آموزش نقاشی با مدادرنگی

در سال های اخیر استفاده از مداد رنگی برای طراحی میان هنرمندان افزایش یافته است و کار های هنری بیشتری با استفاده از مداد رنگی در کلکسیون ها و موزه ها می بینیم. اگر تجربه طراحی با مداد رنگی را داشته باشید یا بخواهید آن را شروع کنید، در ادامه همراه ما باشید. برای شروع، […]
  • تعداد نظرات: 1
  • دسته بندی ها: نقاشی
  • زمان مطالعه: 16 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در سال های اخیر استفاده از مداد رنگی برای طراحی میان هنرمندان افزایش یافته است و کار های هنری بیشتری با استفاده از مداد رنگی در کلکسیون ها و موزه ها می بینیم. اگر تجربه طراحی با مداد رنگی را داشته باشید یا بخواهید آن را شروع کنید، در ادامه همراه ما باشید. برای شروع، می خواهیم ۴ نکته ای که توسط هنرمندانی که با مداد رنگی طراحی می کنند را به شما یادآوری کنیم، این ۴ نکته شامل موضوعاتی مانند ایجاد لایه با رنگ ها، طراحی آب و روشن کردن رنگ های مداد رنگی است.

( پیشنهاد می کنیم پیش از خواندن ادامه این مطلب، مقاله فواید نقاشی برای کودکان و تفسیر نقاشی کودکان مطالعه کنید.

پیشنهاد ویژه: برای آموزش نقاشی به کودک خود می توانید از ثبت نام در کلاس نقاشی خوب برای کودکان شروع کنید.

آموزش جامع نقاشی با مداد رنگی

برای رنگ آمیزی طرح های نقاشی باید از مداد رنگی استفاده کنید و با اصول اولیه و روش سایه زنی با مداد رنگی آشنا شوید. تصور می کنیم قرار است خلق یک نقاشی را با یک دیگر شروع کنیم. همان گونه که قبلا گفتیم برای این کار به تجهیزات ساده ای نیاز خواهید داشت. یکی از این تجهیزات ساده و مهم، مدل و سوژه نقاشی می باشد. در صورتی که طراحی مبتدی هستید به دنبال مدل های ساده و اجرا شده با مداد رنگی باشید. زیرا چنانچه مدل شما با تکنیک های دیگر پیاده سازی شده باشد، برای تبدیل آن به مهارت بالایی نیاز خواهد بود که نمی توان از افراد مبتدی انتظار چنین مهارتی را داشت. اما در صورتی که از مهارت بالایی در طراحی برخوردار هستید، به دنبال طرح هایی باشید که با میزان توانایی شما هم خوانی داشته باشد. پس از اینکه مدل اولیه را با توجه به میزان مهارت خود انتخاب کردید، باید آن را بر روی کاغذ پیاده کنید. بهتر است برای این کار از یک مداد کم رنگ استفاده کنید و با خطوط شطرنجی به یک طرح اولیه دقیق برسید. پس از اینکه اجرای طرح اولیه به اتمام رسید، باید خطوط شطرنجی را پاک کنید و برای رنگ آمیزی طرح خود دست به کار شوید.

آموزش جامع نقاشی با مداد رنگی
آموزش جامع نقاشی با مداد رنگی

دوره آموزش مداد رنگی

دوره مداد رنگی آموزشگاه آریا تهران برای چه کسانی مناسب است:

  1. افرادی که ارزش تکنیک مداد رنگی را می دانند و علاقه زیادی به کسب این مهارت دارند.
  2. طراحان لباس که برای طراحی اولیه خود و روانشناسی خود احتیاج به فراگیری این دوره دارند.
  3. معلم ها و اساتید آموزشگاه ها که تمایل دارند به صورت اصولی و حرفه ای این تکنیک را آموزش دهند.
  4. طراحان دکوراسیون، گرافیست ها و تمام افرادی که با رنگ سر و کار دارند.

البته ممکن است شما به سایر فیلد های نقاشی نیز علاقمند باشید. برای کسب اطلاعات بیش تر، بهتر است ابتدا مقاله های نقاشی خط چیست و نقاشی دیجیتال چیست را مطالعه کنید.

اصول نقاشی با مداد رنگی

در این قسمت از آموزش نقاشی با مداد رنگی میخواهیم اصول نقاشی با مداد رنگی را به طور خلاصه و مرحله بهه مرحله به شما توضیح دهیم تا مراحل ابتدایی نقاشی با مداد رنگی برای شما شفاف شود و در صورت تمایل برای حرفه ای شدن در این حوزه در دوره های حضوری مقدماتی تا پیشرفته نقاشی با مداد رنگی شرکت کنید.

١.اولین اصل استفاده از مداد رنگی این است که باید از مداد حرفه ای استفاده کنید.

کیفیت مدادی که برای نقاشی خود استفاده می کنید بسیار مهم است و به طور مستقیم در موفقیت شما تاثیر می گذارد. استفاده از مداد با کیفیت پایین نتایج ضعیف تری را به همراه خواهد داشت.

به همین ترتیب استفاده از مداد با کیفیت بالا تر شانس موفقیت شما را افزایش می دهد. اگر چه مداد های با کیفیت پایین بسیار ارزان ترند، اما سعی کنید از خرید آن ها اجتناب کنید.

آن ها فقط رفتاری مشابه مداد های با کیفیت بالا تر خواهند داشت و احتمالا با نا امیدی رو به رو خواهید شد. مارک های مختلفی وجود دارند که با کیفیت محسوب می شوند. در حالی که قیمت کمی بالا تر است، اما ارزش سرمایه گذاری را دارند.

اصول نقاشی با مداد رنگی
اصول نقاشی با مداد رنگی

٢.از مداد تراش دستی استفاده کنید.

مداد های رنگی به طور کلی مبتنی بر موم یا روغن هستند. (مداد آب رنگ، مداد گرافیتی محلول در آب و مداد جوهر افشان مستثنی می باشند زیرا این مداد ها از نظر فنی مداد رنگی نیستند).

تعیین مداد (روغن یا موم) بر اساس چسب استفاده شده برای نگه داشتن رنگ دانه است. چسب مداد های پایه مومی یا روغنی می تواند مداد تراش را خراب کند. چسب در مکانیزم و محل تراشیدن جمع می شود و در نهایت می تواند باعث شود که مداد تراش خوب عمل نکند. به همین دلیل پیشنهاد می شود از یک مداد تراش دستی ساده استفاده کنید. استفاده از آن آسان و ارزان است و فقط کار را انجام می دهد.

٣.سطح طراحی را در نظر بگیرید.

نادیده گرفتن اهمیت سطح نقاشی آسان است. گاهی اوقات نمی توانیم برای علامت گذاری صبر کنیم و فراموش می کنیم تاثیر سطح بر نقاشی مورد نظر خود را بررسی کنیم. در حالی که سطوح مختلف بسیاری وجود دارند که مداد های رنگی را می پذیرند، دو عامل اصلی باید در نظر گرفته شود که بافت و زمینه کاغذ می باشند.

بافت کاغذ نقشی حیاتی در نحوه رفتار علائم شما در سطح دارد. سطوح نرم تر مانند کاغذ بریستول کاربرد های هموار تری ایجاد می کنند. اگر چه یک سطح صاف به شما امکان کنترل بیشتری روی جزئیات تصویر را می دهد، اما ممکن است تعداد لایه های رنگی قابل قبول را محدود کند. بافت های خشن و زبر، مانند کاغذ آبرنگ یا کاغذ پاستلی Mi-Teintes، ممکن است جزئیاتی را که در ابتدا می توانید تولید کنید را محدود کند.

اما این کاغذ ها بیشتر با پذیرش کاربرد های متعدد رنگ وفق پیدا می ‌کنند. پس از افزودن لایه ‌های متعدد و جلا دادن، دستیابی به جزئیات بسیار ساده ‌تر است. زمینه و شدت رنگ کاغذ نیز مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد. به طور پیش فرض، بیش تر ما مستقیما به سراغ استفاده از کاغذ سفید می رویم. این چیزی است که اکثر ما به آن عادت کرده ایم، زیرا در دنیای کاغذ سفید زندگی می کنیم.

استفاده از کاغذ سفید مشکلی ندارد. کاغذ بریستول سفید است. اما سطوح سفید ما را وادار می کنند که مقادیر رسم شده را تیره تر کنیم و از آخرین حد ارزش خطی استفاده کنیم. به همین خاطر مقایسه مقادیر رسم شده و رنگ ها هنگام افزودن آن ها دشوارتر است.

با این وجود شروع کار با یک سطح متعادل (toned)، به ما کمک می کند که با یک ارزش خطی متوسط کار را ادامه دهیم. هنگام شروع کار با حد متوسط، می توانیم با ایجاد مقادیر روشن تر و تاریک تر، مقایسه ها و ارزیابی ها را کمی آسان تر کنیم.

آموزش نقاشی با مداد رنگی گام به گام برای کودکان و بزرگسالان

مداد رنگی از محبوب ترین وسیله های نقاشی می باشد. آموزش نقاشی با مداد رنگی ساده و آسان تا حرفه ای را از گل و طبیعت و … برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در این مطلب خواهید دید.

یکی از پر کاربرد ترین و در عین حال ساده‌ ترین تکنیک‌ های نقاشی کار با مداد رنگی است. این مدل هم در میان بچه ‌ها و هم در میان بزرگسالان بسیار محبوب است.

اگر بخواهید به صورت حرفه ‌ای این کار را دنبال کنید قطعا به تجهیزات زیادی احتیاج خواهید داشت، اما فعلا برای شروع تنها کافی است برگه ‌ای سفید و بسته ‌ای مداد رنگی تهیه کرده و همین حالا شروع به کشیدن نقاشی دلخواه خود کنید. در این بخش قرار است تعدادی نقاشی با مداد رنگی را به شما آموزش دهیم.

آموزش نقاشی با مداد رنگی گام به گام برای کودکان و بزرگسالان
آموزش نقاشی با مداد رنگی گام به گام برای کودکان و بزرگسالان

بهترین نقاشی با مداد رنگی

هر هنرمندی آرزوی حرفه ای نقاشی کشیدن را در سر دارد. حرفه ای بودن در نقاشی مانند تمام مهارت های دیگر نیازمند تمرین زیادی می باشد. داشتن بهترین ابزار نقاشی یا داشتن بهترین اساتید هنری هم لزوما نمی تواند شما را تبدیل به یک نقاش حرفه ای کند. در نهایت همه چیز به خود شما بر می گردد. به میزان علاقه ، تمرین و سختکوشی شما در این مسیر.

در این مطلب مجموعه ای از ویدئو های آموزشی بسیار مفید برای کسب مهارت بیشتر مخصوصا در نقاشی مداد رنگی برای شما جمع آوردی شده است.

ویدئو ها شامل موضوعاتی از قبیل آموزش نقاشی چهره ، منظره ، حیوانات و نحوه کار و اجرای تکنیک ها با مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل می باشد. همانطور که اشاره شد حتی داشتن مجموعه مداد رنگی ١٢۵ رنگ پلی کروم فابر کاستل هم نمی تواند به تنهایی شما را به هنرمندی حرفه ای تبدیل کند.

آموزش تکنیک های نقاشی با مداد رنگی

در ادامه به معرفی تکنیک های رنگ آمیزی با مداد رنگی خواهیم پرداخت.

  • چینش لایه ها در طراحی با مداد رنگی.

با استفاده از تکنیک چینش لایه ها در طراحی با مداد رنگی می توان رنگ های سازگار را به زیبایی در کنار هم قرار داد و رنگ های جدید خلق کرد.

  • استفاده از قلم مو های مخصوص blend کردن.

قلم مو های مخصوص blend کردن موجب می شوند تا رنگ ها شدت بیشتری داشته باشند. دقت داشته باشید که این روش در مداد رنگی هایی که پیگمنت کمی دارند هیچ کاربردی نخواهد داشت و هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

این تکنیک در نقاشی های سیاه قلم نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ( مقاله سیاه قلم چیست را برای اطلاعات بیش تر مطالعه کنید. )

آموزش مجازی نقاشی با مداد رنگی

نقاشی یکی از اصلی ترین رشته‌ های هنر های تجسمی است و قدمت آن شش برابر زبان نوشتاری می‌ باشد. اولین نقاشی ‌های یافت‌ شده در غار ها حاکی از آن است که انسان‌ های اولیه با کشیدن نقش حیوانات با شکار خود به نوعی ارتباط برقرار می کردند.

هنر نقاشی از بروز احساس و جوشش درون هنرمند و ابلاغ پیام، تا بیان موضوعات تعیین شده را در بر می ‌گیرد و هنرمند نقاش آن چه را که می ‌خواهد، توسط اشکال و رنگ ‌ها روی سطوح کوچک و بزرگ با ابزار و شیوه‌ های گوناگون، نقاشی نموده و توسط آن با دیگران ارتباط برقرار می ‌کند.

نقاشی به کار بردن رنگ دانه محلول در یک رقیق کننده و یک عامل چسباننده بر روی یک سطح نگهدارنده مانند کاغذ، بوم یا دیوار است. این کار توسط نقاش انجام می‌شود.

در نقاشی سبک های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. رئالیسم (واقع گرایی)، امپرسیونیسم (برداشت گرایی)، کوبیسم (حجم گرایی)، مدرنیسم (نو گرایی)، آبستره (انتزاعی) و پست مدرنیسم (فرا نوین) تعدادی از معروف ترین سبک های نقاشی می باشند.

آموزش مجازی نقاشی با مداد رنگی
آموزش مجازی نقاشی با مداد رنگی

آموزش مداد رنگی

یکی از ویژگی های استفاده از مداد رنگی در طراحی این است که رنگ ها با هم سازگار هستند. از معایب آن هم این است که به سختی می توانید دقیقا همان رنگی را که نیاز دارید پیدا کنید. رنگ های دیگر از طریق لایه بندی ها به دست می آیند. رنگ ها را روی هم قرار دهید تا نتیجه به رنگی که می خواهید نزدیک شود. چالش بعدی دانستن این است که این لایه ها چه تاثیری بر روی هم می گذارند.

آموزش نقاشی با مداد رنگی مقدماتی

ما در آموزشگاه آریا تهران برای آموزش نقاشی ساده با مداد رنگی برای نوجوانان و بزرگسالان و کودکان دو رده آموزش را ترتیب داده ایم و شما میتوانید بر اساس میزان آمادگی و مهارت خود در این کلاس ها شرکت کنید.

آموزش نقاشی با مداد رنگی مقدماتی مخصوص کسانی است که پیش زمینه آموزشی در این حوزه ندارند و میخواهند نقاشی را به صورت مقدماتی آغاز کنند.

در کلاس آموزش نقاشی ساده با مداد رنگی برای نوجوانان اصول اولیه نقاشی توسط بهترین استاد نقاشی تهران آموزش داده میشود و شما میتوانید به صورت مرحله به مرحله کار با مداد رنگی را یاد بگیرید. در این کلاس آموزشی اصول شناخت رنگ های مکمل آموزش داده میشود و گام به گام تا حرفه ای شدن در نقاشی پیش میروید.

آموزش نقاشی با مداد رنگی حرفه ای

از دیگر کلاس هایی که در آریا تهران برگزار میکنیم آموزش نقاشی با مداد رنگی حرفه ای میباشد و در صورتی که شما کاس مقدماتی را گذرانده باشید میتوانید در آموزش نقاشی با مداد رنگی حرفه ای شرکت کنید و گام به گام یاد بگیرید چطور به یک نقاش حرفه ای تبدیل شوید.

در آموزش نقاشی با مداد رنگی حرفه ای محتوای آموزشی به طور کامل در اختیار شما قرار میگیرد و شما میتوانید تمام ایرادات نقاشی و طراحی خود را از اساتید بپرسید. اساتید نقاشی آموزشگاه آریا تهران از بهترین متخصصین در زمینه امور هنری میباشند و همین امر باعث شده که کارآموزان این دوره آموزشی سریع تر بتوانند مسیر موفقیت را طی کنند و به اهداف شان برسند.

اگر سوای در مورد آموزش نقاشی با مداد رنگی حرفه ای و شرایط شرکت در آموزش نقاشی ساده با مداد رنگی برای نوجوانان دارید میتوانید با همکاران ما در آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید.

کانال آموزش نقاشی با مداد رنگی

دوره ی آموزش نقاشی با مداد رنگی، محدویتی از لحاظ سن و از لحاظ استعداد و توانایی فردی ندارد. هنر دوستان کودک و خردسال می توانند در دوره های مخصوص نقاشی کودکان و نقاشی نوجوانان، و دیگر عزیزان با هر سن و سالی می توانند در دوره های آموزش نقاشی با مداد رنگی برای بزرگسالان شرکت و از آموزش ها و امکانات منحصر به فرد آن استفاده کنند.

آموزش رایگان نقاشی با مداد رنگی

تعریف نقاشی به زبان ساده، خلق هر نقشی با رنگ می باشد. هر چند در بین افراد مختلف بر هنری بودن یا نبودن نقاشی اختلاف نظر هایی است و برخی خلق اثری را در حالت هنری نقاشی خوانده و برخی هر گونه نقش و نگاری که شکل پذیر است را نقاشی می گویند. ولی باید دقت داشت که بازی با رنگ ها و ایجاد آثار مختلف در هر قالبی و هر سطحی یک کار لذت بخش و دوست داشتنی است و اگر هم به عنوان یک حرفه به ان نگاه نمی کنید، می توان به عنوان یک لذت بسیار ناب در زندگی به آن نگاه کرد.

آموزش رایگان نقاشی با مداد رنگی
آموزش رایگان نقاشی با مداد رنگی

نقاشی با مداد رنگی آسان

مداد رنگی ها چون قابلیت ساخت اشکال و جان دادن به طرح ها را دارند، بین مردم دارای مقبولیت می باشند. در سال‌ های اخیر نمایش نقاشی هایی که با مداد رنگی کشیده شده اند در موزه‌ ها و در کلکسیون های شخصی بسیار دیده می شوند. اگر شما به هر نحوی با آب رنگ و یا سایر لوازم طراحی و نقاشی آشنایی داشته باشید به خوبی می دانید که کار با مداد رنگی به دلیل سهولت در دسترس بودن و سادگی کار می تواند جذابیت زیادی داشته باشد.

نقاشی با مداد رنگی ساده و زیبا

در طراحی با مداد رنگی، بزرگترین مشکل این است که رنگ مورد نظر خود را به راحتی نمی توان پیدا کرد. برای پیدا کردن یا به دست آوردن رنگ مورد نظر خود باید چندین لایه رنگ را روی هم دیگر قرار داد تا به رنگ مطلوب برسد. به این کار لایه چینی با مداد رنگی گفته می شود.

نقاشی با مداد رنگی ساده از سرفصل های آموزشی مقدماتی میباشد که شما میتوانید نکات این دوره آموزشی را از برترین استاد نقاشی تهران بهره مند شوید و با آموزش گام به گام نقاشی با مداد رنگی به یک نقاش حرفه ای تبدیل شوید.

در صورتی که به نقاشی حرفه ای با مداد رنگی علاقه داشته باشید میتوانید در دوره آموزش نقاشی حرفه ای آریا تهران شرکت کنید و نکات تکمیلی نقاشی حرفه ای با مداد رنگی را یاد بگیرید و از نکات برای ورود به بازار کار و کسب درآمد از هنر آموخته تان استفاده کنید.

شما در این دوره آموزشی تحت آموزش نقاشی با مداد رنگی ساده به صورت تخصصی قرار میگیرید و میتوانید به راحتی بهترین نقاشی ها را خلق کنید.

شما می توانید مقاله آموزش رنگ شناسی را برای کسب اطلاعات بیش تر مطالعه کنید.

آموزش نقاشی با مداد رنگی مبتدی و حرفه ای

آموزش نقاشی با مداد رنگی مبتدی و حرفه ای

قطعاً در زمانی که دارید این مقاله را می‌ خوانید به دنبال روش ها و تکنیک هایی هستید که بتوانید نقاشی با مداد رنگی را فرا گرفته و یا آن را بهبود ببخشید. نقاشی با مداد رنگی دارای اصول و قواعد اولیه می ‌باشد که ما در این مقاله به شما علاوه بر معرفی پکیج آموزش با مداد رنگی، چندین نکته کاربردی برای بهبود تکنیک نقاشی خود ارائه می دهیم.

اگر به مطالعه این مقاله علاقه داشتید، خوب است که مقاله های روان شناسی رنگ های خنثی و روان شناسی رنگ ارغوانی را نیز مطالعه کنید.

آموزش نقاشی با مداد رنگی فانتزی

از دیگر سرفصل هایی که در دوره آموزش نقاشی به مدارد رنگی حرفه ای و مقدماتی به شما آموزش داده میشود آموزش نقاشی با مداد رنگی فانتزی میباشد. شما رد این دوره آموزشی یاد میگیرید که چگونه نقاشی های فانتزی بکشید.

اگر میخواهید به صورت تخصصی و گام به گام نقاشی حرفه ای با مداد رنگی را یاد بگیرید شرکت در دوره آموزش نقاشی با مداد رنگی مقدماتی تا پیشرفته به شما پیشنهاد میشود. شما در این دوره از رنگ شناسی آموزش را آغاز میکنید و تا نقاشی حرفه ای با مداد رنگی یادگیری را ادامه میدهید.

آموزش نقاشی با مداد رنگی pdf

در صورتی که شما در کلاس آموزش نقاشی با مداد رنگی حرفه ای شرکت کنید به شما فایل آموزش نقاشی با مداد رنگی pdf ارائه میشود و شما میتوانید تمام نکات را در قالب فایل پی دی اف دریافت کنید و بدون محدودیت زمانی و مکانی این نکات را دوره کنید.

همچنین شما میتوانید از فایل آموزش نقاشی با مداد رنگی pdf برای ارائه تحقیق درباره نقاشی نیز استفاده کنید و نکات آموزشی تئوری را به دیگران نیز آموزش دهید.

سوالات متداول:


آموزش نقاشی با مداد رنگی مبتدی و حرفه ای آریا تهران چه مزیتی دارد؟


این دوره آموزشی به صورت مقدماتی تا پیشرفته میباشد و شما میتوانید با کمترین هزینه نقاشی با مداد رنگی ساده تا حرفه ای را یاد بگیرید و از حضور برترین اساتید نقاشی ایران بهره مند شوید.

هزینه آموزش نقاشی با مداد رنگی چقدر است؟


شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر درباره سرفصل های آموزش نقاشی با مداد رنگی و هزینه دوره با آموزشگاه آریا تهران تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید.

آیا در این دوره وسایل لازم برای نقاشی معرفی می شود؟


بله، یکی از مهم ترین مسائلی که اغلب هنرجویان با آن مشکل دارند این است که وسایلی که در آموزش ها می بینند را دقیقا نمی شناسند. ولی ما در این دوره مداد رنگی، از ۲ نوع مداد رنگی استفاده کرده ایم و کد رنگی هر کدام را جدا معرفی کرده ایم. علاوه بر این کد مداد های خاص پلی کروم را نیز توضیح داده ایم تا بصورت تک خریداری کنید و هزینه اضافی نپردازید.