رم ریدر چیست

رم ریدر به دستگاه کوچکی می گویند که ظاهری مانند یک فلش دارد ، از این دستگاه برای متصل کردن کارت های حافظه مختلف به دستگاه کامپیوتری شما استفاده می شود. در همین چند سال پیش برای اینکه بتونیم حافظه های داخلی دستگاه های مختلفمون رو به کامپیوتر و لپ تاپ وصل کنیم به مشکلات […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

رم ریدر به دستگاه کوچکی می گویند که ظاهری مانند یک فلش دارد ، از این دستگاه برای متصل کردن کارت های حافظه مختلف به دستگاه کامپیوتری شما استفاده می شود.

در همین چند سال پیش برای اینکه بتونیم حافظه های داخلی دستگاه های مختلفمون رو به کامپیوتر و لپ تاپ وصل کنیم به مشکلات زیادی برخورد می گردیم و در نهایت بیخیال ماجرا می شدیم.خب همگی می دونیم که دستگاه های مختلفی وجود داره که هر کدوم هم کارت حافظه مخصوص خودشون رو دارن، و یقینا پورت های USB کامپیوتر های خانگی نمی تونه همه این هارو ساپورت کنه.

دقیقا همینجا بود که مخترع های تکنولوژی به این فکر افتادند که بتونن یه دستگاه کوچک تبدیل مانندی تولید کنند که از همه کارت های حافظه پشتیبانی کنه و بتونه اطلاعات رو به کامپیوتر بفرسته و یا حتی دریافت کنه.

اینجا شد که رم‌ریدر ها متولد شدند تا کار رو برای برخی از شغل های مرتبط با این حوزه راحت کنند ، از مهم ترین شغل هایی که داشتن رم ریدر براشون بسیار واجبه، شغل های مرتبط با عکاسی و فیلمبرداریه.

می دونید که در این شغل ها همیشه انتقال اطلاعات از دوربین به کامپیوتر انجام می شه و حتی اگه سرشون شلوغ باشه روزی چندبار این کار رو انجام می دن. پس بوجود اومدن رم ریدر برای این افراد بسیار موثر و مشکل گشا بود.

البته این رم ریدر ها فقط یک بار تولید نشدند و مدل های مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های بخصوص خود را دارند ، برخی پورت کارت حافظه بیشتری دارند و برخی از سرعت بیشتری برخوردارند.

توجه داشته باشید که رم ریدر ها شباهت زیادی با یو اس بی های مخرب دارند ، اگر درباره ابزار هکر ها برای نفوذ به کامپیوتر اطلاعی ندارید مقاله Bad Usb چیست را مطالعه کنید.

مزایای رم ریدر ها

مزایای رم ریدر ها

تا به اینجا درباره چرایی تولید رم ریدر ها صحبت کردیم و الان نوبت به این میرسه که درمورد برخی از مزایای رم ریدر صحبت کنیم.

  • رم ریدر ها نیازی به کابل ندارند ! شما می توانید هر رم ریدری را به کامپیوتر و لپ تاپی که دارای پورت USB باشند متصل کنید.
  • سرعت انتقال داده به طرز شگفت انگیزی بالا می باشد، علل خصوص رم ریدر هایی که از نسخه USB3.0 پشتیبانی می کنند.
  • رم ریدر ها فقط برای یک کارت حافظه قابل استفاده نیستند و در واقع می توان کارت های حافظه متفاوتی را به رم ریدر متصل کنید.
  • رم ریدر ها به شکل قابل توجهی کمک به صرفه جویی باتری می کنند ، از باتری دوربین گوشی گرفته تا لپ تاپ و…

معرفی انواع مختلف رم ریدر ها

معرفی انواع مختلف رم ریدر ها

همانطور که پیش تر اشاره کردیم رم ریدر ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از این مدل ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد که در این بخش به آن می پردازیم.

نوع اول ، رم ریدر های تک کارته : این نوع رم ریدر ها همانطور که از نامش پیداست تنها یک کارت حافظه را پشتیبانی می کنند. معمولا نوع اول به درد افرادی می خورد که برای مصارف شخصی می خواهند یک رم ریدر خریداری کنند و بیشتر از یک کارت حافظه ندارند.

نوع دوم ، رم ریدر های چند کارته : تنها تفاوت بین این رم ریدر با نوع قبلی این است که از چند کارت حافظه پشتبانی می کند ، معمولا در شرکت های کوچک که دستگاه هایی با مدل های متفاوت وجود دارد استفاده کردن از این رم ریدر ها کارآمد خواهد بود.

نوع سوم ، رم ریدر های سرعت بالا : همانطور که پیشتر اشاره کردیم ، سرعت انتقال داده بسیاری با اهمیت می باشد، رم ریدر های نوع سوم درواقع از پورت USB3.0 پیشتیبانی می کنند و سرعت بسیار بالاتری نسبت به نسخه پیشین خود یعنی USB2.0 دارند.

نوع چهارم ، رم ریدر های کوچک : رم ریدر های کوچک و جمع جور که به اصطلاح به آن رم ریدر های جیبی گفته می شوند خوراک سفر می باشند و از لحاظ فیزیکی ، حجم و وزن پایینی دارند.

معرفی بهترین رم ریدر های ۲۰۲۰

حالا که به صورت کامل به رم ریدر ها آشناییت پیدا کردید، چنتا از بهترین رم ریدر های سال ۲۰۲۰ را باهمدیگر مورد بررسی قرار می دهیم :

  • رم ریدر USB 3.0 انکر Anker USB 3.0 Card Reader
  • رم ریدر فوق العاده سریع KiWiBiRD USB 3.0
  • رم ریدر WECODO با کانکتور ۲ در ۱
  • کارت خوان Rocketek Mini USB 3.0

این چهار مدل رم ریدر از بهترین و پرسرعت ترین رم ریدر های سال ۲۰۲۰ می باشند که از خرید آن ها به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد!

پ ن : (مال بابام نیست که تبلیغشو کنم !)

مشکلات رایج رم ریدر ها

مشکلات رایج رم ریدر ها

استفاده کردن از رم ریدر ها به هیچ عنوان کار سختی نمی باشد ، اما در برخی از شرایط مشکلاتی پیش می آید که اگر اطلاع کافی از آن نداشته باشید ممکن است که دستگاه خود را خراب کنید،در این بخش مشکلات رایج رم ریدر ها می پردازیم.

نحوه گذاشتن رم در رم ریدر

اولین سوالی که برای مصرف کنندگان رم ریدر پیش می آید این است که چطور می توان یک رم را به رم ریدر متصل کرد، توضیح دادن به صورت نوشتاری این مبحث کمی خسته کننده و ناکارآمد می باشد پس به همین منظور ویدیوی آموزشی آن را برای شما آماده کردیم(زیرنویس انگلیسی).

نشناختن رم ریدر

بعضی مواقع با اتصال کارت حافظه به رم ریدر و سپس رم ریدر به کامپیوتر هیچ واکنشی را از سمت کامپیوتر دریافت نمی کنید، ساده ترین روش برای حل این موضوع این است که یک بار دیگر رم ریدر را از پورت USB خارج کنید و دوباره امتحان کنید، اگر جواب نداد این کار را برای کارت حافظه انجام دهید.اگر باز هم به مشکل خوردید کامپیوتر را ری استارت کنید و دوباره امتحان کنید.

در صورتی که هیچ یک از روش های گفته شده به کار شما نیامد ، باید از سلامت و بروز بودن درایو رم ریدر در کامپیوتر خود خبردار شوید که در این مقاله گنجایشی ندارد،به زودی در آریا تهران مقاله ای تحت عنوان مشکلات رایح رم ریدر ها منتشر می کنیم و لینک آن را در همین بخش می گذاریم.

درست جا نخوردن رم ریدر

برخی از پورت های USB به دلیل استفاده نادرست و یا بی اندازه، از حالت استاندارد و اصلی خود درآمده اند و شکل ناجوری به خود گرفته اند، در این صورت نمی توان کابل رم ریدر را به پورت رایانه خود متصل کنید و یا اگر هم بتوانید، نمی توانید به درستی از آن کار بکشید.

شاید خنده دار برسد ولی فوت کردن سر USB و همینطور پورت کامپیوتر می تواند روش خوبی برای تمیز کردن محیط داخلی آن باشد، غیر طبیعی نیست که زباله کوچکی در این دو محل جا پیدا کرده باشد و در این صورت ممکن است USB شما بد جا بروند و یا به صورت کلی جا نرود! پس یک فوت جزئی قبل از انجام این عملیات می تواند کمک بسیاری کند.

عدم نصب درایور رم ریدر

بسیاری از رم ریدر های پیشرفته نیازمند یک معرفی کوچولو به کامپیوتر می باشند، این قرار ملاقات معرفی را درایور ها انجام می دهند، معمولا بعد از نصب ویندوز یک پیغال جهت نصب و یا آپدیت درایور ها دریافت می کنید که اگر از آن سرپیچی کنید ممکن است یک سری از بخش های کامپیوتر شما درست کار نکند، برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید هر چند وقت یکبار گزینه Check for updates درایور ها را بزنید تا در صورت آمدن آپدیت جدید، از آن غافل نباشید.

البته اگر در انجام مراحل بالا ناکام ماندید، می توانید با یک سرچ کوچولو داخل گوگل، به راحتی درایور مربوطه رو دانلود و نصب کنید.

حالا که به درک کامل و درستی از رم ریدر ها رسیدید، وقت آن رسیده که درم ورد یک سری از تفاوت های آن با سایر ابزار های دیجیتال بدونید :

تفاوت رم ریدر با فلش

تفاوت رم ریدر با فلش

بسیاری از کاربران سوال می کنند که “مگر رم ریدر تفاوتی با فلش usb دارد ؟”…. جواب این سوال بسیار واضع است، بله!

ظاهر رم ریدر و فلش شاید تا حدودی شبیه به یکدیگر باشد اما تفاوت بسیاری مشهودی در کاربرد دارند. در واقع فلش ها یک محل ذخیره سازی برای اطلاعات مختلف می باشند که می تواند با استفاده از آن فایل های مختلف را از یک سیستم به یک سیستم دیگر انتقال داد. اما رم ریدر ها برای شناساندن کارت های حافظه (معمولا رم های میکرو یا دوربین و…) به کامپیوتر تولید شده اند و به خودی خود هیچ فضای ذخیره سازی ای ندارند.

امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید ، برای مطالعه سایر مقالات این چنینی می توانید به بخش مقالات ما مراجعه کنید.