آموزش دریافت شناسه نیک | ثبت نام در سایت Nic.ir

اگر قصد خرید دامنه دات آی آر دارید و هنگام سفارش از شما شناسه نیک درخواست شده است حتما این آموزش را کامل ببینید تا با نحوه ثبت نام در سایت نیک و دریافت شناسه نیک را کامل یاد بگیرید. بعد از خواندن این آموزش شما یک شناسه نیک و پروفایل کاربری کامل در سایت […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر قصد خرید دامنه دات آی آر دارید و هنگام سفارش از شما شناسه نیک درخواست شده است حتما این آموزش را کامل ببینید تا با نحوه ثبت نام در سایت نیک و دریافت شناسه نیک را کامل یاد بگیرید.

بعد از خواندن این آموزش شما یک شناسه نیک و پروفایل کاربری کامل در سایت نیک خواهید داشت.

دامنه .IR خود را با شناسه نیک بدست آورده ثبت کنید و اولین وب سایت خود را راه اندازی کنید.

اگر میخواهید سایت آماده ir خریداری کنید و در کمترین زمان یک سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کنید و هاست و دامنه آن را بدون دردسر راه اندازی کنید میتوانید از خدمات خرید سایت ارزان ما بهره مند شوید.


خب برای شروع به سایت ایرنیک و یا ثبت نام در سایت نیک وارد شوید، برای این کار بعد از اینکه وارد سایت نیک شدید از منو بالا سمت چپ مانند تصویر روی مشخصه های شناسه بروید و روی ساخت شناسه کاربری کلیک کنید:

هدر صفحه اصلی سایت ایرنیک فوکوس روی ساخت شناسه کاربری

در این مرحله شما در مرحله انتخاب نوع شناسه هستید. در صفحه بعد فرم ثبت نام مرتبط با شخص حقیقی و یا حقوقی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید، که ما در این آموزش شخص حقیقی رو انتخاب میکنیم و میریم به مرحله بعد.

در حالت حقوقی صرفا یکسری اطلاعات بیشتر درباره شرکت از شما پرسیده خواهد شد ولی در کل فرقی با ثبت نام عادی نخواهد داشت.

بخش انتخاب فرم شخص حقیقی در مراحل ثبت نام در ایرنیک

در این مرحله وارد کردن مشخصات شناسه شما باید اطلاعات مربوط به دامنه را ثبت نمایید. در این فیلد هایی که با * مشخص شده اند شما باید حتما اطلاعات را وارد کنید و دقت داشته باشید که اطلاعات صحیحی را وارد کنید که بعدا برای اهراز هویت به مشکل برنخورید.

در این قسمت یک سوال و پاسخ محرمانه از شما پرسیده میشود که در زمان بازیابی اطلاعات این مورد به کار میاید و دقت داشته باشید که اطلاعات صحیح وارد کنید که هیچ وقت آن را فراموش نکنید.

بعد از کلیک بر روی تکمیل فرم درمرحله بعد باید اطلاعات درخواست شده را کامل و بدون اشتباه پر کنید، چند نکته در اینباره وجود داره که حتما آنها را باید رعایت کنید:

  1. اطلاعات درخواست شده را حتما دقیق و کامل وارد بکنید چون تماما طبق کارت ملی بررسی خواهند شد و درصورت مغایرت دامنه شما فعال نخواهد شد و از شما درخواست ارسال تعهد نامه و مدارک شخصی خواهند کرد.
  2. یکی از گزینه های فرم پرسش محرمانه هست، تو اینجا شما باید از خودتون یک سوال بپرسید و در کادر پایین جواب اون رو وارد بکنید! این سوال و جواب محرمانه هست و برای اعمال تغییرات خاص بر روی دامنه و … از شما پرسیده میشه که هر شخص دیگه ایی نتونه تغییر روی تنظیمات دامنه انجام بده
  3. در قسمت رابط ها گزینه آزاد یا نمایندگان رو انتخاب بکنید که بهتره همون آزاد رو انتخاب بکنید تا شرکت های فروشنده هاست و دامین  بتونن دامنه رو براتون ثبت بکنن:
آموزش دریافت شناسه نیک
آموزش دریافت شناسه نیک

در این قسمت اگر میخواهید در آینده این امکان را داشته باشید که از نماینده های ایرنیک مثل شرکت های هاستینگ دامنه های آی آر خریداری کنید بخش آزاد را فعال نمایید.

انتخاب گزینه آزاد هنگام ثبت نام در سایت ایرنیک

در آخر به مرحله بعد برید اطلاعات وارد شده را بررسی و تایید کنید، بازهم میگم دقت داشته باشید اطلاعات کامل باشن، مثلا اگر نام خانوادگی شما دارای پسوندی است حتما آن را ذکر کنید، بعد از تایید اطلاعات وارد شده به شما شناسه نیک جدید تعلق خواهد گرفت که با کمک آن می توانید خرید دامنه دات آی آر خود را تکمیل کنید.

در مرحله سوم شما وارد بخش بازنگری و امضا میشوید.

در این مرحله شما باید اطلاعات وارد شده خود را بازبینی کنید و در صورتی که اطلاعاتی را اشتباه وارد کرده بودید آن را تغییر دهید و در نهایت صحت اطلاعات خود را تایید نمایید.

در این قسمت قوانین و شرایط ایرنیک برای شما نمایش داده میشود و در صورتی که شما با ضوابط و قوانین ایرنیک موافقت دارید باید گزینه موافقم را انتخاب کنید.

آموزش دریافت شناسه نیک
آموزش دریافت شناسه نیک

در مرحله بعدی شما وارد مرحله ساختن شناسه میشوید و در این قسمت ایرنیک به شما شناسه منحصر به فردتان را نمایش میدهد.

آموزش دریافت شناسه نیک
آموزش دریافت شناسه نیک

در صورتی که میخواهید ایرنیک خود را فعال نمایید باید به ایمیل خود که در قسمت اطلاعات وارد نمایید. این ایمیل با سابجکت you irnic handle info برای شما ارسال شده و شما با کلیک روی لینک قرار داده شده در ایمیل میتوانید اهراز هویت را به درستی انجام دهید.

آموزش دریافت شناسه نیک
آموزش دریافت شناسه نیک

با کلیک روی لینک ایمیل شما وارد سایت ایرنیک میشوید و در این مرحله باید ایمیل و پسورد خود را وارد کنید و ورود را انتخاب کنید.

آموزش دریافت شناسه نیک
آموزش دریافت شناسه نیک

در مرحله بعد سوال و جواب محرمانه برای شما نمایش داده میشود که باید آن را به درستی وارد کنید و رمز جدیدی را برای خودتان وارد کنید.

آموزش دریافت شناسه نیک
آموزش دریافت شناسه نیک

با مشاهده پیام جایگزینی گذرواژه با موفقیت انجام شد شناسه کاربری ایرنیک شما با موفقیت فعال شده و شما میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

آموزش دریافت شناسه نیک
آموزش دریافت شناسه نیک

دقت داشته باشید که تمام اطلاعیه ها و اطلاعات تکمیلی از طریق ایمیل به ایمیلی که هنگام ثبت نام وارد کردید ارسال خواهد شد، پس حتما تا قبل از تایید و فعال سازی دامنه تان ایمیل های خود را هرروز چک کنید تا درصورتی که درخواست تعهد نامه از سمت نیک ارسال شد از آن مطلع شوید در غیر اینصورت دامنه ثبت نخواهد شد.

ایرنیک چیست

شماا تا اینجا آموزش ریافت شناسه ایرنیک را یاد گرفتید اما ممکن است این سوال برای شما پیش آید که اصلا ایرنیک چیست و چرا باید از ان استفاده کرد؟

ایرنیک مرکزی میباشد که در آن ثبت دامنه های داخلی یا ir صورت میگیرد و فعالیت این مجموعه زیر نظر مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات تهران میباشد. به طور کلی هرکسی که بخواهد سایتی با دامنه ملی ir داشته باشد باید اطلاعات خود را در ایرنیک ثبت نماید و در صورت قبول شرایط میتواند صاحب دامنه آی آر شود.

شناسه ایرنیک چیست

برای آن که شما بتوانید سایتی با دامنه ملی آی آر ثبت کنید نیاز است در سایت ایرنیک ثبت نام نمایید و یک شناسه منحصر به فرد ۱۱ رقمی دریافت کنید.

شما با دریافت شناسه ایرنیک میتوانید در هر کدام از نمایندگان ایرنیک دامنه آی آر خود را به ثبت برسانید. به این ترتیب شما میتوانید در پنل مدیریت دامنه خود در شرکت های هاستینگ آن را ویرایش و مدیریت کنید.

موفق و پیروز باشید.

سوالات متداول

شناسه ایرنیک چیست؟

اگر شما بخواهید سایتی با دامنه ملی ir داشته باشید باید در سایت ایرنیک ثبت نام کنید و یک شناسه ۱۱ رقمی منحصر به فرد به نام شناسه ایرنیک دریافت کنید. با این شناسه میتوانید در تمامی نمایندگان ایرنیک دامنه خود را به ثبت برسانید و مدیریت سایت و دامنه خود را انجام دهید.

چطور شناسه ایرنیک دریافت کنیم؟

دریافت شناسه ایرنیک شامل مراحلی است که باید در سامانه نیک انجام شود در این مقاله تمامی مراحل به صورت تصویری آموزش داده شده اند.