دکمه عملیاتی در پاورپوینت چیست

پاسخ سوال دکمه عملیاتی در پاورپوینت چیست خود را در این مقاله به صورت کامل و جامع بگیرید ! امکان قرار دادن دکمه عملیاتی در پاورپوینت یکی از ویژگی های بارز این نرم افزار می باشد که بیشتر نرم افزار های دیگر فاقد این ویژگی می باشند. دکمه عملیاتی پاورپوینت قبل از شروع آموزش قرار […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: پاورپوینت
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

پاسخ سوال دکمه عملیاتی در پاورپوینت چیست خود را در این مقاله به صورت کامل و جامع بگیرید ! امکان قرار دادن دکمه عملیاتی در پاورپوینت یکی از ویژگی های بارز این نرم افزار می باشد که بیشتر نرم افزار های دیگر فاقد این ویژگی می باشند.

دکمه عملیاتی در پاورپوینت چیست
دکمه عملیاتی در پاورپوینت چیست

دکمه عملیاتی پاورپوینت

قبل از شروع آموزش قرار دادن دکمه عملیاتی در پاورپوینت بیایید کمی با کاربرد این ویژگی و همینطور نحوه عملکرد دکمه عملیاتی در پاورپوینت آشنا شویم.

ابزاری که با آن می توانید برای اتصال به صفحه وب، پرونده، آدرس ایمیل یا اسلاید دیگر در پاورپوینت استفاده کنید دکمه عملیاتی در پاورپوینت نامیده می شود. دکمه عملیاتی در پاورپوینت اشکال داخلی هستند که می توانید به یک اسلاید در پاورپوینت اضافه کرده و تنظیم کنید تا به یک اسلاید دیگر لینک داده شوند.

اگر به دنبال دانلود فیلم آموزش پاورپوینت ۲۰۱۶ هستید، پیشنهاد می کنیم پکیج آموزش کامل پاورپوینت ۲۰۱۶ مجتمع فنی آریا تهران را تهیه کنید. آموزش پاورپوینت ۲۰۱۹ به زبان فارسی تحت نظر بهترین اساتید فنی حرفه ای با امکان دیافت مدرک معتبر و شرکت در آزمون آنلاین.

دکمه عملیاتی در پاورپوینت میتواند حتی یک صدا پخش کند و یا یک عملکرد مشابه انجام دهد. وقتی کسی بر روی دکمه عملیاتی در پاورپوینت کلیک کند یا آن را نشان دهد عملکرد انتخاب شده رخ می دهد یعنی اگر لینکی را بر رئی دکمه عملیاتی پاورپوینت گذاشته باشید با کلیک بر روی دکمه وارد لینک مورد نظر خواهید شد.

دریافت کامل ترین نمونه سوالت عملی، تستی و تشریحی پاورپوینت مطابق سوالات فنی و حرفه ای. در نمونه سوالات عملی پاورپوینت آریا تهران !

دکمه های عملیاتی در پاورپوینت می توانند کارهایی شبیه به لینک های پیوند را انجام دهند. سبک قابل درک آنها باعث می شود که آنها به ویژه برای ارائه در سمینار ها بسیار مفید باشند.

گذاشتن دکمه عملیاتی در پاورپوینت
گذاشتن دکمه عملیاتی در پاورپوینت

گذاشتن دکمه عملیاتی در پاورپوینت

می توانید دکمه عملیاتی در پاورپوینت را همزمان در یک اسلاید وارد کنید و یا می توانید یک دکمه اقدام را وارد کنید که در هر اسلاید نشان داده می شود. اگر می خواهید هر اسلاید به یک اسلاید خاص پیوند یابد مانند صفحه عنوان یا فهرست مطالب گزینه دوم می تواند مفید باشد.

اگر به دنبال کلاس آموزش پاورپوینت هستید، به آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران خوش آمدید. دوره آموزش پاورپوینت پیشرفته در تهران را با ما تجربه کنید. آموزش powerpoint با مدرک معتبر.

دکمه عملیاتی در پاورپوینت یک شکل داخلی است که می توانید به اسلایدهای خود اضافه و تنظیم کنید که به یک اسلاید دیگر پیوند داده شود یک صدا پخش کند یا عملکرد دیگری را انجام دهد. این یک روش عالی برای افزودن تعامل و پیمایش به ارائه شما است.

 نشان دادن اسلاید در پاورپوینت یکی از ویژگی های این نرم افزار می باشد که در مقاله نشان دادن اسلاید در پاورپوینت به انواع و مدل های مختلف آن می پردازیم.

بدون دکمه های عملیاتی، ابتدا شکلی مانند مستطیل را اضافه می کنید ، سپس برخی از عناصر دیگر را مانند فلش به گونه ای اضافه می کنید که مانند دکمه به نظر برسد و در آخر همان اعمال را برای همه عناصر تعیین می کنید.

دکمه عملیاتی در پاورپوینت، دکمه ای است که انتظار می رود روی آن کلیک شود و شما تنها کاری که باید انجام دهید اختصاص دادن عملی به آن است.

مدل های مختلف دکمه عملیاتی در پاورپوینت
مدل های مختلف دکمه عملیاتی در پاورپوینت

مدل های مختلف دکمه عملیاتی در پاورپوینت

برای پاسخ به سوال دکمه عملیاتی در پاورپوینت چیست باید بگوییم پاورپوینت طیف وسیعی از دکمه های عملیاتی را ارائه می دهد، به عنوان مثال دکمه عملیاتی خانه، دوربین فیلمبرداری، صدا، نماد علامت سوال و … حال بیایید نگاهی به پیش فرضی که در PowerPoint برای دکمه های عملیاتی برنامه ریزی شده اند بیندازیم :

برگشت یا قبلی: به اسلاید قبلی ارائه بروید.

Forward or Next: به اسلاید بعدی ارائه بروید.

شروع: به اولین اسلاید ارائه بروید.

پایان: به آخرین اسلاید ارائه بروید. دکمه پایان عمل

صفحه اصلی: به اولین اسلاید ارائه بروید (رفتار مشابه دکمه شروع). دکمه صفحه اصل

اطلاعات: هیچ رفتاری پیش فرض به این دکمه اختصاص داده نمی شود و شما می توانید با کلیک روی آن ، آنچه اتفاق می افتد را تغییر دهید

Return: به اسلایدی که اخیراً مشاهده شده بروید.

فیلم: هیچ رفتاری پیش فرض مرتبط نیست ، اما به طور معمول برای پخش یک کلیپ ویدیویی استفاده می شود.

سند: هیچ رفتاری پیش فرض اختصاص داده نمی شود ، اما به طور معمول برای پیوند دادن به سند دیگری مانند سند Word ، صفحه گسترده Excel یا PDF استفاده می شود.

صدا: هیچ رفتاری پیش فرض مرتبط نیست ، اما به طور معمول برای پخش یک کلیپ صوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنما: هیچ رفتاری پیش فرض به این دکمه اختصاص داده نمی شود و شما می توانید با کلیک روی آن آنچه اتفاق می افتد را تغییر دهید.

سفارشی: هیچ رفتاری پیش فرض با این دکمه اقدام مرتبط نیست. از آنجا که هیچ آیکونی ندارد ، می توانید متنی را به این دکمه اضافه کنید یا حتی یک آیکون دلخواه خود را روی دکمه قرار دهید تا برای یک کار خاص تنظیم شود.

در این مقاله از سری مقالات آموزشی آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران به سوال ” پاورپوینت چیست ” پاسخ خواهیم داد. همچنین در مورد کاربرد پاورپوینت در محیط کار صحبت کرده و بطور کامل به معرفی برنامه پاورپوینت خواهیم پرداخت.

ایجاد دکمه عملیاتی در پاورپوینت

بنابراین از یک دکمه Action برای انجام عملی در ارائه خود مانند رفتن به اسلاید بعدی یا اسلاید خاص، اجرای برنامه یا پخش کلیپ ویدیویی میتوانید استفاده کنید. برای تنظیم دکمه عملیاتی در پاورپوینت دو مرحله اساسی وجود دارد:

ابتدا یک دکمه عملیاتی از گالری Shapes انتخاب می کنید

سپس عملی را تعیین می کنید که وقتی (هنگام نمایش اسلاید) روی شکل کلیک کنید یا ماوس را به سمت آن نشانه بگیرید اتفاق می افتد.

با استفاده از دکمه عملیاتی در پاورپوینت میتوانید به اسلایدهای بعدی، اسلایدهای قبلی، اولین اسلایدها، آخرین اسلایدها، آخرین اسلایدهای مشاهده شده و تعداد اسلایدهای خاص، ارائه پاورپوینت متفاوت یا صفحه وب بروید.

اگر شما می‌خواهید متحرک سازی و انیمیشن در پاورپوینت را یاد بگیرید و همینطور پاورپوینت را به صورت حرفه ای و پیشرفته یاد بگیرید دوره آموزش ساخت انیمیشن با پاورپوینت به صورت کاملا رایگان و پروژه محور به شما در این هدف کمک زیادی می‌کند.

چگونگی قرار دادن دکمه عملیاتی در پاورپوینت

روی برگه Insert کلیک کنید.
روی دستور Shapes در گروه Illustrations کلیک کنید. یک منوی کشویی با دکمه های عملکرد واقع در پایین نرم افزار نمایش داده می شود.

دکمه عملیاتی در پاورپوینت چیست
دکمه عملیاتی در پاورپوینت چیست

دکمه عملیاتی مورد نظر را انتخاب کنید.
با کلیک بر روی مکان مورد نظر دکمه را روی اسلاید قرار دهید در این قسمت کادر Action Settings ظاهر می شود.
تب Mouse Click یا Mouse Over را انتخاب کنید. انتخاب زبانه کلیک ماوس به این معنی است که دکمه عملیاتی در پاورپوینت فقط در صورت کلیک عمل می کند. انتخاب تب Mouse Over باعث می شود که وقتی موس را روی آن حرکت می دهید عملکرد خود را انجام دهد.

آموزش کامل و جاکمع تبدیل پاورپوینت به فیلم به زباتن فارسی به همراه فیلم آموزش در مقاله تبدیل پاورپوینت به فیلم آموزشگاه فنی حرفه ای آریا تهران را از دست ندهید.

دکمه عملیاتی در پاورپوینت چیست
دکمه عملیاتی در پاورپوینت چیست

در بخش Action on click ​​Hyperlink to را انتخاب کنید سپس روی پیکان کشویی کلیک کنید و از منو گزینه ای را انتخاب کنید.

ایجاد دکمه عملیاتی در پاورپوینت
ایجاد دکمه عملیاتی در پاورپوینت

اگر می خواهید با کلیک روی دکمه عملیاتی در پاورپوینت، صدایی پخش شود کادر Play Sound را علامت بزنید. برای استفاده از یک فایل صوتی در رایانه خود، از منوی کشویی یک صدا را انتخاب کنید یا Other sound را انتخاب کنید. پس از پایان کار تأیید را کلیک کنید

چگونگی قرار دادن یک فعالیت عملیاتی در پاورپوینت
چگونگی قرار دادن یک فعالیت عملیاتی در پاورپوینت

چجوری دکمه عملیاتی پاورپوینت بزاریم؟

به برگه Insert دسترسی پیدا کرده و بر روی دکمه Shapes کلیک کنید تا گالری اشکال پاورپوینت ظاهر شود.

چجوری دکمه عملیاتی پاورپوینت بزاریم؟
چجوری دکمه عملیاتی پاورپوینت بزاریم؟

دکمه های Action را در پایین گالری Shapes مشاهده خواهید کرد.
یکی از موارد مورد نیاز خود را انتخاب کنید (ما شکل Forward / Next را برای این مثال انتخاب کرده ایم) و روی هر جایی از اسلاید خود کلیک کنید. در این بخش کادر Action Settings برای شما ظاهر می شود.

بک گراند در پاورپوینت یکی از محبوبترین ابزار ها و قابلیت های این نرم افزار می باشد که هموراه توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

در مقاله بک گراند در پاورپوینت سعی داریم تمامی اطلاعات در رابطه با بک گراند در پاورپوینت و همینطور نحوه قرار دادن تصویر پس زمینه در این نرم افزار را به روش های ساده و آسان در اختیارتان قرار دهیم.

می توانید بین برگه های Mouse Click و Mouse Over جابجا شوید. اگر می خواهید دکمه عملیاتی پاورپوینت فقط با کلیک روی آن عمل کند ماوس را انتخاب کنید. Mouse Over را انتخاب کنید تا وقتی موس را روی دکمه حرکت می دهید وظیفه خود را انجام دهد.

چجوری دکمه عملیاتی پاورپوینت بزاریم؟
چجوری دکمه عملیاتی پاورپوینت بزاریم؟

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد!