مراقبت های بعد از پیرسینگ

مراقبت بعد از زدن پیرسینگ را در این مقاله آموزشی قصد داریم که توضیح دهیم، همانطور که می دانید پیرسینگ (Piercing) به معنای سوراخ‌ کاری بدن است که در آن سوراخی در بخش‌ های مختلف بدن ایجاد می‌ شود تا جواهراتی مانند حلقه، گوشواره و غیره در آن قرار داده شود که این کار باید […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: piercing
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

مراقبت بعد از زدن پیرسینگ را در این مقاله آموزشی قصد داریم که توضیح دهیم، همانطور که می دانید پیرسینگ (Piercing) به معنای سوراخ‌ کاری بدن است که در آن سوراخی در بخش‌ های مختلف بدن ایجاد می‌ شود تا جواهراتی مانند حلقه، گوشواره و غیره در آن قرار داده شود که این کار باید توسط بهترین مرکز پیرسینگ تهران انجام شود، اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد مراقبت بعد از پیرسینگ است که در ادامه قصد دایم راجع به آن صحبت کنیم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مراقبت های بعد پیرسینگ زدن
مراقبت های بعد پیرسینگ زدن

مراقبت های بعد پیرسینگ زدن

مراقبت بعد پیرسینگ، بعد از پیرسینگ برای انواع پیرسینگ، مراقبت‌های مختلفی را باید انجام داد تا بتوانید بهترین نتیجه را از پیرسینگ به دست آورید. برخی از مراقبت‌های معمول در پیرسینگ عبارتند از:

  • استفاده از محلول آب و نمک برای تمیز نگه داشتن اطراف زخم
  • سعی کنید که از مواد استریل و ضد عفونی برای تمیز کردن اطراف زخم با مشورت پزشک استفاده نمایید.
  • از الکل، بتادین، هیدروژن پراکسید برای شستشوی اطراف بیکینی استفاده نکنید
  • پیرسینگ زدن حتما باید توسط یک فرد متخصص و ماهر در این زمینه و با استفاده از وسایل بهداشتی انجام شود.

اگر میخواهید با انواع وسایلی که برای پیرسینگ گوش استفاده میشود آشنا شوید پیشنها میشود به مقاله وسایل مورد نیاز پیرسینگ مراجعه کنید.

مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش
مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش

مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش

مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش، پیرسینگ گوش با استفاده از ابزار خاص نیز فرایندی است که در آن سوراخی در بخش‌ های مختلف گوش مانند پیرسینگ در کره گوش، حفره گوش، تپه گوش و دیگر بخش‌ های گوش ایجاد می‌ شود و جواهرات در آن قرار می‌ گیرد، این نوع پیرسینگ بسیار رایج است و می‌ تواند به عنوان زیورآلات جذاب و شخصیتی در نظر گرفته شود.

مراقبت های بعد از پیرسینگ گوش و یا مراقبت بعد از سوراخ کردن غضروف گوش نیز باید حتما مورد توجه شما قرار بگیرد.

به عنوان مثال شما می توانید برای مراقبت بعد از پیرسینگ گوش با یک مخلوط آب و نمک اطراف گوش خود را با این محصول تمیز نمایید، و کلا تا چند روز برای دست زدن به این ناحیه حتما باید دست های خود را استریل کرده و به هیچ عنوان دست های آلوده را به این بخش نزنید.

مراقبت بعد پیرسینگ گوش همچنین شامل این مورد هم می شود که بیش از دو بار در روز محل پیرسینگ گوش را نشویید، زیرا تحریک می شود، همچنین برای مراقبت های بعد از پیرسینگ لاله گوش به مدت ۳ هفته از زدن روغن و یا پماد اجتناب نمایید چون که این مورد هم می تواند باعث عفونت شود.

اگر میخواهید مراقبت بعد از سوراخ کردن غضروف گوش و مدل های به روز و جدید پیرسینگ گوش را به همراه عکس های جذاب مشاهده کنید و برای پیرسینگ گوش ایده های جذابی پیدا کنید حتما به صفحه جدیدترین مدل پیرسینگ گوش مراجعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش کودک

بعد از سوراخ کردن و یا پیرسینگ گوش کودکان نیز یکسری مراقبت ها و دستورالعمل های اولیه مورد نیاز است که شما باید مواردی که در بخش قبل برای مراقبت بعد از پیرسینگ گفته شد نیز رعایت نمایید، برای مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش بزرگسال و مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش نوزاد باید موارد ذکر شده در بخش قبلی را کاملا توجه نمایید.

دقت داشته باشید که گوش کودکان حساسیت بیشتری دارد و شما باید نکات بهداشتی و مراقبی را بیشتر در مورد گوش کودکان در نظر داشته باشید تا درگیر عفونتی نشوند.

اگر سوالی در مورد مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش کودکان دارید که در این مقاله به آن ها پاسخ داده نشده است میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

مراقبت های بعد از پیرسینگ بینی
مراقبت های بعد از پیرسینگ بینی

مراقبت های بعد از پیرسینگ بینی

برای مراقبت بعد از پیرسینگ بینی هم نکاتی را نیاز است که نیاز است حتما به آن توجه نمایید تا از بروز عوارضی مثل عفونت بینی، کبودی و سیاهی اطراف بینی جلوگیری نمایید. ضمنا پیرسینگ بینی هم باید توسط یک فرد کاربلد و شخصی که آموزش پیرسینگ بینی را به خوبی یاد گرفته باشد انجام شود.

برای این منظور و مراقبت از پیرسینگ بینی از تمیز کردن سوراخ پیرسینگ خود با بتادین، کلر هگزدین، الکل، پراکسید هیدروژن، یا سایر ضدعفونی کننده ها و صابون‌های قوی جدا خودداری کنید.

همچنین مراقبت بعد از سوراخ کردن بینی و مراقبت های بعد از انجام پیرسینگ بینی شامل این مورد هم می شود که شما باید از فرو بردن سوراخ پیرسینگ خود در آب های غیر بهداشتی و آب هایی که دارای کلر هستند مانند آب استخر خودداری نمایید. به عنوان مثال برای مراقبت های بعد از زدن پیرسینگ بینی سعی کنید که تا چند هفته از رفتن به استخر خودداری نمایید چرا که همانطور که می دانید آب استخر دارای حجم زیادی کلر می باشد.

مراقبت بعد از پیرسینگ سپتوم

سوراخ کردن تیغه ای که از سپتوم بینی عبور می کند، یعنی ناحیه بین سوراخ های بینی (که معمولاً به عنوان نقطه شیرین شناخته می شود)، پیرسینگ سپتوم نامیده می شود. در این وضعیت سپتوم با یک سوزن در قسمت نازک گوشت به سمت جلوی بینی، سوراخ می شود.

در مرحله بعد، یک تکه جواهرات در سوراخ پیرسینگ سپتوم قرار می گیرد. به طور معمول این فلز به شکل حلقه، نعل اسب یا میله برای تزئین سوراخ سپتوم استفاده می شود.

مراقبت های بعد از پیرسینگ سپتوم هم مانند پیرسنگ بینی است که در بخش قبلی در مورد آن توضیح داده شد.

مراقبت های بعد از پیرسینگ ناف نیز باید مورد توجه شما قرار گیرد تا از بروز هرگونه عفونتی جلوگیری شود. همانطور که می دانید احتمال بروز عفونت در پیرسینگ ناف نسبت به پیرسینگ گوش و دیگر نقاط بدن بسیار بالاتر است پس به همین دلیل مراقبت بعد پیرسینگ ناف بسیار ضروری است و پیرسینگ ناف هم حتما باید توسط یک فرد متخصص و ماهر در این زمینه انجام شود، هر چند که بسیاری از متخصصین پوست انجام پیرسینگ ناف را اصلا تایید نمی کنند.

مراقبت های بعد پیرسینگ ناف می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سعی کنید که به مدت سه هفته اطراف ناف را خشک نگه دارید.
  • تا چندین هفته از لباس های تمیز و بهداشتی استفاده نمایید.
  • استریل کردن و تمیز کردن محل زخم هم شامل مراقبت پیرسینگ ناف می شود.

مراقبت بعد از پیرسینگ لب

مراقبت های بعد از پیرسینگ لب را نیز در این بخش قصد داریم که بررسی نماییم. همانطور که می دانید پیرسینگ لب هم یکی از روش های رایج و پرطرفدار پیرسینگ است که در بین انواع پیرسینگ این روش طرفداران بسیار بیشتری دارد.

همانطور که مطمئنا مطلع هستید پیرسینگ لب دارای انواع مختلفی نیز هست، که انواع پرطرفدار آن شامل:

  • پیرسینگ لبرت
  • پیرسینگ فیلتروم
  • پیرسینگ مدوسا
  • پیرسینگ مونرو
  • پیرسینگ مدونا

برای مراقبت بعد پیرسینگ لب و یا مراقبت های بعد از پیرسینگ لپ و همچنین مراقبت بعد از پیرسینگ زبان سعی کنید که دستورالعمل های زیر را رعایت نمایید:

در ابتدا شما سعی کنید که بعد از پیرسینگ لب روزی یکبار با استفاده از دهان شویه دهان خود را استریل نمایید.

به مدت ۷۲ ساعت سعی کنید که دوش نگیرید.

به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت سعی کنید که غذا و نوشیدنی‌های خیلی گرم نخورید.

مراقبت بعد از پیرسینگ ابرو
مراقبت بعد از پیرسینگ ابرو

مراقبت بعد از پیرسینگ ابرو

پیرسینگ ابرو نیز پیرسینگ به عنوان یک زیور ظاهری جذاب و شخصیتی در نظر گرفته می‌ شود و می‌تواند به زیبایی و جذابیت ابروها اضافه کند، که این روش هم همانند پیرسینگ لب بسیار پرطرفدار است.

مراقبت های بعد از پیرسینگ ابرو شامل نکاتی است که در بخش های قبلی در مورد آن صحبت شد، به عنوان مثال با استفاده از محلول آب و نمک آن را اطراف آن را شستشو دهید، از برخورد آب های کلر دار مانند آب دوش حمام و آب استخر که حجم زیادی کلر دارد تا چند هفته جلوگیری نمایید.

مراقبت های بعد از پیرسینگ اسمایل

مراقبت های بعد پیرسینگ اسمایل هم مانند مراقبت های بعد از انواع مدل های پیرسینگ مانند پیرسینگ لب می باشد، البته پیرسینگ اسمایل عوارض بسیار زیادی را به همراه دارد، عوارضی مانند آسیب رسیدن به ناحیه دهان و دندان، آسیب به لثه ها، حتی ممکن است که در مواردی حس چشایی خود را از دست بدهید.

پس در حد امکان بهتر است که از انجام آن اجتناب نمایید و برای جلوگیری از عفونت تا حد امکان بهداشت را رعایت نمایید.

مراقبت های بعد از پیرسینگ بیکینی

پیرسینگ بیکینی نیز نیاز به یکسری مراقبت های اولیه دارد که در این بخش آن را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • در ابتدا حتما تمامی دستورالعمل های پزشک خود را بعد از انجام پیرسینگ بیکینی انجام دهید.
  • می توانید با نظر پرشک خود محل پیرسینگ را با محلول آب نمک شستشو دهید.
  • از الکل، بتادین، هیدروژن پراکسید برای شستشوی اطراف بیکینی استفاده نکنید.
  • تا چند وقت سعی کنید که لباس راحت و گشاد بپوشید.
  • به مدت یک ماه از رابطه جنسی خودداری نمایید(ضمنا افرادی که پیرسینگ بیکینی انجام می دهند به یاد داشته باشند که جواهرات و فلزات واژن می تواند باعث سوراخ شدن کاندوم در حین رابطه جنسی شود. )
  • به مدت یک هفته اجازه ندهید آب کلر دار مانند آب استخر و یا آب حمام به محل زخم برسد.

مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش نوزاد نی نی سایت

مراقبت بعد از پیرسینگ گوش نی نی سایت، سوراخ کردن گوش کودک امری سلیقه‌ای و غیر ضروری است و در میان برخی از اقوام و ملل به عنوان فرهنگ و آداب و رسوم قومی-قبیله‌ای رواج دارد، شاید سوراخ کردن گوش در ظاهر کاری ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد ولی رعایت نکردن اصول بهداشتی و تعجیل برای انجام آن موجب آسیب به بدن کودک و در برخی مواقع لطمات جبران ناپذیر می‌شود.

مراقبت بعد از پیرسینگ بینی نی نی سایت؟

مراقبت های بعد از پیرسینگ بینی نی نی سایت، پیرسینگ بینی در واقع با ایجاد یک سوراخ یا یک برش در غضروف بینی، در جاهای مختلف بینی همراه است، محل‌های متفاوتی برای قرار‌دادن پیرسینگ بینی وجود دارد که عبارت‌اند از پیرسینگ سپتوم، پیرسینگ پره بینی، پل بینی و غیره که در ابتدای این مقاله با روش های مراقبتی بعد از پیرسینگ بینی آشنا شدیم.

مراقبت بعد از پیرسینگ لب نی نی سایت

برای مراقبت بعد از پیرسینگ لب نیز شما باید دستور العمل هایی مثل دوش نگرفتن، آرایش نکردن، به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت غذای گرم نخوردن را رعایت نمایید.

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، پیشنهاد می کنیم که با مطالعه سایر مقالات مجله آرایشی و زیبایی آریا تهران اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

مراقبت بعد از سوراخ کردن گوش بزرگسال نی نی سایت

مراقبت های بعد از پیرسینگ نی نی سایت، بعد از پیرسینگ گوش افراد بزرگسال نیز سعی کنید از جواهرات و فلز های مناسب استفاده نمایید، همچنین شست و شوی محل پیرسینگ گوش، استفاده از روبالشتی مناسب و رعایت نکات بهداشتی از جمله مواردی است که باید رعایت نمایید.

سوالات متداول:

مراقبت های بعد از پیرسینگ چیست؟

مراقبت های بعد از پیرسینگ شامل مواردی مثل استفاده از محلول آب و نمک برای شستشوی اطراف زخم، خشک نگه داشتن اطراف زخم، تمیز کردن آطراف آن با استفاده از موارد استریل و غیره است که در این مقاله آموزشی به صورت کامل در مورد آن توضیح داده ایم.

مراقبت های بعد از پیرسینگ گونه؟

بعد از انجام مدل های مختلف پیرسنگ مانند پیرسینگ گونه می بایست دهان خود را با مشورت پزشک روزی یکبار با دهان شویه شستشو دهید تا از بروز عفونت در آن جلوگیری نمایید.

مراقبت های بعد از پیرسینگ گوش نی نی سایت؟

می توانید برای مراقبت بعد از پیرسینگ گوش با یک مخلوط آب و نمک اطراف گوش خود را با این محصول تمیز نمایید، و کلا تا چند روز برای دست زدن به این ناحیه حتما باید دست های خود را استریل کرده و به هیچ عنوان دست های آلوده را به این بخش نزنید.

مراقبتهای بعد از پیرسینگ ناف نی نی سایت؟

مراقبت های بعد از پیرسینگ ناف نی نی سایت، مراقبت بعد پیرسینگ ناف بسیار ضروری است و پیرسینگ ناف هم حتما باید توسط یک فرد متخصص و ماهر در این زمینه انجام شود، هر چند که بسیاری از متخصصین پوست انجام پیرسینگ ناف را اصلا تایید نمی کنند.