آموزش وبلاگ نویسی

در این مقاله آموزشی قصد داریم که آموزش وبلاگ نویسی و نحوه ایجاد انواع وبلاگ ها را به شما آموزش دهیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه وبلاگ نویسی و مهارت های لازم برای ساخت یک وبلاگ حرفه‌ای را به شما آموزش دهیم. مطالبی که در این صفحه خواهید […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در این مقاله آموزشی قصد داریم که آموزش وبلاگ نویسی و نحوه ایجاد انواع وبلاگ ها را به شما آموزش دهیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه وبلاگ نویسی و مهارت های لازم برای ساخت یک وبلاگ حرفه‌ای را به شما آموزش دهیم.

وبلاگ نویسی یعنی چه

قبل از اینکه به سراغ آموزش وبلاگ‌نویسی برویم ابتدا می خواهیم که با معنی و مفهوم وبلاگ آشنا شویم، همانطور که می‌دانید وبلاگ به انگلیسی از کلمه Weblog برگرفته شده است که یک مجله و یک وب سایت آنلاین گفته می‌شود که این مجله و یا وب سایت آنلاین یک سری اطلاعات را به مخاطب خود منتقل می کند.

و شاید بتوان وبلاگ را به این صورت هم تعریف کرده بستری که در آن یک فرد و یا یک گروه از نویسندگان نظرات خود را در مورد موضوعات مختلف بیان می کنند و آن مطالب را با سایر کاربران در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند وبلاگ گفته می شود.

وبلاگ ها همانطور که میدانید دارای انواع مختلفی هستند که شما می توانید با مطالعه مقاله آموزشی انواع وبلاگ با انواع وبلاگ ها و نحوه کار آنها آشنا شوید.

وبلاگ نویسی یعنی چه
وبلاگ نویسی یعنی چه

آموزش وبلاگ نویسی حرفه‌ای

طرحی که شما به صورت حرفه‌ای با نحوه اصول وبلاگ‌نویسی آشنا شوید ابتدا باید یکسری مهارت ها را یاد بگیرید که در بخش زیر شما را با برخی از این مهارت ها آشنا می کنیم که این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند که هرچه بهتر و حرفه ای تر بتوانید یک وبلاگ را برای خود طراحی و پیاده سازی نمایید و مطالب خود را در آن به اشتراک بگذارید.

ساخت و طراحی قالب وبلاگ:

در ابتدای شروع مهارت وبلاگ‌نویسی اولین موضوعی که باید مدنظر شما قرار گیرد ساخت و طراحی یک قالب حرفه ای وبلاگ مورد نظر است که برای این منظور شما باید به مباحث طراحی آشنا باشید و با توجه به موضوعی که قصد دارید در وبلاگ خود مطالب مورد نظر را در آن بزرگ و کاربران به اشتراک بگذارید رنگ بندی و طراحی قالب وبلاگ شما باید مطابقت کامل با موضوع شما را داشته باشد.

این زمینه می توانید شما با گرافیست‌های حرفهای مشورت نمایید و یا اینکه برای قالب وبلاگ خود می توانید از وبسایت های حرف های مانند وب سایت Themeforest.net کمک بگیرید که در این وبسایت در موضوعات مختلف پیشنهاداتی به شما ارائه می شود که می توانید برای ساخت و طراحی قالب وبلاگ خود از آن استفاده نمایید.

یادگیری مهارت درج مطالب خلاقانه در وبلاگ:

موضوع بسیار مهمی که در آموزش وبلاگ نویسی باید به آن توجه نمایید این است که شما باید با مهارتهای تولید و محتوا در موضوعات مختلف آشنا شوید که در این زمان می توانید مقاله آموزشی تولید محتوا چیست را مطالعه نمایید، این مقاله آموزشی شما را با نحوه تولید محتوای یونیک و کاربر پسند در انواع وبلاگ و وب سایت های مختلف آشنا خواهید شد، البته شما می توانید در کلاس های آموزشی دوره تولید محتوا نیز شرکت نمایید تا به صورت حرفه ای با نحوه تولید محتوا در انواع وبلاگ ها آشنا شوید.

اما اگر به صورت خلاصه به خواهیم شما را با تکنیک های محتوا نویسی آشنا کنیم باید به شما بگوییم که شما در ابتدا باید نیازهای مخاطب هدف خود را شناسایی نمایید و پس از شناسایی این نیازها شما می دانید که در مورد موضوعی که در وبلاگ خود قصد دارید کار تولید محتوا را انجام دهید دقیقا چه چیزی را باید به مخاطب خود منتقل نمایید که این موضوع می‌تواند در بحث تولید محتوا بسیار به شما کمک کند.

درواقع برای اینکه شما به یک وبلاگ نویس حرفه ای تبدیل شوید باید مهارت هایی مثل تایپ ده انگشتی و همچنین آشنایی با اصول قواعد زبان فارسی را نیز به خوبی بلد باشید که برای منظور تا می توانید میزان مطالعه خود را بالا ببرید.

زمانی که میزان مطالعه شما بالا باشد شما به راحتی می توانید در مورد موضوعات مختلف در وبلاگ خود محتوا تولید نماید و مطالب خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

توجه » سفارش تولید محتوا با تخفیف ویژه توسط دپارتمان تولید محتوای مجتمع فنی آریا تهران انجام می شود.

آموزش وبلاگ نویسی حرفه‌ای
آموزش وبلاگ نویسی حرفه‌ای

یادگیری وبلاگ نویسی

قبل از این که شما بخواهید به صورت حرفه‌ای آموزش وبلاگ نویسی و ساخت وبلاگ را شروع کنید و مطالب خود را آماده کنید تا در وبلاگ مورد نظر با سایر کاربران به اشتراک بگذارید ابتدا یک سری سوالات برای شما مطرح می‌شود و آن هم این است که چگونه باید یک وبلاگ را بنویسید و چگونه یک وبلاگ را برای خود درست کنید و سوالاتی شبیه به این.
کسی که قصد طراحی و و ساخت یک وبلاگ را دارد در ابتدا باید مخاطب هدف خود را شناسایی نماید و بداند که مثلاً

کسی که می‌خواهد در مورد طراحی و ساخت وبسایت یک وبلاگ را ایجاد نماید باید بداند مخاطبِ طراحی وب سایت چیست و دقیقا چه نیازهایی دارد.

شناسایی این نیازها بهتر به شما کمک میکند که بتوانید در مورد موضوع مورد نظر مطالب خود را در وبلاگ منتشر نمایید و آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بنابراین کسی که به دنبال وبلاگ‌نویسی باشد و بخواهد یک وبلاگ برای خود بسازد باید پلتفرم لازم را فراهم کند تا متن مورد نظر خود را در آن قرار داده و در قالب یک وب سایت یا وبلاگ در دسترسی کاربران قرار دهد و این مطالب را با آنها به اشتراک بگذارد.

از زاویه دیگر شاید بتوان وبلاگ را شبیه به نوشتن یک کتاب یا حتی نوشتن دفتر خاطرات تشبیه کرد که در آن اطلاعات فرد با توجه به سلیقه و نظر و همچنین نیاز افراد مخاطب او نوشته می شود.

یادگیری وبلاگ نویسی
یادگیری وبلاگ نویسی

یک نمونه وبلاگ نویسی

شما می توانید با مراجعه به بخش وبلاگ سایت مجتمع فنی آریا تهران انواع مطالب درج شده در وبلاگ آریا تهران را مشاهده نمایید که در این بخش در موضوعات مختلف از جمله کامپیوتر، حسابداری، برنامه نویسی، شبکه، طراحی سایت، وسایل موضوعاتی که در این بخش درج شده را می توانید مطالعه نمایید که تا حد زیادی شما را با اصول وبلاگ نویسی حرفه‌ای آشنا می کند.

یک نمونه وبلاگ نویسی
یک نمونه وبلاگ نویسی

آموزش وبلاگ نویسی با گوشی

به طور کلی با استفاده از گوشی شما می توانید کار وبلاگ نویسی را انجام دهید و با استفاده از برنامه هایی مانند Gboard روی گوشی های اندروید و ios می توانید کار تولید محتوا برای وب سایت ها و وبلاگ های خود را در سریعترین زمان انجام دهید.

و دیگر با این کار شما نیاز به یادگیری مهارت تایپ ده انگشتی نیز نداره اما برای طراحی و ساخت قالب وبلاگ بهتر است که شما از یک کامپیوتر استفاده نمایید چراکه طراحی و ساخت قالب وبلاگ با گوشی کار بسیار سختی می باشد زمان قالبی که شما برای وبلاگ خود طراحی می کنید باید به صورت ریسپانسیو باشد یعنی این قالب باید در دسکتاپ کامپیوتر، موبایل و تبلت مطالب و محتویات آن به درستی به کاربران نمایش داده شود.

به انجام این عملیات اصطلاحا ریسپانسیو سازی وبلاگ گفته می‌شود که انجام این کار به صورت حرفه‌ای از طریق کامپیوتر بهتر امکان پذیر است تا با استفاده از گوشی های تلفن همراه.

آموزش وبلاگ نویسی با گوشی
آموزش وبلاگ نویسی با گوشی

سایت وبلاگ نویسی

سایت های زیادی هستند که بستر لازم را برای وبلاگ نویسی برای شما مهیا می‌کند از جمله وب سایت های ایرانی و خارجی بسیار زیادی هستند که این بحث را در اختیار شما قرار می دهند و از معروف‌ترین وبسایت ایرانی که به شما امکان وبلاگ نویسی در می توان به وب سایت Blogfa.ir و یا سایت ویرگول اشاره کرد، و از جمله سایت های معتبر خارجی که به شما امکان وبلاگ نویسی را می دهند نیز می توان به وب سایت Reddit.com اشاره کرد.

یکی از اهداف راه اندازی بلاگ رسیدن به اهداف تجاری و مالی می باشد. با راه اندازی یک وبلاگ حتی برای ایده های شخصی خود می توانید علاقه مندان حوزه انتخابی خود را جذب کرده و از خود برند سازی کنید.

وبلاگ های معروف به معرفی کسب و کار و پروژه های خود می پردازند که این عمل می‌تواند برای آنها درآمد زیادی به همراه داشته باشد. شما بتوانید در وبلاگ های معروف کسب و کار خود را معرفی کنید کاربران زیادی به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد و همین امر نیز می‌تواند به بهبود کسب و کار شما و فروش بیشتر محصولات و خدماتتان منجر شود.

در پاسخ به سوال کاربرد وبلاگ چیست می توان گفت یکی از کاربردهای وبلاگ این است که سایت شما مخفی باقی نماند و آن را از طریق وبلاگ های معروف به کاربران اینترنت معرفی کنید.