی دیواره های ناخن باید کاملا صاف باشد.

توجه داشته باشید که حرکت سوهان فقط باید به طرف رفت باشد. حال در این مرحله که از مهم ترین مراحل سوهان کشی ناخن مدل گلدانی می باشد، این است که باید دقت داشته باشید که ناخن در راستای انگشت باشد و متمایل به یک سمت خاص نباشد.

برای این کار می توانید قبل از شروع سوهان کشی، سوهان را در راستای انگشت بگذارید و قرینه سازی را انجام دهید. توجه داشته باشید که برای کناره های ناخن باید سوهان را زیر ناخن بیندازید و آن را به سمت بالا بیاورید. این کار را با دقت زیادی انجام دهید. حال با استفاده از یک سوهان دستی روی ناخن را صاف کنید و ناخن را برای مواد گذاری آماده کنید.

در آخر با استفاده از سر سوهان سنباده ای، روی سطح ناخن را یکدست کنید. حال ناخن شما آماده است و می توانید هر نوع طرح یا دیزاین خاص را روی آن انجام دهید.

سوهان کشی ناخن به انگلیسی

سوهان کشی ناخن به انگلیسی به معنای nail file می باشد.

جمع بندی

سوهان کشی یکی از چالش هایی است که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند. اگر می خواهید طرز صحیح سوهان کشی ناخن را به صورت کاملا اصولی و حرفه ای یاد بگیرید، این مقاله را مطالعه کنید.

سوالات متداول

سوهان کشی ناخن گرد چگونه است؟

سوهان کشی ناخن گرد بسیار ساده است و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارد. برای مشاهده آموزش نحوه سوهان کشی ناخن گرد، این مقاله را مطالعه کنید.

طرز صحیح سوهان کشی ناخن چگونه است؟

طریقه صحیح سوهان کشی ناخن به این صورت می باشد که ابتدا باید ناخن ها را با آب و صابون تمیز بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید و سپس با رعایت نکاتی که گفته شد است مابقی مراحل سوهان کشی ناخن را انجام دهید.

نکته مهم در سوهان کشی ناخن چیست؟

یکی از نکات مهم در سوهان کشی این است که از سوهان های فلزی برای سوهان کشی ناخن استفاده نکنید چرا که باعث آسیب به ناخن هایتان می شود.